PlayStation Ni-Oh

Is1g8.jpg


بعد از سالها بالاخره امروز دوباره از بازی پرده برداری شد. سازنده بازی Team Ninja ـست که سری Ninja Gaiden و Dead or Alive رو در کارنامه خودش داره و با توجه به تریلر میشه امید داشت که یه عنوان با کیفیت دیگه ازشون ببینیم. داستان بازی در زمان سامورایی ها اتفاق میوفته و قراره مبارزه شخصیت اصلی با شیاطین رو نشون بده. هنوز اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده، بجز اینکه بازی انحصاری PS4 ـه و سال دیگه منتشر میشه.

Update:

اطلاعات جدید از بازی منتشر شده:


  • در پایین تصویر سمت راست چهار آیکون وجود داره که هر کدوم سبک مبارزه شما رو مشخص میکنند.
  • قابلیت های دفاع و حمله شما به سبکی که انتخاب میکنید بستگی دارند.
  • قابلیت تغییر سبک ها در طول مبارزه و حتی در هوا هم وجود داره.
  • مکان هایی که بازیکنان در اون مردن با کاتاناهای خونین مشخص شده اند.
  • ظاهرا میشه این نقاط رو فعال و با شخصیت های مرده مبارزه کرد که در صورت پیروز شدن Loot خیلی خوبی نصیبتون میشه.
  • مشخص نیست که بعد از فعال کردن این نقاط شما با بازیکن میجنگید (PvP) یا با AI.
  • تعویض سلاح و آرمور به صورت Real Time انجام میشه(بازی متوقف نمیشه) پس بهتره جای امنی رو برای اینکار انتخاب کنید.
  • نیزه در بازی وجود داره و میتونید از اون برای مبارزه با چندین دشمن در آن واحد استفاده کنید.
  • روح های محافظ (Guardian Spirits) ـی در بازی وجود دارند که ویلیام میتونه اونا رو برای مدت محدودی در سلاح خودش قرار بده و از قدرتشون استفاده کنه. روح های مثل گرگ آتشین و جغد آبی رنگ.
  • روح های محافظ بعد از مرگتون ظاهر میشن (شاید راهی برای کمک به بازیکن باشن؟)
  • ممکنه محدودیت برای تعداد دفعاتی که میتونید از این قابلیت استفاده کنید وجود داشته باشه.
  • مجسمه های در بازی هستند که میتونید در اونجا با استفاده از Exp هاتون آپگرید کنید یا روحی که همراهتون هست رو تغییر بدید.
  • در بعضی نقاط ممکنه با روشنایی هایی در محیط روبرو بشید که در صورت وارد شدن به اونها روح هایی ظاهر میشن که میتونید باکشتنشون Loot های خوبی بدست بیارید.
  • باسی که در این دمو نمایش داده شد Onryou نام داره (شیطان انتقامجو) که یک نوع Oni(شیطان) قوی به حساب میاد.
  • خوب شدن و Healing شما به صورت رئال تایم اتفاق میوفته پس باید دنبال یه موقعیت خوب برای انجام اون بگردید.
  • گرگ آتشین قابلیت حمله با استفاده از آتش رو به سلاح ویلیام اضافه میکنه در حالی که جغد آبی به اون اجازه بهبود پیدا کردن رو میده.

تریلر ها:



vn9Qb.jpg

Ni-Oh Official Trailer
1080p

با انتشار اطلاعات جدید پست اول آپدیت میشه.
 
آخرین ویرایش:
نکنه هر دفعه که میمیری این کوچه پس کوچه ها رد میکنی تا برسی به باس ؟! نگو که شورت کات برای رسیدن به باس را پیدا نکردی !؟ :D تلاشت را بکن یه دو تا نکته هست رعایت کنی زدنش راحت میشه از نینجاتسو و تلسم اب روی سلاحت استفاده کن اگه گیج ریجت هم پر کنی ( با چند سری زدن و مردن سر باس پر میشه ) وقتی 3/4 جونش را خالی کردی ازش استفاده و سریع بزنش کارش تمومه
نه شورت کات رو که پیدا کردم :دی منظورم همون ۵ نفریه که توی اون محیط هستن :دی

منظورت از طلسم آب همونه که کای رو سریع پر میکنه؟ اگه آره که از اون استفاده میکنم. من متوجه شدم چرا اینقدر کم به باس دمج وارد میکردم :دی نیزه‌ام زیادی ضعیف بود. رفتم الان یه کاتانا جدید برداشتم (توی دستم بود ولی خب ازش استفاده نکرده بودم) وحشتناک قویه! افکت آتیش رو توی خودش داره و خیلی بیشتر به دشمن آسیب میرسونه. مثلا Oni های اون منطقه رو خیلی راحت با این سلاح زدم ترکوندم :دی باس هم دوباره انرژیش رو به آخراش رسوندم ولی خب هر دو سری آخرین لحظه زد کشتم.
===
راستی نمیدونم این رو کسی گفته یا نه ولی خب برای گرفتن Drop های که میخواید توی Shrine میتونید Blessing رو بزارید روی اون آیتم، اینجوری خیلی سریع یه عالمه ازش دراپ میشه. من الان گذاشتمش روی Elixir و با چندبار کشتن همین ۵ تا دشمن نزدیک ۷-۸ تا ازش گیرم میاد :دی

باز ندیدم کسی بهشون اشاره کنه، ولی توی بازی آیتم برای تعمیر سلاح و زره وجود داره، حتما ازشون استفاده کنید.

یه نکته خیلی خیلی مهم که خود من اصلا حواسم بهش نبود و برای همین اوایل کار خیلی زجر کشیدم. حتما حتما از توی منو Skill ها قابلیت‌های جدید رو باز کنید. افزایش قدرت ضربات، مصرف کمتر Ki، حرکات جدید و ... همه اینا رو باید از اونجا بخرید!
 
نه شورت کات رو که پیدا کردم :D منظورم همون ۵ نفریه که توی اون محیط هستن :D

منظورت از طلسم آب همونه که کای رو سریع پر میکنه؟ اگه آره که از اون استفاده میکنم. من متوجه شدم چرا اینقدر کم به باس دمج وارد میکردم :D نیزه‌ام زیادی ضعیف بود. رفتم الان یه کاتانا جدید برداشتم (توی دستم بود ولی خب ازش استفاده نکرده بودم) وحشتناک قویه! افکت آتیش رو توی خودش داره و خیلی بیشتر به دشمن آسیب میرسونه. مثلا Oni های اون منطقه رو خیلی راحت با این سلاح زدم ترکوندم :D باس هم دوباره انرژیش رو به آخراش رسوندم ولی خب هر دو سری آخرین لحظه زد کشتم.
===
راستی نمیدونم این رو کسی گفته یا نه ولی خب برای گرفتن Drop های که میخواید توی Shrine میتونید Blessing رو بزارید روی اون آیتم، اینجوری خیلی سریع یه عالمه ازش دراپ میشه. من الان گذاشتمش روی Elixir و با چندبار کشتن همین ۵ تا دشمن نزدیک ۷-۸ تا ازش گیرم میاد :D

باز ندیدم کسی بهشون اشاره کنه، ولی توی بازی آیتم برای تعمیر سلاح و زره وجود داره، حتما ازشون استفاده کنید.

یه نکته خیلی خیلی مهم که خود من اصلا حواسم بهش نبود و برای همین اوایل کار خیلی زجر کشیدم. حتما حتما از توی منو Skill ها قابلیت‌های جدید رو باز کنید. افزایش قدرت ضربات، مصرف کمتر Ki، حرکات جدید و ... همه اینا رو باید از اونجا بخرید!
ها اونا را که راحت ران میگیری رد میکنی :D
نه یه جا هست تو shrine که جوتسو فعال میکنی با R2 میره تو طلسم ها حالا اونجا میتونی طلسم را فعال کنی بعد میزاریش تو ایتم شورت کات و هر وقت خاصی رو سلاحت فعال میکنی
خوب کاری کردی بهترین سلاح همون کاتانا هست من با اکس هم تست کردم نشد چوت ریکاوری تایمش کمه تا میای داج بدی بهت ضربه زده
 
  • Like
Reactions: Dante Never Cry
خب منم زدم بازی رو دانلود کردم بازی بدجوری شبیه دارک سولزه واسه همین ازش خیلی خوشم اومد به نظرم سختیش غیر منطقی نیست فقط تفاوتش با دارک سولز اینه که باید بیشتر روی استامینا تمرکز کنید یه گیم پلی 6 دقیقه ای ام از بازی گرفتم اپلود کردم از اینجا ببینید:D :
 
واس منی که فن ـ دارک سولز و بلادبورن ـم اصلا اصلا جالب نبود ... به نظرم سختی بازی غیر منطقیه . کلا 15 دقیقه بازی کردم و بیخیالش شدم . (دلیلش هم سختی نبود , کلا بازیش واس من broken به نظر میاد . ) هیچ جذابیتی واس من نداشت واقعا .
 
  • Like
Reactions: Mahthenewgamer
من هم دیروز دانلود و بازی کردم دمو رو....... .

  1. بازی خیلی شدید به مکانیزم و لول دیزاین و گیم پلی دارک سولز وابستس و میشه گفت غلیظ ترین کپی هست که تا حالا از کارای میازاکی دیدم.....همون نوع شرت کات ها...همون نوع پراکنده کردن ایتما.....همون منوهای اپگرید لول و ...... البته تغییراتی هم بازی داره که بیشتر به جنبه های مبارزات و جادو ها و ..... بر میگرده.....یعنی اگه بازی رو به اسم یه اسپین اف از دارک سولز بفروشن خیلی کار دور از ذهن و غلطی نکردن:D
  2. گرافیک و انیمیشنای بازی خوبه تقریبا و اتمسفر بازی هم اون فضای سامورایی رو خوب منتقل می کنه.....البته طراحی محیط تو این دمو که ساده بود و اون مناظر و محیطای حماسی نبود حالا نمیدونم کل بازی چطوره......داستان بازی هم خیلی تو این دمو مشخص نبود ولی فکر نکنم چیز عمیقی مخصوصا در حد ds باشه
  3. سختی بازی خوبه به نظرم......و اپگرید شدن و جمع و جور کردن و تعیمر لباسا و زره ها برای مبارزات لذت بخش ولی مشکل مهم بازی یکی قفل نکردن کامل رو دشمن هست(مثه ds نیس و با دور شدن از کرکتر سریع لاک برداشته میشه که عذاب) و یکی هم استامینا هست، خواستن با سریع خالی شدن استامینای کرکتر و همینطور دشمن گیمر رو مجبور به چیدن استراتزی و تایمینگ های سنجیده کنن که به نظرم اکثر اوقات اعصاب خرد کن دراومده.....بعضا البته جالب میشه و خستگی هر دو طرف یه حالت سامورایی جالبی تو جود بازی ایجاد می کنه:Dولی خیلی از اوقات کار رو خراب می کنه.
در کل اگه اون مشکل ها رو تا حدی رفع کنن و داستان بازی هم چیز بدی از اب درنیاد(جهت رفع تکلیف نباشه) میشه به عنوان یه ds ای که دو سه پله پایین تر و جو سامورایی داره ، خرید و ازش لذت برد.

.
 
مگه میزاکی بازی و ساخته؟
REPAIR کردن اسلحه سخته ؟ راسته میگن باید دنبال یه سنگ کمیاب بگردی؟
نه بابا سازنده یکی دیگس ولی المانهایی که از ds برداشته خیلی خیلی بالاس:
سیستم بونفایر/افتادن xp ای که جمع کردی/نحوه اپگرید و تشابه زیاد چیدن و حتی اسمشون/شرت کاتها که فوق العاده شبیه کار شدن از نردبون بگیر تا مسیرای مخفی و ..../برداشتن ایتم تو جاهای مخفی و .. از مرده ها و کلی تشابه ریز و درشت دیگه...


بله برای تعمیر سلاحها و زره ها باید سنگ white stone ( یا همچین چیزی) داشته باشی وگرنه سلاحت تو مدت زمان کمی خراب میشه.

.
 
  • Like
Reactions: NaViiDii
خب منم زدم بازی رو دانلود کردم بازی بدجوری شبیه دارک سولزه واسه همین ازش خیلی خوشم اومد به نظرم سختیش غیر منطقی نیست فقط تفاوتش با دارک سولز اینه که باید بیشتر روی استامینا تمرکز کنید یه گیم پلی 6 دقیقه ای ام از بازی گرفتم اپلود کردم از اینجا ببینید:D :

داداش چجوری تبرتو آتیشی کردی؟از fire paperاستفاده کردی؟ درضمن ی چنتا سوال هم دارم:1_من تا الان خیلی حرکات اسلحه ها رو باز کردم ولی چنتا شونو نمیدونم چجوری استفاده کنم. مثلن برای مثلث دوتا حرکت دارم ولی هیچ کدومشون و انجام نمیده وقتی مثلث میزنم فقط اسسرونگ اتک میزنه همین :|2_ اون عکس روباه وقتی پر میشه رو چجوری فعالش کنم؟ آیا اون جادو وقدرتی چیزی هست؟
 
داداش چجوری تبرتو آتیشی کردی؟از fire paperاستفاده کردی؟ درضمن ی چنتا سوال هم دارم:1_من تا الان خیلی حرکات اسلحه ها رو باز کردم ولی چنتا شونو نمیدونم چجوری استفاده کنم. مثلن برای مثلث دوتا حرکت دارم ولی هیچ کدومشون و انجام نمیده وقتی مثلث میزنم فقط اسسرونگ اتک میزنه همین :|2_ اون عکس روباه وقتی پر میشه رو چجوری فعالش کنم؟ آیا اون جادو وقدرتی چیزی هست؟
نه اونو شانسی از رو زمین برداشتم :D برای اونم توی منو ها یه قسمتی هس باید تنظیم کنی حرکاتتو با مثلث که نمیشه همزمان 2 تا فن رو زد اون روباه هم وقتی میری روی شراین روی احضار روح میزنی بعد یکیشونو انتخاب میکنی هر کدومشون تاثیر خاصی رو میزارن وقتی ام که پر شد با دایره و مثلث فعال میشه
 
  • Like
Reactions: -_-BIGBOSS
در اینکه بازی المان‌های زیادی رو از سری سولز قرض گرفته هیچ بحثی نیست ولی اینکه بگیم بازی یه سولز کلونه یا دو سه پله از سری سولز پایینتره اوج بی انصافیه.

بازی به همون اندازه که از سری سولز وام گرفته، ایده جدید هم همراه خودش آورده، خصوصا توی بخش گیم پلی که تفاوت‌های خیلی فاحشی بین Nioh و سری سولز دیده میشه. اگر حرفم رو باور نمیکنید میتونید یه بار تلاش کنید تا Nioh رو مثل Souls یا Bloodborne برید. اصلا همچین چیزی ممکن نیست چون گیم‌پلی بازی فلسفه‌اش با کارهای فرام سافتور فرق داره.

سیستم‌های مثل Ki Pulse، استنس‌ها، اسکیل‌های مختلف، Dodge زمانبندی شده، شخصی سازی کمبو‌ها، Guardian Spirits، جنگیدن با روح افرادی که توی بازی مردن و گرفتن Loot از اونها و ... همگی کاملا مختص Nioh هستن و به هیچ عنوان از سری سولز برداشته نشدن. حتی خود Ki با وجود اینکه حکم Stamina توی سری سولز رو داره ولی بازم اینجا تفاوت‌هایی درش هست و میبینیم که حتی توی دشمنا هم استفاده شده.

در کل به نظرم بهتره دست از اینجور مقایسه‌ها برداریم. سری سولز با اومدنش یه تکون بزرگی به سبک RPG داد و نه تنها تونست موفقیت خوبی پیدا کنه بلکه اصلا یه زیرسبک جدید برای خودش ایجاد کرد. مطمئنا وقتی یه بازی اینقدر تاثیر گذار باشه سایر بازی‌ها هم میان ازش الگو برداری میکنند و برای وارد شدن به این زیرسبک جدید از اون الهام گرفته و یه سری از المان‌ها رو ازش وام میگیرن. ولی این موضوع دلیل نمیشه که همشون رو با سولز مقایسه کنیم و بگیم باید یه Spin-off از این سری حساب بشن یا اینکه یه سولز کلون‌اند. خصوصا وقتی که اون بازی مثل Nioh یه عالمه ایده جدید با خودش به این سبک آورده باشه.

مهمترین شباهت بین Nioh و سری سولز (که باید بیشتر از همه بهش توجه کنیم) اینه که هر دو بازی جوری هستن که بازیکن باید خودش بدون ذهنیت قبلی بره طرفشون و از پایه اونا رو یاد بگیره. بالاتر هم گفتم بازی از لحاظ گیم‌پلی شاید از دور شبیه سری سولز به نظر بیاد ولی در واقعیت اینقدر تفاوت بین این دوتا بازی وجود داره که اصلا امکان نداره بشه Nioh رو مثل سری Souls بازی کرد و اگه کسی بخواد اینکار رو انجام بده بدون شک نمیتونه توی بازی خیلی جلو بره.
 
در اینکه بازی المان‌های زیادی رو از سری سولز قرض گرفته هیچ بحثی نیست ولی اینکه بگیم بازی یه سولز کلونه یا دو سه پله از سری سولز پایینتره اوج بی انصافیه.
اصلا امکان نداره بشه Nioh رو مثل سری Souls بازی کرد و اگه کسی بخواد اینکار رو انجام بده بدون شک نمیتونه توی بازی خیلی جلو بره.

این موارد تغییر و المانهای جدیدی که شما در مورد تفاوت Ni Oh مثال زدین اکثرش در مورد گیم پلی و مبارزات هست که خودم هم تو پستم گفتم این مواردش متفاوت هستن:
البته تغییراتی هم بازی داره که بیشتر به جنبه های مبارزات و جادو ها و ..... بر میگرده.....
همونطور که توضیح هم دادم تو بالا بیشترین شباهت این بازی(که به نظرم خیلی هم شدید) تو موارد لول دیزاین و پیشروی و ...... هست.

راستی اینم بگم من بازی رو عین دارک سولز 3 رفتم و کامل هم تا اخر جواب داد:Dحتی به خودشون زحمت نداده بودن تو جدول آپگرید جای strength و stamina و dexterity رو هم عوض کنن و عین دارک سولز مونده بوده......مثه دارک سولز که رو اونا زوم می کنم تو این بازی هم رو اونا زوم کردم و پیشروی و دشمنو به سمت خودم کشیدنها هم عین دارک سولز بود......فقط و فقط اون بحث استامینا تو این بازی باعث شد کمی متفاوت باشه جریان مبارزه(و البته اون جادوها و ..... که اون رو قبول دارم فرق داره).

در نهایت به نظر من که شباهت خیلی شدید(الگوبردای یه چیز اسکی رفتن یه چیز دیگه) و بسیار هم غلیظ و شدید.......البته برای من لذتبخش و مشکلی ندارم باهاش:D


در مورد اینکه گفتین دو سه پله پایینتر فرض کردن بازی نسبت به دارک سولز هم بی انصافیه ....اونم به نظرم بی انصافی نیست....چون من با توجه به سابقه سازنده هاش داستان و غنای داستانی و طراحی هنری در حد ds ازش انتظار ندارم( المانی که یکی از ستونهای اصلی و قدرتمند سولز هست)
مگر اینکه وقت انتشار کامل بازی بیاد یه چیز شاهکاری در مورد داستان ارایه بده که اونوقت میشه گفت آره حرفم در این مورد حداقل بی انصافی بوده...... .

.
 
  • Like
Reactions: NaViiDii

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or