Naughty Dog: اشتباهاتمان در کنسول قبلی را در PS4 تکرار نمی‌کنیم.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
ND: اشتباهاتمان در کنسول قبلی را در PS4 تکرار نمی‌کنیم.

ge1li94g9ldnsucsx4z3.jpg


Christophe Balestraیکی از مدیران استدیو Naughty Dog در مصاحبه ای بیان داشت:
Naughty Dog از اشتباهات خود در وارد شدن از PS2 به PS3 پند گرفته است, ما آماده‌ایم تا خود را برای PS4 حاضر کنیم. ما تا به الان تجربیات بسیار بدی از اینکه از PS2 به PS3 حرکت کردیم داریم, زیرا خود ما باعث این اشتباهات بودیم. و در این موضوع مقصر ما بوده‌ایم.

او افزود:
تفاوت بزرگ PS2 و PS3 در shaderهای جدید بود, این قسمتی از مشکلات ما بوده است. وخشی از مشکل بود و ناتی داگ بسیار بی تجربه بود و باید چیز های زیادی یاد می گرفت.اما این بار تیم آن ها زمان بیشتری برای تمرکز و مقابله با استرس همیشگی انتقال بین نسل ها دارد. ما درباره کیفیت ابزار بحث می‌کنیم و اینکه آیا می‌توانیم چیزی جدیدی را با دقت خاص بسازیم. از نظر هنری تیم ما resolution بالاتر و بیشتر را در بازی‌ها ایجاد می‌کند. بسیاری از طراحی های ما آمادگی انتقال به چیزی برتر از ps3 دارند. ولی این موضوع وحشتناک است.
حالا همه چیز ساده و آماده هستند و نیازی نیست کارمان را از اول شروع کنیم. ولی دوست نداریم مانند PS2 شروع داشته باشیم. از همان ابتدا از PS2 به PS3 جهش پیدا کردیم و این یک واقعیت است که زبان برنامه‌نویسی PS2 را ما طراحی کردیم ما از یک زبان برنامه نویسی مخصوص به خود در کار توسعه‌خود استفاده می‌کردیم. همه چیز از Jak and Daxter شروع شد که یک زبان برنامه نویسی با نام GOOL داشت که بازی‌ها با آن برنامه نویسی می‌شد.
در حال توسعه بازی برروی PS3 بودیم و متوجه شدیم تعدادی استدیو وجود دارند که باید با آنان تبادل تکنولوژی کنیم و اطلاعات خود را با هم به اشتراک بگذاریم. ما می‌خواستیم مکانی که در آن کار‌می‌کنیم برای توسعه بیشتر بازی‌ها بزرگ‌تر شود, چون استدیو‌های دیگری نیز با ما در حال توسعه و همکاری بودند. سپس فکر کردیم تا از اول کارمان را شروع کنیم چون باید بقیه استدیو‌ها همراه می‌شدیم پس می‌بایستی زبان برنامه‌نویسی اختصاصی خودمان را حذف می‌کردیم. این راه اشتباهی بود که کج رفته بودیم.

بازی بعدی Naughty Dog یعنی The Last of Us به دلایل نامعلوم در ماه می عرضه نمی‌گردد ممکن است PlayStation 4 در 20 فوریه رونمایی شود آن هم برای استدیو‌های داخلی سونی و ناشران دیگر.
Naughty Dog دارای 2 تیم است که یک تیم در حال توسعه عنوان فعلی The Last of Us برای PS3 و تیم دیگر در ممکن است نسخه بعدی Uncharted را برای کنسول بعدی سونی توسعه دهد. باید صبر کنیم و ببینیم Naughty Dog چه درس‌های را برایی نسل بعد کنسول‌ها آموخته است.
منابع:
1
2
 
آخرین ویرایش:

mohsen2012

کاربر سایت
May 26, 2012
2,374
نام
mohsen
شاید منظور دوستمون تم فانتزی داستان بود .به نظر من داستانهاي Naughty Dog باید جدي تر و احساسي تر و واقعگرایانه تر باشه
به عنوان نمونه بازي max payne 2 يا مافيا1
اما عنوان the last of us میتونه ىاستاني رو تحویلمون بده که سالها در ذهنمون باقی بمونه
اميدوارم>:d
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
نه خیر اصلا منظور بازی که شرکت ساخته نیست منظورش همون چیزی هستش که دوستمون صفحه قبل گفته .

موقعی که استدیو میخواست از نسل قبل به این نسل بیاد فشار زیادی روی استدیو امد و خیلی از کارکنان رو مجبور شدن یا برن یا کنار گذاشته بشن به خاطر اینکه نتونسته بودن خودشمون رو با پیشرفت وفق بدن برای همین افرادی که موندن احساس تاسف میخورن برای اتفاقی که افتاده برای همین همینجوری که داره میگه اینها از مدت ها قبل خودشون رو اماده ورود به نسل بعد میکردن که این اتفاقی که اول نسل افتاده تکرار نشه .

چند تا ویدیو که از استدیو دیدم چند نفرشون به این موضوع اشاره کرده بودن و خیلی هم متاسف بودن برای اتفاقی که افتاده من که خیلی باهاشون حال میکنم .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر