barneysawyer
کاربر سایت
جشنواره امسال هم تموم شد. تقریبا جایزه ها به درستی تقسیم شدن . ناکام اصلی جشنواره امسال بدون شک فیلم هایی بودن که احتمال موفقیت اشون زیاد بود . مثل متری شش و نیم و تختی . ماجرای نیمروز از همه بدتر بود . رسما فقط یکی دو تا جایزه نه چندان مهم برد . بترکون امسال شبی که ماه کامل شد بود که بدون شک فیلم قابل دفاعی بود . این که همچین فیلمی بسازی با این موضوع ملتهب و کمتر توش شعار های گل درشت بکاری واقعا جای تقدیر داره . شگفتی امسال جایزه های متعدد فیلم خاص و متفاوت مسخره باز بود . که البته ادا اطوار های بیمزه کارگردانش که متناسب با اسم فیلمشه کمی ارزشش رو آورده بود پایین . این که رو کار بزرگی مثل مارلون براندو اسکی بری . بعد هم اون نمایش مسخره رو راه بندازی اسمش هنر نیست . ادا اطواره . اگه براندو میاد وقت بردن اسکار جای خودش یک دختر سرخپوست میفرسته تا از اعمال زشت سیستم انتقاد کنه توسط فردی اتفاق می افته که ربل بودنش و ناسازگار بودنش از قبل مشخصه . حرفش هم مشخصه . نه این که مثل اون یک فردی که نمی تونه درست حرف بزنه رو بیاری که یکی دو تا حرف بزنه که مشخص نیست مخاطبش کیه و چرا و بعدشم بگی من جایزه رو نمی گیرم چون به نظرم فیلم ام اون قدر خوب نبوده به خیال خودت علیه سیستم به مبارزه برخواستی . فقط یک لوس بازی بیش نیست .وقتی فیلم رو معرفی کردی احتمالش رو میدادی که نامزد میشه اگه حس می کردی . خیلی راحت اگه ناراضی بودی می اومدی بالا و جایزه رو میدادی به کس دیگه . مشکل این جاست که غنی زاده کارگردان خوبیه . احتیاجی به این فرافکنی ها نداره تا جایگاهی به دست بیاره . فقط داره هنر خودش رو با این حرکت ها زیر سوال می بره .
امسال جشنواره خوبی داشتیم . خیل فیلم هایی که لااقل از نظر فنی در سطح فیلم های جهانی هستند . مثلا تختی رو داریم که دست کمی از آثار بیوگرافی مطرح جهانی نداره . ضمن این که از نظر فنی هم قابل دفاعه . یا ماجرای نیمروز که از کلیشه های روایی و کاراکتر پردازی فیلم های ژانر خودش جلو تر رفت . یا همین شبی که ماه کامل شد. مسخره باز و سرخ پوست هم که به لحاظ فضاسازی و طراحی فوق العاده بودن . میشه امید داشت که سینمامون به سمت متنوع شدن میره
امسال جشنواره خوبی داشتیم . خیل فیلم هایی که لااقل از نظر فنی در سطح فیلم های جهانی هستند . مثلا تختی رو داریم که دست کمی از آثار بیوگرافی مطرح جهانی نداره . ضمن این که از نظر فنی هم قابل دفاعه . یا ماجرای نیمروز که از کلیشه های روایی و کاراکتر پردازی فیلم های ژانر خودش جلو تر رفت . یا همین شبی که ماه کامل شد. مسخره باز و سرخ پوست هم که به لحاظ فضاسازی و طراحی فوق العاده بودن . میشه امید داشت که سینمامون به سمت متنوع شدن میره