Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
فيلم رو اگه ديده باشيد متوجه ميشيد كه واقعا هيچ چيز خاصي نداره. ٩٩٪؜ فقط به خاطر اينكه محوريت كست فيلم سياه پوست انقدر نمره بالا گرفته. خود فيلم هم كلا نوسان كيفيت داره و تو اواخر شدیدا افت میکنه.

فیلم رو ندیدم اما دلیلی هم نمی بینم مثل برخی ندید نظر بدم که آی فیلم به خاطر فلانه که فروخته و امتیاز گرفته
از خودم تحلیل در مورد فیلمی که ندیدمش در بیارم بعد بیام شاکی هم باشم که آره "نظرم" بوده و ...

خدا رو شکر همه توی ممکلت ها همه چی رو ندید توش صاحب نظرن، چه فیلم باشه چه "بررسی قانون کیرشهف در مورد طوفان های ژئومغناطیسی"، در موردش یک "نظرم" ای دارن که چون نظرشونه نباید چیزی در موردش بگی



کلا ما معنی واژه نظر رو نفهمیدیم، فکر می کنیم هرچی دلمون می خواد می گیم آخرشم یه نظرمه تنگش می زنم فکت می شه تموم می شه می ره
 

Blood Brothers

کاربر سایت
Sep 7, 2012
1,514
نام
Iman
والا منم فیلمای هر 2 تا کمپانی رو میبینم و لذت میبرم ولی از این همه هیت ورزیدن به کمپانی های رقیب تعجب میکنم واقعا. اصن فیلم اون یکی چه خوب باشه چه بد باشه چیزی بهمون میرسه مکه؟ نمیدونم این همه فن بازی بخاطر چیه. اونم بخاطر یه مشت فیلم کامیک بوکی.
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
یه انتقادی که معمولاً به فیلمهای ابرقهرمانی میشه اینه که "همه‌شون مثل همدیگه هستن" بعد وقتی یکیشون محوریتش رو می‌ذاره رو یه شخصیت زن (Wonder Woman) یا 90 درصد کستش رو از یه اقلیت نژادی انتخاب می‌کنه (Black Panther) یه برچسبهای عجیبی می‌خورن.
Black Panther از 53 منتقد، حداقل 75 درصدِ کلِ نمره رو گرفته. 1 منتقد کمتر از این مقدار نمره داده.
Cinemascore (نمره‌ای که از کسایی که رفتن پول دادن و فیلم رو دیدن نظرخواهی میشه) A+ بوده.
باور اینکه هم مخاطب عام (رأیش به فیلم کاملاً مخفیانه‌ست) و هم منتقدین به خاطر ترس از اینکه یه وقت بهشون نگن "نژادپرست" فیلم رو تحویل گرفتن، پایۀ خاصی در منطق نداره.
هر فردی می‌تونه فیلم رو دوست نداشته باشه، حتی بهش از 10 صفر بده. این مسئله به خودی خود کسی رو نژادپرست نمی‌کنه. نژادپرستی زمانی خودش رو نشون میده که فرد می‌گه "فیلم رو واسه این تحویل گرفتن چون راجب سیاهپوستهاست".
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
یه انتقادی که معمولاً به فیلمهای ابرقهرمانی میشه اینه که "همه‌شون مثل همدیگه هستن" بعد وقتی یکیشون محوریتش رو می‌ذاره رو یه شخصیت زن (Wonder Woman) یا 90 درصد کستش رو از یه اقلیت نژادی انتخاب می‌کنه (Black Panther) یه برچسبهای عجیبی می‌خورن.
Black Panther از 53 منتقد، حداقل 75 درصدِ کلِ نمره رو گرفته. 1 منتقد کمتر از این مقدار نمره داده.
Cinemascore (نمره‌ای که از کسایی که رفتن پول دادن و فیلم رو دیدن نظرخواهی میشه) A+ بوده.
باور اینکه هم مخاطب عام (رأیش به فیلم کاملاً مخفیانه‌ست) و هم منتقدین به خاطر ترس از اینکه یه وقت بهشون نگن "نژادپرست" فیلم رو تحویل گرفتن، پایۀ خاصی در منطق نداره.
هر فردی می‌تونه فیلم رو دوست نداشته باشه، حتی بهش از 10 صفر بده. این مسئله به خودی خود کسی رو نژادپرست نمی‌کنه. نژادپرستی زمانی خودش رو نشون میده که فرد می‌گه "فیلم رو واسه این تحویل گرفتن چون راجب سیاهپوستهاست".


اینکه بگیم چون سندیت مکتوب نداره یعنی پایه و منطق خاصی هم نداره به شدت اشتباه هست.

خیلی چیزها در حال حاضر هویداست مثل اینکه یکسری فیلمهای ضعیف و یا حداقل متوسط به خاطر موضوع و جریان سیاسی در جوایز تحویل گرفته میشن، کارگردان تونی اردمن واضح وقتی اسکار نگرفت گفت که خلاصه اش این میشه: در حال حاضر کیفیت فیلمها مهم نیست بلکه یک مسله سیاسی حائز اهمیت تر هست. خوده کارگردان توجیح شده بود فیلمش مقابل فروشنده اسکار نگرفته به خاطر جریان سیاسی مخالفت با ترامپ هست (فروشنده یک فیلم ایرانی پرچمدار مخالفت عیان با یکی از تصمیمات ترامپ)

تو استقبال منتقدین از فیلمهای همجنسگرایی و اقلیت های نژادی مثل همین دوستان سیاه پوست این مسله هم بشدت پررنگ هست حالا یکسری میخوان انکار کنند هم مشکل خودشون هست.

شما میگی A+ گرفته از سینما اسکور باید با باقی تولیدات مارول مقایسه کنی (سطح کلی سلیقه مخاطبین سینمای مارول دستمون بیاد)، و اینکه کلا برند دیزنی و مارول هم برای یک فیلم نود دقیقه ایی که فقط دیوار سفید رو نشون بده و بفروش باشه هم کافیه بماند. چیزی که میخوام بگم نمرات و فروش اصلا تضمین کننده کیفیت نیستند که ما بر پایه اون بخوایم بحث کنیم.

قبول کنیم اکثریت رسانه ها (چه TV و سینما) در حال حاضر در دست دموکرات ها هستند و اینکه بی مووی ایی مثل get out رو اینطوری بیارن بالا و یا حالا بلک پانتر(این فیلم رو ندیدم ولی کلیت ش با الگوی مارول مشخصه) و سال پیش مون لایت و ... خیلی عادیه و اگر بخوایم یک جریان واضح فکری رو منکر بشیم باید به سلامت عقلی خودمون شک کنیم.
 

parham_safa

Rossonero
مدیر انجمن
Sep 24, 2005
8,309
نام
پرهام
سلام
بحث تو خالی بودن یا نبودن نیست بحث اینه که فیلمای مارول همه یه روند ثابت و تکراری رو در پیش گرفتن به قول Akiba مثل سریال میمونن ! حتی اگه متا 100 هم بگیره قرار نیست پاشو فراتر از یـ فیلم ابر فهرمانی خوب و سرگرم کننده اون ورتر بزاره اینجا هم برا این فیلم صدق میکنه امتیازات بالایی گرفته ولی انتظار چیزی فراتر از بقیه فیلمای مارولی نداریم ازش!
مگه قراره از 1 فیلم ابرقهرمانی که منبع ساختش هم یه کامیک بوکه چه انتظاری داشته باشیم ؟
ملت میرن سراغ همچین فیلمهایی که سرگرم بشن و خودشون رو پرتاب کنن توی دنیای تخیلیشون .
متوجه نمیشم که چرا از سوپرمن و اسپایدرمن توقع غرور و تعصب و برادران کارامازوف دارین !!!
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
سلام

مگه قراره از 1 فیلم ابرقهرمانی که منبع ساختش هم یه کامیک بوکه چه انتظاری داشته باشیم ؟
ملت میرن سراغ همچین فیلمهایی که سرگرم بشن و خودشون رو پرتاب کنن توی دنیای تخیلیشون .
متوجه نمیشم که چرا از سوپرمن و اسپایدرمن توقع غرور و تعصب و برادران کارامازوف دارین !!!
والا من خودم طرفدار اینجور فیلم هام و اصلا و ابدا باهاشون مشکلی ندارم بحث اصلی اینه که به یـ اشباع کلی رسیدن فیلمای مارول اصولا شما واسه اشباع نشدن دوتا کار میتونی انجام بدی یکی اینکه کلا بیخیالش بشی یا اینکه دست به یـ تغییر بزرگ بزنی فیلما مارول همه میدونیم سرگرم کننده هستن میدونیم حداقل حداقلش کمترین استاندارد های فیلمای بلاک باستری رو رعایت میکنن ولی تا کی ؟ بالاخره باید یـ جایی یه تغییر بزرگ اتفاق بیوفته بر فرض مثال همین درجه ی سنیشون همین جو فضا سازی شنگولشون و ... به صورت کلی تهش میدونیم به کجا میخواد ختم بشه و دلیلش رو هم میدونیم مخاطب بیشتر .....
 

.SamueL.

کاربر سایت
Dec 9, 2012
1,481
راجع به پست های اخیر بگم
یه سری فیلم های کامیک بوکی پاشونو فراتر گذاشتن مثل لوگان و تریلوژی بتمن نولان (خصوصا دومی )
یه سری فیلم های ابر قهرمانی هم هستن فان بودن رو Embrace کردن و تبدیل به فیلم های خیلی خوبی شدن مثل ثور جدید که واقعا خوش ساخته + ددپول که نهایت استفاده رو از درجه سنی R کرد و یکی از بهترین فیلم های کامیک بوکی دهه اخیره به نظرم .
 
آخرین ویرایش:

parham_safa

Rossonero
مدیر انجمن
Sep 24, 2005
8,309
نام
پرهام
سلام
والا من خودم طرفدار اینجور فیلم هام و اصلا و ابدا باهاشون مشکلی ندارم بحث اصلی اینه که به یـ اشباع کلی رسیدن فیلمای مارول اصولا شما واسه اشباع نشدن دوتا کار میتونی انجام بدی یکی اینکه کلا بیخیالش بشی یا اینکه دست به یـ تغییر بزرگ بزنی فیلما مارول همه میدونیم سرگرم کننده هستن میدونیم حداقل حداقلش کمترین استاندارد های فیلمای بلاک باستری رو رعایت میکنن ولی تا کی ؟ بالاخره باید یـ جایی یه تغییر بزرگ اتفاق بیوفته بر فرض مثال همین درجه ی سنیشون همین جو فضا سازی شنگولشون و ... به صورت کلی تهش میدونیم به کجا میخواد ختم بشه و دلیلش رو هم میدونیم مخاطب بیشتر .....
به شخصه برای همین فضاسازی شنگولونه که با علاقه میشینم نگاهشون میکنم . از قرار معلوم بقیه مردم دنیا هم همچین نظری دارن که همچنان فروش و امتیازشون بالاست .
طبیعتاً دیوونه نیستن به فرمول موفقی که الان بهش رسیدن دست بزنن .
به نظر من باید توقعاتمون رو متناسب با فیلمی که داریم میبینیم تنظیم کنیم .
من اگر حال روحیم خوب نباشه و بخوام یکی دو ساعتی یه استراحتی به خودم بدم و حواس پرتی درست کنم برای خودم ، طبیعتاً میرم سراغ یه همچین فیلمهای فان و اکشنی .
 

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,703
نام
Ebrahim
chastain-1-768x488.jpg
بنا بر گزارش های منتشر شده ورایتی، سازندگان عنوان موفق و پرفروش It؛ در حال مذاکره با «جسیکا چستین» ستاره معروف سینما هستنند که تا او نیز به تیم بازیگران قسمت دوم این عنوان ملحق شود.

جالب این است که بدانید این بازیگر در ماه نوامبر گذشته اعلام کرده بود که دوست دارد در ادامه این فیلم حضور داشته باشد. لازم به ذکر است که این دومین همکاری این بازیگر با کارگردان فیلم it یعنی Andy Muschiett بعد از فیلم Mama می باشد.

عنوان IT Chapter 2 قرار است 6 سپتامبر 2019 اکران شود.

Comingsoon
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,229
نام
امیر حسین
سلام

به شخصه برای همین فضاسازی شنگولونه که با علاقه میشینم نگاهشون میکنم . از قرار معلوم بقیه مردم دنیا هم همچین نظری دارن که همچنان فروش و امتیازشون بالاست .
طبیعتاً دیوونه نیستن به فرمول موفقی که الان بهش رسیدن دست بزنن .
به نظر من باید توقعاتمون رو متناسب با فیلمی که داریم میبینیم تنظیم کنیم .
من اگر حال روحیم خوب نباشه و بخوام یکی دو ساعتی یه استراحتی به خودم بدم و حواس پرتی درست کنم برای خودم ، طبیعتاً میرم سراغ یه همچین فیلمهای فان و اکشنی .
برعکس اون طرف که مخالفتم رو باهات اعلام نمودم،اینجا برعکس موافقم:D
دنیای مارول شدیدا که به من حال میده! واقعا جذاب ساختنش،و اینکه همه ی این ها به موازات هم پیش میرن و هر از چندسال به هم گره میخورند و ... به نظر من که خیلی جالبه:D

حالا یک موردی هم هست که زیاد دیدم به عنوان یکی از عوامل "فرمول تکراری" بهش گیر میدن، همین قضیه ی چگونگی نحوه ی تبدیل فلانی،به یک قهرمان هست!
من به شخصه شماره اول فیلم های سوپرهیرویی برام جذابیت خاصی داره،اینکه ببینم مثل Dr. Strange کی بوده و چطوری تبدیل به اینی که الان میشناسیم شده ، برام جذابه! :D شاید دلیلش اینه که چون کمیک ها رو نخوندم،برام جالبه که شروع قهرمان ها از 0 رو ببینم:D

بدبختی Black Panther این مورد رو نداره دیگه:( غمگینم! :( با اینکه کار جدیدیه،ولی از قبل قهرمان بودنش رو دیدیم:( یکم هایپم براش اومده پایین:(
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
من همین چند هفته پیش یه پست سراسر مزخرف در مورد بلک پنتر نوشتم باور نمیکردم همون چیزایی که به نظرم خودم چرت و پرت بود رو دوستان جدا بهش اعتقاد داشته باشن :D
من قبول دارم که اقلیت ها تو هالیوود تحویل گرفته میشن ولی این واقعا یه حدی داره! مثلا ما در مورد منتقدها می تونیم این حرف رو بزنیم اینکه همه شون رو خریدن یا همه میترسن از اینکه برچست نژاد پرستی بخورن (که اینم در مورد اکثریت به نظر من کمتر از مزخرف نیست!) ولی در مورد خودمون که نمیشه این حرف رو زد!
موفقیت تجاری بلک پنتر چطور میره زیر سوال؟ مقایسه فروش فیلم تا اینجا با ابرقهرمانی های جدید دیگه DC و مارول چطور بوده؟ با دکتر استرنج، آنت من، وندر وومن و ...؟ امتیاز مخاطب هاش چطور؟
هر چی آدم رفته دیده سیاه پوست بوده یا ترس داشته برچست نژاد پرستی بخوره؟ خوب اگه این درسته منم میگم همینکه عواملش سیاه پوست بودن باعث شده خیلی ها بیخیالش بشن و اگه فیلم رو سفیدا میساختن موفق تر عمل می کرد! چطور میشه اینو ثابت کرد؟
من کلا تعصبی رو فیلم های ابرقهرمانی ندارم قبلا هم گفتم همه مثل هم هستن چه کارای DC که بیشتر سردرد و افتضاح بودن و چه کارای مارول که اعصاب خورد کن و زیادی سفید هستن! اما بعضی قضاوت ها دیگه خیلی عجیبه!
 
  • Like
Reactions: HIGH DEVS

Mehrdad 7

کاربر سایت
Sep 18, 2010
1,186
دوستان این بحث توجه به سیاه ها به این صورت نیست که یه فیلم درجه 100 ام رو بیان بگن سیتیزن کینه ، اما اگر جا داشته باشه لطف جانبدارانه خواهند کرد . مثل get out امسال .
اینم که میگین منقدا همشون ( کلا جوایز و ... ) میترسن برچسب فلان بخورن ، تا حدودی همینطوره . یک چیزی شده فرهنگ عامه فعلا که مثلا ما باید دلجویی کنیم از سیاه ها . یه خط قرمز طور که مردم ترجیح میدن خودشون رو باهاش درگیر نکنن .
پ . ن : اینها براساس دیدن فیلم های این چند ساله ( و جو اجتماعی جامعه امریکا ) بوده ، پلنگ سیاه ممکنه بسیار فیلم خوبی باشه ( مثل جانگو که اونم عالی بود )
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
خیلی چیزها در حال حاضر هویداست مثل اینکه یکسری فیلمهای ضعیف و یا حداقل متوسط به خاطر موضوع و جریان سیاسی در جوایز تحویل گرفته میشن، کارگردان تونی اردمن واضح وقتی اسکار نگرفت گفت که خلاصه اش این میشه: در حال حاضر کیفیت فیلمها مهم نیست بلکه یک مسله سیاسی حائز اهمیت تر هست. خوده کارگردان توجیح شده بود فیلمش مقابل فروشنده اسکار نگرفته به خاطر جریان سیاسی مخالفت با ترامپ هست (فروشنده یک فیلم ایرانی پرچمدار مخالفت عیان با یکی از تصمیمات ترامپ)
با پیشفرض اشتباه میشه نتیجۀ اشتباه گرفت. حالا شما دو تا پیشفرض اشتباه تو این پاراگراف داری.
پیشفرض اشتباه اول: فیلمی که شما خوشت نیاد، فیلم ضعیف یا متوسطیه (تو این مثال فروشنده)
پیشفرض اشتباه دوم: اسکار هر رشته به بهترین فیلم یا عملکرد فردی از بین کاندیداهای اون رشته داده میشه.
بین گزینه‌هایی که رقیب فیلم فرهادی بودن خود من A Man Called Ove رو بیشتر از همه دوست داشتم اما اون کسایی که امکان رأی دادن تو بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان رو داشتن فروشنده رو انتخاب کردن. شرایط خاص اون سال بی تأثیر نبود اما اینکه بیای بگی یه فیلم فقط به خاطر اون مسائل جایزه گرفت بی انصافیه. فروشنده یکی از فیلمهای خوب سال بود و شرایط خاص به جایزه گرفتنش کمک کرد. اسکار یا هر جایزۀ دیگه‌ای به بهترین فیلم از نگاه شخص شما داده نمیشه و اینکه ما یک عدد بهترین فیلم مطلق نداریم که جایزه به اون داده بشه. هر سال یه اتفاقهایی میفته که یه فیلم بیشتر پررنگ میشه و جایزه می‌بره. دارک نایت و وال-ای و ... کاندید نمیشن و اسلامداگ میلیونر جوایز رو درو می‌کنه، تایتانیک میاد LA Confidential رو شکست میده، Crash بالاتر از کاپوتی و مونیخ و بروکبک جایزۀ بهترین فیلم رو می‌بره و ...
حالا درخواستی که دارم اینه که با توجه به ادعایی که مطرح می‌کنید، تعداد دفعاتی که یه فیلم بد اومده و صرفاً به خاطر مسائل سیاسی جایزه گرفته رو بگید.
قبول کنیم اکثریت رسانه ها (چه TV و سینما) در حال حاضر در دست دموکرات ها هستند
بیشتر هنرمندهای هالیوود (و جهان به طور کلی) لیبرال هستن، چرا؟ چون ارزشهای لیبرال (حقوق برابر، مدارا با غیر از خود و ... ) ارزشهایی هستن که برای باز بودن دست یه هنرمند برای ارائۀ خودش بهش کمک می‌کنن.
این اکثریت لیبرال در زمان انتخابات خودشون رو هم‌پیمان جناح دموکرات می‌کنن چون دموکراتها اون دسته از سیاستمدارهایی هستن که وانمود می‌کنن پایبند به ارزشهای لیبرال هستن. همینجا هم به طور مثال اکثریت هنرمندها از جناحی حمایت می‌کنن که وانمود می‌کنه به حق و حقوق مردم و آزادی‌هاشون پایبنده.
شما باورت اینه که دموکراتها میان و دیکته می‌کنن که هالیوود چی رو تحویل بگیره در حالیکه برعکسه و این دموکراتها هستن که می‌بینن هالیوودیها از چی خوششون میاد بعد به اون سمت چرخش می‌کن چون به پول و حمایت هالیوود برای بردن انتخابات احتیاج دارن.
واقعیت اینه که جمهوری‌خواهها با پول Big Business عشق و حال می‌کنن و دموکراتها با پول هالیوود. حالا جمهوری‌خواهها با ناتوانی در کشورداری حداقل اهداف بیگ بیزنس رو عملی می‌کنن اما دموکراتها چهارتا قانون دکوری تصویب می‌کنن که بعد از جابجایی قدرت همه‌شون ملغی میشن.
و ناگفته نمونه که رئیس جمهوری که از دل هالیوود در اومد (ریگان) جمهوریخواه بود:D
========================
من مطمئن نیستم که اگه مثلاً Detroit یا Mudbound به جای Get Out تحویل گرفته شده بودن باز با "به خاطر پرداخت به سیاهپوستها تحویل گرفته شده" رو به رو نمی‌شدیم.
یه جور حق به جانبی هم این جمله گفته میشه که انگار آفریقایی-آمریکایی ها که نزدیک به 15 درصد جامعۀ آمریکا هستن، حق اینکه به مسائلشون پرداخته بشه رو ندارن و باید فقط فیلمهای تایلر پری براشون ساخته بشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر