Movie Center

SiminSecret

کاربر سایت
pulp-fiction-h_upscayl_2x_high-fidelity-4x.png
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy My brothers. And you will know I am the Lord when I lay My vengeance upon you​

فهرست سایت ها و ربات های دانلود فیلم و سریال که بدون سانسور هستن (آپدیت شده در تاریخ 9 آذر 1404):

رایگان:
farsiland.com = دانلود فیلم های سینمای ایران به محض پخش شدن + سریال های پخش شده از سرویس های استریم ایرانی
سیلیکس | دانلود فیلم , دانلود سریال
خانه | شوفیلیکس
دانلود رایگان فیلم و سریال | موبو مووی
www.kargadanmovie.com
آن کات مووی - مرجع بروز فیلم و سریال
دارک نما | DARKNAMA
دنیای سریال
https://almasmovie.website/
cinema-tika.com
hashtagfilm.site
کیمولند | دانلود رایگان فیلم و سریال بدون سانسور
فیلمیاتو
http://movie-zone.co/
https://bcmoviez.com/
https://www.f2medi.ir/ نیمه اشتراکی
kiamovie.ir نیمه اشتراکی
انیمه http://animebin.arshiaplus.com
https://mercimovie.info/ انیمه
boxmovie.github.io‎
https://b2n.ir/FreeMovie
https://cinemaplus-app.vercel.app

اشتراکی (پولی):

https://digimoviez.com
https://avamovie.shop/
https://30nama.com/
https://nightmovie.org
https://www.f2medi.ir/
https://9movie.tv/
https://imovies-dl.com/
https://empirebesttv.com
https://mywir57.sbs‎
https://mymoviz.co/
https://zarfilm.com
https://bamabin.com
https://bluemoviee.com
https://www.cineby.app/
https://rahamovie.top/
https://filmyar.net/
https://www.niik.fun/
https://cinemafreak.net/
https://grandcinema.tv
https://ymoviz.com/
https://serfil.cc/
http://mavimovie.com
https://www.ariomovie.site/landing
https://neterplay.com/
https://playrooz.com/
https://lucimovie.com/
https://www.lookapo.fun
https://www.nitrugen.com/
http://tiny-movie.com
https://tvpedia.tv/

ربات های رایگان تلگرامی:

@OmegaDlBot
@NT_Movie_bot
@dooqbot
@donyayeserialbot
@MegamoviBot
@TenFlixBot
@FileMovieBot
@filmgirbot
@streamwidebot
@redmoviesdl_bot
@diakomoviebot
@filmyarrbot
@viewfliexbot
@HashtagFilm2Bot
@frameamirbot
@BoxOffice_VipBot
@chibebinm1_bot
@alphadlbot نیمه اشتراکی

اپلیکیشن های تماشای آنلاین و دانلود فیلم و سریال

اپلیکیشن فیلم جذاب ببین رایگان
https://filmjazabapp.info/

اپلیکیشن فیلم و سریال خارجی رایگان بدون سانسور زد مووی
https://github.com/CluvexStudio/ZedMovie/releases

دیجی موویز:
https://digimoviez.com/app-landing/

بلبل جان
https://bolboljan.net/

مووی باز:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.idea.moviebaz24

جم مووی:
https://yek.link/gemovies.net

فیلمکیو
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKio1.5.apk

تی وی:
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKioTv1.1.apk

فلامینگو:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filamingo.app
....
مووی باکس (ایرانفلیکس):
https://zil.ink/movieboxapp

لیموفیلم «نارنج»
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.narenji.org&hl=en_GB

مووی جوان
moviejavan.website

الماس مووی
https://zil.ink/almasmovieapp

فیلمجو
نسخه آیفون
https://tdmmo.xyz/login

نسخه اندروید
http://dlas3.tdmmov.xyz/f3.apk

اپلیکیشن اسکل خان
https://oskolkhan.site/OskolKhan-1.9.1.apk

ویدیو کلوب
https://go.vidiocloob.com/

کینگ مووی
https://king-movie.net/app.apk

نکست مووی
https://nextmovieapp.xyz/nextmovie.apk

اپلیکیشن دلفان

https://delfanapp.ir/

اپلیکیشن سیمبا پلاس

https://dornaplus.github.io/dorna/sigma.html

اپلیکیشن CCloud
https://github.com/code3-dev/CCloud/releases/latest

اپلیکیشن سینما پلاس
https://cinemaplus-app.vercel.app/s...hbmQgU2VyaWFsIEtpbGxlcg==&type=serie&id=29461

اپلیکیشن highfilm
https://highfilm.github.io/download/

نماشا
https://namashoapp.ir/

موویلیکس
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.expertapp.movielix

"فیلم ناز Filmnaz"
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filmnaz.app

تیک توک
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.developerkashef.tiktokfilm

مووی چی!؟
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.arianadeveloper.movie.chi

ویدیوکلوب
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.moboplus.pro

پارادوکس مووی
https://paradoxmovie.ir/

نیک مووی
https://www.niik.fun/apps/nikmoviez.apk
.
.
.
Stremio
(از تورنت استریم میکنه)
stremio.com

تماشای آنلاین فیلم و سریال خارجی:
fmovies.co
movies2watch.tv

 
آخرین ویرایش:
18-The Road
اگر به امسال برسه بدون شک یکی از پر سر و صدا ترین فیلمای سال خواهد بود. اکثر جا ها خوندم که The Road بهترین کتاب کورمک مک کارتی بوده (NCFOM و All the Pretty Horses و ... ) و وقتی از روی یکی از کتابهاش می شه یه شاهکاری مثل NCFOM رو ساخت دیگه از روی بهترین کتابش چه فیلمی می سازن مسلما اثر بدی نخواهد بود.
John Hillcoat کارگردانی فیلم رو بدست گرفته که وسترن عجیب و غریب Proposition رو بازی گای پیرس و جان هارت در کارنامه داره که منتقدا به شدت تحویلش گرفتن. بازیگرانی هم که برای فیلم انتخاب شدن بازیگران خوبی مثل ویگو مورتنسن و شارلیز ترون به همراه گای پیرس هستن.
داستان هم در فضای Post-Apocalyptic اتفاق میوفته و داستان یه پدر (مورتنسن) و پسر (Kodi Smit-McPhee) در زمینی با این فضا برای بقاست اما زمین تقریبا نابود شده و آدم های موجود در دنیا حاضرن برای بقا همدیگه رو بخورن(یه جورایی آدم رو یاد Mad Max میندازه البته من خودم کتاب رو نخوندم)

19-Zack & Miri Make a P0rno
خوب کوین اسمیت یه جور آدم خاصیه مثلا حتی اگه فیلماش رو هم ندیده باشین دستکم تو این چند ساله یکی از Cameo هاش رو دیدین و تقریبا در تمام این Cameo ها خودش رو بازی می کنه (خصوصا در Die Hard 4) . پارسال هم Seth Rogen در دو تا از پرفروش ترین کمدی های سال بازی کرد. حالا این دو تا رو به عنوان کارگردان و نویسنده در کنار هم بزار و اون اسم رو برای فیلم انتخاب کن.

200px-Hellboy_2_poster.jpg

20- Hellboy II: The Golden Army
سال 2006 گیلرمو دل تورو یکی از خبر سازترین و پرHype ترین چهره های سال بود به طوریکه در یک سال گذشته حدود 4-5 پروژه رو به اسمش زدن اما چیزی فعلا مشخصه اینه که بالاخره این سر وصدا ها باعث شد تا دل تورو بتونه بعد از 4 سال دنباله ی Hellboy رو بسازه و تنها پروژه ی این کارگردان که بزودی قابل رویت خواهد بود همین HBII خواهد بود.
خودم به شخص آشنایی چندانی با شخصیت هلبوی ندارم و تنها اطلاعات من در رابطه باهاش فقط همون فیلم اوله اما همون فیلم اول هم خیلی جذاب بود و هم از نظر خیلی ها یکی از وفادارترین اقتباس های کامیک بوکی بود. حالا همون گروه (منهای اون پسر جوونه) دور هم جمع شدن و قسمت دوم فیلم رو ساختن که طبق گفته مایک مینولا همه چیز دو برابر قسمت قبلی هست اما با همون بودجه. داستان هم بیشتر از اینکه شبیه قسمت قبلی باشه در مورد خدایان قدیمی هست و پای الف ها هم به ماجرا باز شده.

225px-Qos-teaser.jpg

21- Quantum of Solace
یکی دیگه آثار پر خبر بین فیلمای امسال همین Qos بود که در طول یه دو ماهی تقریبا هر هفته یکی دو خبر مهم ازش میومد بیرون.
تقریبا تمام از بازیگران قسمت قبلی دنیل کریگ ، جودی دنچ ، جفری رایت و جسپر کریستنسن برگشتن و به این ها Olga Kurylenko (هیتمن) و Gemma Arterton رو به عنوان باند گرل ها و Mathieu Amalric (مونیخ اون یارو که اطلاعات میداد بهشون) به عنوان نقش منفی اصلی اضافه کنید.
کارگردان فیلم هم مارک فورستره که فیلمای بسیار خوبی در کارنامه ش دیده می شه و این امید رو می ده که با یکی از آثار بی نظیر طرف باشیم وقتی که فورستر پست دوربین وامیسته.
داستان دقیقا از جایی شروع می شه که باند ، مستر وایت رو زد و دستگیری مستر وایت به باند کمک می کنه که بفهمه له شیفره و وایت برای کی کار می کنن. تمام اینا کار رو به جایی می رسونه که معلوم می شه این تشکیلات در ارتش ملکه انگلیس و سیا افرادی رو دارن و قصد دارن حکومت یکی از کشور های آمریکای لاتین رو عوض کنن و کنترل یکی از مهمترین قسمت های دنیا از لحاظ منابع طبیعی رو به دست بگیرن. و در این راه گرفتن انتقام وسپر رو هم فراموش نمی کنه.
بهرحال این سری فیلمی که سن و سالش بسیار زیادتر از خیلی از عوامل سازنده ی فیلمه کم کم داره به راه درستی میوفته حالا اگه کسی می گه اینا جیمز باند اصیل نیستن بهتره برن به جهنم (البته ببخشیدا)

200px-Street_KingsMP08.jpg

22-Street Kings
داستان پلیس های فاسد و داستان های پلیسی که قسمت اعظمشون در خیابان های پر جنایت شهر اتفاق میوفته رو من خیلی دوست دارم و David Ayer هم با توجه به فیلمایی مثل Training Day و Harsh Tomes نشون داده این سینما رو خوب می شناسه. Fox Searchlight هم فیلمای کم خرج خوب زیادی تا حالا داده بیرون. بازیگرانی مثل فورست ویتاکر و کیانو ریوز هم می تونن بازی ها خوب و سطح بالایی از خودشون ارائه بدن که کلاس فیلم رو بالا ببرن. به اینا هم یه سری رپر خر رو اضافه کنین که خلاف از سر و روشون می باره.کریس اونز و هیو لری (دکتر هوس) هم از دیگر بازیگران فیلم هستن.
داستان هم در باره ی یه پلیس نه چندان خوبیه (ریوز) که با مرگ زنش اوضاعش خرابتر هم می شه و این وسط فورست ویتاکر قراره کسی باشه که قراره که بهش کمک کنه که از منجلاب بیرون بیاد.
 
البته خیلیها با این حرف مخالفن.من خودم خیلیها رو می شناسم که لینچ رو بهترین می دونند.حتی اگه یه ذره تو اینترنت بچرخی تعداد زیادی رو می بینی که دیوانه وار به کاراش عشق می ورزند.
cuz they love weirdness for the sake of weirdness.
البته کیارستمی نزد غربیها یکی از مورد احترامترین کارگردانان خارجیه و گرنه اسکورسیزی هم نمیومد ازش به عنوان همکارش یاد کنه.
واقعا نمیدونم چرا!آخه بیشتر از خود کیارستمی تعریف میشه تا فیلماش!احتمالا خودش آدم باحالیه!البته با مارتین هم دوستن.
اتفاقا دقیقا یکی از سورئالیستی ترین کارگردانانه که در پشت سورئالی بودنش جلوه ای از حقیقت رو نشون میده.
فکر نمیکنم جلوه ای از حقیقت رو نشون بده،و وقتی نشانی از حقیقت نداشته باشه نمیشه سورئال،یه تعریف سورئال این میشه که برای رسیدن(یا نشون دادن) واقعیت همه مرزا رو بشکنی،طبق همین تعریف یه سریا میگن NCFOM یه فیلم تا حد زیادی سورئاله،ولی لینچ بیشتر داره خودشو درگیر میکنه تا بخواد گیرا رو وا کنه،البته این نظر منه.
راستی نقاش هم هست.
پس بره ول کن سینما رو دیگه:دی
یه سری اسمم گفتی اونجا که فکر نمیکنم هیچکدومشون رو بشه با لینچ مقایسه کرد،بونوئل سورئاله طبق اون تعریفی که من گفتم،بقیه شون خیلی ربطی ندارن به هم،پولانسکی که کلا از این ماجرا پرته(البته پولانسکی رو بستگی داره کارگردان Chinatown و Pianist بدونیم یا کارگردان Knife in the Water)برگمان هم که اصلا سورئال نیست،Coen ها هم یه جورایی هستن اما خیلی متفاوت با بونوئل،حالا چرا اسم آرونوفسکی ر آوردی وسط؟:دی گدار که من نظرم در موردش مغرضانه س پس نظر نمیدم،کراننبرگ هم فقط 3 تا فیلم ازش دیدم که گویا دو تاشون اصلا سبک غالب کراننبرگ نیستن،فلینی هم که خیلی طیفش گسترده س.ولی در هرصورت هیچکدوم اینا به نظرم به دیوید لینچ ربطی ندارن:دی
ولی به نظر من اضافه کردن کمی از المانهای سورئال در بعضی گونه از فیلمها می تونه تا حد زیادی بعد هنری فیلم رو بالا ببره.
سورئالی که به فیلم اضافه میشه باید فرق کنه با نوع سورئالیسم سینما،دیوید لینچ به نظر من با توجه به اینکه گفتی نقاشم هست ور میداره سورئالیسم نقاشی رو بدون دستکاری میکنه تو فیلم!یعنی اون فریمی که ما از فیلم لینچ میبینیم سورئاله،لی خوب همون Coen ها توی همون Barton Fink که گفتی میدونن که فضای کارشون بیشتر از یه تصویره واسه همین روند فیلمو دستکاری میکنن.سینما یه مدیوم کاملا متفاوت از نقاشیه.
البته خیلیها با این حرف مخالفن.من خودم خیلیها رو می شناسم که لینچ رو بهترین می دونند.حتی اگه یه ذره تو اینترنت بچرخی تعداد زیادی رو می بینی که دیوانه وار به کاراش عشق می ورزند.
گفت که باید منتظر موند و دید،لینچ به نظر من هم یک آدم کاملا مهم هستش(هر چند امیدوارم تاثیرگذار نباشه!)،ولی خوب به هیچ وجه خوشم نمیاد و اصلا هم زیربار اون نظر سنجی گاردین نمیرم!پون فکر میکنم لینچ از سینما مثل سینما اتفاده نمیکنه.
در ضمن اگه میخوای مارکتینگ یاد بگیرین برین از آدمایی که پشت مارکتینگ TDK هستش یاد بگیرین،توضیح کاملش اینجا هست دو بار ترجه کردم پرید الان دیگه حسشو ندارم دوباره بنویسم:
Harvey Dent Campaign.
 
،یه تعریف سورئال این میشه که برای رسیدن(یا نشون دادن) واقعیت همه مرزا رو بشکنی،طبق همین تعریف یه سریا میگن NCFOM یه فیلم تا حد زیادی سورئاله،ولی لینچ بیشتر داره خودشو درگیر میکنه تا بخواد گیرا رو وا کنه،البته این نظر منه.
"سورئالیسم=فرا واقعگرایی یا علم ماورای واقع.هدف:حل کردن تناقض پیشین رویا یا واقعیت در یک واقعیت مطلق.کشف و کاوش دنیای واقعی در ورای واقعی!فراموشی تمام اصول و پایه و ساختار منطقی و توجه به خواب و رویا."بابا تو رو خدا کدوم یکی از این ویژگیها رو NCFOM داره؟
فکر نمیکنم جلوه ای از حقیقت رو نشون بده،و وقتی نشانی از حقیقت نداشته باشه نمیشه سورئال
چرا دقیقا نشانه هایی از حقیقت داره فقط چون بصورت خیلی به هم پیچیده و توهمی بیان شده درکش رو خیلی سخت کرده.مثلا Mulholland Drive (که شخصا بیشتر از کارای دیگه ی لینچ می پسندمش)با این که 4-3 دفعه دیدمش ولی هنوز هم بعضی چیزها رو نمی تونم درک کنم(شحصا دوست ندارم فیلمی به این شدت پیچیده باشه ولی به هر حال خالقش باید نابغه باشه)از لحاظ ساختاری و مفهومی کاملاْ منطبق بر دستاوردهای روانشناختی فروید ساخته شده یعنی استفاده بجا از مفهوم ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه و تاثیرات این دو بر هم.کل فیلم در واقع بر پایه ی ضمیر ناخوذآگاه و جزئیاتشه.Eraserhead اش که دیگه واقعا یه فیلم سورئالیستی خالصه.این فیلم رو هم اگه ببینی صد در صد می گی که ابدا نشونی از واقعیت نداره و در ظاهر هم همینطوره ولی در باطن نه.در واقع حرفهایی رو که می خواد بزنه به جای اینکه به شیوه ی واقعگرایانه که نوع معمولشه بیان کنه از طریق در هم بر هم تر و هنری تری بیان می کنه.البته این نوع فیلمها بیشتر جنبه ی هنری داره و همون طور هم که فکر می کنم خودت معتقدی با بیننده نمی تونه به درستی ارتباط برقرار کنه.
بونوئل سورئاله طبق اون تعریفی که من گفتم
سگ آندلسی شو دیدی؟یه چیزی تو مایه های نامتعارفترین فیلمهای لینچه.
پولانسکی که کلا از این ماجرا پرته(البته پولانسکی رو بستگی داره کارگردان Chinatown و Pianist بدونیم یا کارگردان Knife in the Water)
تو ان سبک هیچ کدوم بلکه کارگردان repulsion وrosemary's baby وthe tenant باید دونست.
برگمان هم که اصلا سورئال نیست
پس persona وwild strawberries و The Seventh Seal سبکشون چیه؟
فلینی هم که خیلی طیفش گسترده س .حالا چرا اسم آرونوفسکی ر آوردی وسط؟
تقریبا اکثر فیلمهای تاپ فلینی از سورئالیسم و نئورئالیسم پیروی کرده و برعکس به نظر من فیلماش خیلی شبیه همن.در مورد آرونوفسکی هم در Requiem for a dream با اضافه کردن مقداری از المانهای سورئالیسم در حد قابل تحملی نه مثل دیوید لینچ تونسته یکی از تکنیکی ترین فیلمهای اواخر رو در روایت داستان ارائه کنه.
فکر میکنم لینچ از سینما مثل سینما اتفاده نمیکنه.
خب به خاطر همین هم هست که شده لینچ دیگه.یه فیلمسااز کاملا نوگرا.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
ببخشید واقعا بحثمون خیلی طولانی شد ولی به هر حال این جور بحثها به نظر من خوبه.
 
آخرین ویرایش:
شرمنده وقتی دو تا جمبوجت دارند بحث میکنند یه هواپیمای یه موتوره خودشه نمی اندازه وسط ولی گفتم یه اظهار نظری بکنم !!!:biggrin1:
واقعا معتقدی که دیوید لینچ فیلماش خیلی خوبن؟دیوید لینچ تک هستش و با کسی مقایسه نمیشه،اگه من تنها پنجره ساز دنیا باشم بترین پنجره ساز دنیا هم هستم.البتهStraight story شو دوست دارم ولی مالهالند و لاست هایوی و بلو ولوت....
به نظر من دیوید لینچ کارگردانیه که برای خودش فیلم می ساره . من اولین بار که مالهالند دریو رو دیدم یک ساعت آخر فیلم واقعا اعصابم خورد شد چون نصف اتفاقاتی رو که افتاد منطقشو درک نمی کردم . ولی دو سه بار دیگه دیدمش و یه جایی اتفاقی تحلیل کامل کل اتفاقات فیلم رو خوندم و تازه فهمیدم یه قول معروف عجب فیلمیه !!! کل اون صحنه های به ظاهر بی ربط با یک منطق قوی به هم متصل شدند. این طوری فیلم ساختن به نظرم کار هر کسی نیست . هر چند توین پیکس رو که دیدم بازم هیچی نفهمیدم و همچنان هم هیچی نمی فهمم ازش . احتمالا یه قسمتیش ماله اینه که توین پیکس یه فیلم سینمایی از روی یک سریاله ! نمی دونم .
کار سودربرگ بسیار شاخ بود تو ترافیک.
واقعا من هنوز توی این فکرم که چرا به دلم نچسبید ترافیک . به نظرم فیلمش یه جوری بود . داستان قشنگی داشت . گلادیاتور به نظر من هم لایق اسکار نبود ولی ترافیک هم ارزش اسکارو نداشت .
ولی در مورد Goodfellas و سالی که فارست گامپ برد و ماگنولیا واقعا هیچ جری نمیشه توجیه کرد!!
هنوز ماگنولیا رو ندیدم ولی به نظرم فورست گامپ خیلی بهتر از گود فلاس بود . گود فلاس هم واقعا فیلم خوبیه ولی نباید بازی عالی تام هنکس رو ندیده گرفت که جدا از اسکریپت خیلی خوب فورست گامپ ارزش فیلمو چند برابر کرده .

پ.ن : هر چی فکر میکنم نمی تونم به خودم بقولونم "کوری" (blindness) کار خوبی از آب دربیاد ! من عاشق کتابشم ! کارگردان فیلمش کار خیلی سختی داره تا بتونه به قشنگی کتاب درش بیاره یا حتی خودشو به سطح کتاب نزدیک کنه .
 
هنوز ماگنولیا رو ندیدم ولی به نظرم فورست گامپ خیلی بهتر از گود فلاس بود . گود فلاس هم واقعا فیلم خوبیه ولی نباید بازی عالی تام هنکس رو ندیده گرفت که جدا از اسکریپت خیلی خوب فورست گامپ ارزش فیلمو چند برابر کرده .
سال فارست گامپ ,The shawshank redemption و Pulp fiction نامزد بودند.صفحه قبل کامل تر نوشتم.
 
"سورئالیسم=فرا واقعگرایی یا علم ماورای واقع.هدف:حل کردن تناقض پیشین رویا یا واقعیت در یک واقعیت مطلق.کشف و کاوش دنیای واقعی در ورای واقعی!فراموشی تمام اصول و پایه و ساختار منطقی و توجه به خواب و رویا."بابا تو رو خدا کدوم یکی از این ویژگیها رو NCFOM داره؟
من که نگفتم من میگم،گفتم میگن!در ضمن اگه بخوام بگم نزدیک ترین گزینه اونیه که Bold کردم!هر چند اونم نزدیک نیست همچین!ولی تعریف آخری رو که نوشتی قبول داری درست نیست؟سورئال چیزی جدای از واقعیت نیست.البته بگم من خیلی سورئال خوشم نمیاد و تنها اثر سورئالی که خیلی خوشم میاد اون کار دالی هست که توش زمان به اخر رسیده.
که شخصا بیشتر از کارای دیگه ی لینچ می پسندمش
Straight Story رو دیدی؟:دی
فقط چون بصورت خیلی به هم پیچیده و توهمی بیان شده درکش رو خیلی سخت کرده
خوب این به نظرت نقطه قوت حساب میشه؟
ولی به هر حال خالقش باید نابغه باشه
خوب ما قرار نیست به خاطر نبوغ کسی حلوا حلواش کنیم که،ما باید چیزی رو ببینیم که از نبوغ اون به ما میرسه(میماسه در واقع:دی)
از لحاظ ساختاری و مفهومی کاملاْ منطبق بر دستاوردهای روانشناختی فروید ساخته شده یعنی استفاده بجا از مفهوم ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه
این درسته،روایت کاملا منطبق بر رابطه ضمیر خود آگاه و نا خودآگاهه،به بهترین نحو ممکن هم این تناسب رو برقرار کرده،ولی مسئله اینه که این دیدن این فیلم به عنوان یک اثر هنری برای آدم لذتبخش هست یا نه.
Eraserhead اش که دیگه واقعا یه فیلم سورئالیستی خالصه.
ندیدم اینو،فکرم نمیکنم حالا حالا ها حوصله ی یه فیلم لینچی دیگه رو داشته باشم:دی
در هم بر هم تر و هنری تر
چرا هر چیزی که قاطی پاتیه عنصر هنرش بالا محسوب باید بشه؟مشخصا خیلی سخته که بتونی به طرز درستی داستان رو یه جوری تو هم بپیچی که وقتی مخاطب اون کلاف ها رو باز کنه لذت ببره،ولی دیگه لینچ شورشو در آورده!
البته این نوع فیلمها بیشتر جنبه ی هنری داره و همون طور هم که فکر می کنم خودت معتقدی با بیننده نمی تونه به درستی ارتباط برقرار کنه.
آ باریکلا:دی خوب وقتی یک اثر نتونه با مخاطبش ارتباط برقرار کنه باید گفت اون تاثر یه جوری میلنگه دیگه،چجور میشه که من به عنوان مثال وقتی یه مقاله در مورد دستاوردهای فروید میخونم متوجه میشم،ولی یه فیلمی مثل مالهالند رو که بر اساس آموزه های فروید بنا شده رو باید 3 بار ببینم،بعدش بشینم کلافشو باز کنم بعشم بگم خوب که چی!!در صورتی که انتقال دادن مفهوم با فیلم نباید اینقدر سخت باشه نسبت به نوشته(که خیلیها معتقدن با فیلم خیلی راحت تره تا نوشته که البته من مخالفم).
بعدشم اینقدر هی هنرو نکنین تو پاچه اینا:دی فکر میکنم فیلم "مخاطب خاص" یا حتی بی مخاطب:دی بهتر باشه:دی
سگ آندلسی شو دیدی؟
نه:دی من که نگفتم بونوئل خیلی فیلماش متعارفه!گفتم بونوئل رو خیلی بیشتر سورئالی میبینم تا لینچ و فلینی.
پس persona وwild strawberries و The Seventh Seal سبکشون چیه؟
پرسونا رو ندیدم،توت فرنگی وحشی شاید،Seventh Seal هرگز!اتفاقا مهر هفتم خوبیش اینه که مرگ رو به طور کاملا قابل باوری وارد داستان میکنه.
در مورد پولانسکی بچه رزماری و Tenantرو ندیدم چون رفیقم گفت اگه میترسی نبین منم گفتم باشه:دی اون یکی هم نشنیده بودم الان چک کردم دیدم نوشته Horror اونم نمیبینم احتمالا:دی
با اضافه کردن مقداری از المانهای سورئالیسم در حد قابل تحملی نه مثل دیوید لینچ تونسته یکی از تکنیکی ترین فیلمهای اواخر رو در روایت داستان ارائه کنه.
در مورد اینکه Requiem for a Dream شاهکاره و من حتی بعضی جاها جوگیر میشم میگم بهترین فیلمیه که به عمرم دیدم شکی نیست:دی ولی من هیچ المان سورئالی توش نمیبینم!دیگه ر جا که یه نخود توهم میذاره رو نباید سورئال حساب کنی:دی
تقریبا اکثر فیلمهای تاپ فلینی از سورئالیسم و نئورئالیسم پیروی کرده و برعکس به نظر من فیلماش خیلی شبیه همن.
من فلینی رو بیشتر اینور اونور در موردش تا دیدن و فکر کنم فقط هشت و نیم و آمرکورد رو دیدم پس مشخصا نظر تو ارجحه به نظر من.
خب به خاطر همین هم هست که شده لینچ دیگه.یه فیلمسااز کاملا نوگرا.
بهتر نیست بگی یک فیلماز کاملا متفاوت؟چون وقتی میگی نوگرا یعنی اینکه هر کسی لینچ خوشش نیاد از کارای نو میترسه:دی
ولی به نظرم فورست گامپ خیلی بهتر از گود فلاس بود .
چون بجث گودفلاسه من چیزی نمیگم:دی
 
یه چیزی اول بگم.من فکر کنم واقعا بحثمون به جایی نرسه چون هر کدوممون به شدت رو عقاید خودمون پافشاری می کنیم.
من که نگفتم من میگم،گفتم میگن!در ضمن اگه بخوام بگم نزدیک ترین گزینه اونیه که Bold کردم!هر چند اونم نزدیک نیست همچین!ولی تعریف آخری رو که نوشتی قبول داری درست نیست؟سورئال چیزی جدای از واقعیت نیست.
البته این تعریفا رو من خودم از خودم نساخنم.حتی تو نقاشیهای سورئالیستی هم ببینی همه چی مثل خواب و رویا است و نامفهوم اما در واقع همش ظاهر قضیس.
Straight Story رو دیدی؟
نه متاسفانه.Blue Velvet ,twin peaks ,The Elephant man ,Eraserhead ,Mulholland Drive و Inland Empire رو دیدم.
خوب این به نظرت نقطه قوت حساب میشه؟خوب وقتی یک اثر نتونه با مخاطبش ارتباط برقرار کنه باید گفت اون تاثر یه جوری میلنگه دیگه
البته این بستگی به نوع مخاطب هم داره.من خودم تو پست قبلیم هم گفتم دوست ندارم یه فیلم به این شدت پیچیده باشه ولی چون مطمئنا از عهده ی همه برنمیاد در مقام کارگردانی که این کار رو کرده بله نقطه قوت می دونم.
این درسته،روایت کاملا منطبق بر رابطه ضمیر خود آگاه و نا خودآگاهه،به بهترین نحو ممکن هم این تناسب رو برقرار کرده،ولی مسئله اینه که این دیدن این فیلم به عنوان یک اثر هنری برای آدم لذتبخش هست یا نه.
برای خیلیها لذت بخشه.برای خود من بیشتر آشفته کنندس و هم به نوعی لذت بخش.
ندیدم اینو،فکرم نمیکنم حالا حالا ها حوصله ی یه فیلم لینچی دیگه رو داشته باشم
پیشنهاد هم می کنم این یکی رو اصلا نبینی.چون یکی از most disturbing فیلماییه که تا حالا ساخته شده.از اون یکی فیلمای لینچ هم خفن تره.گفتم که Pure Surrealism
چرا هر چیزی که قاطی پاتیه عنصر هنرش بالا محسوب باید بشه؟مشخصا خیلی سخته که بتونی به طرز درستی داستان رو یه جوری تو هم بپیچی که وقتی مخاطب اون کلاف ها رو باز کنه لذت ببره،ولی دیگه لینچ شورشو در آورده! بعدشم اینقدر هی هنرو نکنین تو پاچه اینا:biggrin1: فکر میکنم فیلم "مخاطب خاص" یا حتی بی مخاطب:biggrin1: بهتر باش
قبول دارم که لینچ شورشو درآورده ولی خب وقتی یه فیلم جنبه هنریش بالاست خب میشه مخاطب خاص دیگه.یعنی جنبه تجاریش کمتره.ولی با اطمینان می تونم بگم که ابدا بی مخاطب نیست.به هر حال اگه کسی از یه فیلمی خوشش نیاد دلیل بر این نمیشه که بقیه هم بدشون اومده باشه.
نه:دی من که نگفتم بونوئل خیلی فیلماش متعارفه!گفتم بونوئل رو خیلی بیشتر سورئالی میبینم تا لینچ و فلینی.
اگر لینچ رو کمتر سورئالی می بینی(که به شخصه معتقدم خیلی بیشتر سورئالیه)پس از دید تو فیلمهاش بیشتر چه سبکیه؟احتمالا سبک لینچی؟ً!:biggrin1:در ضمن تو یکی از مصاحبه هاش خونده بودم که یکی از کارگردانانی که تاثیر زیادی بر روی لینچ در ساخت فیلماش داشته فلینی بوده.
چجور میشه که من به عنوان مثال وقتی یه مقاله در مورد دستاوردهای فروید میخونم متوجه میشم،ولی یه فیلمی مثل مالهالند رو که بر اساس آموزه های فروید بنا شده رو باید 3 بار ببینم،بعدش بشینم کلافشو باز کنم بعشم بگم خوب که چی!!
هEyes Wide Shut رو دیدی؟نظرت راجع به اون چیه؟اون فیلم هم بر اساس نظریات فرویده.
ولی من هیچ المان سورئالی توش نمیبینم!دیگه ر جا که یه نخود توهم میذاره رو نباید سورئال حساب کنی
خب همون یه ذره توهم هم میشه سورئال گرچه به نظر من یه ذره نیست فقط نوعش مثل کارای لینچ نیست که کلش سورئاله.Requiem بعضی صحنه هاش اینطوریه .مخصوصا صحنه های مربوط به مادر پسره.
بهتر نیست بگی یک فیلماز کاملا متفاوت؟
باشه.یک فیلمساز نوگرا و کاملا متفاوت.:biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
Eyes Wide Shut رو دیدی؟
یکی دو تیکه شو بیشتر ندیدم،دیدم خود کوبریکم نظر مساعدی رو فیلمش نداره گفتم ماستی که بقالش بگه ترشه چه شود:دی
حتی تو نقاشیهای سورئالیستی هم ببینی همه چی مثل خوب و رویا است و نامفهوم اما در واقع همش ظاهر قضیس.
خوب خودتم میگی ظاهر قضیه س.
نه متاسفانه.Blue Velvet ,twin peaks ,The Elephant man ,Eraserhead ,Mulholland Drive و Inland Empire رو دیدم.
اوف چقدر لینپچ دیدی:دی
مقام کارگردانی که این کار رو کرده بله نقطه قوت می دونم.
البته فکر کنم این پیچیدگی بیشتر به خاطر متن باشه،به هر حال.
فیلم جنبه هنریش بالاست خب میشه مخاطب خاص دیگه.یعنی جنبه تجاریش کمتره.
یه جورایی موافق نیستم با این قضیه،مثلا کارهای اصی کوئن ها ور تو فیلم تجاری حساب میکنی یا فیلم مخاطب خاص؟چون به نظر من هیچکدوم نیست،چون اگه مخاب خاص بود من خوشم نمی اومد،اگه تجاری هم بود بازم من خوشم نمی اومد!یه فیلم هم میتونه گیشه ای باشه هم فیلم خوبی باشه،مثل LOTR،ای دو تا معیار اصلا جدا از همن و موفق کسیه که بتونه با یک فیلم خوب مخاطب عام رو جذب کنه.
احتمالا سبک لینچی؟ً
فکر مکنم چون من سورئال ر بیشتر تو نقاشی دیدم یکم با این قضیه مشکل دارم و نمیتونم به خودم بقوبولونم که فیلمای لینچ سورئاله،مضمون فیلماش(حداقل اونایی که من دیدم)کاملا روانیه،یعنی کاملا میره تو ذهن و درونیات کاراکتر.ولی سبکشو نمیدونم!البته نباید حتما وابسته به یه مکتب هنری داشته باشه،مثلا اسکورسیزی فیلماش مربوط به کدوم تفکره؟:دی
کلا میگم من مشکلی ندارم با اینکه لینچ سورئاله یا نه،بحث هم واسه این به بن بست خورده که تو داری میگی من لینچ بدم نمیاد،منم میگم خوشم نمیاد!مثل اینه ه بگم من از سبز خوشم میاد تو بگی از آبی خوشت میاد!تنها چیز Objective ای که بحث بود در موردش سورئال بودن لینچ و بقیه افراد بود که بعد از اینکه دیدم اینقدر پافشاری میکنی گفتم احتمالا مشکل از منه،چون فکر میکنم من تو فیلم دنبال همون نوع سورئالیسمی هستم که تو نقاشی مبینیم.یکی هم تفاوت تعاریفه،چون من یه سری اون چیزایی رو که تو میگی سورئال نمیبینم اونم به خاطر اینکه تو هرجا پای توهم(حتی توهم شخصی و وابسته به کاراکتر)به نحوی میاد وسط رو سورئال میدونی ولی من نمیدونم،و من به سوادم تو این زمینه اونقدری اطمینان ندارم که بخوام رو حرفم پافشاری کنم،مشکل همون تعریف چهارمه که نوشته بودی و من گفتم به نظرم هر رویایی رو نمیشه سورئال حساب کرد،حالا باید پرس و جو کنم در این مورد ببینم مرزش کجاس:دی
 
خوب من زیاد وقت نوشتن و ادامه دادن ندارم فعلا اما بحث جالبیه
سه شنبه وارد بحث می شم اگه تا اون موقع ادامه داشت
==
200px-Speedracerposter.jpg

23- Speed Racer
برادران واچوفسکی اگر کارگردانی هم بلد نبودن حداقل روی جلوه های ویژه ی سینما تاثیر خودشون رو گذاشتن و از این لحاظ یه جورایی اسمشون در سینما ماندگار شده. سریال های کارتونی ژاپنی هم که از دیرباز مورد توجه ملت بوده. حالا برادران واچوفسکی که یکم خل وضع هستن رو با تخیل ژاپنی ها پیوند بزنیم شاید بتونیم به نتیجه برسیم که اوضاع از چه قراره. فیلمی با بودجه ی 150-200 میلیونی که تماما جلو پرده ی سبز فیلمبرداری شده.
داستان فیلم در مورد پسری به نام Speed Racer (امیل هیرش) هست که قصد داره تا رالی دور کشور رو ببره چون در این رالی برادرش (اسکات پورتر) جون خودش رو به خاطر تقلب هایی که دیگرون انجام دادن از دست داده و از این طریق Speed می تونه جلوی آدمی(Roger Allam) که قصد داره مسابقات رانندگی رو به کنترل خودش بگیره رو بگیره). در این راه پدر و مادرش (جان گودمن و سوزان ساراندون) بهمراه دوست دخترش تریکسی (کریستینا ریچی) و همچنین یکی از رقباش با نام Racer X(متیو فاکس) و البته شامپانزه ی با وفاش بهش کمک می کنن.
در ضمن می گن تکنیک فیلمبرداریش یه جور خاصیه حالا جوریه باید منتظر بشیم تا ببینیم.

200px-Hancockposter.jpg

24- Hancock
این Original Superhero Movie ها کلا دو دسته هستن برای من یا اونایی که کاملا حالمو بهم می زنن (اسم نمی برم که دعوا نشه) یا اونایی که به حدی فضای کامیک بوکی رو حفظ کردن که خیلی مواقع خاطره انگیزتر از خیلی از فیلمای کامیک بوکی اصلی در میان (برای من مثل Unbreakable)
ویل اسمیث یکی از موفق ترین چهره های باکس آفیسه این 6-7 سال اخیر بوده که تقریبا هر فیلمی داده زیر 200 میلیون نفروخته. حالا قراره نقش یه Superheroی رو بازی کنه که مردم از دستش ذله شدن چون در کنار اینکه به شغل شریف جلوگیری از فجایع مشغوله در جریان این کارهای خیری که انجام میده نابودی ها بسیاری به بار میاره. جیسون بیتمن به عنوان یه روزنامه نگار تلاش می کنه تا بهش کمک می کنه که مردم دوباره اونو بپذیرن (چون هنکاک یه بار نجاتش می ده) اما غافل از اینکه Hancock رابطه ای رو با زن جناب روزنامه نگار (شارلیز ترون) شروع کرده.

180px-TFK_JackieChan.jpg

25-Forbidden Kingdom
دو تا از بهترین بازیگران سینمای رزمی هنگ کنگ متاسفانه تا حالا با هم کار نکرده بودن اما اینبار دیگه ورق برگشته و Rob Minkoff (کارگردان استوارت لیتل و از عوامل شیر شاه) تونسته این دو تا رو کنار هم قراره بده تا بالاخره فیلمی موجود باشه که هم کمدی و استایل جکی چان رو داشته باشه هم جدیت و تکنیک جت لی.
180px-TFK_JetLi.jpg

فیلم هم یه فضای فانتزی تو مایه های آثاری مثل LOTR داره و همچنین یه فاز معناگرا مثل آثار ژانگ ییمو داره. طراحی اکشن فیلم هم بر عهده ی Yuen Woo-ping که در طراحی اکشن فیلم هایی مثل Matrix و Kill Bill نقش بسزایی داشته.
بهرحال فکر نمی کنم غیر از خود من کسی منتظر این فیلم بوده باشه اما معرفیش کردم چون اینجور فیلما بین دوستان طرفدار زیاد داره.

200px-Coralinefilm.jpg

26-Coraline
آثار نیل گیمن در این یکی دو سال اخیر به شدت مورد توجه هالیوود قرار گرفته و یکی از بهترین فیلمهای پارسال یعنی Stardust (که با مزخرفات بچه گونه ی فانتزی این چند ساله واقعا فرق داشت) هم از آثار گیمن بود. حرفهای زیادی در مورد شروع پروژه های American Gods ، Sandman و Neverwhere شده و پروژه ی Death داره به روزهای پایینی شروعش نزدیک می شه و از طرفی به نظر میاد Good Omens قراره دوباره از سر گرفته بشه (پروژه ای که تا حال 3 بار کنسل شده) اما تنها پروژه ای که واقعا ساختش به پایان رسیده و قراره امسال اکرن بشه Coraline ه که از لحاظ داستانی بی شباهت به شاهکاری مثل Pan's Labyrinth نیست (البته این زودتر نوشته شده).
داستان راجب یه دختری به اسم Coraline(داکوتا فانینگ) هست که متوجه می شه از دیوار اتاقش راهی به یک دنیای دیگه هست وقتی میره اونجا می بینه یه نسخه ی دیگه از پدر و مادرش (تری هچر) اونجا هستن اما رو چشمشون دکمه هست. وقتی که می خواد برگرده به اتاقش می بینه مادر این یکی دنیا مادر و پدر اصلیش رو گرفته و ...
داستانش خیلی خفن و باحاله یه جورایی می شه گفت یه برداشت یه مقدار نا متعارف و خشن از روی داستان آلیس در سرزمین عجایب هست. کارگردان فیلم هم هنری سلیک هست که Nightmare before Christmas رو در کارنامه داره ، در ضمن اینم Stop-Motion Animation هست مثل همون Nbc با این تفاوت که یه سری تشکیلاتی برای این فیلم ساختن که مقداری کار رو متفاوت کرده. باید منتظر موند و دید ، این انیمیشن یکی از رقبای اصلی Wall.E خواهد بود.

200px-Thehappening1_large.jpg

27-The Happening
وقتی یه طوفان عظیم اتفاق بیوفته و تمام امکانات رفاهی قطع بشن و ماشین دیگه کار نکنه چیکار می کنین. من که زیاد علاقه ای ندارم چنین وضعی برام پیش بیاد اما شیامالان ظاهرا از تجربه ی موفقی که با نشانه ها داشت(علی رغم اینکه فیلم مضخرفی بود) دوست داره که یه بار دیگه برگرده به همین فضای Survive the Crisis و اینبار با مارک والبرگ به عنوان بازیگر اصلی کار کرده.
من خودم فقط دو تا از فیلمای شیامالان رو دوس دارم (Unbreakable و حس ششم) ولی این یکی به نظر خیلی باحالتر از سه تا اثر قبلی میاد که به خسته کننده ترین شکل ممکن ساخته شده بودن. قط خدا کنه ریتم این یکم تندتر از فیلمای قبلیش باشه (یه چیزی باشه تو مایه های War of the Worlds عالیه)

28- Defiance
ماجرای بدبختی یهودیان در دوره ی جنگ جهانی دوم موضوعی بوده که فیلمای بسیار زیبایی مثل فهرست شیندلر و پیانیست رو به تماشاچیان تقدیم کرده. این Edward Zwick ی که فیلمای انتقادی زیادی نسبت به جنگ و مسائل ویران کننده ش می سازه و همزمان سرگرم کننده بودن فیلم رو هم فراموش نمی کنه به سراغ این مسئله رفته و کتابی به همین نام Defiance رو اقتباس کرده که ماجرای سه برادر یهودی (دنیل کریگ ، لیو شرایبر و جیمی بل) رو تعریف از لهستان و از دست نازی ها فرار می کنن تا به روس ها بپیوندن و با نازی ها مبارزه کنن. این سه تا یه روستایی رو بنا می کنن و جون 1200 نفر رو نجات می دن.
 
یکی دو تیکه شو بیشتر ندیدم،دیدم خود کوبریکم نظر مساعدی رو فیلمش نداره گفتم ماستی که بقالش بگه ترشه چه شود
البته حکایات درباره این موضوع زیاده.یه دفعه لی ارمی که توی Full Metal Jacket تو نقش گروهبانه بازی کرده و دوست صمیمی کوبریک هم بوده گفته بود که کوبریک این فیلم رو بدترین فیلم خودش می دونه و یکی از دلایلش هم بازیگرای اصلی بودند.یه دفعه دیگم کوبریک بعد از اتمام فیلم و نمایشش برای اعضای وارنر این فیلم رو بهترین فیلم عمرش اعلام کرده بود.منتها تنها مشکلی که روشن بود این بود که ظاهرا عمرش اجازه نداده بود که تو ندوین نهایی فیلم دخالت کنه.
یه فیلم هم میتونه گیشه ای باشه هم فیلم خوبی باشه،مثل LOTR،ای دو تا معیار اصلا جدا از همن و موفق کسیه که بتونه با یک فیلم خوب مخاطب عام رو جذب کنه.
آفرین!!ولی اون دوتا می تونن با هم باشند.به نظر من یه فیلم خوب فیلمیه که هم جنبه هنری خوبی داشته باشه و هم تجاری.LOTR به نظر من هر دو تا جنبش در حد بالایی هستن.البته LOTR یه ذره استثناست چون خیلیها که با کارهای تالکین و داستانها و افسانه های غربی آشنایی ندارند از این فیلم خیلی لذت نمی برند.خود من قبل از اینکه کتاباشو بخونم اصلا خوشم نمیومد ولی بعد از اینکه خوندم به این نتیجه رسیدم که پیتر جکسون واقعا تریلوژیش شاهکاره.یه جورایی فکر می کنم کتاب و فیلمش مکمل همدیگرند.
تنها چیز Objective ای که بحث بود در موردش سورئال بودن لینچ و بقیه افراد بود که بعد از اینکه دیدم اینقدر پافشاری میکنی گفتم احتمالا مشکل از منه،چون فکر میکنم من تو فیلم دنبال همون نوع سورئالیسمی هستم که تو نقاشی مبینیم.یکی هم تفاوت تعاریفه،چون من یه سری اون چیزایی رو که تو میگی سورئال نمیبینم اونم به خاطر اینکه تو هرجا پای توهم(حتی توهم شخصی و وابسته به کاراکتر)به نحوی میاد وسط رو سورئال میدونی ولی من نمیدونم،و من به سوادم تو این زمینه اونقدری اطمینان ندارم که بخوام رو حرفم پافشاری کنم،مشکل همون تعریف چهارمه که نوشته بودی و من گفتم به نظرم هر رویایی رو نمیشه سورئال حساب کرد،حالا باید پرس و جو کنم در این مورد ببینم مرزش کجاس
من نمی تونم بگم سوادم زیاده تو این موضوع چون واقع نیست فقط دارم نظرم رو می گم تو هم همین طور.فقط دید تو با دید من یه ذره متفاوته.در مورد اون تعریف هم اگه فیلمای لینچ رو بذاریم کنار و اصلا سورئال حساب نکنیم چون بقیه فیلمهایی که در این سبک دیدم از دید من با اون تعریف تا حد زیادی تطابق داره باهاش مشکلی ندارم.
 
آخرین ویرایش:
.یه دفعه لی ارمی که توی Full Metal Jacket تو نقش گروهبانه بازی کرده و دوست صمیمی کوبریک هم بوده گفته بود که کوبریک این فیلم رو بدترین فیلم خودش می دونه و یکی از دلایلش هم بازیگرای اصلی بودند.یه دفعه دیگم کوبریک بعد از اتمام فیلم و نمایشش برای اعضای وارنر این فیلم رو بهترین فیلم عمرش اعلام کرده بود.منتها تنها مشکلی که روشن بود این بود که ظاهرا عمرش اجازه نداده بود که تو ندوین نهایی فیلم دخالت کنه.
من همون اولی رو خوندم اونم چند وقت پیش،حالت دوم رو احتمالا واسه این گفته که فیلمشو اکران کنن!:دی
حالا د مورد سورئال یه سری تحقیقات میکنم،هرچند احتمالا تنبلیم بشه نکنم:دی
راستی سینا تو این فیلمایی که تا اینجا معرفی کردی یا همشون رو میشناختم یا علاقه ای نداشتن برام جز Carolina که خیلی حال کرد البته تو IMDb زده 6 فوریه 2009،(البت این Release Date های IMDb تقریبا خیلی دیر به دیر آپدیت میشن!)تو جایی دیدی که نوشته باشه امسال؟
 
جدول فروش هفتگی فیلمها توسط IMDB اعلام شد که 10,000 B.C با 35 میلیون دلار در صدره:
1 10,000BC $35.7M
2 College Road Trip $14M
3 Vantage Point $7.5M
4 Semi-Pro $5.75M
5 The Bank Job $5.71M
6 The Spiderwick Chronicles $4.8M
7 The Other Boleyn Girl $4M
8 Jumper $3.75M
9 Step Up 2 the Streets $3.05M
10 Fool's Gold $2.8M
 
نیویورک تایمز یه گزار سر صحنه از Dark Knight نوشته که یه سری عکسم باهاش هست،ولی میگن Spoiler زیاد داره توش واسه همی من نخوندم ازش حالا هر کی خواست بره اینجا.
یو پوستر جدید هم از Indy اومده که اینجا هستش.من تریلرو ندیدم ولی گویا پای Alien یا یه چیزی تو این مایه ها قراره به این قسمت وا شه،البته اسم اسپیلبرگ کافیه که حداقلش تضمین بشه فیلم مزخرفی نخواهد بود.
10000BC هم تو کل دنیا 6 میلیون فروخت که با توجه به Rating های خیلی پایینش احتمالا به 300 نرسه!
تریلر Righteous Kill (دنیرو،پاچینو)چند وقتی میشه اومده،من که خودم تریلر نمیبینم زیاد ولی گفتم که در جریان باشین!
در ضمن توی Empire Awards از گرین گرس و مت دیمون پرسیدن که از Bourne 4 چه خبر اونام گفتن سلام میرسونه!کلا هنوز هیچ چیزی در مورد Bourne 4 شرو نشده.حرفایی که زدن اینجاس
فیلم بعدی Judd Apatow(Knocked up&40 year old virgin)بازیگرای الیش اعلام شدن،Seth Rogan(که خداس!)Adam Sandler و Leslie Mann،البته فکر کنم قبلش یه فیلم به اسم Year One داره یدونه هم Five Year Agreement(البته نمیدونم تو اینا کارگردانه یا نه)کلا این Apatow با این 3 تا فیلم آخرش که ترکوندن حالا ها استودیوها دنبالشن!
 
سلام
واقعا کارت فوق العاده هست سینا جان...امیدوارم به کارت ادامه بدی به همین صورت
من که واقعا استفاده کردم..یعنی به نوعی روشنم کردی :)

یا امسال سالی هست که فیلمهای توپی می آد یا اینکه من سال پیش این طوری دقت نکرده بودم یا این طوری شخصی مث سینا فیلمها رو معرفی برام نکرده بود....
 
تو جایی دیدی که نوشته باشه امسال؟
تو بلاگ گیمن خیلی وقت پیش نوشته بود که قراره فکر کنم 13 دسامبر یا این حدودا بیاد دیگه خبری ندارم
==
200px-Babylon_AD_poster.jpg

29-Babylon A.D.
من از وین دیزل به خاطر چنتا از فیلماش و بازی ریدیک و همچنین تن صداش خوشم. جز معدود بازیگرای اکشنیه که فیلمای اکشن واقعا اکشنن یعنی همون یه باری که می بینی فیلم رو واقعا لذت می بری. فیلم جدید دیزل در آینده ای نه چندان نزدیک اتفاق میوفته با داستانی تا حدودی شبیه Children of Men . داستان در مورد مزدوره (دیزل) که مامورر انتقال یه زن جوان حامل یه ژن خاص از روسیه می شه بی آنکه بدونه آدمایی که استخدامش کردن می خوان از این ژن ها برای بوجود آوردن عیسی مسیح اتفاده کنن.میشله یئو هم به عنوان یه راهبه این دو نفر رو همراهی می کنه.

30-Star Wars: The Clone Wars
تا قبل از اینکه عماد بحث اینکه جریان Clone Wars چیه زیاد دنبال قضیه نرفتم و فقط به همون خبر قدیمی که قراره Clone Wars یه سریال کارتونی 100 قسمتی داشته باشه دلخوش بودم اما وقتی یه چک زدم بین فیلمای 2008 دهنم وا موند که قراره فیلمی به اسم Clone Wars بیاد بیرون.
این فیلم انیمیشن 3 بعدی که قراره در دوره ی Clone Wars اتفاق بیوفته ، راجب ماجراجویی های آناکین و اوبی وان (به عنوان شخصیت ها اصلی ماجرا) باشه و چهره های آشنای زیادی توی فیلم خواهیم ولی به طور کلی تمام مطالب اصلی داستان و این حرفا در هاله ای از ابهام قرار داره و تنها چیزی که ما می دونیم اینکه که قراره این فیلم یه جورایی استارت همون سریال صد قسمتی باشه. بهرحال چون دوره ی Clone Wars یه دوره ی پر از جنگ های بزرگه باید با یه انیمیشن با جنگ های اپیک روبرو باشیم.

200px-Nim's_Island_poster.jpg

31- Nim's Island
من از جودی فاستر که بدم نمیاد ، باتلر و برسلین هم دارن جای پای خودشون رو توی سینما خوب محکم می کنن (البته اختلاف سنی بین این دو تا خیلی زیادتر از این حرفاس). پارسال فیلمای فانتزی بسیار بی نظیری داشتیم (Enchanted و و Stardust کاملا یه سر و گردن از بقیه بالاتر بودن. به امید اینکه این راه برای ساخت فانتزی های خوب ادامه پیدا کنه و فضای بچه گونه که بدجوری روی این فیلما سایه انداخته از بین بره من فیلم Nim's Island رو جزو فیلمایی قرار دادم که خیلی دوست دارم ببینمشون. داستان در مورد یه دختریه به اسم Nim (برسلین) که یه جزیره رو بر اساس ماجراهای شخصیت مورد علاقه ش به اسم Alex Rover (باتلر) به صورت جادویی و با حضور موجودات و آدمای عجیب و غریب می بینه. وقتی که پدر Nim (باز هم باتلر) در یک ماموریت به اون جزیره گم می شه نیم تصمیم می گیره پدرش رو پیدا کنه. اینجاست که Alex Rover تخیلی وارد کار می شه و به سراغ نویسنده ی ماجراهاش میره و اونو مجاب می کنه که به این جزیره بره و به نیم کمک کنه. نقش نویسنده رو هم جودی فاستر بازی می کنه.
بهرحال به تریلر میومد چیز بدی نباشه اگر چندان هو خوب از آب در نیاد به خاطر بازیگراش می شه یه بار دیدش.

200px-MammaMiaTeaserPoster.JPG

32- Mamma Mia
این فیلم رو من بیشتر به خاطر بازیگر All-time Favorite م یعنی مریل استریپ دوس دارم ببینم. داستان در مورد دختری به نام سوفی (Amanda Seyfried) هست که در روزهای باقی مانده به ازدواجش دوس داره پدر واقعیش رو پیدا کنه. حالا این پدر واقعی 3 کاندیدای اصلی با بازی پیرس برازنان ، کالین فرث و استلان استلان اسکارسگارد که مادر سوفی (مریل استریپ) در سفری که به یونان حدود بیست سال پیش داشته با اینا رابطه برقرار کرده.
فیلم اقتباسی از روی یه نمایش موزیکال موفق هستش.

33-Tropic Thunder
به نظر از اون کمدی های جالب میاد. من از بن استیلر بدم نمیاد به شرطی که خودش باشه و سعی نکنه ادای جیم کری رو در بیاره. داستان این فیلم در مورد گروه فیلمسازی هست که دارن فیلمی در مورد جنگ ویتنام بازی می کنن اما چون همه چیز باب طبع کارگردان در نمیاد بازیگران رو وارد جنگ واقعی می کنه اما چون بازیگران هالیوود به شدت احمق هستن نمی فهمن که دیگه اینا فیلم نیست بلکه یه جنگ واقعیه. نقش این بازیگرا رو بن استیلر (بازیگر مطرح سینمای اکشن) ، جک بلک (بازیگر کمدی معتاد که معروف به بازی در نقش های متعدد) ، رابرت دونی جونیور (بازیگر اسکار گرفته که برای بازی در این فیلم رنگ پوستش رو سیاه می کنه) و برندان جکسون (Alpa Chino که رپری هست که بازیگر شده) و نقش کارگردان رو هم استیو کوگان بازی کرده.
در کنار اینها تام کروز (رئیس استودیوی فیلمسازی) و متیو مک کاناهی (مدیر برنامه های استیلر) و توبی مگوایر نقش های کوتاهی خواهند داشت. خود فیلم رو بن استیلر کارگردانی کرده.

RighteousKill_Poster.jpg

34-Righteous Kill
پاچینو و دنیرو همونقدر بازیگرای خوبی هستن که کورتیس جکسون (50 سنت) بازیگر بدیه اما همون دو نفر شاید بتونن به اندازه ی کافی خوب باشن که فیلم رو بکشن بالا و اثر خوبی ارائه بدن.
داستان کلی فیلم در رابطه با دو تا کارآگاه با بازی پاچینو و دنیرو هست که دنبال یه قاچاقچی مواد و قاتل حرفه ای با بازی 50 سنت هستن. از طرفی دو تای کارآگاه دیگه (John Leguizamo و Donnie Wahlberg) هم دارن دقیقا روی همین پرونده کار می کنن. بازیگر مهم دیگه ی فیلم هم کارلا گاگینو که نقش مقابل دنیرو رو داره.
نویسنده ی فیلم هم Russell Gewirtz که فیلم Inside Man رو نوشته بود و کارگردان فیلم هم Jon Avnetه. بهرحال امیدوارم اگر فیلم خوبی نیست لااقل سرگرم کننده باشه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or