Movie Center

SiminSecret

کاربر سایت
pulp-fiction-h_upscayl_2x_high-fidelity-4x.png
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy My brothers. And you will know I am the Lord when I lay My vengeance upon you​

فهرست سایت ها و ربات های دانلود فیلم و سریال که بدون سانسور هستن (آپدیت شده در تاریخ 9 آذر 1404):

رایگان:
farsiland.com = دانلود فیلم های سینمای ایران به محض پخش شدن + سریال های پخش شده از سرویس های استریم ایرانی
سیلیکس | دانلود فیلم , دانلود سریال
خانه | شوفیلیکس
دانلود رایگان فیلم و سریال | موبو مووی
www.kargadanmovie.com
آن کات مووی - مرجع بروز فیلم و سریال
دارک نما | DARKNAMA
دنیای سریال
https://almasmovie.website/
cinema-tika.com
hashtagfilm.site
کیمولند | دانلود رایگان فیلم و سریال بدون سانسور
فیلمیاتو
http://movie-zone.co/
https://bcmoviez.com/
https://www.f2medi.ir/ نیمه اشتراکی
kiamovie.ir نیمه اشتراکی
انیمه http://animebin.arshiaplus.com
https://mercimovie.info/ انیمه
boxmovie.github.io‎
https://b2n.ir/FreeMovie
https://cinemaplus-app.vercel.app

اشتراکی (پولی):

https://digimoviez.com
https://avamovie.shop/
https://30nama.com/
https://nightmovie.org
https://www.f2medi.ir/
https://9movie.tv/
https://imovies-dl.com/
https://empirebesttv.com
https://mywir57.sbs‎
https://mymoviz.co/
https://zarfilm.com
https://bamabin.com
https://bluemoviee.com
https://www.cineby.app/
https://rahamovie.top/
https://filmyar.net/
https://www.niik.fun/
https://cinemafreak.net/
https://grandcinema.tv
https://ymoviz.com/
https://serfil.cc/
http://mavimovie.com
https://www.ariomovie.site/landing
https://neterplay.com/
https://playrooz.com/
https://lucimovie.com/
https://www.lookapo.fun
https://www.nitrugen.com/
http://tiny-movie.com
https://tvpedia.tv/

ربات های رایگان تلگرامی:

@OmegaDlBot
@NT_Movie_bot
@dooqbot
@donyayeserialbot
@MegamoviBot
@TenFlixBot
@FileMovieBot
@filmgirbot
@streamwidebot
@redmoviesdl_bot
@diakomoviebot
@filmyarrbot
@viewfliexbot
@HashtagFilm2Bot
@frameamirbot
@BoxOffice_VipBot
@chibebinm1_bot
@alphadlbot نیمه اشتراکی

اپلیکیشن های تماشای آنلاین و دانلود فیلم و سریال

اپلیکیشن فیلم جذاب ببین رایگان
https://filmjazabapp.info/

اپلیکیشن فیلم و سریال خارجی رایگان بدون سانسور زد مووی
https://github.com/CluvexStudio/ZedMovie/releases

دیجی موویز:
https://digimoviez.com/app-landing/

بلبل جان
https://bolboljan.net/

مووی باز:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.idea.moviebaz24

جم مووی:
https://yek.link/gemovies.net

فیلمکیو
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKio1.5.apk

تی وی:
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKioTv1.1.apk

فلامینگو:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filamingo.app
....
مووی باکس (ایرانفلیکس):
https://zil.ink/movieboxapp

لیموفیلم «نارنج»
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.narenji.org&hl=en_GB

مووی جوان
moviejavan.website

الماس مووی
https://zil.ink/almasmovieapp

فیلمجو
نسخه آیفون
https://tdmmo.xyz/login

نسخه اندروید
http://dlas3.tdmmov.xyz/f3.apk

اپلیکیشن اسکل خان
https://oskolkhan.site/OskolKhan-1.9.1.apk

ویدیو کلوب
https://go.vidiocloob.com/

کینگ مووی
https://king-movie.net/app.apk

نکست مووی
https://nextmovieapp.xyz/nextmovie.apk

اپلیکیشن دلفان

https://delfanapp.ir/

اپلیکیشن سیمبا پلاس

https://dornaplus.github.io/dorna/sigma.html

اپلیکیشن CCloud
https://github.com/code3-dev/CCloud/releases/latest

اپلیکیشن سینما پلاس
https://cinemaplus-app.vercel.app/s...hbmQgU2VyaWFsIEtpbGxlcg==&type=serie&id=29461

اپلیکیشن highfilm
https://highfilm.github.io/download/

نماشا
https://namashoapp.ir/

موویلیکس
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.expertapp.movielix

"فیلم ناز Filmnaz"
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filmnaz.app

تیک توک
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.developerkashef.tiktokfilm

مووی چی!؟
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.arianadeveloper.movie.chi

ویدیوکلوب
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.moboplus.pro

پارادوکس مووی
https://paradoxmovie.ir/

نیک مووی
https://www.niik.fun/apps/nikmoviez.apk
.
.
.
Stremio
(از تورنت استریم میکنه)
stremio.com

تماشای آنلاین فیلم و سریال خارجی:
fmovies.co
movies2watch.tv

 
آخرین ویرایش:
لازم دیدم چند تا نکته رو باز کنم!

خداییش تهه فیلم بود یعنی از همون اول که فیلم شروع میشه تا اخر فیلم یه لحظه هم نمیشه که نخندی البته در حین این همه خنده و خیلی زیبا موضوعات ارزشی نشون میده که خیلی جالب بود پیشنهاد میکنم حتما برین و این شاهکار رو ببینید . من اگه بخوام یه فیلم ایرانی رو به عنوان بهترین فیلم انتخاب کنم همین اخراجی ها رو انتخاب میکنم!
خنده !
اصولا در سینمای ایران به ندرت،تکرار میکنم به ندرت پیش اومده و پیش میاد که فیلمی ساخته شده باشه یا ساخته بشه که بدون لوده بازی و زدن حرفهای لمپنی و کوچه بازاری بتونه اسباب خنده تماشاگر و فراهم کنه ! بسیار کم پیش اومده و میاد که کارگردانی با خلق یک موقعیت کمیک و فضا سازی ِ درست پیرامون این موقعیت ایجاد شده بدون خروج از خط (که این روز ها برای عده ای بدون سواد سینمایی به عنوان آلترناتیوی برای پوشش ِ بی سوادی تئوریک ِ خودشون مفری شده برای خاص جلوه دادن اثر و احیانا طرز تفکر شون) فیلم رو به مقصد مقصود برسونه!
این مقدمه رو گفتم تا بگم در این مورد خاص "اخراجی ها" حتی از مرز لوده گی و هجو هم پا رو فراتر گذاشته.اگر از منظر اصول سینمایی به اثر نگاه کنیم،این فیلم عصاره یک آشفتگی ِ محض ِ چه از لحاظ روایی و چه از لحاظ فرمی.
در اینکه گفتن الفاظ کوچه بازاری اون هم الفاظی که در این دوره و زمانه، در تهران سال ِ 1385 میوون نسل جوون بکار میره و مختص خودشون شده ،باعث ایجاد لحظات شادی برای این بشه شکی نیست.چون این کلام دقیقا همانیه که هر روز بین همین جوون ها رد و بدل میشه.لطیفه های SMS ای یا تکه کلام های بعضا از مد افتاده !
اما آیا واقعیت زمانی ِخلق شده توسط دنیای فیلم هم ظرفیت پذیرش ِ همین نوع گویش رو داره؟آیا در دوران جنگ هم الفاظ رایج بین افراد و یا با نگاهی دقیقتر ،قشر خاص به تصویر در اومده ،همین ها بوده که ما امروز از دهان کاراکتر های اثر میشنویم؟پس پدیده پویایی زبان که همه قبولش دارن چی میشه؟و حتی بی توجه به این،یکی از اصول مهم در فیلم سازی اون هم در مورد اثری که مربوط به برهه خاصی از تاریخ یک کشور ِ توجه به مقتضیات تاریخی ِ! خوب از این لحاظ که فیلم مورد بحث به هیچ دوره خاصی تعلق نداره و بیشتر شبیه یک خاطره نگاری یا شاید هم یک خواب آشفته است در معبر زمان.پس انسجام زمانی ِ درستی نداره و این برای یک فیلم به عنوان یک فر آیند از آغاز تا پایان با ساز و کار منظم نقیصه جبران ناپذیر و بزرگی به حساب میادِ.البته بحث ِ ما اینجا اخراجی ها است نه فیلم دیگه ایی که ممکنه فرایندی از حرکت در بازه های زمانی مختلف با نظم درونی خاص ِ خودش باشه.
موضوعات ارزشی چیه؟
واقعا ارزش چیه؟
هر کس از ارزش میتونه تعریف منحصر به فرد ِ خودش رو ارائه بده.اما این روزها مد شده که هرکس سر بند و چفیه و توپ و تانک تو فیلمش بچپونه فیلم ساز ارزشی ِ .حتی اگر از این منظر که بسیار هم بی پایه و اساس ِ به اخراجی ها نگاه کنیم ،اونقدر حرکات و حرفهای سطحی میبینیم و میشنویم که نا خود آگاه این حس به آدم دست میده که به میتینگ انتخاباتی اومده و حجم عظیمی از شعار های بی پشتوانه بر سرش آوار میشه.90 دقیقه شعار شنیدن بعلاوه بقیه لوده بازیها آش شله قلمکاریه که فقط تو سینمای ایران ممکنه اتفاق بیفته.

سلام
در مورد اخراجی ها که گفتی بد تموم میشه این پایان اصلی فیلم نیست بلکه از فیلم چیزی حدود نیم ساعتش زده شده(نیم ساعت پایانی) که اشاره داره به حدود 10 تا 14 سال بعد از جنگ که نشون میده هر کدوم از بازیگران چکاره شدن و چجوری زندگیشون رو میگذرونن که در این قسمت از فیلم مریلا زارعی هم به فیلم اضافه میشه ولی چون وقت سانس های سینما اجازه نمی ده که فیلم از 120 دقیقه بیشتر بشه به اجبار این قسمت فیلم رو حذف کردنو احتمالا فیلم رو در آینده به صورت سریال پخش کنن که این قسمت ها هم در اون گنجونده بشه .منبع من هم خود مسعود دهنمکی هست (آشنایی دوری با ایشون دارم).
در کل این فیلم معرکه اس و حرف نداره یه جورایی هم مردم رو با سینمای جنگ آشتی داد و جالب اینجاست که تمامی فیلم بر اساس حقیقت ساخته شده و خاطرات خود مسعود دهنمکی هم هست ولی خوب خیلی در حق این فیلم ظلم شد و در جشنواره فجر علی رغم اینکه فیلم منتخب تما شا گران بود هیچ جایزه ای به این فیلم تعلق نگرفت علتش هم یه سری مسایلی بود که متاسفانه نمی تونم بازش کنم.
سال نو مبارک
یا علی مدد
با کسر اون نیم ساعت (که به احتمال زیاد هم نمیتونه وجود خارجی داشته باشه) همچون آشی تحویل تماشاگر دادن .اگر همچین چیزی هم بود که فاجعه عظمی رخ میداد.
جایزه؟
من میخوام بپرسم شما که ادعا میکنی این فیلم معرکه است و حرف نداره ،از چه منظری مستحق ِ جایزه است؟
کارگردانی پر اشتباه و سر سریش که اگر دستیاری شریفی نیا نبود حتی 30 دقیقه اش هم جمع نمیشد؟؟
کاراکتر های تیپیکال (حتی در حد تیپ هم سطحی هستن) و پیش پا افتاده اش؟
فیلم نامه بی چفت و بستش؟
یا تدوین ِ ساختار شکنش؟
جایزه ندادن به این فیلم تنها نقطه قوت هیات داوری فجر 85 بود.

واقعا" هم اين فيلم ضعيف ترين فيلم جنگي سينما بود .
دقیقا!

سلام
خوب ببینید این فیلم اولین فیلم سینمایی مسعود دهنمکی بود(و احتمالا آخرینش هم بود) و انصافا برای کسی که فقط تجربه 2 تا مستند رو غیر از این داره نمیشه از اون ایراد گرفت خداوکیلی برای کسی که اولین تجربه فیلم بلند رو داره خیلی خوب بود
من لزومی نمیبینم کسی که تجربه فیلم سازی و به عنوان یک کارگردان واقعی نداره دست به ساخت فیلم اون هم فیلم بلند بزنه.فقط به این دلیل که بخواد سری میون سر ها در بیاره و از بودجه و امکانات بی حد و حصر و تمام نشدنی یک سازمان خاص استفاده کنه.

در ضمن اگر قبل از شروع پروژه فیلم در جریان بودید مسعود دهنمکی خودش دقیقا حرف شما رو زد یعنی گفت شاید این فیلم به ذایقه خیلی ها خوش نیاد چون نوعی خط شکنی در عرصه سینمای دفاع مقدس می کنه و جالب اینجاست که تمامی فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده .کلا مسعود دهنمکی می خواد تو این فیلم به مردم بگه که بابا جبهه فقط از دو تا حاجی و سید تشکیل نشده بود که دایم در حال جنگ و کشته شهید شدن بودن و در اوقات بیکاری هم سر سجاده می نشستن و آه و زاری می کردن . بابا جو زمان جنگ و جبهه ها خیلی با این که الان تو فیلم ها نشون میدن فرق داشته
این فیلم حتی به ذائقه خود اهالی جنگ هم خوش نمیاد چون اصولا چیزی که در سطح باشه هیچ کس رو جز اونهایی که در سطح باشن ارضا نمیکنه.
از لحاظ ساختار شکنی و خط شکنی هم من در این فیلم اصلا خط و ساختاری ندیدم که بخواد شکننده چیزی از قبل ِ خودش باشه.
و احتمالا حال و هوای جنگ خیلی هم با اون چیزی که تو این فیلم میبینیم فرق داره.این فیلم به نوعی با لمپنیسم ِ افسار گسیخته و لوده بازی سعی داره مردم ِ فراری از سینمای جنگ و با این سینما و این مفاهیم آشتی بده و از در پشتی هم با احتیاط خودی و نقد کنه.
که خوشبختانه فیلمسازایی مثل حاتمی کیا بسیار بسیار زیرکانه و با اصول درست فیلمسازی موفق شدن بدون خروج از خط این کار و با ظرافت انجام بدن و مخاطب ِ خیلی بیشتری و با سینمای جنگ آشتی بدن.مخاطب اهل مطالعه و با بینش مو شکافانه.

سلام
مهسا خانوم به خاطر یک سری مسایلی که با شخص مسعود دهنمکی داشتن و عناد هایی از قدیم با این شخص داشتن تمام کاراکتر های فیلم (از جمله فیلمنامه شخصیت ها بازیگران و...) همه و همه رو تنها تاکید میکنم تنها به خاطر اسم مسعود دهنمکی زیر پا گذاشتن. می تونم به جرات بگم مسعود دهنمکی خیلی مظلوم واقع شد.
خوشبختانه ده نمکی اصلا در گذشته ربطی به سینما نداشت که قرار بشه کسی باهاش عناد داشته باشه و امیدوارم که در آینده هم دیگه خودش رو ربط نده به سینما که حاصلش تنها و تنها Expose شدن مقادیر معتنابهی Negative ساخت شرکت Kodak و خلق آثاری با سطحی چنین نازل میشه!
 
خوشبختانه ده نمکی اصلا در گذشته ربطی به سینما نداشت که قرار بشه کسی باهاش عناد داشته باشه و امیدوارم که در آینده هم دیگه خودش رو ربط نده به سینما که حاصلش تنها و تنها Expose شدن مقادیر متنابعی Negative ساخت شرکت Kodak و خلق آثاری با سطحی چنین نازل میشه!

اینجاست که حسن باید ما رو روشن کنه چون مثل اینکه اشنایی با ده نمکی داره!!
 
سلام
علی جون اول از همه از شما خیلی متشکرم چون خیلی کامل و به صورت نقادانه و دید انتقادی (و نه از روی عناد و موضع گیری های الکی) به فیلم و داستان اون پرداختی .ولی یه سری موارد هم تو ذهن من به وجود اومد که دوست دارم اونا رو بگم . البته خدای نکرده علی جون یه وقت فکر نکنی که چون می خوام جواب پست شما رو داده باشم دارم این پست رو میدم اگر دقت کنی تو همون پستی که شما زدی یکی از افرادی که از شما تشکر کرد من بودم چون خیلی مو شکافانه با قضیه برخورد کردی و با جملاتی که نوشتی کاملا من رو چپ و راست کردی.
ببینید علی جون شما در پاراگراف اولتون اشاره به حرف های کوچه بازاری و از این قبیل چیزها کردین(البته من تو جملاتی که درج میکنم می خوام یه کم پام رو از فیلم فراتر بذارم چون داستان کاملا بر اساس واقعیت هست پس میشه به جامعه همون زمان هم اشاره کرد). ببینید اگر شما دقت کنید 70در صد افرادی که در اجتماع هستن الان به همین زبون دارن صحبت می کنن . البته شما در یه پاراگراف دیگه به زیبایی به این نکته اشاره کردین که این الفاظ الان بین مردم مرسومه و از طریق اس ام اس و این چیز ها داره رد و بدل میشه .ولی خوب مسعود دهنمکی می خواستهع بگه آقا اونایی که تو جبهه بودن فقط ورد زبونشون سلام علیکم برادر و سبحان الله و استغفرالله و.... نبوده بابا اونا هم همین مردم بودن و از جای دیگه نیومدن پس زبونشون هم قاعدتا همین زبون کوچه و بازار بوده . و مگه کسی که تو جبهه بوده حق نداشته از این الفاظ استفاده کنه یا لوده بازی در بیاره . شما اگر بچه تهرون باشی و بتونی سرگذشت شهید ابراهیم هادی رو در بیاری واقعا برات عجیبه که این شخص با این همه رشادت و اون نحوه شهادت که اینجا جای توضیح دادنش نیست چطور می تونسته از لحاظ روحیات و خلقو خو و طرز صحبت کردن آدم دیگه ای باشه. پس مسعود دهنمکی فقط و فقط به خاطر این که بودجه رو یه جوری خرج کنه و مردم رو بخندونه این لوده بازی ها و الفاظ کوچه بازاری رو تو فیلم نگنجونده بلکه قصد اون بیان واقعیت بوده ولی به صورت کاملا کمیک.
در مورد پاراگراف دوم و زبان فیلم کاملا با شما موافقم و تمام جملاتتون مثل کل پستتون خیلی عالی و دقیق هست با این تفاوت که یه سروگردن بالاتر از بقیه پاراگراف هست(البته برای من چون جای هیچ پرسش و چون و چرایی رو برای شخص من باقی نگذاشته).
در مورد پاراگرافی که درباره مسایل ارزشی زدین که کاملا در فیلم بر عکس این قضیه صدق میکنه . تو این فیلم سر بند و چفیه جای خودش رو به دستمال یزدی و لنگ داده و بجای پلاک هم رو گردن زنجیر الله آویزونه(مجید سوزوکی)توپ وتانک هم که نمی شه از یه فیلم جنگی برداشت (که اون هم آخر فیلم که در سینما نشون داده نمیشه برداشته میشه).در مورد جملات شعاری که آدم رو یاد میتینگ های انتخاباتی میندازه هم اگر یه نمونه مثال بزنید ممنون میشم.
در ضمن در موردکسر اون نیم ساعت اطمینان داشته باشید که وجود خارجی داره نشون به اون نشون که در آخر فیلم که از خانم مریلا زارعی تشکر میکنه در صورتی که ما این شخص رو اصلا در فیلم نمی بینیم . مریلا زارعی نقش یه خبر نگار رو داره که بعد از جنگ با جانبازان و بازماندگان جنگ مصاحبه می کنه و از گذران زندگی اونا می پرسه که یه نمونه اون ارزنگ امیر فضلیه که بعد از جنگ تو یه رستوران کار میکنه و تو لباس عروسک دم در رستوران مشتری جذب میکنه .
ببینید علی جون این که شما میگین بزرگترین نقطه قوت جشنواره فجر جایزه ندادن به این فیلم بود. اگر از دید شما و عواملی که به اون ذکر کردید بوده باشه کاملا منطقی و درسته و جای هیچ گونه بحثی در این قضیه نمی مونه .ولی اگر دقت کنید میبینید که در سال های قبل فیلم منتخب تماشگران در جشنواره فجر بیشترین عناوین رو به خدش اختصاص میداد که اگر به اون فیلم ها هم به صورت نقادانه و موشکافنه توجه می کردی شاید از لحاظ نقاط ضعف خیلی هم با این فیلم تفاوت نداشت ولی چون تماشاگر تو سینما بمونه و یه جورایی بهش بها داده بشه فیلم منتخب تماشاگران حد اقل چند تا عنوان کسب می کرد. تا به مذاق تماشاگر خوش بیاد کما اینکه اگر امسال در روز اهدای جوایز حضور داشتید می دید که عنوان هر فیلمی رو که برای اهدای جایزه می خوندن حضار در سالن یکصدا داد میزدن اخراجی ها اخراجی ها که هیات داوران اصلا این قضیه رو دوست نداره.(دلخوری تماشاگر از هیات داوران و اهالی سینما)
در مورد اون پاراگرافی که ذکر کردین لزومی نمی بینید که دهنمکی چون تجربه نداره دست به ساختن فیلم بلند بزنه من سوالم اینه که پس یه آدم از کجا باید شروع کنه و آیا به صورت مادر زاد کارگردا آفریده میشه؟ مسعود دهنمکی هم پس از ساختن دو فیلم مستند که واقعا در جامعه مثل توپ صدا کردن این توان رو در خودش دید که می تونه فیلم بلند هم بسازه ولی چون تجربه این کار رو نداره نباید بره سراغش؟
علی جون در مورد پاراگرافی که فرمودین به ذایقه اهالی جنگ هم خوش نیومده الا اونایی که به مقوله جنگ به صورت سطحی نگاه میکنن باید یکم دقیقا برعکس این قضیه هست و افرادی از این فیلم تعریف و تمجید کردن که خاک جبهه رو خوردن و زمان جنگ از فرماندهان بودن .
در مورد این حرف شما که احتمالا حال وهوای جنگ خیلی با این فرق داشته من به شما بگم که خیلی در مورد جنگ و جبهه تحقیق و مطالعه کردم و هم در مورد جنگ و هم فرهنگ جبهه هم خیلی خوندم و هم از اهالی و خاک خورده های جبهه شنیدم (چون خودم رو مسیول دونستن این چیز ها میدونم و دنبال این چیز ها رفتن رو برای خودم یه تکلیف می دونم) این رو بگم که اگر نشه گفت دفیقا باید گفت که اکثرا حال و هوای جبهه همین طوری بوده.
علی جون در مورد آشتی دادم مردم با سینمای جنگ هم بگم افرادی مثل ابراهیم حاتمی کیا دیگه به ندرت پیدا میشه و واقعا با شما موافقم که ایشون مردم رو خیلی خوب با سینمای جنگ آشتی داد و واقعا با ید به این فرد و چند تا کارگردان دیگه هم سطح اون مثل رسول ملا قلی پور که خدا رحمتش کنه با احترام یا کرد ولی چون این افراد با این قدرت دارن کار می کنن باید سینمای جنگ رو در بست در اختیار اونا قرار داد؟ مثلا همین رسول ملا قلی پور که فوت کرد یعنی دیگه یه پایه قوی سینمای جنگ کم شد وکسی مثل اون دیگه نمیاد ؟ خوب همی مسعود دهنمکی هم می تونه با تلاش و استمرار و پر کردن این نقاط ضعفی که شما خیلی زیبا به اونا اشاره کردی جای رسول ملاقلی پور رو بگیره. این رو هم بیاد داشته باش که مسعود دهنکی تو ساختن این فیلم خیلی از حاتمی کیا کمک گرفت می تونم عکس هایی رو که داره از حاتمی کیا راهنمایی می گیره برای شما بذارم.
علی جون اگر میشه در مورد پاراگراف آخر هم هیچ جمله ای ننویسم چون جاش نیست.
بچه ها و مخصوصا داداش بزرگترم علی آقای مجرد(سنتون رو نمی دونم ولی این رو می دونم که تو سابقه از من بزرگتر هستین) باید من رو ببخشید که سر سشما رو درد اوردم . .علی جون واقعا اصلا قصد جسارت نداشتم و فقط یه جورایی دیدگاه ای خودم رو به صورت جمله بیان کردم اگرچیزی گفتم که خوشتون نیومد از شما عذر می خوام و اگر هم غلط املایی داشتم منو ببخشید
سال نو مبارکیا علی مدد
 
سلام
ممنون از بذل توجهت به پست قبلی
با اینکه برای هر کدام از مباحثی که مطرح کردی مطلب برای گفتن و باز کردن گره بحث وجود داره لزومی به این کار نمی‌بینم.امیدوارم با مطالعه بیشتر پیرامون هنر هفتم و شناختن تکنیک های یک سینمای ناب به اعتلای این هنر کمک کنیم.

موفق باشی
 
چرا شما نمی خواهید یه افرادی مثل ده نمکی رو بشناسید ؟!...
این فرد چند سال پیش یه نشریه داشت یادم نیست اسمش چیه اما به نظرم جبهه بود
اقا تو این نشریه چه چیزا که نمی گفت .برای مثال :
اینترنت برای جوانان آفت است نگذارید جوانانمان به این افت مبتلا شون....
درهای سینماها رو تخته کنید این ها عامل فساد است....
و خیلی چیزهای دیگه از این قبیل...!
شما فکر میکنید مستند فقر وفحشا رو واسه چی ساخت؟
به نظر من فقط برای جمع اوری رای برای ریس جمهور کنونی!!!
ببخشید وارد مسایل سیاسی شدم!!
 
آخرین ویرایش:
آقایون..! نقد و بررسی آثار سینمایی ایران، کلاً وقت تلف کردنه.. توی ایران بجز تعدادی کم ، بازیگر و کارگردان خوب نداریم.. که اونا هم تحت الشعاع این نظام حاکم کاری از دستشون بر نمیاد. واقعا که همه ی دنیا دارن پیشرفت میکنن ما هم پیشرفت میکنیم.! سینمای هند که تا چند سال پیش مَثَل اغراق و زیاده روی و هجویات بود ، ببینید به کجا رسیده.. اونوقت ما..
واقعا متأسفم!
شرمنده م... نظر شخصیم بود
 
سلام
علی جون اگر موافقی در مورد فیلم دهنمکی دیگه بحث نکنیم چون به خلطر این بحث تایپیک کمی رنگ و بوی سیاسی(که فکر هم می کردم این طور بشه ) به خودش گرفت. از اینکه پستم رو مطالعه کردی خیلی از شما سپاسگزارم و اگر هر مطلب دیگه ای هست همه جوره در خدمتم ولی بهترین نظر رو خود شما دادی و به نظر من هم لزومی نداره دیگه در مورد این قضیه بحث بشه.
سال نو مبارک
یا علی مدد
 
اصلاً این بحث ها درجائی که همه چیز باید به سمت خوشنودی عده ای پیش بره کاملاً بی معنی هست. شما زیر یک رادیکال باید حرکت کنی و اگر از چهارچوب اون خارج بشی، خدا به دادت برسه. پس این بحث ها مربوط به سینمائی میشه که فیلمساز و بازیگر از ازادی کامل برای نشون دادن ایموشنها و داستان از عمق مناسب برای به تصویر کشیدن دراما برخوردار باشه. تا وقتی که همه چیز به شکل رادیکالیسم هست، بحث کردن کاملاً بیمورد هست. و معلومه که بحث خود به خود رنگ و بوی سیاسی میگیره، چون خواه نا خواه بصورت اتوماتیکوار تمام این مسائل ریشه از سیاست میگره! و یا بهتر بگم ریشه سیاسی/مذهبی دارند!
 
حالا که گذشت اما باید صبر کرد دید تو فیلم بعدیش چه رویه ای در پیش میگیره .
گیرم که یه مجله داشته که توش این چیزا رو نوشته . گیرم که گفته اینتر نت مفسده داره . مگه سیگار خوبه چرا کسی جلو شو نمیگیره . اینتر نت بده باشه شما خوبش کنید . فرهنگ سازی کنین . نه انتقاد بدونه راهنمای. چاقو رو ساختن حیوون شکار کنن میوه پوست بکنن . اما یه آدم باهاش کشته بشه بده؟ نباید ازش استفاده کرد . با این همه کاربردش .

مشکل ما اینه که تو ایران افراط وتفریط (درسته؟) غوغا میکنه .اونای هم که کارشون درسته یا ترد میشن یا به میدون نمیان و حرفی نمیزنن . چند سال پیش شهید آوینی چیزی توپی گفته بود.
حالا.......یادتو هست فیلم ارتفاع پست و اون نزاع . اینجا راحت همه به هم تهمت میزنن . .

به قول ............... دفاع مقدس که فقط حاجی و سید نبود .یا برادر برادر گفتن ها . بابا امریکای ها هم تو جنگ جهانی دوم به هم دیگه میفتن برادر یا همو ن داداش bro . ولی کمتر نشون دادن چون چیزای مهمتری هم بوده .در مورد گویش هم دیگه تحقیقات کارکردان بر میگرده که سال مثلا 64 چه اصتلاحاتی داشتن وتو جنگ نشه مثل جابر بن حیام . ( که یارو اون زمان بگه مارو گرفتی.:) من خودم سابقا یه نقدی تو یه خراب شده نوشته بودم یه صفحه بود .که آخرش گفتم سینمای ایران رفت تو باقالیا:) بهدا چاپ شد نوشته بود :سینمای ایرا رو به جهانی شده است:eek: من نه شما وقتی اکثر فیلمای جنگ سناریوش اینطوری باشه: یه حاجی .یه سید . یه خاک ریز .کلی برادر بسیجی و سپاهی .عرقی های ببو . نیروی کمکی که همیشه دیر میرسه . خوب هر کی باشه به جای لذت بیشتر ناراحت میشه چون اخرش همه یه جوره یعنی نیرو دیر میاد. من برای اولین بار اگه اشتباه نکنم فقط تو فیلم مزرعه پدری ملاقلی پور بود که حضور ارتش رو دیدم . درست یا نادرست ارتش مشکل داشت اون زمان
اما مگه نجنگیده بودن مگه دفاع نکردن مهندسی جنگی نکردن . پس این همه توپ و تانک و هواپیما وهلی کوپتر رو کی هدایت میکرد . یه جوری نشون دادن که انگار همه طلبه حوزه بودن رفتن جنگ . قارچ سمی فیلمی بود که نشون میداد همه اونای که رفتن جنگ آدمهای .........نبودن . یه زمانی ادمای اطرافم رو میدیدم که رفتن جنگ و برگشتن اما کارای میکنن که ادم میمونه . میگم خوب این چرا اینجوریه پس حتما به من جنگ رو بد نشون دادن . مثل 7 8 سال پیش tv خودمون فیلمای نشون میداد که سرخپوستا وحشی بودن . میگفیتم بیچاره امریکای ها حق دارن . اما بعدا فهمیدن کارشون اشتباهه و سریالهای نشون دادن که سرخپوستا با فرهنگن این امریکای ها بدن .
اخه ادم چی بگه وقتی تو بعضی فیلما طرف میاد از لباس بسیج امروزی تو جنگ استفاده میکنه .
ادم خود به خود بدش میاد . هیچ وقت یادم نمیره فیلمی که فرامز قریبیان تو یه فیلمی محاصره میشه 60 نفر بهش تیر میزنن نمیمیره یه تیر میزنه همه میمیرن :) ( نه به این شوری اما آره )
همه دوست دارن فیلم جنگی ببینن . اما بد کردن . حالا میان آشتی میدن . خیلی از چیزای که نشون میدن دروغه بابا دروغه . تو همسایگی مون هستن اونای که جبهه رفتن دیدن . انقدر خاطر های خنده دار تعریف میکنن که ادم دلشو میگیره .
مردان بی ادعا .. فقط اونای هستن که کمتر به چشم میان یا اصلا دیده نمیشن رفتن یه گوشه کز کردن .
وقتی جنگ شروع شد 3 دسته رفتن جنگ 1. اونای که تاب نیوردن دست رو دست بزارن 2. جو گیر شدن برن 3. به خاطر منافع رفتن ( فرار از مدرسه . مسئولیت . و خدمات بعد از جبهه )
از این سه دسته بعد از جنگ یه سری برگشتن به اخلاقیات قدیم یه سری موندن تو همون حال ویه سری هم شاکی شدن که چرا. فکر میکردم جنگ چیزیه که تو tv نشون میده یه گلوله یه ترکش میخوری شهید میشی . اما بعدا دیدم نه تیکه تیکه شدن داره . سوختن داره . له شدن داره
زنده زنده سر بریدن داره . نمیشه نشون داد ؟ چرا شعار چرا حرف . وقتی یه تصویر خودش گویا باشه .

همه میخوان به هم دیگه درس بدن به بهترین نحوی که فکر میکنن. چه زیره رادیکال چه بی رادیکال .. مشکل از یه جای دیگست که باعث میشه یه نفر مجبور بشه یه چیزی رو تحت الشعاع یه چیز دیگه درست کنه
 
سلام به همگی دوستان عزیز ... ( این فکر کنم اولین پستم تو سال نو هستش :rose: )

--------

دیروز اولین فیلم سینماییم رو تو سال 1386 دیدم . فیلمی که واقعا ارزش دیدن رو داشت و من به این فیلم از 10 نمره 9 میدم . قرار بود برم سینما فیلم 300 رو ببینم ! ، ولی تو خوده سینما بخاطر مخالفت بعضیا :neutral: مجبور شدیم یه فیلم دیگه انتخاب کنیم ، بالاخره فیلم Blood Diamond رو با اینکه زمان نسبتا زیادی از اکرانش گذشته بود رو انتخاب کردیم و رفتیم .

blooddiamond_posterbig.jpg


واقعا فیلم فیلمه خوبی بود ، بازیگری خوب نبود ، عالی بود ! من از لیوناردو انتظار اینجور بازیگری رو نداشتم ، واقعا تو این فیلم توانایی هاشو نشون داد ، Djimon Hounsou هم خیلی خوب بازی کرد . کلا از نظر قدرت بازیگری تکمیل بود . ( جنیفر جونم هم اگه بدم بازی کنه که من نمیفهمم :) )

داستان فیلم رو چند صفحه پیش فکر کنم خلیل گذاشته باشه . کلا فیلم ، فیلمه با ارزشی بود و یک داستان غمگین همراه با بازی عالی لیوناردو تکمیلش کرد ..


leonardo_dicaprio3.jpg


blooddiamond5.jpg





-------------------------------------------




خره های عزیز Caribbean :) ( حالا نکه خودم نیستم :biggrin1: ) واسه دیدن عکسهای جدید فیلم به لینک زیر مراجعه کنید .

http://imdb.com/gallery/ss/0449088/002Sparrow.jpg.html?path=gallery&path_key=0449088&seq=19

با سلام
خبری از دزدان دریای کارائیب 3 نیست؟ (The World End)
Yahoo که داره تبلیغ تریلرش میکنه؟!

25 می اکران میشه ، که میشه دقیقا 2 ماه دیگه !
 
سلام ...
دوستان اگر فيلمی میبینن چند خطی درباره اش بنویسند خیلی خوبه چون من تو همین تاپیک با خواندن مطالب بعضی دوستان چندتا از بهترین فیلم هامو دیدم ...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اما من به تازگی ۳ فیلم دیدم :

BORAT
من نميدونم اگه به جای نام قزاقستان از ايران استفاده ميکردند فيلم برام چه حسی داشت ؟! اما مطمعن هستم باز هم ميخنديدم ... البته هر کسی که تعصب غیر منطقی نداشته باشه فيلمو ببينه خيلی چيزها دستگيرش ميشه که مهمترينش توی طرز فکر و رفتار خود امريکايی هاست که باعث خنده ميشه البته ساشا بارون کوهن به خوبی داخل شخصيت برات فرو رفته و بسياری از کارهاش برای ما عجيب نيست و اطرافمون زياد ديديم! اما گذشته از اين تفاسير فيلم واقعا ميخندونه مخصوصا اگر چند نفری به تماشای فيلم بشينيد من توی دو صحنه کاملا از خنده نفسم دیگه بالا نميومد! مخصوصا اینکه جایی خوندم افراد داخل فیلم که سوژه خطاب میشن اصلا نمیدونن که با یک هنرپیشه حرفه ای طرف هستن و فکر میکنن واقعا با سفیر قزاقستان در حال مصاحبه اند !

PDVD_002.jpg


STEP UP
دوست داشتن اين فيلم کاملا سليقه ای هست! کسانی که با فيلم های به قول معروف روابط دانشجوهای امريکايی لذت ميبرن و دسته ديگر که به فيلم های رقص و ريتميک علاقه دارن ... فيلم کاملا ساده و سطح پايين هست. داستان از جايی شروع ميشه که جوانی بعد از خرابکاريی مخفيانه در يک مدرسه هنر مجبور ميشه چندين ساعت برای رفع خسارت در اونجا کار کنه اما وارد ماجرايی ميشه که همراهی یک دختر رقاص راه زندگشيو تغيير ميده.

PDVD_022.jpg


THE ILLUSIONIST
نميتونم بگم در سطح متوسط يا رو به بالايی بود و نميتونم هم بگم که از فيلم خوشم نيومد ! يک فيلم شعبده بازی با داستانی عاشقانه که ديدنش خالی از لطف نيست ... يک شعبده باز حرفه ای که بعد از سال ها عشق خود را دوباره ملاقات ميکنه و تصميم ميگره به او در انتخابش کمک کنه ... به نظر من بزگترين مشکل فيلم اين هست که اگه يه کم به اتفاقات فيلم فکر کنيد در اواسط فيلم اخرشو حدس ميزنيد!

PDVD_005.jpg
 
من تازگیا یه فیلم دیدم با عنوان [SIZE=-1]Eternal Sunshine of the [/SIZE][SIZE=-1]Spotless Mind [/SIZE][SIZE=-1]که واقعاً در نوع خودش جالبه.. ژانر ملودرام با بازی جیم کری و کیت وینسلت.[/SIZE]


[SIZE=-1]
eternal_sunshine_of_xl_04.jpg
[/SIZE]
[SIZE=-1]
Eternal%20Sunshine.jpg
[/SIZE]
[SIZE=-1]فیلم داستان آشنا شدن مردی رو با یه دختر مطرح میکنه که با هم از نظر سنی فاصله دارن.. بعد از بوجود اومدن رابطه ی عاشقانه، طی مرور زمان دچار سوء تفاهم میشن و با هم بهم میزنن. بعد از اونم به یه کلینیک پاک کردن خاطرات ناخوشایند(!) مراجعه میکنن تا دیگه یاد همدیگه نیفتن اما...[/SIZE]
[SIZE=-1]فیلم شیوه ی روایت جالبی داره و از سری کارهای متفاوت جیم کری محسوب میشه.. بنظر من اون با بازی در این فیلم ثابت کرد که صرفاً یه بازیگر کمدی نیست و ارزش و اعتبار خودشو تثبیت کرد. دیدن این فیلم رو به دوستان توصیه میکنم.. فقط اگه زبان اصلی میبینین ، انگلیسیتون خوب باشه بهتره![/SIZE]
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or