هیچ مایه ای وجود نداره ، به نظرم زیر کیفیت وب دی ال نباید فیلمی رو دید، من خودم همیشه بعد از اکران فیلم های نولان ۶ الی ۷ ماه برای بلوری صبر میکنم! جدا از اون سه سالی که منتظرم!! حیف اون همه پروداکشن و خرج! بعد ما بیایم دی وی دی اسکرین ببینیم؟!
همینکه از سینمای آی مکس (شما بگو سینما خالی) محرومیم خودش دی وی دی اسکرین محسوب میشه، آقا دندون بزارید رو جیگرتون! حداقل برای فیلمای خوبی مثل ۱۹۱۷
حتی روی گوشی هم محسوس کیفیت، به نظرم ربطی به اندازه تی وی نداره این موضوع.
وس اندرسون از اون کارکردان نیچی که فیلم هاش مثل اقای فاکس شگفت انکیز که نهایتا بودجه رو برمیگردوندن تا این شهرت که حتی به نوعی مین استریم میشه روند درستی رو طی کرده؟
چرا طی نکرده؟
چیکار کنه وقتی مشهور شده؟ خب شده دیگه!
همچین هیاهویی سر گرند بوداپست هتل که بهترین فیلمش بود به نظر من هم ایجاد شد. اون هم کستش پرستاره بود و خیلس سر و صدا کرد.
کیفیتش اومد پایین؟
نه!
محتوای نظرت یا بگیم همان نقد اصلا با امتیازی که میدی همخوانی ندارد! اینکه از فیلم خوشت نیامد به کنار و خودش یک پوین منفی است ولی اینکه خوشت نیامد و باز نکات مثبت فیلم را لحاظ میکنی، محتوایی که کاملا نمی توانم نویسنده آن را درک کنم. ریتم خوب و فست - پیست کنترل شده داستان که خودت اشاره کردی می تواند کریت بسیار باارزش به فیلم باشد.
شخصیت هوارد رتنر کلا شخصیت احمقی است و هدف برادران سفدی این بوده که این شخصیت به صرفا احمق و کاریزماتیک (که به خوبی به هم تلفیق شده) را در ان فضای ملتهب و خفه گیر و لحظه ای قرار بدن و نشون بدن که چه تصمیم های غیر منتظره ای برای پیشبرد اهدافش می گیرد. قطعا اصلی ترین نکته برای من در هر اثر سینمایی یا تلویزیونی، همذات پنداری با شخصیت است و کاملا در آن فضا پرالتهب برقرار شده، هر تصمیمی که هوارد می گیرد قابل قبول و حقیقی است. هوارد در همان وهله اول ایمان دارد که الماس واقعا ارزش یک میلیون دلار را دارد ولی می بینیم که بعد مزایده و حرف های آن فرد پشت تلفن (با صدای تیلدا سویینتون که جالب است بدونی اگر نشناختی!) کاملا می داند که دیگر ارزش الماس آن قدری که نیست برایش دست و پا می شکست و پس از تماس دوباره کوین گارنت، تصمیم می گیرد که به سراغ همان نقشه اول خود که یک نوع بیماری یا بهتر است بگویم اعتیاد به قمار تلقی می شود، روی بیاورد. گرچه خود الماس سمبل است و برای شناختن سمبل کار هرکسی نیست و بهتر است برای شناخت دقیق سمب الماس در فیلم به ویدیوهای تخصصی سینما در یوتیوب رجوع کنید.
در مورد موسیقی شاید اول بلند احساس شود که دقیقا همین طور است ولی رفته رفته ریتم خودش را پیدا می کند و هم رده گود تایم می شود. بازی سندلر بهترین بازی امسال است. چون هرگز او را این چنین ندیده بودم و کاملا رفتارهای احمقانه، شوخ طبعی ها و دیالوگ و لحن کنترل شده ای دارد و انگار تمام تکه های بازی های نصفه و نیمه کمدی های اخیرش را در این فیلم به هم متصل شده اند. تیپپ و گریم هم قطعا در هنرنمایی و خلق شخصیت رتنر کمک بسیار زیادی کرده است. با توجه به اینکه فینیکس قدرتمند تری در مستر و دیکاپریو بهتری در وال استریت و هوانورد (واقعا نمی فهمم که چرا هوانوردش را به زبان نمی آورید) دیده بودم، بازی سندلر غیر منتظره بود. البته این را حق می دهم که مخالفان فیلم زیاد هستند و بیشتر هم مخاطبان سینما که از فیلم راضی نبودند. قطعا اگر گود تایم را دوست نداشتی (نمی دانم دیدید یا نه!) از این هم خوشتان نمی آید
من اینو اون یکی تاپیک گفتم. این پاسخ شما رو هم اتفاقی دیدم اینجا الان.
راجب بازی سندلر بگم که خب کسی مثل آدام سندلر کلا اگه فیلم و بازی خوب داشته باشه میشه غیرمنتظره. این چیزی نیست که اون رو شایسته جوایز قرار بده الزاما.
بازیش خوب بود ولی انصافا در قیاس با فینیکس(که البته تو مرشد بازی بهتری هم داشت و بهترین بازی دهه بود) و دیکاپریو(که اون هم البته دست کم 5 تا بازی بهتر داشت) و آدام درایور، اصلا در حد و اندازه جایزه نبود ولی موافقم که میتونست جزو نامزد ها باشه.
اتفاقا گود تایم رو دیدم و بیشتر از این فیلم ازش خوشم اومد.
راجب بحث تفاوت نمره و نقد هم، این رو بگم که نمره دادن مثل تصحیح املا نیست که به ازای هر ایراد یه پوئن منفی در نظر بگیریم و درنهایت براساس مجموعه پوئن های منفی، بیایم نمره بدیم. حداقل برای من.
فیلم ریتم بالاش رو حفظ کرد و بازی خوبی هم دیدیم از آدام سندلر و تدوین خوبی هم داشت.
ولی درنهایت از هیچکدوم از این ها نتونستم لذت ببرم . جدا از موسیقی و فیلمبرداری بسیار رو اعصاب(خصوصا فیلمبرداری اگه رو اعصاب بیننده باشه میتونه به تنهایی کل لذت فیلمو ازش بگیره)، ریتم بالای مداوم هم الزاما باعث لذت بردن مخاطب نمیشه. فیلم ریتم بالایی داشت ول از همون اول هیچ ارتباطی با داستان نتونستم بگیرم و از اواسطش برام خسته کننده شده بود چون سرنوشت هاوارد هیچ اهمیتی نداشت برام. یه بار یه فیلم با ریتم آروم مثل داستان ازدواج از اول تا اخر مخاطب رو همراه میکنه و اجازه خسته شدن بهش نمیده. یه بار هم یه فیلم با ریتم تماما تند مثل مدمکس اینکار رو میکنه.
انکات جمز جزو این 2 دسته نبود.
نمره ام هم بر اساس نظر کلی راجب فیلم بود نه حاصل جمع بندی نقاط مثبت و منفی به صورت کمی و دادن نمره متناسب با اون ها
ارزش لایت هاوس و آنکات جمز رو گذشت سالها مشخص میکنه نه نامزدی اسکار. و این اتفاق نادری در سینما نیست.
نمرات من به فیلمهای ۲۰۱۹، اینا مقداری از نمراتی که تو تاپیک اونطرف دادم کمتره، دلیلش اینه نمرات اونجا رو بلافاصله بعد از دیدن فیلم نوشتم که هنوز تو جوّشون بودم
ترتیب بر اساس میزان لذت بردن و تجربه خوبم با فیلم است
. Uncut Gems ____ 10/10
. Toy Story 4 ____ 8/10
. The Irishman ____ 8.5/10
. Parasite ____ 8/10
. Once Upon a Time... ____ 8/10
. Joker ____ 7/10
. Honeyland ____ 8/10
. Ford v Ferrari ____7.5/10
.Jojo Rabbit _____8.5/10
. Knives Out ____ 7.5/10
. Lighthouse ____ 10/10
.Marriage Story ____6.5/10
یکی از بهترین سالهای دهه اخیر بود، تازه هنوز سه تا فیلمش که میگن خوب بود رو ندیدم, سه چار تا مستند خوب هم اومده. اگه حوصله مستند داشتید هانی لند عالی هست لایت هاوس بی ایراد بود، خصوصا بازی پتینسون که هیچکس بهش اشاره نمیکنه. منتها من کلا با ژانر ترسناک و شبه ترسناک حال نمیکنم برا همین اخر لیست اومد. توی استوری در حد سه گانه نبود ولی عجب چیزی بود دوبار دیدم با فاصله کم.
بکشین بیرون از ادم سندلر یارو یه عمر داره فیلم چرت و پرت بازی میکنه حالا امسال تو یه فیلم خوب بازی کرد حتما باید یه جایزه بهش بدن؟همیشه اینجوری بوده صدتا بازیگر بهتر اون داریم و داشتیم که بازی های خوبشون دیده نشد و تا حالا اسکار هم نبردن
مثلا یکی مثل برد پیت بعضی ها میگن حقش نبود اسکار بگیره.برعکس سندلر اکثر فیلم هاش خوب بودن تو اکثرش هم عالی بازی کرد امسال هم دوتا فیلم خوب داشت بازیش تو Ad Astraبی نظیر بود ولی اصلا بهش توجه نشد.
حالا امسال فرصت شد و بهش جایزه دادن میگن حقش نیست
بکشین بیرون از ادم سندلر یارو یه عمر داره فیلم چرت و پرت بازی میکنه حالا امسال تو یه فیلم خوب بازی کرد حتما باید یه جایزه بهش بدن؟همیشه اینجوری بوده صدتا بازیگر بهتر اون داریم و داشتیم که بازی های خوبشون دیده نشد و تا حالا اسکار هم نبردن
مثلا یکی مثل برد پیت بعضی ها میگن حقش نبود اسکار بگیره.برعکس سندلر اکثر فیلم هاش خوب بودن تو اکثرش هم عالی بازی کرد امسال هم دوتا فیلم خوب داشت بازیش تو Ad Astraبی نظیر بود ولی اصلا بهش توجه نشد.
حالا امسال فرصت شد و بهش جایزه دادن میگن حقش نیست
اولین بازی خوب سندلر نیست ( Reign over me، PDL)
بشخصه من جریانم تو این جوایزه ولی در نظر بگیر این جوایز سالانه هستن و اون جوایز یک عمر فعالیت هنری نیست، اون فرق میکنه که شما میشینی کارنامه بازیگری طرف رو دلیل میکنی که چرا بخاطر صرفا کارش تو سال ۲۰۱۹ نادیده گرفته بشه. سندلر که هیچی مهران رجبی هم اگه بیاد یه بازی عالی ارائه بده اونم حقشه دیده بشه و تقدیر بشه ازش اگه واقعا هدف اون جایزه بررسی و تقدیر به فیلمهای یک سال مشخصه.
اصلا سندلر کارنامهاش بد، ویلم دفو مشکلش چیه؟
اولین بازی خوب سندلر نیست ( Reign over me، PDL)
بشخصه من جریانم تو این جوایزه ولی در نظر بگیر این جوایز سالانه هستن و اون جوایز یک عمر فعالیت هنری نیست، اون فرق میکنه که شما میشینی کارنامه بازیگری طرف رو دلیل میکنی که چرا بخاطر صرفا کارش تو سال ۲۰۱۹ نادیده گرفته بشه. سندلر که هیچی مهران رجبی هم اگه بیاد یه بازی عالی ارائه بده اونم حقشه دیده بشه و تقدیر بشه ازش اگه واقعا هدف اون جایزه بررسی و تقدیر به فیلمهای یک سال مشخصه.
اصلا سندلر کارنامهاش بد، ویلم دفو مشکلش چیه؟
حرفت درست.
من منظورم این نیست که حقش نبوده.
دارم میگم یه جوری رفتار میشه انگار برا اولین برا اینجوری میشه تا حالا حق هیشکی اندازه سندلر خورده نشده.
گفتم که همیشه همین بوده یکی کلا دیده نمیشه یکی حقش اسکاره ولی فقط نامزد میشه و...چیز جدیدی نیست.برا بازیگر های خیلی بهتر از اون هم این اتفاق افتاده
به قول خودت همین دفو بازیش عالی بود چرا هیچ حرفی از اون زده نمیشه همه شدن مدافع سندلر.
Paramount's Sonic the Hedgehog made a loud boom at the Presidents Day box office with a three-day domestic opening of $57 million, a record for a video game adaptation. Sonic's projected four-day gross of $68 million is among the best showings ever for the long Presidents Day weekend, which coincided this year with Valentine's Day.
Until now, 2019's Detective Pokemon Pikachu boasted the top North American opening for a video game adaptation with a three-day start of $54.3 million, not adjusted for inflation.
Overseas, Sonic the Hedgehog started off with $43 million from its first 40 markets for a global bow of $111 million through Monday.