Movie Center

mullholand drive را که دیدید حتما نقدش بخونید تا تازه بفهمید داستان فیلم چی بوده !!
اتفاقا به‌نظرم نقدهاش رو نخونید و خودتون درموردش فکر کنید بهتره. من تعدادی از نقدها و تفسیرها رو خوندم و همه فیلم رو به‌سادگی به دو بخش تقسیم کرده بودند! عده‌ای هم فیلم رو با Sunset Boulevard مقایسه کرده بودند درحالیکه فیلمِ لینچ تم‌های مختلف و داستان عظیم‌تری داره و تقلیل دادن فیلم به زندگیِ یک هنرمند شکست‌خورده یعنی کوچک کردن فیلم‌ (البته Sunset Boulevard یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌ی خودمه و اصلا منظور از حرفم برتری یک فیلم بر دیگری نیست.)
اون جعبه‌ی آبی توی فیلم و جملات گاوچرون نکته‌های کلیدیِ فیلم هستند.

پ.ن: بخش اعظم فیلم پایلوت سریالِ لینچه و فقط 26 دقیقه‌ی آخر با هدف ساخت یک فیلمِ سینمایی ساخته شده. پس هیچ اشکالی نداره اگه بعضی از Subplot ها معنی شفافی نداشته باشند؛ ولی داستانِ اصلی مشخصه.
 
nocturnal animals درباره ی شخصیت تنهای آدم مدرن هست، حسرت ها، غم ها، احساسات، هویت، جنسیت زدگی و هر چی که یه آدم پست مدرن امروزی باهاش درگیره، هر چیزی که توی داستان فیلم اتفاق میوقته دقیقا استعاره های ما به ازای درونی شخصیت مرد فیلم درباره ی تجربه های همین احساسات هست، فضا سازی و دنیایی که فیلم به تصویر میکشه که البته بسیار تاریک ولی در عین حال زیبا از لحاظ تصویرشناسی و ویژوال، دقیقا همین احساسات رو به خوبی منتقل میکنه.تکامل شخصیت ها هم مخصوصا سوزان به بهترین شکل ممکن صورت میگیره، در کل nocturnal animals هم فیلمی روان شناسی در باب مهمترین مسایل و مشکلات فردی انسان مدرن، هم فیلمی تریلر که تا اخرین دقیقه بیننده رو با خودش همراه میکنه
 
به نظر من شما دقیقا برعکس متوجه شدی شخصیت تونی کاملا مشخصه برمیگرده به ادوارد صحنه آخر فیلم هم که تصادفی خودشو میکشه به سوزان میفهمونه که دیگه من اون ادوارد ضعیف سابق نیستم و در اصل او ن(good guy( که چند بار تو فیلم کلانتر به تونی میگه و یکی دوبارم خود سوزان به ادوارد میگه مرده .
در اصل برعکس گفته شما کل فیلم نامه در مورد ادوار هست و اینکه چطور تو این مدت تکامل شخصیتی پیدا کرده و اون ادم قبلی که ضعیف و بیش از حد خوب بود نیست.و به سوزان ثابت کرد اگه بخواد میتونه یه اسکریپت بنویسه که بترکونه. در اصل انتقام شو گرفت برعکس این فیلمم های دوزاری که حتما برای انتقام طرف باید 2-3 هزار نفرو بکشه بعد برسه به نفر اخر اونم بکشه
دقیقا مشکل اینه که بیشتر کسایی که این فیلمو مبینن مثل شما داستانو درست متوجه نمیشن و ازش دفاع هم میکنن. ادوارد آدم ضعیفی نیست سوزان اون فرد ضعیفه که اگه تو طول فیلم نگاه کنی همش بقیه براش تصمیم میگیرن از تصمیم جداییشون که حرفای مادرشو میزد تا تصمیم سقط بچش که به حرفای اون مرده عمل کرد. ادوارد آدم ضعیفی نیست و ربطی به شخصیت تونی نداره! اگه فیلمو نگاه کنید فقط یبار از زمان مادر سوزان میشنویم ادوارد آدم ضعیفیه و تو طول فیلم اصلا ادوراد ضعفی از خودش نشون نمیده برعکس سوزان که همش بازیچه ی دست دیگران هستش. و حتی موقعی که سوزان پیشنهاد جدایی به ادوارد میده میفهمیم که ادوارد شخصیت قوی ای هم داره با توجه به صحبتاش و دفاع از عشقش. رمان اسمش حیوانات شبرو (لقب سوزان) هست و برای سوزان (دقت کنید نوشته برای سوزان نه تقدیم به سوزان) نوشته شده پس نتیجه میگیریم سوزان ارتباط مستقیمی با این داستان داره و حتی شاید شخصیت اول این داستان سوزان باشه. تونی همسر و فرزندشو برداشته و میخاد به تگزاس بره ارجاع داره به اینکه سوزان با ادوارد ازدواج کرده و میخاد بره تگزاس! اون سه تا آدم که خانواده ی تونی رو ازش میگیرن دقیقا آدمای اطراف سوزان هستن که اونو بازیچه کردن و تمام خانوادشو ازش جدا کردن هم شوهر و هم بچشو. سوزان هم هیچکاری نکرد ارجاع به شخصیت تونی که بعد از اینکه میان دنبالش مثل ترسوها قایم میشه. در آخر هم میبینیم با اینکه تونی انتقامشو میگیره ولی خودش نابود میشه و سوزان هم میبینیم که با اینکه حلقشو دراورده و میخاد برگرده پیش ادوارد هیچوقت نمیبینتش! با توجه به این همه دلیلی که اوردم واقعا سخته روی حرف خودتون بایستید!
 
آخرین ویرایش:
آقا یه سوال، چرت تو فیلم های آمریکایی هیچ وقت معلم و کلا سیستم آموزش رو بد نشون نمیدن اما تو سینمای ژاپن نه؟ کلا تو هالیوود کارکتر معلم قاتل یا... نداریم.
 
آقا یه سوال، چرت تو فیلم های آمریکایی هیچ وقت معلم و کلا سیستم آموزش رو بد نشون نمیدن اما تو سینمای ژاپن نه؟ کلا تو هالیوود کارکتر معلم قاتل یا... نداریم.

معلم قاتل رو مطمعن نیستم ولی معلم عیاش کم نداشتیم! یه مثال دم دستیش هم کاراکتر بردلی کوپر تو Hangover میتونه باشه.
 
معلم قاتل رو مطمعن نیستم ولی معلم عیاش کم نداشتیم! یه مثال دم دستیش هم کاراکتر بردلی کوپر تو Hangover میتونه باشه.

منظورم شخصیت منفی هست. یعنی کلا معلم ها و سیستم آموزش رو بد نشون نمیدن. قاتل باشن و این حرفا. برعکس سینمای ژاپن که توش پره.
 
خوب چی؟:D مثال نقضه؟ چیه؟ یکم توضیح بدید من باید مقاله بنویسم!:D
من زیاد حضور ذهن ندارم اما بوده یه چیزایی. مثلا اعتیاد یک معلم تو فیلم Half Nelson یا انتقاد از سیستم مدارس و بد بار اومدن نوجوون ها تو آثاری مثل Moonlight یا Detachment.
البته اینایی که گفتم ما توش با یه شخصیت معلم منفی منفی سر و کار نداریم. اینسومنیا هم پرداختی نداره رو موضوعی که میخوای.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
آقا یه سوال، چرت تو فیلم های آمریکایی هیچ وقت معلم و کلا سیستم آموزش رو بد نشون نمیدن اما تو سینمای ژاپن نه؟ کلا تو هالیوود کارکتر معلم قاتل یا... نداریم.
داریم آقا bad teacher :D
البته معلمش به اون حدی که مد نظرته بد نیست!
 
منظورم شخصیت منفی هست. یعنی کلا معلم ها و سیستم آموزش رو بد نشون نمیدن. قاتل باشن و این حرفا. برعکس سینمای ژاپن که توش پره.

آقا سوالت اذیتم کرد.:D
رجوع کردم به آرشیو حتی سرچ گوگل، ولی نهایت چیزی که پیدا کردم معلم بداخلاق یا همون عیاش بوده در نهایت!
 
آقا سوالت اذیتم کرد.:D
رجوع کردم به آرشیو حتی سرچ گوگل، ولی نهایت چیزی که پیدا کردم معلم بداخلاق یا همون عیاش بوده در نهایت!

خوب نکته اینه که دلیلش چیه؟ چه خط قرمزی وجود داره که سیستم آموزش رو اصلا بد نشون نمیدن. اما برعکس تو سینمای ژاپن همیشه مدرسه و معلم های شرور محوریت دارن.
 
خوب نکته اینه که دلیلش چیه؟ چه خط قرمزی وجود داره که سیستم آموزش رو اصلا بد نشون نمیدن. اما برعکس تو سینمای ژاپن همیشه مدرسه و معلم های شرور محوریت دارن.

من یادمه یک فیلم بود بچگی ام می دیدم مرحوم جیم وارنی توش بود . جاعل اسکناس بود سه تا بچه گروگانش می گرفتن آخر معلوم میشد مدیر مدرسه اشون رئیس جاعل هاست . البته دقیقا موردی که شما می گی نیست ولی خب مستقیم یکی از مسوولین مدرسه آدم بده بود
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
آقا یه سوال، چرت تو فیلم های آمریکایی هیچ وقت معلم و کلا سیستم آموزش رو بد نشون نمیدن اما تو سینمای ژاپن نه؟ کلا تو هالیوود کارکتر معلم قاتل یا... نداریم.

احتمالا تو برهه ای از زمان سیستم آموزشی ژاپن هم مثل ایران بوده :))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or