Movie Center

SiminSecret

کاربر سایت
pulp-fiction-h_upscayl_2x_high-fidelity-4x.png
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy My brothers. And you will know I am the Lord when I lay My vengeance upon you​

فهرست سایت ها و ربات های دانلود فیلم و سریال که بدون سانسور هستن (آپدیت شده در تاریخ 9 آذر 1404):

رایگان:
farsiland.com = دانلود فیلم های سینمای ایران به محض پخش شدن + سریال های پخش شده از سرویس های استریم ایرانی
سیلیکس | دانلود فیلم , دانلود سریال
خانه | شوفیلیکس
دانلود رایگان فیلم و سریال | موبو مووی
www.kargadanmovie.com
آن کات مووی - مرجع بروز فیلم و سریال
دارک نما | DARKNAMA
دنیای سریال
https://almasmovie.website/
cinema-tika.com
hashtagfilm.site
کیمولند | دانلود رایگان فیلم و سریال بدون سانسور
فیلمیاتو
http://movie-zone.co/
https://bcmoviez.com/
https://www.f2medi.ir/ نیمه اشتراکی
kiamovie.ir نیمه اشتراکی
انیمه http://animebin.arshiaplus.com
https://mercimovie.info/ انیمه
boxmovie.github.io‎
https://b2n.ir/FreeMovie
https://cinemaplus-app.vercel.app

اشتراکی (پولی):

https://digimoviez.com
https://avamovie.shop/
https://30nama.com/
https://nightmovie.org
https://www.f2medi.ir/
https://9movie.tv/
https://imovies-dl.com/
https://empirebesttv.com
https://mywir57.sbs‎
https://mymoviz.co/
https://zarfilm.com
https://bamabin.com
https://bluemoviee.com
https://www.cineby.app/
https://rahamovie.top/
https://filmyar.net/
https://www.niik.fun/
https://cinemafreak.net/
https://grandcinema.tv
https://ymoviz.com/
https://serfil.cc/
http://mavimovie.com
https://www.ariomovie.site/landing
https://neterplay.com/
https://playrooz.com/
https://lucimovie.com/
https://www.lookapo.fun
https://www.nitrugen.com/
http://tiny-movie.com
https://tvpedia.tv/

ربات های رایگان تلگرامی:

@OmegaDlBot
@NT_Movie_bot
@dooqbot
@donyayeserialbot
@MegamoviBot
@TenFlixBot
@FileMovieBot
@filmgirbot
@streamwidebot
@redmoviesdl_bot
@diakomoviebot
@filmyarrbot
@viewfliexbot
@HashtagFilm2Bot
@frameamirbot
@BoxOffice_VipBot
@chibebinm1_bot
@alphadlbot نیمه اشتراکی

اپلیکیشن های تماشای آنلاین و دانلود فیلم و سریال

اپلیکیشن فیلم جذاب ببین رایگان
https://filmjazabapp.info/

اپلیکیشن فیلم و سریال خارجی رایگان بدون سانسور زد مووی
https://github.com/CluvexStudio/ZedMovie/releases

دیجی موویز:
https://digimoviez.com/app-landing/

بلبل جان
https://bolboljan.net/

مووی باز:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.idea.moviebaz24

جم مووی:
https://yek.link/gemovies.net

فیلمکیو
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKio1.5.apk

تی وی:
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKioTv1.1.apk

فلامینگو:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filamingo.app
....
مووی باکس (ایرانفلیکس):
https://zil.ink/movieboxapp

لیموفیلم «نارنج»
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.narenji.org&hl=en_GB

مووی جوان
moviejavan.website

الماس مووی
https://zil.ink/almasmovieapp

فیلمجو
نسخه آیفون
https://tdmmo.xyz/login

نسخه اندروید
http://dlas3.tdmmov.xyz/f3.apk

اپلیکیشن اسکل خان
https://oskolkhan.site/OskolKhan-1.9.1.apk

ویدیو کلوب
https://go.vidiocloob.com/

کینگ مووی
https://king-movie.net/app.apk

نکست مووی
https://nextmovieapp.xyz/nextmovie.apk

اپلیکیشن دلفان

https://delfanapp.ir/

اپلیکیشن سیمبا پلاس

https://dornaplus.github.io/dorna/sigma.html

اپلیکیشن CCloud
https://github.com/code3-dev/CCloud/releases/latest

اپلیکیشن سینما پلاس
https://cinemaplus-app.vercel.app/s...hbmQgU2VyaWFsIEtpbGxlcg==&type=serie&id=29461

اپلیکیشن highfilm
https://highfilm.github.io/download/

نماشا
https://namashoapp.ir/

موویلیکس
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.expertapp.movielix

"فیلم ناز Filmnaz"
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filmnaz.app

تیک توک
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.developerkashef.tiktokfilm

مووی چی!؟
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.arianadeveloper.movie.chi

ویدیوکلوب
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.moboplus.pro

پارادوکس مووی
https://paradoxmovie.ir/

نیک مووی
https://www.niik.fun/apps/nikmoviez.apk
.
.
.
Stremio
(از تورنت استریم میکنه)
stremio.com

تماشای آنلاین فیلم و سریال خارجی:
fmovies.co
movies2watch.tv

 
آخرین ویرایش:
یعنی بتمن رو کشته؟؟یا واسش بیشتر از همه دردسر شده؟؟؟
چون من نمیدونم دقیق میشه بگی واسه همین پرسیدم
اگه بتمن رو کشته باشه که نولان با این وضعیت اشتباه کرده که این شخصیت رو تو فیلمش بکار گرفته
من نگفتم بین زیر سایه جوکر بوده
البته تو کمیک همون طور که مطمئنا میدونی مرگ معنایی نداره ولی خب اره تو کمیک Knight fall بین همونجا کمر بتمن رو میشکنه و در واقع میکشتش ، صحنه بسیار بسیار معروفی هم هست و عکسش تو نت ریخته اگه دقت کنی یه صحنه از فیلم هم دقیقا به همون صورت هست ( مبارزه اول بین و بتمن که کمر بتمن رو میشکونه )
 
چرا کلا هویت سینما ریخته بهم و هی داره فاش میشه ؟!
اون از اسپایدر من که هنوز هیچی نشده تقریبا همه فهمیدن هویتش رو !
اینم از بتمن ! من تا یاد دارم جوکر پدر خودشو درآورد تا بفهمه بتمن شخصیتش کیه و آخرش نفهمید !
بعد توی این قسمت خیلی راحت همه فهمیدن که بتمن کیه !
گوردون - بلیک(رابین) - بین - و خیلی ها !
به نظر من نباید اینجوری میشد !
 
بین دشمن درجه یک نیست ولی فیلم ربطی به کمیک نداره. همونطور که لیزارد مثلا دشمن درجه یک اسپایدرمن نیست ولی صرفا دلیل نداره که حتما از ویلین های درجه یک استفاده شه وگرنه پینگوئین رو میذاشتن. یه شخصیت فرعی ممکنه با ساختن یه فیلم خیلی خوب بخونه ولی مثلا شما میتونستی clayface رو توی یه همچین مدل فیلمی تحمل کنید؟

منتها با اینکه بین خیلی بالا میره و بعد روی سقوطش کار نمیکنه موافقم تا حدودی.
 
منم بعد از بار دوم دیدن به نظرم خیلی بد Bane رو حذف کرد. Bane میزنه Batman رو نابود میکنه . کمرش رو میشکونه . خودش رو به عنوان یه Villain که تقریبا بتمن رو شکست داده نشون میده . اما خیلی راحت حذف میشه.
اواخر فیلم میشه یه دشمن درجه 2 . کسی که در واقع برای یه نفر دیگه کار میکنه . این خیلی زد تو ذوغه من .
 
همم

جالبه كه همه گير دادن به ژوكر
آقا جان، ژوكر يه سوپرويلن ـه، شايد يكي از خوش پرداخت ترين شخصيت هاي دنياي كميك، كه شهرتش نه بخاطر بازي هث لجر و كارگرداني نولان و يك فيلم (حالا خوب يا بد)، كه بخاطر پرداخت شخصيتي ِ قدرتمندي كه در خود كميك داره؛ هستش. ژوكر مشهوره، چون خيلي از شخصيت هاي دنياي خيالي بتمن ازش تاثير مي گيرن، نمونه ش اوراكل (همون بت گِرلي ـه (دختر آفيسر گوردون) كه توي شوخي مرگبار بعد از ترور توسط ژوكر فلج شد)، يا مثلاً هارلين كوئينزل كه سايكيتريسته آركهام آسيلم بود كه مداوا و بررسي ژوكر بهش واگذار شد، ولي عاشقش شد و تبديل به شخصيت مكمل ژوكر شد) و خيلي كسان ديگه از جمله خود بتمن، كه چندين جا جون ژوكر رو (مثلاً توي كميك ژوكر، جايي كه رابين، ژوكر رو از تراس همسايه ي پنت هاوس اتو دركسل مي ندازه پايين، ولي بتمن نجاتش ميده و دستگيرش مي كنه) نجات ميده (در حالي كه اين كارو مثلاً براي رومن سايونيس (بلك ماسك) حاضر نيست انجام بده و رومن بعد از سوختنش و جان سالم در بردن از آتش (و البته مرج شدن ماسك با صورتش) به بلك ماسك تبديل ميشه). ژوكر رو نجات ميده تا براش يه حريف درست و حسابي باقي بمونه، چرا؟ چون اينا پروتاگونيست همن، اين نباشه، اون يكي هم نيست.
حالا هي بياين ژوكر و بين رو با هم مقايسه كنين
اين 2 تا با هم متفاوتن

نميشه به هر فيلمي كه ژوكر توش نبود بگي بد كه...
حالا اگه كسي قبول كرد...

ويرايش:
البته يه نكته ي مهم هم اين وسط هستش، اينكه مواجهه ي بتمن با بِين و شكسته شدن كمر بتمن با اين چيزي كه توي فيلم ديديم كلهم اجمعين! (:پي) متفاوته. توي كميك سقوط شواليه، بِين بعد از فرار از پنادورا، ديوار آركهام آسيلم رو داغون مي كنه و يه عده ديوانه رو مي ريزه توي گاتهام، از جمله ژوكر، دوچهره (كه نمرده!)، پويزن آيوي، ريدلر و خيلي هاي ديگه. بتمن سه ماه طول ميكشه كه اين جمع ديوانه رو جمعشون كنه و برگردونه سرجاشون و خوب يه بار كه اين وسطا بر مي گرده به عمارت وِين، اونجا بِين منتظرشه و طي يك نبرد، كمر بتمن رو مي شكنه!
اين رو بايد در نظر داشت كه بين از اين نظر يونيكه، چون تنها كسيه كه پدر بتمن رو در آورده به اين شكل!

ويرايش 2:
البته بايد اين رو هم اضافه كرد كه بِين هم توي اون قسمت (سقوط شواليه) جرات تنهايي در افتادن با بتمن رو نداره. براي همينه كه اون همه جونور رو از آركهام آسيلم آزاد مي كنه تا بتمن رو گيج و خسته كنه و بعد بتونه توي زمان خستگي، بتمن رو ناكار كنه. كه خوب فيلم دقيقاً عكس اين رو نشون داد: يعني اول بتمن رو ناكار مي كنه، بعد درهاي آسيلم رو باز مي كنه...
 
آخرین ویرایش:
ريليز هاي جديد:

اول از همه قسمت هاي اضافي وحذف شده TehDarkKnightRises با با كيفيت خارق العاده Blu-Ray 720p 1.6 GB منتشر شده با حجم1.6 گيگابايت
55932817712933999284.jpg



لیست اپیزود ها :


The Batmobile Documentary
Ending the Knight Documentary
Production
The Prologue: High Altitude Hijacking
Beneath Gotham
Return to the Batcave
Batman vs Bane
The Bat
Armory Accepted
Gameday Destruction
Demolishing a City Street
The Pit
The Chant
The War on Wall Street
Race to the Reactor
The Journey of Bruce Wayne
Gotham’s Reckoning
A Girl’s Gotta Eat
Shadows & Light in Large Format


+
فیلم کمدی و درام Why Stop Now , با کیفیت عالی 720P BluRay با حجم 550 مگابايت


2012-11-20_112536.jpg
ژانر : کمدی . درام
تاریخ انتشار : ۱۷ آگوست ۲۰۱۲
امتیاز:۵٫۱/۱۰
محصول: آمریکا
مدت زمان فیلم: ۸۵ دقیقه
اسکرین شات : دارد (کلیک)
کیفیت : BluRay 720p – فوق العاده
انکودر : Ganool
فرمت: MKV
حجم: ۵۵۰ MB
کاگردان : Phil Dorling, Ron Nyswaner
بازیگران: Jesse Eisenberg, Melissa Leo and Tracy Morgan
خلاصه داستان: الی اسمیت که نابغه پیانو است می خواهد برای یک آزمون معتبر موسیقی شرکت کند ولی در اون روز اتفاق های بدی برای او افتاد ….

http://www.imdb.com/title/tt1853643


[FORMAT]:…………………………..[ Matroska
[GENRE]:…………………………………[ Comedy | Drama
[FILE SIZE]:…………………..[ 550 MiB
[NO OF CDs]:…………………..[ 1
[RESOLUTION]:………………….[ 1280*536
[ASPECT RATIO]:…………..[ 16:9
[FRAME RATE]:………………….[ 23.976 fps
[LANGUAGE ]:…………………..[ English
[ORIGINAL RUNTIME]:….[ 01:27:00
[RELEASE RUNTIME]:…..[ 01:27:00
[SOURCE]:…………………………..[ LIMITED 720p BluRay x264-SPARKS

+
فیلــم کمــدی Lay The Favorite , با کیـفیـت DVDRip با حجم 400 mb

220px-Lay_the_Favorite_FilmPoster.jpeg



ژانر: کمدی

تاریخ انتشار : ۲۲ جون ۲۰۱۲
امتیاز: ۴٫۹/۱۰
محصول : آمریکا
کیفیت: DVDrip – عالی
اسکرین شات : دارد (کلیک)
مدت زمان فیلم :۹۴ دقیقه
انکودر : Ganool
فرمت: MKV
حجم: ۴۰۰ MB
کارگردان:Stephen Frears
بازیگران: Rebecca Hall, Bruce Willis and Vince Vaughn
خلاصه ی داستان : این فیلم که بر اساس سرگذشت زندگی بث ریمر با بازی ربکا هال ساخته شده، قصه زن جوان و سرزنده‌ای را دنبال می‌کند که وارد دنیای قانونی و غیر قانونی بازی‌های قمار و شرطبندی می‌شود، او در این مسیر با گروهی مرد میانسال آشنا می‌شود که توانسته‌اند قوانین بازی را به نفع خود عوض کنند و…
http://www.imdb.com/title/tt1132449


[FORMAT]:………………………………..[ Matroska
[AWARDS]:………………………………..[ none
[GENRE]:………………………………………[ Comedy
[FILE SIZE]:………………………..[ 400 MiB
[NO OF CDs]:………………………..[ 1
[RESOLUTION]:……………………….[ 720*384
[ASPECT RATIO]:………………..[ 2.35:1
[FRAME RATE]:……………………….[ 23.976 fps
[LANGUAGE ]:………………………..[ English
[ORIGINAL RUNTIME]:……….[ 01:30:00
[RELEASE RUNTIME]:………..[ 01:30:00
[SOURCE]:………………………………..[ DVDRIP Xvid AC3-BHRG


+
فیلم The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2 با كيفيت TS(پرده ي سينما) با حجم 700 مگابايت

2012-11-18_233839.jpg


ژانر: ماجراجویی . درام . فانتزی
تاریخ انتشار : ۱۲ جولای ۲۰۱۲
امتیاز: ۵٫۸/۱۰
محصول: آمریکا
کیفیت: TS – پرده سینما
اسکرین شات : دارد (کلیک)
مدت زمان فیلم :۱۱۵ دقیقه
انکودر : Ganool
فرمت: MKV
حجم : 700 MB

کارگردان:Bill Condon
بازیگران: Kristen Stewart, Robert Pattinson and Taylor Lautner
خلاصه ی داستان : بعد از تولد Renesmee ، کالینز دیگر خون آشام های خانواده را دور هم جمع می کند تا از این کودک..

در پايان هم نقد دو فيلم SkyFall و The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2 (احتمال اسپويل داستان)

[TABLE="class: outer_border, width: 625, align: center"]
[TR]
[TD]کارگردان: Sam Mendes

SKYFALL_POSTER_HI.jpg


نویسنده : Neal Purvis, Robert Wade
بازیگران: Daniel Craig, Javier Bardem , Naomie Harris
خلاصه داستان :
از نظر سازمان جاسوسی انگلستان باند مرده به حساب می آید ، تا زمانی که خود را نشان می دهد، اما با برخورد سرد مامور M (جودی دنچ) روبرو می شود. گویا توطئه ای در میان است. باند برای پیدا کردن یک هارد دیسک حیاتی به سراسر جهان فرستاده می شود در حالی که ..

[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
منتقد: جمز براردینلی ( امتیاز 9 از 10 )-------


«رگبار/ Skyfall» می تواند جایگاه خود را در کنار فیلم های «از روسیه با عشق/From Russia with Love»، «انگشت طلا/Goldfinger» و «در خدمت سرویس مخفی ملکه/On Her Majesty's Secret Service»، به عنوان یکی از بهترین های مجموعه فیلم های جیمز باند تثبیت کند. این فیلم با داشتن کارگردانی که پیش از این برنده ی اسکار شده و همچنین دو بازیگر برنده ی اسکار در نقش های اصلی، چیزی از لحاظ استعدادهای حرفه ای کم ندارد، اما مانند همیشه این مرد تاکسیدو پوشیده و اسلحه ی والتر پی.پی.کی هستند که تفاوتی میان این نسخه و دیگر فیلم های مجموعه ایجاد می کنند. «دنیل کریگ/Daniel Craig» با چشمان نافذ و آبی رنگش بار دیگر در قالب این نقش تلاش لازم و نام دو بخشی اش ظاهر می شود. حالا پس از طی هشت سال و ساخته شدن سه فیلم به بازیگری او، کریگ توانسته صحنه ی درنده ی «Quantum of Solace» را پشت سر بگذارد و به درجات رفیع تر برسد. بعد از شون کانری، او بهترین جیمز باندی است که دیده ایم و احتمالاً دلیل این موضوع آن است که نقش آفرینی های او به شدت تداعی کننده ی اولین مأمور 007 بر روی پرده ی سینما هستند. دیگر از آن حماقت مربوط به دوره ی «راجر مور/Roger Moore» و همچنین بعد ابرقهرمانی که گرداگرد «پیرس برازنان/Pierce Brosnan» را گرفته بود، خبری نیست. گرچه «رگبار» برای نگاه به گذشته و چیدن مقدمات آینده زمانی مساوی صرف می کند، در هیچ یک از لحظه ی آن از زمان حال غافل نمی شود و در این روند ما را به بهترین ماجراجویی مأمور 007 در چهار دهه ی اخیر میهمان می کند.
Skyfall-007.jpg

«سم مندس/ Sam Mendes» خوشحال از اینکه فرصتی پیدا کرده تا سرپرستی پروژه ی ساخت یک قسمت از موفق ترین مجموعه فیلم های سینمایی تمامی دوران سینما را بر عهده داشته باشد، نشان می دهد که در به تصویر کشیدن مسائل دور از واقعیت نیز به اندازه ی چیزهای مهم و جدی مهارت دارد. (البته میتوان گفت که این توانایی ها پیش از این در یکی از فیلم های قدیمی او، «جاده ای به سوی تباهی/Road to Perdition»، که در آن هم با کریگ همکاری کرده بود خود را نشان داده بودند). صحنه آرایی او در سکانس های اکشن «رگبار» زبردستانه انجام شده اند و هر از گاهی نشانی از ذوق هنری هم در آنها دیده می شود (مثل صحنه ی رویارویی پر جرقه ی میان جیمز باند و شخصیت بد ماجرا پاتریس که خط افق آسمان شانگهای در پس زمینه ی تصویر وجود دارد). علاوه بر این او کاری می کند که عناصر درام و گیرایی داستانی از درون لحظات تعلیق آور و آتش بازی های قنی و هنری تراوش کنند. «رگبار» یک بسته ی کامل است، یک فیلم با تمام خصوصیات لازم، حداقل تا حدی که دیگر فیلم هایی که به ماجراهای باند پرداخته اند می توانند چنین ادعایی را داشته باشند. این فیلم بی آنکه قاعده ی همیشگی را زیرپا بگذارد هوش و ادراک مخاطب را به چالش می کشد.

Screen%20Shot%202012-11-09%20at%205.56.32%20PM.jpeg

معمولاً اشاره شده است که اجرای دنیل کریگ در دو فیلم اول جیمز باند کمی تحت تأثیر شخصیت بورن از مجموعه فیلم های بورن بوده است. با در نظر گرفتن این نکته، مندس در صحنه ی افتتاحیه ی «رگبار» همان راه «ذره ای آرامش/Quantum of Solace » را پی می گیرد و سپس به تدریج او را در زمان به عقب برمی گرداند، یعنی پیرس برازنان، دالتون و مور را پشت سر می گذارد و تمام راه را طی می کند تا به دوران طلایی اوج جیمز باند با بازی شون کانری برسد. در انتهای فیلم «رگبار» ما به عنوان بیننده در میان جیمز باند های مختلف دوری زده ایم و طرفداران قدیمی این مجموعه احساس می کنند که بالأخره به خانه ی قدیمی خود بازگشته اند. صحنه ی پایانی فیلم واقعاً کامل و فوق العاده است و اگر قرار بود دنیا فردا روزی به پایان برسد و دیگر هیچ فیلم جیمز باندی ساخته نشود، تصور پایان بندی ای بهتر از این برای این مجموعه فیلم کار مشکلی می بود.

Screen%20Shot%202012-11-09%20at%205.56.53%20PM.jpeg

«رگبار» با یک سکانس هیجان انگیز پیش از عنوان بندی اولیه آغاز می شود که در استانبول می گذرد و با نبردی مهیج بر روی یک قطار در حال حرکت به نقطه ی اوج می رسد. از نظر سازمان جاسوسی انگلیس/MI6 باند مرده محسوب می شود اما هنگامی که دوباره رو نشان می دهد با برخورد سرد مأمور ام (جودی دنچ/ Judi Dench) مواجه می شود که انگار می گوید "تا الآن کدام گوری بوده ای؟". مأمور ام باند را پیش از آن که آمادگی لازم را پیدا کند به عملیات فیزیکی می فرستد و او را راهی سفری دورادور جهان می کند تا طی آن موقعیت مکانی یک هارد دیسک کامپیوتری را که مشخصات واقعی تمامی مأموران عملیاتی سازمان در آن مخفی شده را، پیش از شکسته شدن کد و خوانده شدن اطلاعات، پیدا کند. در عین حال شخصیت بد داستان سیلوا (خاویر باردم/ Javier Bardem) یکی از همان شخصیت های خود بزرگ بین رایج در مجموعه فیلم های 007 نیست که می خواهند کنترل جهان را به دست بگیرند. او علاقه ای به تسلط بر کل دنیا ندارد، پیروزی بر یک جزیره ی کوچک برای او کافی ست. هدف او کمی شخصی تر است و داستان زندگی او کمی یادآور داستان زندگی مأمور 006 با بازی «شون بن/ Sean Bean » در فیلم «چشم طلایی/Goldeneye» محصول است. در این میان، باند با مأموری جوانتر (اما به همان اندازه بدخلق) به نام مأمور کیو (بن ویشاو/ Ben Whishaw) منازعاتی دارد و با دو نفر از زن های ویژه ی فیلم های جیمز باند همخوابه می شود: مأمور همکارش ایو (نائومی هریس/ Naomie Harris) و یک برده ی جنسی شهوت انگیز و با شعور به نام سورین (برنیس مارلوه/ Berenice Marlohe). علاوه بر این او با رئیس مأمور ام، گرت مالوری (راف فینس/ Ralph Fiennes) هم ملاقات می کند و او را یک بوروکرات/دیوان سالار می خواند.
فیلم ساختار عجیبی دارد. از نقطه ی اوجی چندان با شکوه و عظیم خبری نیست و داستان آن بیشتر به فیلم های جیمز باند دهه ی 60 شباهت دارد تا فیلم هایی که بعد از بازی شون کانری در این نقش ساخته شده اند.
Screen%20Shot%202012-11-09%20at%205.56.03%20PM.jpeg

«رگبار» موفق می شود احساسات مخاطب را تا حدی درگیر کند که بعد از فیلم « در خدمت سرویس مخفی ملکه» دیده نشده بود؛ حتی فیلم «کازینو رویال/ Casino Royale» هم نتوانست تا بدین حد واکنش حسی مورد نظر را در مخاطب ایجاد کند. در این فیلم جزئیاتی اندک اما تأثیرگذار درباره ی گذشته ی باند می فهمیم، این اطلاعات به حدی نیستند که ویژگی اسرار آمیز "همیشه در لحظه زندگی کردن" شخصیت را از بین ببرند، اما آنقدر هستند که دیگر این نظریه را که "جیمز باند" تنها یک اسم رمزی است باطل می کنند. شخصیتی که «آلبرت فینی/ Albert Finney » نقش آن را بازی کرده فوق العاده دسیسه چین است و تصورش سخت نیست که فکر کنیم موقع نوشتن نقش او، نویسنده شون کانری را به عنوان جیمز باند در ذهن داشته است.
اگر بر فرض زمانی این نقش دوباره به شون کانری پیشنهاد می شد، او همان "دیگر امکان ندارد" همیشگی اش را می گفت و ترجیح می داد از این نقش بازنشسته باقی بماند، اما قوه ی تخیل زیاد قوی ای لازم نیست تا او را در حال گفتن دیالوگ ها تصور کرد و این جملات را از دهان او شنید.
Screen%20Shot%202012-11-09%20at%205.56.44%20PM.jpeg

مندس در ساخت این فیلم همکاران تقریباً همیشگی خود، راجر دیکینز و توماس نیومن را نیز همراه می کند. تصویربرداری دیکینز شاید بهترین تصویربرداری ای باشد که فیلم های جیمز باند تا به حال به خود دیده اند و مشخصاً یکی از بهترین فیلمبرداری های سالهای اخیر نیز هست. این استفاده از سبک فیلمبرداری قدیمی و کلاسیک است که باعث می شود تصاویر ثبات داشته باشند و دنبال کردن صحنه های نبرد کار آسانی باشد. موسیقی متن توماس نیومن به شدت از تم مخصوص جیمز باند ساخته ی مونتی نورمن و جان بری بهره می جوید، از زمانی که دنیل کریگ این نقش را بر عهده گرفت این اولین باری ست که این تم موسیقیایی جزیی از موسیقی متن اصلی فیلم در صحنه های دلهره آور و حادثه ای آن است. ترانه ی اولیه ی فیلم با نام «Skyfall» که توسط «Adele» خوانده شده ارجاعاتی به ترانه های مشترک جان بری و شرلی بیسی دارد.
Screen%20Shot%202012-11-09%20at%205.55.48%20PM.jpeg

سکانس افتتاحیه ی فیلم های اخیر جیمز باند به واقعه ی مهمی مربوط نبوده اند. اما این یکی استثناء است و حالت رویه کاری ندارد. تأکید بر روی رابطه ی میان مأمور ام و 007 معرفی کننده ی یک جذبه ی تازه و پیش از این پرداخته نشده میان مأمور و رئیس اش است. رابطه ی در هم تنیده ی آنها در «رگبار» را با برخوردهای رسمی و مؤقرانه ی شان در فیلم «Dr. No» مقایسه کنید. جودی دنچ در طی شش حضور پیشین خود ویژگی مستبدانه ی شخصیت خود را تا بدانجایی بالا برده است که کم کم می شد او را شخصیتی کاملاً مستبد در نظر گرفت. در فیلم مندس، او به این هدف می رسد. و قدرت نقش آفرینی او در برابری با قدرت نقش آفرینی خاویر باردم قرار می گیرد که این بار نه یک دیوانه ی دیگر آزار/سادیستیک، بلکه شخصی است که به شدت به او جفا شده و صدمه دیده است.

skyfall_fan_quad_poster_by_crqsf-d52zd9w.jpg

شکی نیست که در شخصیت سیلوا عناصر اغراق شده ای هم وجود دارد. اصلاً ممکن نیست که شخصیت منفی در فیلم های باند کمی غیر عادی نباشد، اما اصلاً نمی شود وی را با دیگر شخصیت های کمتر مهیجی که در گذشته مقابل مأمور 007 قد علم کردند، معاوضه یا مقایسه کرد.
به دلیل مشکل ورشکستگی مالی کمپانی مترو گلدن مه یر، مجبور بودیم چند سال منتظر بمانیم تا «رگبار» ساخته و اکران شود. مندس که معتقد داستان فیلم ارزش بازگو کردن را دارد، تمامی سعی خود را برای تولید آن به خرج داد و نتیجه ی پایانی هم نشان می دهد که ارزش آن همه انتظار را داشته است. من ترجیح می دهم هر چهار سال یک بار یک چنین فیلمی از مجموعه ی جیمز باند ببینم تا اینکه فاصله ی انتظار نصف شود اما نتیجه چیزی مانند «ذره ای آرامش » باشد. «رگبار» به تمامی آنچه یک فیلم جیمز باندی باید در خود داشته باشد آراسته است، و انگار بهترین ویژگی های جیمز باند های تک تک دوران گذشته - حتی کارهای کوتاه دالتون و لیزنبی- را درون خود به صورت فشرده جمع آوری کرده است و آن را به شکل فیلمی به ما ارائه می دهد که پنجاهمین سال ساخت این مجموعه را گرامی می دارد و خاطرمان را مطمئن می سازد که جیمز باند بازگشته است.
مترجم: الهام بای

"منبع: سایت نقد فارسی"


[TABLE="class: outer_border, width: 625, align: center"]
[TR]
[TD]کارگردان: Bill Condon
sadafsafsf.jpg

نویسنده : Melissa Rosenberg
خلاصه داستان :
با به دنیا آمدن رنزمه، خانواده کالین، خانوده های خون آشام دیگر را گرد هم می آورند تا از فرزندشان در برابر ادعای نادرست خانواده ولتری محفاظت کنند.

[/TD]
[TD="align: center"][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
منتقد: جیمز براردینلی (امتیاز 5 از10)-------

من در مورد قسمت دوم سپیده دم دچار دوگانگی ذهنی شده ام. با وجود این که این فیلم دارای یکی از سخت ترین سکانس های سینماست، اما همچنین نمونه ای نابخشودنی از کلاهبرداری های صنعت سینما به شمار می آید. تلاش فیلم برای این که قسمت آخر از افسانه خون آشام نوشته استفنی مه یر را بیشتر به حالت سینمایی درآورد و در عین حال به کتاب هم وفادار باقی بماند، نا امید کننده بوده است. یک مثلی هست در مورد کسی که کیک یک نفر دیگر را بر می دارد و آن را می خورد؛ این یعنی تقلب و تقلب را به گول زدن، فریب دادن و کلاه برداری کردن معنا کرده اند. با این تفاوت که در این فیلم روی آن طوری سرپوش گذاشته اند که معلوم نشود. از طرف دیگر هم قسمت دوم سپیده دم، سایه تاریکی است که خود را بر سری فیلم های گرگ و میش انداخته است. من مردی مذهبی نیستم اما «یا خدا»! من کارم با مه یر تمام نشده است اما حداقل می دانم که دیگر هرگز سر و کارم با این افسانه خون آشامی معیوب و بدبینانه که دچار خودشیفتگی است و در پنج قسمت ادامه پیدا کرده است، نخواهد افتاد.
Screen%20Shot%202012-11-19%20at%2010.16.40%20PM.jpeg

قسمت دوم سپیده دم به آرامی با کمدی دست و پا شکسته ای آغاز می شود و وقتی خوب جا می افتد، خیلی تند و شلوغ ادامه پیدا می کند و به یک پایان 20 دقیقه ای کاذب می انجامد و در سبک غیر جذاب خود می سوزد و از بین می رود. فیلم، با ارائه تصویری از آینده به پایان می رسد. تصویری که در آن پدیده بچه بازی(پدوفیلیا) به صورتی وحشتناک و بدون ابهام نشان داده می شود! (مردی در دهه سوم زندگی اش، با یک بچه هفت ساله جفت می شود! با این ایده چطورید؟!) نمی دانم این ایده چطور از ***** انجمن فیلم های سینمایی آمریکا رد شده است؟

Screen%20Shot%202012-11-19%20at%2010.15.28%20PM.jpeg

ساختار بندی فیلم، عجیب و غریب است که مربوط به این موضوع می شود که این نیمه دوم از قسمتی است که تنها با انگیزه مالی دو قسمتی شد. سپیده دم، قسمت دوم از ابتدا تا انتها قدم به قدم با مسائل مختلفی روبروست. برای مدت یک ساعت، فیلمی با نشاط است که در آن لحظاتی از کمدی پیش بینی شده یا بداهه گنجانده شده است. (با این حال، کندون، کارگردان فیلم، آنقدر زرنگ هست که حتی در مورد بعضی قسمت های طنز فیلم که از روی قصد نبوده اند یعنی نیمی از دیالوگ های فیلم را به صورت استهزاآمیز و مسخره ارائه کرده است). صحنه کوتاه خوبی در فیلم وجود دارد که در آن بلا (با بازی کریستین استورات) شخصیت جیکوب گرگ نما (تیلور لاتنر) را لگد مال می کند و همسرش ادوارد (رابرت پتینسون) با لذت این صحنه را تماشا می کند. قسمت دوم سپیده دم تقریباً از همان جایی آغاز می شود که قسمت اول به پایان رسید، یعنی جایی که بلا دارد مراحل خون آشامیزه شدن را پشت سر می گذارد! اولین غذای بلا یک شیر کوهی است چرا که کشتن یک آهوی بی گناه ممکن است بی رحمی باشد. او می فهمد که خون آشام ها حتی با وجود این که نمی خوابند، اما تخت خواب دارند. و با توجه به این که استفنی مه یر تمام خصوصیات خون آشام های سنتی را از داستان خود درآورده است (مثل سوختن خون آشام ها زیر نور خورشد)، بلا می فهمد که تنها چیز بدی که در زندگی جدیدش باید آن را تحمل کند این است که هرگز نمی تواند، گیاه خوار شود (یا به طور فرضی هیچ وقت نمی تواند عضو انجمن حمایت از حیوانات شود)!

Screen%20Shot%202012-11-19%20at%2010.16.11%20PM.jpeg

بلخره، ولتری ها به رهبری آرو (مایکل شین) و جین (داکوتا فنینگ) سر می رسند. به نظر می رسد که شین مطالعات زیادی در مورد بزرگنمایی در بازیگری داشته است و از هر متدی که بگویی در بازی اش استفاده کرده است. نقش آرو در این فیلم خیلی مصنوعی است و نمی تواند ترسناک یا تهدید آمیز باشد و انگار که او از یکی از نمایش های فیلم ترسناک راکی سر درآورده است. فنینگ هم گریم بسیار زیاد و پر زرق و برقی دارد، اما دیالوگ هایش فقط در یک کلمه خلاصه می شود:«درد»! پسر دو ساله من هم دایره لغاتش از این بیشتر است.
the-twilight-saga-breaking-dawn-part-2-wolf.jpg

همه چیز مثل همیشه است و همه مثل قسمت های قبلی هستند، اما اگر بخواهم منصف باشم، باید بگویم که رابرت پتینسون و تیلور لاتنر در نقش های خود راحت تر بازی می کنند، البته این لزوماً به معنای بهتر شدن آن ها نیست. و قطعاً نیازی نیست به فکر نوشتن سخنرانی برای اسکار باشند. کریستن استورات به عنوان یک خون آشام، آرام تر به نظر می رسد با این وجود شخصیت او آن قدر دمدمی است که هنوز هم انگار گاهی در دوران سیکل زنانه قرار می گیرد. البته خون آشام ها هیچ وقت دوره زنانه ندارند. هر سه شخصیت اصلی فیلم در مواقعی از داستان، پیراهن خود را در می آورند. در مورد جیکوب، دوربین تمام جزئیات را نشان می دهد، چرا که هر چه باشد، لحظه ای است که خیلی ها انتظار دیدنش را کشیده اند.
Screen%20Shot%202012-11-19%20at%2010.16.57%20PM.jpeg

وقتی نبرد بزرگ و اوج فیلم را از کل داستان دربیاوریم، همه چیز بسیار سرگرم کننده و بامزه است. پر شده است از سورپرایز و صحنه های وحشیانه. خیلی از کاراکترها سرانجامی مهیب و وحشتناک پیدا می کنند. چند صحنه نبرد گرگ و خون آشام هم وجود دارد و داکوتا فنینگ هم چند باری آن تک کلمه خودش را تکرار می کند. صحنه نبرد، خوب و تاثیرگذار طراحی و کارگردانی شده است. برآیند کار کندون، آن قدر شلوغ و دارای تنوع است که بیشتر شبیه سینک ظرفشویی شده است. متاسفانه غیر ممکن است که آن سکانس نبرد را از متن فیلم بیرون کشید و چیزی که در آخر باقی می ماند، آن قدر دلسرد کننده است که کم مانده کل فیلم را هم از بین ببرد.
احتمالاً من هرگز دلیل محبوبیت و شهرت فیلم های گرگ و میش را متوجه نخواهم شد. این ها فیلم هایی هستند که از روی کتاب های افتضاحی اقتباس شده اند. یک زمانی بود که فیلم هایی از این دست فقط با هدف اینکه به صورت دی وی دی توزیع شوند، ساخته می شدند. اما حالا تعداد زیادی طرفدار دو آتشه برای این فیلم وجود دارد که باید از این پنج فیلمی که با داستان خود تمام خصوصیات منفی جوانان امروز را تقویت کرد، قدردانی کنند. بهترین چیزی که می توانم در مورد قسمت دوم گرگ و میش بگویم این است که این قسمت، پایانی برای این سری فیلم ها بود و این بدان معناست که من دیگر هرگز مجبور نخواهم بود خوش آشامی که زیر نور آفتاب می درخشد را تماشا کنم.
مترجم: شبنم سیدمجیدی


"منبع: سایت نقد فارسی"
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or