نمایشگاه/رویداد Microsoft | E3 2019 Press Conference

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
پس از کنارکشیدن کمپانی بزرگ سونی از برگذاری کنفرانس خبری در E3 سال 2019 بسیاری نسبت به حضور مایکروسافت هم شک و شبه داشتند تا اینکه فیل اسپنسر رسما تایید کرد انها همانند تمام سالهای گذشته در E3 با کنفرانس خبری، حضوری قدرتمند خواهند داشت.

تاریخ برگذاری مراسم بیستم خرداد ماه ساعت 00:30 بامداد

لینک های تماشای پخش زنده:
میکسر
یوتیوب
توییچ
توییتر
فیسبوک



E3Briefing2019HERO-hero.jpg


343 Industries

استدیو 343 Industries در جریان مراسم E3 سال 2018 عنوان Halo Infinite را با یک نمایش فنی خارق العاده همراه با معرفی موتوربازیسازی جدید Slip Space به نمایش دراورد. بنا به گفته بانی راس رییس استدیو مذکور در E3 پیش رو شاهد نمایشی از انجین Slip Space خواهیم بود. این موتور جدید قرار است بستری برای اینده حداقل ده ساله سری هیلو باشد. عرضه هیلو اینفینیت در سال 2019 بعید به نظر میرسد و براساس پیش بینی ها در سال 2020 به همراه کنسول نسل بعدی اکس باکس منتشر خواهد شد.

The Coalition

استدیو د کوالیشن سال گذشته بازی Gears 5 را با یک تریلر داستانی که محوریت آن بر روی شخصیت کیت بود برای عرضه در سال 2019 معرفی کرد. حال امسال انتظار میرود با دست پر به E3 بیایند و شاهد یک تریلر گیمپلی طولانی تر از بازی و تاریخ دقیق عرضه بازی نیز مشخص بشود.
همچنین استدیو مذکور در همکاری با اسپلش دمیج بازی استراتژیک نوبتی گیرز تاکتیک را برای پی سی در دست توسعه دارد. و احتمال نمایش این اثر هم دور از انتظار نیست.
گفتنی است بعید است د کوالیشن بازی موبایلی گیرز پاپ را به کنفرانس خبری اصلی E3 بیاورد ولیکن در برنامه های جانبی ای تری همانند اینساید اکس باکس شاید شاهد اطلاعات بیشتری از بازی باشیم.

Rare

استدیو Rare در برنامه جدید اکس باکس گیمز استدیو قرار است دوباره تبدیل به کارخونه بازی سازی تبدیل بشود و در راستای این امر در یکسال گذشته حدود دو برابر تعداد اعضای استدیو رشد داشته و محل جدیدی برای گسترش فیزیکی استدیو ایجاد شده است. استدیو ریر در حال حاضر به چند تیم تقسیم شده و بخش قابل توجهی به پشتیبانی از بازی Sea of Thives ادامه میدهند و دو تیم دیگر مشغول ساخت بازیهای جدیدی هستند که شاید احتمال نمایش یکی از انها در E3 پیش رو وجود داشته باشد.
همچنین انها سال گذشته نسخه جدید Battletoads را با همکاری استدیو Dlala معرفی کردند که تاکنون این بازی در سکوت خبری به سر میبرده. انتظار منطقی وجود دارد که تاریخ عرضه دقیق این بازی همراه با نمایش گیمپلی مشخص شود.

Playground Games

استدیو پلی گراند گیمز پاییز سال گذشته عنوان فوق العاده موفق Forza Horizon 4 را عرضه کرد ولیکن تیم دوم بزرگ دیگر این استدیو از یک سال و نیم پیش در حال توسعه بازی جدیدی در سبک نقش افرینی جهان باز هستند که شاید احتمال معرفی کوتاه این اثر (براساس شایعه های معتبر فیبل 4) وجود داشته باشد. هرچند براساس نظر شخصی خودم بعید میدانم مایکروسافت از این برگ برنده بزرگ در سالی که سونی کنفرانسی ندارد استفاده کند.

Ninja Theory

استدیو نینجا تئوری سازنده بازی تحسین شده هل بلید حدود یکسال به صورت رسمی به خانواده اکس باکس استدیوز پیوسته ولیکن نمایش اثر جدید انها بسیار محتمل است. در انتهای سال گذشته میلادی فیل اسپنسر در پی پرسش مخاطبین اعلام کرد در سال اینده اطلاعاتی از بازی جدید استدیو نینجا تئوری منتشر خواهند کرد. براساس اطلاعات ثبت شده در لینکداین اعضای استدیو و دیگر منابع به نظر نینجا تئوری سالها در خفا مشغول توسعه بازی جدیدی به نام Bleeding edge بوده و حال شاید وقت نمایش عمومی این اثر مورد انتظار باشد.

دیگر استدیو های فرست پارتی در یک نگاه کوتاه:

استدیو Turn 10 باتوجه به اینکه دنبال گذاشتن زمان بیشتری برای توسعه نسخه بعدی فورزا است، پس از سالها حضور مداوم در E3 باید بگوییم امسال غایب خواهد بود.

استدیو کوچک Compulsion Games سال گذشته بازی We Happy Few را عرضه کرد و براساس منطق قطعا عنوانی در حد نمایش برای عموم در دست ندارد.

استدیو inXile Entertainment بازی Wasteland 3 را برای عرضه در سال 2019 به صورت مولتی پلتفرم دردست دارد و احتمال نمایش این بازی در کنفرانس مایکروسافت وجود خواهد داشت. گفتنی است برایان فارگو موسس استدیو ساخت بازیهای جدید معرفی نشده را تایید کرده ولیکن نمایش انها به دور از منطق است.

استدیو Obsidian Entertainment بازی The Outer Worlds را برای عرضه در سال 2019 به صورت مولتی پلتفرم در دست دارد و شاید مایکروسافت از نمایش این اثر در کنفرانس خبری خود استقبال کند. ساخت بازیهای جدید توسط استدیو مذکور تایید شده ولیکن نمایش ها تا قبل از عرضه The Outer Worlds عجیب خواهد بود.

استدیو تازه تاسیس The Initiative در حال عضوگیری و طی کردن مراحل اولیه شکل گیری است و باتوجه به سیاست های جدید مایکروسافت بابت عدم رونمایی زودهنگام بازیها، حضور انها در E3 پیش رو منتفی است.

استدیو Undead Labs سال گذشته بازی ضعیف State of Deacay 2 را منتشر کرد و نمایش بازی بعدی انها که نیز قسمت سوم همین مجموعه است قطعا در E3 2019 رخ نخواهد داد.



پ ن: تاپیک به مرور با اطلاعات کنسول نسل بعدی، خرید استدیوهای جدید و Xbox Global Publishing اپدیت خواهد شد
 
آخرین ویرایش:

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,861
نام
Sajjad
محمد به سرعت عملت آفرین میگم :D ، خیلی گیف سنگینی بود برات که با این سرعت پاکش کردی :D حقیقت تلخه عیبی نداره ، مثل همیشه ایشا.. باز سال دیگه :D
امسال سونی کنفرانس نداشته معلومه حسابی حوصله‌ت سر رفته که یه سره تو تاپیک مایکروسافت پلاسی:D
 

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
شاید این ویدیو بی ربط به بحثتون نباشه (شیلترشکن لازمه):D


من کلش رو ندیدم اما در مورد شرکت های FP و کلا XGS صحبت می کنن و به نظرم خیلی promising میاد وضعیتشون:D
پ.ن:امیدوارم اگر کارگردانی!! وجود داره برای کنفرانس های مایکرو حتما عوضش کنن! گند زده با این نحوه مدیریت و نشون دادن تریلرها:D
این خیلی خوبه، کلا مِیجر که هست همه چی خودمونی تر و جذابتره. شخصا هنوز باور نمیکنم شیفر و دابل فاین اومدن سمت مایکرو. بین همه ی استودیوها این از همه بیشتر به من چسبید خریدش. حرفای منطقی و خوبی میزنن بدون هایپ کردن و تعریف الکی، آینده ی خیلی خوب و روشنی داره اکس باکس با وجود همچین تلنت هایی. اون مت بوتی مدیر اکس باکس استودیوز حرف خوبی زد. گفت که همه ی اینایی که ما اضافه کردیم سالها سابقه دارن و چندین بازی ساختن و تو هنر و صنعتی که دوام آوردن توش برای استودیوها و کمپانیای بزرگ هم سخته تونستن خودشونو حفظ کنن و رشد کنن. هرکدوم از مدیرای این استودیوها میتونه کل اکس باکس استودیوز رو مدیریت کنه اینقد خفنن. وقتی کسایی مث تیم شیفر، راد فرگوسن و بانی راس پایه گذار نسل آینده ی فرست پارتیای یه کمپانی باشن قطعا آینده ی خوبی قراره داشته باشه اون کمپانی. طرف میگه من بچم به دنیا اومده اومد رفتم مرخصی بانی راس از 343 اومد یه ماه جای من آب از آب تکون نخورد :D هیلو این نسل به خاطر ضعف وان اریجینال و مدیریت ضعیف خیلی از اصلش دور شد و با اینکه بازیای خیلی خیلی خوبی بودن اما نتونستن موفقیت شاهکاری مث ریچ رو تکرار کنن که دیگه اوج هنر بانجی بود. اما با شناختی که من از بانی راس دارم مطمئنم نسل بعد هیلو رو به اوج برمیگردونه، خیلی خیلی مدیر قوی ایه.
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
خوب اسپنسر تایید کرد که اسکارلت اخرین کنسول مایکرو نخواهد بود!:D
Xbox At E3: Phil Spencer Confirms Project Scarlett Is Not Microsoft's Last Console And Lots More

همین طور اسپنسر گفته که قرار بخش ژاپن تیم Xbox رو تقویت کنن و به خرید حداقل یک استدیو تو سال جاری تو ژاپن فکر میکنن:D
نسل قبلی واقعا تیم ژاپن Xbox عالی عمل کردش، کلی بازی انحصاری خوب جور کرد و بد هم نفروخت در کل، اما این نسل اساسی تر زد تو ژاپن (یکی از مهم ترین دلایل شکست مایکرو تو این نسل بی خیال شدن بازیسازهای ژاپنی و در کنار گیمرهاشون بود):D

حتی سخت افزار خفن ساختنش هم باز به نظر من اون کارکرد واقعی رو نداشته
فکر کنم این ویدیو رو قبلا دیده بودم!دژا-وو بودش:D
همون نفرات معرفی Xbox One X رو اورده بودن! انگار دو سال پیش دوتا ویدیو ضبط کرده بودن برای دو کنسول بعدی مایکرو:D
نحوه معرفی عین قبلیه بودش، لول!
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,533
من خودم یکی از هیترهای اساسی اسپنسرم و به نظرم این آدم شو آفه محضه. یعنی همش سعی داره با اعداد و ارقام و شلوغ کاری هایپ کاذب راه بندازه. مثل این 60 تا بازی معرفی میکنیم و بزرگ ترین لاین آپ قرن و ... ولی در عمل هیچ وقت اون کاری که باید رو نمیکنه. حداقل تو کل نسل فعلی که همینجوری بوده و من چیز بخصوص ازش ندیدم. حتی سخت افزار خفن ساختنش هم باز به نظر من اون کارکرد واقعی رو نداشته، چون اگه فورتزا رو فاکتور بگیریم فرست پارتی هاشم نمیان از این قدرت استفاده کنن.

اما اینا همش برای نسل فعلی هست. اسپنسر برای نسل بعد کامل برنامه ریزی کرده. یعنی هم خرید استدیوها خبر خوبیه و هم برنامه ای که برای گیم پس دارن. حالا اینکه بازم این همه اعداد و ارقام برای شو آفه یا نه رو زمان مشخص میکنه اما اسپنسر حداقل برای نسل بعد باید خیلی خیلی بهتر عمل کنه. این استدیوها اگه درست مدیریت بشن مایکروسافت هم میتونه بازی های انحصاری خوب خودش رو داشته باشه و دیگه مجبور نباشه ترد پارتی هارو برای یه شماره یا یه سال انحصاری کنه. و گیم پس هم میتونه آینده گیم رو تغییر بده کلا. ولی خوب مدیریت این همه استدیو کار سختیه و به نظر من عیار مدیریتی مایکرو اینجا مشخص میشه. خرید استدیو برای مایکروسافت که تو پول فرقه کار سختی نیست. برعکس خیلی راحته و بخوان شل کنن میتونن سونی و نینتندو رو هم بخرن:D کار سخت که نیاز به مدیریت خفن داره و سونی تو این چند نسل تبحرش رو به طور کامل درش نشون داده مدیریت این استدیوها، شیر کردن تکنولوژی و رسیدن به یه سطح کیفی بسیار بالاست که تبدیل بشه به استاندارد فرست پارتی ها. الان وقتی لوگو سونی اینتراکتیو قبل هر بازی میاد میدونیم با چه بازی طرفیم و قالبنشون بازی های خفنی هستن. سوال اینجاست که آیا مایکروسافت هم میتونه اینکارو بکنه؟

اگه اسپنسر تونست از این استدیوها با برنامه ریزی درست و مهم تر از اون شیر کردن تکنولوژی های روز بین استدیوهاش (کاری که سونی میکنه) بازی های خوب و باکیفیت بیرون بکشه و نسل بعد Xbox هم مثل PS تبدیل بشه به پلتفرمی که انحصاری های باکیفیت خودش رو داره، اون موقع میشه گفت مدیریت خوبی داره و میدونه داره چیکار میکنه. وگرنه اگه قرار باشه این استدیوها نسل بعد هم همینایی که قبلا میساختن رو دوباره با همون کیفیت بسازن، با این تفاوت که اینبار انحصاری هست، تنها کاری که اسپنسر موفق به انجامش شده تبدیل کردن Xbox به یک سرویس هست که البته اینکه چقدر خوبه و همونی هست که گیمرها منتظرش هستن یا نه جای بحث داره.

من خودم شخصا خیلی به Xbox بعدی امیدوارم. X1X من که در حال حاضر داره خاک میخوره، ولی امیدوارم نسل بعد استدیوهاش، به خصوص اینیشیتیو همه چیز رو تغییر بدن.
و اولین کسی بودی / هستی که هایپ همین شوآف شدی :D . نقل قول : ۶۰ تا بازی ، شل کنید :D
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
من خودم یکی از هیترهای اساسی اسپنسرم و به نظرم این آدم شو آفه محضه. یعنی همش سعی داره با اعداد و ارقام و شلوغ کاری هایپ کاذب راه بندازه. مثل این 60 تا بازی معرفی میکنیم و بزرگ ترین لاین آپ قرن و ... ولی در عمل هیچ وقت اون کاری که باید رو نمیکنه. حداقل تو کل نسل فعلی که همینجوری بوده و من چیز بخصوص ازش ندیدم. حتی سخت افزار خفن ساختنش هم باز به نظر من اون کارکرد واقعی رو نداشته، چون اگه فورتزا رو فاکتور بگیریم فرست پارتی هاشم نمیان از این قدرت استفاده کنن.

اما اینا همش برای نسل فعلی هست. اسپنسر برای نسل بعد کامل برنامه ریزی کرده. یعنی هم خرید استدیوها خبر خوبیه و هم برنامه ای که برای گیم پس دارن. حالا اینکه بازم این همه اعداد و ارقام برای شو آفه یا نه رو زمان مشخص میکنه اما اسپنسر حداقل برای نسل بعد باید خیلی خیلی بهتر عمل کنه. این استدیوها اگه درست مدیریت بشن مایکروسافت هم میتونه بازی های انحصاری خوب خودش رو داشته باشه و دیگه مجبور نباشه ترد پارتی هارو برای یه شماره یا یه سال انحصاری کنه. و گیم پس هم میتونه آینده گیم رو تغییر بده کلا. ولی خوب مدیریت این همه استدیو کار سختیه و به نظر من عیار مدیریتی مایکرو اینجا مشخص میشه. خرید استدیو برای مایکروسافت که تو پول فرقه کار سختی نیست. برعکس خیلی راحته و بخوان شل کنن میتونن سونی و نینتندو رو هم بخرن:D کار سخت که نیاز به مدیریت خفن داره و سونی تو این چند نسل تبحرش رو به طور کامل درش نشون داده مدیریت این استدیوها، شیر کردن تکنولوژی و رسیدن به یه سطح کیفی بسیار بالاست که تبدیل بشه به استاندارد فرست پارتی ها. الان وقتی لوگو سونی اینتراکتیو قبل هر بازی میاد میدونیم با چه بازی طرفیم و قالبنشون بازی های خفنی هستن. سوال اینجاست که آیا مایکروسافت هم میتونه اینکارو بکنه؟

اگه اسپنسر تونست از این استدیوها با برنامه ریزی درست و مهم تر از اون شیر کردن تکنولوژی های روز بین استدیوهاش (کاری که سونی میکنه) بازی های خوب و باکیفیت بیرون بکشه و نسل بعد Xbox هم مثل PS تبدیل بشه به پلتفرمی که انحصاری های باکیفیت خودش رو داره، اون موقع میشه گفت مدیریت خوبی داره و میدونه داره چیکار میکنه. وگرنه اگه قرار باشه این استدیوها نسل بعد هم همینایی که قبلا میساختن رو دوباره با همون کیفیت بسازن، با این تفاوت که اینبار انحصاری هست، تنها کاری که اسپنسر موفق به انجامش شده تبدیل کردن Xbox به یک سرویس هست که البته اینکه چقدر خوبه و همونی هست که گیمرها منتظرش هستن یا نه جای بحث داره.

من خودم شخصا خیلی به Xbox بعدی امیدوارم. X1X من که در حال حاضر داره خاک میخوره، ولی امیدوارم نسل بعد استدیوهاش، به خصوص اینیشیتیو همه چیز رو تغییر بدن.

مایکروسافت کارش ارائه دادن تکنولوژی‌های مختص تیم ورک و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و جلسات راه دور و ... هست که کل شرکت‌‎ها میتونن از خدماتش استفاده کنن. دیگه شرکتی که خودش داره بزرگترین محصولات این بخش رو ارائه میده و مهمترین خدمات و سرویس‌هاش هم از صدقه سر همین کار هست حالا مشکل در به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تکنولوژی و برگزاری کنفرانس و ... داره به نظرت؟ شرکتی که پیچیده ترین پلتفرم (PC) رو با کلی شریک سخت افزاری و نرم افزاری داره منیج میکنه دیگه براش کاری داره برای یک کنسول و چندتا استودیو همچین کاری بکنه؟ یا مثلا همکاری T10 و PG از دو تا قاره مختلف مشکل ساز بوده این چند ساله؟ خلاصه که آره :D

ضمن اینکه این استودیوهای تازه اضافه شده هم قرار نیست به زور اسپنسر یا مت بوتی چیزی بسازن. آزادی کامل دارن بازیی که به نظرشون مخاطب دوست داره رو بسازن و این کار رو هم میکنن. حالا در هر ابعاد و اسکیلی که میخواد باشه. مایکروسافت صرفا ساپورت میکنه و بودجه و امکانات بیشتر و بهتر در اختیارشون قرار میده که ضمن توسعه بتونن کار بهتر و بزرگتری ارائه بدن. نوع پیشبرد و حصول نتیجه هم با خود استودیوهاست.

در مورد فرست پارتی ها و بازیهاشون برای وان X هم غیر از T10 و PG هنوز بازیهای 343 و کوالیشن برای این کنسول نیومدن که البته اهمیت چندانی نداره چون همین بازیهایی که اومدن مثل RDR2 و خیلی بازیهای دیگه دارن 4K اجرا میشن روی وان ایکس که تفاوتش در حد تفاوت روز و شب مشخص هست. تو یسری از بازیها هم که نزدیک 2 برابر خروجی بهتری داشته نسبت به PS4 Pro. وان ایکس رو هم یه اشتراک گیم پس بگیر غبار روبی کن تا 2 سال میتونی بدون پلک زدن بازی کنی :D
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
خوب اسپنسر تایید کرد که اسکارلت اخرین کنسول مایکرو نخواهد بود!:D
Xbox At E3: Phil Spencer Confirms Project Scarlett Is Not Microsoft's Last Console And Lots More

همین طور اسپنسر گفته که قرار بخش ژاپن تیم Xbox رو تقویت کنن و به خرید حداقل یک استدیو تو سال جاری تو ژاپن فکر میکنن:D
نسل قبلی واقعا تیم ژاپن Xbox عالی عمل کردش، کلی بازی انحصاری خوب جور کرد و بد هم نفروخت در کل، اما این نسل اساسی تر زد تو ژاپن (یکی از مهم ترین دلایل شکست مایکرو تو این نسل بی خیال شدن بازیسازهای ژاپنی و در کنار گیمرهاشون بود):D


فکر کنم این ویدیو رو قبلا دیده بودم!دژا-وو بودش:D
همون نفرات معرفی Xbox One X رو اورده بودن! انگار دو سال پیش دوتا ویدیو ضبط کرده بودن برای دو کنسول بعدی مایکرو:D
نحوه معرفی عین قبلیه بودش، لول!
۳۶۰ هم که بهترین کنسول مایکرو بود تو ژاپن به جایی نرسید تازه با کلی بازی ژاپنی !
 

Metal Gear

کاربر سایت
Jan 16, 2010
422
تا فرصت دارید نفس بکشید که چند وقته دیگه نفستون رو میگیرن دوستان :D البته من خودم کاری به کار کسی ندارم :D ما یه سلاح مخفی داریم که هنوز رو نکردیم :D خلاصه حواستون باشه :D
شماها بجای امید واهی به یه ناامیدی حقیقی نیاز دارید"من میگم بهتره با واقعیت کنار بیاید و ماشه رو بکشید:laughing:

DS.jpg
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
۳۶۰ هم که بهترین کنسول مایکرو بود تو ژاپن به جایی نرسید تازه با کلی بازی ژاپنی !
به جایی نرسیدن رو چی بدونی؟!:D
فروش کنسول بدک نبود، فروش بازی ها هم خوب بودن و زمینه و ذهنیت رو اماده کرده بودن برای نسل بعد، به هر حال اولین کنسولشون بود که با برنامه ریزی درست تو ژاپن ریلیز شد و نیاز به گذشت زمان داشت تا کامیونیتی باهاش ارتباط برقرار کنه (به نظرم حداقل دو نسل).
مطمئن باش اگر این نسل هم مثل نسل قبل میرفتن جلو فروش کنسول و بازی هاش بیشتر میشد.
کلا فرصت هایی که مایکرو از دست داده از انگشت های 4-5 تا دست هم بیشتر بوده:D و تعداد اشتباه ها و تصمیم های بدش از اون هم بیشتر:D
 
  • Like
Reactions: g4mer and samijavid

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
من خودم یکی از هیترهای اساسی اسپنسرم و به نظرم این آدم شو آفه محضه. یعنی همش سعی داره با اعداد و ارقام و شلوغ کاری هایپ کاذب راه بندازه. مثل این 60 تا بازی معرفی میکنیم و بزرگ ترین لاین آپ قرن و ... ولی در عمل هیچ وقت اون کاری که باید رو نمیکنه. حداقل تو کل نسل فعلی که همینجوری بوده و من چیز بخصوص ازش ندیدم. حتی سخت افزار خفن ساختنش هم باز به نظر من اون کارکرد واقعی رو نداشته، چون اگه فورتزا رو فاکتور بگیریم فرست پارتی هاشم نمیان از این قدرت استفاده کنن.

اما اینا همش برای نسل فعلی هست. اسپنسر برای نسل بعد کامل برنامه ریزی کرده. یعنی هم خرید استدیوها خبر خوبیه و هم برنامه ای که برای گیم پس دارن. حالا اینکه بازم این همه اعداد و ارقام برای شو آفه یا نه رو زمان مشخص میکنه اما اسپنسر حداقل برای نسل بعد باید خیلی خیلی بهتر عمل کنه. این استدیوها اگه درست مدیریت بشن مایکروسافت هم میتونه بازی های انحصاری خوب خودش رو داشته باشه و دیگه مجبور نباشه ترد پارتی هارو برای یه شماره یا یه سال انحصاری کنه. و گیم پس هم میتونه آینده گیم رو تغییر بده کلا. ولی خوب مدیریت این همه استدیو کار سختیه و به نظر من عیار مدیریتی مایکرو اینجا مشخص میشه. خرید استدیو برای مایکروسافت که تو پول فرقه کار سختی نیست. برعکس خیلی راحته و بخوان شل کنن میتونن سونی و نینتندو رو هم بخرن:D کار سخت که نیاز به مدیریت خفن داره و سونی تو این چند نسل تبحرش رو به طور کامل درش نشون داده مدیریت این استدیوها، شیر کردن تکنولوژی و رسیدن به یه سطح کیفی بسیار بالاست که تبدیل بشه به استاندارد فرست پارتی ها. الان وقتی لوگو سونی اینتراکتیو قبل هر بازی میاد میدونیم با چه بازی طرفیم و قالبنشون بازی های خفنی هستن. سوال اینجاست که آیا مایکروسافت هم میتونه اینکارو بکنه؟

اگه اسپنسر تونست از این استدیوها با برنامه ریزی درست و مهم تر از اون شیر کردن تکنولوژی های روز بین استدیوهاش (کاری که سونی میکنه) بازی های خوب و باکیفیت بیرون بکشه و نسل بعد Xbox هم مثل PS تبدیل بشه به پلتفرمی که انحصاری های باکیفیت خودش رو داره، اون موقع میشه گفت مدیریت خوبی داره و میدونه داره چیکار میکنه. وگرنه اگه قرار باشه این استدیوها نسل بعد هم همینایی که قبلا میساختن رو دوباره با همون کیفیت بسازن، با این تفاوت که اینبار انحصاری هست، تنها کاری که اسپنسر موفق به انجامش شده تبدیل کردن Xbox به یک سرویس هست که البته اینکه چقدر خوبه و همونی هست که گیمرها منتظرش هستن یا نه جای بحث داره.

من خودم شخصا خیلی به Xbox بعدی امیدوارم. X1X من که در حال حاضر داره خاک میخوره، ولی امیدوارم نسل بعد استدیوهاش، به خصوص اینیشیتیو همه چیز رو تغییر بدن.
کل متن تقریبا موافقم ولی انصاف هم چیز خوبیه
فن های سونی جوری صحبت می کنن انگار هر روز دارن فقط فرست پارتی بازی می کنن و تموم هم نمیشه فرست پارتی هاشون
الان بهترین کنسول برای بازی کردن third party همون وان اکس هست که شما هم داری !
هم اینکه با هزینه هم میشه باهاش بازی کرد هم به صورت آفلاین هم آنلاین با گیم پس هم بازی ها رو بهتر اجرا می کنه هم کلی بازی آنلاین خفن داره
اینکه داره خاک می خوره واقعا مشکل دستگاه نیست اگر فقط منتظر فرست پارتی هستی تا روشنش کنی پس پلی استیشن هم در سال 3 چهار هفته روشن میشه
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
به جایی نرسیدن رو چی بدونی؟!:D
فروش کنسول بدگ نبود، فروش بازی ها هم خوب بودن و زمینه و ذهنیت رو اماده کرده بودن برای نسل بعد.
مطمئن باش اگر این نسل هم مثل نسل قبل میرفتن جلو فروش کنسول و بازی هاش بیشتر میشد.
کلا فرصت هایی که مایکرو از دست داده از انگشت های 4-5 تا دست هم بیشتر بوده:D و تعداد اشتباه ها و تصمیم های بدش از اون هم بیشتر:D
فروشش تا جایی که یادمه نزدیک ۱.۵ میلیون بود که اصلا خوب نیست نسبت به رقباش .
 
  • Like
Reactions: Cj_sa

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
کل متن تقریبا موافقم ولی انصاف هم چیز خوبیه
فن های سونی جوری صحبت می کنن انگار هر روز دارن فقط فرست پارتی بازی می کنن و تموم هم نمیشه فرست پارتی هاشون
الان بهترین کنسول برای بازی کردن third party همون وان اکس هست که شما هم داری !
هم اینکه با هزینه هم میشه باهاش بازی کرد هم به صورت آفلاین هم آنلاین با گیم پس هم بازی ها رو بهتر اجرا می کنه هم کلی بازی آنلاین خفن داره
اینکه داره خاک می خوره واقعا مشکل دستگاه نیست اگر فقط منتظر فرست پارتی هستی تا روشنش کنی پس پلی استیشن هم در سال 3 چهار هفته روشن میشه
این نگاه صفر و صدی به قضیست!
کنسول رو نمیشه فقط برای بازی های انحصاریش خرید، همین طور فقط بخاطر TP. باید برای هر دو نوع رو دربر بگیره.
XB به نظر خود منم اصلا کنسول منعطفی نیست در این زمینه و خریدش فقط بخاطر TP خیلی به صرفه نیست.
با این که XBX خیلی بهتر TP هارو اجرا میکنه اما در کل پکیج خوبی در زمینه TP و FP الان ارائه نمیده.

فروشش تا جایی که یادمه نزدیک ۱.۵ میلیون بود که اصلا خوب نیست نسبت به رقباش .
بله همین حدودا بود، اما با نسل قبلش مقایسه کن! در حد خودش به نظرم خوب بود.
فکر می کنی این 1.5م نفر اگر لحظات خوبی با 360 داشتن حاضر نبودن همین تجربه رو روی XB1 هم داشته باشن؟!
قطعا این تعداد افزایش پیدا می کرد.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
مایکروسافت کارش ارائه دادن تکنولوژی‌های مختص تیم ورک و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و جلسات راه دور و ... هست که کل شرکت‌‎ها میتونن از خدماتش استفاده کنن. دیگه شرکتی که خودش داره بزرگترین محصولات این بخش رو ارائه میده و مهمترین خدمات و سرویس‌هاش هم از صدقه سر همین کار هست حالا مشکل در به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تکنولوژی و برگزاری کنفرانس و ... داره به نظرت؟ شرکتی که پیچیده ترین پلتفرم (PC) رو با کلی شریک سخت افزاری و نرم افزاری داره منیج میکنه دیگه براش کاری داره برای یک کنسول و چندتا استودیو همچین کاری بکنه؟ یا مثلا همکاری T10 و PG از دو تا قاره مختلف مشکل ساز بوده این چند ساله؟ خلاصه که آره :D

ضمن اینکه این استودیوهای تازه اضافه شده هم قرار نیست به زور اسپنسر یا مت بوتی چیزی بسازن. آزادی کامل دارن بازیی که به نظرشون مخاطب دوست داره رو بسازن و این کار رو هم میکنن. حالا در هر ابعاد و اسکیلی که میخواد باشه. مایکروسافت صرفا ساپورت میکنه و بودجه و امکانات بیشتر و بهتر در اختیارشون قرار میده که ضمن توسعه بتونن کار بهتر و بزرگتری ارائه بدن. نوع پیشبرد و حصول نتیجه هم با خود استودیوهاست.

در مورد فرست پارتی ها و بازیهاشون برای وان X هم غیر از T10 و PG هنوز بازیهای 343 و کوالیشن برای این کنسول نیومدن که البته اهمیت چندانی نداره چون همین بازیهایی که اومدن مثل RDR2 و خیلی بازیهای دیگه دارن 4K اجرا میشن روی وان ایکس که تفاوتش در حد تفاوت روز و شب مشخص هست. تو یسری از بازیها هم که نزدیک 2 برابر خروجی بهتری داشته نسبت به PS4 Pro. وان ایکس رو هم یه اشتراک گیم پس بگیر غبار روبی کن تا 2 سال میتونی بدون پلک زدن بازی کنی :D

Mosen جان این حرف هارو به من تحویل نده، اینا به درد همون اسپنسر میخوره تو کنفرانس هاش بزنه منباب تولید خبر و هایپ. وگرنه این شیر کردن تکنولوژی که میگی وقتی نتیجه اش میشه CD3 یعنی به درد کسی نمیخوره.

من وقتی از شیر تکنولوژی صحبت میکنم مشخصا منظورم کاری هست که سونی با Team ICE کرد. یعنی ساخت میان افزارهایی که به استدیوهای فرست پارتی کمک کنه انجین هاشون رو ارتقا بدن و بتونن گرافیک های کنسولی بسازن که همیشه سرآمد باشه. این کاری هست که نسل بعد مایکرو باید بکنه تا بتونه کیفیت بازی های فرست پارتیش رو ارتقا بده. صرف اینکه به هر استدیو بگه هرچی دلت خواست بساز من پولشو میدم منجر به افزایش کیفیت نمیشه. اتفاقا یه وقت هایی ناشر باید اعمال نفوذ بکنه و بگه چی بساز که خوب باشه. مثل کاری که سونی با ND کرد و نزاشت Uncharted ـی که خود ND دلش میخواست رو بسازه (که یه بازی کارتونی مثل J&D بود) و ازشون خواست بازی رو جدی کنن تا بتونه با GeoW رقابت کنه. قطعا مدیریت صحیح استدیوها خیلی فراتر از رها کردنشون به حال خوده.

البته نظر من این نیست که قراره مایکرو دوباره گند بزنه یا استدیوهاش بازی خوب نمیسازن. برعکس امیدوارم تغییر کرده باشه و یه تحول اساسی رو ببینیم. استدیوها بهم کمک کنن بازی های بهتری بسازن و مثل سونی یه جوی راه بندازن که کل بازی خوب ساختن بینشون بیفته. باز من فکر نمیکنم راه موفقیت برای مایکرو اینه که حتما باید عین سونی عمل کنه، اشاره به سونی هم صرفا از این جهت هست که داریم به یه ناشر موفق رفرنس میدیم. وگرنه که مایکرو میتونه هرکاری سونی میکنه رو نکنه و باز موفق باشه. ولی در کل باید وضع استدیوهای فرست پارتیش رو درست کنه. بازی های انحصاری با کیفیت (با رویکرد خودش) بسازه. بتونه هم فروش خوب داشته باشه و هم امتیازات خوبی بگیره. باید این کار هارو بکنه تا تو رقابت بمونه وگرنه کار برای مایکرو نسل بعد سخت تر بشه. الان غیر از سونی که بدون شک نسل بعد رو قدرتمند آغاز میکنه، نینتندو هم هست که سوییچش توقف ناپذیر به نظر میرسه، و Stadia که از نظر ارایه سرویس گیم پس رو تحت فشار میزاره. بگذریم که باقی ناشرها هم همشون زدن تو خط استورهای شخصی و این باعث میشه خیلی از فن های این بازی به استور خود ناشر رو بیارن. سونی هم برای اینکه جا نمونه اونم وارد گود میشه و برنامه های خودش رو داره. یعنی برعکس این چیزی که شما متصور هستید قرار نیست نسل بعد مایکرو بیاد جر وا جر کنه، برعکس باید تمام تلاشش رو بکنه که نابود نشه چون رقابت از الان هم سخت تر میشه. این شرایط برای سونی هم صدق میکنه. بخوان با همین فرمون برن جلو و تغییر رو نپذیرن اون ها هم سلطه این نسل به بازار رو دیگه تو خواب میبینن.

مخلص کلام اینکه رقابت در شرایط فعلی بسیار پیچیده است. برای همه. کسی میتونه تو بازار بمونه که هم منعطف باشه و بتونه با توجه به سلیقه فعلی بازار بهترین سرویس رو ارایه کنه و هم از نظر تولید محتوای انحصاری بهترین عملکرد رو داشته باشه. سونی هم به این دلیل شل کرد و امد سمت مایکروسافت که به نظر من اتفاق خوبی هست. چون برای سونی هم این نسل دیگه ساخت بازی های +90 کافی نیست. باید سرویس های درست حسابی ارایه بده.
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
3 ماه دیگه عیار استودیو های مایکروسافت مشخص میشه
اگر کوالیشن به عنوان یکی از مهم ترین فرست پارتی ها با گرز5 خراب کرد که تکلیف همه ما و این بحث ها روشن میشه
ولی اگر بازی موفق شد و متای بالای 90 رو اورد و به شکوه گذشته برگشت پس 100 درصد جای نگرانی بابت فرست پارتی ها نباید باشه و قطعا تمام استودیو ها در مسیر درستی هستن
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
Mosen جان این حرف هارو به من تحویل نده، اینا به درد همون اسپنسر میخوره تو کنفرانس هاش بزنه منباب تولید خبر و هایپ. وگرنه این شیر کردن تکنولوژی که میگی وقتی نتیجه اش میشه CD3 یعنی به درد کسی نمیخوره.

من وقتی از شیر تکنولوژی صحبت میکنم مشخصا منظورم کاری هست که سونی با Team ICE کرد. یعنی ساخت میان افزارهایی که به استدیوهای فرست پارتی کمک کنه انجین هاشون رو ارتقا بدن و بتونن گرافیک های کنسولی بسازن که همیشه سرآمد باشه. این کاری هست که نسل بعد مایکرو باید بکنه تا بتونه کیفیت بازی های فرست پارتیش رو ارتقا بده. صرف اینکه به هر استدیو بگه هرچی دلت خواست بساز من پولشو میدم منجر به افزایش کیفیت نمیشه. اتفاقا یه وقت هایی ناشر باید اعمال نفوذ بکنه و بگه چی بساز که خوب باشه. مثل کاری که سونی با ND کرد و نزاشت Uncharted ـی که خود ND دلش میخواست رو بسازه (که یه بازی کارتونی مثل J&D بود) و ازشون خواست بازی رو جدی کنن تا بتونه با GeoW رقابت کنه. قطعا مدیریت صحیح استدیوها خیلی فراتر از رها کردنشون به حال خوده.

البته نظر من این نیست که قراره مایکرو دوباره گند بزنه یا استدیوهاش بازی خوب نمیسازن. برعکس امیدوارم تغییر کرده باشه و یه تحول اساسی رو ببینیم. استدیوها بهم کمک کنن بازی های بهتری بسازن و مثل سونی یه جوی راه بندازن که کل بازی خوب ساختن بینشون بیفته. باز من فکر نمیکنم راه موفقیت برای مایکرو اینه که حتما باید عین سونی عمل کنه، اشاره به سونی هم صرفا از این جهت هست که داریم به یه ناشر موفق رفرنس میدیم. وگرنه که مایکرو میتونه هرکاری سونی میکنه رو نکنه و باز موفق باشه. ولی در کل باید وضع استدیوهای فرست پارتیش رو درست کنه. بازی های انحصاری با کیفیت (با رویکرد خودش) بسازه. بتونه هم فروش خوب داشته باشه و هم امتیازات خوبی بگیره. باید این کار هارو بکنه تا تو رقابت بمونه وگرنه کار برای مایکرو نسل بعد سخت تر بشه. الان غیر از سونی که بدون شک نسل بعد رو قدرتمند آغاز میکنه، نینتندو هم هست که سوییچش توقف ناپذیر به نظر میرسه، و Stadia که از نظر ارایه سرویس گیم پس رو تحت فشار میزاره. بگذریم که باقی ناشرها هم همشون زدن تو خط استورهای شخصی و این باعث میشه خیلی از فن های این بازی به استور خود ناشر رو بیارن. سونی هم برای اینکه جا نمونه اونم وارد گود میشه و برنامه های خودش رو داره. یعنی برعکس این چیزی که شما متصور هستید قرار نیست نسل بعد مایکرو بیاد جر وا جر کنه، برعکس باید تمام تلاشش رو بکنه که نابود نشه چون رقابت از الان هم سخت تر میشه. این شرایط برای سونی هم صدق میکنه. بخوان با همین فرمون برن جلو و تغییر رو نپذیرن اون ها هم سلطه این نسل به بازار رو دیگه تو خواب میبینن.

مخلص کلام اینکه رقابت در شرایط فعلی بسیار پیچیده است. برای همه. کسی میتونه تو بازار بمونه که هم منعطف باشه و بتونه با توجه به سلیقه فعلی بازار بهترین سرویس رو ارایه کنه و هم از نظر تولید محتوای انحصاری بهترین عملکرد رو داشته باشه. سونی هم به این دلیل شل کرد و امد سمت مایکروسافت که به نظر من اتفاق خوبی هست. چون برای سونی هم این نسل دیگه ساخت بازی های +90 کافی نیست. باید سرویس های درست حسابی ارایه بده.

الان یعنی مدیریت Driveclub و The Order با سونی نبود که اونطوری شدن؟ مایکروسافت همین الان میان افزارها و تکنولوژی‌های مختلف رو داره در قالب Game Stack ارائه میده و سونی هم یکی از مشتریاش هست. گرافیک کنسولی و گرافیک سرآمد هم کوالیشن و 343 و T10 و PG تا الان ارائه دادن و بعد از این هم ارائه میدن، از این نظر فکر نمیکنم مشکلی وجود داشته باشه. بعد اصلا مگه مشکل گرافیک بازیهاست؟ بعد میخوای مثال بزنی برای به اشتراک گذاشتن تکنولوژی و تجربه و ... مثال T10 و PG رو میذاری کنار، بعد کرکداون رو انتخاب میکنی؟ :D یا مثال همکاری ریر و PG رو؟ یا همکاری مایکروسافت ریسرچ و کوالیشن رو؟

نوع مدیریت سونی و مدل انتخاب و چراغ سبز دادن به پروژه‌اشون هم با مایکروسافت کلا فرق داره. مایکروسافت مشخصا برای سلایق مختلف میخواد بازی داشته باشه اون هم تو سبک‌های مختلف و آزادی عمل دادن به استودیوهای تازه خریداری شده هم برای همین هست. در حالی که رویکرد سونی اصلا این نیست.

مایکروسافت هم قرار نیست به قول شما برای نسل بعد کسی رو جر وا جر کنه. ولی به راحتی میشه گفت که بخش گیمینگ مایکروسافت الان بهترین شرایط چند سال اخیر یا حتی کل دوران خودش رو داره تجربه میکنه و این هم همزمان شده با تبدیل شدن دوباره مایکروسافت به بزرگترین و با ارزش ترین شرکت دنیا.

حالا الان نیازی نیست بشینم دوباره لیست کنم که چه کارهایی شده و چه امکاناتی دارن و چه برنامه هایی دارن و ... ولی چیزی که مشخصه اینه که ته ته همه این صحبتها اگر کسی بخواد به عملکرد 1 سال اخیر (من میگم 3 سال اخیر) مایکرو و کنفرانس امسالش برچسب «منفی» بزنه (حالا تحت هر عنوانی) خودش رو سر کار گذاشته. اینکه توانایی مدیریتی یه شرکت تریلیون دلاری رو با چندتا مثال بد بخوای زیر سوال ببری و نتیجه اقداماتش رو با اگر و اما همراه کنی و ... خنده داره حقیقتا. اصلا فکر این صحبتها رو هم نکن. :D
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
3 ماه دیگه عیار استودیو های مایکروسافت مشخص میشه
اگر کوالیشن به عنوان یکی از مهم ترین فرست پارتی ها با گرز5 خراب کرد که تکلیف همه ما و این بحث ها روشن میشه
ولی اگر بازی موفق شد و متای بالای 90 رو اورد و به شکوه گذشته برگشت پس 100 درصد جای نگرانی بابت فرست پارتی ها نباید باشه و قطعا تمام استودیو ها در مسیر درستی هستن
متای Gears 5 تو خوشبینانه ترین حالت به نظرم 87 میشه. بازی اصلا و ابدا در حد و اندازه متای 90 نیست! البته فک نکنم مایکروسافت متای +90 بخواد اگر میخواست تو مهم مراسم سال بجای بخش داستانی، حالت چندنفره بازی رو نشون نمی داد!
 
  • Like
Reactions: g4mer
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر