![l5kf_deliver-the-hype.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fl5kf_deliver-the-hype.gif&hash=52e7c3e40b07eb87133da90b74d4baf7)
![o7bl_sd.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fo7bl_sd.gif&hash=a114aa27ed092181a23215bc866469b9)
«به نام خالق سرگرمی»
اکثرا خرداد ماه را به عنوان فصل امتحانات و دردسر میشناسند، اما برای گیمرها قضیه فرق می کند، برای ما خرداد یعنی E3 و E3 یعنی رونمایی از بازیهای جدید و نمایش بازیهای مورد علاقهمان، خرداد یعنی تا نیمه شب بیدار ماندن به عشق دیدن بازیهای جدید!
امسال برای ما Xboxبازان، E3 رنگ و بوی دیگری خواهد داشت، بیش از یک سال از ریاست فیل اسپنسر بر بخش Xbox میگذرد و تاثیرات مدیریت و سیاستهای وی مشهود تر از سال پیش خواهد، به گفته او، کنفرانس امسال با شکوه تر از کنفرانسهای قبلی و بیشتر تمرکز آنها بر روی استودیوهای فرست-پارتی خواهد بود. امسال استودیوهای نامدار بیشتری بر روی صحنه حاضر خواهند شد و گیمپلی بیشتری به نسبت سال پیش خواهیم دید.
![heb2_untitled-1.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fheb2_untitled-1.gif&hash=3eb02faef6e4681db40967ee8cb3c0a0)
25 خرداد 1394، ساعت 21 به وقت تهران
شمارش معکوس تا شروع کنفرانس
![2xtc_untitled-3.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2F2xtc_untitled-3.gif&hash=f38b0379833958ec63b41e2cadf18dcc)
میتوانید کنفرانس را به صورت زنده از لینکهای زیر تماشا کنید:
◀ Twitch
◀ Xbox.com
◀ Youtube
◀ Windows 8 App
◀ Polygon
اگر قادر به تماشای کنفرانس نیستید، میتوانید از طریق لایو بلاگهای زیر، کنفرانس را لحظه به لحظه دنبال کنید:
◀ The Verge
◀ Engadget
◀ Eurogamer
![mnhp_untitled-2.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fmnhp_untitled-2.gif&hash=739d086bf5fdc2672a1a0e18a36955f6)
![qmqs0bayl8id.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fs6.uplod.ir%2Fi%2F00613%2Fqmqs0bayl8id.gif&hash=d5a81c25f796b02c22c759eeb84506d0)
این استودیو کار خود را در سال 2010، با نام Microsoft Game Studios Vancouver و با دو پروژه Microsoft Flight و یک بازی کینکتی آغاز کرد اما هر دو پروژه توسط مایکروسافت کنسل شدند، تا E3 سال 2013 خبری از این استودیو نبود و در کنفرانس خبری مایکروسافت هم تنها تیزری از پروژه در دست ساخت این استودیو، که نوید عنوانی مخفی کاری را به طرفداران این سبک می داد، نمایش داده شد، فیل اسپنسر در توضیح بازی این استودیو به «یک بازی در حد Halo و Gears of War» بسنده کرد. اوایل سال 2014 بود که مایکروسافت تمامی حقوق Gears of War را از Epic Games خرید و وظیفه ساخت بازی را به Black Tusk محول کرد و آی پی جدید در دست ساختشان به حالت تعلیق در آمد. در حال حاضر، Rod Fergusson، تهیه کننده GeoWهای 1 تا 3، مدیریت استودیو را بر عهده دارد.
چندی پیش تصویری از نسخه بازسازی شده از نسخه Gears of War به بیرون درز کرد، اما فعلا معلوم نیست که آیا فقط نسخه بازسازی شده Gears of War یک بر روی کنسول Xbox One عرضه خواهد شد، یا همانند Halo، کالکشنی از تمامی بازیها، پس باید تا E3 صبر کرد! البته نمایش تیزری از Gears of War 4 هم دور از انتظار نیست.
⚠: در تاریخ سیزدهم خرداد، این استودیو به The Coalition Studios تغییر نام داد.
![9r2_343.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2F9r2_343.gif&hash=1082deefc7b8107bda482d75240389de)
در کنفرانس امسال بیشتر تمرکز مایکروسافت بر روی Halo 5 خواهد بود، باید منتظر بود و دید که آیا نمایش گیمپلی از بخش داستانی Halo 5 در کنفرانس امسال، خیال طرفداران را نسبت به آینده این فرانچایز آسوده خواهد کرد یا خیر!
![mfjs_pg.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fmfjs_pg.gif&hash=5b7a6b376144bd6dc4ef97873d8d3297)
Platinum Games، استودیوی پر آوازهی ژاپنی، در آگوست 2006 به دست چندین تن از اعضای سابق و کلیدی کپکام تاسیس شد؛ افرادی چون آتسوشی اینابا، شینجی میکامی و هیدکی کامیا به کمک استعدادهای توانای پلاتینوم، تا سال 2010 توانستند عناوین بزرگی همچون Mad World، Vanquish و Bayonetta را روانهی بازار کنند. موفقیتهای این استدیو تا جایی ادامه داشت که کوجیما با نام بردن Platinum Games به عنوان بهترین اکشن ساز دنیا وظیفهی ساخت اسپین آفی از سری متال گیر را به آنها محول کرد.
در طی کنفرانس خبری مایکروسافت در E3 2014 بود که کامیا، خالق افسانهای پلاتینیوم و کارگردان عناوین بزرگی چون DMC، Okami و Bayonetta خبر از ساخت «Scalebound» توسط این استودیو را داد، عنوانی که به صورت انحصاری برای کنسول Xbox One عرضه خواهد شد و به گفته کامیا، Scalebound، بازی رویاهای او خواهد بود. امسال نمایش گیمپلی Scalebound قطعا خواهد توانست به تنهایی طرفداران سبک هک-اند-اسلش و این استودیو را سیراب کند.
⚠: Scalebound در E3 حضور نخواهد داشت، نمایش در Gamescom.
![kylv_cd.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fkylv_cd.gif&hash=34350cc4deda6ee2ae7539a37db609d1)
استودیو «Crystal Dynamics» در سال 1992 توسط Dave Morris، Madeline و Judy Lang تاسیس شد، تا سال 1998 بصورت مستقل به کار خود ادامه دادند و در اواسط سال 98 توسط شرکت Eidos Interactive خریداری شدند. تا سال 2006 معروفترین بازی آنها Legacy of Kain نام داشت و از سال 2006 وظیفه ساخت سری پرطرفدار Tomb Raider به آن ها سپرده شد و 2 نسخه از آن را به بازار عرضه کرد و در نهایت تصمیم به ریبوت این سری را گرفت. در سال 2013 ریبوت این سری[Tomb Raider] را روانه بازار کرد که بازخورد های بسیار مثبتی از طرف منتقدان و طرفداران قدیمی سری به همراه داشت و فروش خوبی را بر جای گذاشت. این استودیو در حال حاضر مشغول ساخت نسخه جدیدی از این سری به نام Rise of the Tomb Raider است که در همایش گیمزکام 2014 مشخص شد که در سال 2015 بصورت انحصاری برای کنسولهای مایکروسافت عرضه خواهد شد و علت آن هم از زبان مدیر استودیو، «بهترین تجربه تومریدر» تا به امروز برای هواداران است! در کنفرانس امسال طرافداران پرشمار لارا کرافت منتظر یک نمایش پرهیجان از ماجراجویی او در Rise of the Tomb Raider هستند.
![i3lp_rare.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fi3lp_rare.png&hash=b2a5a802fd91d17183a6dcf7a0120384)
Rare؛ استدیو مشهور انگلیسی در سال 1985 توسط Tim و Chris Stamper تاسیس شد و در طی سالهای متمادی شاهد عرضه و خلق عناوین فوق العادهای همچون Killer Instinct، Banjo-Kazooie، Donkey Kong Cuntry و ... بر روی کنسولهای مختلف نینتندو توسط این استودیو بودیم. Rare در سال 2002 توسط مایکروسافت خریداری شد و برای کنسول های Xbox و Xbox 360 عناوینی چون Conker: Live & Reloaded، Kameo: Elements of Power، Viva Piñata ، Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts و Kinect Sports را خلق کرد، هر چند در سال های اخیر از این استودیو همچون گذشته عنوانی خلاقانه ندیدهایم و تنها شاهد عرضه سری Kinect Sports از این استدیو قدیمی و محبوب بودهایم.
سال گذشته این استودیو Kinect Sport Rivals رو عرضه کرد که با بازخورد منفی طرفداران و منتقدین مواجه شد و فیل اسپنسر که بتازگی ریاست بخش Xbox را بر عهده گرفته بود، وعده داد که این استدیو دوباره به ساخت عناوین AAA [بخوانید غیر کینکتی] خواهد پرداخت.
امسال باید منتظر عنوانی برخاسته از خلاقیت Rare Ware گذشته باشیم، عنوانی که بار دیگر باعث خواهد شد پس از شنیدن نام این استودیو از فرط علاقه و هیجان عرق کنیم و برای خرید بازیهایشان سر و دست بشکانیم! شواهد خبر رونمایی از Banjo-Kazooie یا Battletoads جدید را میدهند، اما اگر یک بازی کاملا جدید نیز توسط این استودیو معرفی شد، نباید تعجب کرد!
![zq7_t10.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fzq7_t10.png&hash=669f954d8aaafadd15d8d581d382403b)
Turn 10، استودیوی آمریکایی مایکروسافت، در سال 2001 تاسیس شد. این استدیو کار خود را برای ساخت عنوان شبیهساز ریسینگ با نام Forza Motorsport برای کنسول Xbox آغاز کرد و سرانجام در May 2005 اولین نسخه از این سری را روانه ی بازار کرد.
پس از عرضه ی موفقیت آمیز نسخه ی اول و استقبال طرفداران، Turn 10 بی درنگ کار بر روی نسخه ی دوم را آغاز کرد و در ماه May 2007 بازی برای Xbox 360 عرضه شد. موفقیت های پی در پی این استدیو و افزایش فن بیس فورتزا، مایکروسافت و Turn 10 را بیش از پیش به ساخت ادامه ی دو سالانهی بازی تحریک کرد.
نقطه ی اوج هنرنمایی Turn 10 در بین سال های 2007 تا 2009 اتفاق افتاد، زمانی که کارمندان این استدیو توسط مایکروسافت به بیش از 300 نفر افزایش پیدا کرد و سازندگان گامهای بزرگتری را برای آیندهی فرانچایز بر میداشتند .
با وجود موفقیت های بیپایان سری فورتزا، سیاست نادرست مایکروسافت و تصمیم برای عرضه نسخه پنجم به صورت عنوان لانچ تایتل برای کنسول Xbox One، باعث شد این شماره از نظر کیفی و مخصوصا کمی، فروغ گذشته را نداشته باشد.
معرفی نسخه ششم، نگاه طرفداران را به کنفرانس خبری مایکروسافت در 2015 E3 نگاه داشته است تا شاید، پرواز دوباره ی فورتزا برای بهترین بودن را در نسل هشتم نیز شاهد باشند.
![z4lf_remedy.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fz4lf_remedy.gif&hash=f72bd85056c5b393c7a79e0fea4f0335)
استودیو فنلاندی Remedy در سال 1995 میلادی تاسیس شد. اولین بازی این استودیو «Dead Rally» نام داشت که یک سال بعد از تاسیس این استودیو برای MS-DOS منتشر شد. عنوانی در سبک ریسینگ جنگی [Vehicular combat] که مورد توجه طرفداران این سبک قرار گرفت و موفق شد با کسب امتیاز 85% در سایت GameRankings شروعی قوی برای استودیو Remedy باشد. با گذر زمان و انتشار سیستم عامل Windows توسط مایکروسافت، استودیو Remedy شروع به ساخت پروژهای بلند پروازانه کرد. پروژهای که با توجه به بودجه نسبتا کم، یک ریسک برای این استودیو به حساب میآمد. Max Payne دومین اثر استودیو Remedy نام داشت. Max Payne داستان زندگی پلیسی با همین نام را بازگو میگرد که پس از به قتل رسیدن همسر و فرزندش به دنبال پیدا کردن قاتل(ین) آنها میگردد. اما این داستان به ظاهر ساده همراه شده بود با روایتی جدید در صنعت بازیهایی ویدیویی که در آن زمان بسیار مورد توجه بازیبازان قرار گرفت. داستانی که توسط Sam Lake به قلم درآمده بود. علاوه بر داستان، Max Payne با وارد کردن امکان آهسته کردن زمان[bullet time]، انقلابی در بازیهای ویدیویی ایجاد کرد. همین عوامل باعث شد تا Max Payne مورد توجه ناشران مختلف قرار بگیرد و در سال 2002 شرکت Take-Two کلیه حقوق این IP را خریداری کرد. موفقیت Max Payne باعث شد تا ساخت شماره دوم آن بالافصله شروع شود و در سال 2003 دومین نسخه آن منتشر و موفق شد، موفقیت شماره اول را تکرار کند. اما شماره دوم پایان کار ساخت این عنوان برای Remedy بود و ساخت شماره سوم توسط Rockstar انجام شد. در سال 2005 Remedy از IP جدید خود پرده برداری کرد. Alan Wake. روایتگر داستان زندگی نویسندهای با همین نام است که پس از سفر به Bright Falls شهری در شمال غربی اقیانوس آرام، همسرش ناپدید میشود و او در پی یافتن همسر خود میرود. در ادامه او متوجه میشود که وقایعی در جریان است که قبلا توسط او در کتابهایش نوشته شده و او قادر به یاد آوردن آنها نیست. عنوان شوتر سوم شخص و psychological horror [ترس روانشناختی] Alan Wake در سال 2010 به صورت انحصاری برای کنسول Xbox 360 با همکاری مایکروسافت منتشر شد. در سال 2011 این استودیو عنوانی مسقل از Alan Wake را با عنوان Alan Wake's American Nightmare را برای کنسول Xbox 360 منتشر کرد. در سال 2012 هم این عنوان برای PC منتشر شد. عنوان Alan Wake تا به امروز موفق شدهاست بیش از 4.5 میلیون نسخه فروش کند. عنوانی که باز هم Sam Lake پشت آن بود و موفق شد، جزو یکی از عناوین خوشساخت کنسول Xbox 360 باشد. پروژه بعدی Remedy بازی Agents of Storm نام داشت که در اوایل سال 2014 برای iOS منتشر شد. این عنوان بازی در سبک نبرد های دریایی است. با ورود به نسل هشتم کنسولها و معرفی کنسول Xbox One، استودیو Remedy آخرین پروژه خود را معرفی کرد. IP جدید Quantum Break، عنوانی که به صورت انحصاری در سال 2016 برای کنسول Xbox One منتشر خواهد شد. عنوانی که Remedy از آن به عنوان بزرگترین و کامل ترین پروژه خود نام میبرد. استودیو Remedy با استفاده از تجربیات گذشته خود قصد دارد، عنوانی با کیفیت گیمپلی Max Payne و روایت داستانی Alan Wake را روانه بازار کند. مطمئنا E3 امسال فرصت مناسبی است که استودیو Remedy گوشهای از معجون خوش رنگ و لعاب خود را به ما نشان دهد.
⚠: Quantum Break در E3 حضور نخواهد داشت، نمایش در Gamescom.
⚠: Quantum Break در E3 حضور نخواهد داشت، نمایش در Gamescom.
![ml7w_tp.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fml7w_tp.png&hash=7b9fffbf1cee54a63d5c695b5e5ed369)
استدیو Twisted Pixel در سال 2006 توسط Josh Bear-Frank Wilson و Michael Wilford در آستین آمریکا تاسیس شد و در تاریخ 12 اکتبر 2011، توسط مایکروسافت خریداری شد.
نخستین بازی مستقل این استدیو با عنوان The Maw و 'Splosion Man در سال 2009 منتشر شد و مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. در سال 2010 این استدیو Comic Jumper: The Adventures of Captain Smiley و در سال 2011 Ms. Splosion Man و The Gunstringer را منتشر کرد، به عقیده بسیاری از بازیکنها و منتقدین، The Gunstringer، یکی از بهترین عناوینی است که تا به حال برای کینکت ساخته شده است.
آخرین عنوان این استدیو؛LocoCycle ، در سال 2013 به عنوان یکی از عناوین لانچ کنسول Xbox One منتشر شد و با بازخورد منفی منتقدین و بازیکنها مواجه شد.
این استدیو در سال 2013 تایید کرد که درحال ساخت یک IP جدید است. در حالی که تمامی عناوین این استدیو با موتور بازیسازی BEARD ساخته شدهاند با استناد به لیست شغلی استودیو، ظاهرا عنوان جدیدشان با Unreal Engine 4 ساخته میشود. در LocoCycle تعدادی تصویر از از عنوان جدیدیشان وجود دارد، که نوید دنیایی حماسی را به ما میدهند. به نقل از فیل اسپنسر عنوان جدید Twisted Pixel «بزرگترین عنوان این استدیو است که تا به امروز ساخته شده است.»
![9q4a_lh.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2F9q4a_lh.png&hash=3277398b103093bf305c82139f857ca3)
Lionhead، استودیوی بریتانیایی، که با عناوینی چون Fable و Black & White شناخته میشود، در سال 1996 تاسیس شد. در آپریل 2006 بود که این استدیو توسط مایکروسافت خریداری و به جمع 1st Partyـهایش اضافه شد.
رئیس و مغز متفکر لاینهد، پیتر مولینو، خالق سبک God Game و عناوین بزرگی همچون Fable II بود که متاسفانه ساخت آخرین Fable شماره دار توسط وی، در حد انتظارات ظاهر نشد. اختلاف نظرات و اتفاقاتی در طی 6 سال میان این استودیو و مایکروسافت به وجود آمد، که منجر به کنسل شدن چندین آی پی جدید این استودیو شد، این اتفاقات باعث شدند تا سر انجام مولینو در مارس 2012 این استودیو را ترک کند. پس از این جدایی، John Needham جایگزین وی شد. با این رخداد خیلیها عنوان بعدی Lionhead برای نسل جدید Xbox را یک MMO می دانستند؛ سرانجام در گیمزکام 2013، Fable: Legends به عنوان یک بازی آنلاین چند-نفره معرفی شد. چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که این بازی رایگان خواهد بود و برای رایانههای شخصی نیز عرضه خواهد شد.
ضعف در خلاقیت و گیم پلی درگیر کننده در ساختههای جدید Lionhead مشهود است، هر چند امید می رود تیم دوم استدیو که مشغول ساخت یک IP جدید است، آنها را به روزهای اوج باز گرداند.
![ds69_dg.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fds69_dg.png&hash=c727515a43faa63e308a817cda34b486)
در سال 2009، مایکروسافت در اقدامی عجیب تایید کرد که استدیو Ensemble Studios پس از عرضه Halo Wars در فوریه 2010 برای همیشه بسته خواهد شد. استودیوی نام آشنا و محبوبی که بسیاری آن را با عناوینی همچون Age of Empires و Age of Mythology میشناسند، استودیویی که بیش از 20 میلیون نسخه بازی، به ارزش نیم میلیارد دلار، فروخته است.
در آپریل 2014 آگهی استخدامی از مایکروسافت نشان داد که این شرکت به دنبال ساخت یک عنوان استراتژی از یک فرانچایز محبوب برای Xbox و PC است و 31 می 2014 بود که مایکروسافت حقوق آی پی Rise of را خریداری کرده است. در ماه دسامبر 2014 آگهی دیگری از همین استودیو منتشر شد که نام استودیو را فاش کرد: «Decisive Games».
آیا باید شاهد بازگشت Age Of Empires، Rise Of Nation یا Halo Wars 2 باشیم؟ از طرفی در تریلر رونمایی از Phantom Dust در E3 سال پیش پوستری از بازی Halo Wars وجود دارد و از طرف دیگر مایکروسافت از بازگشت «یک فرانچایز محبوب» سخن به میان آورده است!
![d89t_untitled-4.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fd89t_untitled-4.gif&hash=595e995a48d224f51e4cd865163f318a)
سایر استودیوهایی که احتمالا در کنفرانس حاضر خواهند شد:
[*=right]UndeadLab: این استودیو احتمال دارد با عنوان MMO خود با اسم رمز Class4 در کنفرانس حاضر شود.
[*=right]Leap Experience Pioneers: یکی از استودیوهای مایکروسافت که با چراغ خاموش مشغول به کار بوده و در ساخت کینکت هم نقش داشته است، این استودیو احتمالا با یک بازی برای هولولنز در کنفرانس حاضر خواهد شد.
[*=right] Cloudgine: استدیوی تازه تاسیس بریتانیایی Cloudgine، با رهبری دوید جنز وظیفه ی ساخت جدید ترین نسخه از سری CrackDown را بر عهده دارد، احتمال نمایش گیمپلی CrackDown 3پنجاه/پنجاه است.
[*=right] Lift London: این استودیو با بازی زامبی محور خود در کنفرانس حاضر خواهد شد، بازی آنها به احتمال زیاد برای بسیاری از پلتفرمها، از جمله Xbox، تبلتها و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
[*=right]FUN)ction Studios): یکی از استودیوهای تازه تاسیس مایکروسافت، فعلا نمیتوان در مورد این استودیو اظهار نظر کرد، اما ساخت بازی برای هولولنز توسط این استودیو دور از انتظار نیست.
[*=right] :Platform Next Studiosیکی دیگر از استودیوهای تازه تاسیس که میتوان شرایطی مشابه (FUN)ction Studios برای آن متصور شد.
[*=right]Splash Damage: این استودیو با استناد به شایعات با همکاری BlackTusk در حال ساخت کالکشن یا ریمستر Gears of War است.
[*=right]Ubisoft Quebec: به هر حال کنفرانس بدون Assassin's Creed صفایی ندارد.
[*=right]Boss Key Productions: کلیف، پلیز مِیک بلیو.
[*=right]ID@Xbox: طبق رسم دو سال پیش، بازیهایی که تحت برنامه ID@Xbox عرضه میشوند، یک مونتاز چند دقیقهای خواهند داشت که از جمله این بازیها میتوان به Below و Inside اشاره کرد.
[*=right]Ubisoft Massive: این استودیو هم دو سال است که پای ثابت کنفرانسهای مایکروسافت است، پس باید خود را برای سومین نمایش از The Division آماده کنیم!
توجه: ممکن است بیشتر از پنجاه درصد استودیوهای نام برده شده در کنفرانس حضور نداشته باشند.
![p9b8_untitled-5.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fp9b8_untitled-5.gif&hash=d80c8e42552339f3ff1a1c8c4bdede55)
- [خبر]: فیل اسپنسر: در کنفرانس IP جدید خواهیم داشت
- [خبر]: رونمایی از پروژه Grip Games در کنفرانس مایکروسافت
- [خبر]: اولین نمایش(؟) از Rise of the Tomb Raider، در تاریخ 1 ژوئن
- [خبر]: اولین تصاویر و اطلاعات از Forza Motorsport 6 لیک شدند
- [خبر]: Scalebound و Quantum Break در E3 حضور نخواهند داشت
![1wiq_untitled-7.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2F1wiq_untitled-7.gif&hash=5a686a0b717ffbd39df531b709e60d7b)
![s1sb_creds.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fs1sb_creds.gif&hash=c2fd264089a287da6d571a0389becac1)
⚠ توجه: تاپیک به مرور کامل تر و بخشهای جدیدتری به آن اضافه خواهد شد.
امضای مشترک:
![3336_untitled-1k.gif](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2F3336_untitled-1k.gif&hash=9b8b3e73c071901eb8eb5493e499beb8)
آخرین ویرایش: