Microsoft | Build 2016

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
از فردا (30 March) تا جمعه (1 April) مایکروسافت کنفرانس سالانه Build خود را برای توسعه دهندگان نرم‌افزار در سن فرانسیسکو برگزار خواهد کرد. در ادامه تمام چیزهای مرتبط با کنفرانس و بازیها را که میتوان از Build 2016 انتظار داشت مرور خواهیم کرد.

build-2016-100631607-large.idge.jpg
کنفرانس Build چیست؟

هر سال مایکروسافت یک کنفرانس 3 روزه را برای برنامه نویسان برگزار می‌کند و در آن در ارتباط با تغییرات پیش رو در Windows، Azure و دیگر پلتفرم‌های مخصوص توسعه دهندگان صحبت می‌کند.

کنفرانس Build مایکروسافت به طور خاص متوجه توسعه دهندگان حرفه‌ای است و نه مصرف کنندگان. اما این بدان معنی نیست که افراد عادی نمی‌توانند شاهد رونمایی‌های با ارزش در این کنفرانس باشند (چنین تفکری کاملاً با واقعیت در تعارض است) اما اکثر اطلاعات ارائه شده با برنامه نویسی، APIها، ابزارهای توسعه، تغییرات پیش رو و مرتبط با اخبار محاسباتی هستند.

این رخداد 3 روزه بسیار سر راست است:

نطق اصلی روز اول

روز اول با یک سخنرانی طولانی توسط مدیران اجرائی مایکروسافت، میهمانان و مدیر عامل مایکروسافت Satya Nadella شروع خواهد شد. تمرکز این سخنرانی بیشتر روی Windows و از جمله مشخصه‌ها و ابزارهای جدید برای توسعه دهندگان است. این سخنرانی جایی است که شما در خصوص قدم‌های بعدی Windows 10 برای دسکتاپ، موبایل، Windows 10 روی Xbox و HoloLens و IoT چیزهایی خواهید آموخت. همچنین سایر اطلاعات در مورد دیگر سرویسهای مایکروسافت همچون OneDrive، Bing، Office، AI و پردازش ابری نیز در این سخنرانی مورد بحث قرار می‌گیرند.

satya-nadella-3-970x0.jpg

این سخنرانی جایی است که بیشتر خبرهای بزرگ و رونمایی‌های رخ می‌دهند و این پر بازدیدترین رخداد در کنفرانس Build است.

نطق اصلی روز دوم

روز دوم نیز یک نطق اصلی خواهد داشت که بیشتر روی Azure و Cloud Computing متمرکز است. این کنفرانس هیجان کمتری برای افرادی غیر از توسعه دهندگان به همراه دارد، اما اخبار منتشر شده در آن اغلب در قلب تجارت اصلی مایکروسافت در خصوص سرمایه گذاری، سرورها و شعار "Cloud First" قرار دارند.

نطق روز دوم برای افرادی غیر از توسعه دهندگان اغلب کسل کننده است، پس اگر می‌خواهید می‌توانید از دیدن آن صرف نظر کنید.

در بین این دو نطق یکسری جلسات (چند صد جلسه) 30 دقیقه‌ای نیز برگزار می‌شوند که برای آشنایی بیشتر توسعه دهندگان با ابزارهای موجود و همچنین چیزهای جدید رونمایی شده در نطق‌های اصلی می‌باشند. از این رو این جلسات برای توسعه دهندگان یک فرصت عالی برای صحبت کردن با افرادی است که این ابزارها، نرم افزارها، APIها و ... را می‌سازند.

در روز سوم نیز از آنجا که از تمام اتفاقات مهم رونمایی‌ به عمل آمده است، روند رخدادها آهسته تر می‌شود و در عوض جلسات بیشتر برای توسعه دهندگان برگزار خواهد شد و کنفرانس به پایان می‌رسد.

این کنفرانس در خصوص چه چیزهایی نیست؟

در اکتبر گذشته مایکروسافت یک گردهمایی بزرگ برای عرضه محصولات جدیدش در شهر نیویورک برگزار کرد. در طی آن گردهمایی این کمپانی محصولاتی همچون Surface Pro 4، Surface Book، Band 2، Lumia 550,950/XL را رونمایی و عرضه کرد و همچنین توضیحات بیشتری در خصوص HoloLens داد.

قرار نیست چنین اتفاقی در کنفرانس Build رخ دهد. در واقع دلیل ندارد تصور کنیم که مایکروسافت سخت افزاری برای رونمایی کردن در ادامه سال 2016 داشته باشه چرا که موج بعدی وسایل Windows 10ـی برای اوایل سال 2017 برنامه ریزی شده‌اند (یک دوره 18 ماهه، نه 12 ماهه). البته احتمال دارد خبرهایی در خصوص Surface 4 بشنویم و این رونمایی می‌تواند یک استثنا به حساب بیاید.

منتظر چه چیزهایی باشیم؟

cross-buy-xbox-windows-10-phil-spencer-xrtpqq.jpg

با کنار گذاشتن تمام چیزهایی که نباید منتظرشان باشیم، اکنون خواهیم توانست از خود بپرسیم که در Build 2016 مایکروسافت احتمالاً در مورد چه چیزهایی صحبت خواهد کرد. در ادامه به تمام چیزهای مهمی که خیلی از ما انتظار داریم در مرکز توجه قرار بگیرند اشاره شده است:

  • Vision - این کنفرانس جایی است که مایکروسافت در ارتباط با برنامه‌های بلند مدت خود برای Windows، Azure و تمام سرویس‌های نرم افزاری خود صحبت خواهد کرد. منتظر شنیدن یکسری بیانیه‌‎های کلی در خصوص مسیری که این شرکت در سال 2016 و بعد از آن طی خواهد کرد باشید.
  • Stats - بدون شک مایکروسافت اعلان خواهد کرد که Windows 10 روی بیش از 200 میلیون وسیله در حال استفاده است. همچنین منتظر شنیدن برخی اطلاعات در مورد سطح بکارگیری appها در Windows 10، سنجش‌های مرتبط با استور، پرداخت‌ها و موفقیت روز افزون Azure باشید.
  • رو نمایی از سخت افزارها (شرکا) - مایکروسافت احتمالاً در خصوص یکسری PCها، گوشی‌ها و وسیله‌های Windows 10ـی رونمایی شده بحث خواهد کرد.
  • Windows 10 Redston - قابلیت‌های جدید، زمانبندی‌ها و APIها برای توسعه دهندگان از جمله نمایش یکسری از قابلیت‌های جدید پیام رسانی SMSـی روی دسکتاپ.
قابلیت‌های جدید در اولین آپدیت RS - بر طبق یک گزارش (Winbeta) مایکروسافت آماده می‌شود تا اولین آپدیت RS را در June امسال عرضه کند. همچنین آنها بیان کرده‌اند که اولین بروزرسانی بزرگ Windows 10 از زمان عرضه روی appها، پلتفرم appها (UWP) و بازیهای ویدئویی AAA یونیورسال خواهد بود که Windows Store در آپدیت RS1 را "به قطبی برای تمام محتویات مرتبط با سرگرمی‌ها تبدیل خواهد کرد".

اولین آپدت تحت عنوان RS1 در حال توسعه است و بنابر گزارش منابع من بیشترین تمرکز را روی یگانه سازی تمام وسایل Windows 10ـی متفاوت مانند PC، Xbox و گوشی‌ها خواهد داشت. RS1 به طور گسترده روی پلتفرم جهانی appها تمرکز خواهد داشت، استور Windows 10 را روی Xbox One خواهد آورد و appهای بیشتری را بر مبنای پروژه Centennial و Islandwood به استور معرفی خواهد کرد. همچنین تمرکز بزرگتری روی بازی‌های ویدئویی AAA یونیورسال بین Xbox و PC وجود خواهد داشت، که البته این همان چیزی است که اخیراً در حال مشاهده‌اش بوده‌ایم.

  • یک چیز "عالی" - مایکروسافت همین الان هم سرنخ‌هایی از دو قابلیت جدید برای Live Tileها و همچنین "یک چیز عالی" را ارائه داده است.
  • Windows 10 Mobile - هر گونه خبری در مورد نسخه موبایل Windows 10 احتمالآً با قابلیت‌های جدید Redstone در ارتباط است، و احتمالاً اطلاعات بیشتری در مورد HP Elite x3 و سخت افزارهای دیگر شرکای مایکروسافت خواهیم شنید.
  • Appهای جدید UWP - ما همین الان هم appهای یونیورسال Skype و OneDrive را دیده‌ایم. انتظار دیدن چیزهای بیشتری درباره این دو app و احتمالاً دیگر اپلیکیشن‌های رونمایی نشده را داشته باشید.
  • Edge - افزونه‌ها (Extensionها) به تازگی برای حلقه سریع اینسایدرهای Windows 10 عرضه شده. انتظار شنیدن اخبار بیشتری در این خصوص و همچنین قابلیت‌های جدید دیگری که به مرورگر مایکروسافت اضافه خواهند شد داشته باشید.
  • Xbox One و Windows 10 - توسعه اپلیکیشن‌ها با استفاده از UWP برای Xbox One و از جمله اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه شدن Windows Store روی این پلتفرم بازی مایکروسافت. منابع نزدیک به مایکروسافت بیان کرده‌‎اند که تمام appهایی که UWP را هدف قرار داده‌‎اند به طور اتوماتیک روی استور ویندوز پلتفرم Xbox One قرار خواهند گرفت و به سرعت بر تعداد appهای این کنسول خواهند افزود. توسعه دهندگان می‌بایست برای قرار نگرفتن appهای خود روی Xbox One گزینه "عدم انتشار" را انتخاب کنند.
  • بروزرسانی در خصوص Bridgeها - اخبار بیشتر در خصوص پروژه Centennial که به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد برنامه‌های کلاسیک Win32 خود را به استور Windows 10 پورت کنند (از جمله بازیها). امیدواریم که اخبار بیشتری در خصوص پروژه Islandwood جهت پورت appهای iOS از جمله بروز رسانی پروژه برای سازگاری با iOS 9.x بشنویم.
  • HoloLens - عینک AR مایکروسافت هم اکنون در حال رسیدن به دست توسعه دهندگان است تا کار توسعه و ساخت برای پلتفرم هولوگرافیک را آغاز کنند. انتظار شنیدن بروزرسانی‌هایی در خصوص روند انجام کارها، دموها و شاید همکاری‌های جدید حول این محصول را داشته باشید.
  • Xamarin - برنامه‌های مایکروسافت برای این شرکت‌ و ابزارهای توسعه آن چیست؟ اطلاعات در خصوص کاهش قیمت‌ها و افزونه‌ها چیست؟ مقاله‌ی WindowsCentral در خصوص اهمیت بالای Xamarin برای مایکروسافت را بخوانید.

منابع:

  1. Microsoft Build 2016 – What to expect and what you need to know
  2. Windows 10 Redstone: Second wave of updates coming in 2017
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اخبار مهم مربوط به نطق روز اول:

هر Xbox Oneـی قابلیت تبدیل شدن به Dev-Kit رو پیدا خواهد کرد (یک دمو از این قابلیت رو نمایش دادن)
پورت ساده UWAها به Xbox One رو نمایش دادن که از همین قابلیت تبدیل شدن به Dev-Kit کنسول استفاده کرد. این امکان قرار هست برای تابستان آماده بشه.
پروژه Centennial رو نمایش دادن که میتونست بازیهای Win32 رو به UWA تبدیل کنه. توی این نمایش دو تا از بازیهای Steam به همراه مدهاشون رو نشون دادن (AoE و The Witcher 2) که از SteamWork استفاده میکردن و از داخل Steam هم قابل خرید هستن.

ضمن اینکه اعلام شد Windows 10 روی بیش از 270 میلیون وسیله در حال استفاده هست.
 

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,550
اخبار مهم مربوط به نطق روز اول:

هر Xbox Oneـی قابلیت تبدیل شدن به Dev-Kit رو پیدا خواهد کرد (یک دمو از این قابلیت رو نمایش دادن)
پورت ساده UWAها به Xbox One رو نمایش دادن که از همین قابلیت تبدیل شدن به Dev-Kit کنسول استفاده کرد. این امکان قرار هست برای تابستان آماده بشه.
پروژه Centennial رو نمایش دادن که میتونست بازیهای Win32 رو به UWA تبدیل کنه. توی این نمایش دو تا از بازیهای Steam به همراه مدهاشون رو نشون دادن (AoE و The Witcher 2) که از SteamWork استفاده میکردن و از داخل Steam هم قابل خرید هستن.

ضمن اینکه اعلام شد Windows 10 روی بیش از 270 میلیون وسیله در حال استفاده هست.
Witcher 3 بود:D
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
Witcher 3 بود:D

آره دیدمش خودم اول گفتم Witcher 3 هست ولی نمیدونم چرا توی استریم شنیدم که گفت Witcher 2 هست. البته نتم یکم مشکل پیدا کرد موقع استریم شاید بخاطر همون بوده. :D

===========

یسری خبر و مقاله و بررسی جدید در ارتباط با نطق روز اول مایکروسافت:

Windows Insider, Xbox Preview programs will merge after Windows 10 Anniversary Update
Xbox Talks UWP, Gaming on Windows 10, and Xbox Dev Mode at Build 2016
Hands-on with Windows 10 Mobile's upcoming Xbox controller support
Microsoft On Using Its HoloLens Or The Oculus Rift With Xbox One
Microsoft’s ambitions are huge and surprising, because they have to be
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
الان بیشتر جلسات نیم ساعته که برای توسعه دهندگان میذارن اهمیت دارن. عمده خبرهایی که باید میدادن رو دادن حالا در کنارش ممکنه خبرهای جدیدتر یا مصاحبه‌های بیشتری رو هم شاهد باشیم. تا الان اطلاعات زیادی دادن و گفتن توی E3 اطلاعات بیشتری در ارتباط با Windows 10 Anniversary Update میدن. با این آپدیت استور W10 و XB1 یکی میشن، کورتانا و قابلیتهای اون روی کنسول میاد (که در پیدا کردن بازیهای مورد علاقه و ... کمک میکنه)، قابلیت پخش موسیقی در پس زمینه مهیا میشه و ... . و البته قابلیت تبدیل کردن XB1 به Dev-Kit که الان میشه به عنوان یه تستر بهش دسترسی پیدا کرد زمان عرضه این آپدیت به صورت عمومی در دسترس همه قرار میگیره.

Beginning with the upcoming Windows 10 Anniversary Update this summer, the best of the Xbox Store comes together with the best of the Windows Store. We’ll offer a single, unified store across devices, giving developers new features and consumers a consistent experience, like adding bundles, season passes, and pre-orders to the Windows Store.

The Anniversary Update will also bring Cortana to Xbox One, and will set the foundation for some of the most-requested fan features, like Background Music on Xbox One.

When Cortana arrives on Xbox One with the Windows 10 Anniversary Update, gamers can expect the familiar Cortana experience found on other Windows 10 devices. Cortana will get smarter over time to become your personal gaming assistant and help you find great new games, new challenges or help you with tips and tricks. We’ll be announcing more Anniversary Update features for Xbox One and gaming on Windows 10 at E3 2016 in June.

Thanks to everyone creating games and apps, the future looks bright for Xbox One, Windows 10, and, most importantly, all of our fans. We can’t wait to see what developers build for the Universal Windows Platform in the coming months and years.
فکر میکنم یسری جلسات برای توسعه دهنده‌ها بد نباشه. مثل این:

Linux Command Line on Windows (Channel 9)
Building a Conversational Bot: From 0 to 60 (Channel 9)

این جلسات هم در ادامه برگزار میشن (امروز):

Keynote Presentation (Channel 9)
Cross-Platform Mobile with Xamarin (Channel 9)

البته تعداد جلساتی که برگزار میشن خیلی بیشتر از اینهاست. این هم فهرست کامل جلسات:

Build 2016 (Channel 9)

بعد از چند روز به فایل PDF، PowerPoint و ویدئوی برگزاری جلسات دسترسی پیدا میکنید منتهی طول میکشه تا همشون روی سایت قرار بگیرن.
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
LiviNG D3AD@ با این برنامه UPW میشه ویژوال بیسیک رو روی وان نصب کرد ؟ ناموسا همین بیاد از شره خرید یک لپ تاپ راحت میشم

اگر مایکروسافت یک نمونه از ویژوال بیسیک رو برای UWP بده و اون نسخه رو برای Xbox One هم منتشر بکنه میشه ولی هنوز VB به UWP پورت نشده و اگر هم بشه بعیده چنین کاری بکنن. برای اجرای هر appـی به وسیله مناسبش احتیاج هست و فکر نمیکنم کنسول برای کار کردن با VB مناسب باشه.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
دو تا خبر جدید در حاشیه کنفرانس:

خبر اول در مورد نظر اسپنسر در خصوص بازیهایی هست که روی کنسول یا ویندوز میان و گفته که ما به استدیوها نمیگیم حتماً باید همه بازیهاتون روی هر دو وسیله قابل استفاده باشه و در واقع خود بازیها باید با سخت افزاری که مورد استفاده قرار میگیرن سازگاری داشته باشن، ولی گفته اگر بازیها از نظر طراحی و نوع ساختشون طوری باشن که بشه روی هر دو پلتفرم واقعاً بازیشون کرد باید انتظار این رو داشته باشیم که روی هر دو پلتفرم عرضه بشن.:

Spencer declined to state that "all" Microsoft published games will hit both platforms. Instead, games will release for Xbox or Windows 10 depending on their suitability for either platform. Using RTS Ashes of the Singularity as an example, Spencer implied that it's not a great fit for console, even though Xbox One will get mouse and keyboard support down the line.

"If I enable keyboard and mouse on a console – which we will do – and then you download [Ashes of the Singularity] and you’re playing on a monitor, is that a PC game or a console game? I get out of saying ‘all,’ because I think there are games that people want to play in front of their monitor with a keyboard and mouse, and I want to be somebody that builds those games."

There are games that Spencer believes work fine on both platforms: he cited Forza 6 as an example, and Quantum Break and Rise of the Tomb Raider are clearly other examples. He doesn't want to make release parity across those platforms a rule, though. "I don’t want to make it some kind of artificial mandate, because then I think we end up with ‘Frankengames’, games that really weren't meant for a certain platform. And because some suit said, ‘Hey, everything’s gotta run on both platforms’, you end up with something people don’t want.

"You should expect it when franchises look like they belong on both platforms, but I wouldn’t go so far as to say it’s a mandate for the studios because it’s not."

That's all well and good, but where's Halo 5? Spencer returned to his Frankengame analogy, explaining that Halo 5 was designed from the beginning to release for consoles. On the other hand, Halo Wars 2 was developed with both Xbox and PC in mind, and Spencer cited that as a reason for its success on both platforms. "In terms of Halo FPS on PC, I think there’s a ton of opportunity for us right now, but I don’t want to get into a world where we’re looking back, like at Halo 5. It doesn’t mean there’s nothing there that could ever end up on PC, but I’d much rather look forward with what our plans are."
Phil Spencer explains why Halo 5 probably won't come to PC
در ادامه هم گفته نمیخوایم به بازیهایی که از قبل (و برای یک پلتفرم خاص) ساخته شدن بپردازیم و صرفاً بخاطر تعهد ساختگی بازیها رو روی هر دو پلتفرم عرضه کنیم و اومدن هیلو 5 به شکل کنونیش روی PC رو تقریباً باید منتفی دونست.

خبر دوم هم باز از مصاحبه با اسپنسر هست که در مورد علت تأخیر ارائه تبدیل هر Xbox One به یک Dev-Kit هست که این رو در بارش گفته:

Spencer explained the delayed release, which comes nearly three years after it was announced. He said that when it was announced, the app model on Xbox was proprietary, and the company "had to handhold" developers because Microsoft "didn't have a good dev platform."

"The reason we waited so long was because I wanted to get [Universal Windows Platform] to a point where I could just say 'Hey, Windows developers, the millions of you that are already out there, instead of you having to learn something else to go put your app on Xbox, let's just move Xbox over so it supports apps that you're already building," he explained further.

He also mentioned that he doesn't think being able to turn any Xbox One into a dev kit will necessarily bring more games to the platform, though he does think the console will get more apps.

"We'll probably see some games, but I think more interest will come from app developers," he said. "I think there's a bunch of cool scenarios that app developers will go off and drive, and instead of sending dev kits out, we just say 'Hey, let's figure out how to turn every Xbox into a dev kit.'"
Why Xbox One's Dev Mode Took So Long to Come Out

به طور خلاصه گفته اون اوایل که چنین چیزی رو بیان کردن مایکروسافت امکانات خوبی برای ساخت appها روی Xbox One نداشته و باید خیلی به توسعه دهنده ها کمک میکردن و دلیل اینکه انقدر طول کشیده این بوده که منتظر عرضه شدن UWP/W10 بودن تا به تمام توسعه دهندگان ویندوز بگن بجای اینکه برن چیزهای جدید یاد بگیرن (برای ساختن app) بیان و همون چیزهایی رو که برای ویندوز ساختن رو برای Xbox One هم عرضه کنن (که واقعاً خیلی ساده شده). اونها بیشتر انتظار دارن که appهای بیشتری با این قابلیت روی کنسول عرضه بشن ولی انتظار دیدن بازیهای زیادی رو بواسطه این قابلیت ندارن.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
توی کنفرانس اعلام کردن که Xamarin برای تمام افرادی که Visual Studio Community Edition دارن مجانی هست. این یه خبر خیلی خوب برای توسعه دهندگان موبایل (iOS، اندروید و UWP) هستش. اینها قبلاً برای استفاده از این برنامه باید کلی پول میدادن اما الان فکر میکنم وضعیت به مراتب راحت تری برای استفاده ازش داشته باشن. برای فهمیدن اهمیت این مسأله میتونید مقاله‌ی WindowsCentral در خصوص اهمیت بالای Xamarin برای مایکروسافت و توسعه دهندگان رو بخونید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر