[video=aparat;CIfsE]http://www.aparat.com/v/CIfsE[/video]
Konami Intro - Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 1 پانزده سال پیش دقیقا در چنین روزی (3 سپتامبر) در ژاپن عرضه شد. در زیر شما می توانید 15 واقعیت جالب را در مورد این بازی بی و حد حصر را بخوانید:
روز عرضهی بازی در ژاپن، هزاران نفر جلوی فروشگاه های بازی منطقهی آکیهابارای ژاپن صف کشیده بودند. تمام پکیج
های پریمیوم بازی تا اندکی بعد از غروب فروخته شدند.
در زمان ساخت بازی طراحان از لگو سازی برای الگوی طراحی مراحل استفاده میکردند.
Yoji Shinkawa برای طراحی چهرهی اسنیک از بازیگر سینما، کریستوفر واکن الهام گرفته بود. طراحی بدن اسنیک نیز از روی ژان کلود ون دم صورت گرفته بود. البته دو نسخه ی MSX و شخصیت های آن نیز در این طراحی دخیل بودند.
اسنیک در آلاسکا (جایی که زندگی میکرد) سورتمه سواری بود که هاسکی های وی دست کم 50تا بودند.
در ابتدا شخصیت اتاکان طراحی متفاوتی داشت. کوجیما وی را اینگونه توصیف میکرد که " یک آدم چاق و دائم در حال خوردن شکلات می باشد."
سیگارهایی که اسنیک در بازی میکشد کاملا مخصوص هستند؛ هیچگونه خاکستری بر جای نمیگذارند و نیازی به آتش برای روشن کردن آن نیست (با خم کردن نوک آن).
زمانی که اسنیک برای پیدا کردن مریل وارد دستشویی می شود، وی اسنیک را طی یک کات سین از پشت سر غافل گیر میکند. به گفته ی کوجیما مریل زیر کابینت دستشویی قایم شده بود.
بعد از اینکه اسنیک دستگیر می شود و به سلولی انداخته می شود، وی میتواند به سه روش از آن جا فرار کند. شما می توانید از سس گوجه برای گول زدن Akiba استفاده کنید، یا زیر تخت قایم بشید تا Akiba برای پیدا کردن شما وارد سلول شود و یا در نهایت میتوانید آن قدر صبر کنید تا اینکه گری فاکس پیدا شود و در را برای شما باز کند.
سایکو منتیس در آخرین نفس هایش با توانی که برایش باقی مونده بود تصمیم گرفت به اسنیک کمک کند. همان طوری که مادر وی برای متولد کردن وی جانش را از دست داد (فدا کرد). این احساسیه که وی در آخرین لحظه ی زندگیش به یاد میاورد.
اسم واقعی اسنیک، دیوید، از روی فیلم A Space Odyssey :2001 (شخصیت اول فیلم) الهام گرفته شده بود. یکی از منابع الهام شخصیت اتاکان نیز Hal، هوش مصنوعی فیلم ذکر شده بوده است. باید گفت یکی بودن نام حقیقی اسنیک با نام صداپیشه ی وی، دیوید هایتر، کاملا تصادفی بوده است.
در انتهای بازی، اسنیک و مریل (یا اتاکان) با ماشین برفرو از جزیره خارج میشوند. بسیاری مردم معتقدند که این ماشین برفرو متعلق به گری فاکس بوده است تا خودش رو به شدو موزز برساند.
MGS1 تنها شماره ی این سری بازی است که دارای دو پایان است. با این که پایانی که در آن اسنیک مریل را نجات می دهد پایان رسمی بازی است، اما تنها در صورتی که پایان دوم را تماشا کنید میتوانید یک سری اطلاعات مخصوصی را به دست آورید. در اینجاست که ما میفهمیم کمبل در واقع پدر مریل می باشد.
در سال 2005 دو شرکت Konami و Nintendo با همکاری استودیوی Silicon Knights، عنوان بازسازی شده ی این نسخه را با نام MGS: The Twin Snakes به صورت انحصاری برای Gamecube ساختند. کات سین های بازی توسط فیلم ساز و کارگردان سینما، Ryûhei Kitamura که یکی از دوستان کوجیما بود کارگردانی شد. اسکریپ ها تقریبا دست نخورده باقی ماند، البته گفته شده بود که به نسخه ی ژاپنی بازی نزدیک تر است.
از زمان عرضه ی MGS، داستان آن بارها و به چندین روش مختلف مانند رمان، رمان تصویری/کامیک بوک، نمایش رادیویی و ... دوباره بازگو شد. در حال حاضر یک فیلم سینمایی بر اساس بازی در مراحل پیش تولید است. اگرچه تا زمان تکمیل آن حداقل سه سالی باقی مانده است.
MGS توانست به موفقیت تجاری بزرگی برسد. بیش از 7 میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروش کرد و عنوان هفتم پرفروشترین بازیهای پلی استیشن را از آن خود کرد.
بعد از 15 سال MGS1 همچنان یکی از محبوب ترین بازی های ساخته ی شده ی تاریخ می باشد و این امر بارز است که به زندگی کلاسیک خود برای همیشه ادامه خواهد داد.
[
MGS.nl]