درود ..
خوب خیلی وقته میخوام یکم راجع به این بازی بنویسم ولی خوب تایم پلیم کم بود و این اولین عنوان از این سری بود که بازیش میکردم .. البته بازی هایی که نینتندو تولید میکنه کیفیتشون تضمینه و از اولین تریلری که از این بازی دیدم عاشقش شدم و جزو معدود بازی هایی بود که نو خریدمش ولی به علت محدودیت وقت هنوز تمومش نکردم ..
تا الان 25 ساعت گیمپلی از این بازی داشتم و فکر کنم دیگه آخراشم ..(من شنیده بودم که بچه ها تو 10 ساعت هم تموم کردن بازی رو ولی خوب من نوبم
)
بازی در یک کلام و خلاصه شاهکار و به یادموندنیه .. این و فارغ از تجربه های قبلی این سری میگم ولی قشنگ بازی جوری طراحی شده که تو ذهنت میمونه .. از نقشه های عالی و تو در تو و پیچ در پیچش بگیر تا راه های جابجایی بین این نقشه ها و این مورد به روند غیر خطی شدن بازی کمک فوق العاده ای کرده .. این مهم نیست که شما تو بازیتون نقشه پیچ در پیچ خلق کنید بلکه کیفیت و چیدمان این نقشه مهمه که این عنوان تو این مورد کاملا سرفرازه ..
بازی یه ماجراجویی کامله ..به هیچ عنوان اجازه نمیده مخاطبش خسته بشه .. بالانس مراحل به صورت فوق العاده ای بوده و تا اینجا من حس تکرار بهم دست نداده. همه چی جای خودشونه .. تا میای تو نقشه یکم پیشروی کنی و با قابلیت های جدیدی که آزاد میکنی راه های بسته قبلی رو باز کنی و بری جلو یه باس فایت جلوت میندازه که حسابی از خجالت آدم در میاد .. واقعا طراحی باس فایت ها فوق العادس .. من تو هر باس فایتی پیش خودم میگفتم این دیگه خیلی سخته .. اما وقتی قلق کار دستم میومد و میزدمش سازندگان رو تحسین میکردم چون قطعا توی طراحی چیزی کم نذاشته بودن.. البته این چیزی از هوش مصنوعی عالی این باس فایت ها کم نمیکنه و واقعا خیلی از جاها غیر قابل پیش بینی عمل میکردن اما بعد چندتا باس فایت مکانیزم عملکردشون دست آدم میاد ..
مراحل مربوط به EMMI از بهترین تصمیماتی بود که سازندگان میتونستن بگیرن .. یه جورایی حکم کله هرمی تو سایلنت هیل 2 و یا نمسیس تو اویل3 و بیگ ددی های بایوشاک رو داشت .. فقط یه نکته اینکه از بین بردن اینا کاش با همدیگه یه مقدار متفاوت بود ..
در کل یکی از بهترین تجربه های گیمینگ من بوده ..