Metro Exodus | PC

fgy6_header_(1).jpg


Metro Exodus
Developer:
4A Games
Publisher: Deep Silver
Platforms: PC,X1,PS4
Release Date: 15 Feb 2019
9yww_ff04bc4a3f368b0911844ee640ce7cbd3f4f3cab.jpg

سومین قسمت از سری مترو با نام Metro Exodus در جریان کنفرانس مطبوعاتی Microsoft با تریلری In-Engine معرفی شد. این قسمت ادامه ای بر پایان خوب بازی Metro: Last Light می باشد و بار دیگر شاهد حضور Artyom به عنوان شخصیت اصلی خواهیم بود. دموی نشان داده شده قسمت پایانی یکی از ماموریت های داخل بازی است، اما کمی هم ویرایش شده تا برای اولین نمایش مناسب باشد. سازندگان گفته اند که کیفیت نهایی بازی همان چیزی خواهد بود که مشاهده کردید و تنها در یک سری قسمت ها به صورت جزیی تفاوت خواهد بود.

اطلاعات منتشر شده:

  • بازی به مدت 3 سال است که در دست ساخت می باشد و بزرگترین پروژه 4A Games تا به حال است.
  • در این بازی باز هم در نقش Artyom بازی خواهید کرد و پایان خوب بازی قبل یعنی Metro: Last Light در نظر گرفته شده است.
  • یکی از اهداف بازی خارج شدن از شهر مسکو (مکان اتفاقات دو بازی قبلی) است. این کار به وسیله قطاری که در تریلر مشاهده شد انجام می پذیرد. تعداد دیگری از بازماندگان نیز در این قطار هستند و در این راه شما را همراهی می کنند.
  • در این قسمت به فضای سطح زمین (خارج از تونل های مترو) بیشتر پرداخته می شود.
  • بازی هم دارای مراحل خطی به صورت قبل هست و هم مراحلی با وسعت بیشتر که از آن با نام Sandbox Survival یاد می شود.
  • سیستم ارتقا اسلحه در این نسخه بهبود داشته و همچنان شاهد المان های قبلی نیز می باشیم.
  • موجودات جهش یافته بیشتری در بازی وجود دارند. مثلا خرس و گرگ هایی که در تریلر مشاهده شدند.
  • بر خلاف بازی های قبلی که فقط در فصل زمستان جریان داشت، داستان این بازی در مدت یک سال روایت می شود و شاهد هر چهار فصل خواهیم بود.
  • فصلی که در اولین تریلر مشاهده کردید پاییز بود.
  • مناطق آلوده اینبار پراکنده هستند (هم در زیر زمین و هم در سطح آن) و همچنان ماسک تنفس و المان های گیم پلی آن در بازی نقش مهمی دارند (تایمر فیلتر و ... )
  • اتمسفر سنگین بازی که یکی از قسمت های شاهکار این سری به حساب می آید در این شماره هم وجود خواهد داشت.


عکس های بازی:

6rc2_header_(2).jpg





 
آخرین ویرایش:
خوب من دوتا بنچمارک ویدئویی از بازی پیدا کردم با 1060 روی Very High یا همون Ultra زیر 60 فرم نمیاد با 1050 ti هم بین 30 الی 40 فرم البته روی High


من خاطرم هست بر خلاف بنچمارک بازی نسخه های قبلی که خیلی سنگین بود . خود بازی فرم بهتری میگرفتی . و بنچمارک تو سنگینترین حالت ممکن بازی گرفته میشد که این حالت تو خود بازی کم پیش میومد البته بنچمارک باید همینطور هم باشه تا تفاوتها رو خوب مشخص کنه.

من خودم مترو 2033 رو با 9800gt فقید بازی می کردم مشکل خاصی به جز برخی صحنه های پر زدوخورد نداشت و در کل قابل بازی بود
 
  • Like
Reactions: kamyy
من خاطرم هست بر خلاف بنچمارک بازی نسخه های قبلی که خیلی سنگین بود . خود بازی فرم بهتری میگرفتی . و بنچمارک تو سنگینترین حالت ممکن بازی گرفته میشد که این حالت تو خود بازی کم پیش میومد البته بنچمارک باید همینطور هم باشه تا تفاوتها رو خوب مشخص کنه.

من خودم مترو 2033 رو با 9800gt فقید بازی می کردم مشکل خاصی به جز برخی صحنه های پر زدوخورد نداشت و در کل قابل بازی بود
من خودم الان دارم نسخه ی اولش رو بازی میکنم (Redux) به جد میتونم بگم AA بازی رسما یکی از غیر بهینه ترین چیزیایی که تو عمرم تو یـ بازی دیدم عملا رزولویشن رو به اسم AA پایین بالا میکنه بخوام واضح بگم مثلا وقتی میزارمش رو 0.5 تصویر رو تار میکنه انگار رزولویشن رو کم کرده وقتی میزارم رو 2 حدود 50 درصد میزاره رو مصرف گرافیک و به زور 60 فریم میده وقتی میزارم رو 4 فریم میاد دور و بر 30 امتحان کردم با AA خاموش تو خود رزولویشن 4K همون قدر فریم میگرفتم ! ینی طرف رو 1080 اون گزینه رو بزاره رو 4 عملا داره 4K رندر میکنه ! بعد همه میگن وای چقدر بازی سنگینه رو بالاترین تنظیمات ! الان همین صفحه قبل بنچمارک تو تنظیمات Exteme قشنگ فریم نصفه میشه واسه 1060 کلا یـک سری گزینه ها هستن الکی و بیخود سنگینن واسه اینکه مثلا افکت شماره X به جای یک پیکسل دوتا پیکسل رندر بشه دو برابر مصرف میکنه که عملا توی تصویر نمیتونی تفاوتش رو پیدا کنی مگه تو رزولویشن بالاتر مثلا خیلی وقتا واسه سایه ها صدق میکنه سایه رو میزاری رو Ultra دو برابر بیشتر از Very High پیکسل رندر میکنه در صورتی که مثلا واسه 4K خوبه رو 1080 هیچ فرقی نداره !
 
من خودم الان دارم نسخه ی اولش رو بازی میکنم (Redux) به جد میتونم بگم AA بازی رسما یکی از غیر بهینه ترین چیزیایی که تو عمرم تو یـ بازی دیدم عملا رزولویشن رو به اسم AA پایین بالا میکنه بخوام واضح بگم مثلا وقتی میزارمش رو 0.5 تصویر رو تار میکنه انگار رزولویشن رو کم کرده وقتی میزارم رو 2 حدود 50 درصد میزاره رو مصرف گرافیک و به زور 60 فریم میده وقتی میزارم رو 4 فریم میاد دور و بر 30 امتحان کردم با AA خاموش تو خود رزولویشن 4K همون قدر فریم میگرفتم ! ینی طرف رو 1080 اون گزینه رو بزاره رو 4 عملا داره 4K رندر میکنه ! بعد همه میگن وای چقدر بازی سنگینه رو بالاترین تنظیمات ! الان همین صفحه قبل بنچمارک تو تنظیمات Exteme قشنگ فریم نصفه میشه واسه 1060 کلا یـک سری گزینه ها هستن الکی و بیخود سنگینن واسه اینکه مثلا افکت شماره X به جای یک پیکسل دوتا پیکسل رندر بشه دو برابر مصرف میکنه که عملا توی تصویر نمیتونی تفاوتش رو پیدا کنی مگه تو رزولویشن بالاتر مثلا خیلی وقتا واسه سایه ها صدق میکنه سایه رو میزاری رو Ultra دو برابر بیشتر از Very High پیکسل رندر میکنه در صورتی که مثلا واسه 4K خوبه رو 1080 هیچ فرقی نداره !


دلیلش اینه که AA در اون نسخه فقط با تکنیک SSAA یا Super Sampling Anti Aliasing انجام میشد. یعنی بازی در رزولوشن با مضرب مشخص شده رندر میشه و در آخر به رزولوشن نمایشگر Down Sample میشه. از نظر راندمان طبیعیه که دقیقا مثل زمانی که بازی رو در رزولوشن بالاتر بازی می کنید عمل می کنه. تکنیک هایی مثل MSAA و TXAA خیلی سبکتر هستن.
 
این بازی همیشه بنچمارک گرافیکی بوده و چندان هم بهینه نبوده اما حقیقتا اتمسفری که بازی داشته نه تنها بسیار خوب طراحی شده بلکه نواورانه هم بوده و در هیچ بازی مشابهی نبوده

بر فرض محیط های کارخانه ای که از نچسب ترین و حوصله سر برترین محیط های بازی ها هست همچنان مورد استفاده ی برخی از سازنده ها هست.
 
دلیلش اینه که AA در اون نسخه فقط با تکنیک SSAA یا Super Sampling Anti Aliasing انجام میشد. یعنی بازی در رزولوشن با مضرب مشخص شده رندر میشه و در آخر به رزولوشن نمایشگر Down Sample میشه. از نظر راندمان طبیعیه که دقیقا مثل زمانی که بازی رو در رزولوشن بالاتر بازی می کنید عمل می کنه. تکنیک هایی مثل MSAA و TXAA خیلی سبکتر هستن.
خوب همون منظورم همینه تکنیک Super Sampling الانه اکثرا به عنوان یـ اپشن واسه خود رزولویشن استفاده میشه که میشه درصدی کم و زیادش کرد درکل الکی سنگین میشه بازی منکه به شخصه تفاوتی انچنانی که ارزش زدن از فریم رو داشته باشه ندیدم واسه همین میگم این مدل تکنیکا اکثرا خام استفاده میشن و باعث میشن بازی برچسب سنگین بودن بخورن در صورتی که اصلا نباید حساب بشن واسه بنچمارک گیری !
 
  • Like
Reactions: kamyy
آقا بازی به شدت باگ داره و کرش میکنه. 1 ساعت کلا رو دوتا سیستم مختلف بازی کردم. (یکی روی رزولوشن 2k کیفیت ultra با گرافیک 1070GTX و cpu i7 6700 و 16 گیگ رم که البته فریم تا 41 هم پایین میومد، یکی دیگه روی 1080p و گرافیک extreme با گرافیک 1080TI و cpu i9 7960 و 64 گیگ رم که فریم روی 60 ثابت بود) ولی بازی روی سیستم اولی که کرش کرد. روی سیستم دومی هم blue screen داد. به طور کلی هم تو بافت ها باگ اینا کم نبود. خطای آبی از سرو دست کارکتر ها بیرون زده بود دو قسمت. بعد همه اینا در حالی هست که رو هر سیستم شاید کمتر از 30 دقیقه بازی کردیم. منم احتمال زیاد Refund میکنم میزارم سال دیگه که این باگهای بازی رفع و رجوع شده باشه دوباره بازی رو میگرم، این همه بامبول بازی در اوردن یک بازی درست حداقل تحویل میدادن. حالا سیستم اول ضعیف کرش میکنه، خدایی سیستم دوم روی 1080 نباید کم بیاره...
 
  • Like
Reactions: kamyy
صفحه مرگ آبی یا بلو اسکرین دلایل زیادی داره که یکی از نادرترینش کانفلیکت نرم افزاری و درایوری میتونه باشه . و عمده ترینش مشکلات سخت افزاری . افزایش فرکانس cpu یا gpu و حتی ram سیستمِ که با اورکلاک همراه بوده یکی از دلایل اصلی کرش وسط انجام کارهای سنگین هست و اصولا به گیم ربطی نداره .

من پیشنهاد میکنم بایوس اون دوتا سیستم رو یک بار به حالت optimized default برگردونید و دوباره بازی رو انجام بدید .
 
واقعا ؟ انتظار داشتم بين ٤٥-٣٥ فريم بگيرم .. حيف شد معلومه بهينه نيست
بازی بهینه نیست انگار. حالا شاید بعدا با اپدیت حل بشه. بهتره صبر کنین و فعلا سراغش نرین
باز دوستانی که بازی رو دارن بهتر می تونن راهنمایی تون کنن
 
  • Like
Reactions: kamyy
بازی رو روی کنسول یکی دوستان تست کردم. نماها از دور عالی و محسور کننده ولی از نزدیک معمولی . موج خوردن آب برکه واقعا عالی بود. طراحی چهره ها معمولی. گیم پلی بازی خوب. در کل چیز خاص و جدید و شگفت انگیزی برای ارایه نداره. صبر کنین چیز خاصی از دست ندادین.
 
دوستان سلام
یه سوال داشتم
من هنوز نه کتاب های مترو رو خوندم نه هیچ ورژن از بازی هاش رو انجام دادم.
الان سوالم اینه که اول کتاب رو بخونم یا اول بازی رو انجام بدم ؟
ممنونم
 
  • Like
Reactions: kamyy
بازی کلا غیر قابل بازیه. بار اول 30 ثانیه بعد از شروع بازی کلا فریز کرد بار دوم 5 دقیقه بعد از شروع بازی. تو کل 20 سال گذشته چیزی به این افتضاحی ندیده بودم.
 
  • Like
Reactions: kamyy
دوستان سلام
یه سوال داشتم
من هنوز نه کتاب های مترو رو خوندم نه هیچ ورژن از بازی هاش رو انجام دادم.
الان سوالم اینه که اول کتاب رو بخونم یا اول بازی رو انجام بدم ؟
ممنونم

بازی اصلاً کتاب رو دنبال نمیکنه. فقط یکم نسخه اوّلش شباهت داره.
ولی پیشنهاد میکنم برای بازی از سری اوّل شروع کنید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or