" وقتي درد و رنج تو را فرا ميگيرد، هيچ راه فراري از آن نداري تا زماني كه روزي آن را بكشي" - مكس پين
*بازي توسط بيشتر تيم هاي Rockstar از قبيل Vancouver ، Toronto ، London و New Englandساخته شده.
* داستان هشت سال پس از Max Payne 2 اتفاق مي افتد و مكس پس از ترك NYPD به ساپائولو مي رود و به عنوان يك گارد براي يك فرد بسيار ثروت مند در اين شهر به نام Rodrigo Branco كار مي كند.
*در يكي از مراحل ابتدايي زن Branco توسط يكي از خطرناك ترين گنگسترهاي منطقه دزديده مي شود و پول زيادي هم براي برگرداندن آن روي كار است و Branco از مكس مي خواهد تا همسر او را نجات دهد.
* Max Payne 3 آنچنان با زمان بازي مي كند كه هميشه در حال تغيير هستيد و خود Rockstar مي گويد كه اين بازي و اديت مخصوص چيزي است كه تا به حال در گذشته در هيچ يك از بازي هاي خود از آن استفاده نكرده اند. مراحل ابتدايي مكس مو دارد و چاق نيست ولي بسيار شكسته تر از نسخه قبل است ولي شما دائما در حال سفر در زمان هستيد و با مكس چاق و كچل هم بازي خواهيد كرد.
* تمام اتفاقات و اكشن بازي بر مبناي داستان است ، بازي خطي است و همه چيز ، حتي تعداد دشمنان بر مبني داستان پيش مي رود.
*بازي همچنان جو Noir سبك بازي هاي Remedy را دارد.
* تكنولوژي Motion-Capture خيره كننده اي در بازي به كار رفته شده و حركات مكس بسيار طبيعي است.
* سيستم Bullet-Time با كشتن دشمنان چارج مي شود.
* فيزيك بازي براي هرچه سينمايي تر شدن بسيار قوي كار شده.
*پرش هاي معروف مكس همچنان وجود دارد و Rockstar از جلوه هاي بصري خيره كننده اي در اين صحنه ها استفاده كرده و شما گلوله هايي كه به سمتتان شليك مي شوند را به راحتي مشاهده مي كنيد.
* پرش ها خيلي طبيعي است و به هر طرفي كه مي خواهيد مي توانيد بپريد و مكس بر مبناي جهت پرش واكنش نشان مي دهد. مثلا اگر مستقيم بپريد، مكس سعي مي كند روي دستهاي خود فرود آيد تا از شدت ضربه با زمين جلوگيري شود و يا اگر از كنار بپريد با شانه فرود مي آييد.
* سيستم سنگر گيري به اين شكل است كه با تريگر سمت چپ به سنگر رفته و با تريگر سمت راست شليك مي كنيد. سيستم سنگر گيري به نظر بسيار عالي كار شده و به زيبايي با فضاي بازي كار مي كند.
*بازي از تكنولوژي NaturalMotion Euphoria استفاده مي كند كه باعث مي شود انيميشن هاي بسيار متفاوتي را مشاهده كنيم. Rockstar كه از اين تكنولوژي در تمام بازي هاي جديد خود استفاده كرده مي گويد :"هر بازي كه ما مي سازيم سعي مي كنيم NaturalMotion را به مرحله اي جديد ببريم".
*سازندگان روي AI خيلي كار كرده اند و قرار است دشمنان بر مبناي هر شليك واكنش و عملكردي متفاوت و مناسب داشته باشند.
*سيستم انتخاب و حمل اسلحه همانند Red Dead Redemption كار شده است.
*در هر مرحله يك صحنه Slow Motion خاص وجود دارد كه توسط شما فعال نمي شود و بيشتر يك صحنه سينمايي است كه شما آن را كنترل مي كنيد.
* بسياري از موارد داستاني دو نسخه قبل همچنان در اين بازي وجود دارد و ممكن است با دشمنان قبلي هم رو به رو شويم .
* به نظر مي رسد مكس پين مجبور شده است كه از نيويورك فرار كند و در طول بازي ما متوجه چرا آن خواهيم شد.
* روايت كميك مانند بازهم به بازي بازگشته ولي اين بار به صورت متحرك (چيزي شبيه به Metal Gear Solid: Peace Walker) است. البته Rockstar همچنان روي اين سيستم كار مي كند.
* و خبر فوق العاده آخر اين كه James McCaffrey بازهم صداگذار مكس خواهد بود.