آقای Max Beland کارگردان عنوان جدید سری محبوب Splinter Cell یعنی Conviction در پاسخ به انتقاد های برخی طرفداران درباره ی گیم پلی متحول شده ی بازی نکات جالبی را بیان کرده و اینکه چرا آن ها دست به چنین اقدامی زدند.
"به نظر من بازی های سام فیشر برای بعضی افراد تا حدودی سخت هستند واین باعث میشد که حتی برخی نتوانند یا به این دلیل نخواهند بازی را به پایان برسانند واین به نوعی برای ما ناامید کننده بود که بازی ما آنچنان که باید گیم روان و اعتیاد آوری را ارائه نمیکند."
وی همچنین در ادامه بیان میکند:
"این نکته یعنی سختی بازی باعث شد ما در سری بازی های سام از شماره ی 1 تا مامور دوجانبه شاهد یک سیر نزولی در فروش آثار باشیم که به نظر من برای ما واین فرنچایز بزرگ امری ناامید کننده بودو ما احساس کردیم باید دست به تغییراتی بزنیم تا شرایط دوبازه مطلوب شود."
"ما میخواهیم شما مایل به مخفی کاری باشید و از انجام آن لذت ببرید ما میخواهیم شما یک شکارچی مخوف باشید نه یک مادربزرگ بی دست وپا که قادربه هیچ کاری نیست ،شما تاریکی را دوست خواهید داشت چون به کمک آن زنده می مانید و بدون آن هدف گلوله قرار خواهید گرفت دشمنانتان در تاریکی از شما به شدت خواهند هراسید واز پا در خواهند آمد...."
"ما چیزهای بی نظیر زیادی در بازیهای قبل داشتیم که شما عاشق آن ها هستید ،در Conviction آن ها نه تنها حذف نشده اند بلکه به صورت لذت بخش تری برگشته اند،سایه ها به دوست داشتنی ترین محیط بازی برای شما تبدیل خواهند شد زیرا میتوانید با استراتژی وتاکتیک آن طور که میخواهید دشمنانتان را در تاریکی از پا دربیاورید.و درنهایت اینکه ما با تکیه بر موفقیت های قبلی خودمان و با وفاداری به اصالت سری چیزهای جدیدی را به شما ارائه خواهیم داد که از آن لذت خواهید برد"
منبع