همانطور که میدانید کالکشنی پرطرفدار به نام Halo: The Master Chief Collection در راه Xbox One قرار دارد. این کالکشن شامل Halo: Combat Evolved Anniversary Editon، Halo 2 Anniversary Edition، Halo 3 و Halo 4 به همراه تمامی مپ های بخش چندنفره این عناوین در کنار کد بتای Halo 5: Guardians و در آخر دسترسی به Halo: Nightfall را ممکن میسازد.
زمانی که همه فکر می کردند معرفی Halo 2 به زودی انجام شود، چشم اندازی تمام عیار برای کار 343 به وجود آمد تا اینکه در اتفاقی دور از ذهن همگان مایکروسافت کالکشن کل عناوین اصلی این سری را معرفی نمود. به گفته 343 آنها واقعا از اینکه کل سری را در یک مجموعه عرضه خواهند کرد بسیار خرسند بودند. نمیتوان گفت 343 به طور کل عناوین کلاسیک بانجی را تغییر خواهد داد. در TGS 2014 بود که کارگردان سری آقای Frank O’Connor بیان کرد چیزهایی هستند که دست نخواهند خرد زیرا این کار تجربه گیمپلی بازی را برای طرفداران دو آتیشه بازی تغییر خواهد داد. ایشان ادامه دادند:
"انیمیشنها بهبود یافتند، همانطور که بعضی از آنها به 60 فریم بر ثانیه کشیده شدند و واقعا هم می توان تغییر عملکر آنها را دید. اما باید خیلی خیلی مراقب این عمل ها باشیم زیرا ممکن است بر گیم پلی بازی تاثیر بگذارد و اگر انیمیشن چیزی را نسبت به عنوان اورجینال خود تغییر دهیم در هنگام سوییچ کردن بین نسخه مدرن با نسخه اورجینال می تواند تغییرات ناپسندی را شکل دهد. به طور مثال شما در حال پرش از جایی هستید و در میان این پرش دکمه سوییچ را می زنید. خوب اگر انیمیشن این حرکت متفاوت باشد تصویر قشنگی را مشاهده نخواهید کرد.
همیشه وسوسه هایی برای تغییر آن وجود دارد اما ما از Halo Anniversary یاد گرفتیم که اعتبار و دقت برای مردم بسیار مهم است. مخصوصا در بخش مالتی پلیر، خیلی از مردم کل نقشه ها را کاوش می کنند. در نسخه شماره اول نیز تغییراتی را انجام دادیم که با شکایت مردم همراه بود.
ما باید جوری عمل کنیم که بالانس بین تجربه کامل بازی و نوگرایی بازی بهم نخورد. یک جورایی این کالکشن چیزی بیشتر و مهمتر از عملکرد ما در Halo Anniversary است. انیمیشن ها مثال خوبی در این رابطه هستند و همچنین به راحتی قابل تغییر هستند اما این کار باعث عواقب ناخواسته ای خواهد شد."
طرفداران به راحتی می توانند بین ورژن قدیمی و جدید بازی فقط با یک دکمه سوییچ کنند و این کار خیلی بهتر و سریعتر از نسخه اول Anniversary انجام خواهد شد. این امر اجازه می دهد تا ببینید که تجربه بازی بین این دو چقدر نزدیک به هم هستند و انیمیشن های این دو را مقایسه کنید و تاثیر مستقیم آن ها بر گیمک پلی را ببینید. در حقیقت این کالکشن اعتبار و سندیتی برای نسخه اورجینال است.
آقای O’Connor ادامه داد: "مردم تجربه کامل Multiplayer را خواستار بودند. پس ما مالتی پلیر خود را برای Halo Anniversary ساختیم تا چیزی در حد Reach باشد. ما فکر می کردیم راه درست این است که بازی حال حاضر خود را ساپورت کنیم، اما شکایاتی مثل ‘من نمی خوام مولتی پلیر ریچ رو بازی کنم، من مولتی پلیر هیلو 1 خودم رو می خوام!’ را داشتیم. حال این بار این توانایی را داشتیم که چنین خواستهای را عملی کنیم. ما بیش از 100 نقشه برای بخش مولتی پلیر خود داریم. تمام نقشههای بخش چند نفره ای که تا به حال در این سری دیده اید به اضافه تمام چیزهایی که برای کنسولها منتشر نشدن را حال در یک دیسک خواهیم داشت. چیزهایی از نسخه PC و Halo 3: ODST. واقعا بسته پر محتوا و عظیمی است. این امر نیز به کمک آقای Max Hoberman کسی که طراح اصلی بخش مالتی پلیر Halo 2 بود محقق شد."
استودیو 343 تمام صحنه های سینماتیک را نیز دوباره بازسازی کرد. با اینکه نمایشنامه آن با نسخه قبلی یکی است اما تمامی آنها به طور کامل از نو ساخته شده اند. آقای O’Connor در این باره گفت که این موضوع فقط مربوط به استفاده از شخصیتی با جزییات و بافت جدید نیست، بلکه هنر Cutscenesها در طول این سال ها تغییر کردهاند. "خلی جالب است. مشغول کار شوی و چندین صحنه از آن کاتسنس ها را تغییر دهی. نتیجه این کار به شما نشان می دهد که چقدر ابزارها و دانش ها در این زمینه بهبود یافته تا بتوانیم بخش داستان سرایی را به مرحله ای بالاتر برسانیم. فقط در مورد گرافیک نیست بلکه تکنیک های سینمایی نیز شامل این موضوع می شود.
"آقای Joe Staten کسی که تمام اینها را در نسخه اورجینال نوشته و خلق کرده، از طریقه انجام این موضوع بسیار هیجان زده بود زیرا به طور لفظی محتوا همان محتوای سری اورجینال است اما بسیار دیدنی تر و پر زرق و برق تر. عکس العمل او واقعا جالب بود."
در مورد موضوع پر زرق و برق تر بودن گفتیم؛ با چیزهایی مانند رزولیشن و گرافیک آپدیت شده این کالکشن، وقتی بین نسخه اورجینال و نسخه Anniversary سوییچ کنید شگفت زده خواهید شد.
Halo 3 و Halo 4 به صورت 1080 و 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد. به گفته آقای O’Connor این دو از انتظارات او نیز فراتر رفتند.
"من انتظار داشتم آنها جذاب با ظاهری خوب و قابل قبول باشند، اما آن ها بخصوص Halo 4 چیزی فراتر از اتظارات من ظاهر شدند. همچنین جزییات نور بسیار خوب کار شده است، شاید چیزهایی که در نسخه های قبل به خوبی واضح و قابل رویت نبودند در این سری به صورت قابل توجهی با جزییات بسیار خوب دیده می شوند."
در آخرین حرف کارگردان این سری آقای O'Conner ایشان اظهار داشتند:
"شما فقط یک نسخه از این سری را با جزییات گرافیکی بهتر نخواهید دید، بلکه چیزی بیشتر از تصورتان، و چیزی بیشتر از آن چه که قبلا دیده بودهاید در اختیار خواهید داشت."
منبع
آخرین ویرایش: