Mass Effect:Trivia |Spoiler Warning

hosein_fisher

کاربر سایت
Sep 6, 2006
880
نام
حسین
سلام خدمت کاربران بازیسنتر.
همونطوری که میدونید Mass Effect از عناوین بزرگ و تجاری شرکت محبوب و موفق BioWare میباشد.خب این عنوان دارای داستانی غنی و پر مایه ای هست که در هر شماره پیشرفت درش قابل ملاحظه است.Mass Effect 3 قراره به سه گانه ی فرمانده شپرد پایان بده،پس لازمه ی اینکه شما درک درستی از پایان بازی داشته باشید،باید داستان بازی رو هم به خوبی دونسته باشید.پس هدف ما در این تاپیک این هست که به بررسی نکات داستانی و حواشی بازی بپردازیم.به علت اینکه بحث داستان بازی و همه ی محتویات که در بخش داستانی بازی قرار میگیره،وسعت مطالب زیادی رو داره،تصمیم گرفتیم تاپیک داستانی بازی رو از تاپیکی که بیشتر بحث بر روی خود بازی و گیم پلی،گرافیک و....جا کنیم.
پس در این تاپیک ما به دنبال مباحث داستانی بازی هستیم.این مباجث شامل:بیو گرافی شخصیتها،نژادها،مکان ها،کلاس ها،سلاح،کمیک بوک ها،و........هر چیزی که در بخش داستانی بازی گنجانده شده میپردازیم.

قوانین:
1-در اینجا درباره ی گیم پلی بازی صحبت نمیشه،برای این بحث در هر قسمت مربوط به هر شماره ی بازی تاپیک موجوده.
2-بحث سیاسی و مذهبی و آخرالزمانی ممنوع!
3-اگر فکر میکنید که میتوانید مقاله ای در این بخش بنویسید،بسم الله.شروع کنید.
4-موضوعاتی رو که درباره ی ME3 اسپویل میکنه رو داخل تگ Spoiler قرار بدید.وقتی که بازی عرضه شد،دیگه مانعی نداره.
5-برای ME کمیک بوک های هم منتشر شده.داستان درباره ی اون هارو هم در تگ Spoiler قرار بدید،چون ما فرض بر این گذاشتیم،که شما فقط دو شماره ی اول رو حتما بازی کردید و هنوز(واقعا شاید بعضی ها)خیلی ها سراغ کمیک بوک ها نرفته اید.
6-همه ی مطالب تاپیک برای دسترسی سریعتر شما عزیزان در صفحه ی اول فهرست میشه،پست اول تاپیک رو یه نگاهی بندازید.
7-مطالبی که به زندگی نامه ی اشخاص مربوطه،تقریبا مثل اولین نمونه ی من (تین کریوس)ارسال کنید.هم نوشته شما با نظم،هم خوندنش با لذت بیشتری انجام میپذیره.


قوانین رو رعایت کنیم.اسپم هم نمیدیم چونکه چیزی گیرمون نمیاد.;)

برای اینکه این تاپیک تبدیل به دانشنامه بشه و یک مرجع توی سایت برای این عنوان محبوب باشه ،لازمه اش این هست که کمک کنید و دانسته هامون رو به اشتراک بزاریم.هر نظری هم دارید به اشتراک بزارید و ما رو در این راه کمک کنید.
با تشکر از همه ی شما.
------------------------------------------------------------------------------------------
Jeff Hardy:
What Is Spectre



hosein_fisher:
Samara
Thane Krios

tlurbf1ywn2na7klzws.png

Thane Krios
Drell Assassin



Thane Krios از قاتلین حرفه ای و ممتاز در کلاس Drell Assassin هست ، که اغلب پیرامونش صحبت ها و شایعاتی فراوانی ساخته میشود.مهارت های وی در به قتل رساندن همیشه بر سر زبان ها بوده و هست و خواهد بود.تین با همه ی قاتل ها متفاوت است.برخلاف بقیه قاتلین که ترجیح میدهند که هدفشان را معمولا با یک Sniper از راه دور مورد هدف قرار دهند،تین ترجیح میدهد از نزدیک و با استفاده از مهارت ها و توانایی های ویژه ی خود،اهداف خود را از میان بردارد.او در کشتن همه شیوه ها را در هم ترکیب میکند تا کار بی نقصی انجام دهد،از کار با سلاح سرد گرفته تا سلاح گرم و مهارت های رزمی.با وجود خشونت های فراوان وی،تین کریوس دارای بعد روحانی نیز هست و این ویژگی عامل تمایز دیگر وی با دیگران است.تین پس از کشتن هر هدف،اول سپاسگزار سلامتی خودش در هنگام ماموریتش میشود.سپس برای مقتول طلب آمرزش میکند.
اگر شخصیت مونث Shepard را انتخاب کرده باشید،روابط رمانتیکی بین تین و شپرد خواهد بود.
صدا پیشه ی تین کریوس بر عهده ی Keyth Farley میباشد.

تسلیحات:
Sniper Rifles
Submachine Guns
gbvbaw2d990keo08n83d.png

کلاس:Drell Assassin
قابلیت ها
Throw
8y10viukk01o3vufid.png
Warp
wty1vl0qlqru6pdqvc0.png

Drell Assassin
cvkd6ng8sysilv1fwse.png

Shredder Ammo
f0wl7gbev6fqm7bl50w5.png


17ba99tbwyl2m6fbui4u.png



پرونده
تین متولد 2146 میباشد.در سن 6 سالگی،خانواده ی کریوس،تین را به سرزمینHanar ها (به زبانی سوئدی به معنای مردان،یا مکانی که بر اساس تعلیماتی که به شخص داده میشود،وی تبدیل به یک مرد برای مبارزه میشود،به نظرم این نزدیکتره.البته Hanar اسم یک نژاد هست.)راهی میکنند تا وی تعلیمات Assassin شدن(قاتل شدن)را فرا گیرد.تین به سرعت پیشرفت کرد و فرق خودش را با دیگران به خوبی نشان داد.او توانست اولین قتلش را در سن دوازده سالگی با موفقیت پشت سر بگذارد.هنگامی که تین در حال تبدیل شدن به قاتل بود،همسرش Irikah را ملاقات میکند.تین مشغول از میان برداشتن هدفش بود که در آن هنگام Irikah را ملاقات میکند و جانش را نجات میدهد و در نهایت شیفته و دلباخته ی او میشود.
تین با سربلندی از بین Hanar بیرون میاید تا فرصتی پیدا کند و خانواده ای برای خود تشکیل دهد.مدت کوتاهی میگذرد و آیریکا اولین فرزندش را به دنیا میاورد.این فرزند Kolyat نامیده شد.تین به سختی کار میکرد و سعی بر آن داشت تا بین پیشه و زندگی شخصیش حد و مرزهایی را تعیین کند و طوری نباشد که شغل وی بر زندگی کوچک او تاثیر بگذارد.با این حال،بعد از مدتی کولیات ده ساله میشود و ایریکا به قتل میرسد.علل قتل او،انتقام رهبر مزدوران batarian بود که تین قبلا او را به قتل رسانده بود.
مزدوران بهای بالایی را به Shadow Broker بخشیدند تا ضمن حفط هویت وی،همسر تین را به قتل برساند،چرا که مزدوران حتی تحمل دیدن چهره ی تین را نداشتند و تمایلی به رو در رو شدن با وی را نداشتند.تین به Kahje بازمیگردد.قاتل خسته،همسرش را در Kahje به خاک میسپارد و کولیات تنها یادگار باقی مانده از ایریکا را به عمه و عمو های وی میسپارد و خود راهی شکار قاتلین همسرش میرود.
تین کار همه را تمام کرد.هر کسی را که در قتل همسرش دست داشتند را تک تک از میان برداشت.تین یادآور میشد که همیشه تلاش میکرد، هنگام کشتن سوژه هایش به سرعت ، به ظرافت، و تمیزی تا جای امکان عمل کند.اما اعتراف کرد که در هنگام انتفام همسرش،سوژه ها را به خاطر اهداف شخصی شکار میکرد و در کشتن آن ها احساسات بر حرکات وی تاثیر گذار بود.

اولین ملاقات فرمانده شپرد با تین در Illium بود،وقتی که در انجام ماموریت قتل Nassana Dantius بود.تین به شپرد میگوید که مرگ تدریجی وی آغاز شده و بعدها مشخص شد که وی به Kepral's Syndrome دچار شده.تین کریوس سرانجام به جوخه ی شپرد میپیوندد تا او را در ماموریت Suicide Mission در مقابل Collectors یاری دهد،شاید که از فکر کردن به مرگ رهایی یابد و از دست شیاطین درونش که وی را به مردن تشویق میکند خلاص شود.
تین تنها Drell Assassin میباشد که درمقایسه با آنها شرک نمی ورزد و با معبود خود مشغول عبادت است.تین در اکثر اوقات آرامشش مشغول عبادت است که اینکار او را بیشتر از قبل آسوده خاطر میکند.او به قدری به عباداتش پایبند و معتقد است که حتی در حال انجام ماموریت هایش اینکار را انجام میدهد.با این حال عبادات تین هم مانند قتل هایش از قاعده ی خاصی پیروی میکند.به عنوان نمونه،هنگاکی که مشغول پیدا کردن سوژه اش است،او Amonkira را مورد عبادت قرار میدهد،ارباب شکارچی ها.یا هنگامی که دفاع میکند ، او Arashu را عبادت میکند(منظورم این هست که یه جورایی ذکرشون رو میگه)الهه های مادری و محافظت.در آخر که او جان کسی را میگیرد،تین Kalihira را عبادت میکند(صدا میزند)الهه ی اقیانوس ها و زندگی پس از مرگ.
24bjc6zs9xzslb6gtxoa.png

اگر از تین بپرسید که با حرفه ی خشونت آمیزش،و آرامشی که همراهش هست،چگونه خودش را وفق داده در جواب خواهد گفت که،روح وجسم دو چیز مجزا از هم هستند در همه ی اشخاص دیده میشود. او با ایمان به اینکه آنها را مشاهده میکند،اینچنین است.تین جسمش را مانند ابزار و مجرایی که مخصوص قتل میاشد میبیند ،چیزی شبیه به یک تفنگ.

وفاداری
تین نگرانی هایش را درباره ی فرزندش ،کولیات با شپرد درمیان میگذارد.تین با پیگیری هایی که همراه شپرد انجام میدهد متوجه حضور فرزندش در قتل یکی از سیاسیون Turian میشود.نام تورین Joram Talid بود.تین و شپرد باید از اینکار جلوگیری به عمل میاوردند.پس از آنکه Joram Talid نجات /کشته میشود به وسیله ی شپرد،تین دوباره تلاش میکند که فرزندش را به زندگی بازگرداند و برای او طلب بخشش کند.بعد از پایان این ماموریت Shredder Armor قابل دسترسی میشود.
ei1jaunexh4z2ldt0j5n.png

رابطه ی رمانتیک
"زمان برای من کوتاهه سیها،اما هر چیزی را که دارم برای توئه."
بعد از پشت سر گذاشتن ماموریت شخصی تین،اگر شپرد مونث باشد،روابط رمانتیک بین تین و شپرد فعال میشود.اگر این روابط پیگیری شود،تین شپرد را siha صدا میزند.بعدها تین میگوید که siha نام یکی از فرشتگان مبارز الهه Arashu بوده است.هنگام خشم درنده و هنگام محافظت سرسخت.هنگامی که Mordin به شپرد خاطرنشان میشود که تین مجذوب وی شده،شپرد میتواند درباره ی ارتباط با تین از موردین توصیه هایی را گوش کند.موردین میگوید که از تماس دهانی با وی اجتناب کند،و مواظب سوزش و خارش در پوست خود باشد.قبل از ماموریت Omega 4 Relay ،تین قبل از آماده سازی شپرد برای این ماموریت سراغ او میاید،او از نگرانی ها و ارتباط دوباره با فرزندش سخن میگوید،از آرامشی که حالا از دست داده سخن میگوید.اما در آخر خود را هنگام مرگ میبیند و به شپرد میگوید که حالا چه قدر از مرگ ناراحت است،وحالا تین از رابطه داشتن با شپرد خجالت زده و شرمگین است و تا حالا در زندگیش جز مرگ همسرش گرفتار احساسات خودش نشده بود.شپرد اسباب راحتی را برای تین فراهم میکند،و طوری با او برخورد میکند که تین کریوس شروع به گریه کردن میکند.شپرد علی رغم توصیه ی موردین بر تین بوسه ای از احساس و رنج میزند تا در غم با تین با او شریک باشد و بعد شپرد ادامه میدهد و میگوید:تین...امشب را با من زنده بمان.


shuwl72ba6yzc7tly6hv.png

Mass Effect 3
تین کریوس در ME3 بازمیگردد و از اتفاقات ME2 جان سالم به در برده است.

از گوشه و کنار.
  • در پوستر های بازی میراندا و تین از شخصیت هایی بودند که همیشه حضور داشتند.بر جلد بازی هم این دو در کنار شپرد حضور داشتند.
  • نام Thane از عناوین تاریخی اسکاندیناوی و آنگلو ساکسون ها میباشد.آنها این عنوان را برای افراد اشراف زاده ی رده بالا به کار میبردند.همچنین نام او شاید از Thanatos از خدایان یونانی باشد.Thanatos خدای مرگ میباشد.
  • Krios (kriːós) که واژه ای یونانی میباشد که به معنای صور فلکی یا برج حامل است.Κρύος در زبان یونانی در معنای صفتی برای سرما استفاده میشود.
  • تین اولین شخصیتی بود که Bioware در اواخر 2009 او را معرفی کرد.
  • ماموریت Loyality تین که با موفقیت به اتمام برسد،حاصل اچیومنتی به نام "Cat's In The Cradle" میشود، که این نام اشاره ای دارد به آهنگی از Harry Chapin .مضمون آهنگ درباره ی پدری بود که فرصت وقت کافی برای فرزندانش ندارد،و بیشتر اوقات سرگرم شغلش بود.
  • مقاله ای منتشر شد که طراحی شخصیت تین را نشان میدادد.در این طراحی برای چهره ی تین از Extoic fish،bird of paradise استفاده شده است.
  • اگر از تین سوال کنید که چه احساسی هنگام کشتن دارد،او در پاسخ میگوید که"merely the weapon". این جمله با فلسفه ی HK-47 ،که اتفاقا یک Assassin بود مطابق است.HK-47 در بازی معروف BIOWARE یعنی Star Wars: Knights of the Old Republic حضور دارد.
  • لباس های تین قابل خرید به قیمت 320 MP از .XBOXLIVE است.
 
آخرین ویرایش:

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
Apr 19, 2011
6,457
نام
Amir Ho3ein
What Is Spectre

شاید همه ما نام Spectre رو در ME شنیده باشیم!در متن زیر به معرفی این اصطلاح می پردازیم!

Spectre ها ماموراني هستند كه در Citadel زير شاخه ي "تاكتيكها و اكتشافات ويژه" قرار ميگيرند ( Special Tactics and Reconnaissance ) . آنها گروهي از افراد خبره و برگزيده ي نژادهايي هستند كه براي Citadel Council كار ميكنند . Spectre ها يك هدف اصلي دارند : حفظ ثبات كهكشان با هر كاري كه نياز باشد . آنها بالاتر از قانون هستند و ميتوانند هر كاري كه آنها را در انجام ماموريتشان ياري ميدهد انجام دهند . Spectre ها يا به صورت انفرادي و يا در صورتي كه ترجيح دهند به صورت گروهكي كار ميكنند .
شاخه ي "تاكتيكها و اكتشافات ويژه" براي اولين بار بعد از اينكه Salarian ها به Council راه يافتند و نيز كمي قبل از Krogan Rebellions و به خاطر ناراحتي Council از گسترش بدون هماهنگي Krogan ها به وجود آمد . Spectre ها در ابتدا از بين بهترين عاملان STG نژاد Salarian ها و نيز شكارچيان Asari انتخاب ميشدند تا نقشي در ديده باني داشته و نيز نخستين خط دفاعي Council باشند . زماني كه Krogan ها به طور كامل عليه Citadel شدند ، اين Spectre ها بودند كه آماده ي مبارزه با آنها و دفاع از Citadel و Council شدند . انها ميتوانستند از تاكتيك هاي غير نظامي نظير ويروس هاي كامپيوتري استفاده كنند تا با ايجاد خراب كاري Krogan ها را كند كنند تا Turian ها وارد جنگ نزديك شوند . براي سالهاي متمادي Council فعاليت Spectre ها را مخفي نگه داشت اما بعد از Krogan Rebellions اين نقش مهم انها عموميت پيدا كرد و همگان آنها را شناختند .
تمام اسناد مربوط به Spectre ها محفوظ است و فقط ميتوان با اجازه ي Council به ان دست يافت . هنوز به طور كامل مشخص نيست كه تا كنون چند Spectre وجود دارند اما از Alliance خبر ميرسد كه تعداد آنها از صد نيز كمتر است . هر Spectre توسط خود Council و بعد از اثبات توانايي ها و اعتماد به نفس انتخاب ميشود . در تئوري Spectre ها ميتوانند از هر نژادي باشند اما در حقيقت معمولا از بين نژادهاي Citadel انتخاب ميشوند . نژادهاي خارجي بسياري بوده اند كه علي رغم حضور در Citadel براي قرنهاي زياد هيچ گونه Spectre ـي بين آنها انتخاب نشده است .
Ambassador Anita Goyle و بعد از ان Donnel Udina هر دو از اين كه يك انسان بتواند درجه ي Spectreـي بگيرد نا اميد بودند اما اين مهم اگر اتفاق مي افتاد گام بزرگي بود در آغاز به دست اوردن مقام در Council توسط انسان ها . اولين داوطلب Spectre شدن از نژاد انسان ها David Anderson بود اما مسئول ناظر او ، Saren Arterius ، اين آزمون را خراب كرد . Saren با دست بردن در گزارش كار سعي كرد Anderson را در مورد تاكتيك هاي بيرحمانه اش در طول ماموريت مسئول نشان دهد . بعد از اينكه Saren گزارش غلط را به Council داد آنها از قبول Anderson به عنوان اولين Spectre انسان صرف نظر كردند .
Spectre ها فقط و فقط به Council جواب پس ميدهند و در بيشتر مواقع نيز Council در مورد نحوه ي انجام ماموريت از Spectre هيچ گونه جزئياتي نميپرسد . به همين دليل بعضي از آنها ماموريتشان را با گفتگو انجام ميدهند و بعضي ديگر با زور و خشونت بسيار زياد .
از جمله Spectre هاي شناخته شده ميتوان به اين افراد اشاره كرد :
- Tela Vasir از نژاد Asari
- Saren جوانترين Turian كه توانسته است به درجه ي Spectre ـي برسد . اين درجه بعد از خيانت او در 2183 بازپس گرفته شد.
- Nihlus يكي ديگر از Turian هاي Spectre كه در اوايل نسخه ي اول توسط Saren و در جريان اتفاقات Eden Prime كشته ميشود.
- Shepard به عنوان اولين Spectre انسان در سال 2183 .
تاكنون Spectre ها تنها از چهار نژاد Asari ، Salarian ، Turian و انسان انتخاب شده اند .
 

hosein_fisher

کاربر سایت
Sep 6, 2006
880
نام
حسین
Samera-Asari Justicar

خب،با سپاس از همه دوستان که نظراتشون رو بیان میکنند.رفقا گفتم در پست اول،باید با هم همکاری کنیم تا اطلاعاتمون بره بالا.
مرسی از Jeff Hardy که چراغ اول رو روشن کردند.

ggisy2qj8jv11q83xou9.png
Samara
Asari justica


" با دستورالعمل ، من هر چیزی را برات فراهم میکنم شپرد،انتخاب تو،انتخاب منه.احساس تو،احساس منه.خواسته های تو دستورالعمل منه."

Samara از نژاد Asari justicar میباشد که نزدیک به هزار سال عمر کرده است.سامارا از اعضای باستانی Asari میباشد.با وجود اینکه توانایی کار با سلاح گرم را دارد،اما تمایز او با دیگران نیروهای فوق العاده ی Biotic وی است.
صدا پیشه ی سامارا Maggie Baird و مدل چهره ی وی Rana McAnear میباشد.


تسلیحات

  • Submachine Guns
  • Assault Rifles

نیرو ها

Class:Asari Justicar

rgv01jtqbirjynxmzh.png


Throw
8y10viukk01o3vufid.png
Pull
xp6nyoezzsc844nwk789.png
Asari Justicar
6m76txdbtg9akz5yd13y.png
Shredder Ammo
16m94rutqc6fzoprtt4w.png




17ba99tbwyl2m6fbui4u.png

پرونده
سامارا مانند هم نژادی هایش،بسیار زندگی پرفراز و نشیب داشته است و او این همه سال را با ماجراجویی های هیجان انگیزش تجربه های فراوانی کسب کرده است.در مقطعی از زمان زندگی سامارا،وی از همکاری با گروهی از مزدوران و جنایتکاران پایان داد،چرا که وی به دنبال استفاده ی درست از استعدادها و توانایی ها خویش بود.در پایان عضویت وی در گروه مزدوران،سامارا ماموریت داشت،سفینه ای که از تسلیحات و ماشین های نظامی مملو بود،سکان هدایتش را در دست گیرد.اما در حین انجام ماموریت، وی متوجه میشود که در تله افتاده است.در سفینه خبری از ماشین ها و ادوات نظامی نبود،بلکه در آن تعداد زیادی برده وجود داشت که برای معامله با Collectors فرستاده میشدند. سامارا متوجه موضوع شد . سعی میکند سفینه را از مسیر برگرداند.همراهان سامارا مانع وی میشوند و درگیری آغاز میشود.هنگامی که سامارا کار همه را تمام میکند،سفینه Colletors از راه میرسد.خوشبختانه سفینه سامارا به Mass Realy نزدیک بود و همین خوش شانسی باعث شد که سامارا و برده های کشتی از دست Collectors بگریزند.سامارا تصمیم گرفت برده ها را دور خود جمع کند، و به آن ها شیوه های دفاع شخصی را آموخت.کار با اسلحه و ادوات نظامی را به خوبی به آنها درس داد و در نهایت آن ها در Citadel رها کرد.
اساری پیر به دنبال زندگی شخصی خویش بود.سامارا صاخب سه دختر بود.به گفته ی خود سامارا سه فرزندش مبتلا به Ardat Yakshi بودند(نوعی میشه گفت بیماری ژنتیکی که مخصوص اساری ها است).این بیماری باعث میشد که اساری میل به کشتن جفت های خود بیاورد.سامارا علل این موضوع را در خون خالص خود میداند.
n9zmj30j2nije5i16gj1.png

دو فرزند سامارا،Falere و Rila ،برای مقابله با این بیماری زندگی در انزوا و گوشه گیری در کمال آرامش را برمیگزینند.دختر سوم او Morinth ،کسی که به گفته ی خود سامارا باهوش ترین و شجاعترین در بین هر سه فرزندش بود،زندگی در انزوا و آرامش را رد میکند و شروع به خشونت و قتل می آورد.
سامارا قرن ها در کهکشان ها به دنبال شکار دخترش بود.بعد از جست و جو های بسیار،سامارا مونریث را در روستایی پیدا میکند.مونریث کنترل روستا را به دست آورده بود و ساکنان آن،وی را پرستش میکردند.دختر سامرا از مردم روستا خواسته بود تا اساری جوانی را برای وی قربانی کنند.در این هنگام سامارا از راه میرسد و در مقابل فرزند خود قرار میگیرد.مونریث سامارا سرگرم میکند و تمامی زیردستانش را سراغ سامارا میفرستد تا وی را از پای درآورند،ضمن اینکه مونریث هم فرصتی برای گریختن پیدا کند.سامارا جز تعدادی کودک کار همه را یکسره میکند.
در گوشه ای دیگر از زندگی سامارا،رد پایی از Nihilus Kryik به چشم میخورد.او از Spectre های Citadel بود.نیهیلوس برای قتل یک بی گناه به دست سامارا مامور بود تا وی را مجازات کند.معلوم نیست که واقعا آیا سامرا گناه کار بوده یا خیر.نیهیلوس سامارا را پیدا میکند و نبرد بین این دو آغاز میشود،نبردی حیرت انگیز و درنده که چهار روز بین این دو اتفاق می افتد.در نهایت سامارا نیهیلوس را نمیکشد و اسباب گریختن وی را فراهم میکند.
در سال 2185،سامارا بار دیگر به دنبال شکار دخترش رهسپار شد.اینبار در Illium .مونریث همراه مزدورانش به آن سیاره پا گذاشته بودند تا بار دیگر دست به آشوب و غارت بزنند،سامارا خود را سریعا به ایلیوم رساند.سامارا مزدوران مونریث را یافت میکند و همگی را به قتل میرساند،جز یک نفر،که برای اینکه بفهمد نام سفینه ای که مونریث با آن نقل مکان میکند چیست؟که آن مزدور پاسخی به سامارا نمیدهد و او هم دلیلی برای قتلش میابد.در همین هنگام فرمانده شپرد سامارا را پیدا میکند.شپرد به دلیل توانایی های فوق العاده سامارا وی را برای جوخه ی خود مناسب و حیاتی میدید.شپرد ماموریت خود را برای سامارا توضیح میدهد،اما آساری هزارساله پیش از این باید به بازداتشگاه برود.سامارا از شپرد میخواهد که در پیدا کردن سفینه ای به او کمک کند.البته برای اینکار نیاز بود تا سامارا جرایم خود را پاک کند و دیگر به زندان نرود و محاکمه نشود.شپرد همه ی اینها را برای وی فراهم میکند و سامارا قبول میکند تا شپرد را در ماموریتش یاری دهد.


j4qmsmyp6ywux4rjojd.jpg

وفاداری
بخش وفاداری سامارا،موضوع دختر وی میباشد.سامارا از اینکه شپرد نام سفینه را برای او فراهم کرده سپاس گزار است و از وی میخواهد تا اسرع وقت دست به کار شود.سامارا سرنخ هایی از حضور مونریث در Omega را یافت کرده بود،و متوجه قتل های مونریث شده بود.شپرد حاضر میشود تا مشکل شخصی وی را حل کند.برای اینکار میبایست،شپرد به باشگاه Afterlife وارد شود.شپرد وارد باشگاه میشود.با اطلاعاتی که سامارا درباره ی فرزندش در اختیار شپرد میگذارد،اینکه چگونه مونریث را به خود جذب کند و درباره ی چه موضوعاتی با صحبت کند یا نکند.شپرد با توصیه های سامارا،دختر وی را به خود مجذوب میکند و پس از گفت و گویی کوتاه بین این دو،مونریث شپرد را به آپارتمان خود دعوت میکند.در اینجا شپرد صحبت را تا جایی ادامه میدهد که سامارا از راه میرسد و نبرد بین مادر و فرزند آغاز میشود.در پایان کار به جایی میرسد که سرنوشت این دو در دستان شپرد می افتد.شپرد باید بین مادر و دختر یکی را برای جوخه ی خود انتخاب میکرد.اگر شپرد به سامارا کمک کند،مونریث کشته و سامارا به شپرد وفادار میشود.اگر شپرد مونریث را انتخاب کند،سامارا کشته شده،و مونریث جای مادرش را در جوخه ی شپرد خواهد گرفت.

رابطه ی رمانتیک

"تو با همه ی کسانی که دیده ام فرق داری.....من فکر میکنم که شادی های بیشتری میتونم در کنارت پیدا کنم."

در طی مکالمات متمادی شپرد با سامارا و البته وفادار ساختن وی روابط رمانتیک بین این دو فعال میشود.سامارا توضیح میدهد که در طول زندگی خود روابط عاشقانه با دیکران را برای خود ممنوع کرده،و در اکثر اوقات سعی در پنهان کردن این مسئله و دوری از آن داشته است.اگر شپرد به مکالمات خود با سامارا ادامه دهد،میتواند لحظه ای را با او بگذراند،که البته سامارا خجالت زده میشود و از شپرد میخواهد که زمانی دیگر به اینکار به طور مفصل بپردازند.اگر در طول بازی Renegade شپرد باشد،سامرا به شپرد خواهد گفت که تمایلی به ادامه رابطه با وی را ندارد،و شپرد را سرزنش میکند.


از گوشه و کنار


  • در زبانی کلمه ی "سامرا"به معنای نگهبان میباشد.
  • اگر درجه ی Renegade در شپرد بسیار زیاد باشد،ملاقاتی خشونت آمیر با سامارا خواهد داشت.پس از این ملاقات سامارا به شپرد میگوید که پس از اتمام ماموریت او را خواهد کشت.
  • Shadow Broker فایل هایی درباره ی سامارا دارد که قابل دسترسی در داخل سفینه وی میباشد.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.a.t

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
Apr 19, 2011
6,457
نام
Amir Ho3ein
Mass Effect 1 Story Line



داستان کامل با جزییات بازی Mass Effect 1 که ابتدا برای 360 و یک سال بعد برای PC منتشر گردید!​
کاوشگران در مریخ با کشف بقایایی از یک وسیله ی مرموز پی بردند در گذشته وسیله ای ساخته شده که میتواند آن ها را با سرعت بسیار زیاد و البته در مدت زمان کوتاه به مقصدی که میخواهند برساند و آن ها اسم این کشف را Mass Effect نهادند و جایی که آن ها باید میرفتند تا به وسیله ی یک نیرو به مقصد برسند را Mass Relay مینامند!​
بازی از جایی آغاز میشود که در کشتی فضایی Normandy، Captain Anderson در حال صحبت با Admiral Hackett و Ambassador Donnel Udina در مورد شايستگي Shepard براي كسب افتخار اولين Spectre انسان كهكشان ميباشد.آن ها در حال حرکت به سمت Mass Relay در Charon میباشند و وجود Nihlus در کشتی که یک Spectre است(معنی Spectre را میتوانید در چند پست بالاتر بیابید)برای نظارت بر کار Commander Shepard که از قضا شخصیت اصلی بازی نیز هست همگان را متقاعد کرده است که این ماموریت حداقل فقط به خاطر اثبات شایستگی های Shepard نیست و قضیه دیگری نیز وجود دارد!و یکی دیگر از این دلایل وجود Anderson میباشد!​
Shepard به سمت سکان دار کشتی یعنی Joker میرود و کشتی را به سمت Mass Relay میبرد تا با استفاده از آن به سمت Eden Prime بروند!​
بعد از رسیدن به Eden Prime در اینجا Captain Anderson از Shepard میخواهد که برای شرح ماموریت به اتاق گفتگو بیاید ولی قبل از رفتن Shepard به آنجا Nihuls با او صحبتی میکند و بعد که Anderson آمد به Shepard میگوید یک Beacon در Eden Prime وجود دارد و Beaconها نیز از طریق مغز به آن ها آینده و خطر را گوشزد میکند!​
Shepard به همراه تیم خود Ashley و Kaiden به سمت Beacon رفته و Nihuls هم جدا از این تیم سه نفره حرکت میکند!​
چون Beacon در کنار پایگاه دشمن و غارتگران است آن ها باید هر چه سریع تر حرکت کنند!وقتی Nihuls رو میبینید وارد یک مکان شده که در آنجا کسی از نژاد خود را میبیند و او را Saren صدا میزند و Saren هم میگوید نگران نباش همه چیز تحت فرمان من است و یک تیر به سر Nihuls میزند و Shepard و تیمش دیده میشوند که در حال مبارزه با Geth ها(دشمنان Allianceهستند و Allianceهم در واقع انسان های موجود در فضا میباشند و نماینده انسان ها در فضاست)هستند و بعد که چیزی پیدا نمیکنند به سمت اردوگاه نیروهای خودی میروند میرود ولی میبیند یک چیز میله مانند به پشت یارانشان فرو رفته و قیافه ی آن ها نیز تغییر کرده و یک دفعه میله ها پایین میایند و Husk ها به شما حمله ور میشوند(Husk ها در واقع موجوداتی هستند که با استفاده از ابزار Gethها به خدمت آن ها در آمده اند و فقط با دست خالی حمله میکنند و در نتیجه همیشه سعی دارند خود را به شما نزدیک تر کنند!بعد از کشتن Husk ها باید به راه خود ادامه دهید و به پایگاه دشمن برسید و آن ها را نابود کنید و در آنجاست که جنازه ی Nihuls رو میبینید و یک کارگر میاید و داستان را به شما میگوید و بعد شما به سمت Beacon حرکت میکنید و میفهمید Saren قبل از شما از Beacon استفاده کرده و آجا را نیز بمب گذاری کرده و یاران خود را نیز به آنجا فرستاده و خودش فرار کرده است و شما بعد از کشتن افراد Saren باید بمب ها را خنثی کرده و به سمت Beacon بروید و در لحظه ای که به Beacon رسیدید Ashley به سمت آن کشیده میشود ولی شما او را نجات میدهید و خودتان به سمت Becon کشیده میشوید و رویایی ترسناک از حمله موجودات را میبینید و بعد Beacon منفجر میشود و Shepard هم بی هوش روی زمین می افتد!​
بعد در Sovereign یا همان کشتی دشمن Saren رو میبینید که زنی به اسم Benezia به او اطلاع میدهد Beacon و Eden Prime توسط افراد Captain Anderson نجات یافته و این کار توسط Shepard صورت گرفته و سپس Saren عصبانی میشود و میخواهد Benezia را بزند ولی خودش را کنترل میکند!​
بعد از 15 ساعت Shepard به هوش میاید و دکتر به او میگوید دچار سریع پلک زدن برخی علایم عجیب شده است و باید استراحت کند! . Shepard به رويايي كه ديده بود اشاره ميكند اما نميتواند دقيق بگويد چه ديده است . Captain Anderson به Shepard در مورد Saren توضيحاتي ميدهد : او يك Spectre افسانه اي و بسيار نيرومند است و كاملا با انسان ها ضد . اگر Saren با Geth ها همراه باشد اين يعني او خيانت كرده و از راه به در شده است و بايد آنها به Council خبر دهند . وقتي Normandy به Citadel ميرسد ، Ambassador Udina سعي ميكند تا ‍Council را متقاعد كند Saren را از درجه ي Spectre بودن صلب كند اما Council قبول نميكند و به دنبال سنديست براي اثبات خلاف Saren ..​
Shepard و تیمش به سمت Citadel میرود و با Garrus ملاقات میکند که عضو C-Sec میباشد(C-Sec به معنی Citadel Security میباشد و به ماموران امنیتی Citadel گفته میشود!)و از او سوالاتی در مورد Saren میپرسد ولی او چیز به در بخوری ندارد و میگوید مشان Spectre بود Saren او را غیر قابل کنترل نخواهد کرد!​
. Garrus ، همان ماموري C-Sec شايد بتواند كمك كند . Udina به Shepard ميگويد كه Harkin را پيدا كند ، او كه مامور بازنشسته ي C-Sec است ميتواند Shepard را در پيدا كردن محل Garrus كمك كند . Anderson همچنين پيشنهاد ميدهد كه Shepard با Barla Von ، يك فرد خبره در امور اقتصاد كه براي Shadow Broker كار ميكند ، نيز صحبت كند . وقتي Shepard ميشنود كه Garrus آخرين بار در Med Clinic ديده شده است به انجا ميرود و Garrus را كه با كشتن چندين دزد در حال كمك به دكتر Chloe Michel بود ياري ميدهد . Shepard از ان دو نفر ياد ميگيرد كه يك Quarian اخيرا وارد Citadel شده است . اين فرد از نژاد Quarian ها گفته ميشود مدركي در مورد ارتباط Saren با Geth دارد . متاسفانه اين Quarian توسط فردي به نام Fist اسير شده است ، او رئيس گروه خلافكاري محلي است كه قبلا براي Shadow Broker كار ميكرد اما الان براي كمك به Saren به انها خيانت كرده است .
با اضافه شدن Garrus ، فرمانده Shepard با يك Krogan با نام Wrex نيز اشنا ميشود كه فرديست جنگ ديده ، مزدور و شكارچي . Wrex توسط Shadow broker تغذيه ي مالي شده است تا Fist را بكشد . آنها به Chora's Den ، كلوب ‍Citadel ، حمله ميكنند و ميفهمند كه اين Quarian مدرك ارتباط Saren و Geth را براي Shadow Broker ميخواسته است و قرار بوده است طي ملاقاتي اين مدارك را به Fist بدهد ( اين Quarian هنوز تصور داشت Fist مامور Shadow Broker است ) ولي اين ملاقات يك تله است (جالب است اگر Wrex را در این ماموریت با خود بیاورید بدون هماهنگی یک دفعه به Fist شکلیک خواهد کرد). كساني كه انتظار Quarian را ميكشند تا مدارك را از او بگيرند حال طرف Saren هستند . Shepard به محل ملاقات انها حمله ميكند و اين Quarian را كه نامش Tali'Zorah nar Rayya نجات ميدهد . Shepard ‌و تيمش Tali را به اتاق Ambassador Udina ميبرند .​
وقتی Tali را به Citadel میاورید او یک فایل صوتی برایتان میگذارد که از یک Geth استخراج کرده است و صحبت های Saren با Benezia است که در آن اسم موجودی به نام Reaper آورده میشود که Reaper را Shepard هم در رویای خود دید و حالا Shepard تنها و البته بزرگترین خطر کهکشان را Reaper میداند ولی کسی به حرف های او اهمیتی نمیدهد و در نتیجه چیزی که در Beacon دیده است را خیالات میدانند!​
بعد از پخش فایل صوتی Saren از درجه ی Spectre صلب میشود و این درجه در میان تعجب همگان به Shepard داده میشود و او به عنوان اولین Spectre کهکشان انتخاب میشود!و حال ماموریت از بین بردن Saren را داراست!و در این بین Anderson هم از سکانداری Normandy استفاء میدهد و جای خود را به Shepard میدهد!​
در سياره هاي Feros و Noveria برخي فعاليت هاي Geth ها گزارش شده است . همچنين لازم به ذكر است Matriarch Benezia ، دوست Saren ، دختري با نام Liara T'Sony دارد كه در مسائل مربوط به Prothean ها اطلاعاتي خوبي دارد .​

Normandy در سياره ي Therum دكتر Liara T'Sony را تعقيب ميكند . Therum يك سرزمين معدن كاري شده در Knossos system از Artemis Tau ميباشد كه با آمدن Geth روي سطح ان ، پالايشگاه هايي در ان ساخته اند تا نوعي از Geth هاي خاص را توليد كنند .
Shepard تيم را به يك معدن ميبرد و در انجا وارد يك خرابه ي Prothean ميشوند . خرابه اي كه در انجا Liara را زنداني شده پيدا ميكنند . با آزاد كردن او آنها ميفهمند كه Liara با Saren نيست و در مورد Conduit هم هيچ اطلاعاتي ندارد . وقتي Shepard و تيمش به همراه Liara ميخواهند خارج شوند و به Normandy برگردند با يك Krogan جنگ ديده رو به رو ميشوند كه ارتشي از Geth ها را هدايت ميكند و قصد دارد كه Shepard و تيمش را نابود كند اما ناگهان اين معدن شروع به خراب شدن ميكند اما Shepard به موقع ميتواند با ان چيزهايي كه ميخواست فرار كند .​
در طول توصيف ماموريت ، Liara توضيح ميدهد كه تخصصش در مورد تكنولوژي هاي منقرض شده ي Prothean هاست . او در مورد تئوريش ميگويد كه بر اساس آن Prothean ها اولين نژادي نيستند كه به طور مرموزي ناپديد شده اند . او همچنين در مورد صحبت هاي Shepard درمورد Reaper ها شگفت زده ميشود .​
به Noveria ميرسد و متوجه ميشود كه Matriach Benezia قبل از او به اين سياره رسيده است . او و Saren روي Binary Helix سرمايه گذاري كرده اند كه آزمايشگاهي در Peak 15 است . Benezia براي سركشي به انجا رفته است . متاسفانه در اين آزمايشگاه سيگنال Code Omega ديده ميشود به اين معني كه يك مشكل كاري پيش امده و يك طوفان دسترسي به شاتل را قطع كرده است . بالاخره بعد از سر و كله زدن با Administrator Anoleis فرمانده Shepard موفق ميشود با گذر از كانالي به Peak 15 برسد .
Rachni ها كه از جايگاه هاي خود فرار كرده اند در سراسر آزمايشگاه هستند . Shepard پايگاه ها را دوباره فعال ميكند و به Rift Station ميرود تا شايد Benezia را پيدا كند . Rift Station پر است از محققاني كه از ترس Rachni ها مخفي شده اند ، Shepard ميتواند انها را ازاد كند اما خود توسط انهايي كه به Benezia وفادارند مورد حمله قرار ميگيرد . تيم Shepard متوجه تخم Rachni بزرگي ميشوند كه به نظر ميرسد يك ملكه باشد و Benezia نيز سعي ميكند با حفظ آن ارتشي از rachni ها به وجود اورد . در زير زمين آزمايشگاه و در بخش پشتيباني ، Shepard نهايتا Benezia را به همراه ملكه Rachni پيدا ميكند . Benezia به تيم Shepard حمله ميكند اما بعد از نبردي سخت Benezia از حالتي كه Saren مغز او را كنترل ميكند بيرون مي ايد و حقيقت را ميگويد . Saren خواهان محل دقيق Mu Relay گمشده است و Benezia را براي اين به اين آزمايشگاه فرستاده است تا از حافظه ي اين ملكه Rachni محل آن را استخراج كند . Benezia از ديگر نقشه هاي Saren خبري ندارد . او محل دقيق Mu Relay را به Shepard ميگويد اما بار ديگر مغزش تحت كنترل Saren در مي آيد و Shepard نيز مجبور ميشود او را بكشد . بعد از اينكه shepard تصميم ميگرد با ملكه Rachni چه كند با اطلاعاتي كه از benezia به دست آورد Noveria را ترك ميكند .​

Shepard كه به خاطر فعاليت هاي گزارش شده از Geth ها به Feros رفته است به گروه Zhu's Hope ميرسد كه متعلق به ExoGeni Corporation ميباشد . اين گروه از حملات پي در پي Geth ها رنج ميبرد و افراد آن نيز كمي عجيب و مرموز به نظر ميرسند . Shepard منطقه را براي انها خالي از Geth ميكند و با Mako پل هوايي Prothean را ميپيمايد تا به پايگاه اصلي Geth ها برسد . تيم Shepard با تعدادي از افراد اين سرزمين مواجه ميشوند كه از بقيه جدا افتاده اند و توسط Juliana Baynham و يك مرد نسبتا ديوانه به نام Ethan Jeong مديريت ميشوند . با وجود موقعيتشان به نظر ميرسد اين گروه كوچك بهتر از افرادي كه در Zhu's Hope بودند عمل كرده اند . قبل از اينكه Shepard به راهش ادامه دهد Juliana از او ميخواهد كه به دنبال دخترش Lizbeth بگردند . Juliana هنوز هم اميدوار است دخترش Lizbeth در مركز ExoGeni باشد .
بعد از اينكه Shepard به مركز ExoGeni رسيد ، تيمش Lizbeth را پيدا ميكنند كه با وجود ترسيدنش هنوز زنده است . با كمك Company VI ، فرمانده Shepard درميابد تشكيلات ExoGeni در حال مطالعه روي يك گياه كنترل كننده ي مغز با نام Thorian هستند و Zhu's Hope نيز در حقيقت زمين تست كردن تواناييهاي اين گياه براي ExoGeni به شمار ميرود . Shepard ميدان هاي نيرو كه Geth ها برقرار كرده بودند را با از بين بردن كشتي اي كه Geth ها را اورده بود از بين ميبرند و به تيم كوچكي كه قبلا ملاقات كرده بودند برميگردند . Jeong پيغامي در يافت كرده است مبني بر اينكه ExoGeni ميخواهد Zhu's Hope از بين برود و به همين دليل سخت عصباني شده است . Shepard با او مقابله ميكند و به Zhu's Hope برميگردد تا Thorian را پيدا كند .
موجوداتي كه آنجا هستند توسط Thorian كنترل ميشوند و به محض اينكه Shepard را ميبينند به او حمله ميكنند . همچنين Thorian از دهانش يك Asari شبيه سازي شده بيرون مي اورد كه او نيز با Shepard ميجنگد و تنها دفعه ي اول به Shepard يك جمله ميگويد : " دوست ندارم با يه گوشت حرف بزنم! " . Shepard و تيمش بعد از مبارزه با چندين موج از موجودات و Asari هاي شبيه سازي شده نهايتا Thorian را از بين ميبرد .
سپس يك Asari واقعي از كيسه ي Thorian بيرون مي آيد و در مورد اتفاقات پيش آمده توضيحاتي به Shepard ميدهد . Shepard ميفهمد كه Saren اين Asari را با نام Shiala به Thorian هديه داده است تا Cipher را به دست اورد . ‍‍‍Cipher در واقع تجربيات فرهنگي و اجدادي Prothean هاست و ميتواند به Shepard كمك بسياري كند تا معني و مفهوم روياهايي را كه Beacon به وجود اورده است را بفهمد . Shepard كه Shiala را آزاد كرده است Cipher را از او به خود منتقل ميكند . با اين كار اين روياها تاثيرات بيشتري از خود به نمايش ميگذارند و خوشبختانه محل دقيق Conduit را نيز به Shepard نشان ميدهند تا قبل از Saren به آنجا برسد .​
Council فرمانده Shepard را راهنمايي ميكند و ميگويد كه يك گروه جاسوسي Salarian در سياره ي Virmire گزارشاتي از فعاليت هاي Saren داده است . Shepard به اين سياره ميرود و با رهبر Salarian ها ، Captain Kirrahe ملاقات ميكند . آنها مجتمعي كشف كرده اند كه Saren از آن براي توليدمثل Krogan ها و در نهايت تشكيل يك ارتش بزرگ استفاده ميكند .
Kirrahe توضيح ميدهد كه كمك هايي را كه ميخواسته دريافت نكرده است و از Shepard ميخواهد تا او را در تخريب اين مجتمع ياري كند . نقشه ي آنها اينگونه است ، وقتي Salarian ها Geth ها را مشغول خود كرده اند ، Shepard و تيمش از عقب در مجتمع پيشروي ميكند و با كار گذاشتن بمبي مجتمع را منفجر ميسازد . Kirrahe از Shepard ميخواهد كه يكي از هم تيمي هايش را براي كمك به آنها بدهد كه البته Shepard فقط ميتواند Ashley يا Kaiden را بفرستد . مشكل اصلي در اين لحظه Wrex است ؛ Wrex كه اين مجتمع را به عنوان درماني براي Genophage ميداند(Genophage يك نوع اسلحه ي ميكروبي ميباشد كه توسط Turian ها عليه Krogan ها استفاده شد . اين اسلحه كه توسط Salarian ها ساخته شده است ، باعث ميشود از هر 1000 بارداري در بين نژاد Krogan ها فقط يكي زنده بماند و عملا توليد مثل آنها را غيرممكن ساخته است .) ، وقتي ميبيند Shepard ميخواهد آن را تخريب كند بسيار عصباني ميشود . اينجا وابسته به تصميمات بازيكننده ي بازي ، Shepard هم ميتواند در صورت داشتن قدرت متقاعد كردن بالا او را تنها با حرف زدن آرام كند و همه چيز تمام شود ، هم ميتواند او را بكشد ، هم ميتواند به Ashley اشاره كند كه به Wrex شليك كند و يا ممكن است بحث به جايي برسد كه خود Ashley بدون هماهنگي با Shepard او را بكشد .
Shepard به مجتمع ميرسد اما متوجه ميشود كه هدف اصلي از اين مجتمع توليد مثل Krogan نيست بلكه مطالعه روي تاثيرات وحشتناك كنترل فكر Sovereign است . در آزمايشگاه خصوصي Saren فرمانده Shepard يك Prothean Beacon ديگر پيدا ميكند كه به Shepard يك روياي ديگر ميبخشد . آنها با تصوير سه بعدي خود Sovereign نيز مواجه ميشوند و حقيقت بزرگي آشكار ميشود : Sovereign كشتي Reaper ها نيست بلكه او خود يك Reaper است .
Shepard كه ميخواهد مجتمع را منفجر كند پيغامي دريافت ميكند كه طي آن معلوم ميشود Salarian ها تحت حملات سنگين دشمن قرار گرفته اند و خسارات سنگيني نيز متحمل شده اند . Shepard بعد از كار گذاشتن بمب سعي ميكند خارج شده و به Salarian ها كمك كند اما Geth شروع ميكند به حمله به بمب هايي كه Shepard كار گذاشته است . Shepard حال بايد انتخاب كند چون هم Ashley و هم Kaiden در خطر هستند و زمان كافي براي نجات هر دوي انها وجود ندارد . بعد از انتخاب Shepard و در ادامه با خود Saren رو به رو ميشود . Saren سعي ميكند Shepard را متقاعد كند كه به او بپيوندد اما طبق انتظار Shepard از اين درخواست سرباز ميزند و با Saren مبارزه ميكند . Saren فرار ميكند و تيم به Normandy باز ميگردد . مجتمع موجود روي سياره ي Virmire نيز نابود ميشود و همانطوري كه گفته شد يا Ashley و يا Alenko ميميرند .​

به لطف Beacon سالم در Virmire ، روياي Shepard حال كامل شده است . در طول بحث ماموريت در Normandy ، دكتر Liara به افكار Shepard دسترسي پيدا ميكند تا رويا را به طور كامل معني كند . اين رويا نوعي درخواست كمك ميباشد كه Prothean ها را از وجود Reaper ها آگاه ميسازد . Liara متوجه ميشود كه نشانه هاي موجود در رويا در سياره ي llos قرار دارند ، سياره اي كه Liara به عنوان بخشي از تحقيقاتش قبلا آنجا را بررسي كرده است . دسترسي به Ilos غيرممكن است زيرا فقط از طريق Mu Relay ميتوان به انجا رفت ، به همين دليل Saren محل ان را در Noveria جستجو ميكرد . بعد از اتمام بحث بين اعضاي تيم Joker پيغامي از جانب Council براي Shepard نمايش ميدهد :‌ آنها به دنبال تشكيل ارتشي عظيم از همه ي نژادها هستند تا با Saren مقابله كنند .
Shepard به Citadel برميگردد تا به شخصه حمله را هدايت كند . اما وقتي به ايستگاه ميرسد ميفهمد كه Council براي جلوگيري از ورود Saren به Citadel تمام Mass Relay ها را بسته است . نه council و نه Udina گفته هاي Shepard در مورد Reaper ها را باور نميكنند و از ارسال اين ارتش به llos خودداري ميكنند . Mu Relay در Terminus Systems قرار دارد و اگر Citadel به آنجا كشتي بفرستد ميتوانيم شاهد جنگ بزرگي باشيم . Council به همين دليل به Shepard اطمينان نميكند . Shepard ميداند كه سيستم هاي مخفي كاري Normandy ميتواند آنها را به طور مستقيم به آنجا ببرد اما Council كه ديگر از اصرار و پافشاريهاي Shepard مبني بر اين كه خطر اصلي Reaper ها هستند خسته شده توسط Udina اين سيستم ها را نيز قفل ميكنند و Normandy را نيز زمين گير ميكنند .
Shepard كه ميداند Saren در حال نزديك شدن به Conduit است و انها دارند وقت تلف ميكنند وقتي كه ميفهمد يكي از دوستانش پيشنهاد كمك ، هرچند غير مجاز ، داده است بسيار خوشحال ميشود . Captain Anderson از Shepard ميخواهد به صورت مخفيانه با او در Flux ديدار كند . Anderson گفته هاي Shepard در مورد Reaper ها را باور ميكند و اين را هم ياداور ميشود كه Normandy تنها كشتي اي است كه ميتواند Shepard را به llos برساند . Shepard به Anderson ميگويد كه ممكن است او را به علت خيانت بازداشت كنند و يا بلاهاي بدتري سرش آورند اما Anderson آينده ي خودش را پيشكشي كوچك براي متوقف كردن تهديد جدي كهكشان توصيف ميكند . Shepard به Normandy ميرود و با كمك Anderson سيستم هاي Normandy دوباره باز ميشوند و به اين ترتيب Shepard و تيمش با Normandy از Citadel فرار ميكنند و به llos ميروند .​

بعد از Romance فرمانده Shepard با معشوقه اش ، Joker اعلام ميكند كه انها اماده ي عبور از Mu Relay هستند و به زودي به llos ميرسند . Saren هم اكنون با ارتشي از Geth ها به اين سياره رسيده است اما به لطف سيستم مخفي كاري Normandy آنها براي مدتي امن هستند . Navigator Pressly برخي اسناد از سياره دريافت كرده است كه به احتمال زياد Saren است اما متاسفانه محلي براي فرود امدن Normandy وجود ندارد . Shepard پيشنهاد ميدهد تا از Mako استفاده كنند اما مشكلي وجود دارد . آنها حداقل به 100 متر زمين باز نياز دارند اما Pressly فقط ميتواند 20 متر پيدا كند . Joker اصرار دارد كه ميتواند اين كار را انجام دهد و موفق هم ميشود . Mako با موفقيت فرود مي ايد اما دور از انبار قديمي كه ميخواهند به انجا بروند . Saren در حال حاظر با ارتش Geth خود وارد اين انبار شده است و يك محفظه ي امنيتي بزرگ را نيز پشت سر خود ميبندد تا حركت Shepard را كند بكند .
Shepard به دنبال راهي براي باز كردن در ميگردد . بعد از مبارزه با Geth هايي كه براي گارد دادن مانده بودند ، Shepard و تيمش درهاي امنيتي را باز ميكنند و وارد انبار ميشوند . در همان زماني كه در اتاق كنترل هستند Shepard اطلاعات ضبط شده ي مربوط به Prothean ها را كشف ميكند كه به نظر ميرسد به سختي آسيب ديده است . Cipher به Shepard كمك ميكند برخي از كلمات را بازيابي كند كه هشدار ديگريست در مورد Reaper ها . آنها دوباره به Mako برميگردند و راه خود را در انبار ادامه ميدهند . بعد از مدتي Shepard يك سد انرژي مرموزي را ميبيند و وقتي به آن نزديك ميشود سد هاي ديگر نمايان ميشوند و تيم آنجا محاصره ميشود . تنها راه خروج دريست كه در آن طرف قرار دارد . بعد از پايين رفتن از يك آسانسور ، Shepard يك VI با نام Vigil پيدا ميكند كه حاوي همان اطلاعاتيست كه Shepard براي متوقف كردن Reaper ها به انها نياز دارد .
Citadel يك تله است . در حقيقت Citadel خود يك Mass Relay ميباشد كه به Dark Space ، خارج از كهكشان ، متصل است ، جايي كه Reaper ها منتظرند . Keeper ها از اولين نژادهايي هستند كه توسط Reaper ها كنترل مغزي شده اند و هدف اصليشان محافظت از Citadel و فعال كردن Citadel Relay هنگام فرمان Sovereign است . Sovereign رهبر Reaper هاست . بعد از هر حمله ي Reaper ها ، يكي از انها باقي ميماند تا با تحقيق و به دست آوردن اطلاعات بفهمد آن افراد چه كار ميخواهند بكنند . وقتي نژادهاي ارگانيك كهكشان به اندازه كافي پيشرفته شدند ، Sovereign ميخواهد Citadel Relay را فعال كند و قتل عام فجيع بعدي را آغاز كند . اين كه چرا Reaper ها هر 50000 سال افراد ارگانيك و اندامي را نابود ميكنند در حال حاظر نا معلوم است . براساس گفته هاي Vigil ، حتي دانشمندان Prothean هم دليل اين كار را نميدانستند . شايد انها به دنبال هدف هايي هستند كه افراد ارگانيك قادر به فهميدن ان نيستند . آنها 50000 سال پيش هم به همين Prothean ها حمله كردند و قتل عام فجيعي را رقم زدند . وقتي كهكشان از انها پاك شد Reaper ها به Dark Space برميگردند تا به خواب زمستاني بروند و انرژي خود را ذخيره سازند . در اين مرحله به نظر ميرسند كه انها قابل دسترسي و آسيب پذير باشند و به همين دليل آنها هميشه Citadel Relay را پشت سر خود ميبندند .
Conduit يك Mass Relay كوچك بوده است كه توسط Prothean ها ساخته شده و هدفش منتقل ساختن محققان از مركز تحقيق در llos به Citadel ميباشد اما فقط در همين يك مسير . بعد از انقراض Prothean ها ، معدود بازماندگان اين نژاد از همين Conduit براي رفتن به Citadel استفاده كردند و با بازنويسي آن كاري كردند كه ديگر Keeper ها به علامت Reaper ها براي باز كردن اين Mass Relay پاسخ ندهند . حال Sovereign به راه ديگري نياز داشت تا Citadel Relay را دوباره باز كند و براي اين كار Saren را مامور كرد . Saren با استفاده از Conduit به Citadel ميرود و از داخل كنترل آن را بر عهده ميگيرد . در همين زمان Sovereign هم به Citadel ميرود . اگر Saren كنترل ايستگاه را انتقال دهد Sovereign ميتواند Citadel Relay را به صورت دستي خودش باز كند . Vigil در ادامه ميگويد كه Reaper ها شكيبا و با حوصله هستند ، اگر آنها به تنهايي به Citadel حمله ميكردند ، نيروي مشترك Citadel قادر به شكست دادن انها بودند . اما با وجود Saren اينبار Sovereign راحت تر ميتوانست تاخت و تاز Reaperـي را اجرا كند و ماموريتش را به پايان برساند . Sovereign بعد از دانستن اين كه Prothean ها ميخواهند از Keeper ها براي متوقف كردن اين چرخه استفاده كنند اين نقشه را براي چندين قرن بود كه ترتيب ميداد .

Vigil به Shepard يك فايل اطلاعاتي ميدهد كه اين فايل امكان كنترل لحظه اي Citadel را براي متوقف كردن Sovereign ميداد . بعد از ترك كردن Vigil ، فرمانده Shepard به مركز آرشيو ميرود و سرانجام به Conduit ميرسد . Saren قبلا از اين Mass Relay كوچك عبور كرده است .
در همين لحظه Sovereign هم به كمك ارتش Geth ها حمله به Citadel را آغاز كرده است . فرماندهِ Destiny Ascension سعي ميكند Citadel را ببندد اما ايستگاه جواب نميدهد زيرا همه ي افراد Citadel Control كشته شده اند . Saren نيز در اين بين حمله ميكند .
در llos ، فرمانده Shepard كه ميبيند Conduit در حال بسته شده است به سرعت با Mako داخل ميشود و درست قبل از بسته شدن آن با همان Mako وارد Citadel ميشود .
در Presidium كه حال در آتش است و به سختي آسيب ديده ، دو مامور Geth با ديدن نور آبي نزديك دروازه ي Relay كنجكاو ميشوند و وقتي ميروند تا نگاهي به انجا بيندازند ناگهان Mako وارد شده و انها را له ميكند!​

Shepard و تيمش سعي ميكنند تا از Mako كه با برخورد به ديواري واژگون شده بود بيرون ايند . Saren در حال پيشروي به Council Chambers است و تيم Shepard نيز از آسانسور براي رفتن به Citadel Tower استفاده ميكنند . اما متاسفانه با قفل شدن سيستم هاي ايستگاه توسط Saren آسانسور نيز در وسط راه متوقف ميشود . Shepard شيشه ي آسانسور را ميشكند و حال بايد او و تيمش بقيه راه را در حالت جاذبه ي صفر و به لطف كفش هاي آهنرباييشان بپيمايند .
در همين زمان و در Council Chambers ميبينيم كه Saren در حاليكه به ميزفرمان اصلي نزديك ميشود با عصبانيت به Keeper ها شليك ميكند و سعي دارد كنترل Citadel را در دست بگيرد . با نزديك تر شدن Sovereign و در حالي كه ناوگان كشتي هاي Citadel را سر راهش خراب ميكند ، Saren نيز Wards را ميبندد و نوعي محفظه ي غير قابل نفوذ در اطراف Geth ها و Reaper كه در داخل Wards هستند ، ميسازد . Sovereign به بالاترين نقطه ي Citadel Tower ميرود و آماده ميشود تا زماني كه Saren كنترل كامل را در دست گرفت Citadel Relay را باز كند .
Shepard ‌و تيمش كه سعي دارند به Saren و Sovereign برسند در جايي ديگر مشغول جنگ با Geth ها و سربازان Krogan در خدمت Saren هستند . ناگهان كشتي geth ها پديدار ميشود و شروع به آزاد كردن شوك به سمت انها ميكند . Shepard نيز بيكار نميماند و سيستم هاي دفاعي Citadel را فعال ميكند . به هر حال ممكن آنها نهايتا با استفاده از دريچه ي مخصوص تعميرات وارد Council Chambers ميشوند كه حالا پر است از Geth و آتش . آنها با تلاش بسيار به ميزفرمان اصلي ميرسند .
در همين لحظه Saren ناگهان پيدا ميشود و نارنجكي به سمت تيم Shepard پرتاب ميكند . تيم با اين انفجار به اطزاف پرتاب ميشوند اما Shepard نزديك Saren كاور ميگيرد . او از Shepard ميخواهد احمق نباشد و به او ميگويد اگر به مقاومت در برابر Sovereign ادامه دهد همه چيز نابود خواهد شد . او ميگويد كه Sovereign كنترل فكري او را برعهده گرفته و با تركيب بدن او از ابزارات مصنوعي او را قدرتمند تر كرده است . اين آينده ي زندگي ارگانيك است . Shepard نميتواند باور كند كه Saren اجازه داده تا Sovereign ابزار مصنوعي و ماشيني به او اضافه كرده باشد . اينجا Shepard ميتواند مستقيما به Saren حمله كند و يا سعي كند او را متقاعد سازد . با حرف زدن بيشتر او بيش از پيش متقاعد ميشود اما قسمت هاي مصنوعي بدنش باعث ميشود كه با قبول كردن حرف هاي Shepard عذاب سختي بكشد . سرانجام Saren با تشكر از Shepard كه او را آزاد كرده است يك گلوله به سر خود ميزند و خودكشي ميكند . در غير اين صورت و در صورتي كه Shepard همان اول به او حمله كرده باشد بعد از مبارزه Saren به انتهاي Chamber ميافتد و شيشه ي بزرگي وارد سينه اش ميشود .
به لطف ميزفرمان مركزي ، Shepard برنامه ي Vigil را آپلود ميكند و كنترل Citadel را به دست مي اورد . Joker در Normandy منتظر فرمان Shepard زماني كه Mass Relay ها آزاد شدند ميباشد . Shepard نيز بعد از آپلود برنامه با Joker در اين رابطه تماسي برقرار ميكند . اينجا هم Shepard سر چند راهي قرار گرفته و بايد يك تصميم بگيرد . او ميتواند ناوگان Citadel را براي حمايت از Destiny Ascension بفرستد و Council را نجات دهد ، ميتواند اجازه بدهد Council نابود شود و يا روي Sovereign تمركز كند . بعد از گرفتن تصميم ، Shepard بخش Wards را باز ميكند و Joker نيز ناوگان را از Mass Relay عبور ميدهد .
وقتي ناوگان در حال نبرد با كشتيهاي دشمنان و خود Sovereign است ، Shepard به تيمش ميگويد كه از كشته شدن Saren مطمئن شوند . تيم به سمت Saren ميروند و يك تير هم براي اطمينان بيشتر به سرش ميزنند . اما ناگهان جسد Saren كه توسط Sovereign تصرف شده است ، بلند ميشود و ميبينيم كه قسمت هاي ماشيني و مصنوعي ان با نور قرمز روشن شده اند . موج هاي حاصل از تغيير Saren باعث ميشود تا سكو شكسته شده و Shepard به انتهاي Chambers بيوفتد . تيم Shepard سعي ميكنند او را بزنند اما او بسيار سريع تر و مرگبار تر از گذشته شده است .
در همين زمان و در فضاي خارجي Citadel ، كشتي وفادار Normandy در حال مبارزه با Sovereign است . اين Reaper اسلحه ي مرگباري روانه ميسازد كه چندين كشتي Alliance را نابود ميكند اما خوشبختانه ناوگان كشتي هاي Citadel كم كم دارند نسبت به Sovereign برتري پيدا ميكنند . در طرف ديگر Shepard با هر زحمتي اين موجود ماشيني و مصنوعي را نابود ميكند و Sovereign نيز كم كم زير حملات Alliance ضعف نشان ميدهد . Normandy آخرين ضربه ي لازم براي منفجر شدن Reaper را ول ميكند و بدين ترتيب Sovereign قدرتمند به كل نابود ميشود .
در Chambers ، فرمانده Shepard تكه ي بزرگي از Sovereign را ميبيند كه مستقيم در حال نزديك شدن به Citadel Tower است و از تيمش ميخواهد كه كاور بگيرند .
بعد از مدتي ، افراد خودي وارد Ciatdel Tower ميشوند تا به دنبال بازماندگان بگردند . زير توده اي خرابه ها دو نفر از تيم Shepard سالم پيدا ميشوند كه علي رغم زخم هاي عميق هنوز زنده اند . Captain Anderson كه اين افراد را هدايت ميكند به دنبال Shepard است . يكي از افراد با ناراحتي به Chambers نگاه ميكند ، جايي كه تكه ي Sovereign درست به انجا برخورد كرده است . به احتمال زياد اين تكه هر چيزي كه در سر راهش بوده را نابود كرده است . تيم نجات بازماندگان را كمك ميكنند تا از Chambers خارج شوند . Anderson براي آخرين بار به عقب برميگردد و نگاه ميكند . ناگهان متوجه شيئ متحركي ميشود . Commander Shepard با بازويي زخمي سعي دارد از پشت خرابه ها بيرون آيد . او موفق ميشود و رويش را به سمت Anderson ميگيرد و لبخند ميزند .​

نویسنده مطلب اینجانب امیرحسین مجیدی بوده و بعضی از قسمت ها ی داستان برگرفته از مطلب آقای Hosseincode2008 میباشد.
 

hosein_fisher

کاربر سایت
Sep 6, 2006
880
نام
حسین
Kelly Chambers

x7q56nq1g0l4qx61xc0.png

Kelly Chambers
Cerberus Yeoman



"به نظر من شخصیت افراد مهمتره،نه نژاد و جنسیتشون."

17ba99tbwyl2m6fbui4u.png



Kelly Chamber برای اولین بار در ME2 حضور دارد.کلی از کارمندان جزئی سفینه ی Normandy-SR2 میباشد.وظیفه ی او در سفینه ی شپرد رساندن ایمیل ها و باخبر کردن شپرد از قرارهای ملاقات و برنامه های آتی میباشد.به علاوه اینکه،کلی مشاور پشتیبان خدمه ی سفینه نیز میباشد،وی از لحاظ روانی نیز افراد درون سفینه را در نظر دارد.کلی،مهارت های روانی خود را مدیون تحصیلاتی فراوانی است که در این زمینه در کارنامه دارد.وی در سازمان Cerberus به عنوان یکی از اعضای Lazarus Cell شناخته میشود.
اگر شپرد از کلی بخواهد درباره ی بدنامی سربروس صحبت کند،کلی این مضوع را رد میکند و پاسخ میگوید که سربروس سازمانی ضد بیگانگان میباشد.
کلی در ابتدا با عنوان "Yeoman Chambers" شناخته میشد،اما در ادامه او به شپرد پیشنهاد میکند که وی را "Kelly" صدا بزند.اگر شپرد بپذیرد،این رفتار او باعث رفاقت و روابط رمانتیک بیشتری با کلی میشود.

66gbd4b1mzlug9oa1m.jpg

روابط رمانتیک

کلی دارای تنظیمات رمانتیک هم برای شپرد مرد و هم برای زن است.البته این رابطه حاصلی برای شپرد نخواهد داشت و تاثیراتی بر دیگر روابط رمانتیک شپرد با دیگران نخواهد داشت(تا قسمتی).شپرد قبل از ماموریت Suicide Mission ، هر زمان که بخواهد میتواند با کلی صحبت کند،این مکالمه ها تا جایی پیش میرود که کلی شپرد را به شام دعوت میکند.اگر شپرد پیشنهاد کلی را بپذیرد این روابط ادامه پیدا میکند.اگر کلی تنها بازمانده ای باشد که از پایگاه Collector نجات پیدا کند و اگر تا این لحظه شپرد با شخصی رابطه ی رمانتیک نداشته باشد،کلی پیغامی را به شپرد میفرستد و از وی میخواهد تا در Captain's Cabin ملاقاتی داشته باشند.پس از مدتی باز هم کلی به شپرد پیغامی میفرستد مبنی بر اینکه در کابین کاپیتان ملاقاتی داشته باشند که در اینجا کلی یونیفرم مخصوص خود بر تن ندارد.شپرد کلی را صدا میزند که به کابین بیاید.هنگامی که کلی به کابین شپرد دعوت میشود(،لباس رقاص های Choras's Den و Afterlife را بر تن دارد) او بر تخت مینشیند.در این جا برای شپرد سه حال وجود دارد.اولین حالت کلی شروع به رقصیدن میکند.دومین حالت کلی در آغوش شپرد قرار مگیرد.سومین حالت هم شپرد کلی را نوازش میکند و وی را در آغوش خود میگیرد و****
کلی تنها گزینه ای در بین روابط رمانتیک با شپرد میباشد که برای شپرد میرقصد و لباس های خود را برای وی تعویض میکند.


hhqe6vqkbyt8lwxv41z.jpg


Suicide Mission
پس از آنکه خدمه ی نرماندی توسط Collectors دزدیده میشوند،شپرد باید تصمیم بگیرد که آیا فورا به Omega 4 Relay برای نجات خدمه خود برود و پایگاه کلکتورها را نابود کند یا ماموریت را به خاطر آماده سازی بهتر خود به خطر بیاندازد.
اگر شپرد دومی را برگزیند،هنگامی میرسد که نجات برای کلی و دیگر خدمه دیر شده است و آنها را حل شده در مواد شیمیایی پیدا میکند(بر اساس توضیحات دکتر Chakwas علل این عمل،ساختن Human-Reaper میباشد.)
اگر شپرد فورا انتخاب کند که به Omega 4 Relay برود، Lilith جانش را از دست میدهد(یکی از مهاجران Horizon که تبخیر میشود).البته شپرد همراه جوخه ی خود فرصت پیدا میکند تا کلی را نجات دهد.پس از مدتی شپرد باید از بین جوخه ی خود افرادی را برای هدایت خدمت کشتی به نرماندی انتخاب کند.اگر شپرد،کلی را در Suicide Mission نجات دهد،کلی خاطرات دورانی که در زندان بود به روشنی به یاد می آورد.

shuwl72ba6yzc7tly6hv.png


کلی چمبرز از حوادث ME2 جان سالم به در برده است.وی در ME3 حضور خواهد داشت.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
با تشکر از حسین و امیر حسین عزیز برای اطلاعات خوبی که قرار دادن

یه سوالی که برای من پیش اومده اینه که چطوری بیماری Genophage بوجود اومده ؟ البته میدونم این بیماری رو Salarian ها برای جلوگیری از قدرت گرفتن Krogan ها طراحی کردن و این بیماری باعث میشه از هر 100 نوزاد تنها 3 یا 4 تاشون زنده بمونن ، سوالم اینه که چطوری تونستن این بیماری رو به Krogan ها منتقل کنند و اینکه توی این موضوع Citadel Council هم نقشی داشته یا نه ؟
 

hosein_fisher

کاربر سایت
Sep 6, 2006
880
نام
حسین
چطوری تونستن این بیماری رو به Krogan ها منتقل کنند و اینکه توی این موضوع Citadel Council هم نقشی داشته یا نه ؟
خب این بیماری رو سالارین ها به کروگان ها منتقل نکردند، بلکه Turian ها در جریان شورش کروگان ها با کمک Citadel Council اینکار رو کردند.سالارین ها درسته که سازنده ی اصلیش بودند، ولی توی این جریان دخالتی نداشتند.سالارین ها هم از عواقب این بیماری با خبر بودند اما خب، میتونستند جلوش رو بگیرند و نابودش کنند. تورین ها تعریف دیگه ای از جنگ داشتند، اونا جنگ رو تلافی کردن و انتقام گرفتن میدیدند و هر چیزی که بیشتر به دشمن ضربه میزد، بهتر ازش استفاده میکردند. توی ماموریت Loyal موردین ،ما پیش شاگردش میریم، که مشغول راه درمان برای این بیماری بود و مثل اینکه بی حاصل بود.

خلاصه اینکه در Krogan Rebellions (به این اسم بهتره تا پارسی که شورش کروگان ها میشه) تورین ها برای اینکه جنگ رو پایان بدن ازش استفاده میکنند.
اینو توی Codex ها دیدم که خود Codex توی لینک بالا هست.

The arrival of turian task forces saved many worlds from the warlords' marauding fleets, but it took the development of the genophage bioweapon to end the war. There were decades of unrest afterwards. Rogue warlords and holdout groups of insurgents refused to surrender, or disappeared into the frontier systems to become pirates.
 
  • Like
Reactions: Dante Never Cry

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
Ashley Williams

Ashley Williams

330px-Ashley_Williams.png


جنسیت : مونث
نژاد : انسان
درجه : Gunnery Chief
مکان : Eden Prime , SSV Normandy
صداگذار : Kimberly Brooks
حضور در : Mass Effect 1 و حضوری کوتاه در Mass Effect 2


اشلی ویلیامس یک سرباز انسان و یکی از افراد گروه Commander Shepard بر روی Normandy میباشد ، اشلی یک تیراندازه ارشد ( Gunnery Chief) در Systems Alliance میباشد . او قرار بود در یک ماموریت روتین از یک Prothean Beacon در سیاره Eden Prime محافظت کند . در طول ماموریت Eden Prime توسط Geth ها مورد حمله قرار گرفت . اشلی و گروهش موفق به ارسال یک پیام اضطراری به Normandy شدند اما زمانی که Shepard و Alenko به اونجا رسیدن اشلی تنها سربازی بود که نجات پیدا کرده بود . او به Commander Shepard در پیدا کردن Beacon و نبرد با Geth ها در Eden Prime کمک کرد. بعد از بازگشت به Normandy کاپیتان اندرسون که از عملکرد اشلی در طول نبرد راضی بود در خواست کرد تا اشلی به یکی از اعضای Normandy در آید


ashleyw.jpg


گذشته

اشلی از خانواده ایی ارتشی که همگی سربازان Alliance بوده اند می باشد . پدر بزرگ او در جنگ First Contact حضور داشته و با تسلیم شدن به Turian ها باعث شرمندگی خانواده خود شده است . اشلی معتقد است که دلیل پیشرفت نکردن خانواده اش و نگرفتن درجات بالاتر در Alliance پدربزرگش میباشد ، او معتقد است که ارشد های او بدلیل گذشته خانوداه اش هیچوقت نگاهی جدی به او نداشته و او را دست کم میگرفته اند ، به همین دلیل اشلی همیشه احساس میکند که بی لیاقت است و باید همیشه خودش را به دیگران ثابت کند. اشلی سه خواهر دیگر نیز دارد که بدلیل اینکه پدرش بیشتر اوقات در جنگ بوده او آنها را بزرگ کرده است


پدر اشلی نیز با وجود تلاش های بسیارش نتوانسته به مقام بالایی در Alliance برسد که اشلی دلیل این اتفاق را نیز پدربزرگ خود میداند

به نظر میرسد سرنوشت اشلی نیز همانند پدرش باشد ، هر چند او به درجه Gunnery Chief رسیده ( که پدرش بخاطر این موضوع خیلی به او افتخار میکند ) ، ولی او نیز بیشتر اوقات در پست های نه چندان مناسب قرارگرفته که این موضوع باعث دسترسی محدود او به دیگر نژاد های Citadel شده است و به همین دلیل اعتماد کردن به دیگر نژاد ها برای او کاری سخت است ، مخصوصا این موضوع که آنها میتوانند آزادنه در Normandy به گشتن به پردازند او را خیلی نگران میکنند ، هر چند او حاظر است احساسات شخصی خود را کنار گذاشته و از دستورات Commander Shepard پیروی کند
اشلی شخصیت آتشینی دارد در ابتدا او کوته فکر به نظر میرسد اما همینطور که داستان به پیش میرود او این موقیعت را پیدا میکند تا با Shepard راحت تر باشد و بخش لطیفتر خود را به او نشان دهد


1305296289_Ashley_1_scan_Mass_Effect_3.jpg


هم گروهی

به عنوان یک هم گروهی اشلی به دلیل کلاس او که سرباز میباشد دارای توانایی های محدودی است که این موضوع باعث میشود او به یکی از کم کاربرد ترین اعضای Normandy تبدیل شود


از گوشه و کنار
+ اشلی یکی از گزینه های Romance در Mass Effect 1 میباشد
+ اگر اشلی را در Mass Effect 1 زنده نگه داشته باشید او در Mass Effect 3 باز میگردد ( عکس بالا )
+ اشلی نیز همانند اکثر زن ها ریشه هایی از حسادت را دارد و در بعضی از صحنه ها Mass Effect 1 به Liara حسادت میکند
+ اشلی همچنین در Mass Effect 2 نیز حضور دارد اما به دلیل همکاری Shepard با سربروس اشلی از همراهی شپرد خودداری میکند



 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: hosein_fisher

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خیلی عالیه . مشخصه مثل خودم عشق ME هستی . فقط یه سوال ! چرا قیافه اشلی تو نسخه سوم انقدر تغییر میکنه ؟ اصلا شبیه اشلی نیست :-/

نمیدونم دلیلش چیه البته شاید بعدا درست بشه و هنوز این طرح نهایی نباشه ولی من از مدل موی اشلی خیلی خوشم اومد چی بود همیشه موهاش رو بسته بود الان خیلی خوشگلتر شده :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
Jeff Moreau

image-mass-effect-2-characters-joker.jpg


نام : Jeff Moreau
لقب : جوکر
نژاد : انسان
جنسیت : مذکر
مقام : خلبان
سن : 30 سال
صداگذار : Seth Green
حضور در : Mass Effect 1 , 2 , 3



Jeff "Joker" Moreau ستوان پرواز (flight lieutenant ) در SSV Normandy و بهترین خلبان در Alliance میباشد . جوکر سریعا موفقیت های خود به عنوان یک خلبان رو به همگان میگوید و نمیخواهد کسی بخاطر شرایط پزشکیش برای او احساس تاسف بکند


joker-02.jpg


گذشته

جوکر به صورت مادرزادی دچار بیماری نادر استخوانیی به اسم osteogenesis imperfecta که همچنین به نام بیماری Lobstein نیز شناخته میشود ، است .
این بیماری باعث میشود که استخوان های او شکننده تر از انسان های عادی شود و با وجود تمام امکانات مدرن پزشکی او هنوز برای جلوگیری از خرد شدن استخوان های پایش باید از عصا استفاده کند. هر چند وضعیت جسمانی او نتوانست جلوی ورود او به Alliance در دوران جوانیش را بگیرد . هنگامی که در مدرسه پرواز بود به دلیل جدی بودن بیش از حد و نخندیدنش به او لقب جوکر را دادند البته تلاش هایش جواب داد زیرا نهایتا از استادان خویش نیز بهتر گشت



از گوشه و کنار


  • جوکر پس از نابودی SSV Normandy در ابتدای Mass Effect 2 از Alliance جدا شده و به سربروس میپیوندد
  • جوکر از سیستم EDI که در SSV Normandy 2 توسط سربروس نصب شده ناراحت است و به گفته خودش زمانی که Normandy ساکت بود او را بیشتر دوست داشت
  • در Mass Effect 3 میتوانیم شاهد پیدایش روابطی احساسی بین Commander Shepard و Joker باشیم
  • البته وقتي Joker تو نسخه دوم به Cerberus ميپيونده با هزينه اين سازمان روش عمل ميشه و هر چند به سختي ولي بدون هيچ وسيله اضافي مثل عصا ميتونه راه بره، همونطوري كه در اواخر داستان كنترل Joker در اختيار بازيكن قرار ميگيره و شرايط جديد راه رفتنش رو ميبينيم. ( با تشکر از hosseincode عزیز )
 
آخرین ویرایش:

hosseincode

کاربر سایت
Dec 15, 2007
832
جوکر به صورت مادرزادی دچار بیماری نادر استخوانیی به اسم osteogenesis imperfecta که همچنین به نام بیماری Lobstein نیز شناخته میشود ، است .
این بیماری باعث میشود که استخوان های او شکننده تر از انسان های عادی شود و با وجود تمام امکانات مدرن پزشکی او هنوز برای جلوگیری از خرد شدن استخوان های پایش باید از عصا استفاده کند.
البته وقتي Joker تو نسخه دوم به Cerberus ميپيونده با هزينه اين سازمان روش عمل ميشه و هر چند به سختي ولي بدون هيچ وسيله اضافي مثل عصا ميتونه راه بره، همونطوري كه در اواخر داستان كنترل Joker در اختيار بازيكن قرار ميگيره و شرايط جديد راه رفتنش رو ميبينيم. كه به نظرم براي كسي كه پيشينه Joker رو ميدونست اون قسمت كنترل Joker خيلي هيجان انگيز و جالب بود! اما براي كسي كه نميدونست يه سكانس عادي...
 
  • Like
Reactions: Dante Never Cry

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر