Mass Effect: Andromeda | PC

31301096596202116049.jpg

سازنده : BioWare
ناشر : Electronic Arts
سبک : Action role-playing,third-person shooter
پلتفرم : Xbox One ,PlayStation 4 ,Microsoft Windows
تاریخ انتشار : March 21, 2017

توضیحات و اطلاعات بازی :

63c758d56dc362dec0edceea20330b6e.jpg


شعبه مونترال بایوور وظیفه ی ساخت بازی را بر عهده دارد.

Design Work و ساخت بازی از اواخر 2012 آغاز شد.

N7 Day سال 2013 :

اولین کانسپت های آف اسکرین [و یک اسکرین شات از گیم پلی] از نسخه جدید منتشر شد:




E3 سال 2014 :



کنفرانس دیشب EA حاوی ویدیویی در مورد بازی های آینده استودیوی بایوور بود که در بخشی از آن مطالب کوتاهی در مورد Mass Effect جدید به همراه یک ویدیوی پروتوتایپ مفهومی از بازی توسط کیسی هادسن و سازندگان بازی ارائه شد.

ویدیو: watch?v=4H1FN2_--EM

*پخش موزیک Uncharted Worlds از Mass Effect 1*

"قصه‌های عالی مختص یک دوره نیستند و برای همیشه انسجام خودشون رو حفظ می‌کنند. برای همین ما در بایوور به شدت در حال کار بر روی این مورد هستیم.

یعنی شما واقعا با این شخصیت‌ها خو می‌گیرید، این آدم‌ها در خاطرتون میمونه و حتی داستان هم بعد از مدتی طولانی از بازی کردنتان در یاد شما هست.

این قصه‌ای نیست که صرفا بخواهیم بازگو کنیم، بلکه این قصه‌ای که (توسط شما) باید کشف بشه و در آن مکاشفه شود. در واقع این یک داستان گویی تعاملی است.

زمانی که شروع به طراحی و ساخت ME بعدی کردیم، در ابتدا از فن ها پرسیدیم که اونا از بازی چی میخوان و ME برای اون ها باید چه جوری باشه. یکی از بیشترین چیزهایی که هواداران به ما گفتند و خواهان آن در ME بودند، این بود که به یه جای جدید برویم... و به جلو حرکت کنیم [منظور دنباله؟]

جاهای جدید، شخصیت های جدید، آدم های جدیدی که عاشقشون بشین.

ما شما را با خودمون به یه محیط کاملا جدید از فضا می بریم.

این دنیا این قدر وسیعه که بتوانید در افق آن محو شوید. دنیایی که تجربه های بیشتر و بیشتری را برای لذت بردن بازیکن فراهم می‌کنه.

یک سیاره را اون سر کهکشان انتخاب کنید. به اونجا پرواز کنید و ببینید چه چیزهایی میتونید در آن جا کشف کنید.

تصور کنید که الان چه کارهایی میتونیم با قدرت کنسول های جدید و نرم افزارهای فوق العاده [منظور انجین] انجام دهیم... همه‌ی این ها واقعا شگفت انگیز به نظر میرسه. ما هیچوقت شخصیت هایی به این اندازه طبیعی و واقعی ندیده بودیم.

من فکر میکنم فن هایی سری در آینده واقعا متعجب می‌شوند که ما تا چه اندازه‌ای (در این موارد) تونستیم به جلو حرکت کنیم."


Comic-Con سال 2014 (بازگشت Mako) :



پنل مس افکت در کامیک کان ===> watch?v=00YqU7CT3XQ
ویدئوی مربوط به ساخت و طراحی Makoـیه جدید ===> watch?v=MzueBbcXqRk


خب Bioware پنلی توی SDCC داشته و اطلاعاتی رو از Mass Effect جدید منتشر کرده که در ادامه بخش هایی از اون رو میخونید:

- اسم بازی Mass Effect 4 نیست.
- Mako برگشته! تصاویری از اون منتشر شده که پایینتر میبینید. ظاهرا توی ویدئویی که از بازی نشون دادن Mako خیلی سریع شده.
- بازی بر اساس کشف مکان های جدید ساخته شده، پس به یه وسیله نقلیه برای اینکار احتیاج دارید.
- رندرهایی از Armor شخصیت ها نشون دادن که تصاویرش رو میتونید پایینتر ببینید
- ظاهرا داستان قراره در زمان زندگی شپرد باشه ولی شپرد توی داستان بازی نیست، شاید بازی در یه کهکشان دیگه اتفاق بیوفته. البته هنوز هیچ چیز به طور رسمی در این مورد گفته نشده.
- اعضای تیم سازنده تاکید میکنند که داستان کاملا جدیده و بازی در مورد شپرد نخواهد بود.
- Timeline بازی به صورت رسمی در پنل اعلام نشد. (تنها اشاراتی در این مورد داشتن)
- در کنار چیز های جدید، یه ذره هم از قدیمی ها میبینید (احتمال حضور شخصیت های قدیمی)
- تمرکز بیشتر MP بر روی همکاری بجای رقابت.
- Mass Effect جدید بیشتر حال و هوای یه دنباله معنوی برای سری اصلی رو خواهد داشت.
- تیم سازنده دوست داره تا جایی که میشه دست بازیکن رو باز بزاره و بهش حق انتخاب بده.
- به لطف Frostbite 3 انیمیشن های بازی فراتر از تصورات اولیه تیم سازنده بازی هستند.
- چندین منبع خبر از کهکشان جدید میدن ولی این خبر هنوز به صورت رسمی تایید نشده.
- پایه بازی بر اساس کشف مناطق ناشناخته است و Mako برای گشت و گذار سریع در سیارات مختلف طراحی شده.
- هنوز خبری در مورد نژاد بازیکن ها اعلام نشده.

تصاویر:




اطلاعات تکمیلی تر از Comic-Con 2014 :

صحبت های که Mike Gamble تهیه کننده ی سری :

"این، همون Makoـی که شما به یاد دارید نیست، Makoـیِ جدید کاملا متفاوت طراحی شده." ادامه میده: " نکته اینجاست که Mako حالا بسیار سریع شده، تفاوت داره با اون چیزی که قبلا دیدید. دیگه مثل قبل cannonـی روی اون تعبیه نشده.
شاید حالا بتونه روی آب شناور باشه، شاید بتونه بپره."
" Mako در اینجا مثل یه راه حل سریع می مونه که شما رو از نقطه ای به نقطه ی دیگه انتقال میده. در واقع میتونید خیلی راحت و سریع به نقاط مختلف یه سیاره برید. ما کارهای زیادی رو روی فیزیک انجام دادیم، چون فیزیک بخش خیلی واجبی برای Makoـی هستش که بخش مهمی از بازی رو پوشش میده. ما در حال ساخته عنوانی هستیم که در مورد کاوش مکان هاست و بدیهی هستش که برای این کاوش به یه وسیله ی نقلیه ی مناسب، نیاز داریم. "


یکی دیگه از نکات مهم equipment و ability منحصر به هر فرد ـه : " شخصی سازی، این چیزیه که ما به دقت روش تمرکز کردیم. ما این احساس رو داریم که اگر شما مدت زیادی رو داخل وسلیه ی نقلیه ی خودتون [Mako] گذروندید، شخصی سازی، اون قدری قدرتمند باشه که منعکس بکنه که شما یه بازیکن هستید و شخصی سازی هم [مثل بخش driving] یه المان مهم برای شماست."
احتمالا توی بحث مدل کارکتر هم شخصی سازی بیشتری داریم.
" طراح های شخصیت ما، همه چیز رو توی مراحل و لایه های متفاوت طراحی کردن. مثلا شما می تونید بخش های مختلف زره ـی که به تن دارید رو خارج کنید. این سطح از شخصی سازی برای هر چیزی که شما بپوشید امکان پذیره. "


در مورد نژاد قابل بازی: " مطمئنا شخصیت اصلی انسان خواهد بود، ولی آیا نژاد قابل بازیه دیگه ای هم در نظر گرفته شده؟!... این چیزیه که ما فعلا نمی تونیم در مورد اون صحبت کنیم. "

" موضوع اینه که ما دوست داریم یه تجربه ی جدید رو به ارمغان بیاریم، ولی اینم می خواهیم که بعضی از عنصر هایی که شما از سگانه می شناسید و دوست دارید رو برگردونیم؛ شاید بعضی از شخصیت ها."


N7 Day سال 2014 :

تصاویر :



توضیحات :

- عکس چهارم مربوط به محیط زندگی یکی از نژادهای جدید بازی می باشد. در توصیفش گفته شده که "سرسبز، باشکوه، شاعرانه و حس ایده آل گرایی؛ جایی که تکنولوژی و طبیعت در هم آمیخته شده اند." عکس آخر هم مربوط به یکی دیگر از نژادهای جدید هست که دقیقا برعکس بالایی است جایی که خفقان، تاریکی و معماری فوق العاده منحصر به فرد و پیشرفته در آن موج میزند."
[نکته: در لیک های مربوط به نمایشگاه PAX 2013، لیک هایی که باور میشه واقعی باشند، در توصیف دو نژاد جدید گفته شده بود "سرکش، ظاهری بسیار لاغر و تقریبا اسکلتی با چشمان درخشان، و یک چیزی شبیه به آن که گردن آن ها به سینه ی آن ها دوخته شده است [تقریبا هم خوانی با یکی از نژادهای توصیف شده بالا] "و نژاد بعدی، "نژاد محافظ" کهن و باستانی و البته پیشرفته. گالم های سنگی فانتزی و Sci fi را در نظر بگیرید، بعد به آن ها خطوط درخشان دقیقا مثل فیلم Tron در سطوح بدنشون بیفزایید. رنگی به مانند ریپرها و یک سری قطعه و تیکه که در بعضا در سطح بدنشون وجود داره."


- عکس ششم مربوط به یکی از ابزارهای کرکتر ما می باشد. چیزی زیادی گفته نشد اما مثل اینکه در سیاره های جدید و ناشناخته این تول مربوط به راهبری و موقعیت شناسی و در واقع نقش مپ شما را ایفا میکند.

- تمرکز کامل بر روی اکتشاف در سرزمین های ناشناخته.

اطلاعات دیگر:

- انجین بازی Frosbite 3 هست.
- حضور نژاد Salarian در نسخه جدید تایید شده.
- رومنس و Same-S*X همچنان جزو ویژگی های بازی هست.
- احتمال ریلیز اواخر 2015/اوایل 2016 می باشد که با سیاست جدید EA یعنی دوره ی سه ساله ساخت برای بازی های AAA این کمپانی هم خوانی دارد.
- شعبه مونترال که وظیفه ی ساخت بازی را بر عهده داره قبلا بر روی مالتی پلیر ME 3 و چند مورد از DLCهای داستانی کار کرده بود که DLCی Omega محصول تکی این استودیو است.

لیست اعضای کلیدی تیم توسعه:

Chris Schlerf, Lead Writer [نویسنده Halo 4]
Chris Wynn, Senior Development Director
Fabrice Condominas, Producer
Ian Frazier, Lead Designer
Joel MacMillan, Art Director
Mac Walters, Creative Director (همکاری با
Drew Karpyshyn برای نویسندگی شماره دوم بازی، نویسنده ارشد شماره سوم - طراح اصلی و شخصیت پرداز دو کرکتر Wrex و Garrus و ...)
Mike Gamble, Producer [معمولا تهیه کننده ها در بازی های EA در راس تیم قرار میگیرند. مایک رهبری تیم ساخت رو بر عهده داره. وی از Mass Effect 2 وارد بایوور شد و یکی از دلایل پیوستنش به این استودیو شماره اول Mass Effect بود! (وی از آن به عنوان بهترین بازی عمرش یاد میکنه). بعدا نقش های متفاوتی در بایوور داشت که در مورد این فرنچایز، وی در DLCی تحسین شده ی Lair of the Shadow Broker یکی از اعضای کلیدی تیم ساخت بود. همکاری در تهیه کنندگی DLCی Ciatdel وتهیه کننده ارشد Extended Cut و چندین مورد دیگر از کارهای وی هست.)


به روزرسانی :

تیم مونترال لباس های جدید خودشون رو دریافت کردند که روش یه برچسب و لوگوی جدید داره. احتمالا مربوط به Mass effect جدید هست (مثل لوگوی Pathfinder Initiative .(N7 ممکن است به ماموریت ما در کهشکان جدید (ناشناخته) اشاره دارد. A.R.K. C.O.N معلوم نیست مخففه چه عبارتی می باشد اما احتمال دارد مخفف یک سازمان یا کمپانی (حالا رسمی و زیر نظر دولت یا غیر رسمی) باشد.



E3 سال 2015 :
لوگوی رسمی بازی: (ممکن است بعدا یک مقدار تغییر کند)



کانسپت آرت جدید:



اولین ScreenShot:





تصاویر تریلر:



توضیحات :

از بلاگ BioWare و (Aaryn Flynn (Studio General Manager) , Yanick Roy (Studio Director

"ما امروز اولین تریلر سینماتیک بازی بعدیمان، Mass Effect™: Andromeda را به معرض نمایش گذاشتیم. در حالی که همچنان ماه های زیادی تا عرضه بازی در تعطیلات 2016 زمان باقی مانده است، اما هیجان زده ایم که کمی از مرحله کنونی که ما درش قرار داریم را به شما نشان دهیم. اول بهتره به سراغ پیش زمینه این بازی برویم.

زمانی که ما تریلوژی اصلی بازی را با Mass Effect 3: Citadel در اوایل 2013 به پایان رساندیم، ساخت و طراحی Andromeda به طور کامل در جریان خودش بود. ما این را در نظر داشتیم که پایه کار برای شروع طراحی بازی، ترکیبی از بهترین بخش های تریلوژی قبلی باشد: دنیاهای پر مخاطره برای اکتشاف، شخصیت های گیرا و اکشن قوی. در همین حال آشکارا در نظر خود داشتیم که به معنای واقعی به بسط و گسترش آن چه که شما از یک Mass Effect می خواهید جامه عمل بپوشانیم.

با اینکه همچنان آمادگی این را نداریم که وارد جزییات شویم، اما با توجه به محتوای تریلر و همچین عنوان آن، اون چه که می توانید در مورد بازی بگویید این است که این عنوان تقریبا یک ماجراجویی کاملا جدید است که از نطر موقعیت زمانی خیلی بعدتر از تریلوژی اصلی و در مکانی بسیار دور از آن به وقوع می پیوندد. شما در نقش یک انسان، مرد یا زن، قرار دارید. اگرچه این شخصیت در واقع کسی را که در تریلر دیدید نیست (بعدا در مورد آن صحیت می کنیم)، شما به اکتشاف کهکشانی کاملا تازه، Andromeda، و همچین به هدایت Mako جدید و بهبود یافته می پردازید که در طول این برهه، شما دارای یک تیم جدیدی خواهید بود که تشنه ماجراجویی هستند، و به همکاری با آن ها می بپردازید، ازشون یاد می گیرید، در کنارشان به مبارزه می روید و در یک کلام عاشقشان می شوید."

"تریلری که مشاهده کردید بر روی موتورمان، Frostbite™ ساخت و اجرا شده است که نشان دهنده هدف ویژوالی و گرافیکی که برای این بازی در نظر داریم می باشد [...] و با قرار دادن تمرکز کامل مان بر روی PC و کنسول های فعلی [...][...] و مشتاق این هستیم که جزییات بیشتری از بازی را در اواخر امسال با شما به اشتراک بگذاریم. تا آن زمان، سه تیم مونترال، آستین و ادمنتن به شدت در حال بر روی این ماجراجویی جدید هستند که [...] [...] ... [...]"

آنالیز تریلر:

1- آهنگ در حال پخش داخل تریلر با نام "Ghost Riders in the Sky" کاری از Johnny Cash [ لینک یوتیوب youtu.be/Mynzbmrtp9I ]

2- به نظر میرسه یک نوع جانور (جاندار) شب تاب مانند در این صحنه در سمت راست تصویر در حال حرکت است.[0:13]



3- کلمه ARK در کنار RW1 در هر زمان که N7 Trooper بین صفحات سوییچ میکنه در صحنه ظاهر میشه. (شاید پیش بینی ها در مورد ساخت یک ARK و فرستادن آن به کهشکانی جدید برای پیدا کردن حیات دوباره در ضمن حمله ریپرها واقعیت داشته باشد) [0:20]



4- حشره سوسک مانند فضایی در این صحنه در وسط تصویر [0:24]




5- دوباره همان حشره این دفعه به طور واضح



6- چند تصویر دیگه از آن


7- جانوری بالدار و در حال پرواز در این دو تصویر دیده می شود (تصویر دوم در انتهای راست) [0:31]






8- سفینه ای که به نظر میرسه N7 Trooper در آن قرار داده یک جامپ FTL انجام میده، همان طور که در تصویر هم FTL Destination را میبینید (FTL که اساس آن Mass Effect است به Mass Relay احتیاج دارد که البته در این صحنه اثری از Mass Relay دیده نمیشود. شاید بتوان گفت که سفینه مستقیما از تکنولوژی Relayها بهره می برد که یعنی به نوعی سفینه یک Relay متحرک است. و شاید با این تفسیر بتوان گفت که چگونه بشر خودشو تونسته به Andromeda برسونه. با این که همچنان چیزی مشخص نیست) [0:45 و 0:49 و 0:55]



9- اسلحه ای که شخصیت ما در دست داره از خانواده (Carnifex (M 6- Carnifex می باشد که در تریلوژی آن را دیدیم. [1:03]





10- هلمت به نظر میاد چیزی میان دو هلمت Capatictor and Kestrel در تریلوژی باشد با قسمت فوقانی کاملا یک دست.

KestrelHelmet.png
ME2_Capacitor_Helmet.PNG


11- Chargeـه Mako به سمت پایین تپه. Mako نشان داده شده M-40 می باشد (Mako اورجینال M-35 نام داشت) [1:13]



12- صدای مخصوص نژاد جدید بازی؟ [1:19]

13- تعدادی برج در این صحنه از شن ها سر در اوردن که شباهت نسبی به ساختار و طراحی برج های نژاد Prothean در DLC From Ashes در ME 3 دارند. [1:26]




640px-Eden_prime_dig_site.png


14- دو شخصیت در کنار N7 Trooper هستند. یک Krogan و همچین یک Human زن (تهیه کننده بازی مورد دوم را در توییتر تایید کرد - Mike Gamble)، این دو به نظر میرسه Drack و Cora باشند که از طریق نظر سنجی لیک شده چندی پیش به آن ها اشاره شده بود. باید اشاره کرد که این کرکتر زن در حال حمل یک شات گان می باشد. شاید بتوان گفت که وی از کلاس Vanguard می باشد (Vanguardها سلاح اصلیشان شات گان می باشند). همچنین به نظر می آید که وی هلمت N7 Breather Helmet (که بخش کوچیکی از صورت آن قابل شناسایی میشود) را به سر دارد که در این صورت انسان بودن آن و همچین شاید N7 بودن آن مشخص شود. [1:27]





N7 Breather Helmet :

N7Breather.png


10- شیلد در این صحنه شکسته می شود. [1:28]



11- در این صحنه دشمنان بازی رو می بینیم که البته تشخیص آن ها سخت است. چیزی را که میشه به آسانی تشخیص داد پاهای آن ها می باشد که مانند بعضی از نژادهای بازی مثل Turianها خم شده و برعکس حرکت میکند. چیز دیگه ای مشخص نیست. همچین نور ایجاد شده در سیستم Rocket-Jump شخصیتمان رو میبینید و همچین در این صحنه Omni Blade در حالت فعال قرار داره. شاید به این نوعی یکی از حرکات سیستم Mele بازی باشد. [1:30]


N7 Day سال 2015

تصاویر :



توضیحات :

به روز میشود ....
 
آخرین ویرایش:

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
حداقل داستان بازی می تونه جالب باشه .
شنبدم قسمتی از داستان در واقع شروعش اشاره ای داره به چگونگی آغاز این سفر و اینکه تا آندرومدا چندین سال در خواب مصنوعی قرار می گیرن که حتی اشاره ای هم به عدد 80 شده بود اما به نوری یا زمینی ش اشاره نشده .
این موضوع که Bioware بازی رو به خارج از کهکشان راه شیری و به کهکشان آندرومدا برده ( فرضا ) ، خودش مستلزم پیاده سازی و انطباق یا حداقل درنظر گرفتن خیلی از قوانین فیزیک و فکت هاییه که عملا تو واقعیت جلوی این سفر بین کهکشانی رو گرفته ( در واقعیت ) .

زمانی که بشر هنوز درک درستی از کهکشان راه شیری نداره و تنها جسمی که تونسته بی سرنشین با وزن چندین کیلوگرم با نیروی رادیواکتیو به فضا بفرسته و تازه بعد از گذشت 39 سال به فاصله (2.06×1010 km) از خورشید رسیده فضاپیمای Voyager 2 بوده که تا مارچ 2017 تنها تونسته از چندین هزار مایلی سیارات فراخورشیدی ( داخل منظومه شمسی ) عکس برداری کنه ! تخمین زده میشه سال 2050 پایان ماموریت این فضاپیما باشه اما باز تا اون زمان بشر تنها تونسته بعد از 70 سال تنها مسافت محدودی فقط داخل منظومه شمسی رو مورد کند و کاف قرار بده .
و این عظمت هستی بیکران رو به بشر یادآوری می کنه .


درکِ این بُعد از مسافت رو میشه با مقایسه فاصله کهکشان راه شیری تا نزدیک ترین کهکشان بعدی ما یعنی Canis Major متوجه شد .
از اونجایی که طول کهکشان راه شیری به 100،000 سال نوری ( 1,000,000,000,000,000,000km ) میرسه و منظومه شمسی ما که زمین در اون قرار داره تقریبا در لبه کهکشان راه شیری هست بنابراین فاصله منظومه شمسی یا زمین تا مرکز کهکشان راه شیری 26000 سال نوری تخمین زده می شه! که نزدیک ترین کهکشان رو به ما در فاصله 25000 سال نوری قرار میده . اما اگر شما درست در وسط Milky way Galaxy باشید اونوقت فاصله تون با Canis Major حدودا به 42000 سال نوری میرسه .

جالبه بدونید کهکشان راه شیری 200 تا 400 بیلیون ستاره و نزدیک به 100 بیلیون سیاره رو در بر می گیره که در این شمارش ستاره های کم نور و رصد نشده ای هستن که به این تعداد افزوده میشن !

حالا که به درک مختصری از فواصل کیهانی فقط در کهکشان راه شیری و نزدیک ترین کهکشان مجاورمون رسیدیم بد نیست بریم سراغ آندرومدا !

آندرومدا یا Messier 31 و یا M1 در فاصله 2.54 million years از منظومه شمسی قرار داره . یعنی هر اون چیزی که ما از اندرومدا امروز میبینیم نوری هست که تقریبا 2.3 میلیون سال قبل از اندرومدا به زمین رسیده . این کهکشان 10 billion years سال قبل متولد شده اما شکل کنونی اون تنها 2 بیلیون سالِ که ایجاد شده . اندرومدا به علت وجود گازهای داغ و عناصر سنگین موجود در اطرافش که به دلیل ستاره های در حال مرگ یا ابرنو اخترها به طول چند هزار سال نوری شکل گرفته پر نور ترین کهکشان در آسمانِ که میتونید در طول جغرافیایی جنوبی اون رو بدون چشم مسلح تشخیص بدید و با دوربین دو چشمی یا تلسکوپ اون رو روئیت کنید .

برای مقایسه اندازه آندرومدا با کهکشان راه شیری میشه به تعداد ستاره ها و اندازه دیسک کهکشانی اندرومدا اشاره کرد که تقریبا دو برابر دیسک کهکشانی راه شیری با مجموع 1.5 تریلیون سیستم خورشیدی یا منظومه ایِ . ( امکان وجود حیات بی نهایت بالا به علت وجود میلیاردها solar system مانند منظومه شمسی ) .

حال بریم سراغ سفر به کهکشان اندرومدا !
شتاب برای رسیدن به سرعت نور تنها از طریق استفاده از راکت هاییِ که میتونن ما رو حداکثر به 50% سرعت نور برسونن . مشکل اینجاست که 50% کمه اما برای رسیدن به همین سرعت کم مقدار زیادی انرژی لازمه ! خیلی خیلی زیاد !!!! در واقع برای رسیدن به آندرومدا در 2.5 میلیون سال نوری دورتر با استفاده از این راکت ها ما به 28 سال نوری ( برابر با 6،300،000،000 کیلومتر مسافت ) با شتاب 1g نیاز داریم تا ما رو فقط به اندرومدا برسونه اما برای توقف باز به همین مقدار شتاب معکوس نیاز داریم تا سفینه یا راکت متوقف بشه که این یعنی صرف انرژی بیشتر !

سفر به آندرومدا با این شتاب احتیاج به 4،100،000 کیلوگرم سوخت به ازاء هر کیلو بار حمل شده دارد ! ( دقت کنید به ازاء هر کیلو بار شما به 4 میلیون و 100 هزار کیلوگرم سوخت یا انرژی در اشکال گوناگون احتیاج دارید ) ! همینطور برای شتاب زدایی در مرحله آخر سفر برای رساندن سرعت به صفر و توقف کامل احتیاج به 42 تریلیون کیلو سوخت به ازاء هر کیلو بار حمل شده هست که 10 برابر بیشتر از کل جرم کوه اورست خواهدشد . با در نظر گرفتن کل حجم سوخت به نسبت جرم سفینه ، حمل سوخت بیشتر خودش باعث افزایش مصرف بیشتر انرژی میشه .

سوخت مورد نیاز برای سفر به آندرومدا با شتاب مورد نیاز 1g که ما رو به 50% سرعت نور میرسونه یعنی یا کاهش ظرفیت ترابرد پذیری ( کوچک کردن میزان بار حمل شده ) ، یا سایز خیلی خیلی بزرگ سفینه برای حمل این مقدار سوخت و بار ، یا ساخت انرژی درون سفینه و یا تامین منابع انرژی از راههای دیگر در فضا مانند ایجاد شکاف در فضا زمان اطراف سفینه به منظور افزایش سرعت . ( ناسا امروز این تکنولوژی رو برای سطح محدود در اختیار داره ) !

طبق نظریه Edwin Hubble ستاره شناس بر انبساط جهان ، جهان در هر 3.6 میلیون سال نوری 71 کیلومتر منبسط تر میشه . این به این معنیه که انبساط باعث دورتر شدن کهکشان ها از هم میشه !
اما خبر خوب اینکه این انبساط تاثیری روی رسیدن ما به آندرومدا نداره :D. در واقع آندرومدا با سرعت 250،000 مایل ، ( 375000 کیلومتر ) بر ساعت به سمت کهکشان راه شیری در حرکتِ . یعنی چیزی در حدود 7.7km بر ثانیه ! در مرکز هر دو کهکشان 2 ابر سیاه چاله وجود داره که نیروی گرانشی عظیمی رو به فضای اطرافش وارد میکنه . انتظار میره تا چند بیلیون سال آینده کهکشان راه شیری و آندرومدا با هم ادغام شوند .

سال نوری چیست !؟
- برای درک بهتر " سال نوری " باید گفت از اونجایی که نور سریعترین سرعت طی مسافت رو در کل هستی داره و ستاره های بیشمار دیگری هم علاوه بر خورشید ما در جهان هستند که فاصله خیلی بیشتری تا زمین و خورشید ما دارن بنابراین استفاده از کیلومتر یا مایل نمی تونه بیانگر این فاصله عظیم باشه !

- بنابراین دانشمندان سال نوری رو برای مدت زمان پیمایش نور در یک سال به منظور مبنای محاسبات فواصل کیهانی در نظر گرفتن . در واقع اگر ما از مبنای کیلومتر یا مایل برای پیمایش سرعت نور در یک سال استفاده کنیم در نهایت به عدد اونچنان بزرگی میرسیم که از درکش عاجز خواهیم شد . اما Robert Burnham در قرن بیستم مبنای جدیدی به نام " سال نوری " رو پدید آورد .

- اون سال نوری رو در مبنای " فاصله زمین - خورشید " محاسبه و به اون در اصطلاح AU یا Astronomical Unit اطلاق کرد .در واقع یک AU معادل 93 میلیون مایل یا " 150 میلیون کیلومتر " یا همون فاصله خورشید از زمین یا بلعکسِ ". اگر بخواهیم فاصله "خورشید - زمین" رو به واحد اینچ تبدیل کنیم یعنی در واقع "سال نوری " رو به واحد زمینی تبدیل کنیم اونوقت هر سال نوری برابر میشه با 1 مایل یا 1.6 کیلومتر .

پس برای رفتن به نزدیک ترین کهکشان یعنی Canis Major با فاصله 25000 سال نوری ما باید " 5،625،000،000،000 " کیلومتر رو طی کنیم ! :Dx_x

در آگوست2016 محققان ، سیاره‌ قابل سکونتی را کشف کردند که اندازه‌ زمین است و به دور ستاره پروکسیما قنطورس می‌گردد. این سیاره پروکسیما بی نام دارد و در فاصله ۴.۲ سال نوری ازما قرار گرفته .
با سرعت56 هزار کیلومتر برساعت ( بیشترین سرعتی که با تکنولوژی امروز در دست بشر است ) ، 81 هزار سال طول خواهد کشید تا فاصله 4/2 سال نوری بین زمین و پروکسیما قنطورس راطی کنیم!
برای درک بهتر از این مسافت ، این سفر 2700 نسل از انسان‌ها زمان خواهد برد.


امیدوارم این درک ناچیز از هستی بیکران موقع بازی کردن مس افکت اندرومدا بتونه ذره ای بازی رو لذت بخش تر کنه .
 
آخرین ویرایش:

AliShp

کاربر سایت
Nov 22, 2009
1,175
نام
alishp
سلام بر همه

منم دیروز گرفتم چند ساعتی بعد رفتن مهمونا بازی کردم داستان خوبی داره زیاد کلیشه نیست اما اگه همین طوری ادامه پیدا کنه خوبه ...سیستم دیالوگ های بازی خیلی پسرفت داشته از سری پیش و بقیه بازی ها چون فرقی نمیکنه کدومو بزنی جز مواردی که هنوز من ندیدم بیشتر دو انتخاب داری که فرقه خاصی نمیکنه مثلا تو ویچر سه من دنبال معنی دیالوگ میگشتم که اشتباه نزنم اینجا از هر کدوم خوشم بیاد میزنم چون فرق خاصی ندیدم شاد بعدا بفهمم تاثیر داشته !....مهمترین بخش بازی گرافیکش و صورت کارکترا هست که شدیدا ضعیف هست مو های کارکترا اصلا کار نشده دیگه بعد از ویچر که انودیا کار کرده بود و موها رو درست کرده بود دیگه بعد اون همه بازی ها رو موها مانور میدادن مخصوصا وقتی شخصیت اصلی زن هم میتونه باشه ....خیلی گرافیکش کار داره دقیقا شیش ماه دیگه کار داره این همه به گرافیک فشار میاره هیچی من رو اخرین تنظیمات 60 فریم میگریم با رزولوشین 4k فقط بعضی موقع ها میخواهد سینماتیک یا فیلم های میان مرحله ای یا میره تو دیالوگ فریم میاد پایین بعد درست میشه ......
 

Ghasede_Del

کاربر سایت
Jul 7, 2008
585
نام
Amir Ali
من بازی رو بازی کردم و میتونم بگم از لحاظ گرافیک عالی هست این بازی من نمیدونم دوستان چرا اینجوری صحبت میکنن اصلا درک نمیکنم شاید انتظارشون خیلی بالاتر از این بوده ولی من هیچ مشکلی تو گرافیک محیز و جلوه های ویژه و افکت و اینها اصلا ندیدم خیلی هم لذت بردم بینهایت زیباست ولی رو چهره ها مسلما میتونستین بیشتر کار کنن این حقیقت هست ولی نه در این حد و اندازه که دوستان میگن 6 ماه کار داشته و نمیدونم داغونه و اینها خداییش اصلا اینجوری نیست خیلی بازی از لحاظ گرافیک عالی کار کرذه و تمام اپشنهای نکستژن رو داره از لحاظ داستان هم خوب شروع شد حالا باید ببینم چطور ادامه پیدا میکنه
چیزی که من متوجه شدم بازی اندازه هایپی که برای عزیزان ایجاد شده نبوده و برای همین انقدر ایراد از توش در اوردن
 

AliShp

کاربر سایت
Nov 22, 2009
1,175
نام
alishp
من بازی رو بازی کردم و میتونم بگم از لحاظ گرافیک عالی هست این بازی من نمیدونم دوستان چرا اینجوری صحبت میکنن اصلا درک نمیکنم شاید انتظارشون خیلی بالاتر از این بوده ولی من هیچ مشکلی تو گرافیک محیز و جلوه های ویژه و افکت و اینها اصلا ندیدم خیلی هم لذت بردم بینهایت زیباست ولی رو چهره ها مسلما میتونستین بیشتر کار کنن این حقیقت هست ولی نه در این حد و اندازه که دوستان میگن 6 ماه کار داشته و نمیدونم داغونه و اینها خداییش اصلا اینجوری نیست خیلی بازی از لحاظ گرافیک عالی کار کرذه و تمام اپشنهای نکستژن رو داره از لحاظ داستان هم خوب شروع شد حالا باید ببینم چطور ادامه پیدا میکنه
چیزی که من متوجه شدم بازی اندازه هایپی که برای عزیزان ایجاد شده نبوده و برای همین انقدر ایراد از توش در اوردن


سلام بر شما

ببین بازی که 4 ساله داره کار میشه روش و کلی تبلیغات کرده نباید اصلا یه زره تو گرافیکش ایراد داشته باشه بگیم اوله بازی هست مثله خیلی از بازی های دیگه موقع اومدنش مشکل داشته باشه با پچ حل میشه ولی وقتی رو بعضی از اپشن ها کار نشده ادم بهش بر میخوره کار روی صورت که بیشتر بازی روی صورت هست چون نصفه بازی و تو این نوع بازی تو دیالوگ هست وقتی با نگاه کردن به شخصیت اصلی با دو تا شخصیت خشک مواجه میشی اعصبانی میشی وقتی یارو سرشو نکون میده موهاش خشکه و تکون نمیخوره برای من قابل قبول نیست (این اپشن توی ویچر 3 و توی تایم رایدر و...... قابل مشاهدس) درسته گرافیکه محیط عالیه اما گرافیک و انیمشن بازی خوب نیست منی که الان رفتم بعد چند سال 8 تومن لب تاپ خریدم چون میخواهم بازی ها رو در اخرین تنظیمات انجام بدم برای این بازی زیاد قابل قبول نیست........
 

Saeed1370

کاربر سایت
Jun 3, 2016
8
بهتر منتظر نسخه ی goty باشیم برا بازی کردن.تا اون زمون هم کرکش در میاد ایشالا هم تموم dlc هاش.
تقصیر بایووار نیست که به تکراری بودن مراحل فرعی گیر میدن منتقدها
تقصیر بازی مثل ویتچر 3 هست که پشت هر مراحل فرعیش یه دااستان فوق العادهس.
 
  • Like
Reactions: Mohamad_ndr

sms.moosavi

کاربر سایت
Sep 9, 2010
1,808
نام
سید محمد موسوی
بهتر منتظر نسخه ی goty باشیم برا بازی کردن.تا اون زمون هم کرکش در میاد ایشالا هم تموم dlc هاش.
تقصیر بایووار نیست که به تکراری بودن مراحل فرعی گیر میدن منتقدها
تقصیر بازی مثل ویتچر 3 هست که پشت هر مراحل فرعیش یه دااستان فوق العادهس.
شما مس ایفکت 2 رو شاید بازی نکردی که این حرفو می زنی. هر مرحله اش یه لوکیشن ویژه، یه تعداد کاراکتر جدید و پخته، یه داستان پس زمینه، یه اتمسفر متفاوت بود.
 

a2010

کاربر سایت
Jul 26, 2012
756
نام
علی
شما مس ایفکت 2 رو شاید بازی نکردی که این حرفو می زنی. هر مرحله اش یه لوکیشن ویژه، یه تعداد کاراکتر جدید و پخته، یه داستان پس زمینه، یه اتمسفر متفاوت بود.
اینم در نظر داشته باشید که مس افکت ۲ اصل کوئست های فرعی loyalty mission ها بودن که یه تعداد محدودی بودن...در مقایسه با ویچر با اون تعداد کوئست فرعی عالی!
بقیه کوئست های فرعی fetch quest بودن یه جورایی...
 

sms.moosavi

کاربر سایت
Sep 9, 2010
1,808
نام
سید محمد موسوی
اینم در نظر داشته باشید که مس افکت ۲ اصل کوئست های فرعی loyalty mission ها بودن که یه تعداد محدودی بودن...در مقایسه با ویچر با اون تعداد کوئست فرعی عالی!
بقیه کوئست های فرعی fetch quest بودن یه جورایی...
نگفتم ویچر خوب نبود
گفتم از یه بازی RPG به خصوص مس ایفکت که شماره دوش بین بهترین بازی های تاریخ بوده، این که بخوان ماموریت هاش پخته و فکر شده باشه انتظار زیادی نیست. به خصوص که به قول خود شما مس ایفکت از نظر کمیت قابل مقایسه با ویچر که (به علاوه ی دو تا dlc فوق العاده اش) حدود 150 ساعت گیم پلی داشت نیست پس انتظار نمی ره از نظر کیفیت کم تر باشه.
 
  • Like
Reactions: a2010

Saeed1370

کاربر سایت
Jun 3, 2016
8
شما مس ایفکت 2 رو شاید بازی نکردی که این حرفو می زنی. هر مرحله اش یه لوکیشن ویژه، یه تعداد کاراکتر جدید و پخته، یه داستان پس زمینه، یه اتمسفر متفاوت بود.
فک کنم یه 6 باری تمومش کردم.مقایسه مس افکت 2 با اندرومدا توهین به شعور ادمه
 

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,942
نام
حسین
Mass Effect نزده بازیبازها به عنوانه یه بازی مطرح بود که شامله یه سری شخصیت کاملا iconic و داستان پردازی cinematic بود که تو این دو نکته مهم این بازی پسترفت شدید داشته . همچنین ایراداتی به UI گرفته شده . تو بقیه موارد ( مثل دنیای و شوتر و rpg اینا واقعا خوبه ) ولی تو مواری که Mass Effect رو Mass Effect میکرد اصطلاح خیلی ضعیف عمل کرده. متاسفانه Animation هایه ساده و دیالوگهای cheesy هم به اون دوتا مسعله که تو جمله اول گفتم ضربه وارد کرده :(
ولی 100% عرضشه بازی کردن رو داره
من با نظرت موافق نیستم ی بازی بعد از 3 شماره اول که شاهکار بود بیاد خراب کنه به نظرم همه باید تحریمش کنن تا سازنده بازی ادب بشه
 
  • Like
Reactions: Triangels

Moriarty

Napoleon of Crime
کاربر سایت
Feb 19, 2017
1,151
من با نظرت موافق نیستم ی بازی بعد از 3 شماره اول که شاهکار بود بیاد خراب کنه به نظرم همه باید تحریمش کنن تا سازنده بازی ادب بشه
مس افکت رو فک کنم با کالاف دیوتی اشتباه گرفتی که هر چقدر هم کم بفروشه, زیاد فروخته و ضرری نمیزنه یا مثلاً فرانچایزهایی که 100 میلیون فروش داشتند :|
 

MOH3N_Dark

کاربر سایت
May 7, 2013
3,264
نام
محسن
منم دو ساعتی این عنوان رو بازی کردم. به نظرم این بازی رو نباید با سه گانه مس افکت مقایسه کرد. با این ذهنیت بازی برام به شدت لذت بخش شده بود. مشکلات انیمیشن کاراکترها کمی تو ذوق میزنه ولی در کل آزار دهنده نیست. گرافیک بازی عالیه. طراحی محیط سیاره ها واقعا زیباست. داستان بازی هم تا اینجا که رفتم جالب بوده امیدوارم در ادامه بهتر بشه
 

AliShp

کاربر سایت
Nov 22, 2009
1,175
نام
alishp
سلام بر همه

بچه ها اونایی که بازی کردن بگن ....


توی قسمت تحقیق بازی یه سری لباس هست که یکیش n7 هست تحقیق کردیم اونا رو باز کردم اما جایی نیست بسازیم یا بخریمشون جریانش چیه کلا بهترین راه ارتقا لباسماون چیه اینو من نفهمدم هر جا گشتم شاید به مرور زمان باز میشه برامون ؟
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
دیشب 2 ساعتی رو تو بازی گذروندم . بهتره سه نسخه قبلی رو کاملا از ذهن خارج کنیم . واقعا این بازی متفاوته . قسمت بغرنج قضیه برای من بی هویتی شخصیت جدید بازی بود . سیستم شوتینگ بازی به نظرم سطح پایینتری رو نسبت به قبلیا داره . حذف شدن Paragon و renegade تو تصمیم گیری ها هم قوز بالا قوزه.
اما گرافیک بازی بسیار زیباست و از نظر فنی و هنری در کلاس بالایی قرار داره .
 

AliShp

کاربر سایت
Nov 22, 2009
1,175
نام
alishp
سلام بر همه


بچه ها یه سری مشکل دارم تو بازی میخواهم ببینم شما هم دارید از این مشکلات اما چون ممکنه داستان رو یه زره لو بده تو اسپویل میزارم ....


یه سری ماموریت ها هست که واسبته به بازی هست مثلا توی vold ما اخرش که میریم برای نجات یکی دو راه داریم یا انگارا رو نجات بدیم و مردم رو ازاد کنیم یا بزنیم نابودش کنیم .... خوب من ازاد کردم مردمو الان که یه روز از اون جریان گذشته دوباره برگشتم یه سری ماموریت انجام بدم دیدم دوباره نوشته درصد سیاره رو بیار رو 40 درصد باز ... یعنی همون امیتازی که باید با انجام ماموریت جمع کنیم تا بتونیم یه پایگاه بزنیم ولی من تا 100 درصد برده بودمش اون یارو ارشیتکت هم شکست داده بودم همون ادم اهنی بزرگه ولی باز اومدم میبینم زده درصد 0 نه تو این سیاره بلکه توی halval یه همچین جیزی اونم 0 شده نمیدونم باگه چیه اما الان بازی رو خراب کرده ماموریت ها نمیشه انجام داد.......

توی بندر کارگا هم یه مشکل دیگه بود یه ماموریت رو رفته بودم که باید تو غار که یه سازمان مخفی بود درباره یه سری افراد تحقیق میکردیم اونم رفتم و اخرش دختره رو کشتم که داشت در میرفت اما بعد یه روز دیدم دوباره نوشته درباره اون 5 نفر تحقیق کن .......

به نظرم واسم ابدیتی چیزی بیاد شاید درست شه .....

یه سوالم در مورد کلیت بازی هست اگه کسی میدونه ما میریم تو یه سری مکان ها که یه سری کار میکنم بعد دکمه رو میزنیم دود سیاه میاد بیرون تو هر سیاره ای هم هست این من اخرش نفهمیدم چیه شاید اخره بازی معلوم میشه ولی فلسفه این کار چیه اگه ربطی به داستان داره اخرش میفهمیم نگید ولی خدایش اینو نفهمدیم فقط انجامش میدم ......
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر