Mass Effect 4 با استفاده از موتورFrostbite 2 ساخته میشود

pxc33

کاربر سایت
Dec 4, 2011
2,727
نام
علی
به نام خداوند بشخنده و مهربان...

طی اطلاعات جدیدی که آقای Yanick Roy کارگردان استودیو BioWare Montreal منتشر کرده، اعلام شده که نسخه بعدی این سری یعنی Mass Effect 4 با موتور گرافیکی قدرتمند شرکت DICE یعنی موتور Frostbite 2 ساخته می شود، وی در ادامه نیز به طرفداران این بازی قول داده که، به نسخه های قبلی Mass Effect وفا دار بمانند. پس بدیهی است که Mass Effect 4 به کلی از ریشه های خود دور نمی شود و سعی شده که مشابه شماره های قبلی خود باشد.

mass_effect_3_omega.jpg


این پست که در بلاگ رسمی شرکت BioWare منتشر شده است ،Roy به طور رسمی اعلام کرده که استودیو BioWare Montreal مامور به ساخت نسخه ی چهارم Mass Effect شده است، همچنین در ساخت این بازی شعبه ی Edmonton به سرپرستی Casey Hudson با این شرکت همکاری خواهد کرد.


آقای Roy همچنین اعلام کرد که Mass Effect 4 از ویژگی های زیادی که توسط شعبه Edmonton برای ساخت بازی Dragon Age 3 به کار برده بود استفاده خواهد کرد.


Roy گفت: " در حال حاضر نمی توانم حرف های زیادی در مورد بازی بگویم، اما می توانم بگویم که بازی با موتور قدرتمند Frostbite ساخته می شود، به همراه مکانیزم ها و ویژگی هایی از تیم ساخت Dragon Age III که زمان بسیاری برای ساخت آن گذاشته شده است."


"نکته دیگری که که باید بگویم این است که سعی میکنیم بازی نسبت به 3 شماره قبلی خود تا حدی که ممکن است وفادار باقی بماند ، ما دنبال کشف روش هایی جدید هم در گیم پلی و هم در داستان بازی هستیم. قصد ما ایجاد گونه های جدید بیگانگان، ایجاد کهکشانی بزرگ برای اکتشاف و سیاحت و البته ساخت داستانی غنی و گیرا میباشد ."

این استدیو در حال حاضر مشغول به استخدا نیروی جدید است.

نکته جالب دیگر این است که قهرمان نسخه ی 4 این بازی فرمانده شپرد نخواهد بود و شاهد قهرمانی کاملا متفاوت خواهید بود.


منبع
 
آخرین ویرایش:

TVVTTVVT

کاربر سایت
Sep 15, 2012
165
حالا همه شدن کارشناس
وقتی کارگردان و سازنده عنوان وسیعی مثل مس افکت میاد و تصمیم میگیره که با FB2 نسخه بعدی بازیش رو بسازه دیگه ما چه خری باشیم که بخواهیم ایراد بگیریم ؟
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
استاد شما چه موتوری رو پیشنهاد میکنید ؟ که برتر از فراست باشه؟

یعنی شما فکر میکنی این موتور واقعا ایرادی نداره ؟ میتونی بهم بگی که این موتور به غیر از نوپردازی پیشرفته HDR دیگه چی داره ؟ تو رندر گرافیک هم بد نیست . اما اصلا به موتور بازیهایی مثل : CRYSIS / RED DEAD / MAX PAYNE / و..... نمیرسه .

حال میکنم خیلی با اعتماد به نفس میگی فیزیکش افتضاحه!!!یکی از بهترین فیزیک ها رو همین موتور داره.
در آینده هم میگید"اه اه فراست بیت،این موتور که صداگذاریش خیلی افتضاحه"

واقعا بهترین فیزیک رو این موتور داره ؟ مثال بزن ؟ حرف سازنده رو نزن .
هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه !!!! اونها تبلیغ میکنن . واکنشهای فیزیکی بازی فقط مربوط به خراب شدن 4 تا دیوار و کاور از پیش تعیین شده نیست . ضمن اینکه اون خرابی ها هم همه اسکریپت شده هستن . اسکریپت هایی که با توجه به موتور از نقطه Z تا نقطه A عمل میکنن . یعنی مبنای کارشون نقطه Z هست .

با مدال ( اخرین نسخه ) از همین موتور استفاده میکنه ! کجاش فیزیک داره ؟ یه مقدار تخریب تو بازی هست ولی فیزیک بازی نیست .

عزیزم، هوش مصنوعی و فیزیک یه بازی مربوط هست به برنامه‌نویس های هوش مصنوعی و فیزیک، موتور بازی که خودش ربات نیست هوش مصنوعی طراحی کنه. قسمت های گرافیک هم مربوط به طراحان و هنرمندان و ... میشه.
در کل جالبه که در بازی‌سنتر گرافیک بالای یه بازی ارتباط داده میشه به موتور بازی نه سازندگان و طراحان بازی، البته بازی‌ای که گرافیک پر زرق و برقی داشته باشه صد درصد قدرت و تکنولوژی موتور بازی رو هم نشون میده (که این هم مربوط میشه به سازنده های انجین) منکر این نیستم، اما اعتبار اصلی باید یه جای دیگه ذکر شه.

برنامه نویس و طراحان بازی تمام این مواردی رو که شما میگی ، به صورت یه API تو موتور وارد میکنن و بعدش از قابلیت های موتور برای توسعه کارشون استفاده میکنن . هوش مصنوعی کلا یه اسکریپته که با کمک موتور بازی به جریان میافته . یعنی خود موتور API های مخصوصی برای این کار داره که کار برنامه نویس رو راحت میکنه .

طراحان بازی هم گرافیک بازی رو با ابزارهای سه بعدی وارد موتور میکنن تا بهش جون بدن ( یا تکسچر های مختلف با فریم ثابت رو پیاده کنن ) .


در کل همه چیز موتور بازیه که تمام اینها رو رندر میکنه و همه رو اجرا میکنه . بحث در باره این چیزا خیلی پیچیده و طولانی هست . فقط این رو بدون که موتور خیلی تو ساخت بازی اهمیت داره . وگرنه همه بدون موتور بازی می ساختن ( مثل قدیما ) !
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
در آینده هم میگید"اه اه فراست بیت،این موتور که صداگذاریش خیلی افتضاحه" واقعا بهترین فیزیک رو این موتور داره ؟ مثال بزن ؟ حرف سازنده رو نزن .
هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه !!!! اونها تبلیغ میکنن . واکنشهای فیزیکی بازی فقط مربوط به خراب شدن 4 تا دیوار و کاور از پیش تعیین شده نیست . ضمن اینکه اون خرابی ها هم همه اسکریپت شده هستن . اسکریپت هایی که با توجه به موتور از نقطه Z تا نقطه A عمل میکنن . یعنی مبنای کارشون نقطه Z هست .
GF3
تخریب های GF3 هیچ کدوم اسکریپت شده نیست.بازی نکردی دیگه!
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
GF3
تخریب های GF3 هیچ کدوم اسکریپت شده نیست.بازی نکردی دیگه!

gf3 رو که هر چی فکر رکدم نفهمیدم چه بازی ایه ! شاید منظور bf3 باشه ؟!

اگر منظور نبرد سوخته 3 هست (BF3 ) باید بگم که بازی کردم و تمام تخریب هاش اسکریپت هستن . همونطور که گفتم نوع اسکریپتش فرق میکنه .

اگه اسکریپت نیست پس یعنی REAL TIMEــه دیگه ؟؟؟

FIFA یا PES بازی کردی ؟ به اون میگن REAL TIME ! بقیه اش هر چی هست میشه اسکریپت !!! اسکریپت ها خیلی وسیع و نوع های مختلفی دارن . مگه ابر کامپیوتره که تخربیش اسکریپتی نباشه . یه نقطه ای رو برای تخریب تعیین کردن و موتور هم همون یه نقطه رو به عنوان محل تخریب در نظر میگیره که میشه اسکریپت !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر