PlayStation Marvel’s Spider-Man 2

سازنده
Insomniac Games
تاریخ انتشار
20 October
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
پیام مدیریت:

هر گونه ترول، بحث مقایسه ای، اسپویل داستانی و پست سونی vs مایکروسافت = بن مستقیم از بازی سنتر


144918_23IMG-1130.jpeg.jpg

اخرین اطلاعات:

* آقای برایان اینتیهار Creative Director و رایان اسمیت کارگردان بازی هستند
* قابل بازی بودن پیتر پارکر و مایلز مورالز تایید گردید
* اسپایدرمن 2 یک عنوان ماجراجویی تک نفره می باشد
* شخصیت ونوم توسط تونی تاد صداگذاری شده است
*در بخش OW بازی و به لطف قدرت PS5، می توان آزادانه بین پیتر و مایلز سوئیچ کنید
* نقشه ی این نسخه، حدود دو برابر نسخه قبلی هستش
کوئینز و بروکلین به بازی اضافه شدن که متفاوت از منهتنن
* بر اساس آخرین اخبار رسیده از سمت پلی استیشن، تاریخ عرضه ی بازی برابر است با 20 اکتبر 2023، برابر با 28 مهر 1402


اطلاعات جدید از کامیک کان:

◾ شخصیت J Jonah Jameson در بازی حضور دارد و مری جین برای وی کار می‌کند
◾ داستان بازی به 9 الی 10 ماه بعد از نسخه مایلز مورالز بر میگرده و مایلز وارد دانشگاه شده
◾ به گفته ی توسعه‌دهندگان ، داستان بازی دارای عواطف انسانی و تاریکی است
◾ دوال سنس و پلیت‌های ویژه ی بازی به صورت جداگانه قابل خریداری هستند
◾ قدرت های جدید پیتر یعنی Spider-Arms و Symbiote، روش های جدید Insomniac برای بهبود کامبت بازی است
◾ مایلز می‌تواند از دو شکل BioElectric Venom در هر مبارزه استفاده کند
ترکیب این توانایی ها با گجت شخصیت ها مانند Web Grabber منجر به Comboهای هیجان انگیزی می‌شود
◾ می‌توانید Coney Island را در بازی اکسپلور کنید و یکی از راه های اکسپلور آن، Web Wings است
به گفته توسعه‌دهندگان، این بازی فرصت عالی بود تا Web Wings را وارد آن کنند و Traversal نسخه اول که هسته اصلی گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man بود را با این ویژگی ارتقا دهند
◾ ونوم از نظر قدرت و ظاهر برای طرفداران آشنا خواهد بود اما داستان منحصر به فردی دارد که طرفداران را هیجان‌زده می‌کند
ونوم از کمیک ها الهام گرفته شده اما اینسامنیاک المان های خود برای پرداخت و ساخت این شخصیت را نیز به آن اضافه کرده
آنها به دنبال تعادلی برای مایع و جامد نشان دادن ونوم بودند و از این نظر توانستند وی را همزمان هم قدرتمند و ترسناک نشان دهند
◾ اینسامنیاک همچنین اعلام کرد که به کار بر روی بازی تا زمان عرضه ادامه خواهد داد و گرافیک بیش از بیش ارتقا پیدا می‌کند

در ابتدای داستان، پیتر و مایلز با زندگی شخصی خودشون دست و پنجه نرم می‌کنن
مایلز در تلاشه که زمانی رو برای واسه نوشتن مقاله ورودی به دانشگاه پیدا کنه اما به خاطر کاری که بهش مشغوله (اسپایدرمن بودن) دائم به تعویق میفته
از طرفی پیتر نیز به دنبال پول برای پرداخت بدهی خانه زن عموی مِی هست و نمی‌خواد که اون رو بفروشه، چون اون خانه واسش بسیار مهمه
درست به مانند مایلز، پیتر نیز در تلاشه که (و شکست می‌خوره) تعادل رو بین مسئولیت هاش و زندگی شخصیش بر قرار کنه
ام جی نیز به دنبال این هست که در وام مسکن به پیتر کمک کنه اما جی جونا جیمسون برگشته و از تمامی افراد کار می‌کشه...
از این رو قهرمانان داستان به دو راهی سختی رسیدن و آینده‌ای مبهم و تصمیم‌های سختی پیش روی آنهاست

IMG_20230721_055905_536.jpg
▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎

2023_07_21_06.02.44_copy_1080x590.jpg
Marvel's Spider-Man 2 - Official Story Trailer | Comic Con 2023
LINK

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎
20210912_022134_copy_432x246.jpg
marvel’s spider-man 2 - PlayStation showcase 2021 : Reveal Trailer | PS5
YouTube

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹



🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
 
آخرین ویرایش:
بازی احتمالا یا ساختش برای ps4 شروع شده و وسط کار سوئیچ کردن رو ps5 یا اینکه نهایتا برای ps4 هم عرضه میشه.
بازی پیش خریدش باز شده اگه قرار بود میان نسلی بشه برای نسل 8 هم باز می شد
سونی مشکل تولید ps5 حل کرده و دلیلی نمیبینه دیگه عناوین کنسول سلرش رو میان نسلی ریلیز کنه (جدا از مسائل فنی)
 
دوتا پست بالاتر عکسای تقریبا مقایسه‌ای با نسخه‌های PS5 بازیای قبلی گذاشتن که تفاوتشون به وضوح مشخصه، اونوقت دوستان هنوز اصرار دارن که بازی میان‌نسلیه :D
ببین دیگه اگه کلا برای نسل فعلی می‌ساختن چی میشد
 
گرافیک طبیعتا پیشرفتهایی نسبت به نسخه قبلی داره ولی کلا انتظارت خیلی بیشتر از این چیزی که میبینیم بوده .

هر چند از لحاظ محتوا ممکنه خیلی قوی تر از قبلی باشه ولی گرافیک بیشتر شبیه یه ریمستر برای قسمت اول هست .
 
  • Like
Reactions: FERYGAMER
حالا ببينيم چى ميشه چطور ميشه ولى خيلى ممكنه اسير تكرار بشه.
خب از اونجایی که نسخه های قبلی رو بازی نکردی، جا داره بگم کاملا اشتباه فکر میکنی:D
گیم پلی بازی وحشتناک قویه (شاید حتی خفن ترین گیم پلی در میان تمام فرست پارتی های سونی باشه!!!)
بلفرض فقط یه موردش به گجت های بازی برمیگرده که باعث میشه که شما کمبوهای عجیب غریب و متنوعی (خیلی متنوع:D) رو اجرا کنی و بازخوردهای جالبی بگیرین
یکی دیگه از لذت های بازی به تراول کردن و گشت و گذار و معلق بودن بین‌زمین و اسمونش برمیگرده که اون حس خیلی خاصی داره و فقط این رو با پلی دادن متوجه میشین (و نه تماشای ویدیوها)
ست های متفاوت با ابلیتی های متنوعشون هم به خودی خود باعث میشن حتی نزدیک‌به اون حسی که گفتین نشین
حالا اینا همه سوا از بحث داستان غنی و باس فایت های یونیکش هستش (به عنوان فن فرام رو این مورد اتفاقا خیلی بیشتر از سایرین حساسم، ولی نسخه های قبلی حسابی راضیم کرده)
در کل فارغ از بحث متا، شکی در این ندارم که این بازی نه حوصله سربرخواهد بود، و نه تکراری خواهد شد
 
گرافیک بازی به خودی خود چیز بدی نیست. ولی مطمئنم کار بعدی همین اینسامنیاک بمراتب از نظر گرافیکی چشم نواز تر خواهد بود. نمی دونم چرا حس می کنم رچت گرافیک بهتری داشت و اونم کار خود Insomniac بود.

حالا می تونه دلیلش تایم کم بعد از ساخت رچت باشه. یا واقعا بازی میان نسلی بوده و در آخر تصمیم گرفتند نسل بعدی باشه فقط یا شایدم با ی رو با asset های بازی قبلی ساختند و وقت زیادی برای ساخت asset های جدید نذاشتند و تمرکز رو گذاشتند رو بخش های دیگه .

تکنیک های گرافیکی که توی رچت من میدیدم رو حداقل توی تریلر و عکس ها ندیدم هنوز.

در هر صورت بازی به اندازه کافی گرافیکش خوبه، مهم تر از گرافیک واسه من باس های بازی و چرخش تو محیط هست که اهمیت زیادی داره.

Mm تو این جهت یعنی چرخش تو محیط یه سری تغییرات نسبت به فرمول نسخه 2018 داشت که حتی اون چیز شاخ رو چند سطح شاخ تر و لذت بخش تر کرده بود. شک ندارم این شماره هم چند قدم پارو فراتر گذاشته.

90 درصد لذت بازی تو همین traverse خلاصه میشه و بدون شک هیچکس رو نا امید نمیکنه.

میشه گفت جز معدود بازی‌های OP بوده اسپایدی که من به تعداد انگشتان یک دست بیشتر از Fast Travel استفاده نکردم اونقدر که چرخش و حرکت تو محیط بازی سرگرم کننده و بی نقص بوده.
 
  • Like
Reactions: Siavash_MH
گرافیک بازی به خودی خود چیز بدی نیست. ولی مطمئنم کار بعدی همین اینسامنیاک بمراتب از نظر گرافیکی چشم نواز تر خواهد بود. نمی دونم چرا حس می کنم رچت گرافیک بهتری داشت و اونم کار خود Insomniac بود.

حالا می تونه دلیلش تایم کم بعد از ساخت رچت باشه. یا واقعا بازی میان نسلی بوده و در آخر تصمیم گرفتند نسل بعدی باشه فقط یا شایدم با ی رو با asset های بازی قبلی ساختند و وقت زیادی برای ساخت asset های جدید نذاشتند و تمرکز رو گذاشتند رو بخش های دیگه .

تکنیک های گرافیکی که توی رچت من میدیدم رو حداقل توی تریلر و عکس ها ندیدم هنوز.

در هر صورت بازی به اندازه کافی گرافیکش خوبه، مهم تر از گرافیک واسه من باس های بازی و چرخش تو محیط هست که اهمیت زیادی داره.

Mm تو این جهت یعنی چرخش تو محیط یه سری تغییرات نسبت به فرمول نسخه 2018 داشت که حتی اون چیز شاخ رو چند سطح شاخ تر و لذت بخش تر کرده بود. شک ندارم این شماره هم چند قدم پارو فراتر گذاشته.

90 درصد لذت بازی تو همین traverse خلاصه میشه و بدون شک هیچکس رو نا امید نمیکنه.

میشه گفت جز معدود بازی‌های OP بوده اسپایدی که من به تعداد انگشتان یک دست بیشتر از Fast Travel استفاده نکردم اونقدر که چرخش و حرکت تو محیط بازی سرگرم کننده و بی نقص بوده.
شایعه شده هزینه ساخت نسخه دوم اسپایدرمن 200 میلیون دلار بوده! این یعنی در حد TLOU PII و GOW

بعید میدونم چیزی باشه که روی asset های بازی قبلی ساخته شده باشه یا وقت زیادی براش نزاشته باشن.
 
  • Like
Reactions: Red Sox
دیدم عده ای از شدت ناراحتی از ضعف و نمره غیر قابل قبول بازی های مورد علاقشون حمله کردن به اسپایدرمن و گفتن خوب بودن و پرفروش بودن این ip دخلی به سونی نداره و ازین حرف های خنده دار :D از اونجایی که تاپیک اون بازی تا مرز انفجار رفت اینجا نظرم رو میگم، ما تا به اینجا نسخه های زیادی ازین عنوان داشتیم ، نمونه ش Spider-man friends or foe که سال ۲۰۰۷ اومد، ته ته زورشون شده بود spider-man shattered dimension و edge of time ، که فکر نکنم بشه جز بازی های خوب ازشون یاد کرد (به شخصه لذت بردم ازشون) ولی نسخه ای که Insomniac داد به هیچ وجه نه تنها با عناوین قبلی ، بلکه با اکثر بازی های ابر‌قهرمانانه قابل قیاس نیست و تمامی آنچه شما از یه گیم قوی نیاز داری داخلش هست، پس محبوب بودن پیتر پارکر و مایلز مورالس فقط یه بخش کوچیکی از موفقیت خود ip رو تشکیل میده، بقیه ش مونده به دست پخت سازنده اثر.
 
پیرو بحث رده سنی و دارک بودن که دو صفحه پیش بود بگم به نظرم با تم همین نسخه میشد یه بازی دارک خفن ساخت. مثلا خشونت پیتر تو لباس سیاهش رو میشد عمیقتر نشون داد. مثلا دشمنانش رو شکنجه می‌کرد یا میزد دست و پای دشمنا رو میشکست بعد تو دیالوگ میگفت چقد حال داد :D یا تا مرز کشتن یکی از دشمنای قوی خودش پیش می‌رفت. در کل میشد بره تو یه حالت "هدف نتیجه رو توجیه میکنه" و بزنه به ف.اک بده همه رو.
یه چیزی مث پیتر پارکر مردعنکبوتی ۳ سم ریمی هم باحال میشه.
از لحاظ دارک بودن هم اتفاقا با حضور کریون میشد داستان kravens last hunt رو اقتباس کرد که یه سرچ کنین میفهمین چه بلایی اونجا سر اسپایدرمن بدبخت اومد :D
در کل اگه میخواستن شرایط فراهم بود حرکت هایی بزنن و واسه من شخصا اون خیلی جالب تر میشد که بخشای تاریک شخصیت پیتر رو عمیقتر نشون بدی ولی بازی از نسخه اول فاز خودش و دنیاشو مشخص کرده و واضحه نمیان یهو نسخه دومشو در حد مورتال کمبت خشن کنن :D یعنی جو دارکش کلا از یه حدی بیشتر نمیشه.

--------------------------------------

راستی جدا از این بحث کسی بازی ultimate Spiderman که خیلی وقت پیش اومد رو یادشه؟ اون هم ونوم رو داشت و آخر بازی میشد بینشون سوییچ کنی. خیلی بازی فانی بود.
 
  • Like
Reactions: reza8
امان از دست محدودیت های آپلود ویدیو!!!
نشد ویدیوی اصلی رو آپ کنم!
ولی یه سری از جزئیات از قبیل سرعت عجیب فست تراول و سوییچ بین دو کرکتر رو میتونین مجدد تماشا کنید:

View attachment VID_20230915_015251_176.mp4
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or