سلام
همونطور که برخی دوستان میدونن Academy of Interactive Arts & Sciences (AIAS) هرساله مراسمی برگزار میکنه و طی اون بهترین های سال میلادی رو اعلام میکنه! این موسسه تنها جایی هست که به طور رسمی برترین ها رو انتخاب میکنه و جوایزی رو به اونها میده!
در کنار سایر برترین ها هر سال یک دیزاینر رو معرفی میکنه که به تالار افتخارات این موسسه راه پیدا میکنه.
تا کنون این افراد به این تالار راه یافتند:
HTML clipboard
Olin گفته که: Mark Cerny ما رو به تمدن پیشرفته ای از نوع داوینچی میبره.
در ادامه Olin اشاره کرده که:"کاری که مارک کرده ایجاد یک بازی جدید نیست. او یک رنسانس به وجود آورده." مارک در کنار اینکه کارهای متفاوتی به عنوان گیم دیزانیر، برنامه نویس و تهیه کننده انجام داده تونسته توی بازار ژاپن هم موفق باشه و این به نظر Olin یک امتیاز بزرگ هستش. بازیهای مارک از بهترین بازی های غربی پرفروش در ژاپن هستند.
باید تا انجام مراسم امسال منتظر بمونیم و ببینیم مارک به این افتخار بزرگ نایل میشه یا نه!
لیست کارهای مارک
منابع:
http://worthplaying.com/article/2010/1/15/news/71561/
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Cerny
http://en.wikipedia.org/wiki/Interactive_Achievement_Award
http://www.interactive.org/awards/annual_awards.asp?idAward=2009
همونطور که برخی دوستان میدونن Academy of Interactive Arts & Sciences (AIAS) هرساله مراسمی برگزار میکنه و طی اون بهترین های سال میلادی رو اعلام میکنه! این موسسه تنها جایی هست که به طور رسمی برترین ها رو انتخاب میکنه و جوایزی رو به اونها میده!
در کنار سایر برترین ها هر سال یک دیزاینر رو معرفی میکنه که به تالار افتخارات این موسسه راه پیدا میکنه.
تا کنون این افراد به این تالار راه یافتند:
HTML clipboard
- 2009 — Bruce Shelley (founder of Ensemble Studios)
- 2008 — Michael Morhaime of Blizzard Entertainment
- 2007 — Dani Bunten (1949–1998), founder of Ozark Softscape
- 2006 — Richard Garriott, founder of Origin Systems
- 2005 — Trip Hawkins, founder of Electronic Arts, 3DO, and currently at Digital Chocolate
- 2004 — Peter Molyneux of Lionhead Studios and Bullfrog Productions
- 2003 — Yu Suzuki of SEGA
- 2002 — Will Wright of Maxis
- 2001 — John D. Carmack of id Software
- 2000 — Hironobu Sakaguchi formerly of Square (Square Enix as of 2003), and currently at Mistwalker
- 1999 — Sid Meier of Firaxis Games and MicroProse
- 1998 — Shigeru Miyamoto of Nintendo
Olin گفته که: Mark Cerny ما رو به تمدن پیشرفته ای از نوع داوینچی میبره.
در ادامه Olin اشاره کرده که:"کاری که مارک کرده ایجاد یک بازی جدید نیست. او یک رنسانس به وجود آورده." مارک در کنار اینکه کارهای متفاوتی به عنوان گیم دیزانیر، برنامه نویس و تهیه کننده انجام داده تونسته توی بازار ژاپن هم موفق باشه و این به نظر Olin یک امتیاز بزرگ هستش. بازیهای مارک از بهترین بازی های غربی پرفروش در ژاپن هستند.
باید تا انجام مراسم امسال منتظر بمونیم و ببینیم مارک به این افتخار بزرگ نایل میشه یا نه!
لیست کارهای مارک
- Marble Madness (1984) - Programming & Designer
- Shooting Gallery (1987) — Programming & Designer
- Missile Defense 3-D (1987) — Programming & Designer
- Sonic the Hedgehog 2 (1992) — Programming, Development Support
- Kid Chameleon (1992) — Programming & Software
- The Ooze (1995) — Programming & Technical Thanks
- Disruptor (1996) — Executive Producer
- Crash Bandicoot (1996) — Executive Producer
- Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back (1997) — Producer
- Spyro the Dragon (1998) — Executive Producer
- Running Wild (1998) — Executive Producer
- Heart of Darkness (1998) — Special Thanks
- Crash Bandicoot 3: Warped (1998) — Executive Producer
- Spyro the Dragon 2: Ripto's Rage! (1998) — Executive Producer
- Spyro the Dragon 3: Year of the Dragon (2000) — Additional Designer
- Crash Bandicoot: Crash Bash (2000) — Game Designer
- Jak and Daxter: The Precursor Legacy (2001) — Additional Game Design and Programming
- Jak and Daxter 2: Renegade (2003) — Additional Game Design and Programming
- Ratchet & Clank 2: Going Commando (2003) — Additional Design Consultant
- Jet Li: Rise to Honor (2004) — Special Thanks
- Ratchet & Clank: Up Your Arsenal (2004) — Special Thanks
- Resistance: Fall of Man (2006) — Production, Design, Technical Assistance
- MotorStorm (2006) — SCEE MIS Ice Team
- Warhawk (2007) — Special Thanks
- Uncharted: Drake's Fortune (2007) — Additional Game Design and Programming
- Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction (2007) — Design Consultant
- Pain (2007) — Ice Team
- Heavenly Sword (2007) — Ice Team
- Formula One Championship Edition (2007) — Ice Team
- MLB 08: The Show (2008) — Ice Team
به نظر من که حقشه و واقعا افرادی مثل مارک دیگه کم پیدا میشن.
یه نکته هم به دوستانی که احتمالا راجع به این بحث اظهار نظر میکنند بگم که یکی از مهمترین دلایل راه یابی به این تالار داشتن عنوان های متعدد هستش و به همین دلیل افرادی نظیر ... و ... که تنها یه عنوان فوق محبوب دارن تا حالا توی این تالار جایی نداشتند.
به امید روزی که اسامی ایرانی رو توی این لیست ببینیم
یه نکته هم به دوستانی که احتمالا راجع به این بحث اظهار نظر میکنند بگم که یکی از مهمترین دلایل راه یابی به این تالار داشتن عنوان های متعدد هستش و به همین دلیل افرادی نظیر ... و ... که تنها یه عنوان فوق محبوب دارن تا حالا توی این تالار جایی نداشتند.
به امید روزی که اسامی ایرانی رو توی این لیست ببینیم
http://worthplaying.com/article/2010/1/15/news/71561/
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Cerny
http://en.wikipedia.org/wiki/Interactive_Achievement_Award
http://www.interactive.org/awards/annual_awards.asp?idAward=2009
آخرین ویرایش: