Multi Platform Mafia: The Old Country

Mafia : The Old Country

IMG_20240820_232908_287.jpg

تاریخ انتشار: 8 آگوست 2025

پلتفرم ها: PS5, XBOX Series X|S , PC

جزییات بازی:

توی این بازی نقش «انزو فاوارا» رو خواهید داشت.او یک جوان سیسیلی است که از کار طاقت‌فرسا توی معدن‌های گوگرد فرار می‌کنه، به "دون توریسی" قسم وفاداری می‌خوره و توی دنیای خشن و بی‌رحم جرایم سازمان‌یافته، توی شهر خیالی «سن چِلِسته» رشد می‌کنه و بالا می‌ره.

- برخلاف مافیا ۳، این نسخه چهارم اصلی بازی، تجربه‌ای داستانی و خطی‌تر رو ارائه می‌ده که تمرکزش روی روایت قوی، ریتم سریع و اصالت تاریخی هست؛ همه این‌ها با موضوعات وفاداری، فداکاری و خانواده گره خورده.

- بازی با موتور Unreal Engine 5 ساخته شده و گرافیک سینمایی فوق‌العاده‌ای داره؛ از نورپردازی GI ریل تایم، تکنولوژی Nanite و نورپردازی ری تریسینگ پشتیبانی می‌کنه و روستاهای سیسیلی، مناطق روستایی و بازارچه‌های سنگفرش رو خیلی زنده نشون می‌ده.

- توی یکی از کلیپ‌های جدید، تنوع گیم‌پلی کاملاً دیده می‌شه؛ از اسب‌سواری و رانندگی با ماشین‌های قدیمی گرفته تا حذف بی‌صدا با چاقو و تیراندازی‌های سنگین با اسلحه‌های اون دوران.

- استودیو Hangar 13 برای واقعی‌تر شدن داستان، با استودیوی ایتالیایی Stormind Games همکاری کرده تا زندگی سیسیلی اوایل قرن بیستم رو از معماری گرفته تا لهجه دقیق و درست نشون بده.

- ضبط حرکات بازیگران و طراحی صدا برای سازنده‌ها خیلی مهم بوده و طبق گفته‌های توسعه‌دهنده در اواخر ماه می و تریلر PAX East که توی Summer Game Fest نشون داده شد، تأکید زیادی روی تأثیر بصری و احساسی بازی شده.

- اولین نمایش گیم‌پلی بازی توی IGN هم تحسین منتقدها رو از سایت‌هایی مثل MeriStation و WCCFTech به همراه داشت و خیلی‌ها معتقد بودن که نسبت به مافیا ۳، بازی جدید خیلی پخته‌تر و امیدوارکننده‌تره.

- هر دو نسخه استاندارد و دیلاکس بازی برای پیش‌خرید موجوده و هر دو شامل بسته Soldato می‌شن. نسخه دیلاکس علاوه بر اون، آیتم‌هایی مثل شاتگان، لباس، اسب، ماشین، موسیقی دیجیتال و کتاب هنری رو هم داره.

- استودیو Hangar 13 همچنین یک بسته داستانی با محوریت قدرتمند شدن"دون توریسی" رو برای بعد از عرضه بازی معرفی کرده که با سیزن‌پس ارائه می‌شه.

- این بازی قول یک داستان قوی، گرافیک چشمگیر و تجربه‌ای احساسی رو می‌ده که روایت‌گر تولد مافیای سیسیل هست و هم برای طرفدارهای قدیمی سری و هم تازه‌واردها ساخته شده.


تریلر معرفی:



View attachment VID_20240820_233437_753.mp4

 
آخرین ویرایش:
فیکس ۶ روز و ۱۱ ساعت مونده تا عرضه بازی! بشدت مشتاقم که توی داستان و دنیاش غرق بشم.
ترجیح میدم با آخرین نسخه احتمالی مافیا که از قضا حال و هوای بشدت یونیکی هم داره، در حد و اندازه خودش کیف کنم تا اینکه هی غر بزنم و بزنم توی سر بازی و تیمش. هرموقع تیم بهتری پیدا شد که بازی +90 گوتی محور از این فرنچایز بسازه، این همه غر زدنم منطقی جلوه میکنه! :D
بازی نه اومده، نه قیمت ۷۰ دلار داره، نه کسی رو مجبور کرده بخرنش و نه تو جریان فرهنگی مزخرف این چندسال اخیر خودشو درگیر کرده و نه اصلا ادعایی داره. هرچیم تا الان نشون دادن از اون زباله مافیا ۳ بهتر بوده! این حجم از جو منفی و تنفر خیلی عجیبه واقعا!
 
فیکس ۶ روز و ۱۱ ساعت مونده تا عرضه بازی! بشدت مشتاقم که توی داستان و دنیاش غرق بشم.
ترجیح میدم با آخرین نسخه احتمالی مافیا که از قضا حال و هوای بشدت یونیکی هم داره، در حد و اندازه خودش کیف کنم تا اینکه هی غر بزنم و بزنم توی سر بازی و تیمش. هرموقع تیم بهتری پیدا شد که بازی +90 گوتی محور از این فرنچایز بسازه، این همه غر زدنم منطقی جلوه میکنه! :D
بازی نه اومده، نه قیمت ۷۰ دلار داره، نه کسی رو مجبور کرده بخرنش و نه تو جریان فرهنگی مزخرف این چندسال اخیر خودشو درگیر کرده و نه اصلا ادعایی داره. هرچیم تا الان نشون دادن از اون زباله مافیا ۳ بهتر بوده! این حجم از جو منفی و تنفر خیلی عجیبه واقعا!
اینکه بازی حالا میاد و چی میشه رو باید دید ولی اینکه یک سری از عزیزان اینجا سعی دارن بگن این بازی هیچ بویی از DNA این سری نبرده یا میان اینقدر به یک سری چیزا مته به خشخاش میزارن و دائم صفر و یک به قضیه نگاه میکنن یا آشغال یا شاهکار و حد وسطی واسش قائل نمیشن نشون میده فقط به خاطر حس نوستالژی میخوان فقط یک گیری داده باشن . داریم از سری حرف میزنیم که همیشه جزو IP ها نیش و کم طرفدار بوده و بعد نسخه اول که تمرکزش کامل رو داستان و روایت مافیایی بود نه دنیای OW نه اکشن پر زرق و برق نسخه دومش همچین وضعیتی داشته :

1754071582539.png

حالا میدونید نکته ماجرا کجاست ؟ مافیا 3 بیشترین فروش رو تو کل سری داشته و عملا از نسخه اول دوم با همه ادیشن های مختلفش (از جمله ریمیک) بیشتر فروش کرده . یعنی اینا میتونستن همون فرمول نسخه سوم رو در پیش بگیرن و همون رو بهبود بدن ولی عوضش اومدن برگشتن به ریشه های سری . نسخه ریمیک یکی از بهترین ریمیک هایی بود که میشد ساخت این نسخه هم سازنده ها خودشون رو پاره کردن که بگن واسه فیدبک فن هامون ارزش غائلیم و بجای ادامه نسخه سوم میخوایم برگردیم به ریشه های سری چیزی که فن هامون میخوان . بازی نسبتا خطی با کمپین 10-12 ساعت به شدت سخت فروش میره بعد یـ عده اینقدر گیرهای الکی میدن تا با کله بازی بخوره زمین . حالا اگه سازنده سر لج با فن ها پیدا میکرد و میزد کل فرمول بازی رو عوض میکرد میگفتیم آره گور باباشون بزار اصلا درش تخته شه ولی الان کاملا پیداست با سازنده ای سر و کار داریم که میخواد این سری رو دوباره برگردونه به ریشه هاش نه یـ کلون چیپ از GTA بسازه و یـ پولی به جیب بزنه . عملا دارن موجودیت استدیوشون رو به خطر میندازن و دست گذاشتن رو یک چیزی که خیلی هم بد میفروشه !!

کاری به این تاپیک ندارم ولی تو این چند وقت فهمیدم گیمر جماعت دائم در حال غر زدن هستش و همش درگیر حواشی هایی هستش که تو فضای مجازی شکل میگره و یـ وسواس عجیب و بیموردی واسه بعضی بازیا به خرج میده. Doom th Dark Age یـ عده به قیمت بازی گیر داده بودن یـ عده میگفتن چرا بازی رو PC مثل نسخه قبل فریم نمیده و هزار مدل گیر های الکی. همین ووچانگ چقدر سر پرفرمنس بازی گیر دادن به بازی بعد یـ پورت آشغالی مثل ریمیک آبلیویون ملت فقط و فقط به خاطر نوستالژی نصف باگا و مشکلات بازی رو ایگنور میکردن و نمراتش بالاتر ـه !!! این بازی هم اومدن گفتن 50 دلار سابقه استدیو و IP هم کاملا مشخصه بعد یـ عده در حد ناتی داگ یـ تجربه تمام پالیش شده ازش انتظار دارن !!
 
آخرین ویرایش:
mafia_the_old_country_1.jpeg mafia_the_old_country_3.jpeg mafia_the_old_country_crypt.jpeg mafia_the_old_country_2.jpeg GxMB1_GWcAI4V7j.jpg GxMB2AHXEAEFbUS.jpg GxMB17zWQAMrqHp.jpg GxMB1-tWoAIKxyO.jpg

GxSVLNZW8AA1k70.jpg Gw9pAJkWgAAHN1G.jpg GwuMO6RXQAAWDCn.jpg Gwj8DIVWEAAfZVm.jpg GwZl3wCWkAAIebZ.jpg

ایزابلا​

ایزابلا، دخترِ دون توریسی، آرزومند فرار از محدودیت‌های زندگی‌اش در سیسیل است. او که مجذوب انزو و دنیای خطرناک او شده، با دقتی قاطعانه در میان رازها، وفاداری و عشق حرکت می‌کند.

طبیعت فهیم و اراده‌اش او را در کشمکش میان رویاهایش و واقعیت‌های خشن میراث خشونت‌بار خانواده تبهکار توریسی راهنمایی می‌کند.

دون (The Don)​

برناردو توریسی با بی‌رحمی محض، یک امپراتوری جنایتکار قدرتمند ساخت و بعدها نفوذ خود را از طریق سرمایه‌گذاری‌های قانونی مانند تاکستان وسیعش، مشروعیت بخشید. او که مورد ترس و احترام است، به افراد صادق شفقت نشان می‌دهد و تحقیر خود را برای فاسدان نگه می‌دارد.

برناردو که به شدت مغرور و عمیقاً مراقب دخترش ایزابلا است، از استقلال روزافزون او می‌ترسد و سایه جنایتکاری‌اش بر رابطه‌ای که بیش از همه برایش عزیز است، سنگینی می‌کند.

انزو (Enzo)​

انزو، کارگر سابق یک معدن گوگرد در سیسیل، از سختی فرار می‌کند تا تنها به دنیای زیرزمینی جنایتکاران با خانواده تبهکار توریسی کشیده شود.

سرسختی و اراده‌اش اعتماد آن‌ها را جلب می‌کند، اما با بالا رفتن جایگاهش، بین وفاداری، عطش برای زندگی بهتر و سرخوردگی فزاینده از دنیای خشونت‌آمیزی که بخشی از آن شده، درگیر است.

سزاره (Cesare)​

سزاره، برادرزاده جذاب اما بی‌اعتماد به نفسِ دون، آرزوی پذیرفته شدن در حلقه داخلی توریسی را دارد. او شک و تردید خود را با ظاهری جسور پنهان می‌کند و رویای به ارث بردن امپراتوری عمویش را در سر می‌پروراند. با این حال، پیوند او با انزو، حس نادری از ارتباط را به او می‌دهد.

همانطور که آنها با هم به اعماق دنیای جنایتکاران فرو می‌روند، سزاره می‌آموزد که اگر می‌خواهد احترامی را که به شدت آرزویش را دارد به دست آورد، باید وظایف خود را در قبال خانواده جدی‌تر بگیرد.

تینو (Tino)​

تینو، مشاور (کونسیلیری) بی‌رحم دون توریسی، با خونریزی و انتقام شکل گرفته است. او یک تاکتیک‌دان سرسخت است که در سایه‌ها رشد می‌کند، به پرخاشگری تشویق می‌کند و اغلب با لوکا و تمایلات دیپلماتیک او در تضاد است.

تینو که عمیقاً وفادار و همیشه مراقب است، از همان ابتدا به انزو بی‌اعتماد است. نگاه تیزبین و وفاداری تزلزل‌ناپذیر او به دون توریسی، هر حرکت او را در دنیای تاریکی که خانواده در آن ساکن است، هدایت می‌کند.

================================
Building An Old But New Setting In Mafia: The Old Country
وقتی از کاکس و نوک در مورد چیزی که بیشتر از همه برای دیدن توسط بازیکنان در اولین نسخه جدید مافیا از سال ۲۰۱۶ هیجان‌زده هستند، سؤال می‌کنم، هر دو با پاسخ‌هایی ساده اما کمی کنجکاوکننده، آموزش‌های مصاحبه‌ای خود را به نمایش می‌گذارند.

نوک: «من واقعاً برای دیدن واکنش‌های بازیکنان هیجان‌زده‌ام، این چیزی است که بیش از همه منتظرش هستم. نمی‌توانم در مورد داستان صحبت کنم، اما فکر می‌کنم بخش فوق‌العاده این بازی، داستان آن است.»

کاکس: «موافقم، واقعاً نمی‌توانیم بیشتر در مورد آن بحث کنیم، اما پایان داستان بسیار تأثیرگذار است، عالی است. من مشتاقانه منتظر واکنش مردم به آن هستم و به پاسخ طرفداران این مجموعه علاقه‌مندم. بازیکنانی هستند که اکنون ۲۰ سال است، یا از زمان بازی اول، با ما بوده‌اند. امیدوارم به بازگشت در زمان علاقه‌مند باشند، زیرا ما تا جایی که می‌توانستیم محترمانه عمل کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که این یک ورودی شایسته برای این مجموعه به نظر برسد و به روش‌های جالب و هیجان‌انگیزی با داستان‌های آینده تلاقی پیدا کند.»

پیش نمایش IGN کلی اسپویل داشت . مطمعنا سازنده ازشون با خبر بوده از اونجایی که تمامش مال چپتر های ابتدایی بوده پس میشه یکجورایی گفت بازی اینقدر سورپرایز داستانی داره که اون اسپویلر ها صرفا یـ سری توئیت ساده به نظر میان.

کارگردان بازی تا الان چند بار گفته به خاطر اینکه بازی کوتاه تر ـه افراد بیشتری به End Credit بازی میرسن . خیلیا اینجور برداشتن کردن که بازی خیلی کوتاه ـه ولی فک میکنم دقیقا منظورش چیزی بوده که قرار مشاهده کنیم . قطعا با یـ داستان به شدت مافیایی و بی رحم طرفیم .
 
اینکه بازی حالا میاد و چی میشه رو باید دید ولی اینکه یک سری از عزیزان اینجا سعی دارن بگن این بازی هیچ بویی از DNA این سری نبرده یا میان اینقدر به یک سری چیزا مته به خشخاش میزارن و دائم صفر و یک به قضیه نگاه میکنن یا آشغال یا شاهکار و حد وسطی واسش قائل نمیشن نشون میده فقط به خاطر حس نوستالژی میخوان فقط یک گیری داده باشن . داریم از سری حرف میزنیم که همیشه جزو IP ها نیش و کم طرفدار بوده و بعد نسخه اول که تمرکزش کامل رو داستان و روایت مافیایی بود نه دنیای OW نه اکشن پر زرق و برق نسخه دومش همچین وضعیتی داشته :

View attachment 387787

حالا میدونید نکته ماجرا کجاست ؟ مافیا 3 بیشترین فروش رو تو کل سری داشته و عملا از نسخه اول دوم با همه ادیشن های مختلفش (از جمله ریمیک) بیشتر فروش کرده . یعنی اینا میتونستن همون فرمول نسخه سوم رو در پیش بگیرن و همون رو بهبود بدن ولی عوضش اومدن برگشتن به ریشه های سری . نسخه ریمیک یکی از بهترین ریمیک هایی بود که میشد ساخت این نسخه هم سازنده ها خودشون رو پاره کردن که بگن واسه فیدبک فن هامون ارزش غائلیم و بجای ادامه نسخه سوم میخوایم برگردیم به ریشه های سری چیزی که فن هامون میخوان . بازی نسبتا خطی با کمپین 10-12 ساعت به شدت سخت فروش میره بعد یـ عده اینقدر گیرهای الکی میدن تا با کله بازی بخوره زمین . حالا اگه سازنده سر لج با فن های پیدا میکرد و میزد کل فرمول بازی رو عوض میکرد میگفتیم آره گور باباشون بزار اصلا درش تخته شه ولی الان کاملا پیداست با سازنده ای سر و کار داریم که میخواد این سری رو دوباره برگردونه به ریشه هاش نه یـ کلون چیپ از GTA بسازه و یـ پولی به جیب بزنه . عملا دارن موجودیت استدیوشون رو به خطر میندازن و دست گذاشتن رو یک چیزی که خیلی هم بد میفروشه !!

کاری به این تاپیک ندارم ولی تو این چند وقت فهمیدم گیمر جماعت دائم در حال غر زدن هستش و همش هم بر میگرده به این حواشیی که تو فضای مجازی شکل میگره و یـ وسواس عجیب و بیموردی واسه بعضی بازیا به خرج میدن. Doom th Dark Age یـ عده به قیمت بازی گیر داده بودن یـ عده میگفتن چرا بازی رو PC مثل نسخه قبل فریم نمیده و هزار مدل گیر های الکی. سر همین ووچانگ چقدر سر پرفرمنس بازی گیر دادن به بازی بعد یـ پورت آشغالی مثل ریمیک آبلیویون ملت فقط و فقط به خاطر نوستالژی نصف باگا و مشکلات بازی رو ایگنور میکردن و نمراتش بالاتر ـه !!! این بازی هم اومدن گفتن 50 دلار بعد یـ عده در حد ناتی داگ یـ تجربه تمام پالیش شده ازش انتظار دارن !!
همین گیمرها امروزی باعث شدن اکثر استدیو ها رو به ساختن ow بیارن و الان شاهد کلی جهان باز با کوئست های مسخره هستیم . دائم از این ور نقشه برو اونور نقشه دنبال نخود سیاه
 
در زیر، مجموعه جدیدی از پرسش‌ها و پاسخ‌ها را خواهید یافت که عمیق‌تر به مکانیک‌ها و ویژگی‌های بازی می‌پردازند:

چه گزینه‌های دسترسی‌پذیری (Accessibility) در Mafia: The Old Country وجود دارد؟

در زیر لیستی از گزینه‌های دسترسی‌پذیری آمده است که می‌توانید در منوی تنظیمات بازی پیدا کنید:

  • اندازه زیرنویس
  • شفافیت پس‌زمینه زیرنویس
  • مقیاس عناصر HUD (نمایشگر اطلاعات روی صفحه)
  • حالت‌های کوررنگی برای رابط کاربری (UI)
  • حالت دویدن (نگه داشتن دکمه/یک بار فشردن)
  • قابلیت شخصی‌سازی کامل کنترل‌های کیبورد در کامپیوتر
  • مبارزه ساده‌شده (Simplified Struggle) (به طور خودکار ورودی‌های دکمه‌زنی سریع را کامل می‌کند)
علاوه بر موارد فوق، تنظیمات گیم‌پلی Mafia: The Old Country نیز گزینه‌هایی را ارائه می‌دهد که ممکن است بازی را برای برخی بازیکنان در دسترس‌تر کند:

  • درجه سختی: آسان، متوسط، سخت
  • دستیار هدف‌گیری (Aim Assist) قابل تنظیم
  • تعویض دنده دستی
  • حالت رانندگی شبیه‌سازی (Simulation Driving)
  • گزینه رد کردن رانندگی و سواری (Skip Drive & Ride)
  • تابلوهای راهنمای مسیر
  • حالت هنگام استفاده از سنگر (نشستن مداوم در مقابل حالت کلاسیک مافیا)
  • لرزش دوربین
  • میدان دید دوربین (FOV)
  • فاصله دید دوربین وسیله نقلیه
  • دنبال کردن دوربین

گزینه‌های درجه سختی در Mafia: The Old Country چیست؟

Mafia: The Old Country
گزینه‌های درجه سختی آسان، متوسط و سخت را ارائه می‌دهد. در اینجا شرحی از هر تنظیم آمده است:

  • آسان (Easy):تجربه‌ای با چالش کمتر برای بازیکنان جدید در بازی‌های اکشن.
    • سلاح‌های شما آسیب بیشتری وارد می‌کنند.
    • دشمنان دقت کمتری دارند.
    • منابع بیشتری از طریق لوت کردن و برداشتن آیتم‌ها به دست می‌آورید.
    • وسایل نقلیه آسیب کمتری از برخوردها می‌بینند.
  • متوسط (Medium):تجربه‌ای متعادل برای بازیکنانی که یک مبارزه منصفانه می‌خواهند.
    • سلاح‌های شما آسیب استاندارد وارد می‌کنند.
    • دشمنان دقت معمولی دارند.
    • وسایل نقلیه آسیب متوسطی از برخوردها می‌بینند.
  • سخت (Hard):تجربه‌ای دشوارتر برای بازیکنانی که به دنبال آزمودن مهارت‌های خود هستند.
    • سلاح‌های شما آسیب کمتری وارد می‌کنند.
    • دشمنان ضربات سخت‌تر و با دقت بالاتری می‌زنند.
    • منابع کمتری از طریق لوت کردن و برداشتن آیتم‌ها به دست می‌آورید.
    • وسایل نقلیه آسیب واقعی‌گرایانه‌ای از برخوردها می‌بینند.

آیا می‌توان Mafia: The Old Country را به صورت آفلاین بازی کرد؟

در کنسول‌ها، Mafia: The Old Country کاملاً به صورت آفلاین قابل بازی است. در کامپیوتر (PC)، برای اولین باری که بازی را اجرا می‌کنید باید به اینترنت متصل باشید، اما در اکثر موارد پس از آن، بازی کاملاً به صورت آفلاین قابل بازی است. دو استثنا برای این موضوع وجود دارد:

  • اگر سخت‌افزار کامپیوتر خود را بین جلسات بازی به طور قابل توجهی تغییر دهید، ممکن است برای اجرای بعدی بازی نیاز به اتصال آنلاین باشد.
  • پس از دانلود به‌روزرسانی‌های بازی (که فایل اجرایی را تغییر می‌دهند)، در اجرای بعدی نیاز به اتصال آنلاین خواهد بود.

آیا می‌توان آزادانه در نقشه Mafia: The Old Country گشت‌وگذار کرد؟

در حالی که Mafia: The Old Country یک تجربه خطی و داستان‌محور است، برخی از ماموریت‌ها آزادی عمل برای انتخاب مسیر خود به سمت اهداف را ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر، مشابه Mafia و Mafia II، به شما فرصت‌هایی برای گشت‌وگذار آزادانه در یک دنیای پرجزئیات و زنده داده می‌شود.

بازی همچنین در زمان عرضه شامل یک گزینه کاوش (Explore) خواهد بود، به این معنی که پس از تکمیل پیش‌درآمد (Prologue)، می‌توانید آیتم‌های جمع‌کردنی را پیدا کنید، پول درون بازی خود را برای آیتم‌های جدید خرج کنید و وسایل نقلیه و اسب‌های خود را برای سواری در محیط بردارید. ما قصد داریم این ویژگی را از طریق یک به‌روزرسانی رایگان پس از عرضه گسترش دهیم که اطلاعات بیشتر در مورد آن در تاریخ دیگری فاش خواهد شد.


آیا در Mafia: The Old Country آیتم‌های جمع‌کردنی (Collectibles) وجود دارد؟

در طول بازی، می‌توانید آیتم‌های جمع‌کردنی مانند یادداشت‌ها، روزنامه‌ها و کارت‌های مقدس (Saints' Cards) و همچنین فرصت‌هایی برای گرفتن عکس پیدا کنید که به شما درکی از دنیای Mafia: The Old Country می‌دهد. برخی دیگر ممکن است پاداش‌هایی مانند تریناکریا (Trinacria) ارائه دهند که می‌توان آن را با دیناری (Dinari) مبادله کرد، یا طلسم‌ها (Charms) که می‌توان آن‌ها را به تسبیح انزو مجهز کرد تا امتیازات و توانایی‌های ویژه‌ای اعطا کند. و مراقب یک نوع آیتم جمع‌کردنی مخفی و مرموز باشید...


آیا حالت عکاسی (Photo Mode) در Mafia: The Old Country وجود دارد؟

خیر، Mafia: The Old Country در زمان عرضه حالت عکاسی اختصاصی نخواهد داشت. با این حال، لحظات خاصی در داستان وجود دارد که در آن انزو تشویق می‌شود با یک دوربین عتیقه عکس بگیرد، که اغلب برای ثبت تصاویری از مناظر زیبای سیسیل است که به سیستم جمع‌آوری هدایت‌شده فوق کمک می‌کند.


چاقوها چگونه کار می‌کنند؟

سه کلاس مختلف چاقو در Mafia: The Old Country وجود دارد:

  • اسکاناتوری (Scannaturi): این چاقوها دوام کمتری دارند اما قابل پرتاب هستند.
  • راسولو (Rasolu): این چاقوها امکان کشتن با یک ضربه را در حین مبارزه فعال فراهم می‌کنند.
  • استیلتو (Stiletto): این چاقوها بالاترین دوام را دارند.
علاوه بر این تمایزها، برخی چاقوها دارای امتیازات ویژه‌ای مانند درمان انزو پس از یک از پا درآوردن (takedown) هستند. شما با پیشرفت در داستان، چاقوهای جدید با امتیازات مختلف را باز خواهید کرد و چاقوها را می‌توان از دو شخصیت غیرقابل بازی (NPC)، پاسکواله یا والریو، خریداری کرد و سپس در مغازه‌ها یا جعبه‌های سلاح آن‌ها تجهیز شد.

فقط یک چاقو را می‌توان در یک زمان حمل کرد و همه چاقوها دوام محدودی دارند که توسط اقدامات ویژه‌ای مانند قفل‌گشایی، کشتن‌های مخفیانه سریع، کشتن با پرتاب چاقوهای اسکاناتوری یا کشتن با یک ضربه با چاقوهای راسولو مصرف می‌شود. دوام چاقوی مجهز شما را می‌توان با استفاده از سنگ‌های چاقوتیزکن (whetstones) که در سراسر جهان یافت می‌شوند، بازیابی کرد.

صرف نظر از دوام، چاقوی شما همیشه به عنوان حمله اصلی melee شما در دسترس است. این یک گزینه عالی است وقتی دشمنی بیش از حد نزدیک می‌شود یا اگر می‌خواهید مهمات خود را حفظ کنید. حمله اصلی به اندازه یک از پا درآوردن بی‌صدا، سریع یا مخفیانه نیست، اما با این وجود کشنده است.

در مورد چاقوهای باز شده از طریق DLC، بازیکنان می‌توانند چاقوهای DLC را از فصل ۲ به بعد پس از ملاقات با پاسکواله تجهیز کنند. این‌ها دارای امتیازات ویژه و ویژگی‌های پیشرفته‌تری در مقایسه با سایر چاقوهای همان کلاس هستند.


آیا مخفی‌کاری در Mafia: The Old Country اختیاری است؟

در بیشتر بازی، مخفی‌کاری کاملاً اختیاری است و به همان اندازه از نظر تاکتیکی کارآمد است که با شلیک مستقیم به سمت دشمنان بروید. با این حال، گاهی اوقات بخش‌هایی از گیم‌پلی وجود خواهد داشت که به دلایل داستانی، انزو را ملزم به ماندن در حالت مخفی‌کاری می‌کند.


واحد پول درون بازی در Mafia: The Old Country چگونه کار می‌کند و برای چه چیزهایی می‌توان آن را خرج کرد؟

واحد پول درون بازی که انزو می‌تواند صرفاً از طریق گیم‌پلی به دست آورد و برای آیتم‌های درون بازی خرج کند، «دیناری» (Dinari) نام دارد. می‌توان از آن برای خرید اسلحه، چاقو، لباس، ماشین و اسب و همچنین سبک‌های جایگزین برای برخی از آن آیتم‌ها استفاده کرد. دیناری را می‌توان از دشمنان لوت کرد، از باز کردن صندوقچه‌ها به دست آورد و از راه‌های دیگر در طول داستان کسب کرد. هیچ ریزتراکنش (microtransactions) در Mafia: The Old Country وجود ندارد و شما نمی‌توانید دیناری را با پول واقعی به دست آورید.


وسایل نقلیه چگونه متفاوت هستند؟

وسایل نقلیه در Mafia: The Old Country در دسته‌های مختلفی متفاوت هستند. هر کدام دارای وزن (کیلوگرم/پوند)، قدرت (کیلووات/اسب بخار)، حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت/مایل بر ساعت) و نوع گیربکس (۲، ۳ و ۴ سرعته) مشخص شده‌اند، و همچنین آماری برای شتاب، ترمز و چسبندگی (Grip) که هر کدام در یک مقیاس پنج نقطه‌ای اندازه‌گیری می‌شوند.

وسایل نقلیه با پیشرفت در داستان، خرید آن‌ها با واحد پول دیناری از یک گاراژ، از طریق بسته‌های محتوای قابل دانلود (DLC)، یا با ورود یا پیوند دادن حساب 2K خود در بازی باز می‌شوند. سبک‌های اضافی برای وسایل نقلیه را می‌توان با دیناری از فروشگاه پاسکواله در بازی خریداری کرد.


آیا اسب‌ها نیز قابل باز شدن و شخصی‌سازی هستند؟

بله، مشابه ماشین‌ها، بازیکنان می‌توانند اسب‌ها را خریداری و سوار شوند و همچنین زین و یراق (tack) آن‌ها را در اصطبل‌ها تغییر دهند. برخی از اسب‌ها و زین و یراق‌ها از طریق گیم‌پلی با پیشرفت داستان باز می‌شوند و تعداد بیشتری از هر کدام برای خرید با دیناری در طول بازی در دسترس خواهند بود. همچنین مانند ماشین‌ها، اسب‌ها دارای آمارهای متفاوتی مانند «استقامت» (Endurance) یا تعداد دفعاتی که می‌توان آن‌ها را برای افزایش سرعت شلاق زد، خواهند بود.


آیا Mafia: The Old Country در کنسول حالت کیفیت (Quality Mode) و عملکرد (Performance Mode) خواهد داشت؟

در PS5 و Xbox Series X، Mafia: The Old Country در زمان عرضه هر دو حالت کیفیت و عملکرد را خواهد داشت. بازیکنانی که می‌خواهند وضوح تصویر و وفاداری بصری بالاتر را در اولویت قرار دهند، باید حالت کیفیت را انتخاب کنند، در حالی که بازیکنانی که ترجیح می‌دهند نرخ فریم (framerate) را در اولویت قرار دهند، باید حالت عملکرد را انتخاب کنند.





بازی سیستم شبیه ساز رانندگی واقعی داره
هر ماشین وزن سیستم گیرباک و چسبندگی متفاوت داره
هم ماشین هم اسب قابلیت های انلاک کردنی دارن
در بیشتر مراحل بازی به شما آزدی عمل داده میشه چجوری اون مرحله رو تموم کنید
بعد اتمام مقدمه به شما قابلیت گشت گذار کامل مپ برای پیدا کردن اشیاع جمع کردنی داده میشه همچنین قرار ـه با اپدیت های رایگان محیط قابل گشت گذار بازی امکانات و مراحل جدید دریافت کنه
نحوه کاور گیری بازی دو حالت داره کلاسیک و حالت داینامیک (مثل TLOU)
بازی روی کنسول دو حال 30 فریم و 60 فریم داره
در بازی یک واحد پول وجود داره که با لوت کردن و انجام ماموریت ها به دست میاد
چاقو ها سه دسته اصلی دارن و هر چاقو پرک مخصوص به خودش رو داره
طلسم‌هایی وجود دارد که میشه به تسبیح انزو اضافشون کرد و از قابلیت هاشون استفاده کرد
درجه سختی بر روی مقدار آسیب ماشین اثر میزاره
 
آخرین ویرایش:
۱۲گیگ Vram؟
بعد ۸ گیگ برای ۱۰۸۰ و Low؟
الان هل بلید ۲ که وحشتناک ترین گرافیک رو، روی پی سی داره، با کارت ۴۰۶۰ رو ۱۰۸۰ و تنظیمات High بازی میکنم و ۷۰ فریم می گیرم.
یا Doom رو ۱۴۴۰ با تنظیمات High و DLSS و FG دارم ۸۰ فریم می گیریم.
دقیقا اینا چیکار کردن؟
کلا بهینه سازی نمیدونن چیه :D
 
آخرین ویرایش:
برای دوستانی که میخوان بازی رو روی PC تجربه کنن ، درایور انویدیا 580.88 WHQL منتشر شد :-bd:-bd:-bd
(من نمیدونم شرایط مهم شدن تاپیک چی هست ، اما برای بازی های این چنینی بد نیست یک هفته قبل تا یک ماه بعد از لانچ تاپیک ـشون مهم بشن :-bd:-bd:-bd ، به هایپ طرفداران و شناخت و آشنایی بیشتر بازی برای بقیه دوستان کمک میکنه :x:x:x )
 
یه بار یه نقر نیومد بگه اشتراکی رو pc چطوره

فروشنده هایی هستند که بازیهای استیم رو با قیمتی حدود 100-150 تومن به صورت اشتراکی میفروشند
یعنی بین 10 نفر مثلا تقسیم می شند و چون افلاین هست بازی و داستان محور تداخلی ایجاد نمیکنه در روند بازی کردن شما
 
  • Like
Reactions: VICE

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or