warning! story spoiler! ایست!بازی را تموم کردید؟تموم نکردید اجازه ی ورود به متن پنهان را ندارید!ولی اگر تموم کردی حتما بیاید منو از سردرگمی نجات بدید:
آخر بازی که می ریم تو پارک فالکون را بکشیم بعد می رسیم به یه سالت تئاتر.اونجا یهو جو میاد تفنگ را می زاره رو سر ما,کلا اونجا می شه یکی همه ی دیالوگ هایی که رد و بدل شد را بگه؟ماله من نمی دونم یهو چی شد صدای شخصیت ها نمی آمد و زیر نویس هم یه کدی می زد می نوشته متن نمی دونم چی چی!
فالکون ميگه اونا ميکشنت حتی اگه منو بکشی بعد ويتو به جو ميگه به من اعتماد کن و اين چيزا بعد جو ميگه: بيا همين الان بزنيم اينو بکشيم و بعدشم که ديگه ديدی!
خوب چون فروم PC فعلا بدجوری اوضاش قاتی پاتیه اینجا دیدم بهتره نظر بدم
یکی از بهترین بازی هایی بود که توی این نسل رفتم
اول از همه در مورد داستان بگم
توی یکی از نقد های سایت که گذری نگاه کردم نوشته شده بود داستان کپی شده و تکراری از فیلم های مافیایی مثل GF.اگه واقعا مافیا بتونه یه تقلید قوی از این مدل فیلم ها بکنه شاهکار کرده.همین هوی رین هم مخلوطی بود از فیلم های مختلف درام.مهم اینه که تا بحال توی بازی ها کامپیوتری با این کیفیت بالا تا بحال پرداخت داستان انجام نشده.تا بحال با این کیفیت دیالگ های کاراکتر ها نوشته نشده بود
این قدر داستان قوی و جذاب بود که یکی از دوستان من که هیچ علاقه ای به بازی های کامپیوتری نداره نیم ساعت سرگرم تماشای بازی و کات سنس های بی نظیر اون بود و بعد از تموم شدنش کلی ابراز علاقه کرد و گفت که اصلا فکر نمی کرده بازی ها هم با این کیفیت داستان پردازی داشته باشن
حتی اکثر نقد ها خارجی رو هم که بعد از اتمام بازی خوندم همه از داستان فوق العاده قوی صحبت به میون آوردن
یکی از نامزد های بهترین داستان سال همین بازی هست
کلکسیون اسلحه ها یکی از خوشدست ترین هایی بود که تا بحال دیده بودم
شلیک کردن با شاتگان و یا مسلسل هایی مثل تامپسون و MP 40 یکی از لذت بخش ترین قسمت های بازی بود
به جرات می شه گفت حتی یک دفه هم یه کار رو به شکل تکراری انجام نمی دید و توی همه مراحل باید یه کار متفاوت انجام داد
هدایت ماشین ها که هیچ بحثی روشون نیست.به بهترین شکل ممکن این بخش طراحی شده.
اصلا فکر نمی کردم قسمت های مخفی کاری اینقدر کامل باشه و بشه به غیر از بی هوش کردن افراد جسدشون رو به جای امن منتقل کردن و یا قفل درها رو باز کرد.
بدون شک طراحی های هر کدوم از مراحل با دقت وصف ناشدنی تیم سازنده انجام شده.حتی لکه های روی دیوار ها و کوچک ترین جزییات روی یه فنجان که بسختی از دور قابل مشاهده هست با بالاترین دقت ممکن ایجاد شده.صورت ها، لباس ها و انیمیشن افراد به شکل کم نظیری سینمایی و واقعی بودن.
کافیه یه مولوتو وسط 5-6 تا ماشین پرتاب کنید بعد به زیبایی وصف ناشدنی فیزیک بازی پی می برید.یه دفه با روشن کردن فیزیک این کار رو انجام دادم که با یه صحنه باشکوه روبرو شدم.بارونی از آهن پاره های ماشین که با افکت زیبا انفجار و دودی غلیط و حجم دار صحنه ای بی نظیر رو برای من رقم زد.تقریبا تمام سنگر های بازی قابلیت تخریب رو داره که تاثیر به سزایی روی گیم پلی بازی می زاره
تک تک خیابون های بازی با هم تفاوت داره و هر کدوم نمای زیبا و مخصوص به خودش رو داره
مشخصا ادامه داستان ویتو ساخته میشه و شماره جدید مافیا احتمال زیاد در همین نسل منتشر میشه
ولی یه سری از مشکلات بازی اگه حل بشه به نظر من مافیا جز بهترین بازی ها تاریخ خواهد شد
1.گردش آزاد و مراحل جانبی و مینی گیم های سند باکس
درسته مافیا یک بازی خطی هست و شاید اگه یه سند باکس صرف بود با این چنین کیفیتی ساخته نمی شد.ولی فکر می کنم اکثر ماها دوست داریم که توی این محیط به این قشنگی کمی آزادی داشته باشیم و بتونیم بین ماموریت ها و کارهای مختلف یکی رو خودمون انتخاب کنیم.البته این کار به نظر من هیچ ضربه ای به بخش اصلی داستان نمی زنه و براحتی میشه به بهترین شکل ممکن در کنار همه اینها یه داستان فوق العاده قوی رو روایت کرد.
RDR امسال نشون داد که با وجود تمام گستردگیی که میشه توی این ژانر ایجاد کرد میشه بازی رو با نهایت کیفیت ممکن در تک تک قسمت ها ساخت و تجربه گیمر رو در یک دنیای مجازی چند برابر جذاب تر کرد
با این کار مدت زمان اتمام بازی که 8 ساعت بود به 20 یا شاید 30 ساعت افزایش پیدا می کنه
البته به همین شکل باز هم مافیا 2 می تونست بلند تر باشه.مثلا قسمت مخفی کاری خیلی کم بهش پرداخته شد با این که با تمام جزییات ممکن توی این بخش کار شده بود
و یا بخش تیر اندازی خیلی محدود بود و یه جورایی گیمر رو در حسرت استفاده بیشتر از اسلحه های می گذاشت
2.سویچ کردن بین کاور ها و شلیک کورکورانه(Blind Fire)
این دو قابیلیت از اصلی ترین قابلیت های قسمت سنگر گیری یه TPS است که توی این بازی وجود نداشت
3.هوش مصنوعی بهتر پلیس ها
در هنگام تیراندازی دشمنا خوب سنگر گیری و تیراندازی می کنند ولی در قسمت تعقیب و گریز بخصوص فرار از دست پلیس ها ضعف های زیادی وجود داره.پلیس ها خیلی راحت بیخیال ویتو می شدن و یا با گذر چند ثانیه ای از کنار اونها متوجه گذر اون می شدن که کمی غیر منطقی به نظر میاد
4.چرخه شب و روز
یکی از مهمترین قابلیت هایی که میشد به بازی اضافه کرد این قابلیت بود.البته با وجود خطی بودن داستان منطقی هست.ولی همون جور که گفتم میشه مافیا رو از این خشکی و خطی بودن بیرون آورد و این ویژگی رو هم اضافه کرد
5.تنوع بیشتر لباس ها و موج های رادیو/امتحان کردن لباس ها قبل از خرید/تنوع NPC ها
لباس ها شاید به 10 مدل هم نمی رسید
موج های رادیو هم 3 تا بیشتر نبود که به شدت خسته کننده میشد و من اکثرا خاموش می کردم
امتحان کردن لباس یه حق طبیعی قبل از خرید اونه که جای تعجب داره در این شماره وجود نداشت
در مورد تنوع NPC ها هم می تونم به مرحله فروش کوپن های بنزین اشاره که کنم که همه ماموران پمپ بنزین کاملا شبیه به هم بودن و فقط دیالگاشون فرق می کرد و یا زنی که مسئول فروش لباس فروشی ها بود در چندین جای دیگه نیز مشاهده میشه که چندان جالب نیست
به نظر من اگه این موارد رعایت می شد و یا حتی در بازی بعد رعایت بشه مطمئنا مافیا به یه عنوان درجه یک و بی نقص تبدیل میشه
منم دیروز موفق شدم این بازی را تمام کنم .
تجربه خیلی خوبی بود و واقعا لذت بخش . به نظر من که لذت بخش ترین قسمت های بازی جایی هست که تو هوای بارونی در حال رانندگی هستید و رادیو Empire centeral هم در حال پخش یک موسیقی آروم هست .
اما در مورد داستان :
تا چپتر 14 بار معنایی داستان خیلی پر بار بود به خصوص با دموهای طولانی و توضیحات زیاد نکته ابهام آمیزی باقی نگذاشته بود . اما نمیدونم چرا در چپتر 15 اینقدر هول هولکی سرو ته بازی رو زدن و با یه دموی سی ثانیه ایی همه چی تموم شد .
به نوعی بازی مثل سریال های ایرانی به پایان رسید .
منم دیروز موفق شدم این بازی را تمام کنم .
تجربه خیلی خوبی بود و واقعا لذت بخش . به نظر من که لذت بخش ترین قسمت های بازی جایی هست که تو هوای بارونی در حال رانندگی هستید و رادیو Empire centeral هم در حال پخش یک موسیقی آروم هست .
اما در مورد داستان :
تا چپتر 14 بار معنایی داستان خیلی پر بار بود به خصوص با دموهای طولانی و توضیحات زیاد نکته ابهام آمیزی باقی نگذاشته بود . اما نمیدونم چرا در چپتر 15 اینقدر هول هولکی سرو ته بازی رو زدن و با یه دموی سی ثانیه ایی همه چی تموم شد .
به نوعی بازی مثل سریال های ایرانی به پایان رسید .
باگ های گرافیکی تو بازی بدجوری بیداد می کنه !! تا حالا یه همچین باگ های وحشتناکی تو هیچ بازی کامپیوتری ندیدم . داشتم با ماشین حرکت می کردم یهو زمین محو شد و افتادم تو اب !!! و گیم اوور هم شدم!!
یه سوال در مورد داستان بازی :
مگه اول بازی نشون نداد که ویتو و جو دارن از یه طلا فروشی دزدی می کنن و ویتو گیر می افته . بعد می نویسه 2 سال قبل !!؟ چرا دیگه به اون قسمت پرداخته نشد اصلا ؟