سلام
یه مدت از دست ما خلاص شده بودید . امیدوارم مورد پسند قرار بگیره . مشکلی هم اگر هست به بزرگی خودتون ببخشید .
در GDCامسال , 2K نمایش کامل بین Civilization V و Mafia 2 داشت . دوشنبه هفته ای که گذشت , پیش نمایشی جامع از Civilization Vراعرضه کردیم پس , زمانی که با مسئولین 2K ملاقات کردیم , یک راست سراغ دمو Mafia 2 رفتیم . سازنده ارشد بازی Denby Grace , قبل از اینکه ما را در شهر Empire Bay رها کند تا تجربه ای ژرف و عمیق که مربوط به نسخه ایکس باکس 360 بود را بدست آوریم , به ما مونتاژی را نشان داد که در واقع نکات ابتدایی داستان بازی را بازگو می کرد .
مونتاژی که Denby نشان داد , Home sweet Home نام گذاری شده بود که از فبریه 1945 شروع میشد که در واقع همان شروع بازی نیز هست و همچنین از کاتسینس های سینمایی تاثیر گذار که در بازی وجود دارند پرده برداشته شد . قطاری به آرام در ایستگاهی توقف می کند سپس دوربین حرکت می کند و سربازی چمدان به دستی که مشغول پیاده شدن از قطار هست را نمایش می دهد . Vito موقتا برای بهبود زخمی که هنگام نبرد برای او اتفاق افتاده به خانه بازگشته است . محیط برفی و زمستانی , فضایی آرام را به وجود آورده ولی با همه این وجود هنوز هم می توانید شاهد فعالیت های زیادی در ایستگاه باشید مانند دویدن سراسیمه مسافران از این طرف به آن طرف و همچنین کارهایی که برای گرم نگه داشتن خود در برابر سرما انجام می دهند . در همین حال بودیم که ناگهان با Joe دوست ویتو برخوردیم که گویا برای مدتی منتظرش بوده . او سپس به ویتو پیشنهاد داد که تا خانه برساندش . در حالی که قدم زنان مشغول خارج شدن از ایستگاه بودند , 2 پلیس نگاهی شکاکانه به آنها می کردند .
قبل از اینکه به خانه برسند جو از ویتو می خواهد که برای خوردن نوشیدنی به باری بروند . قبل از اینکه برسند , جو متوجه شد که ویتو به محض بهبود زخمش باید به ارتش بازگردد . او که از شنیدن بازگشت دوستش برای جنگ با آلمان ها ناراحت شده بود , برای برقراری تماسی تلفنی از ویتو عذرخواهی می کند و میز را ترک کرد . بعد از رفتن او , یکی از دخترانی که در بار حضور دارد نظر ویتو را به خود جلب می کند . گرامافون آهنگ " Hey , Big Spender " را پخش می کند در همین حین 2 دختر آن طرف بار مشغول جلب توجه کردن هستند . جو چند لحظه بعد با خبرهایی باز می گردد آن هم این است که مشکل حل شده و دیگر نیازی نیست که ویتو به ارتش بازگردد .
طولی نکشید که ویتو بار را ترک و ادامه مسیر تا خانه را قدم زنان طی کرد . در حالی که هواپیما های B17 در آسمان به پرواز درآمده بودند و آهنگ " Let it Snow " با ملایمت خاصی پخش میشد , ویتو سعی می کرد تا از بین جمعیت شلوغ راهی را برای خود باز کند و سرتاسر مسیر به این فکر بود که دوستش جو مشغول چه جور شغلی هست . بار دیگر در خانه , ویتو پیش مادر و خواهرش فراچسکا بازگشته بود . بعد صرف غذای خانگی لذت بخش , فرانکی (* همان خواهر ویتو *) ویتو رو به گوشه ای برد و به او گفت که مدتی بعد از اینکه او برگه خدمت در ارتش را امضا کرد , پدرش از فردی ربا خوار مقداری پول قرض کرد. بدهی آنها هنوز پرداخت نشده است و از طرفی روز به روز بیشتر هم می شود فرانکی سرآخر از ویتو درخواست کرد که بدهی را پرداخت کند . از آنجا که هیچ راه چاره ای باقی نمانده بود , ویتو به جو تماس گرفت که ببیند آیا او می تواند کاری برایش جور کند یا نه .
کاملا واضح که طراحان بازی علاوه بر پیاده سازی صحنه های سینمایی که از فیلم های برجسته ای الهام گرفته شده اند , کاراکتری را خلق کرده اند که در ابتدا با انگیزه قابل توجیهی وارد صحنه می شود و در ادامه خود را در وضعیتی می بیند که کاملا از تحت کنترل او خارج است . ویتو مسلما در بازی در نقش جنایتکاری ظاهر می شود ولی آنقدرها هم خطرناک یا متقلب نیست که گیم پلی بازی را تحت الشعاع خودش قرار دهد . بعد از اینکه از ویتو شناخت نسبی به دست آوردیم و متوجه شدیم که چگونه وارد زندگی جنایتکارانه شده , توانستیم فرصتی اضافه بدست آوریم تا تقریبا تمام قسمت های طراحی بازی را محکی بزنیم . خود دمو کمی گول زننده و دلفریب بود . دسترسی به ماشین ها و اسلحه های بیشتر و از طرفی دیگر با وجود کاهش حساسیت پلیس ها , باز هم مسیر کلی و حسی که دمو القا می کرد به نظر می رسید همانند همان چیزی خواهد بود که گیمران موقع عرضه بازی آن را حس خواهند کرد .
دمو در سال 1951 شروع می شود . ویتو در آپارتمان جو از خواب بیدار می شود . جو یاداشتی را در آشپزخانه به جا گذاشته که در واقع از ویتو برای انجام کاری کمک خواسته است . ما دقایقی را صرف جست و جو کردن در خانه کردیم . قبل از این که سراغ کمد لباس ها بریم تا از بین آنها یکی را تن کنیم چند باری شیر آب را باز و بسته کردیم . بعد از چند لحظه برانداز کردن خودمان در آینه سرانجام آماده شدیم تا از پله ها پایین برویم تا گشت گذار خودمان را در Empire Bay شروع کنیم . گیمران می توانند انتخاب کنند که ماشینی را در خیابان سرقت کنند یا نه . به علت اینکه شروع دمو بود , طراحان بازی از قبل 3 ماشین را در پارکینگ قرار داده بودند . دوتا از آنها واقعا به مانند هیولایی عظیم الجسته بودند که رانندگی با آنها همانند هدایت کردن قایق میماند پس طبیعتا ماشین سیاه رنگ اسپورت را برداشتم که به نظر قابل تغییر می رسید . خط قرمز رنگی که در مینی مپ نمایان بود , ما را به سمت مقصد هدایت می کرد . پس دیگر مجبور نیستید برای رسیدن به مقصدتان مرتبا به نقشه بزرگ شهر مراجعه کنید . در حالی که مشغول رانندگی کردن بودیم , می توانستیم با استفاده از D-pad ایستگاه های رادیویی را تعویض کنیم . می توانید انتظار وجود آهنگ هایی از Little Richards گرفته تا Screaming Jay Hawkins و همچنین آواز های به سبک ایتالیایی را داشته باشید .
جو به کمک ویتو نیاز داشت تا بسته های سیگاری که در صندوق عقب کامیونی جاسازی شده بودند را پخش کند . از آنجا که انتخاب از بین جعبه های آبی و قرمز سیگار که بنا به درخواست خریداران بهشان می دادیم در حقیقت آن چیزی که ما از یک درام سراغ داشتیم نبود , بعد از گذشت مدتی گروهی از خلافکاران مکزیکی سراغ جو آمدند و شروع به تهدید او کردند و خواستار این بودند که از منطقه تحت پوشش آنها خارج شویم . جو مقابل آنها سفت و سخت ایستاد تا اینکه کار به جایی رسید که آنها با پرتاب چندین Molotov Cocktail باعث نابودی کامیون حمل سیگار شدند و به سرعت از محل متواری شدند . جو و ویتو نیز ماشینی را برداشتند و به دنبال آنها رفتند . متاسفانه تعقیب و گریز ثمری نداشت و آنها توانستند فرار کنند سپس جو و ویتو به Eddie تماس گرفتند تا نابودی کامیون حمل سیگار را به او گزارش دهند .
این خبر چندان به مذاق Eddie خوش نیامد و تصمیم گرفت تا از ویتو و جو دعوت کند تا به همراه چندین نفر دیگر از اعضای گروهش به مقر گروه مذکور حمله کنند . ویتو و جو از این که دیگر اعضای گروه قاطی ماجرا شده بودند کمی نگران بودند و طی مسیر تا به محل اختفا گروه مکزیکی درباره نگرانی هایشان بحث می کردند . نحوه پرداخت به این قسمت ها یکی از ویژگی های مهم Mafia 2 محسوب می شود . در حالی که هنوز هم طی انجام ماموریت ها با کاتسینس های سینمایی رو به رو خواهید شد , قسمت عظیمی از داستان نیز توسط راوی (* که صدای خود شخصیت بازی هست . تقریبا همانند آلن ویک *) طی ماموریت ها نقل می شود . زمانی که ویتو به رستوران ترک شده متعلق به مکزیکی ها رسید , افراد همراه او مسلسل های خود را بیرون کشیدند و بی هدف کل رستوران را به گلوله بستند (* هیچ انسانی حضور نداشته . در و پنجره و وسایل مختلف دیگر منظور جمله هست *) . واقعا لذت بخش که این حس را داشته باشی که هر چقدر که بخوای می توانی شلیک کنی در حالی که هیچ خبری از زخمی شدن و تهدید اسلحه دشمن در کار نیست . زمانی که در و پنجره و تابلو ها آبکش شدند , به ویتو Molotov Cocktail دادند و از او خواستند تا آنجا را به آتش بکشد . بعد از این که او این کار را کرد , زمان آن رسید که حال به حساب افراد گروه رقیب برسند .
هم اکنون همان موقعیست که قسمت مفرح بازی شروع شد . ویتو به دار و دسته اش پیوست تا به همراه آنها آتش بازی که علیه گروه مکزیکی راه انداخته بودند را پیش ببرد . محل درگیری خیابان طویلی بود که در آن کاور های متعددی وجود داشت . Mafia 2 از سیستم کاور گیری Geow و UC 2 الگو برداری کرده . گیمران می توانند با زدن دکمه A پشت نزدیک ترین مکان پناه بگیرند و با زدن Trigger سمت چپ و فشردن دکمه آنالوگ از کاور خارج شوند و دشمنانی که پشت وسایل پنهان شده اند را نشانه گیرند . اگر از زدن دکمه آنالوگ برای هدف گیری دشنانتان استفاده می کنید می توانید با زدن تریگر سمت چپ از پناه گاهتان خارج شوید و سپس شروع به تیراندازی کنید که در این حالت خود را کمتر در معرض تیرس دشمنان قرار می دهید .
در ادامه خود گیمران طلب پناهگیری می کنند زیرا برخی از درگیری ها کاملا کشنده به نظر می رسند . بعد از اصابت 3 یا 4 گلوله به دیار باقی می روید که در نتیجه مجبور می شوید تا مجددا بازی را از آخرین Checkpoint بارگذاری کنید . سلامتی شما در صورت دوری از آسیب دیدن به آرامی و خود به خود بهبود پیدا می کند . پس از زمانی که کاور می گیرید , بهبود شما شروع می شود . برای به تعادل رساندن درجه سختی بازی بسته به مهارت گیمران , هر موقع که برای لود کردن بازی اقدام کنید سرعت پر شدن جانتان سریعتر می شود . در ادامه مسیر , گیمران حتی فرصتی بدست خواهند آورد تا غذاها و نوشیدنی های دشمنانتان را به منظور بدست آوردن مقداری سلامتی میل کنید . از همه اینها مهم تر , گیمران نیز می توانند M1Garand و مجله Flay Boy ( با اندکی تحریف )بردارند .
هوش مصنوعی همچنین نقش مهمی را در این آتش بازی ایفا می کرد . مانند COD , در Mafia 2 گاهی اوقات مجبور می شوید کنار هم گروهی های خود مشغول تیراندازی بشید . آنها گام به گام شما را همراهی می کنند یا اینکه گاهی اوقات جلوتر از شما حرکت می کنند . در این حالت گیمران فرصتی پیدا می کنند تا دشمنان را دور زده یا از جناحین به آنها حمله کنند در حالی که آتش افرادتان آنها را زمین گیر کرده است . چه دشمنان و چه افراد گروهتان از کاور استفاده می کنند ولی زمانی که گیمر تصمیم بگیرد از کاوری استفاده کند و یکی از افراد شما هم همزمان آنجا حضور داشته باشد , سعی می کند خود را کنار بکشد تا بتوانید به راحتی کاور بگیرید . سیستم مبارزات بسیار طبیعی و راحت طراحی شده است . بعد از نابودی دشمنان , ویتو و جو متوجه شدند که بیش از حد شلوغ کاری کرده اند و اوضاع خارج از تحت کنترل در آمده و همچنین از طرفی Eddie همچنان براین باور بود که آنها بهای کارشان را نپرداخته اند . بعد از نابودی کامل دشمنان , هیچ مانعی مقابل ویتو و جو قرار نداشت که از دزدیدن ماشین های مسابقه ای دشمنان به منظور فروختنشان برای بدست آوردن پول جلوگیری کند . با توجه به آنچکه دموی بازی در GDC امسال به معرض نمایش گذاشت , Mafia 2 جز آن دسته از بازی هایی است که امسال باید در لیست خرید هر کسی باشد و حتی بعد از دیدن این دمو ما را هیجان زده تر از گذشته کرد . منتظر جزییات بیشتراز بازی در ماه های آتی باشید .
پایان
منبع
آخرین ویرایش: