این بازی مال سال 2009 می باشد اگر اشتباه نکنم!ولی من چند روز پیش خردیم فکر نمی کردم از بازی های مانند WORLD OF GOO و LIMBO قشنگ تر باشه این بازی یک شاهکاره .به نظر من چند وقت بی خیال بازی های چنگی شوید و به این بازی بچسبید چون این بازی واقعا خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی فکری هست.در بازی اگر به بالا دقت کنید عکس یک کتاب که یک تلوزیون مانند چسبیده می بینید که اگر روش کیلیک کنید یک بازی (نمی دونم چی مگن) راشروع می کنید که با تمام کردن ان کار هایی که باید در ان محلی که هستید انجام بدهید رانشان می دهد بهتر که این کار را نکنید و از فکز خود استفاده کنیم!
بازی دو بعدیه ولی از نظر گرافیک واقعن عالیه و من تا حالا بازی ای با این گرافیک و طراحی خاص بازی نکرده بودم . معماهای بازی هم خیلی خوب ساخته شدن و حل بعضی از معماهاش واقعن مغز ادم را به......میده:d
بازی بدون هیچ مقدمه ای با زدن گزینهی New Game بلافاصله شروع میشود. از شهری که حالت برجی شکل دارد یک موشک (سفینه) بیرون میآید و رباتی را به بیرون پرت میکند. این ربات بعد از این که قطعات بدنش را پیدا میکند به دنبال راهی برای رسیدن به شهر خودش میرود. ربات درون بازی به دنبال هدفی میگردد. از همان اول بازی هم معلوم است که ربات به دنبال هدفی است و اتفاقاتی برای او افتاده است و برای همین تمام تلاش خود را می کند تا راه خود را ادامه دهد. اما چه بلایی سر این ربات آمده و خواهد آمد؟ جوابیست که آن را به مرور و با دیدن رباتهای دیگر که داستان های خودشان را به صورت تصاویری سیاه و سفید میگویند خواهید فهمید. اما تا پایان بازی فقط جزئیاتی از داستان را خواهید فهمید و اصل موضوع را درست در آخر خواهید فهمید. از اول تا آخر بازی همهی روباتها حرفی نمیزنند و فقط به صورت اشاره و تصاویری سیاه و سفید در ابر بالای سر روباتها داستان را خواهید فهمید. در نگاه اول شاید بگویید که راویت داستان به این صورت شاید تکراری و خسته کننده و یا نا مفهوم بشود اما این روش غیر از این که به خوبی داستان را روایت میکند بلکه جذابیت خاص خود را هم خواهد داشت. در Machinarium هر چیزی جذابیت خاص خود را دارد!
گیمپلی بازی چیزی پیچیدهای ندارد؛ فقط دو تا کار میتوانید انجام دهید، یا کیلک کنید و یا آیتمهای خود را بردارید که این هم همان کلیک کردن است. پس در بازی فقط کلیک می کنید و کلیک می کنید. اما با این کلیکها معماهای پیچیده و جذاب بازی را طی خواهید کرد. در هر جای بازی آیتمها و معماهای متفاوتی وجود دارد که باید آنها را حل کنید. میتوانید برای زده شدن یک جرقه در مغرتان از راهنمای کوچکی که در بالای صفحه است استفاده کنید. این راهنما فقط یک تصویر سیاه و سفید است و همانطور که گفتم برای نشان دادن هدف نهایی کاربرد دارد. معماهای بازی هر کدام بر اساس منطقی طراحی شدهاند. بعضی واقعاً هوشی هستند و در بعضی باید به خوبی محیط را بگردید تا یک نشانه پیدا کنید. در گیمپلی گزینهی دیگری هم وجود دارد که آن کوتاه و بلند کردن قد روبات است. روباتی که آن را هدایت میکنید میتواند قدش را کمی کوتاه و یا بلند کند که باید هزاز گاهی برای حل معماها از این ویژگی استفاده کنید. برای حل معماها کتابی هم در بالای صفحه وجود دارد که میتواند راهنمایی کاملی به شما بکند و کلید آن به پایان رساندن یک مینی گیم است..
گرافیک و طراحی بازی هر کس را شیفتهی خود میکند. از همان نگاه اول مجذوب این بازی خاص شده و با آن همراه میشوید تا بازی را به اتمام برسانید. شخصیت اول بازی یعنی روبات آهنی ما با این که از آهن درست شده است اما قلبی فولادی ندارد و با نگاهی مظلومانه دل هر کسی را میسوازند و این در بقیهی روبات ها (غیر از نقشهای منفی) هم دیده میشود. در طراحی بازی به جزئیات موجود در آن هم توجه شده است. در گوشه و کنار شهر روباتها جزئیات جالبی را میبینید که شاید بعضی از آنها آیتمهای لازم برای ادامهی راه باشد و نکتهی جالبی که در این جا وجود دارد این است که تا به یکی از آیتمها نزدیک نشوید نمیتوانید آن را بردارید و حتی آیکن آن هم تغییر نمیکند.
در کنار گیم پلی خوب و گرافیک عالی، موسیقی آرام بازی هم دیگر همه چیز را واقعاً شگفت آور میکند. در هر قسمت از بازی موسیقی مخصوص خود پخش میشود که احساس میکنید اگر آن موسیقی را در قسمتی دیگر میشنیدید، موسیقی برایتان شگفتآور نمیشد. شاید گاهی اوقات در بعضی قسمتهای بازی صبر کنید تا موسیقی آن را بشنوید. صداگذاریها نقصی ندارند و این بخش از بازی هم به خوبی طراحی شده است...
بازی دو بعدیه ولی از نظر گرافیک واقعن عالیه و من تا حالا بازی ای با این گرافیک و طراحی خاص بازی نکرده بودم . معماهای بازی هم خیلی خوب ساخته شدن و حل بعضی از معماهاش واقعن مغز ادم را به......میده:d
بازی بدون هیچ مقدمه ای با زدن گزینهی New Game بلافاصله شروع میشود. از شهری که حالت برجی شکل دارد یک موشک (سفینه) بیرون میآید و رباتی را به بیرون پرت میکند. این ربات بعد از این که قطعات بدنش را پیدا میکند به دنبال راهی برای رسیدن به شهر خودش میرود. ربات درون بازی به دنبال هدفی میگردد. از همان اول بازی هم معلوم است که ربات به دنبال هدفی است و اتفاقاتی برای او افتاده است و برای همین تمام تلاش خود را می کند تا راه خود را ادامه دهد. اما چه بلایی سر این ربات آمده و خواهد آمد؟ جوابیست که آن را به مرور و با دیدن رباتهای دیگر که داستان های خودشان را به صورت تصاویری سیاه و سفید میگویند خواهید فهمید. اما تا پایان بازی فقط جزئیاتی از داستان را خواهید فهمید و اصل موضوع را درست در آخر خواهید فهمید. از اول تا آخر بازی همهی روباتها حرفی نمیزنند و فقط به صورت اشاره و تصاویری سیاه و سفید در ابر بالای سر روباتها داستان را خواهید فهمید. در نگاه اول شاید بگویید که راویت داستان به این صورت شاید تکراری و خسته کننده و یا نا مفهوم بشود اما این روش غیر از این که به خوبی داستان را روایت میکند بلکه جذابیت خاص خود را هم خواهد داشت. در Machinarium هر چیزی جذابیت خاص خود را دارد!
گیمپلی بازی چیزی پیچیدهای ندارد؛ فقط دو تا کار میتوانید انجام دهید، یا کیلک کنید و یا آیتمهای خود را بردارید که این هم همان کلیک کردن است. پس در بازی فقط کلیک می کنید و کلیک می کنید. اما با این کلیکها معماهای پیچیده و جذاب بازی را طی خواهید کرد. در هر جای بازی آیتمها و معماهای متفاوتی وجود دارد که باید آنها را حل کنید. میتوانید برای زده شدن یک جرقه در مغرتان از راهنمای کوچکی که در بالای صفحه است استفاده کنید. این راهنما فقط یک تصویر سیاه و سفید است و همانطور که گفتم برای نشان دادن هدف نهایی کاربرد دارد. معماهای بازی هر کدام بر اساس منطقی طراحی شدهاند. بعضی واقعاً هوشی هستند و در بعضی باید به خوبی محیط را بگردید تا یک نشانه پیدا کنید. در گیمپلی گزینهی دیگری هم وجود دارد که آن کوتاه و بلند کردن قد روبات است. روباتی که آن را هدایت میکنید میتواند قدش را کمی کوتاه و یا بلند کند که باید هزاز گاهی برای حل معماها از این ویژگی استفاده کنید. برای حل معماها کتابی هم در بالای صفحه وجود دارد که میتواند راهنمایی کاملی به شما بکند و کلید آن به پایان رساندن یک مینی گیم است..
گرافیک و طراحی بازی هر کس را شیفتهی خود میکند. از همان نگاه اول مجذوب این بازی خاص شده و با آن همراه میشوید تا بازی را به اتمام برسانید. شخصیت اول بازی یعنی روبات آهنی ما با این که از آهن درست شده است اما قلبی فولادی ندارد و با نگاهی مظلومانه دل هر کسی را میسوازند و این در بقیهی روبات ها (غیر از نقشهای منفی) هم دیده میشود. در طراحی بازی به جزئیات موجود در آن هم توجه شده است. در گوشه و کنار شهر روباتها جزئیات جالبی را میبینید که شاید بعضی از آنها آیتمهای لازم برای ادامهی راه باشد و نکتهی جالبی که در این جا وجود دارد این است که تا به یکی از آیتمها نزدیک نشوید نمیتوانید آن را بردارید و حتی آیکن آن هم تغییر نمیکند.
در کنار گیم پلی خوب و گرافیک عالی، موسیقی آرام بازی هم دیگر همه چیز را واقعاً شگفت آور میکند. در هر قسمت از بازی موسیقی مخصوص خود پخش میشود که احساس میکنید اگر آن موسیقی را در قسمتی دیگر میشنیدید، موسیقی برایتان شگفتآور نمیشد. شاید گاهی اوقات در بعضی قسمتهای بازی صبر کنید تا موسیقی آن را بشنوید. صداگذاریها نقصی ندارند و این بخش از بازی هم به خوبی طراحی شده است...