Love Is Over | Catherine Preview

Quantic Dream

کاربر سایت
May 31, 2010
1,432
بسمه تعالی

با وجود بازار گسترده بازی های غربی و کیفیت بالای آنها هرگز نمیتوان منکر عظمت و جایگاه صنعت بازی سازی ژاپن در جهان شد. داستان یکی از مهمترین فاکتورهای بازی های ژاپنی بحساب می آید و در اکثر این عناوین، داستان از غنا و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
Catherine اولین بار در نمایشگاه TGS 2010 به نمایش درآمد و بخاطر متفاوت بودن در زمینه داستان و گیم پلی نظر افراد زیادی را به خود جلب کرد. دلیل دیگری که باعث جلب توجه بیشتر گیمرها نسبت به این بازی شده است، این است که بخش اعظم تیم سازنده سری Persona بر روی این عنوان کار میکند و با توجه به سابقه درخشان آنها در امر روایت داستان و شخصیت پردازی باید انتظار یک داستان عمیق و دلچسپ همراه با مفاهیم تاریک و فلسفی را از Catherine داشت.

i328983_1304692270.jpg

داستان از یک آشنایی ساده آغاز میشود.

Vincent(شخصیت اصلی داستان) 32 سال سن دارد و حدود 5 سال است که با دوست دخترش Katherine رابطه دارد، او از شرایطی که در آن به سر میبرد راضی است و علاقه ای به ایجاد تغییرات در زندگی خود ندارد، بخصوص وقتی که Katherine از او تقاضای تعهد دائمی(ازدواج) و رابطه محکمتر مینماید. داستان زمانی پیچیده تر میشود که Vincent دختر جسور و جذابی به نام Catherine را به حالت برهنه در تخت خواب خود میابد اما بخاطر نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی در شب قبل بیاد نمی آورد که آیا او شب خود را واقعا با Catherine گذرانده است یا نه! داستان جذاب و دلچسب بازی توسط میان پرده های Anime-Cel Shaded که کاملا صداگزاری شده اند روایت میشود. دنباله ای از مرگ های مشکوک و عجیب در شهر اتفاق میافتد که اخبار و گزارشات اسم آن را "انتقام زنان" گذاشته اند، زیرا در تمامی موارد قربانیان مردان جوانی بوده اند که در حالت خواب از دنیا رفته اند.

i328979_1299114698.jpg

آیا Vincent قصد خیانت به Katherine را دارد؟!

پازل های بازی زمانی اتفاق میافتند که Vincent به خواب فرو میرود و کابوس های ناشی از ارتباط با Catherine گریبانگیر او میشود، او در کابوس های خود باید از توده انبوهی از جعبه های مختلف بالا برود که اشاره به مشکلات و سد هایی دارد که در زندگی واقعی باید بر آنها غلبه کند. هدف در بازی این است که با کشیدن و هل دادن جعبه ها نردبانی برای Vincent درست کنید تا قبل از فروریختن بنا بوسیله آن خود را به مرتفع ترین نقطه برسانید. اگر شما در رویاهای خود بمیرید در دنیای واقعی هم خواهید مرد، این بدین معناست که باید در مقابل وحشت ها و سختی هایی که Vincent در زندگی خود احساس میکند مقاوم بود. در طول هر مرحله تعدادی Checkpoint و بالش جهت تکرار دوباره مرحله وجود دارد. بین مراحل مختلف بازی شما با مردهایی ملاقات خواهید کرد که ظاهری گوسفند شکل دارند، گوسفند در بازی نماد چیزهای زیادی است که بهتر است خودتان بازی را انجام دهید و به آنها پی ببرید.

i328981_1299114818.jpg

در طول مراحل بازی شما با افرادی که ظاهر گوسفند شکل دارند روبرو خواهید شد!

همانطور که در مسیر بازی پیش میروید یک نوار باریک در صفحه مشاهده خواهید نمود که بسته به رفتار و پاسخ های شما به سوالات مختلف تناوب خواهد داشت. برای مثال در طول بازی از شما سول میشود: "آیا تا بحال کسی را فریب داده اید؟" شما دو جواب در پیش رو دارید: "بله من به عهد خود عمل نکردم" و "اینطور فکر نمیکنم" چیزی که جالب است این است که جواب های شما به مانند یک پرسشنامه یا نظرسنجی جمع آوری می شود و اگر آنلاین باشید میتوانید ببینید که سایر بازیکنان به این سوالات چه جوابی داده اند. در پایان بازی این نوار متناوب مشخص خواهد نمود که چه پایانی در انتظار شماست و در مجموع بازی از 7 پایان متفاوت بهره میبرد. انجام بخش تک نفره بازی نزدیک 8 الی 12 ساعت زمان نیاز دارد و برای تجربه پایان های دیگر باید بازی را از ابتدا شروع کنید.

i328978_201333hd.jpg

میان پرده های بازی از طراحی تکنیکی و هنری بالایی برخورداند.

در بازی Board هایی وجود دارد که بوسیله آن میتوانید از رتبه خود در انجام پازل های مختلف از نظر سرعت و دقت با خبر شوید، همچنین بازی از از باس فایت های متعددی بهره میبرد که در هنگام انجام مراحل پازل به سراغ شما می آیند، یکی از این باس ها نوزادی عظیم و شیطانی است که قصد له کردن شما را دارد و شما علاوه بر جابجا کردن بلاک ها و جعبه ها باید به فکر جاخالی دادن از لیزر هایی که از چشم اون پرتاب میشود باشید و نگذارید که او به شما نزدیک شود، این نوزاد در حقیقت بازتاب ترس Vincent از بچه دار شدن Katherine و عهده دار شدن مسئولیت پدر بودن را نشان میدهد. هرچقدر که پازل های بازی پیچیده تر میشود شما با جعبه های جدید آشنا میشوید، مثلا جعبه فنری که شما را به طرف بالا پرتاب میکند یا جعبه های بسیار خطرناک که باید از آنها دوری کنید. زمانی که بخش تک نفره بازی را به اتمام برسانید، یک بخش چند نفره آفلاین آزاد میشود که تاکنون چیزی از آن نشان داده نشده اما هم بصورت رقابتی و هم بصورت Co-Op قابل انجام است.

i328982_1299114819.jpg

بعضی از مراحل بسیار دشوار بنظر میرسند.

یک پچ برای نسخه ژاپنی بازی عرضه شده است که درجه سختی "Very Easy" را به بازی می افزاید همچنین تعدادی از مراحل خیلی دشوار را بهینه خواهد کرد. در درجه سختی Very Easy شما شانس بیشتری برای پیدا کردن بطری های انرژی دارید که شما را به اندازه چند جعبه به طرف بالا سوق میدهند. حالت "Normal" نیز در بازی گنجانده شده که به شما این قابلیت را میدهد که اگر جعبه ای را یه اشتباه حرکت دادید آن را به جای اصلی خود برگردانید. تمامی این تغییرات در نسخه اروپایی و آمریکایی بازی نیز گنجانده خواهد شد.
بدلیل اینکه بازی توسط تیم سازنده سری Persona طراحی شده است شما شباهت های زیادی بین طراحی هنری بازی و سایر بازی های این تیم خواهید یافت، همچنین تمامی موسیقی های بازی توسط Shoji Meguro که سازنده موسیقی های سری Persona نیز بوده ساخته شده است. با وجود اینکه درجه سنی بازی برای بزرگسالان تعیین شده است شما در میان پرده های بازی اثری از برهنگی کامل نخواهید یافت و این نشان از کارگردانی بجای بازی دارد.

Catherine بنظر داستان پیچیده ای دارد که به شرح مفاهیمی میپردازد که تابحال در دنیای بازی های رایانه ای مطرح نشده اند، باید منتظر بود و دید که چه اتفاقاتی برای Vincent خواهد افتاد زمانی که بازی در تاریخ 26 July برای دو کنسول Xbox360 و PS3 عرضه شود.
 

Trunks

کاربر سایت
Jan 2, 2008
7,173
نام
Shahab
مرسی حمید جان. بالاخره یکی به این بازی توی این سایت اهمیت داد :D!
فقط میشه یه انتقاد کوچیک کرد :)؟ یکم تند نوشتیش... یعنی مثلا تا آدم میاد درگیر جمله شه یهو جمله قطع میشه و میره سره یه مبحث دیگه. در مورد داستان و نوع روایت هم یه کوچولو کم توضیح دادی که البته مهم نیست. ولی در کل همینکه به این بازی اهمیت دادی خودش کلی ارزش داره...
 
  • Like
Reactions: Captain Bl4ck3

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
ممنون برای پیش نمایش خوبتون =d>

من که از همین الان مشتاق اومدن بازیم ، فقط تاریخ عرضه بازی خیلی با نسخه ژاپنی فاصله داره !! مگه میخوان تغییراتی توی بازی انجام بدن که این همه با تاخیر برای اروپا و آمریکا عرضه میشه ؟!! :-?:-/
 

Quantic Dream

کاربر سایت
May 31, 2010
1,432
مرسی حمید جان. بالاخره یکی به این بازی توی این سایت اهمیت داد :D!
فقط میشه یه انتقاد کوچیک کرد :)؟ یکم تند نوشتیش... یعنی مثلا تا آدم میاد درگیر جمله شه یهو جمله قطع میشه و میره سره یه مبحث دیگه. در مورد داستان و نوع روایت هم یه کوچولو کم توضیح دادی که البته مهم نیست. ولی در کل همینکه به این بازی اهمیت دادی خودش کلی ارزش داره...
خواهش میکنم قابل نداشت، راستش من خیلی وقته که مقاله ننوشتم برای همین یه مقدار اون روونی و نگارش نثر تا حدودی از خاطرم رفته که امیدوارم به مرور زمان درست بشه، در مورد کوتاهی هم کلا هدفم از نوشتن این مطلب این بود که کاربران رو بطور مختصر با این بازی و سبک و داستانش آشنا کنم وگرنه جا داشت زیاد توضیح بدم و ممکن بود از حوصله خواننده ها خارج بشه.
ممنون.خیلی خوب بود.فقط بازی که بیاد زبونشم انگلیشه یا فقط زیرنویس انگلیسی داره؟
لطف دارید، بله هم زبانش انگلیسی هست و هم از زیرنویس انگلیسی بهره میبره.
مگه میخوان تغییراتی توی بازی انجام بدن که این همه با تاخیر برای اروپا و آمریکا عرضه میشه ؟!!
کار ترجمه بازی خودش خیلی زمان میبره و البته ممکنه صحنه هایی از بازی هم تغییر پیدا کنه.
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
پیشنمایش زیبایی بود
قلمتون هم خوب و روونه و من از این مدل نوشته بیشتر از نوشته های بلند( مثل ماله خودم!:D) خوشم میاد
ولی بازی چرتیه!:D حالا هر چقدر هم میخواد داستانش خفن باشه. لااقل برای من یکی هیچ جذابیتی نداره
 

Trunks

کاربر سایت
Jan 2, 2008
7,173
نام
Shahab
پیشنمایش زیبایی بود
قلمتون هم خوب و روونه و من از این مدل نوشته بیشتر از نوشته های بلند( مثل ماله خودم!:D) خوشم میاد
ولی بازی چرتیه!:D حالا هر چقدر هم میخواد داستانش خفن باشه. لااقل برای من یکی هیچ جذابیتی نداره
بازی که نیومده :-/!
 

Quantic Dream

کاربر سایت
May 31, 2010
1,432
پیشنمایش زیبایی بود
قلمتون هم خوب و روونه و من از این مدل نوشته بیشتر از نوشته های بلند( مثل ماله خودم!:D) خوشم میاد
ولی بازی چرتیه!:D حالا هر چقدر هم میخواد داستانش خفن باشه. لااقل برای من یکی هیچ جذابیتی نداره
ممنون یکم بخودم امیدوار شدم:d راستش هنوزم معلوم نیست بازی چجوری میشه، من خودم فکر میکنم Catherine از اون دسته بازیهای سلیقه ای هست که بعضی خیلی ازش خوششون میاد و بعضی هارو نمیتونه بخودش جذب کنه، اما اگه بخوایم با توجه به سابقه خوب تیم سازنده سری Persona به قضیه نگاه کنیم میتونه عنوان موفقی باشه.
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
بازی که نیومده !
این قدر ازش دیدم و شنیدم که دیگه می دونم با چی طرف هستم
البته مثله بقیه بازی ها یه تست می زنم
ممنون یکم بخودم امیدوار شدم راستش هنوزم معلوم نیست بازی چجوری میشه، من خودم فکر میکنم Catherine از اون دسته بازیهای سلیقه ای هست که بعضی خیلی ازش خوششون میاد و بعضی هارو نمیتونه بخودش جذب کنه، اما اگه بخوایم با توجه به سابقه خوب تیم سازنده سری Persona به قضیه نگاه کنیم میتونه عنوان موفقی باشه.
می دونم سازنده بازی کی هست ولی خوب به نظر من بازی ازون مدل عنوان هایی هست که بعد از یه مدت خسته کننده میشه و دیگه داستان هم نمی تونه بازیکن رو به ادامه بازی ترغیب کنه
موضوع اینه که من یه لیست طویل از بازی های درجه یک نسل های دیگه دارم که اگه وفت کنم اونا میرم و این بازی با اون بازی ها اصلا قابل مقایسه نیست پس در نتیجه از لیست من حذف می شه
و الا مطمئنا برای کسایی که بازی ندارن می تونه مدتی سرگرم کننده باشه
 

The Hoss

کاربر سایت
Apr 7, 2010
1,148
نام
سِد حسین
از همون اوّلین تریلری که ازش دیدم، جوّ و فضای بازی منو گرفت. (مردمو مشروب میگیره، مارو جوّ بازی)
اصلاً این عجیب بودن طرحا نشونه‌ای از غیر سطحی بودن عنوانه.
به عنوان یه پیش‌زمینه برای ورود به بازی و همچنین که توی این انجمن خلق خدا به این بازی به چَشم یه بازی خراب و مزخرف نگاه می‌کنن مناسب و قابل توجه بود. کیپ آپ د گود ورک حمید خان.
ولی به شخصه فک می‌کنم، برای این عنوان نه با پیش‌نمایش میشه از عهده‌ی توصیف بازی بر اومد و نه با نقد و بررسی‌های رایج توی سایت‌ها.
اصلاً نمیگم Review یا Previewها بد هستنا، به نظرم با یه تحلیل یا یه چیزی مثل Plot & Explanation باید به بازی حمله برد...
مرسی در کل.

خیلی ممنون نقد جالبی بود
بله خیلی نقــد خوبی بود!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر