Loulan: The Cursed Sand یه بازی اکشن آرپی جیه که داستانش طی مسیری از جاده ابریشم تا مناطقی از غرب چین روایت میشه.
دراین بازی شخصیت ما که Cursed Sand نام داره یه گارد سلطنتی که بعد از مرگ دوباره زنده میشه و در هیاهوی جنگ به پادشاهی ویران شده لولان برمیگرده تا با کمک گرفتن از قدرت شنها به جنگ دشمنهاش بره و عشق خودش رو پیدا کنه.
که در این حین بازی یه داستان عاشقانه و غمانگیز رو تعریف میکنه.
ایده داستانی بازی بر اساس واقعیتی تاریخی و الهام از اون شکل گرفته و بسط داده شده.
الهام اصلی داستان بازی بر اساس کشف مومیایی «Xiaohe Princess» (پرنسس شیاوهه) که اوایل دهه 2000 در چین یافت شده بوده.
حتی ایده اضافه شدن ویژگی شن ها در بازی هم کاملا به این اتفاق تاریخی و نوع خاکی که این مومیایی در اون منطقه پیدا شده ارتباط داره.
خاک اون منطقه حاوی مقادیر زیادی از نمک هست که این مومیایی 4000 ساله رو تونسته به بهترین شکل ممکن محافظت کنه.
بازی توسط استودیوی ChillyRoom در حال توسعت که در کارنامش تعدادی بازی F2play و نه چندان مهمی دیده میشه و میشه گفت این بزرگترین بازیشونه.
باید اضافه کنم که سونی تحت برنامه China Hero Project زیر چتر خودش آورده و با کمک مالی و فنی که به استودیو میکنه قرار هست که به طور همزمان برای PC/PS5 منتشر بشه و به نظر میرسه که برای 2026 برنامه ریزی شده باشه.
با این حال کمپانی سونی ناشر بازی نیست.
طراحی گیم پلی بازی انگاری God of Warهای کلاسیک و Prince of Persia رو ترکیب کرده باشی.
(خدا رو شکر هیچ ویژگی از سولزلایکها درش دیده نمیشه)
یکی از ویژگی های اصلی بخش گیم پلی فرم دوگانه ایه که شخصیت اصلی داره که میتونه در دو حالت اسکلت و نیمه انسانی/شنی باشه(چیزی شبیه به دارک سولزها که Human یا Hollow بودیم).
در واقع فرم اسکلت مانند شخصیت فرم قوی تر اونه که در این حالت شخصیت شنهای روی سطح بدنش رو از دست میده و اونها رو تبدیل به یه شمشیر بزرگتری (sandblade) میکنه و خودش عملا اسکلت میشه.
کارگردان بازی Hongwen Huai هستن که از پروژه های قبلی که درش حضور داشته به این ها میشه اشاره کرد:
انجین بازی UE5 هست.
دراین بازی شخصیت ما که Cursed Sand نام داره یه گارد سلطنتی که بعد از مرگ دوباره زنده میشه و در هیاهوی جنگ به پادشاهی ویران شده لولان برمیگرده تا با کمک گرفتن از قدرت شنها به جنگ دشمنهاش بره و عشق خودش رو پیدا کنه.
که در این حین بازی یه داستان عاشقانه و غمانگیز رو تعریف میکنه.
ایده داستانی بازی بر اساس واقعیتی تاریخی و الهام از اون شکل گرفته و بسط داده شده.
الهام اصلی داستان بازی بر اساس کشف مومیایی «Xiaohe Princess» (پرنسس شیاوهه) که اوایل دهه 2000 در چین یافت شده بوده.
حتی ایده اضافه شدن ویژگی شن ها در بازی هم کاملا به این اتفاق تاریخی و نوع خاکی که این مومیایی در اون منطقه پیدا شده ارتباط داره.
خاک اون منطقه حاوی مقادیر زیادی از نمک هست که این مومیایی 4000 ساله رو تونسته به بهترین شکل ممکن محافظت کنه.
کشف «Xiaohe Princess» (پرنسس شیاوهه) یکی از معروفترین یافتههای باستانشناسی در منطقه صحرای تاکلاماکان در استان سینکیانگ چین است — و مربوط به تمدن باستانی لولان و فرهنگ شیاوهه (Xiaohe Culture) میشود. این کشف از نظر تاریخی، فرهنگی و حتی ژنتیکی اهمیت زیادی دارد.
- «پرنسس شیاوهه» در واقع یک مومیایی طبیعی است که در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ در گورستان شیاوهه (Xiaohe Cemetery) کشف شد.
- باستانشناسان چینی او را به دلیل حفظشدگی شگفتانگیز و چهرهٔ آرام و نجیبش، «پرنسس» نامیدند — اما او در واقع یک زن معمولی از آن تمدن بوده است.
- این گورستان یکی از قدیمیترین و مهمترین محوطههای باستانی جادهٔ ابریشم است، قدمتش حدود ۳,۸۰۰ تا ۴,۰۰۰ سال تخمین زده میشود.
- مومیاییها در شیاوهه بهصورت طبیعی خشک شدهاند، چون شنهای صحرای تاکلاماکان بسیار خشک و نمکدار است.
- لباسهای آنها از پشم بافته شده، چکمههای چرمی و حتی ماسکهای چوبی دارند.
- «پرنسس شیاوهه» موهای بلوند مایل به قهوهای، پوست روشن، و لباس پشمی قرمز دارد — که باعث شگفتی دانشمندان شد، چون نشان میدهد مردم آن منطقه احتمالاً از ریشههای آمیختهی اروپایی و آسیایی بودند.
- مطالعات DNA (در دانشگاه ژنو و مؤسسه ژنتیک پکن) نشان داد که او ترکیبی از نژادهای غربی و شرقی بوده — مدرک نادری از تبادلات ژنتیکی در جاده ابریشم اولیه.
- مومیاییهای شیاوهه، از جمله «پرنسس»، شواهد مستقیمی از حضور تمدنهای مهاجر اولیه در آسیای مرکزی ارائه میدهند.
- این کشف دیدگاه جدیدی دربارهٔ پیشینهٔ مردم لولان و فرهنگهای باستانی مسیر جاده ابریشم ایجاد کرد.
- امروزه «پرنسس شیاوهه» در موزه سینکیانگ (Xinjiang Museum) نگهداری میشود و یکی از مشهورترین مومیاییهای آسیاست.
بازی توسط استودیوی ChillyRoom در حال توسعت که در کارنامش تعدادی بازی F2play و نه چندان مهمی دیده میشه و میشه گفت این بزرگترین بازیشونه.
باید اضافه کنم که سونی تحت برنامه China Hero Project زیر چتر خودش آورده و با کمک مالی و فنی که به استودیو میکنه قرار هست که به طور همزمان برای PC/PS5 منتشر بشه و به نظر میرسه که برای 2026 برنامه ریزی شده باشه.
با این حال کمپانی سونی ناشر بازی نیست.
طراحی گیم پلی بازی انگاری God of Warهای کلاسیک و Prince of Persia رو ترکیب کرده باشی.
(خدا رو شکر هیچ ویژگی از سولزلایکها درش دیده نمیشه)
یکی از ویژگی های اصلی بخش گیم پلی فرم دوگانه ایه که شخصیت اصلی داره که میتونه در دو حالت اسکلت و نیمه انسانی/شنی باشه(چیزی شبیه به دارک سولزها که Human یا Hollow بودیم).
در واقع فرم اسکلت مانند شخصیت فرم قوی تر اونه که در این حالت شخصیت شنهای روی سطح بدنش رو از دست میده و اونها رو تبدیل به یه شمشیر بزرگتری (sandblade) میکنه و خودش عملا اسکلت میشه.
کارگردان بازی Hongwen Huai هستن که از پروژه های قبلی که درش حضور داشته به این ها میشه اشاره کرد:
- God of War (2018) — Gameplay Programming.
- God of War: Ragnarök (2022) — Gameplay Programming
- Halo 5: Guardians (2015) — Tools Engineering / Tools Engineer
- Halo 5: Forge (2016) — Tools Engineering
انجین بازی UE5 هست.
تریلر معرفی بازی
View attachment Loulan- The Cursed Sand Game Reveal Trailer - PC & PS5 Games.mp4
تصاویر بازی
View attachment Loulan- The Cursed Sand Game Reveal Trailer - PC & PS5 Games.mp4
تصاویر بازی
