LittleBigPlanet 2 First Look

Victarion

Loyal Member
همان‌طور که می‌دانید امروز به صورت رسمی، قسمت دوم بازی LittleBigPlanet از سوی استودیو خلاق Media Molecule معرفی شد. متنی که در می‌خوانید، اطلاعات اولیه بازی (First Look) از سایت IGN UK می‌باشد.

LBP 2 درست به مانند قسمت ما را احساستی کرد، گرچه باید اعتراف کنیم که ما هم انتظار دنباله برای این بازی را نداشتم، چون قسمت با داشتن امکانات فراوان و میلیون‌ها مراحل مختلف که توسط کاربران ساخته شده است، در نظر ما تا ابد قابل بازی است.

اولین نکته قابل ذکر این است که MM قول داده تمامی مراحل ساخته شده در LBP 2 هم قابل بازی هستند، که این سوال را پیش می‌آورد که قسمت چقدر امکانات جدیدی ارائه می‌دهد که ارزش خریدن داشته باشد؟ جواب سادست: "خیلی زیاد" بله این بازی بسیار بلند پروازانه تر از قسمت اول است.


هسته اصلی LBP 2 قدرت تصور شماست، این بازی دیگر یک platfromer ساده نیست بلکه یک Platform برای بازی‌هاست! اگر تریلر بازی را دیده باشید متوجه سبک‌های مختلف می‌شوید، از ریسینگ top-down گرفته تا بازی‌های قدیمی shoot-'em-ups افقی... تمام این‌ها با ابزارهای جدیدی که در این بازی در اختیار دارید قابل ساخت هستند.

از تغییرات مهم دیگر می‌توان به اضافه شدن Sackbot ها، وسایل نقلیه قابل کنترل و دوربین تغییر یافته بازی، اشاره کرد. همه این موارد انقدر خوب در کنار هم جمع شدند که انگار به‌راستی تنها محدودیت برای ساخت مراحل، قدرت تصور و وقت شماست. LBP 2 شامل 30 مرحله جدید از سوی سازندگان است که در طول این مراحل کمابیش قابلیت‌های جدید بازی را درک خواهید کرد.

با سیستم جدید دوربین شما می‌توانید حتی صحنه‌های سینماتیک هم بسازید، شما کنترل کامل بر روی دارید از جمله حرکت، تنظیم، زوم و ... کات سین‌های بازی هم دیگر مکالمات ساده نیست، شما می‌توانید صداهای مختلف ضبط کنید و برای Sackboy هایتان صداگذاری کنید. بدین وسیله شما علاوه بر مراحل مختلف، می‌توانید فیلم یا فیلم‌های interactive هم بسازید. برای اینکار به هنر پیشه هم لازم دارید، Sackbot ها می‌توانند این نقش را ایفا کنند، شما می‌توانید رفتار، ظاهر و حرکات آنها را تنظیم کنید به طوری‌که با Sackboy ها تفاوت چندانی نخواهند داشت. آنها می‌توانند دوست، دشمن یا حتی body guard باشند. برای تنظیم هوش مصنوعی Sackbot ها امکانات خیلی زیادی در اختیار دارید برای مثال نحوه راه رفتن، سرعت یا وظایف دیگر مانند گشت زدن در یک مکان خاص و ... حتی قابلیت تنظیم شخصیت برایشان نیز وجود برای مثال ممکن است بعضی از آنها از ارتفاع بترسند یا ... اگر این‌ها کافی نیستند شما می‌توانید انیمیشن‌های مختلف برای Sackbot ها رکورد کنید مانند حرکات زامبی‌گونه یا روبات‌ها، همین‌طور می‌توانید حرکات دست، پا و سر آنها را نیز توسط کنترلر رکود کنید.



برای خلق NPC ها شما به یک وسیله اصلی دیگر نیز نیاز دارید. circuit board ابزاری است در واقع مغز NPC محسوب می‌شود و آن را تقریباً به هر وسیله‌ای که به AI نیاز داشته باشد می‌توان نصب کرد و دستورات لازم را به وسیله آن طراحی کنید. circuit board ها همچنین در وسائل نقلیه کاربرد دارند شما می‌توانید یک چیپ direct control را به وسیله نقلیه نصب کنید و به وسیله آن دکمه‌ها و نحوه کنترل مختلفی را برای آن تایین کنید برای مثال تغییر جهت را به آنالوگ‌ها اختصاص دهید یا یک دکمه برای بوق زدن انتخاب کنید و ... بدین ترتیب شما قادر به تغییر کنترل بخش های مختلف هستید و می‌توانید نحوه کنترل مورد نظر خودتان را ایجاد کنید.

برای نشان دادن قابلیت‌های جدید MM یک دمو کوتاه را به نمایش در آورد که وسائل نقلیه مختلفی وجود داشت از جمله یک مرغ که می‌توانست ارتفاعش را با زدن دکمه پرش بیشتر کند، یک اژدها که آتش پرت می‌کرد و یک تراکتور. این‌ها هر کدام پناسیل بالای بازی را نشان دادند مخصوصا اژدها که در یک مکان دوربین تغییر جهت داد و بازی تبدیل به یک shoot-'em-up قدیمی شد حتی بهتر از اون در هنگام نمایش تراکتور دروبین به نمای over-the-shoulder تغییر کرد در حالی با چند Sackbot دیگر مسابقه می‌دادید، البته تمام این‌ها یک حیله هوشمندانه است در واقع بازی بر روی یک صفحه 2 بعدی ساخته می‌شود.

MM سیستم اشترک گذاری مراحل رو هم بهبود داده است حالا امکان این وجود دارد که مراحلی را که می‌سازید به همدیگر متصل کنید و بعد به اشتراک بگذارید. به این ترتیب شما می‌توانید حتی یک بازی متشکل از چندین مرحله برای خودتان بسازید. همچنین وب سایت جدیدی برای توسعه بخش اشتراک گذاری مراحل تاسیس کرده است به نام LBP.me. با استفاده از این وب سایت کاربران می‌تواننید با PSN ID خود یک sub domain در اختیار بگیرند و فعالیت‌های خود و دوستانشان را چک کنند، لیستی از مراحل مختلف را مشاهده کنند و مرحله را به لیست خود آماده کنید و هنگامی که بازی را شروع کنید آن مرحله آماده بازی کردن است. همچنین هر مرحله دارای یک URL اختصاصی است و شما می‌توانید آن ها را در فروم‌ها، فیس بوک و ... به نمایش بگذارید. این امکانات باعث می‌شود تا شما بهتر بتوانید مراحل ساخت خود را به دیگران معرفی کنید.



همچنین اطلاعت دیگری از طریق مصاحبه‌های مختلف منتشر شده است که به این ترتیب است:


  • پشتیبانی از Move
  • پشتیبانی از Mouse و Keyboard برای طراحی مراحل
  • توانایی ساخت سبک‌های مختلف بازی
  • اضافه شدن Grappling Hook
 
دستت درد نکنه کیوان!
منم فکر نمی کردم LBP 2 ساخته بشه چون فکر میکردم واقعا بازی کاملی هست و چیزی نمونده که بهش اضافه کنند ولی بعد از دیدن تریلر و خوندن این متن و اون امکاناتی که گفته شد دیدم اینا واقعا کارشون درسته و فراتر از تصور کار می کنند :d
توی LBP حدود 2 ملیون مرحله ساخته شده! فکر کنم توی این یکی به 2 برابر هم برسه :d
 
عظمت اين بازي قابل وصف نيست خدايي خيلي چيز خوفي بايد باشه, اولين بازي پلتفورمر هست كه خوشم مياد ازش. خدا كنه تو E3 چيز درست حسابي اي ازش نشون بدن.

*: مرسي.
 
اولين بازي پلتفورمر هست كه خوشم مياد ازش
به قول Media Molecule این یه بازی Platform نیست، یه Platform For Games ! این جمله خیلی حرفه ولی گویا Media Molecule تونسته این کارو بکنه. بازم باید منتظر درو کردن جایزه ها تو E3 و میانگین امتیازات بالا باشیم.

مرسی کیوان، میخواستم ترجمه کنم دیدم تو زحمتشو کشیدی.
 
با اینکه انتظار زیادی از بخش داستانی شماره ی قبل نداشتم ولی امیدوارم تو این شماره روی داستان مانور بیشتری بدن...
ممنون کیوان جان :love:
 
استفاده از MLAA هم تایید شد، این نشون میده که استودیوهای سونی همشون دارند رو به این تکنیک میارن و میتونیم از این به بعد شاهد بازی هایی با AA خفن باشیم :دی
 
اضافه شدن MLAA خیلی خبر خوبی بود.این تیم کوچک mm لحاظ تکنیکی تک هستن هنوزم که هنوزه هیچ شرکتی نتونسته نورپردازی به پیچیدگی سیستمی که در بازی اول بود پیاده کنه. lbp 1 تنها بازی هستش چه روی pc وچه روی کنسول که real time GI داره حتی در document هائی که crytek در مورد real time GI مورد نظرشون در cryengine صحبت کردن از سیستمی که Mm استفاده کرده تمجید کردن.این سیستم نورپردازیشون انقدر پیچیدست که کنسولهای امروزی نمیتونن اون رو به صورت 3d اجرا کنن اصلا یکی از دلایل 2.5d بازی اول همین سیستم نورپردازی انقلابی بود
 
مرسی بابت خبر کیوان جان واقعا عالی بود :biggrin1:
استفاده از MLAA هم تایید شد، این نشون میده که استودیوهای سونی همشون دارند رو به این تکنیک میارن و میتونیم از این به بعد شاهد بازی هایی با AA خفن باشیم :دی
اینا دیگه دارن نابود می کنن :biggrin1:
 
MLAA که روی ps3 اجرا میشه در واقع یک الگوریتمیه که توسط spu اجرا میشه برای edge detection و اضافه کردن blur برای از بین بردنش.حالا خود این عملیات edge detection میتونه از روشهای مختلف انجام شه مثلا روشهای EDGE DETECTION در SABOTEUR و GOD OF WAR3 یکی نیستش و با هم فرق دارن.البته هنوز نتونستن کاری کنن که سایه ها وTRANSPARENCIES رو هم بشه با این روش مورد عنایت فرار داد:p
 
این MLAA عجب تکنیک خفنی هست خداوکیلی باید SCE رو برای به کار گرفتن این تکنولوژی ستود من هنوز تو کف AA روی GOW3 موندم بدون شک اگر این تکنیک نبود اون بازی اینقدر خفن جلوه نمیکرد.
 
کیوان تو منو میکشی آخر!
برای خلق NPC ها شما به یک وسیله اصلی دیگر نیز نیاز دارید. circuit board ابزاری است در واقع مغز NPC محسوب می‌شود و آن را تقریباً به هر وسیله‌ای که به AI نیاز داشته باشد می‌توان نصب کرد و دستورات لازم را به وسیله آن طراحی کنید
با این قابلیت خیلی سوژه میشه راه انداخت!
 
:((الان که خبر رو خوندمکم مونده دیوونه بشم.:love:
تازه از سربازی برگشتم.اولین پستم اینجاس.(البته دوباره میرم)
این خبر فوق العاده اس!!!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or