Multi Platform Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii

سازنده
Ryu Ga Gotoku Studio
تاریخ انتشار
Feb, 2025
ناشر
SEGA
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
خوب اینم نسخه جدید سری یاکوزا یا همون لایک دراگون شخصیت اصلی این نسخه گورو ماجیما هست بازی مانند نسخه قدیمی سری مبارزات BEAT 'EM UP هست ماجیما دو مدل استایل مبارزه داره یکی mad dog هست که استایل اصلی ماجیما در سری هست و الان کلی امکانات بهش اضافه شده و استایل دوم sea dog هست که جدیده و خیلی جالبه. به غیر از این در گیم پلی این نسخه بخش مبارزات با کشتی مثل اساسین بلک فلگ دیده شده همونطور هم آپدیت ها و شخصی سازی کشتی و خدمه هم داره و البته آپدیت و شخصی سازی جزیره محل فرماندهی که تا حدودی از مانند ماموریت جزیره در Like a Dragon: Infinite Wealth هست . گیم پلی مثل چند نسخه اخیر دارای عناصر rpg هستش.به علاوه اکثر مینی گیمهای جذاب سری مثل Karaoke و kart racing از نسخه 7 سری و ... در این نسخه حضور دارند



 
نمیدونم چرا ولی با اینکه گیم پلی باحالی داشت ولی به نظرم تو مدیوم یاکوزا نمیگنجه :D

یه جورایی دویل می کرای رو ریختن تو اساسین بلک فلگ بعد گونجوندنش تو پوست یاکوزا :D
یاکوزا باید یه کم تاریک و دارک باشه ، یه مقداری سرسنگین باشه بعد حالا بیای اون وسط دو تا کارائوکه بزنی چهارتا کاراکتر عجیب دوتا دونه دمبل برداری هفت نوع خرچنگ و برگر بخوری:D
 
حس دوگانه ای نسبت به این بازی دارم.
از یه طرف بشدت از اومدن یه یاکوزای دیگه حتی با وجود فرعی بودنش خوشحالم. از طرف دیگه چند تا تغییر هست که برای من ضد حاله.
یکی تغییر کاراکتر. من ترجیح میدادم هنوز ایچیبان پروتاگونیست اصلی بود. یا کیریو. با ماجیما ارتباط نمیگیرم.
دوم محیط و هاوایی. من در تریلرها هرچی دیدم اطراف هاوایی بود و برای من که یوکوهاما و بعد کابوکیچو بهترین لوکیشینهای سری بود بشدت ضد حاله. در بازی قبلی هم با هاوایی ارتباط نگرفتم درحالی که قدم زدن در یوکوهاما برام مثل هوای تازه بود و اصلا الان که مینویسم بازم هوس گشت و گذار در یوکوهاما رو کردم.
مورد بعد که ضد حالش خوشبختانه کمتره قضیه ریل تایم شدن مبارزاته. به نظر من سبک نوبتی در دو شماره قبلی عالی جا افتاده بود و دوتا از بهترین نوبتی های تاریخ بودن. البته ریل تایم هم اگر خوب دربیارن میتونه اوکی باشه و مشکل بزرگی برای من نیست. حداقل در حد دو مورد قبلی بزرگ نیست.

در مورد جزئیات هم اطلاعات زیادی ندارم ولی امیدوارم دانجن های چند طبقه و موسیقی قبلی اینجا هم برگردن. من در شماره های قبلی میوزیک پلیر رو میذاشتم رو اهنگ koi no disco queen و وارد دانجن میشدم و کلا از دنیا و محیط اطراف قطع ارتباط میشدم و میرفتم فضا. این یکی از بهترین تجربه های 40 سال گیمریمه. کاش مجددا این اهنگ و دانجن های عظیم برگردن.

به عنوان کسی که سری یاکوزا رو اندرریت شده ترین سری تاریخ گیم میدونم و حقش خیلی خیلی بیشتر از اینهاست نمیتونم تا اومدنش صبر کنم. ایکاش این بازی پلیر بیشتری اینجا داشت و بحثها در موردش داغ بود.
 
فکر کنم با اضافات زیادی در گیم پلی شده هم در فایتها و هم اضافه شدن کشتی رانی دیگه نمیشه حداقل از لحاظ گیم پلی این نسخه فرعی دونست حداقل در مقایسه با ایشین و مرد بدون نام.من همیشه از شخصیت ماجیما بیشتر از کریو و ایچیبان خوشم آمده مخصوصا اون داستان دارکش در یاکوزا صفر.حتی به نظرم از نظر داستانی یاکوزا 5 هم باید دو شخصیت اصلی می داشت یکی کریو و دیگری ماجیما چون بخش قابل ملاحظه ای از داستان در مورد گذشته ماجیما بود به هر حال حظورش قابل قبولتر از اون بازیکن بیسبال بود که صرفا به خاطر دوستی قدیمیش با دایگو دوجیما وارد داستان شد.البته از ظاهر این نسخه به نظر میاد داستان فانی داره و بقول دوستان اون حس یاکوزایی رو نداره ولی امیدوارم از حداقل اواخر بازی ما بتونیم کمی اون ماجیمای یاکوزا صفر ببینیم.از نظر گیم پلی من هم با یاکوزای ریل تایم حال می کنم و هم نوبتی و اتفاقا نوبتی خیلی عالیه و به نظرم باعث شد تیم سازنده وقت پیدا بکنه و تا بتونه تغییرات مثبتی در حالت ریل تایم بزاره مثل پریدن که در این نسخه اضافه کرده.حتی با چیزی که در infinite wealth نشون دادن میتونند یک نسخه با تلفیق هردو گیم پلی بسازن.به هر حال من که عاشق این سری هستم حتی نسخه ضعیفش مثل 3 رو چند بار رفتم دیگه نتونستم برای این نسخه صبر کنم و پیش خریدش کردم
 
آخرین ویرایش:
خب دمو رو بازی کردم و حقیقتا پشمام ریخت. چون تازه گایدن رو تموم کردم فکر نمیکردم اینقدر غافلگیر بشم ولی طبق معمول، RGG کلا عالی نواخته و حتی به نظرم اینجا گیم‌پلی و کامبت از گایدن هم فان‌تره. حسابی سنگ تموم گذاشتن برای ماجیما. کامبتش دوتا استایل داره. یکی حالت معمولی خودش یا Mad Dog Style و دومی هم حالت پایرت یا Sea Dog Style. سیستم مبارزش شدیدا رَوون و جذابه. میتونید راحت بین دوتا استایل سوئیچ کنید و کمبوهای جالبی بزنید. جاگل کمبوهاش خیلی خووبن. انمی رو میندازه هوا و مقدار زیادی Air Combo روشون اجرا میکنه. جامپ اتکاش هم خیلی خووبن. عین فنر میپره بالا پایین. وسط مبارزه. با هر دو استایل میتونید با نگه داشتن مربع، مثلث و دایره شارژ اتک بزنید. این شارژ اتکا خصوصا تو استایل پایرت خیلی خووبن. مثلا مربع رو نگه دارید دوتا شمشیرش رو پرت میکنه رو به جلو و با مشتاش ضربه میزنه تا شمشیراش برگردن. خیلی حال میده این حرکتش. وقتی هیت گیج پر باشه، تو حالت مَد داگ چندتا کلون از خودش میاره و انمی‌هارو میزنن و در حالت سی داگ هم اینطوریه که ویالون میزنه و بعدش چندتا کوسه از زیر زمین میپرن بیرون و دمیج خیلی خرکی میدن به انمی‌ها. برای گشتن توی محیط هم اسکوتر داره. میتونید مسیر رو تعیین کنید و خودش اتوماتیک میره به سمت اونجا. برای پیدا کردن آیتم هم میتونید L2 رو نگه دارید بعد چیزایی که با رنگ آبی مشخص شدن رو با هوکش بگیرید. واسه جمع کردن حشرات و نارگیل کاربرد داره فعلا. سیستم رینگش خیلی جالبه. تو تمام انگشتاش یه انگشتر میندازه و هر کدوم استت رو میبرن بالا. انگشتای هر دو دستش پر میشن از انگشترای خرکی و بزرگ :D سیستم وانتد بازی هم جالبه و یکی از منابع اصلی برای پول دراوردن. توی نقشه یه سری آدم هستن که با آیکون دستنبد پلیس مشخص شدن. اینا افراد تحت تعقیب هستن و پول خوبی هم واسشون گذاشتن. باهاشون مبارزه میکنید و وقتی شکستشون دادید پول میگیرید. هر چی قوی‌تر باشن، جایزشون هم بیشتره.

برسیم به پایرت کالیسیوم. اینجا همون کالیسیوم خودمون هستش که توی گایدن دیدیم ولی با کشتی. سیستمش اینطوریه که باید اول کشتی حریف رو بترکونید و بعد وارد کشتیشون بشید و اعضاشونو شکست بدید تا پیروز مبارزه باشید. کشتیتون یه ماشین‌گان جلوش داره که با R1 شلیک میکنید و هر دو طرف کشتی هم کنون وجود داره. کنون سمت راست با R2 شلیک میکنه و چپی هم با L2. کشتی دشمن به هر سمتی که باشی، میتونید با اون کنون هدف بگیریدشون. دوتا تیم مختلف دارید توی کشتی. یکی تیمی که موقع نبرد با کشتی حریف استفاده میشن و بعد تیمی که وقتی وارد کشتی حریف میشید وارد مبارزه میشن. توی دمو خودش دوتا تیم رو بهتون میده. همینجا کلی چهره‌ی آشنا میبینید. هر چه سریعتر کشتی حریف رو بترکونین، جایزه‌ی بیشتری گیرتون میاد. سیستم بوست و دریفت هم داره. بوست و دریفت میتونن خیلی کمک کنن تا جهت کشتیتون رو عوض کنید و سریع با هر دو کنون به سمت حریف شلیک کنید. میتونید مربع رو نگه دارید تا خدمه‌ مشغول تعمیر کشتی بشن و در این صورت برای مدت کوتاهی نمیتونید حمله‌ای انجام بدید. اگر اعضای کشتی دان بشن میتونید وارد کشتی بشید و ریوایوشون کنید. در این صورت کشتی نمیتونه حرکت کنه اما میتونید از اسموک استفاده کنید تا دژمن نبینتتون و همچنین دمیجی که میخورید هم خیلی کم میشه. تو این حالت که کنترل ماجیما رو به دست دارید، میتونید از راکت‌لانچرش هم استفاده کنید و یا برید پشت کنون و ماشین‌گان خود کشتی.

در کل مشخصه که باز هم با یه بازی شدیدا خوب و فان از سوی RGG طرفیم. هیچوقت ناامید نمیکنن. فقط امیدوارم دیگه مشغول ساخت نسخه بعدی جاجمنت باشن.
 
آخرین ویرایش:
خداوکیلی پول نداریم بسه دیگه چه وضعشه :D
اینا چرا یه بازی بد نه، حتی متوسطم نمیسازن؟ دم به دقیقه دارن بازی خوب میدن بیرون عجب پتانسیل خفنی داره این فرنچایز و چه تیم کارکشته ای هم پشتش خوابیده که یه فرمول اومده دستش داره میترکونه!
بشدت برای اون IP جدیدشون که نمایشش دادن هایپم.
 
اکثر نقد ها که خوندم از گیم پلی بازی تعریف کردن ولی ظاهرا داستان بازی تقریبا تا قبل از چپتر آخر نا امید کننده هستش در اصل از نظر داستانی دقیقا یک عنوان فرعی هستش و مثل گیدن ولی از بابت گیم پلی خیلی پیشرفت داشته و میشه گفت بهترین نسخه beat em up سری هست فقط حیف اینکه ماجیما پتانسیل یک داستان دارک در حد یاکوزا 0 داشت.اکثر نقدها در کل از بازی تعریف کردن ولی مورد منفی اکثرشون این هستش که بخش داستانی مثل گیدن تقریبا کوتاهه و بازی نباید با این وضعیت فقط 10 دلار کمتر از lnfinite wealth باشه و باید از نظر قیمتی کمتر باشه موردی خودم که طرفدار سری هستم قبول دارم
 
آخرین ویرایش:
فعلا تازه اول چپتر 2 بازی شروع کردم و از نظر گیم پلی بازی عالیه در مورد داستان هم شروع خوبی داشت ولی بعدش یکم تا پایان چپتر اول خسته کننده میشه ولی بازی باس فایتهای خوبی داره البته برای چلنج بیشتر مثل لاست جاجمنت پیشنهاد میکنم روی درجه سختی پروفشنال بازی برید.همونطور که گفتم باس فایتهای باز خوبه ولی اون حس یاکوزایی نداره.البته شاید در ادامه بهتر بشه.مبارزات بازی عالیه.
حس دوگانه ای نسبت به این بازی دارم.
از یه طرف بشدت از اومدن یه یاکوزای دیگه حتی با وجود فرعی بودنش خوشحالم. از طرف دیگه چند تا تغییر هست که برای من ضد حاله.
یکی تغییر کاراکتر. من ترجیح میدادم هنوز ایچیبان پروتاگونیست اصلی بود. یا کیریو. با ماجیما ارتباط نمیگیرم.
دوم محیط و هاوایی. من در تریلرها هرچی دیدم اطراف هاوایی بود و برای من که یوکوهاما و بعد کابوکیچو بهترین لوکیشینهای سری بود بشدت ضد حاله. در بازی قبلی هم با هاوایی ارتباط نگرفتم درحالی که قدم زدن در یوکوهاما برام مثل هوای تازه بود و اصلا الان که مینویسم بازم هوس گشت و گذار در یوکوهاما رو کردم.
مورد بعد که ضد حالش خوشبختانه کمتره قضیه ریل تایم شدن مبارزاته. به نظر من سبک نوبتی در دو شماره قبلی عالی جا افتاده بود و دوتا از بهترین نوبتی های تاریخ بودن. البته ریل تایم هم اگر خوب دربیارن میتونه اوکی باشه و مشکل بزرگی برای من نیست. حداقل در حد دو مورد قبلی بزرگ نیست.

در مورد جزئیات هم اطلاعات زیادی ندارم ولی امیدوارم دانجن های چند طبقه و موسیقی قبلی اینجا هم برگردن. من در شماره های قبلی میوزیک پلیر رو میذاشتم رو اهنگ koi no disco queen و وارد دانجن میشدم و کلا از دنیا و محیط اطراف قطع ارتباط میشدم و میرفتم فضا. این یکی از بهترین تجربه های 40 سال گیمریمه. کاش مجددا این اهنگ و دانجن های عظیم برگردن.

به عنوان کسی که سری یاکوزا رو اندرریت شده ترین سری تاریخ گیم میدونم و حقش خیلی خیلی بیشتر از اینهاست نمیتونم تا اومدنش صبر کنم. ایکاش این بازی پلیر بیشتری اینجا داشت و بحثها در موردش داغ بود.
این آهنگ جزو سی دی کالکشن های بازیه از همون اول در دسترسه میتونید در هنگام پیاده روی و گردش و روی کشتی گوش بدید.البته اکثر آهنگ های سری به عنوان دی ال سی پولی باید بخرید ولی این آهنگو لازم نیست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or