Kojima: خیانت می تواند چیز خوبی باشد

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Hideo-Kojima-mo-cap.jpg


پس از نمایش نیم ساعته گیم پلی Ground Zeroes در نمایشگاه TGS، عده ای بابت برخی تغییرات آن نظر پر شدن سلامتی به صورت خودکار عصبانی شده اند و معتقند که این بازی با سری های اصلی فاصله زیادی دارد. آقای Hideo Kojima اخیرا به این موضوع در توئیتر پاسخ داده اند و گفته اند:
بر خلاف گذشته که سازندگان ساخت بازی های خود را در فضای بسته ای ادامه می دادند، امروزه این مراحل دیگر برای عموم آشکار است. ما با انجام تست های متمرکز بر روی کاربران در دنیا سعی می کنیم یک مدیریت با جزئیات را داشته باشیم. این یکی از اهداف تاسیس استدیو ما در لس آنجلس می باشد. با این حال شما نمی توانید با برآورده کردن تمامی آرزوهای کاربران انتظار شگفت زده شدن را داشته باشید. خیانت از نوع خوب آن قابل قبول است. زیرا بازی های رایانه ای یک سرگرمی است. تا زمانی که این مورد تعاملی است، ما نیاز داریم تا سیستم و کنترل ها را نسبت به روزی که در آن زندگی می کنیم تنظیم کنیم.
ایجاد تغییرات در یک سری با قدمت بالا و راضی کردن همگان سخت است. با این حال نوآوری برای هر سری بازی مفید می باشد و مسلما از الان بسیار زود است که تصمیم قطعی درباره بد بودن آن گرفته شود. نظر شما چیست؟
VG247
 
بنظرم تریلر گیم پلی GZ (کلا متال 5) یه سری نکات منفی داشت که میتونه به کلیت بازی لطمه بزنه :

اول
حذف شدن رادار معروف متال گیر ، این مورد بازی رو خیلی گنگ میکنه ، اینکه ندونی Enemy ها دقیقا کجای مپ هستن واقعا آزار دهندس


The_Soliton_Radar.jpg



دوم
اینکه تم بازی بین اکشن و مخفی کاری بالانس شده ، هم میتونی اکشن بازی کنی هم stealth . این کار به فضای Stealth لطمه میزنه
 
آخرین ویرایش:
بنظرم تریلر گیم پلی GZ (کلا متال 5) یه سری نکات منفی داشت که میتونه به کلیت بازی لطمه بزنه :

اول
حذف شدن رادار معروف متال گیر ، این مورد بازی رو خیلی گنگ میکنه ، اینکه ندونی Enemy ها دقیقا کجای مپ هستن واقعا آزار دهندس


The_Soliton_Radar.jpg



دوم
اینکه تم بازی بین اکشن و مخفی کاری بالانس شده ، هم میتونی اکشن بازی کنی هم stealth . این کار به فضای Stealth لطمه میزنه

رادار که از زمان MGS3 به بعد حذف شد.

فقط به نظرم این سیستم علامت گذاری سربازا خیلی خوب نیست. چون از پشت دیوار هم میشه تشخیص داد دارن چیکار میکنن. خدا کنه بشه آفِش کرد.

سیستم سلامتی هم دوست ندارم. MGS3 سیستم سلامتیش شاهکار بود! نمیدونم چرا به سری برش نمیگردونه (سیستم درمان ـه زخما)
 
یه جورایی منظوریش اینه که امضا جمع نکنید و اعتراض نکنید، این کار رو یک خیانت بدونید ! :|:دی

البته تغییرات همیشه جزوی از سری بوده اما خب بعضی ها بدون در نظر گرفتن پیشینه سری یه نکاتی رو میگن که خیلی وقت ِ تغییر کرده، تنها مشکلی که الان این نسخه داره همون مارک کردن ِ

دوم اینکه تم بازی بین اکشن و مخفی کاری بالانس شده ، هم میتونی اکشن بازی کنی هم stealth . این کار به فضای Stealth لطمه میزنه

و گرنه MGS همیشه می تونسته هم یه بازی اکشن ناب باشه هم در عین حال یه بازی مخفی کارانه و بهتر شدن اکشن بازی برای مایی که می خوایم مخفی کاری کار کنیم مشکلی نداره، نمونه ی بارزش MGS4 و یا همون MGS3 در عین مخفی کار بودن می تونه فوق العاده اکشن باشه مخصوصاً نسخه چهارم که یه جورایی سالید وسط یک جنگ بود، اما امیدوارم این قضیه مارک کردن آپشنی داشته باشه تا بشه که مثلاً قابل استفاده نباشه ! یا باشه !
 
رادار که از زمان MGS3 به بعد حذف شد.

تو متال 3 حضورش کمرنگ تر شد ولی کامل حذف نشد ،دوباره تو متال 4 که با یه فرم جدید برگشت. تو همین متال 3 اگه یادم باشه به Item داشت که وقتی فعال میکردی تا یه رنجی تمام سربازها رو تو مپ نشون میداد . حتی تو PW هم چیزی مثل این رادار هست .

MGS4_Laughing_Octopus_1.png


مشکل اینجاس که تو این جدیده کلا حذف شده !:|

و گرنه MGS همیشه می تونسته هم یه بازی اکشن ناب باشه هم در عین حال یه بازی مخفی کارانه و بهتر شدن اکشن بازی برای مایی که می خوایم مخفی کاری کار کنیم مشکلی نداره، نمونه ی بارزش MGS4 و یا همون MGS3 در عین مخفی کار بودن می تونه فوق العاده اکشن باشه مخصوصاً نسخه چهارم که یه جورایی سالید وسط یک جنگ بود، اما امیدوارم این قضیه مارک کردن آپشنی داشته باشه تا بشه که مثلاً قابل استفاده نباشه ! یا باشه !

اشتباه نکن ،
متال گیر هیچ وقت اکشن ناب نبوده ، بخاطر Body Form و character Style و مخصوصا Level Design نمیتونه اکشن باشه
اکشن بازی کردن تو متال گیر همیشه ملال آور بوده ، Handeling بد اسلحه زمان اکشن و فورم Style شخصیت اسنیک واقعا مناسب اکشن نبوده.
اکشن ناب بودن به این نیست که اسلحه رو برداری و همه رو به رگبار ببندی
 
آخرین ویرایش:
شما ها میدونید تو زمان اتفاقات MGS V هنوز Soliton Radar توسط Mei Ling اختراع نشده بوده دیگه ؟!؟ :|:دی

Mei ling فکر کنم به دنیا نیومده بوده هنوز ! :دی

تو زمان شماره 3 هم اختراع نشده بود هنوز
 
الان خدا میدونه منظورش از خیانت چیه ؟! دور شدن نسبی ـه MGS V از ریشه هست یا خیانت تو داستان ـه بازی هست یا ... :|

ولی من تغییر اساس ـا نمیبینم که اذیت کننده باشه . (به جز دیوید :(( )
 
آخرین ویرایش:
جدا از مارک کردن بنظرم از همه مهمتر مکانیک هدفگیری بود که خیلی خشک بود... اون هدف First Person قدیمی هم نبود حالا نمیدونم استفاده نکرد موقع نمایش ازش یا حذف شده
 
اشتباه نکن ،
متال گیر هیچ وقت اکشن ناب نبوده ، بخاطر Body Form و character Style و مخصوصا Level Design نمیتونه اکشن باشه
اکشن بازی کردن تو متال گیر همیشه ملال آور بوده ، Handeling بد اسلحه زمان اکشن و فورم Style شخصیت اسنیک واقعا مناسب اکشن نبوده.
اکشن ناب بودن به این نیست که اسلحه رو برداری و همه رو به رگبار ببندی

وقتی شما بخوای مخفی کارانه بری جلو حالا اصلاً اکشنش در حد COD باشه فرقی نداره، به هر حال اکشن هم در کنار دنیای مخفی کارانه MGS بوده و اونم نیاز به پیشرفت داره، به هر حال راداری هم که شما میگی مختص MGS1 و MGS2 بوده و تغییر هم کرده و در کل کسی مشکلی با این موضوع نداره شاید حتی بعضی از آیتم های سنتی بازی هم نیاز به پیشرفت داشته باشند و چون قرار این نسخه همه چیز رو با گیم پلی روایت کنه نقشه هم در حال اجرا شدن گیم پلی دیده میشه که خیلی وسیع تر ِ و سعی شده اصلاً نشه با استفاده از Start بازی رو متوقف کرد و کم کردن کات سین ها هم به این موضوع ربط داره که در حین بازی شما روایت داستان رو ببینید، مثلاً نمونه بارزش وقتی کار صحبت می کنه شما می تونید کدک رو قطع کنید اما حرفهاش ادامه داره و لازم نیست روی یک صفحه مثل نسخه ها قبلی فقط مجبور باشید حرفهارو بشنوید و نتونید در حینش بازی کنید

جدا از مارک کردن بنظرم از همه مهمتر مکانیک هدفگیری بود که خیلی خشک بود... اون هدف First Person قدیمی هم نبود حالا نمیدونم استفاده نکرد موقع نمایش ازش یا حذف شده

احتمالاًَ ازش استفاده نکردند یه سری خصوصیات رو فکر نمی کنم به این راحتی رو کنن ( که البته خصوصیات قدیمی هم بهش اضافه شده )
 
تو متال 3 حضورش کمرنگ تر شد ولی کامل حذف نشد ،دوباره تو متال 4 که با یه فرم جدید برگشت. تو همین متال 3 اگه یادم باشه به Item داشت که وقتی فعال میکردی تا یه رنجی تمام سربازها رو تو مپ نشون میداد . حتی تو PW هم چیزی مثل این رادار هست .

MGS4_Laughing_Octopus_1.png


مشکل اینجاس که تو این جدیده کلا حذف شده !:|

خب توی MGSV هم هست; سربازا رو مارک میکنی بعد مپو که بیاری جای دقیقشون هست.
به هر حال از هر حذف شدن رادار یا سنسور یا مارک یا هر چی شخصا حمایت میکنم :d چون بازی رو حرفه ای تر میکنه و اگه هم قابل حذف کردن باشه صد درصد حذفش میکنم (مثل Listening Mode بازی TLoU که همون اول بازی حذف شد)

اینکه اکشن بازی بالانس شده با Stealth هم طبیعیه. چون کوجیما خودش گفت میخوام آزادی عمل کامل بدم به همه.

الان خدا میدونه منظورش از خیانت چیه ؟! دور شدن نسبی ـه MGS V از ریشه هست یا خیانت تو داستان ـه بازی هست یا ... :|
کلا گفته. منظورش اینه که به همه تغییرات گیر ندین و اینا در جهت بهتر شدن بازیه.
خیانت از نوع خوب آن قابل قبول است. زیرا بازی های رایانه ای یک سرگرمی است. تا زمانی که این مورد تعاملی است، ما نیاز داریم تا سیستم و کنترل ها را نسبت به روزی که در آن زندگی می کنیم تنظیم کنیم.
 
امید کلا خیلی سعی در ماست مالی کارهای کوجیما رو داری :دی

ما MGS میخوایم بازی کنیم، نه COD که 600 تا تیر بخوره بعد پاشه از این سر مپ تا اون سرش رو بدو ـه. چیزی که MGS3 رو بزرگ کرد همین توجه به جزییات بود. تو اون بازی یه دونه تیر میخوردی باید با هزار دردسر از بدنت میکشیدی بیرون و پانسمان میکردی. اینجا چی؟ بزن بکش برو جلو مثل تانک
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or