PlayStation Killzone: Shadow Fall

سلام بر دوستان

از اخرين نسخه سري KZ دقيقا" 2 سال مي گذره ( در زمان زدن اين تاپيك ) كه KZ3 براي كنسول PS3 بود.
در MEETING سال 2013 كه براي معرفي كنسول نسل بعد سوني يعني PS4 در نظر گرفته شده بود اولين عنوان بزرگي كه براي كنسول معرفي شد چيزي نبود جز KZ : SHADOW FALL

kzsf_ne_2013-02-20_announcing-killzone-shadow-fall_ma.jpg



اقاي اندرو هاوز از سوني از هرمان هالست يكي از موسسين و اعضاي كليدي GUERRILLA GAMES دعوت كرد تا به روي صحنه بيايد و طبق گمانه زني هايي كه پيشتر زده شده بود نسخه بعدي KZ معرفي شد
البته همگان منتظر KZ ايي به پسوند 4 بودند كه اين امر محقق نشد و اين عنوان بيشتر به SPIN OFF ايي از اين سري شباهت دارد
گرافيك در قسمتي كه به صورت زنده از بازي پخش شد بيداد مي كرد و در سطح بالايي قرار داشت و همانطور كه از GG انتظار ميرود با نزديك شدن به روز هاي پاياني ساخت بازي پاي خود را فراتر از مرزهاي فعلي نيز خواهد گذاشت

news_ps4_killzone_shadow_fall_unveiled-13810.jpg







اپديت پست در تاريخ 1391/12/06


خوب دوستان همونطوري كه قول داده بودم يه نقدي بر تريلر منتشر شده بنويسم نقد اماده شد :d

در اين نقد چون ميخوام از لحاظ داستاني هم يه گريز هايي بزنم بايد توجه داشته باشيد خطر اسپويلر KZ3 وجود داره پس اونايي كه دوست ندارن اسپويل بشه براشون نخونن

سال 2381 ! سياره وكتا ! دومين سياره مهم پس از زمين كه طبق اطلاعات يكي از اصلي ترين سياره هاي نظامي است ( دقت كنيد به تعداد سفينه هاي در اسمان وكتا ) وكتا سياره اي بود كه اهالي هگان به ان چشم دوختند اما ISA مخالفت كرد و 1س از حمله نيروهاي هلگان به اين سياره براي تصرف ان با مقاومت شديد رو به رو شدند و پس از وقايع KZ1 و KZ : LIBERATION ( نسخه PSP بازي ) سياره وكتا ازاد شد و پس از ان نيروهاي ISA براي دستگيري ويزاري به هلگان حمله ور شدند و .... !


با گيم پلي و گرافيك شروع مي كنيم تا به بخش داستان برسيم

گيم پلي در KZ همواره از مباحث گرم و داغ بوده است و خواهد بود . امروزه با امدن گيمرهاي نسل جديد كه همه به نوعي فقط اكشن هاي (( بزن بزن )) و (( بكش برو جلو )) را دوست دارند استوديوها و از ان بدتر ناشرين رو به همين نوع از ساخت بازي ها اورده اند به نحوي كه در عرض چند سال تعداد زيادي از IP هاي خوب قديمي ماهيت خود را به كل از دست داده يا دچار تغييرات گوناگون شده اند
KZ نيز از اين قاعده مستثني نيست. عنواني كه سوني براي رويارويي با HALO مايكروسافت علم كرد و هر چند در اغاز چندان موفق نبود اما با KZ2 به عنوان يكي از عناوين مهم PS3 و با كوله باري از تكنيك هاي گرافيكي توانست موفقيت هاي زيادي در چه در كسب جوايز گوناگون از سايت ها و جشنواره ها شد ( اهنگ هاي اين بازي برنده چندين جايزه شده ان )
تا به KZ3 رسيديم كه برخي از دوست داران اين عنوان را با شوك گيم پلي رو به رو كرد
اين شوك به دو بخش مولتي پلير ( كه در واقع فاصله زيادي با مولتي پلير KZ2 داشت ) و چه در بخش سينگل پلير ( كه ان سنگيني و صلابت KZ2 را نداشت ) بر مي گشت
در اينجا به بررسي وقايع نمي پردازيم و به سراغ اصل ماجرا خواهيم رفت

پس از 2 سال شايعه هاي گوناگون بالاخره نسخه بعدي KZ ان هم نه با شماره بلكه با پسوند براي PS4 معرفي شد
گرافيك با توجه به پيشرفت هاي زياد از PS3 به PS4 تغييرات شگرفي كرده ( براي دوستاني كه متوجه اين تغييرات نشده اند توصيه مي كنم كه ويدئويي كه در حال حاضر اكثرا" ان را مشاهده مي كنند - يعني ويدئوي گيم اسپات - را دور بياندازند چرا گه اين ويدئو پرده اي است و به صورت مستقيم ضبط نشده )
تغييرات از نورپردازي ها با حجم بالا , DRAW DISTANCE هاي طولاني عظيم و پر جزييات , بالا رفتن جزييات و همچنين قوي تر شدن تكسچر ها را شامل ميشود تا بالاتر رفتن جزييات دود و اتش كه يكي از مهم ترين عناصر تكنيكي است
صداگذاري در اين نسخه را بايد همانند نسخه هاي قبلي قوي دانست گر چند بايد منتظر فرياد هاي هلگاست ها بود تا دانست كه ايا به اندازه KZ2 اين فرياد ها مو بر بدن ادم سيخ مي كنند يا خير

و اما بحث مهم گيم پلي
اولين نكته در اين قسمت يك اسلحه جديد بود ! اسلحه ايي عجيب كه توانايي بلندتر شدن براي شليك در مسافت هاي طولاني تر را داشت و به جاي گلوله هاي فلزي از ليزر يا چيزي شبيه به ان و تكنولوژي هاي پيچيده استفاده مي كرد اين اسلحه RoF بالايي نيز داشت ولي اسلحه هاي ديگر اين سري همچون STA-52 و M82 معروف نيز در دستان سربازان هلگاست و ISA نيز مشاهده شد
اين اسلحه ميتواند به مانند KZ هاي قبلي جزو اسلحه هاي ويژه و كمياب بازي باشد ( مانند ELECTRICITY GUN و ... )هر چند بايد اين احتمال را ضعيف دانست
مورد بعدي ميراث KZ3 يعني سيستم BRUTAL MELEE ATTACK ها بودند كه در بازي زماني كه كاركتر ما از بالا بر سر سربازي هلگاست فرود امد و با پرتاب چاقو به سمت سرباز ديگر پايان يافت يا در ويدئوي ديگر با شكستن گردن هلگاست ( به مانند KZ3 ! ) همراه بود باشد. اين سيستم به شخصه بيشتر از يك سري صحنه هاي اكشن نيست و همان برخورد از دور با هلگاست ها را بيشتر ترجيه ميدهم !
يكي ديگر از موارد شاخصه سري KZ يعني FP COVER است سنگر گيري به سمت اول شخص ان هم به صورت نيمه چسبنده و نه به مانند سري CoD كه بايدخود با نشستن پشت شنگر از شليك گلول ها در امان مي بوديد بود !
در اين جا بايد از GG تشكر كرد كه اين سيستم را از KZ2 تغيير ان چناني نداده و كل تغييرات به جاذبه هايي مانند ليز خوردن روي زمين و رفتن پشت سنگر منتهي ميشود
مورد ديگر SET PIECE هايي بود كه در بازي گنجانده شده و از اول تريلر با انفجار بمب و در پايان تريلر و كلنجار رفتن با طناب اويزان از سفينه و افراد داخل ان بود ما را هيجان زده تر مي كرد
اصلا" دوست ندارم خاطرات SET PIECE هاي KZ3 ( كه به نظرم از عوامل اصلي تغيير KZ و افت كيفي ان بود ) را دوباره مرور كنم
خاطراتي كه به سوار شدن بر وسيله اي و حمله به دشمن با ميني گان ها ختم ميشد !
اين بار اميدوارم هر بار SP هايي متنوع و جذاب تر شاهد بود ! مسلما" پرواز با يك سفينه در حالي كه از ان به وسيله يك طناب اويزان هستيد و دشمنان ميخواهند شما را از داخل سفينه بكشند بسيار بهتر از نشستن بر روي سفينه هاي ترابري و حمله به يك MAWLR عظيم ان هم فقط با ميني گان است !
اين بار نبايد GG اشتباهات گدشته خود را تكرار كنند زيرا كه اين يك LAUNCH TITLE است
هوش مصنوعي همواره در KZ پيشرو و عالي بوده . از سربازاني كه زخمي مي شدند و فرار مي كردند و ياران شان با شليك به شما فرصت فرار به او مي دادند تا حمله هاي دسته جمعي اما با تراكم منطقه اي كم هم بايد سخن به ميان اورد !
اما اين بار با ديدن همين چند دقيقه نميتوان زياد درباره هوش مصنوعي اين قسمت توضيحاتي داد اما به نظر نويسنده اين بار هم با هوش مصنوعي ايي در حد KZ3 روبه رو خواهيم بود !
يكي ديگر از موارد ديده شده قابليت هاي سرباز بازي بود ! اين قابليت كه به اهسته شدن صحنه در چند ثانيه براي شكار راحت تر هلگاست ها ختم ميشد ! اين قابليت را بايد در خود بازي و به صورت بيشتر بررسي نمود ! ايا اين قابليت بازي را بدتر خواهد كرد يا بهتر فقط در صورت بازي كردن ان ميتوان قدرت اش را فهميد ! به ضخصه با وارد شدن اين مدل شاخصه هاي گيم پلي به يك چنين بازي و IP ايي مخالفم و ان را خلاف هسته گيم پلي ان ميدانم !
در اين مور نيز مطمئنم هستم كه اين تنها قابليت بازي نخواهد بود و قابليت هاي ديگري نيز به زودي معرفي خواهند شد !

%0N/:K/=Ml|/=O/:N/:K/=Ml|/=O/:N/:K/=Ml|/=O/:N/:K/NC/BB اما مهم ترين بخش بررسي نكات داستاني و نكات نهفته در انچه نمايش داده شد ميرسد
ويدئو از جايي شروع ميشود كه سرباز ما به مقر فرماندهاي نيرو هاي نظامي وكتا وارد ميشد او با يك سفينه فرود مي ايد و ايا براي اعلام خبر امده يا فقط براي سر كشي و گرفتن دستورات !
با انفجار مقر قرماندهي نيروهاي نظامي به نظر ميرسيد نيروهاي هلگان ساكن در سياره ميخواهند اتش جنگ ديگري را به راه بيندازند ! سربازان هلگاست از پوشش هايي به مانند پوشش هاي گروه هاي مالتي پلير INFILITRATOR در KZ3 و SABOTEOR در KZ2 را ميداد كه توسط ان ميتوانستند به شكل نيروهاي دشمن در بيايند و اين مي تواند بدان معنا باشد كه هلگاست ها نفوذ زيادي بين زميني ها كرده اند

مهم ترين قسمت داستاني تريلر نمايش داده شده عكس زير است


كيفيت بد عكس مربوط به كامپيوتر بنده است و ربطي به بازي ندارد


اين عكس مهم ترين قسمت را تشكيل ميدهد ! يك اسكنر بدن !!! براي چه ؟! فقط براي تشخيص اسلحه ؟!؟!؟
نه اينطور نيست ! در صورت توجه مي فهميد كه اين يك اسكنر براي شناخت DNA فرد نيز هست و همان عكسي كه در زير قسمت DNA نمايش داده ميشود نيز موردهم ديگري است كه هنوز موفق به كشف ان نشده ام ! اين اسكنر براي شناخت نيرو هاي هلگاست هم مطمئنا" به كار مي رود ولي چگونه هلگاست ها توانسته اند از اين اسكنر ها رد شوند را بايد از دانشمندان هلگاست پرسيد !!!
اما نكته مهم اصلا" اينجا نيست !!!
شما را به يكي از مراحل KZ2 ارجاع ميدهم ! جايي كه قرار بود به نجات كاپيتان نارويل برويم و در نقش دو سرباز هلگاست به پايگاه STAHL نفوذ كنيم ! يكي از نكات مهم KZ3 همانجا بود ! جايي كه نيرو هاي هلگاست از ما اسكنر بدن گرفتند !
در همان لحظات چراغ قسمت اپراتور هاي هلگاست روشن شدن و ان ها در گوش يكديگر پچ پچ كردند !؟ چه موردي در پس پرده بود !؟!؟
يكي ازموارد اين است كه نيروهاي ISA و انسان ها به واسطه 6 ماه و اندي حضور در هلگان و تنفس در جو ان ( موردي كه باعث تغييرات هلگاست ها شد ) خود جهش يافته اند و تبديل به نمونه اي از نژاد هلگاست شده اند !
تنها 4 نفر متشكل از SEV , RICO , NARVIL و شخصيت زن سرباز بازي ( يا شايد هم بيشتر ) از اين نيرو ها به وكتا بازگشته اند ! چه سرنوشتي براي انان رقم خورد ؟ واقعا"چه شد ؟! اكر بگوييم هنوز انسان بوده اند پس چرا اسكنر انان را نشناخت و اگر هلگاست شده اند چگونهه جو وكتا را تحمل كرده اند ؟ يكي از نظريات كم احتمال من اين است كه احتمال دارد همين گروه چند نفره بعدا" سر به شورش گذاشته و ان قسمت هلگاست نشين وكتا را با همراهي باقي مانده هاي هلگاست ها تشكليل داده باشند ! شايد در باس فايت پاياني اين بازي ( همچون KZ2 و نه باس فايت بي معناي KZ3 ) مجبور شويم SEV يا RICO محبوب مان را بكشيم!!!

و اما نظريه دوم درمورد اسكنر !
توطئه !!!
نظريه اي بسيار شاده و حتي بچگانه اما پيچيده و پرقدرت !
همان قسمت پچ پچ اپراتور هاي هلگاست اسكنر و بحث هايي مانند بدل بودن ويزاري كشته در پايان KZ2 و يا سربازاني كه پس از درب اوليه اتاق كار ويزاري ( كه ما انان را نكشته بوديم و شايد براي فاش نكردن رازي فوق سري كشته شده بودند - با تشكر از دوستمان EMPEROR VISARI كه اين نكته را براي من باز كردند - ) و يا نفري كه پس از KZ3 از سفينه پياده مي شود و سربازران به او خوش امد مي گويند اين نظريه را قوي تر مي كند كه همه اينها از جمله دعواي جنگ ORLOCK و STAHL و نابودي هلگان تماما" نقشه ويزاري براي قويتر شدن و شعله ورتر كردن جنگ است !
چرا بايد تعداد بسيار زيادي هلگاست روي وكتا نزديكترين سياره ISA به هلگان كوچ كنند ؟! چرا چون كه هلگان نابود شده ! و اين مي تواند مانند فرستادن بچه گرگ به درون لانه ي مرغ ها باشد تا وقتي كه بچه گرگ بزرگ شد بتواند به شما خدمت كند !
هر چه كه هست مطئمنا" GG از نسخه ي قبل يك مسير معين براي داستان بازي در نظر گرفته و يكي از مهم ترين انها نيز همين ماجراي اسكنر ها و مرگ مشكوك ويزاري و نكته ي چشم هايش است!

مورد بعدي كه شايد ان نيز بسيار مهم باشد در عكس زير نهفته است


كيفيت بد عكس ها ازكامپيوتر بنده بوده و ربطي به بازي ندارد


قسمت هايي كه با دايره هاي قرمز مشخص كرده ام به وضوح نكات را براش ما معين مي كند !
به خصوص قسمت بالايي ان كه شايد كمتر كسي به ان توجه كند !
مجسمه اي عظيم و بزرگ از يك شخص ! و مسلما از يك قهرمان !
قهرمان ملت هلگاست ها كيست ؟!
كسي جز ويزاري كبير ؟!
بله به احتمال فراوان او مجسمه ويزاري است به همان سبكي كه در دموي اغازين KZ3 از او تمثال هايي را ديديم ! اين نشان دهنده ان است كه هر چند هلگاست ها نابود شده اند و سياره خود را از دست داده اند اما هنوز به خود و امپراطورشان وفادارند !
نكته دوم هم در پايين نشان داده شده . پرچم هاي هلگاست ها و حزب ويزاري اين نيز نشان دهنده كينه و تنفر هلگاست ها از انسان هاست . ديوار بين اين دو نيز مطئمنا" باعث كينه ورزي هر چه بيشتر نژاد پرستي و تبعضي نژادي بيشتر بين ان دو شده



دوستان اين اكثر نكاتي بود كه به ذهن من رسيد در صورتي كه چيزي به نظرتون رسيد ميتونيد بگيد تا روش بحث كنيم
به نظر من اين عنوان هم به پاي KZ2 نخواهد رسيد ولي به هر حال به عنوان يك نسخه ديگه از KZ طرفدار ان خواهم بود و از ان دفاع خواهم كرد :)
لطفا" كپي برداري هم نكنيد :)
 
Last edited by a moderator:

Mini3oy

WikiVB سابق
کاربر سایت
Aug 9, 2011
1,052
نام
Mostafa
دوستان با توجه به اینکه من سری KZ رو تموم کردم یکی دو سال پیش ، الان روی PS4 هم KZ SF رو سفارش دادم شک ندارم که عالیه اما میخواستم بدونم چجوریاس ؟ مولتیش خوبه ؟ بی دردسر با پینگ 230 میشه بازی کرد ؟
 

NERO 7

سرباز ISA ، سر سپرده‌‌ رادك
کاربر سایت
Apr 10, 2011
4,666
دوستان با توجه به اینکه من سری KZ رو تموم کردم یکی دو سال پیش ، الان روی PS4 هم KZ SF رو سفارش دادم شک ندارم که عالیه اما میخواستم بدونم چجوریاس ؟ مولتیش خوبه ؟ بی دردسر با پینگ 230 میشه بازی کرد ؟


ببين رفيق به عنوان يه فن چند اتيشه KZ اصلا" اين رو به عنوان يه نسخه از KZ قبول ندارم !

در مورد سينگل بهتره به يه جمله از KEVIN VAN ORD كه KZ2 KZ3 و KZ:ShF رو نقد كرده بسنده كنم !
توي نقد بازي گفت : ((بيشتر از اينكه بازي يه KZ باشه به CRYSIS 2 و CRYSIS 3 شباهت داره ! )) و اين خودش يعني كوهي از تغيير گيم پلي كه از KZ2 به KZ3 رو ما كلي غر ميزديم حالا اين ديگه چي ميتونه باشه !
اينو در نظر بگيريد ممكنه خيلي ها خوش شون بياد شايد حتي اگر خود من هم يه روزي بتونم بازيش كنم خوشم بياد اما به عنوان يه KZ اصلا" نگاهش نمي كنم !

در مورد مولتي كه ميشه گفت يه پيشرفت توي مولتي KZ3 بوده! و نه KZ2 ! بيشتر شاخصه ها مثل KZ3 مي مونن ولي بعضي چيزهارو به شخصه مخالف شونم مثلا" يكي ايش كم كردن تعداد كلاس ها بوده . اينطوري مثلا"گروه ساپورت به جاي اين كه دنبال REVIVE كردن باشه و GADGET مخصوص اين كارو برداره دنبال TURRET مي افته يا سراغ SPAWN BEACON اصلا" نمي ره

مي گن از لحاظ پينگ و اين مدل چيزها هم خوب كارشده

(( اينها همش نظر شخصي منه خواهشا" بعدا" نياي يقه مارو بچسبي :d ))
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
دوستان با توجه به اینکه من سری KZ رو تموم کردم یکی دو سال پیش ، الان روی PS4 هم KZ SF رو سفارش دادم شک ندارم که عالیه اما میخواستم بدونم چجوریاس ؟ مولتیش خوبه ؟ بی دردسر با پینگ 230 میشه بازی کرد ؟
اگر killzone fan هستی که 100% خوشت میاد .
به نظره من بخش تکنفره بازی ضعیفترین سریه killzone هست.
بازی دیگه اصلا اون سنگینی killzone 3 هم حتی نداره. خیلی میشه راحت نشون گیری کرد و تو محیط حرکت کرد.
یک سری قسمتهایی بازیش داره که اصلا به سبک و سیاقش نمیاد . وقتی تجربه کنی میفهمی.
بخش single بیشتر jaw dropping هست از نظره گرافیکش مگرنه خودش تعریفی نداره
بخش multi عالی هست D: . من بازی رو گرفتم. احتمالا تا جمعه بخش مولتی هم چند ساعتی میرم ببینم چه جوره !
 

Mini3oy

WikiVB سابق
کاربر سایت
Aug 9, 2011
1,052
نام
Mostafa
ببين رفيق به عنوان يه فن چند اتيشه KZ اصلا" اين رو به عنوان يه نسخه از KZ قبول ندارم !

در مورد سينگل بهتره به يه جمله از KEVIN VAN ORD كه KZ2 KZ3 و KZ:ShF رو نقد كرده بسنده كنم !
توي نقد بازي گفت : ((بيشتر از اينكه بازي يه KZ باشه به CRYSIS 2 و CRYSIS 3 شباهت داره ! )) و اين خودش يعني كوهي از تغيير گيم پلي كه از KZ2 به KZ3 رو ما كلي غر ميزديم حالا اين ديگه چي ميتونه باشه !
اينو در نظر بگيريد ممكنه خيلي ها خوش شون بياد شايد حتي اگر خود من هم يه روزي بتونم بازيش كنم خوشم بياد اما به عنوان يه KZ اصلا" نگاهش نمي كنم !

در مورد مولتي كه ميشه گفت يه پيشرفت توي مولتي KZ3 بوده! و نه KZ2 ! بيشتر شاخصه ها مثل KZ3 مي مونن ولي بعضي چيزهارو به شخصه مخالف شونم مثلا" يكي ايش كم كردن تعداد كلاس ها بوده . اينطوري مثلا"گروه ساپورت به جاي اين كه دنبال REVIVE كردن باشه و GADGET مخصوص اين كارو برداره دنبال TURRET مي افته يا سراغ SPAWN BEACON اصلا" نمي ره

مي گن از لحاظ پينگ و اين مدل چيزها هم خوب كارشده

(( اينها همش نظر شخصي منه خواهشا" بعدا" نياي يقه مارو بچسبي :d ))

دمت گرم من کلا فن نیستم چه بازی چه کنسول گیمر از نظر من فردیه که هر کنسول و هر بازی رو تجربه کنه اما از سری KZ خوشم میاد در کل امیدوارم SF نظرمو عوض نکنه نسبت به KZ :d
نه اقا اگر میخواستم یقه بچسبم سوال نمیکردم :d
بازم ممنون :x

اگر killzone fan هستی که 100% خوشت میاد .
به نظره من بخش تکنفره بازی ضعیفترین سریه killzone هست.
بازی دیگه اصلا اون سنگینی killzone 3 هم حتی نداره. خیلی میشه راحت نشون گیری کرد و تو محیط حرکت کرد.
یک سری قسمتهایی بازیش داره که اصلا به سبک و سیاقش نمیاد . وقتی تجربه کنی میفهمی.
بخش single بیشتر jaw dropping هست از نظره گرافیکش مگرنه خودش تعریفی نداره
بخش multi عالی هست D: . من بازی رو گرفتم. احتمالا تا جمعه بخش مولتی هم چند ساعتی میرم ببینم چه جوره !

امیدوارم خوشم بیاد :d
فعلا که نرسیده هیچکدوم ، موزیک ملایم میزارم به کنسول فکر میکنم :d
از شما هم ممنونم :x
 

Fëanor

Spirit of Fire
کاربر سایت
Aug 22, 2008
7,258
نام
برهان
اگر killzone fan هستی که 100% خوشت میاد .
به نظره من بخش تکنفره بازی ضعیفترین سریه killzone هست.
بازی دیگه اصلا اون سنگینی killzone 3 هم حتی نداره. خیلی میشه راحت نشون گیری کرد و تو محیط حرکت کرد.
یک سری قسمتهایی بازیش داره که اصلا به سبک و سیاقش نمیاد . وقتی تجربه کنی میفهمی.
بخش single بیشتر jaw dropping هست از نظره گرافیکش مگرنه خودش تعریفی نداره
بخش multi عالی هست D: . من بازی رو گرفتم. احتمالا تا جمعه بخش مولتی هم چند ساعتی میرم ببینم چه جوره !
اینا نظر من هستش که میگما :D
بخش تک نفره خیلی خیلی از نسخه سوم که آبکی و کوتاه بود بهتره اما با نسخه دوم قابل مقایسه نیست اصلا!
KZ3 سنگینی نسخه دوم رو کاملا از بین برده بود اما این نسخه به نظر من سنگینیش یه چیزی بین نسخه دوم و سوم و شبیه به نسخه ویتا هست!
موافقم و مخصوصا این پلتفرمینگ مسخرش :D
50 50 موافقم!
100% موافقم :D
 

Fëanor

Spirit of Fire
کاربر سایت
Aug 22, 2008
7,258
نام
برهان
در مورد مولتي كه ميشه گفت يه پيشرفت توي مولتي KZ3 بوده! و نه KZ2 ! بيشتر شاخصه ها مثل KZ3 مي مونن ولي بعضي چيزهارو به شخصه مخالف شونم مثلا" يكي ايش كم كردن تعداد كلاس ها بوده . اينطوري مثلا"گروه ساپورت به جاي اين كه دنبال REVIVE كردن باشه و GADGET مخصوص اين كارو برداره دنبال TURRET مي افته يا سراغ SPAWN BEACON اصلا" نمي ره
در مولتی که خیلی حرف زیاد هست و توصیه می کنم بچه هایی که علاقه به خوندن مجله دارن بازینما این ماه رو تهیه کنند چون 3000 کلمه راجع به این بخش نوشتم فقط. اما این چیزی که شما میگی خیلی صادق نیستش. سه تا کلاس بازی شامل زیرشاخه های بسیار زیادی میشن و اتفاقا تنها اسمی هم که رو این مولتی نمیشه گذاشت پیشرفته تر شدن نسبت به نسخه قبل هست. بحث نسخه دوم کلا جدا هست اما با توجه به تغییر سیستم XP به challenge و متنوع بودن سه تا کلاس بازی که شامل زیرشاخه های خیلی خیلی بیشتر از قبل میشه (تا حدودی مثل نسخه دوم).

در ضمن بیشتر شاخصه هاش هم مثل نسخه دوم هست تا سوم چون به عنوان مثال Jetpackها یا EXOها همه حذف شدن. در مجموع اگه قرار بود که من به بخش مولتی جدا از بخش داستانی نمره بدم با توجه به جلوه های بصری بی نظیرش و سیستم عالیه کلاس ها و گیم پلی فوق العادش بهش 9.5 میدادم. سینگل هم که بحثش جداست!
 

NERO 7

سرباز ISA ، سر سپرده‌‌ رادك
کاربر سایت
Apr 10, 2011
4,666
منظور من از پيشرفت مثلا" برگشتن يكي از عناصر مهم به بازيه و اونم SPAWN BEACON ه ! توي KZ3 چندتا نقطه اسپاون وجود داشت كه TACT ها بايد مي رفتن داخلشون مي گرفتنشون و اين مزخرف ترين مدل اسپاوني بوده كه من تا الان ديدم چون ميشد عملا" نشست داخل SPAWN AREA و هر كي اسپاون مي شد رو زد ! نمي گم توي KZ2 نميشد ولي باز داخل KZ2 ميشد جاهاي مختلف رو SPAWN GRENADE انداخت
من خودم با توجه به چيز هايي كه ديدم و نه تجربه كردم مي گم مولتي بازي يه چيزي بالاتر از KZ3 و پايين تر از KZ2 ه !

من خودم سيستم چلنج رو مي پسندم اما ميشه مثل جريان KZ2 كه يه سري براي گرفتن M4 REVOLVER فقط و فقط دست به دامن BOOST كردن ميشدن !
اينجا هم عملا" يه مدت ديگه امكان داره بشه يه جا براي انواع بوستر ها ! يه بار خودم توي KZ3 رفتم داخل يه مچ فقط دو نفر بودن و حدود 10K امتياز هر كدوم گرفته بودن وقتي رفتم داخل بازي سريع پيغام دادن PLEASE LEAVE !!!


زير شاخه زياد براي مولتي هاي تيم محور و نيازمند همكاري دردسر ميشه ! اكثرا" افراد گيمر هاي حرفه ايي نيستن و فقط گرفتن كيل رو نشونه خفن بودن ميدونن به خاطر همين بيشتر سراغ گجت هاي OFFENSIVE ميرن تا چيزهاي ديگه
 

hadi_foshist

کاربر سایت
Nov 1, 2011
496
نام
هادی
دوستان تو مولت بازی xp وجود نداره یعنی همین اول کاری که وارد مولت میشیم همهی اسلحه ها بازی یا چطوریاس یکم کامل توزیح میدید در مورد مولتش
چون قصد دارم ps4 بخرم x360 که دارم رو بفروشم بره ؟
 

Fëanor

Spirit of Fire
کاربر سایت
Aug 22, 2008
7,258
نام
برهان
منظور من از پيشرفت مثلا" برگشتن يكي از عناصر مهم به بازيه و اونم SPAWN BEACON ه ! توي KZ3 چندتا نقطه اسپاون وجود داشت كه TACT ها بايد مي رفتن داخلشون مي گرفتنشون و اين مزخرف ترين مدل اسپاوني بوده كه من تا الان ديدم چون ميشد عملا" نشست داخل SPAWN AREA و هر كي اسپاون مي شد رو زد ! نمي گم توي KZ2 نميشد ولي باز داخل KZ2 ميشد جاهاي مختلف رو SPAWN GRENADE انداخت
من خودم با توجه به چيز هايي كه ديدم و نه تجربه كردم مي گم مولتي بازي يه چيزي بالاتر از KZ3 و پايين تر از KZ2 ه !

من خودم سيستم چلنج رو مي پسندم اما ميشه مثل جريان KZ2 كه يه سري براي گرفتن M4 REVOLVER فقط و فقط دست به دامن BOOST كردن ميشدن !
اينجا هم عملا" يه مدت ديگه امكان داره بشه يه جا براي انواع بوستر ها ! يه بار خودم توي KZ3 رفتم داخل يه مچ فقط دو نفر بودن و حدود 10K امتياز هر كدوم گرفته بودن وقتي رفتم داخل بازي سريع پيغام دادن PLEASE LEAVE !!!


زير شاخه زياد براي مولتي هاي تيم محور و نيازمند همكاري دردسر ميشه ! اكثرا" افراد گيمر هاي حرفه ايي نيستن و فقط گرفتن كيل رو نشونه خفن بودن ميدونن به خاطر همين بيشتر سراغ گجت هاي OFFENSIVE ميرن تا چيزهاي ديگه
بخش اول حرفات رو کاملا قبول دارم و فقط این نکته رو بگم که من خودم هم گفتم مولتی بازی بین نسخه دوم و سوم هست اما به سمت نسخه دوم سنگینی داره و مثلا 70-75% سنگینیش به اون سمته و خیلی طراحی مپ ها و همه چی بهتر شده نسبت به نسخه سوم.

در مورد چلنج و boost کردن و این حرف ها هم مطمئن باش تو warzone کمتر این اتفاق میافته چون یه بخش custom warzone تو بازی هست که هر مدل حال بکنی برای خودت warzone طراحی می کنی و این نوب ها خودشون اتوماتیک شوت میشن اون سمت! پس اینم از این :D

زیر شاخه ها هم عملا جوری طراحی شده که اینجوری نمیشه بنظر من. قابلیت خیلی Offensive خفن هم وجود نداره اما بدونش هست ولی خوب میشه جلوش رو گرفت. برای همین میگم کلا حرف در این زمینه زیاده اما مطمئن باش وقتی که بازی کنی متوجه میشه که تا حد زیادی شاهد تعادل هستی. وگرنه اگه یادت باشه تو همون KZ2 و مپ معروف radec academy هم که همه بیشتر میزدن بعضی ها با کلاس ها خاص بازی رو خراب می کردن اما اینجا تا حدی بهتر هم شده و خروجی های بیشتر از base یا ویژگی های متنوع که اگه درست اجرا بشه خنثی کننده برخی از ویژگی های دیگه هست باعث تعادل شده. البته این نظر من هست و ممکنه بقیه حرف دیگه ای داشته باشند.
 

NERO 7

سرباز ISA ، سر سپرده‌‌ رادك
کاربر سایت
Apr 10, 2011
4,666
بخش اول حرفات رو کاملا قبول دارم و فقط این نکته رو بگم که من خودم هم گفتم مولتی بازی بین نسخه دوم و سوم هست اما به سمت نسخه دوم سنگینی داره و مثلا 70-75% سنگینیش به اون سمته و خیلی طراحی مپ ها و همه چی بهتر شده نسبت به نسخه سوم.

در مورد چلنج و boost کردن و این حرف ها هم مطمئن باش تو warzone کمتر این اتفاق میافته چون یه بخش custom warzone تو بازی هست که هر مدل حال بکنی برای خودت warzone طراحی می کنی و این نوب ها خودشون اتوماتیک شوت میشن اون سمت! پس اینم از این :D

زیر شاخه ها هم عملا جوری طراحی شده که اینجوری نمیشه بنظر من. قابلیت خیلی Offensive خفن هم وجود نداره اما بدونش هست ولی خوب میشه جلوش رو گرفت. برای همین میگم کلا حرف در این زمینه زیاده اما مطمئن باش وقتی که بازی کنی متوجه میشه که تا حد زیادی شاهد تعادل هستی. وگرنه اگه یادت باشه تو همون KZ2 و مپ معروف radec academy هم که همه بیشتر میزدن بعضی ها با کلاس ها خاص بازی رو خراب می کردن اما اینجا تا حدی بهتر هم شده و خروجی های بیشتر از base یا ویژگی های متنوع که اگه درست اجرا بشه خنثی کننده برخی از ویژگی های دیگه هست باعث تعادل شده. البته این نظر من هست و ممکنه بقیه حرف دیگه ای داشته باشند.

والا از لحاظ سنگيني من توي ويدئو هايي كه ديدم چيز خاصي حس نكردم ! بايد حتما" بازي كردتا فهميد

زير شاخه هارو قبول ندارم ! توانايي انتخاب بين DRONE و DRONE REVIVE و TURRET خيلي بد طراحي شده ! اينها دوتاشون تهاجمي اند يكي ساپورت كننده تيم

خروجي بيس خصوصا" اون SHIELD هايي كه گذاشتن به نظر من خيلي خوب شده ! توي KZ2 دردسري بود اگر ادم بيس كمپ ميشد :| يارو كله رو ميانداخت مياومد داخل و واقعا" هم كيل مي گرفت ! توي همون رادك بدترين مثال اشه !
 

Mini3oy

WikiVB سابق
کاربر سایت
Aug 9, 2011
1,052
نام
Mostafa
از نظر من تا وقتی بازی رو تجربه نکنیم از روی عکس و فیلم و نقد و پیشنمایش و .... هیچی دستگیرمون نمیشه و نمیشه تصمیم گرفت :-b
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر