Kamiya معتقد است Bayonetta 3 ساخته نخواهد شد

Celebrimbor

Vae Victus
کاربر سایت
Aug 23, 2010
1,411
نام
مسعود
59777665670163931884.jpg

[FONT=&amp]

[/FONT]

[FONT=&amp]آقای [/FONT][FONT=&amp]Hideki Kamiya[/FONT][FONT=&amp] از [/FONT][FONT=&amp]Platinum Games[/FONT][FONT=&amp] پیش بینی می‌کند، علی رغم این واقعیت که بازیکنان دنباله های بسیار زیادی از این سری ‌می‌خواهند، [/FONT][FONT=&amp]Bayonetta 3[/FONT][FONT=&amp] ساخته نخواهد شد.
[/FONT]

[FONT=&amp]وی در مصاحبه ای که با [/FONT][FONT=&amp]4Gamers[/FONT][FONT=&amp] داشته، اذعان کرده، ساخت ادامه بازی ها، خوشایند به نظر می‌رسد، چرا که سازندگان می‌توانند از ایده های باقیمانده و استفاده نشده در بازی اول از سری برای دنباله های بعدی استفاده کنند و خود او نیز مشتاق ساختن [/FONT][FONT=&amp]IP[/FONT][FONT=&amp] های جدید است.[/FONT]


[FONT=&amp]در ادامه: "من در واقع هیچ مشکلی با ساختن دنباله برای بازی ها ندارم و از همه مهم تر، من به ساخت بازی های [/FONT][FONT=&amp]Fun[/FONT][FONT=&amp] علاقه دارم. این مهم ترین چیز برای من است. بنابراین در کنار [/FONT][FONT=&amp]IP[/FONT][FONT=&amp] های جدید، من همچنین دوست دارم دنباله نیز برای بازی ها بسازم."

[/FONT]
[FONT=&amp]وی افزود: "ایده های بسیار خوبی همراه با اولین عنوان از یک سری می‌باشند که شما (بازی ساز) می‌خواهید از همه آن ها استفاده کنید، اما پیاده سازی همه آن ها در اولین عنوان وجود ندارد. در دنباله هاست که شما می‌توانید از ایده های لغو شده و استفاده نشده که از اولین عنوان باقی مانده اند، استفاده کنید. من احساس می‌کنم این ایده ها تنها تا سقف سومین عنوان از یک سری، قابل استفاده هستند و به همین خاطر است که سازندگان، تنها تا سه نسخه از یک سری را در قالب یک سه گانه ادامه می‌دهند، آن هم به این خاطر که طرفداران خواسته اند. به همین خاطر است که من در آینده ساخت [/FONT][FONT=&amp]Bayonetta 3[/FONT][FONT=&amp] را ممکن نمی‌دانم. من خوشبختم که توانسته ام بسیاری از بازی ها را از صفر، طراحی کرده و بسازم."

[/FONT]
[FONT=&amp]در ادامه مصاحبه، از وی در مورد ساخت دنباله ای برای [/FONT][FONT=&amp]Okami[/FONT][FONT=&amp] سوال شد. سوالی که چندین سال، ذهن طرفداران را مشغول کرده بود.

[/FONT]
[FONT=&amp]او جواب داد: "اگر بتوانم، قطعا این کار را خواهم کرد. اما بازیکن ها، دنباله های بسیاری از این بازی می‌خواهند و من حتی نمی‌دانم از کجا شروع کنم."

[/FONT]
[FONT=&amp]Bayonetta 2[/FONT][FONT=&amp] عنوانی انحصاری، با تاریخ عرضه نامشخص، برای [/FONT][FONT=&amp]Wii U[/FONT][FONT=&amp] خواهد بود.


منبع
[/FONT]
 
آخرین ویرایش:

Nomad

کاربر سایت
Oct 3, 2008
457
Bayo تو هفته اول تو ژاپن نزدیک به 200 هزار نسخه بود.

روی چند میلیون کنسول؟

دو برابر پیکمین. 40 برابر TW101.

بازم می‌پرسم. روی چند میلیون کنسول؟

مقایسه‌ای که می‌کنید اصلا عقلانی نیست. نینتندو سر جمع بیشتر از 1 میلیون Wii U هم هنوز نتونسته تو ژاپن بفروشه، توقع دارید بایونتا که روی جمعا 100 میلیون کنسول 2 میلیون هم نفروخته روی یه بیس و مبنای 4 میلیونی (که البته تا زمان اومدن بایونتا 2 شاید به لطف 4-5 تا بازی مهمی که داره میاد به 10 میلیون برسه) چقدر بفروشه؟ The Wonderful 101 و Bayonetta 2 هر جور نگاه کنیم بیشتر شبیه یه لطف به نینتندو می‌مونه تا انجام یه حرکت "تجاری". نینتندو تو این قضیه شاید 50 درصد مقصر باشه که این بازی رو کم سر و صداتر از Pikmin 3 منتشر کرده اما چه سودی برای PG داره که میاد 2 تا بازی انحصاری برای کنسولی که 1 سال اول عمرش رو توی اغما بوده می‌سازه؟ من باز تا حدودی به جفتشون حق میدم. نینتندو تو مدیاها و به اندازه‌ای که لازم باشه برای یه بازی تو رنج متوسط سرمایه گذاری تبلیغاتی کرد اما در حد پیکمین 3 که میاد میانگین 90 میگیره براش سرمایه نذاشت. من هم کف کیوتو و توکیو نخوابیدم که ببینم نینتندو چجوری تبلیغات خیابونی می‌کنه اما طبق گفته‌ها و شواهدی که هست کلا تو این امر ضعیفه اما تو زمینه مدیا ابدا کم نمیذاره و نمونه واضحش همین NDirect هاست. حالا به کنار از همه این قضایا، Pikmin 3 و Wonderful 101 دو تا بازی نسبتا مشابه هستند. به نظرم بزرگ‌ترین اشتباه عرضه این دو تا بازی نزدیک هم بوده که به دلیل نبودن صف واسه عرضه هست. طرف بخواد از بین این دو تا یکی رو انتخاب کنه خیلی کارش راحته. نینتندو دستش عملا خالیه. هر چی برنامه داره تازه از نوامبر به بعد شروع میشه و تو این مدت یجوری عمل کرده انگار واقعا هر چی رو زودتر بهش برسونند ریلیز می‌کنه.

در عوض تو این 1 سال بحران Wii U نینتندو تا تونسته جلب اعتماد کرده. همین آقایی که بنا به تصوراتی که شما داری ارائه میدی الان باید دم در ساختمون کیوتو با یه کاتانا منتظر ایواتا وایساده باشه تا 6 تیکش کنه، همچنان داره تو مصاحبه‌هاش تکرار می‌کنه که خفن‌ترین فن Star Fox هست و آرزو می‌کنه Star Fox رو بهش بدن بسازه.
اونقدرها هم که شما فکر می‌کنی نینتندو پلید و شیطان صفت نیست که اومده کودک معصوم کامیا رو سر بریده باشه.

قصد بی احترامی ندارم اما...
تو یکی از تاپیک‌ها یه بنده خدایی را محکوم به طرفداری کورکورانه کردید اما یه نگاهی به خودتون بندازید بد نیست. آخرشم با یه جمله انگلیسی مثل: oh my god, nintendo is evil بدرقه می‌کنید. نگاه بیش از حد جهت‌دار خودتون هم مثل طرفداری کورکورانه بعضی‌ها آزار دهندست.
 
آخرین ویرایش:

arsenalmom

کاربر سایت
Nov 14, 2009
1,349
نام
محمدرضا
چرا من از هر بازی که خوشم میاد یک بلایی سرش میاد اون از vanquish که ادامه پیدا نکرد اینم از
Bayonetta که انحصاری شد میترسم پس فردا یه بلایی سر
mg rising بیارن
همش ساخت platinum games میباشد :d
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
@ Nomad
MadWorld روی Wii رو مثال میزنم. تعداد میلیون کنسولش هم مشخصه. ساخته همین PG هم هست. فروشش تو هفته اول 4 هزار نسخه بوده. مشکل اینه که مخاطب های نینتندو به هیچ وجه سراغ بازی هایی مثل MadWorld یا Bayo نمیرن. اینکه فن بیس Bayo روی دوتا کنسول کاملا متفاوته هم این فاجعه رو بزرگتر می کنه.
The Wonderful 101 و Bayonetta 2 هر جور نگاه کنیم بیشتر شبیه یه لطف به نینتندو می‌مونه تا انجام یه حرکت "تجاری".
TW101 عنوانی بود که خود نینتندو انتظار داشت بفروشه و از نظرش اصلا بازی niche نبود. همیشه هم امیدوار بودن مثل پیکمین 3 و زلدا به فروش وی یو کمک کنه. بودجه ش هم حتی بیشتر از Bayo بوده. از نظر من که این یه حرکت "تجاری" ـه. Bayo2 فرق میکنه. نینتندو از اواسط فرآیند ساخت وارد قضیه شده پس نمی دونم چقدر پول داده و اصلا سهمش چقدره و سهم سگا چقدره. وقتی من به فروش اشار می کنم، بیشتر از اینکه منظورم ضرر مالی باشه، منظورم تعداد کسانیه که تونستن واقعا بازی رو بازی کنن. PG با این هدف به سمت نینتندو رفت تا "مخاطب های بیشتری جذب کنه" وگرنه ضرر مالی چندانی متحل نمیشه PG توی فروش بد TW101. ضرر بدتری بهش وارد میشه که بهش اشاره می کنم.
در ضمن، نینتندو هیچ "لطف" ـی نکرده! PG برای انتشار بازی هاش رفته به سمت نینتندو (به سمت هیچ شرکت دیگه ای هم نرفته) و نینتندو قبول کرده. یه اتفاق کاملا مرسوم و مربوط به بیزینس. نینتندو هم راه نیافتاده بازی های مردم رو fund کنه!
اما تو زمینه مدیا ابدا کم نمیذاره و نمونه واضحش همین NDirect هاست.
TW101 یه نینتدو دایرکت کامل داشت! من قبلا هم گفتم ND تاثیر بزرگ و قابل توجهی در مارکتینگ نداره، بعضی از دوستان قبول نکردن. نتیجه ش تو 101 مشخص شد.
در عوض تو این 1 سال بحران Wii U نینتندو تا تونسته جلب اعتماد کرده. همین آقایی که بنا به تصوراتی که شما داری ارائه میدی الان باید دم در ساختمون کیوتو با یه کاتانا منتظر ایواتا وایساده باشه تا 6 تیکش کنه، همچنان داره تو مصاحبه‌هاش تکرار می‌کنه که خفن‌ترین فن Star Fox هست و آرزو می‌کنه Star Fox رو بهش بدن بسازه.
اولا که اگه اون تصویر توی تاپیک TW101 منظورتونه که اون شوخی بود. فکر می کردم با شکلک هایی که تو اون پست گذاشتم این منظور رو رسوندم. دوما، کامیا در مسائل مالی تقریبا هیچ کاره ست تو PG. اگه کسی بخواد ناراحت باشه اینابا و مینامی هستن که اونا هم عمرا ناراحتی شون رو حالا حالا ها بروز نمی دن و برعکس شاید اظهار خوشحالی هم بکنن. یعنی شرایط کاری و قراردادی که هنوز با نینتندو دارن این اجازه رو بهشون نمیده. انتظار ندارید که درست بعد از عرضه بازی بیان بگن ما ناراضی هستم، در حالی که یه بازی دیگه هم با نینتندو دارن؟! اگه هم چیزی بگن، احتمالا اظهار رضایته، در حالی که همه میدونیم قضیه چیز دیگه ایه.
اونقدرها هم که شما فکر می‌کنی نینتندو پلید و شیطان صفت نیست که اومده کودک معصوم کامیا رو سر بریده باشه.
من نه نینتندو رو شیطان صفت می دونم نه کامیا رو معصوم. اتفاقا یکی از مشکلات کامیا همینه که زیاد تو کار بیزینس و مسائل مالی نیست و چیزی سر در نمیاره از این مسائل. اگه بود وضعیت الان این نمی شد. نینتندو هم برای من فرقی با سونی و مایکروسافت نداره! هر کدوم از این شرکت ها هم اگه وظیفه انتشار بازی های PG رو برعهده می گرفت و اینقدر با بی احترامی با اونا رفتار می کرد و ذره ای براشون ارزش قائل نمی شد و فقط موقع line up دادن ها یادش می افتاد که همچین بازی ای هم وجود داره، من همین رفتار رو نسبت بهشون داشتم. رفتار من نسبت به نینتندو به خاطر نگرانیم در مورد آینده PG ـه. دلم نمی خواد بعد از این تا آخر عمرشون MGR بسازن. دلم نمی خواد چون بعد از فاجعه فروش 101 هیچ کی حاضر نمیشه باهاشون قرارداد ببنده مجبور بشن استودیو Second Party نینتندو بشن. دلم نمیخواد همون بلایی سرشون بیاد که قبلا تو Clover سرشون اومد. اون ضرر بزرگ که می گفتم همینه. شاید PG ضر مالی نبینه در مورد Bayo2 و 101، اما ضرر بزرگتری می بینه. پیدا کردن ناشر سخت میشه. کسی حاضر نمیشه با استودیویی قرارداد ببنده که فروش بازی هاش اینطوریه. بهترین تجربه های این نسل برای من بازی های PG بودن، دلم نمیخواد با سهل انگاری های نینتندو این استودیو رو از دست بدم.
 

Nomad

کاربر سایت
Oct 3, 2008
457
@ Nevan
انتشار یه مینی گیم هم حرکت تجاری به حساب میاد. اما اینکه طرف بلد نباشه تجارت کنه نابود میشه. باز این TW101 یه چیزی، قابل درک هست. اما خودت کاملا داری جواب سوال خودت رو میدی. اگر نینتندو مقصر باشه، مقصر اول نیست. متوجه عرضم هستی؟ اینکه روی بازی‌ای مثل بایونتا سرمایه گذاری بشه واقعا سود هنگفتی واسه نینتندو نداره. فن بیس این بازی کلا 2 میلیون هست؟ نینتندو اشتباهات خاص خودش رو از همون ابتدا داشته و الان هم با تبلیغات داره. اما این PG معصوم و بی گناه چرا بیلی قرارداد می‌بنده که به قول شما الان از ترسش هم الکی بخواد بگه همه چی آرومه و ... نبوغش از دست بره در آینده؟ بیشتر از اینکه این رابطه برد-برد باشه داره تبدیل به رابطه‌ی باخت-باخت میشه.

نه TW101 و نه Bayonetta 2 در حدی هستند که System Seller باشند و نه ارزش داره که نینتندو روشون سرمایه گذاری کنه. همون پولی که می‌خواد بده اینا رو به جان خودم اگر روی این پروژه‌هایی که داره واسه PC و Wii U تائید میشه پشت سر هم می‌ذاشت نتیجه به مراتب بهتری میدید. مثل اتفاقی که برای سازنده Dear Easther افتاد و الان داره با سانتا مونیکا انحصاری می‌سازه.

حرف کلی من این هست که نه TW101 بازی مطرحی بود و نه Wii U فروش مناسبی تا الان داشته. بایونتا 2 هم با این وضعیتی که داره میره جلو بعید می‌دونم طی یک سال حتی 1 میلیون نسخه هم فروش داشته باشه. حتی اگر SM3DL و SSB و Mkart و زلدا باعث بشن Wii U تا 20 میلیون هم بفروشه. شماره اول با اون همه مارکتینگ محشر و فوق العاده که شما گفتی روی 100 میلیون کنسول فقط 2 میلیون فروخت. جدا از اینکه نینتندو تو منجلاب گیر کرده سر Wii U و نمی‌دونه تقریبا یک سال اول رو چجور گذرونده، باید قبول کنید که PG بیزینس بلد نیست ابدا و صنعتی فکر نمی‌کنه. صنعتی فکر کردن هم همیشه نابود نمی‌کنه. تمام ساخته‌های PG فارق از اینکه چقدر خوب و دوست داشتنی هستند، دارند تبدیل میشن به دست گرمی و PG هم شده حیاط خلوت. متاسفانه استودیویی هم که نه زیر چتر ناشری میره (که دلیلش رو واضحا می‌دونیم) و نه قانون تجارت رو میدونه نهایتا شکست خوردست. بی انصافیه اما صنعته. اگر 20 سال پیش بود شاید PG الان قدیسی بود واسه خودش اما راه تجارت این نیست و خودت هم به عنوان طرفدار پر و پاقرصشون این موضوع رو خوب می‌دونی.
 

D@SHR3ZA

کاربر سایت
Nov 4, 2006
1,812
نام
محمد رضا
شرط میبندم این بایونیتا 2 برای این نسل یا نسل بعد میاد. یعنی خدا کنه بیاد، :(یکش رو تموم کردم آخرت بازی بود.
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
@ Nomad
منم هیچ وقت نگفتم Bayo2 قرار بوده سود هنگفتی نصیب نینتندو کنه! نه! اما بحث 101 جداست. این بازی برای فروش ساخته شده بود.
نمی دونم چرا فکر می کنید چون من PG رو دوست دارم، از نظرم اونا بی نقص هستن! نه! من خودم همیشه گفتم PG مشکلات و اشتباهاتی هم داره. یک نمونه ش هم همین مسائل مالی و زیاد وارد نبودن تو بیزینس ـه. اما باید اینو در نظر بگیریم که باعث و بانی انحصاری شدن Bayo2 سگاست نه PG. بنا بر گفته های تتسویا مینامی، مدیر عامل PG، پیشنهاد سگا بود که Bayo رو بره زیر دست نینتندو. یعنی سگا به عنوان صاحب IP بازی، این تصمیم رو گرفت. در مورد Bayo 2 اون مقصر اول که شما بهش اشاره کردی سگاست نه PG! در مورد 101 هم اطلاعات ندارم که کدوم شرکت اول رفته سمت اون یکی. یعنی نمی دونم اول نینتندو اومده سمت PG یا برعکس. اما هر استودیویی بود به نظرم قرارداد 101 رو قبول می کرد. نینتندو (حداقل روی کاغذ و اونطوری که به نظر میاد) بازی های فرست پارتی خودش رو خوب مارکت می کنه. IP واندرفول 101 هم متعلق به نینتندو ست. فضای بازی هم که به مخاطب های نینتندو میخوره. پس هر استودیویی بود این قرارداد رو قبول می کرد. اما نینتندو کم کاری کرد و کلا این بازی رو فراموش کرد. این دیگه مشکل PG نیست و ربطی به بیزینس بلد بودن یا نبودنشون نداره، این سهل انگاری نینتندو ـه.

نمیشه بیزینس بلد نبودن PG رو بهونه کرد و شکست 101 رو انداخت گردن اونا! 101 از هر نظر یه پروژه ایده آل بود که تنها مقصر شکستش نینتندو هست و بس.
 
آخرین ویرایش:

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
البته TW101 هنوز هم می شه نجاتش داد.با توجه به این که نینتندو کاهش قیمت زده و دو تا از بازی های TOPـش رو باندل کرده با Wii U,اگر این کار هم با TW101 کنه می تونه فروش TW101 هم افزایش بده.
چون زلدا بازی محبوبی هست بالاخره به علت تقاضا بالا,این باندل برای مدتی در فروشگاه ها تموم می شه.(مخصوصا تو ژاپن)حالا اگر باندل TW101 وجود داشته باشه در مقابل باندل LEGO CITY ژاپنی ها بیشتر می رن سراغ TW101
به هر حال اگه این کار رو بکنه با جمع فروش دیجیتالی و فیزیکی+باندل بازی,می شه فروش قابل قبولی رو دید.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
سنسه پس چی شد؟خودت گفتی اگه بایو2 موفّق بود بایو 3 رو میسازیم.خب حالا که فهمیدی امکان موفّقیّتش کمه رنگ باختی؟
به جهنّم.ما که غیر از Wii U فکر نکنم کنسول دیگه ای بخرم ولی آخر و عاقبت جالب Wii U رو میخوام ببینم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر