
خانم Jade Raymond از کمپانی Ubisoft Montreal از دلیل اینکه چرا سری Splinter Cell نسبت به بازی های هم سبک خود از محبوبیت کمتری برخوردار است سخن گفته و علت آن را پیچیدگی بازی گفته است.
صحبت های ایشان به Eurogamer :
یکی از دلایلی که باعث عقب افتادن این سری شده و باعث شده محبوبیت کمتری داشته باشد این است که با وجود تغییرات فراوانی که انجام داده ایم بازی هنوز سخت و پیچیده است.هنوز طرفداران اصلی این سری هستند که به تجربه این بازی علاقه مندند.اما وقتی با دیگر بازی های سبک مخفی کاری مقایسه می کنیم میبینیم آنها بر گیمر بیشتر آسان میگیرند.من فکر میکنم Splinter Cell برجسته ترین سیستم مخفی کاری در حین پیشروی را بین تمام بازی ها داراست.
همچنین خانم Raymond معتقد است که بازی جدید این سری یعنی Black List بهترین در سری خواهد بود زیرا به هیچ وجه بر مبنای اینکه به روش اکشن پیش بروید برنامه ریزی نشده :
بازی Splinter Cell هنوز یک عنوان فکری است.تمام پیرامون این است که با تفکر عمل کنید،برنامه ریزی کنید و با نقشه پیش بروید،عناصر را درک کنید،و از گجت ها و اسلحه هایتان به خوبی استفاده کنید.این طور است که می شود از تجربه این بازی لذت برد.برای همین هم است که این بازی نسبت به دیگر عناوین موجود در بازار متفاوت است.
Gamingbolt
***
ویرایش : متن کاملتر مصاحبه و صحبت های Jade Raymond
اولین کاری شما باید انجام دهید وقتی وارد یک نقشه می شوید حتی در Conviction که کمی اکشن شده بود نیز فکر کردن است.
قبل از اینکه وارد اتاق می شوید با خود فکر کنید که خوب موقعیت افراد موجود در اتاق چیست؟چطور آنجا را رد کنم؟آیا پناه و کاور خواهم داشت؟چجوری مخفی شوم؟بسیار خوب من به لامپ ها شلیک می کنم،"این اولین قسمت از نقشه من خواهد بود" این یک فاز مهم از بازی می باشد که خیلی از بازی های هم سبک چنین چیزی ندارند و اکثرا می شود خیلی راحت وارد اتاق شد و نبرد را آغاز کرد.
آخرین ویرایش: