Jade Raymond : سری Splinter Cell به دلیل پیچیدگی موجود در بازی محبوب نیست!

A.R.A.$.H

کاربر سایت
splinter-cell-blacklist.jpg


خانم Jade Raymond از کمپانی Ubisoft Montreal از دلیل اینکه چرا سری Splinter Cell نسبت به بازی های هم سبک خود از محبوبیت کمتری برخوردار است سخن گفته و علت آن را پیچیدگی بازی گفته است.
صحبت های ایشان به Eurogamer :
یکی از دلایلی که باعث عقب افتادن این سری شده و باعث شده محبوبیت کمتری داشته باشد این است که با وجود تغییرات فراوانی که انجام داده ایم بازی هنوز سخت و پیچیده است.هنوز طرفداران اصلی این سری هستند که به تجربه این بازی علاقه مندند.اما وقتی با دیگر بازی های سبک مخفی کاری مقایسه می کنیم میبینیم آنها بر گیمر بیشتر آسان میگیرند.من فکر میکنم Splinter Cell برجسته ترین سیستم مخفی کاری در حین پیشروی را بین تمام بازی ها داراست.
همچنین خانم Raymond معتقد است که بازی جدید این سری یعنی Black List بهترین در سری خواهد بود زیرا به هیچ وجه بر مبنای اینکه به روش اکشن پیش بروید برنامه ریزی نشده :
بازی Splinter Cell هنوز یک عنوان فکری است.تمام پیرامون این است که با تفکر عمل کنید،برنامه ریزی کنید و با نقشه پیش بروید،عناصر را درک کنید،و از گجت ها و اسلحه هایتان به خوبی استفاده کنید.این طور است که می شود از تجربه این بازی لذت برد.برای همین هم است که این بازی نسبت به دیگر عناوین موجود در بازار متفاوت است.
Gamingbolt
***
ویرایش : متن کاملتر مصاحبه و صحبت های Jade Raymond
اولین کاری شما باید انجام دهید وقتی وارد یک نقشه می شوید حتی در Conviction که کمی اکشن شده بود نیز فکر کردن است.
قبل از اینکه وارد اتاق می شوید با خود فکر کنید که خوب موقعیت افراد موجود در اتاق چیست؟چطور آنجا را رد کنم؟آیا پناه و کاور خواهم داشت؟چجوری مخفی شوم؟بسیار خوب من به لامپ ها شلیک می کنم،"این اولین قسمت از نقشه من خواهد بود" این یک فاز مهم از بازی می باشد که خیلی از بازی های هم سبک چنین چیزی ندارند و اکثرا می شود خیلی راحت وارد اتاق شد و نبرد را آغاز کرد.
 
آخرین ویرایش:
سرکار علیه هیچ اشاره ی به این "پیچیدگی‌ها" نکردن! LOl. کدوم پیچیدگی‌ها.
سرکار علیه (!!) توضیح داده که متاسفانه ترجمه نشده.
"The first thing you have to do when you start in a map, even in Conviction, which did go quite a bit more action-oriented than the past, is the planning phase," Raymond said, explaining her point.


"So before entering a room you've got to spend some time thinking, right, so where are the guys positioned? How will I get through here? Where's cover? How do I hide? Okay, I'm going to shoot out those lights. 'This is my strategy' is an important first phase.
"By default there aren't many games where that's the phase. Most games you can walk in and you start shooting right away, or you just walk in and you improvise as you go along.
"But Splinter Cell still really is a thinking game. It's really about being intelligent and taking that time in the first phase to plan out how you're going to do things, and understanding the elements, and even planning your gadgets and your load-out and being smart about it. That's where you get the thrill, but it's a different way of playing than most games on the market these days."


حرفش هم به نظرم درسته ولی فقط در مورد سه گانه اول. DA هم تا حدودی.
کلا چیزی به نام بخشش تو شماره های اول وجود نداشت. وفتی یه جا اشتباه میکردی، مرگت حتمی بود. سخت بودن استفاده از سلاح گرم، یکی از اصلی ترین دلایلش بود. همین که نمیتونستی بیشتر از یکی دو نفر رو با Five-Seven یا SC20k بکشی، خودش دلیل کافی هست که چرا بازی سخت و پیچیده بود.

پ.ن: متن رو هم لطفا یه بار توی "وارد کردن متن ساده" از منوی ابزار، کپی کنید بعد بفرستید. متن تو قالب تیره اصلا خونده نمیشه!
 
آخرین ویرایش:
سرکار علیه (!!) توضیح داده که متاسفانه ترجمه نشده
من فقط منبع رو ترجمه کردم و نمی دونستم بیشتر هم حرف زده
از شاهکارهای Gamingbolt هستش که گاهی اوقات خبرهای 50 خطی Eurogamer رو میکنه 8 خط!بنده مقصر نیستم
الان ما شما رو اضافه می کنم
"But Splinter Cell still really is a thinking game. It's really about being intelligent and taking that time in the first phase to plan out how you're going to do things, and understanding the elements, and even planning your gadgets and your load-out and being smart about it. That's where you get the thrill, but it's a different way of playing than most games on the market these days."
اینم که ترجمه شده توی متن!یعنی فقط همون استراتژی اتاق انقدر مهم بود؟!
 
آخرین ویرایش:
"The first thing you have to do when you start in a map, even in Conviction, which did go quite a bit more action-oriented than the past, is the planning phase," Raymond said, explaining her point.
"So before entering a room you've got to spend some time thinking, right, so where are the guys positioned? How will I get through here? Where's cover? How do I hide? Okay, I'm going to shoot out those lights. 'This is my strategy' is an important first phase.
"By default there aren't many games where that's the phase. Most games you can walk in and you start shooting right away, or you just walk in and you improvise as you go along.
"But Splinter Cell still really is a thinking game. It's really about being intelligent and taking that time in the first phase to plan out how you're going to do things, and understanding the elements, and even planning your gadgets and your load-out and being smart about it. That's where you get the thrill, but it's a different way of playing than most games on the market these days."
این نکاتی که Raymond بهش اشاره کرده توی تمام بازی های مخفی کاری هستن!اگه SC به خاطر این ویژگی هاش محبوب نباشه٬بقیه بازیهای مخفی کاری هم نباید محبوب باشن!
 
خانم raymond به روح اعتقاد دارن؟؟؟:-w

کدوم پیچیدگی؟؟؟تو شماره اول تنها دلیلی که بازی رو سخت کرده بود باگ های مضخرفی بود که گاه و بیگاه وسط بازی ظاهر میشد.شماره های دیگه این مشکل تا حدودی حل شد اما بازهم سختی بازی لذت بخش نبود.conviction هم که توهین سازنده ها به بازیکن بود.وقتی تو یه اتاق 20 متری هستی و یه ژنراتور برق جلوته و یه بمب هم تو دستت بعد با یه فونت خیلی بزرگ رو دیوار نوشته "بمب رو روی ژنراتور کار بزار" نشون دهنده چیه؟؟؟این از سختی های بازیه؟؟؟:laughing:

در مقابل بازی متال گیر هست با اون هوش مصنوعی فوق پیشرفته که تموم کردن بازی رو تو درجات سختی بالا تبدیل به یکی از سخت ترین کارهای دنیا میکنه.سختی لذت بخش یعنی این.وقتی دشمنت ردپاتو توی برف میبینه و رد پا تو دنبال میکنه و محیط رو مو به مو میگرده یه حسی به ادم دست میده انگار دشمنای داخل بازی واقعا زنده ان و اصلا شبیه هوش مصنوعی نیستن.اگه بدست همچین دشمنایی کشته بشی اعصابت خورد نمیشه چون میدونی منطقی شکست خوردی و رفتارهای طبیعی دشمنا وادارت میکنه با هوش و ذکاوت بالا مراحل رو پیش ببری.چیزی که به نظرم اصلا تو سری اسپلینتر سل وجود نداره.یادمه تو یه قسمت از اسپلینتر سل 3 گیر کرده بودم.جایی که باید بدون دیده شدن وارد یه اتاق میشدم و یه دوربین هم گوشه سالن بود.من هم پشت یه دیوار قایم شده بودم به طوری که دوربین پشت دیوار قرار میگرفت و امکان دیده شدن توسط دوربین زیر صفر بود.ولی هر بار که میومدم تکون بخورم دوربین با علم غیب منو میدید و اژیر به صدا در میومد.حالا تو همون قسمت save هم شده بود و با هر بار باخت دوباره بازی از همون جا لود میشد.فکر کنم دیگه فهمیدید با چه کابوسی طرف بودم.
 
در مقابل بازی متال گیر هست با اون هوش مصنوعی
یه بار شد ما وارد تاپیک SC بشیم و شماها پای متال گیر رو به تاپیک وا نکنین؟

من نمیدونم چه علاقه ای بعضی از دوستان!!! دارند که همش تا اسمی از SC میاد پای متال گیر رو به تاپیک وا می کنند...
 
واقعا SC سبک پازل رو به قدری متحول کرد که Portal مسخره به نظر میرسه...کلاف و پیچیدگی درون این بازی بهم گره خورده و باعث عدم محبوبیتش شده...
اوایل مرحله از خودتون میپرسین آیا چگونه مرحله را به اتمام برسانم؟چه استراتژی به کار گیرم؟این قضیه استراتژی سبکreal time sterategy رو متحول کرده...
 
یه بار شد ما وارد تاپیک SC بشیم و شماها پای متال گیر رو به تاپیک وا نکنین؟

من نمیدونم چه علاقه ای بعضی از دوستان!!! دارند که همش تا اسمی از SC میاد پای متال گیر رو به تاپیک وا می کنند...

دوست عزیز پای متال گیر رو خانوم ریموند کشید وسط.وقتی میگه بازی های دیگه تو این سبک پس یعنی متال گیر هم جزوشون میشه و چون حرف خانوم ریموند بوی شلغم میده منم مجبورم در برابر حرف دروغ ایشون از بازی محبوبم که اتفاقا جزو همین سبک هم هست دفاع کنم:bighug:
 
دوست عزیز پای متال گیر رو خانوم ریموند کشید وسط.وقتی میگه بازی های دیگه تو این سبک پس یعنی متال گیر هم جزوشون میشه و چون حرف خانوم ریموند بوی شلغم میده منم مجبورم در برابر حرف دروغ ایشون از بازی محبوبم که اتفاقا جزو همین سبک هم هست دفاع کنم:bighug:
متال گیر سبکش کلا فرق داره با این... متال گیر از اول اکشن مخفی کاری بوده و هست و خواهد بود. ولی SC حداقل سه نسخه کلاسیکش خیلی از مواقع باید بدون استفاده از اسلحه مرحله رو به پایان میرسوندی.

SC یه بازی کاملا مخفی کاری بود ولی Metal Gear نه ! حتی اون MGS3 که خیلی ها میگن اوج مخفی کاری این سری بود باز هم باید در طول بازی از اسلحه استفاده میکردی و بعضی مواقع اکشن میرفتی. اینم بگم خوب یا بد بودن یه بازی معروف یا معروف نبودن یه بازی ربطی به اکشن یا مخفی کاری بودن نداره. از جمله همین متال گیر که خودم به شخصه جز بهترین بازی های تاریخ میشناسمش.
 
متال گیر سبکش کلا فرق داره با این... متال گیر از اول اکشن مخفی کاری بوده و هست و خواهد بود. ولی SC حداقل سه نسخه کلاسیکش خیلی از مواقع باید بدون استفاده از اسلحه مرحله رو به پایان میرسوندی.

SC یه بازی کاملا مخفی کاری بود ولی Metal Gear نه ! حتی اون MGS3 که خیلی ها میگن اوج مخفی کاری این سری بود باز هم باید در طول بازی از اسلحه استفاده میکردی و بعضی مواقع اکشن میرفتی. اینم بگم خوب یا بد بودن یه بازی معروف یا معروف نبودن یه بازی ربطی به اکشن یا مخفی کاری بودن نداره. از جمله همین متال گیر که خودم به شخصه جز بهترین بازی های تاریخ میشناسمش.

یعنی شما سری متال گیر سالید رو در ژانری به غیر از مخفی کاری قرار میدید؟؟:-/:d

ببین داداش اگه تو متال گیر بعضی جاها مجبوری اکشن بری جلو به خاطر اتفاقاتیه که در طول داستان می افته.مثلا همون شماره 3 جایی که colonel volgin رو شکست میدی باید ترک eva بشینی و با rpg و مسلسل دشمنا رو نابود کنی.اینجا به خاطر داستان مجبوری این کار رو بکنی.
 
یعنی شما سری متال گیر سالید رو در ژانری به غیر از مخفی کاری قرار میدید؟؟:-/:d

ببین داداش اگه تو متال گیر بعضی جاها مجبوری اکشن بری جلو به خاطر اتفاقاتیه که در طول داستان می افته.مثلا همون شماره 3 جایی که colonel volgin رو شکست میدی باید ترک eva بشینی و با rpg و مسلسل دشمنا رو نابود کنی.اینجا به خاطر داستان مجبوری این کار رو بکنی.
عزیزم کجای پستم من ذکر کردم متال گیر مخفی کاری نیست؟ نَ پَ لابد H&S هست؟ :دی :|

خود شما هم داری میگی تو بعضی جاها مجبوری اکشن بری... یعنی وجود داره. چنین چیزی تو سه نسخه اول Splinter Cell وجود نداشت. خصوصا نسخه سوم که بدون استفاده از یک گلوله میتونستی باید بازی رو به پایان میرسوندی. ولی تو نسخه پنجم چاشنی اکشن هم بهش اضافه شد و به قول شما بعضی جاها بخاطر اتفاقات توی داستان باید بازی رو اکشن میرفتی!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or