IT News

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
سلام
این تاپیک رو زدم تا دوستانی که در این زمنیه می تونن فعالیتی کنند شروع کنند
من هم به عنوان اولین خبر شروع میکنم

روبات ساختمان ساز ايرانى جزو ۲۵ اختراع برتر آمريكا

روبات سازنده ساختمان، اختراع يك استاد ايرانى دانشگاه كاليفرنياى جنوبى، در بين ۲۵اختراع برتر آمريكا قرار گرفت.
روبات ابداعى دكتر بهرخ خوشنويس، در بين ۴۳۰۰طرح روباتيك ابتكارى به همراه ۲۴طرح ديگر به مرحله نهايى رقابت فشرده علمى جايزه ملى ابتكارات آمريكا راه يافت. اين روبات در ۲۴ساعت با دريافت مواد اوليه مثل سيمان، گچ و چوب، ساختمانى به مساحت ۲۰۰متر مربع را بدون دخالت نيروى انسانى، از پايه بنا مى كند.
 

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
در آمريکا خانواده اي که رايانه نداشتند

اتحاديه صنايع موسيقي آمريکا موسوم به Riaa که به شدت با به اشتراک گذاري فايل هاي موسيقي از طريق اينترنت مخالف است واين امر را عامل کاهش درآمد دست اندرکاران اين صنعت مي داند، خانواده اي را به همين جرم تحت تعقيب قرار داده است.


اما نکته جالب آن است که اين خانواده هرگز مالک رايانه نبوده و بنابراين اعضاي آن به اينترنت دسترسي نداشته اند.
جيمز والز پدر اين خانواده از حکم اين دادگاه شوکه شده است. او مي گويد اعضاي خانواده او هرگز قانون کپي رايت را نقض نکرده اند. وي مي گويد حکم دادگاه غيرقانوني است و بر عليه آن فرجام خواهي خواهد کرد.
 

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
بزودی نامرئي خواهيم شد

شايد يکي از آرزوها بشر، نامرئي بودن بود! مثله اينکه ژاپنيها دارند اين آرزوی بشر را جامه عمل مي پوشانند! اخيرا در يک مجله علمي چاپ سوئد، اين خبر بچشم ميخورد که ژاپنيها کتي درست کردند که باعث نامرئي شدن انسان ميشود! قرار است از اين کتها در جنگ استفاده شود
این کت مثل یه دوربین و تلوزیون عمل میکنه اینجور که با کپچر کردن تصاویر در پشت سر و نمایش همزمان آن با تلوزیون پارچه ای ! (الیافهای الکترونیکی ) که جلوی کت دوخته شده ! انسان درون کت را یه جورایی ناپدید میکنه
 

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
دستيابي به اطلاعات محرمانه در زباله هاي رايانه اي
بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشجويان آزمايشگاه علوم رايانه اي ام آي تي ( موسسه فناوري ماسا چوست ) هر ساله انبوهي از اطلاعات سري و خصوصي همراه با ديسك هاي سخت رايانه اي دور ريخته مي شوند .
دانشجويان ام آي تي براي بررسي اين نكته اقدام به خريد 158 ديسك درايو دست دوم از سايت حراج اينترنتي eBay كردند .
آنان ضمن بررسي محتواي اين ديسك درايوها دريافتند كه دوازده مورد آنها كاملاً پاك شده اند ؛ در مقابل، بقيه ديسك ها حاوي مدارك شخصي و حقوقي ، نامه هاي الكترونيكي و 5000 شماره كارت هاي اعتباري مي باشند
 

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
غزال ايراني و پيوستن به جمع 20 خودرو خورشيدي برتر جهان

«غزال ايراني» نخستين خودرو خورشيدي مسابقات رالي در خاورميانه كه توسط تيمي از دانشجويان دانشكده فني دانشگاه تهران ساخته شده و سال گذشته به رغم شايستگي‌هاي فني به علت مشكلات ترانسپورت از حضور در مسابقات جهاني خودروهاي خورشيدي استراليا بازماند ، با توجه به ويژگي‌ها و قابليت‌هاي برتر اين خودرو از سوي دانشگاه MIT (موسسه فن‌آوري ماساچوست) جهت همكاري در طرحي بين‌المللي با مشاركت 20 تيم برتر جهان در زمينه خودروهاي خورشيدي به اين دانشگاه دعوت شد.
محمد همتي ، ‌مسوول اجرايي تيم خودرو خورشيدي دانشگاه تهران با اعلام اين مطلب ، گفت: دانشگاه MIT آمريكا در نظر دارد تيم‌وركي را با حضور 20 تيم برتر دنيا در زمينه خودروهاي خورشيدي براي طراحي و ساخت يك نمونه جديد خودروي هيبريدي با دو منبع انرژي (توان خورشيدي و توان انساني) برگزار كند

وي افزود: در اين برنامه سه ماهه در دانشگاه MIT تمام امكانات و تجهيزات مورد نياز در اختيار تيم‌ها قرار مي‌گيرد كه هر يك از آنها در محوطه خود به طراحي پرداخته و بعضا در مورد ايده‌هاي خود با يكديگر تعامل داشته باشند تا بهترين نمونه‌هاي ممكن طراحي شده و زمينه جديدي براي مسابقات دوره‌هاي بعد ايجاد شود.
همتي خاطر نشان كرد: طرح خودرو خورشيدي دانشگاه تهران (Persian gazelle) نمونه‌اي كاملا خورشيدي بوده اما در اين طرح قرار بر استفاده خودروها از دو منبع انرژي بوده و براي همكاري از تيم‌هاي سازنده خودروهاي خورشيدي دعوت شده است.
همچنين در اين دوره فرصتي براي تيم‌هاي شركت كننده جهت ارائه طرح خودروهاي سابق خود در نظر گرفته شده كه طبق برنامه ارائه شده روز دهم جولاي 2006 براي «غزال ايراني» انتخاب شده است.
همتي ادامه داد: در اين برنامه تيم‌هايي از كشورهاي آمريكا ، هلند ، كانادا و استراليا حضور دارند كه در مسابقات خودروهاي خورشيدي ، خودروهاي برتري ارائه داده‌اند و تيم ايران نيز با وجود عدم حضور در مورد قبل مسابقات به دليل كامل بودن اطلاعات ارسالي ، از سوي دانشگاه MIT آمريكا در اين طبقه‌بندي انتخاب شده است.
وي با اشاره به افتخار حضور تيم‌ها تيم ايراني در اين كارگروه به ايسنا گفت: طبق دعوت نامه‌ ارسالي اين برنامه از اواسط خرداد ماه آغاز مي‌شود و سه ماه به طول مي‌انجامد كه در اين راستا خواستار همكاري لازم از سوي مسوولان دانشگاه تهران براي حضور در اين سيمنار هستيم.
غزال ايراني اولين خودرو خورشيدي ايران و خاور ميانه است. تيم سازنده اين خودرو تعدادی از دانشجويان و اساتيد گروه مهندسي مكانيك دانشكده فني دانشگاه تهران هستند.
طراحي و ساخت اين خودرو با استفاده از دانش روز و قويترين نرم افزارهاي مهندسي جهان انجام مي گيرد. اين طرح از پائيز 83 شروع شد و هم اکنون به اتمام رسيده است. طراحي و ساخت اين خودرو از نظر علمي و عملي مشابه يك خودرو واقعي و در مواردي پيچيده تر از آن مي باشد. همتي خاطرنشان كرد: خودروي غزال ايراني كه اولين خودرو خورشيدي ايران و خاور ميانه است ، خودرويي تك سرنشين به طول 5 متر، عرض 1.8 متر و ارتفاع 1 متر از سطح زمين است و براي حركت با سرعت بيش از 100 كيلومتر در ساعت طراحي شده است.
خودرو داراي يك چرخ در عقب و دو چرخ در جلو مي باشد كه چرخ عقب چرخ محرك خواهد بود. روي سطح بالايي خودرو تماما با سلول‌هاي خورشيدي راندمان بالا به مساحت 8.5 متر مربع پوشيده است و انرژي خورشيد از طريق اين سلول‌ها جذب شده و در باتري‌هاي قابل شارژ (از نوع ليتيم - پليمر) داخل ماشين ذخيره مي شود.
وي افزود: اين انرژي موتور الكتريكي تعبيه شده داخل رينگ چرخ عقب خودرو را به حركت در مي آورد. جنس بدنه و شاسي اين خودرو به نحوي انتخاب شده است كه ضمن برخورداري از مقاومت بالا، داراي وزن كمي هستند. به طوري كه وزن نهائي خودرو كمتر از 250 كيلوگرم خواهد بود.
 

old snake

کاربر سایت
May 11, 2006
353
نام
حسین
جمعیت بازار آنلاین جهان...

سلام اگه اجازه بدید منم کمک می کنم

اخیرا با تحلیل آمار ترافیک اینترنت مربوط به دو میلیون کاربر اینترنت که کاربرانی از 99 درصد کشور های جهان را در بر می گیرد اولین تخمین آماری قابل توجه از آمار کاربران بزرگسال اینترنت(بیش از 15 سال) به دست آمد.
تا به حال اغلب آمار هایی که تهیه می شد بر اساس بررسی و جمع زدن آمار یک سرویس دهنده خاص و یا یک کشور خاص و تعمیم آن با تخمین های مختلف بر اساس تعداد کامپیوتر یا آدرس اینترنتی و یا معیار های نا دقیق به کل اینترنت بود که گاهی تا بیش از یک میلیارد را نیز پیش بینی میکرد.
بر اساس این آمار جدید، جمعیت آنلاین بزرگسال جهان 694 میلیون تخمین زده می شود که حدود 25 درصد آن از آمریکا و 25 درصد از آسیا و بقیه از اروپا و آمریکای جنوبی و استرالیا و آفریقا می باشند.
نکته قابل توجه در این آمار رشد قابل توجه کاربران کشور های آسیایی نظیر چین و ژاپن و کره جنوبی و هند می باشد که بازار های جدیدی را پیش روی تجارتهای آنلاین قرار میدهد.
بدین ترتیب میتوان پیش بینی کرد که...

بسیاری از شرکتهای آمریکای و اروپایی با توسعه خدمات آنلاین خود و چند زبانه کردن آنها بازار کشور های فوق را مورد هدف قرار می دهند و از سوی دیگر شاید سایتهای تجاری با صاحبان ایرانی می توانند ایجاد شوند که به جای بازار آمریکا و اروپا بازار چین و هند و کشور های آسیایی را مورد هدف قرار می دهند. توسعه تجارتهای آنلاین با این کشور ها مزایای مختلفی دارد :
1- خبری از تحریم های آمریکایی نیست و ایران با تمام این کشور ها در حال تجارت و واردات و صادرات است.
2- با پشتوانه دولت، سیستم بانکی و وزارت بازرگانی زمینه انواع تسهیلات و تضمینهای مالی وجود دارد.
3- این کشورها دارای اقتصاد پیشرفته و جزو کشور های پولدار جهان هستند.
4- بازار های جدیدی هستند که میتوان برای فروشنده یا صادر کننده ایرانی مزیت های نسبی در آن پیدا کرد.
5- اینترنت نقش بسیار موثری ایفا خواهد کرد.
6- از اینکه دایم فکر فیلتر کردن سایتها باشیم بهتر است چون ملت میروند دنبال پول در آوردن از اینترنت به جای وبلاگ و سایت سیاسی خواندن!
 

old snake

کاربر سایت
May 11, 2006
353
نام
حسین
1300 كارمند Aol اخراج مي شوند

شركت ارائه دهنده خدمات اينترنتي Aol اعلام كرد:به زودي 1300 كارمند را از شركت خود اخراج خواهد كرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از موج، شركت اينترنتي Aol قصد دارد 1300 كارمند را از شركت خود اخراج كند و اين به علت افت ميزان ترافيك مركز تماس هاي اينترنتي اين شركت مي باشد. اين تعداد اخراجي تقريبا برابر 7 درصد از نيروي كار اين شركت است.
گفتني است ، ميزان استقبال كاربران اينترنتي از خدمات ارائه شده توسط اين شركت با كاهش قابل توجهي همراه بوده است اين روند كاهش از دو سال پيش آغاز شده است.
سخنگوي اين شركت اعلام كرد :شركت Aol به منظور حل اين مشكلات ابزار هاي وب پيشرفته تري را در اختيار مشتركين خود قرار داده است اما كاربران اينترنتي در استفاده از وب ماهر تر شده و خدمات بهتري مي خواهند.
تحقيقات نشان مي دهد،بسياري از مشتركين اين شركت سرويس هاي اينترنتي شماره گيري قديمي را ترك كرده اند و به دنبال سرويس هاي پيشرفته تر هستند.
 

old snake

کاربر سایت
May 11, 2006
353
نام
حسین
توشيبا نوت بوک Hd Dvd عرضه کرد

شرکت توشيبا مبدع فرمت جديد DVD موسوم به HD DVD نوت بوک تازه اي را با درايو HD DVD روانه بازار کرده است تا بتواند با سوني و فرمت ابداعي آن يعني Blu-ray رقابت کند.
نوت بوک ياد شده به نام Qosimo G35-AV 650 مجهز به نمايشگر 17 اينچي با دقت 1920 در 1200 پيکسل است.
گفتني است اگر چه هم اکنون تعداد محدودي فيلم با فرمت HD DVD روانه بازار شده، اما پيش بيني مي شود تا پايآن سال جاري ميلادي 200 عنوان فيلم با اين فرمت در بازار در دسترس باشد.
Qosmio G35 مجهز به پردازنده هاي 2 گيگاهرتزي Core Duo و 100 گيگابايت هارد درايو مي باشد و ميزان حافظه DDR2 آن هم يک گيگابايت است. کارت گرافيک اين نوت بوک 3000 دلاري هم از نوع Ge Force Go 7600 ساخت Nvidia مي باشد.
 

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
واکمن های جدید سونی

واکمن های Mp3 جدید سونی علاوه بر اینکه کوچک، زیبا و سبک است، به عنوان یک دستگاه پخش کننده Mp3 قابلیت های حیرت آوری دارد.

این محصول جدید که سری E نامیده شده، مانند بقیه محصولات این شرکت، ظاهری زیبا و جذاب داشته، در رنگهای مختلف سیاه، بنفش، صورتی، آبی، نقره ای و یک رنگ سبز بسیار خاص، تولید شده و به اندازه یک بسته آدامس کوچک است.

انتقال آسان و سریع موسیقی
برای راحت تر شدن کار، این دستگاه به Usb مجهز شده، کافی است آنرا به کامپیوتر خود وصل کنید تا در عرض چند ثانیه کلیه آهنگ های مورد علاقه تان را به این واکمن منتقل کنید، به علاوه، با استفاده از باتری قابل شارژ آن،تا 28 ساعت شارژ خواهد داشت.

در عرض سه دقیقه شارژ می شود
تنها سه دقیقه کافی است تا این واکمن جدید به مدت سه ساعت کار کند، آن را به شارژ وصل کنید، یک چای برای خود بریزید، واکمن سری E شما برای سه ساعت آینده شما را سرگرم خواهد کرد. برای شارژ کامل دستگاه دو ساعت زمان لازم است.

تفاوتی نمی کند که کدام مدل دستگاه واکمن سری E را انتخاب کرده اید، 512 مگا بایتی، 1 گیگا بایتی یا 2 گیگا بایتی، در هر حال به هنگام خرید، یک عدد هدفون سونی دریافت می کنید. لوازم جانبی مانند: بازوبند، کیف محافظ ضد آب و گیره دار - با طراحی های زیبا - باعث شده که محصول جدید یکی از شیک ترین دستگاههای پخش موسیقی در بازار باشد.

اگر ویژگی های فوق هنوز شما را برای خرید یک واکمن سونی سری E وسوسه نکرده، خوب است بدانید که این دستگاه به کرونومتر، ساعت و تقویم نیز مجهز است، به علاوه اگر طرفدار شبکه های رادیویی باشید، مدل 512 مگابایتی و 1 گیگا بایتی آن با موج Fm تنظیم می شود.

کیفیت صدای واکمن های سری E باور نکردنی است، خصوصا اگر فایل های صوتی به فرمت Atrac (کدینگ مخصوص سونی) باشند، هر چند فرمت هایی نظیر Mp3 و Wma را نیز پخش می کند.

اگر مایلید آرشیو موسیقی تان را افزایش دهید، به آسانی با استفاده از اینترنت می توانید به صورت آن لاین به فروشگاهی سر بزنید که در آن بیش از یک میلیون فایل موسیقی در انتظار اضافه شدن به واکمن سری E شما هستند.

بدون در نظر گرفتن رنگ یا مدلی که انتخاب کرده اید، مطمئنا واکمن سریe خود را دوست خواهید داشت و از آن پس ، هیچگاه منزل خود را بدون واکمن تان ترک نمی کنید.
 

old snake

کاربر سایت
May 11, 2006
353
نام
حسین
سفارت ايران در لندن پايگاه اينترنتي راه‌اندازي كرد

سفارت جمهوري‌اسلامي ايران در لندن روز چهارشنبه پايگاه اينترنتي خود را راه‌اندازي كرد.در اين پايگاه اينترنتي كه با آدرس http://www.iran-embassy.org.uk‬ قابل دستيابي است، اطلاعات متنوعي همچون امور كنسولي، سياسي و تجارت و سرمايه گذاري، مطبوعات و روابط عمومي و گردشگري ارايه شده است.

در بخش امور كنسولي اين پايگاه اينترنتي كه احتمالا پرخواننده‌ترين بخش اين پايگاه خواهد بود، اطلاعات مربوط به گذرنامه، رواديد، تابعيت، سجلات و احوال شخصيه، امور اجتماعي، امور دانشجويي، هزينه‌هاي كنسولي و پرسش و پاسخ ارايه شده است.

گزيده مطبوعات بريتانيا و توصيه‌هاي سفر به بريتانيا، از ديگر بخشهاي اين پايگاه اينترنتي است.

اين پايگاه اينترنتي به دو زبان فارسي و انگليسي قابل دستيابي است.
 

old snake

کاربر سایت
May 11, 2006
353
نام
حسین
بازار It سالانه 5‌درصد رشد مي‌كند

هر چه مي‌گذرد حضورش محسوس‌تر مي‌شود.اين روزها به دنبال هم‌سوشدن صنايع مختلف با تكنولوژي‌ روز دنيا و تمايل بيشتر به سرعت بخشيدن به انجام امور، نفوذ فناوري اطلاعات حتي در روزمرگي‌هاي تكراري به راحتي مشهود است.

سيل ورود محصولات جديد و نزديك‌تر به ملزومات عمومي و در نهايت رقابت شركت‌ها براي در دست گرفتن بازار در واقع موج بزرگي از سرمايه‌گذاري‌هاي عظيم را در صنعت IT دنيا به وجود آورده است. همين است كه كارشناسان آينده خوبي را براي اين صنعت پيش‌بيني كرده‌اند.

اين پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهند حجم سرمايه‌گذاري در فناوري اطلاعات و صنايع وابسته آن تا سه سال آينده با روندي منطقي و افزايشي رشد مي‌‌كند.

آمار اما هميشه دقيق‌تراست. براساس آمار ارائه‌ شده توسط تحليلگران و كارشناسان موسسه تحقيقاتي IDC‌، صنعت جهاني IT تا سال 2009‌ هرسال به رشدي بين 5 تا 6‌‌درصد مي‌رسد. اين در حالي است آخرين درصد رشد قابل توجه اين صنعت مربوط به سال‌هاي 1999‌ و 2000‌بوده كه به 14‌درصد رسيده بود.

با اين همه طرف خوش‌بين‌ ذهن كارشناسان IDC آينده خوبي را براي صنعت IT پيش‌بيني مي‌كند.

آنها معتقدند هنوز راه زيادي براي رسيدن به يك صنعت كاملا توسعه يافته جهاني پيش‌رو است.

راهي كه براي اغلب كمپاني‌هاي بزرگ مثل راه‌رفتن روي لبه تيغ است، حفظ فضاي رقابتي و از دست ندادن فرصت‌هاي بزرگ است. موضوعي كه شايد بتواند دليل موجهي براي ارائه خدمات متفاوت و محصولات جديد شركت‌ها و نزديك شدن آنها به سلائق كاربران باشد.

google و yahoo مصداق خوبي براي چنين رقابتي هستند. سال‌ها است كه اين دو شركت رقيب علاوه بر ارائه خدمات جست وجوي پيشرفته، سعي دارند با عرضه خدمات جديد و متفاوت‌تر به جايگاه محكمي در عرصه تجارت بين‌المللي و جذب سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگ برسند. «دل‌پريت» يكي از كارشناسان ID در اين مورد مي‌گويد: تاثير اين جريان روي كاربران هم تا جايي بوده كه گاهي بعضي كاربران عادي فكر مي‌كنند اينترنت يعني google يا yahoo!

با اين وجود انگار هنوز هم نرم‌افزارها با اقبال بهتري از طرف كاربران مواجه مي‌شوند. تا جايي كه بر اساس آمار IDC‌، د5رصد از كل بازار نرم‌افزار دنيا به‌وسيله كاربران علاقمند به خريد و دانلودكردن نرم‌افزارهاي آنلاين تامين مي‌شود و پيش‌بيني مي‌شود كه اين رقم تا سال2009 به 17‌درصد هم برسد. جرياني كه قطعا بيشتر از همه توجه كمپاني‌ها و موسسات توليدكننده نرم‌افزار را جلب كرده و به‌تدريج مي‌رود تا توفان بزرگي در صنعت نرم‌افزار دنيا به‌پا كند.

اين در شرايطي است كه از نظر سرمايه‌گذاران صنعت IT، حافظه‌هاي فلش و ابزار قابل حمل ذخيره اطلاعات بستر مناسبي براي سرمايه‌گذاري هستند. آنها معتقدند از آنجايي كه اين قطعات هميشه بازار خوبي دارند، مي‌توانند اطمينان سرمايه‌گذاران را براي جذب سرمايه‌گذاري و تجارت جلب كنند.

با اين حال هنوز دغدغه اصلي كاربران حفظ امنيت اطلاعات و داده‌ها است تا جايي كه اين موضوع بازار نرم‌افزارهاي ضدويروس را تا حد چشمگيري رونق داده است.به هر حال صنعت IT و صنايع وابسته آن هميشه به دليل نفوذ در بخش‌هاي مختلف جامعه، قابل توجه سرمايه‌گذاران بوده اند و اين موضوع با افزايش تاثيرگذاري اين صنعت و عمومي‌تر شدن آن روند رو به رشدي را در مقابل دارد.
 

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
مغز مصنوعي
محققين آمريکايي يک چيپ «تراشه الکترونيکي» را برای به کارگيری در مغز انسان طراحي کرده اند. آنها قصد دارند از اين چيپ در بخش حافظه مغز بيماراني که از آلزايمر رنج مي برند استفاده کنند. چيپ سيليکن شامل يک الگوی رياضي پردازشگر حافظه مغز است وانسان را در به خاطر سپردن خاطرات و حوادث ياری ميکند. به زودی اين چيپ در مغز موشها مورد آزمايش قرار ميگيرد، امّا اين تحقيقات بسيار بحث انگيز است، زيرا به کار گيری چيپها در بخشهاي حساس مغز، بر حالات روحي، رفتار و ضمير ناخودآگاه افراد تاثير مي گذارد
 

old snake

کاربر سایت
May 11, 2006
353
نام
حسین
انگيزه‌‏اي براي استفاده از لينوكس فارسي وجود ندارد

در حوزه نرم‌‏افزارهاي ‌متن باز در كشور، تاكنون هيچ سند راهبردي و سياستگذاري صورت نگرفته است.

‌محمد خوانساري‌، مدير طرح ملي لينوكس فارسي و عضو موسس مركز Ict پيشرفته شريف‌، درگفت و گو با ‌ايلنا، با بيان اين مطلب‌، اظهار داشت: گسترش و ارائه لينوكس به سازمان‌‏ها و نهادهاي كشور جزو فعاليت مديران اين طرح نيست، بلكه نهادينه كردن لينوكس بايد از سوي شوراي‌عالي اطلاع‌‏رساني دنبال شود.

وي با بيان اينكه دولت براي استفاده از لينوكس فارسي رويكرد خاصي را نداشته است‌، تصريح كرد: ميزان تخصيص اعتبار به پروژه لينوكس فارسي در سال 85 تنها 550‌ميليون تومان در نظر گرفته شده كه شايد براي اتمام اين پروژه به مبلغي 3‌برابر نياز باشد.

‌خوانساري‌، با اشاره به عمومي كردن لينوكس فارسي در كشور‌، يادآور شد: دولت براي توسعه لينوكس فارسي در دستگاه‌‏ها بايد در اين پروژه سياست‌‏هاي حمايتي به كار بندد.

خوانساري، در خصوص بودجه سال گذشته اين طرح‌، يادآور شد: اعتبار تخصيص يافته سال 84 طرح ملي لينوكس فارسي 430‌ميليون تومان عنوان شد كه از اين ميزان تنها 150ميليون تومان آن در سال 84 پرداخت شد و 280‌ميليون تومان ديگر به اعتبارات سال 85 منتقل شده است.وي، با بيان اين كه در كشور ما انگيزه‌‏اي براي استفاده از لينوكس فارسي وجود ندارد‌، تصريح كرد: حركت به سمت لينوكس در آينده اجباري خواهد شد و بهتر آن است كه دستگاه‌‏هاي فعال در كشور از هم‌‏اكنون به اين سيستم عامل گرايش پيدا كنند.مدير طرح ملي لينوكس فارسي‌، افزود: با استفاده از نرم‌‏افزارهاي ‌متن باز در صورت بروز مشكلات سياسي و امنيتي مي‌‏توانيم به سادگي پشتيباني شركت‌‏هاي داخلي را در اين خصوص داشته باشيم ، چرا كه از نرم‌‏افزارهاي متن باز به راحتي مي‌‏توان براي ساخت شبكه‌‏هاي بزرگ استفاده كرد.

وي رشد و شكوفايي صنعت It كشور را منوط به داشتن برنامه راهبردي و سياستگذاري مناسب عنوان كرد و گفت: كاربران براساس نيازشان قادر خواهند بود سيستم عامل خود را انتخاب كنند.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر