Impressions – Call of Duty: Black Ops

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
سلام.

black-ops-21.jpg



Activision اخيرا طي مراسمي در لندن (همراه با سران تيم سازنده ي بازي كه گيم پد را نيز در اختيار داشتند و بازي را انجام ميدادند), دو مرحله ي نخست Call of Duty: Black Ops را كه مربوط جنگ سرد (Cold War) است, به نمايش گذاشت.

جريانات اين بازي (داستان بازي) براساس نبردهاي غير سري Black Ops كه در جريان جنگ سرد در جريان بوده, اتفاق ميفتد.


مرحله ي نخست از دو مرحله اي كه به نمايش گذاشته شد, ' WMD' نام داشت و مربوط به منطقه ي كوهستاني Ural در خاك اتحاديه ي جماهير شوروي, درست در دل دشمن مربوط ميشد و پشت خط مقدم دشمن اتفاق ميفتد. ماموريت در سال 1986 رخ ميدهد و كاركتر شما, Major Thomas' ' مرحله را در حاشيه ي مكاني شروع ميكند كه يك هواپيماي SR71 در آن حضور دارد.

از زماني كه به هماپيماي SR71 نزديك ميشويد و در حال وارد شدن به يكي از گيج كننده ترين و بهترين هواپيماهاي باشكوه ساخته شده تا كنون هستيد, صحنه اي با افت و خيز و روندي زيباست. در اطاق مربوط به خلبان نشسته و سپس به پچ پچ ها وصحبت هاي راديو گوش ميكنيد. حتي قبل از به پرواز در آوردن هواپيما, ضربان قلبتان سريعتر ميشود, از اين جهت كه انتظار اتفاق افتادن چيز بسيار مهمي را داريد.

و سپس اين اتفاق ميفتد. شما LS را به عقب حركت داده تا هواپيما از زمين بلند شود, صدا و اينكه دقت در مدل سازي جاذبه و حس كردن آن در صورت و بدنتان چگونه طراحي شده, مهيج است. اينها لحظات ارزشمند بازي هستند و يكي از چيزهايي كه شكي در آن نداريم اين است كه اين لحظات هنگامي كه بازي امسال عرضه ميشود به خودنمايي خواهند كرد.

ولي بعد از آن, چيزي حتي بهتر از لحظات قبل اتفاق ميفتد. كنترل را به دست گرفته و بدون حركت در آسمان هستيد و اين لحظات زورگذر به عنوان آرامش قبل از طوفان به يك اندازه گيرا و موثر است.

اسكن ماهواره اي شما در SR71 سربازان شما را روي زمن در منطقه ي كوهستاني Urals نشان ميدهد. به منظور جلوگيري از به صدا در آمدن آژيرهاي خطر توسط افرادتان, شما بايد به صورت هوشمندانه فرماندهي جوخه ي خود را از همان هواپيمايي كه در آن هستيد (SR71), بر عهده بگيريد, در غير اين صورت آنها توسط دشمناني كه سوار بر ون و كاميون در حال نزديك شدن هستند, شناسايي و سپس كشته شده و از بين ميروند.

اين صحنه, مشابه صحنه ي درون ناوجنگي AC-130 در Modern Warfare است كه به شما دورنماي جالبي از كشت و كشتار و نبردي را ميدهد كه در شرف به وقوع پيوستن است.

و سپس بازي شمارا در وسط ماجرا قرار ميدهد. پايين, بر روي زمين, در حالي كه از ديده شدن و شنيده شدن صدايتان توسط سربازان روسي پرهيز ميكنيد, در برف, مخفيانه به اطراف ميخزيد. در حالي كه ممكن است زياد بر روي مخفي شدن و دزدكي حركت كردن در سايه (چيزي مثل سم فيشر يا اسنيك) مانور داده نشده باشد, گيم پلي مخفي كاري بازي (تجربه ي) نابي به نظر ميرسد. به نظر تركيب واقعا جالبي از اكشن و مخفي كاري ميايد. همچنين, شما به زودي ياد خواهيد گرفت كه چگونه با (كمان زنبوركي اسنايپ) sniper crossbow مخفيانه, سربازان روسي را از بين ببريد.

بچه هاي Treyarch به ما گفتند, شما ميتوانيد در جريان گيم پلي يكي از اين دو حالت را انتخاب كنيد. ولي به نظر, شما خيلي زود ياد خواهيد گرفت كه چه موقع احتياج به مخفي كاري و جاسوسي داريد و چه موقع نياز داريد كه دل را به دريا بزنيد و با تفنگتان آتش بازي راه بيندازيد.

بدون گفتن هم مشخص است ولي CoD: Black Ops باورنكردنيست. افكت هاي مخصوص به برف در بازي ديدني بود و شما همچنين قادر هستيد كارهايي كه فكر ميكرديد بايد انجام ميداديد را انجام ندهيد, مثل اكتفا كردن به كشتن كمونيست هايي كه متجمع نشدند, سپس با يك دور نماي هيجان انگيز مواجه ميشويد كه در آن ميتوانيد سرتاسر منطقه ي Urals را ببينيد.

594401004520100503-580.jpg


بعد از با موفقيت پنهان شدن از چشم روس ها, شما فرماندهي گروهي متشكل از 4 تن را بر عهده ميگيريد كه در يك ترامواي برقي هستند و بعد مكانيزم جديد پايين آمدن از يك ارتفاع بسيار بلند را تجربه كنيد. گيره هاي كوهنوردي خود را درون ريل ميندازيد كه مشخص ميكند از كجا بايد شروع كنيد و خود را از لبه ي صخره (به پايين) پرت ميكنيد و پايين آمدن با نگه داشتن و ول كردن RT انجام ميشود و به نظر ميرسد به طور باورنكردني جالب است, پس اميدواريم سازندگان قسمت هاي ديگري را براي گسترش اين مكانيزم جديد در مرحله هاي ديگري كه آنها را فاش ميكنند, قرار دهند. وقتي همراه با همقطارتان پايين مياييد به يك ايستگاه فرعي برق ميرسيد كه در دامنه ي كوه ساخته شده, در بدو كار, از پنجره, دشمنان داخل (ساختمان) را سورپرايز كرده و قبل از اينكه بتوانند عكس والعملي نشان دهند, به سر آنها شليك ميكنيد.

در اين رابطه در دفتر يادداشت خود دو كلمه نوشتم.

با حروف بزرگ و خرچنگ قورباغه : FU*K ME – چون تمام مرحله, مقدمه اي براي اين لحظه است. براي همين است كه Treyarch بر روي اهميت روند و افت و خيز در بازي اصرار ميورزد, و اين, زمانيست كه آتش بازي آغاز ميشود.

دمو نشان ميداد كه چگونه ميتوان اسلحه ي خود ( كمان زنبوركي-crossbow) را به يك اسلحه ي انفجاري تبديل كرد, كه مطمئنا بايد بهترين استفاده از آن را بياموزيد, چون بسياري از سربازان روس هستند كه شما و افرادتان بايد در ادامه ي اين مرحله از شرشان خلاص شويد و بقيه ي مرحله را پاك سازي و اوضاع را مرتب كنيد.زماني كه براي رسيدن به نزديكي ايستگاه تقويت كننده ي برق در حال تلاش هستيد كه اين ايستگاه را از كار بيندازيد و منفجر ميكنيد, ميسوزانيد و راه را باز مي كنيد تا به آن برسيد, براي چند دقيقه (ي خوب) از بازي, هرج و مرجي عظيم, خونين و مرگ بار بوجود ميايد.

وقتي موفق شديد, شما وبقيه ي افراد تيمتان يك پرش ساده به آن سمت صخره قرار دارد انجام ميدهيد. يك پايان عالي و باشكوه براي اين مرحله بود كه يقينا دموي باشكوه و بسيار خوبي بود كه ماهرانه ساخته شده بود.

فقط اميدواريم كه بقيه ي بازي نيز با اين مرحله قابل مقايسه باشد.

مرحله ي دوم نيز همين هفته در پيش مراسم نمايشگاه E3 در لندن به نمايش گذاشته شد كه با مرحله ي برفي مخفيكاري WMD كاملا متفاوت بود.

'Slaughterhouse' (كشتارگاه) كه در گرماي شهر Hue City در ويتنام در جريان بود كه شما در دل يك نبرد عظيم در جنگ ويتنام هستيد. فعلا دليلي كه براي حضور شما در اينجا بيان شده, اداره ي مركزي سازمان CIA است كه مورد تجاوز كمونيست ها قرار گرفته.

ظاهر قرمز و نارنجي رنگ اطرافتان, گرماي شديد شهر ويتنامي را ميرساند و همچنين صحبت هاي پشت بيسيمتان كه با پارازيت ناشي از هليكوپتر(ها) تركيب شده, حس كاملا متفاوتي را نسبت به تجربه اي كه در WMD (مرحله ي پيش) داشتيد, به شما القا ميكند.

اين بار هيچ مخفي كاري اي وجود ندارد و تنها جنگ با تفنگتان باقيست كه سبك و سياق سنتي اين سري كه طرفداران آن را قبلا تجربه كردند را ارائه ميكند. همچنين لحظه هاي خنده داري نيز در اين مرحله وجود دارد. براي مثال, شما به سر كسي شليك كرده و او فرياد ميزند, 'sh*t' كه شما نيز با حالتي خشك حركتتان را تصديق ميكنيد.

594401003620100503-f10j3-580w.jpg


سراسر اين مرحله حس يك هرج و مرج و آشفتگي تمام عيار را منتقل ميكند و توجه به جزييات در سرتاسر محيط هاي شهر باورنكردنيست – كاغذ ها در هوا پراكننده هستند, گرافيتي هاي تكه تكه و ظاهرا بي معني حواستان را از موضوع اصلي به سمت خود منحرف ميكنند. تانك ها و هليكوپتر ها كه لحظات واقعا عالي اي را رقم ميزنند, صداي زياد, هرجو مرج و تيراندازي كه در هر سمتي وجود دارد, توضيح دادن چيزي كه يك 'كشتارگاه 'در Hue City تعريف ميشد, مشكل است.


به دنبال اين دمو, نمايندگان Treyarch در اشاراتي به اهميت 'moral choices' (انتخاب هاي اخلاقي) كردند. شك نكنيد كه در E3 در اين مورد بيشتر خواهيم شنيد.

همچنين اشاره كردند كه بازي شامل co-op چهار نفره و دو نفره به صورت split screen ميشود.

اين بازي نهم نوامبر امسال, منتشر خواهد شد.




مرسي - GOODLUCK


 
آخرین ویرایش:

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,108
نام
حسین
بسیار هیجان انگیز:((شک ندارم بازیه خوبی میشه.اصلا انگار این سری cod همیشه باید خوب باشه.نمیشه بد باشه:love:
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
خلاصه نبایدم بازی بدی باشه . بالاخره تمام تجربیات و دست اوردهای iw سابق موجوده و از اونها استفاده میکنند . بازی یه جورایی شباهت بیش از اندازه به mw ها داره حالا ممکنه با پیشرفت و ایده های جدید . بالاخره این بدهیه که رفته رفته همه چیز باید پیشرفت کنه . ولی نباید سخت گرفت ممکنه کارشون عالی از اب در بیاد چون گفتم روح iw سابق یا Respawn الان هنوز موجوده :biggrin1: اینا چند سالی پیش هم بازی ساختن از تجربه اینا استفاده کردند و میکنند .
ولی بازی جدید Respawn هم جالب میشه یه تو دهنی به حساب میاد اساسی :biggrin1: تو e3 2010 معرفی کنند منفجر میشه سالن !
 

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
خود من به شخصه اصلا اميدي به بازي نداشتم, اصلا. گفتم افتضاحي به بار مياد اسما و رسما.
ولي يه سري به پيش نمايشا و impressions ها بزنيد حتي تو بعضياش : بهترين COD ساخته شده تا الان چشم ميخوره. خلاصه من جديدا خيلي اميدوار شدم نسبت به بازي. منتظريم تا E3.
 

SaDrA-HhH

کاربر سایت
Sep 15, 2008
3,831
نام
به یوزر کاربری مراجعه شود
خیلی روون ترجمه شده بود مرسی!

ولی میگم بهتر نیست این جور مطالب رو کاری نداشته باشید تا اعضا تحریریه بتونن توی صفحه اصلی بزارن؟
 

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
خیلی روون ترجمه شده بود مرسی!

ولی میگم بهتر نیست این جور مطالب رو کاری نداشته باشید تا اعضا تحریریه بتونن توی صفحه اصلی بزارن؟
ممنون.

من مگه گفتم كه نزارن تو صفحه ي اصلي؟!‌ هزاران هزار پيشنمايش و impressions نوشته شده كه يكيش اينه. بعدشم جديدا سايت داره independent ميشه اعضاي تحريريه ميتونن خودشون اينارو بنويسن تو اين نمايشا شركت كنن. جديدا شات هاي بعضي بازيا تو همين سايت زودتر از سايت هاي معروف خارجي آپ ميشه دست كم گرفتيا!!
 

HL2-GF

کاربر سایت
Apr 5, 2006
7,279
نام
نیما
مرسی امید جان . ترجمه هات همیشه عالی هست .

به نظر میرسه از جنگ آوری مدرن 2 ( لول ) برای من جذاب تر باشه . ولی خدا وکیلی کجایی COD 1 و COD2 !!؟ که یادت به خیر :(
 

LEERY

کاربر سایت
Jan 16, 2008
2,833
نام
رامين
اقا بسيار عالي رديف و زيبا ترجمه كردي!:دي
من اميد دارم بهش.
ولی خدا وکیلی کجایی COD 1 و COD2 !!؟ که یادت به خیر
واي نگو نيما!:biggrin1: با cod1 چه حالي ميكردم! مخصوصا مرحله اولش!:biggrin1:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر