Id Software's Rage | PC

خب این تاپیک اختصاصی Rage خواهد بود;)

این بازی در QuakeCon 2007 در دالاس رسما توسط جان کارمک معرفی شد ...
من سعی کردم اطلاعاتی که تا کنون در ارتباط با این بازی ارائه شده را بطور خلاصه در اینجا بیارم ....

*************************************************



Rage یک بازی اول شخص اکشن است که البته به نوعی شامل سبک Racing و عناصری از سبک Adventure (ماجرایی) و RPG هم می شود که نظیر آن در هیچکدام از بازی های پیشین id دیده نمی شود ...تا جایی که گفته می شود Rage حاوی در حدود 60 درصد Action و 40 درصد Racing میباشد البته Tim Willits طراح ارشد id در این مورد می گوید که هنوز خیلی زود است که بگوییم چه میزان از زمان بازی به اکشن و چه زمانی به Racing اختصاص خواهد داشت اما انتظار میرود که در نهایت نسبت اکشن به Racing در بازی در همین حدود باشد.

آنچه که کاملا مشخصه اینست که عنوانی که توسط id در دست ساخت است با عناوین پیشین این استودیو تفاوت زیادی دارد. Willits در این ارتباط می گوید " ما می خواهیم که انتظارات مردم را از بازی های اول شخص اکشن id تغییر دهیم . ما میخواهیم عنوانی بسازیم که کاملا از Doom ، Quake و Wolfenstein متفاوت باشد "



بنظر می رسد که داستان Rage از فیلم کلاسیک The Road Warrior الهام گرفته شده باشد
Rage یک بازی غیر خطی مبتنی بر داستان می باشد که وقایع آن مربوط به بعد از زمانی می شود که یک ستاره ی دنباله دار تمدن بشر را نابود می کند .. در شرایطی که 75 سال از برخورد ستاره ی دنباله دار می گذرد و دنیا برای بازیافتن شکوه و عظمت سابقش در کشمکش است کاراکتر شما در بازی بر علیه یک رژیم ظالم و ستمگر مبارزه می کند.
Tim Willits اشاره می کند که در سال 2029 یک ستاره دنباله دار به شکل خطرناکی به زمین نزدیک می شود و بنابر این ایده ی ستاره ی دنباله دار موجود در بازی چندان هم بی ربط و دور از واقعیت نیست ..

آنچه rage را از دیگر بازی های این سبک متمایز می کند گوناگونی عناصر موجود در آن است شما علاوه بر شلیک کردن با اسلحه که از مشخصه های سبک FPS است میتوانبد سوار اتومبیل شوید با آن مسابقه دهید ، مبارزه می کنید و حتی عناصری از سبک ماجرایی نیز در بازی وجود دارد. Willits در این ارتباط می گوید " عناصری از سبک ماجرایی در Rage وجود دارد اما دوست ندارم که به آن بگویم یک "بازی ماجرایی " و این حتی یک بازی RPG هم نیست من دوست داشتم لغتی بین ماجرایی و RPG وجود داشت . عناصری که با آن دو سبک مشابه است اما دارای زمینه ی متفاوتی است و بله بافت های به کلی منحصر به فرد دنیای بازی ، کمک زیادی به ماجراجویی در بازی خواهد کرد زیرا هیچ کسی دو محیط مشابه در بازی نخواهد یافت"

67xq6wn.jpg


چیزی که این بازی را از بعضی لحاظ به سبک RPG شبیه کرده ماموریت های جانبی آن است .. Rage شامل یکسری از ماموریت های جانبی است که هیچ ارتباطی به داستان بازی ندارد و تنها ماموریت هایی هستند که انجامشان در بازی برای شما لذت بخش خواهد بود ... Willits در مورد عناصر ماجرایی بازی نیز می گوید شما می توانید در هر لحظه اتومبیلتان را متوقف کنید پیاده شوید وبه گشت و گذار بپردازید بایستی توجه داشته باشید که دنیای بازی فوق العاده بزرگ است.

به گفته ی جان کارمک بازی حاوی 80 گیگابایت داده ی غیر فشرده است و حتی هنگامی که فشرده نیز میشود برای نسخه های PC ، Xbox 360 و Mac دو DVD را کاملا پر می کند و برای PS3 نیز شامل یک دیسک بلوری می شود ...



دنیای به این بزرگی تنها با وجود موتور id Tech 5 و تکنولوژی جدیدی با نام megatexturing امکان پذیر است ( megatexturing یک تکنولوژی فشرده سازی بافت های بازی است که توسط جان کارمک ابداع شده) و اولین بار در بازی Enemy Territory: Quake Wars معرفی شد ، که یک عنوان اکشن چند نفره است که در صورتی که با تاخیری مواجه نشود در 2 اکتبر امسال (2007) منتشر خواهد شد با این وجود همان گونه که انتظار می رود تکنولوژی megatexturing در بازی Rage رشد بمراتب بیشتری کرده است .. برای نمونه Rage اساسا دارای دو موتور megatexturing می باشد . یکی برای اداره کردن زمین های بازی و دیگری برای اداره کردن بقیه قسمت های بازی . با این وجود یکی از مزیت های موتور id Tech 5 اینست که چندین بازیساز می توانند در یک زمان بر روی یک مرحله ی بازی کار کنند و می توانند هر زمانی بدون نگرانی در بافت های بازی دست ببرند زیرا بافت ها ، تاثیری بر روی عملکرد و گیم پلی بازی ندارد
یک بازیساز می تواند هر چقدر بافت که مایل است در بازی قرار دهد اما با این وجود Rage باز هم به روانی قبل اجرا خواهد شد.
بگفته ی کارمک هر 4 نسخه ی بازی (PC ، Xbox 360 ، PS3 و Mac) در اصل مشابه هستند و موتور id Tech 5 در پلتفرم های مختلف دارای هیچ مزیتی نیست و در تمام پلتفرم ها عملکرد یکسانی دارد ...id Tech 5 یک موتور پلتفرم محور نیست



Rage اولین بازی ساخت id است که بعد از مدت ها در نور خورشید اتفاق می افتد و کارمک اشاره می کند که کمپانی می توانست یک بازی دیگر Shooter که وقایع آن منحصرا در کریدور ها دنبال می شود بسازد و در حقیقیت این کار انجام هم شده بود و بعد از اتمام ساخت Doom 3 در سال 2004 بود که کارمک بر روی یک بازی جدید با اسم رمز " Darkness " مشغول به کار شد که وقایع آن در یک جزیره اتفاق می افتاد و قرار بود یک بازی Shooter ترسناک باشد اما پس از یک سال تیم توسعه به این نتیجه رسید که این بازی آنطور که باید باشد نیست و به سراغ عنوان جدید رفتند که همان Rage بود.

در Rage شما در نقش یک غریبه بازی می کنید که کارمک او را از لحاظ شخصیتی با Buck Rogers مقایسه می کند ... کاراکتر شما در بازی به مبازران و مردم کمک می کند که بر علیه یک رژیم ستمگر مبارزه کنند.
همانطور که مشخص است Rage دارای داستانی کلاسیک می باشد یعنی داستانی بر پایه ی مبارزه ی خوبی بر بدی و نیکی بر پلیدی مفاهیمی که همیشه در بازی های id دیده می شود
در این بازی شما می توانید با شخصیت های دیگر فعل و انفال داشته باشید و با آن ها ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید.



بایستی توجه داشت که وقتی صحبت از سبک Racing می شود منظور این نیست که id سعی کرده یک Gran Turismo بسازد. در Rage اتومبیل شما به سلاح هایی فوق العاده بزرگ مجهز است حال برای نمونه در نظر بگیرید که ماموریت شما اینست که قبل از پایان رقابت ماشین شماره ی 8 را منهدم کنید .. حال تصور کنید که آمیزه ای از مسابقه با اتومبیل در حالی که به سمت شما مواد آتشزا پرتاب میشود و شما نیز بایستی هدف مورد نظرتان را منهدم کنید چقدر می تواند هیجان انگیز باشد.
Tim Willits و Todd Hollenshead می گویند شما نمی تواند کلمه ی garage (گاراژ) را بدون Rage هجی کنید. اما در بازی شما می توانید گاراژی داشته باشید که مملو از اتومبیل هایی است که قادرید به اقسام مختلف آن ها را customize (سفارشی) کنید

به نظر نمی رسد که این بازی زمان خیلی زیادی در حال توسعه بوده باشد و هنوز زمان زیادی به پایان توسعه ی آن باقیمانده است. Tim Willits می گوبد " راستش را بخواهید ، ما هنوز کاراکتر اصلی بازی را درست نکرده ایم " ... با وجودی که در حدود 18 ماه از توسعه ی این بازی می گذرد اما Tim Willits می گوید هنوز کارهای بسیار زیادی باقیمانده که بایستی بر روی آن انجام شود ...

با وجود اینکه تیم 26 نفره ی Id سخت مشغول توسعه ی Rage هستند به نظر نمی رسد که این بازی زود تر از سال 2009 منتشر شود و وقتی زمان انتشار بازی را از id Software سئوال کردیم پاسخشان همان جمله ی معروف همیشگی بود "هنگامی که تمام شود"

 
آخرین ویرایش:

SLASH1

کاربر سایت
Jan 15, 2007
3,347
Auto Save هم داره ولی خیلی با فاصله هست و حتما باید از F5 برای Quick Save استفاده کنی.


البته خیلی خیلی با فاصله هست من کلا بعد از 4 ساعت 3 بار بیشتر ندیدم

نوژن آتوسیو میخواد چی کار ، من یکی که اگه بازیم سیو Manual داشته باشه عمرا از رو Autosave لود نمی کنم !

مگه من گفتم حالا لود کن گاهی طرف یادش می ره برق می ره pc چت می زنه سیو خودت می پره برای اینا به رد می خوره حداقل بعد از هر ماموریت لازم داره اکثر بازی ها هم دارن
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
Auto Save هم داره ولی خیلی با فاصله هست و حتما باید از F5 برای Quick Save استفاده کنی.



یادش بخیر، چه روزایی داشتیم با اون Quake و Doom، بالاتر از اونا بازیی نبود با گرافیک باشه، به هر کی می خواستیم قدرت سیستم رو نشون بدیم براش Doom3 رو اجرا می کردیم، من اولین بار Doom 3 رو که اجرا کردم حدود 5 تا 10 فریم می تونستم بگیرم، بعدش نسل جدید کارتای Nvidiaاومد کارتم رو عوض کردم توی بازیها پرواز می کرد!

آره دقیقا. بیچاره کارمک رو آخر سر مثل همون quake 3 کلشو میکنن بعضی از این کاربرای اینجا:d
کلا خیلی این حرکتاشون باحاله من تقریبا اولای بازی هستم ولی میخوام با تمام وجود تو بازی بگردم تا همه ی این نشونه هارو پیدا کنم.:) تا حالا بازی خیلی بهم حال داده گیم پبیش خیلی روونه. کلا غیر از اینم از id توقع نداشتم.

آره از این چیزهای عجیب غریب زیاد داره بازی های ID و به قول شما مثل امضا هست براشون. :D

توی Doom 3 که پر از عکس های Quake III بود. یه جا هم تو یکی از PDA ها خواهر زاده طرف از زمین برای دایی اش در مریخ E-Mail زده بود و بابت خرید Quake 185 تشکر کرده بود و گفته بود عجب چیزیه! آخر بازیه! :D

سر بریده جان کارمک توی Quake III هم که معروف حضور هست! :D


بدجوری دنبال اون بخش مخفی بازی که میره توی ولفنشتاین 3دی هستم
بــــد جوری :d
نصف این 6 ساعتی که تا حالا بازی کردم رو دنبال این بودم !!!
پیدا کنم حتما بهتون میگم کجاست :d
 

farhad23

کاربر سایت
May 11, 2009
307
نام
فرهاد
هیچ دلیلی برای بیرون دادن ِ یه بازی با این همه اشکال وجود نداره ... هیچ دلیلی . هیچ توجیهی هم نمیشه برای این کار ِ داغونشون اورد . من خودم حرفی نباید بزنم چون بازی رو کپی میخرم ، ولی اون بنده های خدایی که بازی رو Pre Order کرده بودن یا بعد از ریلیز بازی رو خریدن وقتی با این وضعیت روی PC مواجه میشن چه حالی باید بهشون دست بده ؟
این که مثلا 1 ماه بعد از ریلیز یه پچ ِ 10 گیلی بدن که تکسچرها درست بشه ، چیزی از این حرکت ِ وقیحانه ِ ID Software کم نمیکنه.
میخواستن فروش ِ نسخه ی کنسولی تحت شعاع پایرت خوری PC بازها قرار نگیره ؟ خب بازی رو با یک ماه تاخیر واسه PC منتشر میکردن ، این کار که دیگه جدیدا کاملا باب شده !
ولی وقتی میای یه بازی ِ به وضوح ناقص و درب و داغون رو در اختیار کسی میزاری که برای این بازی 60 دلار پول داده ، بزرگترین توهین رو بهش میکنی.



ابر کامپیوتر و غیر ابر کامپیوتر تغییری تو حال ِ این بازی ایجاد نمیکنه . تا موقعی که یه پچی کوفتی زهر ماری ندن بازی همینه که هست ! با یه کارت ِ معمولی GTS 250 هم تست کردم 60 فریم ثابت میگرفتم توی این بازی !
100 % موافقم . جدیدا" تمام تولید کننده ها یاد گرفتن قبل از عرضه ی بازی دروغ می گن که بازی ما برای pc طراحی شده و این حرفا ... بعد میان میزنن زیر همه چیز عین همین کارمک. کلا" تا زمانی که این کنسول ها هستن انتظار بیشتر از این نداشته باشید . خداکنه این وضعیت برای doom تکرار نشه که من رسما" افسرده می شم
من که crysis2 رو نگرفتم ولی یه جا خوندم که روز اولی که بازی عرضه شده منوی اول بازی press start داشته که سریع با یک patch حذفش کردن .
بعدم انقدر این ادما رو گنده نکنین . والا این بازی ها توسط یک تیم حداقل 100 نفری ( در داغون ترین حالت) ساخته می شه . گذشت اون زمان که 4 نفر نشستن مورتال کامبت ساختن. البته این عرضه ی پر نقص بازی قطعا" گردن کارمک هست
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,834
100 % موافقم . جدیدا" تمام تولید کننده ها یاد گرفتن قبل از عرضه ی بازی دروغ می گن که بازی ما برای pc طراحی شده و این حرفا ... بعد میان میزنن زیر همه چیز عین همین کارمک. کلا" تا زمانی که این کنسول ها هستن انتظار بیشتر از این نداشته باشید . خداکنه این وضعیت برای doom تکرار نشه که من رسما" افسرده می شم
من که crysis2 رو نگرفتم ولی یه جا خوندم که روز اولی که بازی عرضه شده منوی اول بازی press start داشته که سریع با یک patch حذفش کردن .
بعدم انقدر این ادما رو گنده نکنین . والا این بازی ها توسط یک تیم حداقل 100 نفری ( در داغون ترین حالت) ساخته می شه . گذشت اون زمان که 4 نفر نشستن مورتال کامبت ساختن. البته این عرضه ی پر نقص بازی قطعا" گردن کارمک هست
یه سوال میتونم ازتون بکنم؟ شما الان بازی رو تهیه کردین و نصبش کردین و این نظرو دادین یا مثل crysis 2 بازی نکردین و نظرتون از روی نظرات دیگران هستش؟ اگه دومی هستش پیشنهاد میکنم خودتون بازیرو بگیرین و اون پچ هم دانلود کنید و خودتون بازی رو تجربه کنین. کلا تجربه ی شخصی خیلی فرق میکنه باید هر کس خودش بازیرو انجام بده، اگرم که اولی هست که در اونصورت نظرتون محترمه .
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
بابا بازی انقدرا هم اوضاعش داغون نیستا !!
درسته کسچر نداره !!
اما از نظر کیفیت گیم پلی و تا حدودی "دید بصری گذرا" کم رقیب هست در سال 2011 ! :)
من خودم خوره ی جزئیاتم !
ولی وقتی که بازی اینه، سعی میکنم یکم کمتر برم فیها خالدون اجسام رو نگاه کنم ببینم چقدر تکسچر دارن و بیشتر از گیم پلی کم نظیرش لذت ببرم
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,990
نام
آریا
آره از این چیزهای عجیب غریب زیاد داره بازی های ID و به قول شما مثل امضا هست براشون. :biggrin1:

توی Doom 3 که پر از عکس های Quake III بود. یه جا هم تو یکی از PDA ها خواهر زاده طرف از زمین برای دایی اش در مریخ E-Mail زده بود و بابت خرید Quake 185 تشکر کرده بود و گفته بود عجب چیزیه! آخر بازیه! :biggrin1:

سر بریده جان کارمک توی Quake III هم که معروف حضور هست! :biggrin1:

تازه قبلش هم بوده ! :D توی Doom II سر بریده جان رومرو ! :D

 

farhad23

کاربر سایت
May 11, 2009
307
نام
فرهاد
یه سوال میتونم ازتون بکنم؟ شما الان بازی رو تهیه کردین و نصبش کردین و این نظرو دادین یا مثل crysis 2 بازی نکردین و نظرتون از روی نظرات دیگران هستش؟ اگه دومی هستش پیشنهاد میکنم خودتون بازیرو بگیرین و اون پچ هم دانلود کنید و خودتون بازی رو تجربه کنین. کلا تجربه ی شخصی خیلی فرق میکنه باید هر کس خودش بازیرو انجام بده، اگرم که اولی هست که در اونصورت نظرتون محترمه .

دقیقا" کدوم نظر ؟ من راجع به rage چیزی نگفتم اون چیزی که نوشتم بر اساس مصاحبه ی اخیر خود کارمک بود که تو vg247 خوندم
دیگه کسی نمی تونه انکار کنه بازی پر از ایراد بوده و gold شده و LEAD PLATFORM این بازی کنسول بوده نه pc چون خود کارمک تو مصاحبه اخیر گفت .من گفتم امیدوارم با DOOM این کارو نکنه
crysis 2 رو هم روز اول نگرفتم که اون مشکلشو ببینم ولی بعد گرفتم . همون روزم پاکش کردم . این rage هم یه خورده اوضاش بهتر شه بالاخره می گیرم
 
آخرین ویرایش:

S.N.C

کاربر سایت
Oct 10, 2011
30
اینقدر بعضی از دوستان اومدن از تو دل در و دیوار و چراق نفتی و اینا تکسچر بی کیفیت در آوردن که دل بقیه برا بازی زده شده .... من همینجا به دوستان پیشنهاد میکنم حتما این عنوان رو تجربه کنن باور کنید بازی بسیار خوبی هستش ( عالی نیست ) ولی شاید جزو بهترینهای 2011 تو سبک خودش باشه ... ، من نمیدونم این دوستانی که عکس از تکسچر بی کیفیت میذارن اصلا به Dead City رسیدند ؟ هیف که ADSL ام تموم شده مگر نه براتون عکساش رو آپ میکردم باور کنید بعضی جاها خیره شده بودم به مانیتور از بس چشم نواز بود ، درسته بازی در 60 درصد جاها از نزدیک تکسچر با کیفیت نداره اما اونجاها زیاد تو چش نیستن .... من هم که بازی رو گرفتم 5 دی وی دی بود که یه دیویدیش پچ 1 گیگی بود از همون اول بازی خوب اجرا میشد فقط مشکل دیر لود شدن تکسچر داشتم که با یه فایل که رضا جون گذاشته بود حل شد (به حد اقل رسید) . بازیه خیلی قشنگیه درسته انتظارات رو برابرده نکرده ولی بازم بازی قشنگیه اینقدر نکوبیدش .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر