Id Software's Rage | PC

خب این تاپیک اختصاصی Rage خواهد بود;)

این بازی در QuakeCon 2007 در دالاس رسما توسط جان کارمک معرفی شد ...
من سعی کردم اطلاعاتی که تا کنون در ارتباط با این بازی ارائه شده را بطور خلاصه در اینجا بیارم ....

*************************************************



Rage یک بازی اول شخص اکشن است که البته به نوعی شامل سبک Racing و عناصری از سبک Adventure (ماجرایی) و RPG هم می شود که نظیر آن در هیچکدام از بازی های پیشین id دیده نمی شود ...تا جایی که گفته می شود Rage حاوی در حدود 60 درصد Action و 40 درصد Racing میباشد البته Tim Willits طراح ارشد id در این مورد می گوید که هنوز خیلی زود است که بگوییم چه میزان از زمان بازی به اکشن و چه زمانی به Racing اختصاص خواهد داشت اما انتظار میرود که در نهایت نسبت اکشن به Racing در بازی در همین حدود باشد.

آنچه که کاملا مشخصه اینست که عنوانی که توسط id در دست ساخت است با عناوین پیشین این استودیو تفاوت زیادی دارد. Willits در این ارتباط می گوید " ما می خواهیم که انتظارات مردم را از بازی های اول شخص اکشن id تغییر دهیم . ما میخواهیم عنوانی بسازیم که کاملا از Doom ، Quake و Wolfenstein متفاوت باشد "



بنظر می رسد که داستان Rage از فیلم کلاسیک The Road Warrior الهام گرفته شده باشد
Rage یک بازی غیر خطی مبتنی بر داستان می باشد که وقایع آن مربوط به بعد از زمانی می شود که یک ستاره ی دنباله دار تمدن بشر را نابود می کند .. در شرایطی که 75 سال از برخورد ستاره ی دنباله دار می گذرد و دنیا برای بازیافتن شکوه و عظمت سابقش در کشمکش است کاراکتر شما در بازی بر علیه یک رژیم ظالم و ستمگر مبارزه می کند.
Tim Willits اشاره می کند که در سال 2029 یک ستاره دنباله دار به شکل خطرناکی به زمین نزدیک می شود و بنابر این ایده ی ستاره ی دنباله دار موجود در بازی چندان هم بی ربط و دور از واقعیت نیست ..

آنچه rage را از دیگر بازی های این سبک متمایز می کند گوناگونی عناصر موجود در آن است شما علاوه بر شلیک کردن با اسلحه که از مشخصه های سبک FPS است میتوانبد سوار اتومبیل شوید با آن مسابقه دهید ، مبارزه می کنید و حتی عناصری از سبک ماجرایی نیز در بازی وجود دارد. Willits در این ارتباط می گوید " عناصری از سبک ماجرایی در Rage وجود دارد اما دوست ندارم که به آن بگویم یک "بازی ماجرایی " و این حتی یک بازی RPG هم نیست من دوست داشتم لغتی بین ماجرایی و RPG وجود داشت . عناصری که با آن دو سبک مشابه است اما دارای زمینه ی متفاوتی است و بله بافت های به کلی منحصر به فرد دنیای بازی ، کمک زیادی به ماجراجویی در بازی خواهد کرد زیرا هیچ کسی دو محیط مشابه در بازی نخواهد یافت"

67xq6wn.jpg


چیزی که این بازی را از بعضی لحاظ به سبک RPG شبیه کرده ماموریت های جانبی آن است .. Rage شامل یکسری از ماموریت های جانبی است که هیچ ارتباطی به داستان بازی ندارد و تنها ماموریت هایی هستند که انجامشان در بازی برای شما لذت بخش خواهد بود ... Willits در مورد عناصر ماجرایی بازی نیز می گوید شما می توانید در هر لحظه اتومبیلتان را متوقف کنید پیاده شوید وبه گشت و گذار بپردازید بایستی توجه داشته باشید که دنیای بازی فوق العاده بزرگ است.

به گفته ی جان کارمک بازی حاوی 80 گیگابایت داده ی غیر فشرده است و حتی هنگامی که فشرده نیز میشود برای نسخه های PC ، Xbox 360 و Mac دو DVD را کاملا پر می کند و برای PS3 نیز شامل یک دیسک بلوری می شود ...



دنیای به این بزرگی تنها با وجود موتور id Tech 5 و تکنولوژی جدیدی با نام megatexturing امکان پذیر است ( megatexturing یک تکنولوژی فشرده سازی بافت های بازی است که توسط جان کارمک ابداع شده) و اولین بار در بازی Enemy Territory: Quake Wars معرفی شد ، که یک عنوان اکشن چند نفره است که در صورتی که با تاخیری مواجه نشود در 2 اکتبر امسال (2007) منتشر خواهد شد با این وجود همان گونه که انتظار می رود تکنولوژی megatexturing در بازی Rage رشد بمراتب بیشتری کرده است .. برای نمونه Rage اساسا دارای دو موتور megatexturing می باشد . یکی برای اداره کردن زمین های بازی و دیگری برای اداره کردن بقیه قسمت های بازی . با این وجود یکی از مزیت های موتور id Tech 5 اینست که چندین بازیساز می توانند در یک زمان بر روی یک مرحله ی بازی کار کنند و می توانند هر زمانی بدون نگرانی در بافت های بازی دست ببرند زیرا بافت ها ، تاثیری بر روی عملکرد و گیم پلی بازی ندارد
یک بازیساز می تواند هر چقدر بافت که مایل است در بازی قرار دهد اما با این وجود Rage باز هم به روانی قبل اجرا خواهد شد.
بگفته ی کارمک هر 4 نسخه ی بازی (PC ، Xbox 360 ، PS3 و Mac) در اصل مشابه هستند و موتور id Tech 5 در پلتفرم های مختلف دارای هیچ مزیتی نیست و در تمام پلتفرم ها عملکرد یکسانی دارد ...id Tech 5 یک موتور پلتفرم محور نیست



Rage اولین بازی ساخت id است که بعد از مدت ها در نور خورشید اتفاق می افتد و کارمک اشاره می کند که کمپانی می توانست یک بازی دیگر Shooter که وقایع آن منحصرا در کریدور ها دنبال می شود بسازد و در حقیقیت این کار انجام هم شده بود و بعد از اتمام ساخت Doom 3 در سال 2004 بود که کارمک بر روی یک بازی جدید با اسم رمز " Darkness " مشغول به کار شد که وقایع آن در یک جزیره اتفاق می افتاد و قرار بود یک بازی Shooter ترسناک باشد اما پس از یک سال تیم توسعه به این نتیجه رسید که این بازی آنطور که باید باشد نیست و به سراغ عنوان جدید رفتند که همان Rage بود.

در Rage شما در نقش یک غریبه بازی می کنید که کارمک او را از لحاظ شخصیتی با Buck Rogers مقایسه می کند ... کاراکتر شما در بازی به مبازران و مردم کمک می کند که بر علیه یک رژیم ستمگر مبارزه کنند.
همانطور که مشخص است Rage دارای داستانی کلاسیک می باشد یعنی داستانی بر پایه ی مبارزه ی خوبی بر بدی و نیکی بر پلیدی مفاهیمی که همیشه در بازی های id دیده می شود
در این بازی شما می توانید با شخصیت های دیگر فعل و انفال داشته باشید و با آن ها ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید.



بایستی توجه داشت که وقتی صحبت از سبک Racing می شود منظور این نیست که id سعی کرده یک Gran Turismo بسازد. در Rage اتومبیل شما به سلاح هایی فوق العاده بزرگ مجهز است حال برای نمونه در نظر بگیرید که ماموریت شما اینست که قبل از پایان رقابت ماشین شماره ی 8 را منهدم کنید .. حال تصور کنید که آمیزه ای از مسابقه با اتومبیل در حالی که به سمت شما مواد آتشزا پرتاب میشود و شما نیز بایستی هدف مورد نظرتان را منهدم کنید چقدر می تواند هیجان انگیز باشد.
Tim Willits و Todd Hollenshead می گویند شما نمی تواند کلمه ی garage (گاراژ) را بدون Rage هجی کنید. اما در بازی شما می توانید گاراژی داشته باشید که مملو از اتومبیل هایی است که قادرید به اقسام مختلف آن ها را customize (سفارشی) کنید

به نظر نمی رسد که این بازی زمان خیلی زیادی در حال توسعه بوده باشد و هنوز زمان زیادی به پایان توسعه ی آن باقیمانده است. Tim Willits می گوبد " راستش را بخواهید ، ما هنوز کاراکتر اصلی بازی را درست نکرده ایم " ... با وجودی که در حدود 18 ماه از توسعه ی این بازی می گذرد اما Tim Willits می گوید هنوز کارهای بسیار زیادی باقیمانده که بایستی بر روی آن انجام شود ...

با وجود اینکه تیم 26 نفره ی Id سخت مشغول توسعه ی Rage هستند به نظر نمی رسد که این بازی زود تر از سال 2009 منتشر شود و وقتی زمان انتشار بازی را از id Software سئوال کردیم پاسخشان همان جمله ی معروف همیشگی بود "هنگامی که تمام شود"

 
آخرین ویرایش:

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,234
نام
Mohammad
یکی لطف میکنه مشکلات بازی رو برام لیست کنه !
من که خودم ساده بگم از بازی خوشم نیومد ! بعد انقدر که گفتن کنسول بهتره رفتم نسخه کنسولی هم گرفتم نصب کردم
اما واقعا میبینم PC هر چی هم که باشه عمرا کنسول نمیتونه بهش نزدیک هم بشه ! حتی در Rage که میگن کنسولیش بهتره !


اینم مدرک که نگن دروغ گفت !

http://general12.persiangig.com/image 5 (BOX)/1/Rage/Rage 1.png
http://general12.persiangig.com/image 5 (BOX)/1/Rage/Rage 2.png

با اینکه مشخصا از این عکسها چیزی مشخص نیست اما بگم که مانیتور راستی برای PC و چپی برای X360 بود !
جالبه بدونید تازه مانیتوره چپی که نسخه کنسولی رو داره اجرا میکنه بسیار بهتر و جدیدتر از چپیه هست !
 
  • Like
Reactions: SLASH1

Gabit0

کاربر سایت
Aug 29, 2010
545
نام
گابريل
خوب این چه بازی ایه؟! اه!!! حالم به هم خورد! این همه منتظرش موندم! یه سری مشکلاتش اینقدر توی ذوق میزنه که چیزای خوب بازی از یادت میره . . .

مثلن کل یه مرحله رو رفتم، غول اولش رو با مشت و لگد کشتم، آخر مرحله یه غوله دیگه اومده منو کشته، اونوقت checkpoint بازی ماله قبل شروع مرحله هست . . . این جور چیزا دیگه ربطی به کنسول و PC و ... نداره، تقصیره اون احمقیه که نمیدونه کجاها باید checkpoint بذاره!!! )x
 

PayableOnDeath

کاربر سایت
May 20, 2008
311
نام
Hooman
خوب این چه بازی ایه؟! اه!!! حالم به هم خورد! این همه منتظرش موندم! یه سری مشکلاتش اینقدر توی ذوق میزنه که چیزای خوب بازی از یادت میره . . .

مثلن کل یه مرحله رو رفتم، غول اولش رو با مشت و لگد کشتم، آخر مرحله یه غوله دیگه اومده منو کشته، اونوقت checkpoint بازی ماله قبل شروع مرحله هست . . . این جور چیزا دیگه ربطی به کنسول و PC و ... نداره، تقصیره اون احمقیه که نمیدونه کجاها باید checkpoint بذاره!!! )x
\عزیز من همون اولای بازی توی نت ها و تیپ ها بازی بت می فهمونه که چنددقیقه یه بار با زدن F5 سیو کنبازیرو و روسیستم چگپوینت حسابباز نکن.
من خیلی درگیر بازی شدم! شدیدا دارم حال می کنم باهاش. خوشبختانه مشکلی هم ندارم توی بازی.
 

Gabit0

کاربر سایت
Aug 29, 2010
545
نام
گابريل
\عزیز من همون اولای بازی توی نت ها و تیپ ها بازی بت می فهمونه که چنددقیقه یه بار با زدن F5 سیو کنبازیرو و روسیستم چگپوینت حسابباز نکن.
من خیلی درگیر بازی شدم! شدیدا دارم حال می کنم باهاش. خوشبختانه مشکلی هم ندارم توی بازی.
حق با شماست، من هم وقتی فنی خوردم یادم اومد، ولی به نظر من این ضعف سازنده ی بازیه که به خودش زحمت نمیده چنتا checkpoint مناسب توی بازی بذاره، فکر نمیکنم کار سختی باشه! بازیهایی که میخوان خاطره بشن نباید از کنار ریزه کاریها راحت رد بشن ... !
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,230
نام
امیرحسین
PC بازهایی که از Quicksave بدشون میاد و چک پوینت دوس دارن !!!!!!!!!! جدا عجب WTF هایی هست این روزها :|
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
PC بازهایی که از Quicksave بدشون میاد و چک پوینت دوس دارن !!!!!!!!!! جدا عجب WTF هایی هست این روزها :|
=))
نمیدونم اکثر بازیساز ها بخاطر محدودیت این نسل سیستم Checkpoint گذاشتن یعنی محدود کردن گیمر رو حالا اینا خوششون میاد ، اونم به عنوان PC Gamer .
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
چکپویت رو چی سی دیگه چه سیقه ایه ؟
پیسی کویک سیو داره، سیو اصلی هم داره !!
براش شورت کات هم میتونی تنظیم کنی، یعنی هر جا که دلت خواست یه چک پوینت !!!!
چی میگید شما :d
حالا بقیه شرکت هارو کار ندارم، اما هیچکدوم از بازی های ID تا حالا از سیستم چک پوینت استفاده نکردن !!
این هم خارج از این قاعده نیست

---------- نوشته در 05:45 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 05:21 PM ارسال شده بود ----------

جالبه
بازی هر گوشه و کناریش رو نگاه میکنی یه چیزایی مربوط به ID و بازی های قبلش میتونی ببینی ! :d
لوگوی لودینگ بخش hell در doom3 :


اینم:


------------------
البته لوگوی کوئیک رو هم دیدم توی ویستلند !
ولی صبحی داشتم میرفتم یونی دیگه نرسیدم اسکرین بگیرم ازش :d
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
چکپویت رو چی سی دیگه چه سیقه ایه ؟
پیسی کویک سیو داره، سیو اصلی هم داره !!
براش شورت کات هم میتونی تنظیم کنی، یعنی هر جا که دلت خواست یه چک پوینت !!!!
چی میگید شما :d
حالا بقیه شرکت هارو کار ندارم، اما هیچکدوم از بازی های ID تا حالا از سیستم چک پوینت استفاده نکردن !!
این هم خارج از این قاعده نیست

---------- نوشته در 05:45 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 05:21 PM ارسال شده بود ----------

جالبه
بازی هر گوشه و کناریش رو نگاه میکنی یه چیزایی مربوط به ID و بازی های قبلش میتونی ببینی ! :d
لوگوی لودینگ بخش hell در doom3 :


اینم:


------------------
البته لوگوی کوئیک رو هم دیدم توی ویستلند !
ولی صبحی داشتم میرفتم یونی دیگه نرسیدم اسکرین بگیرم ازش :d
به به مثل کارهای قدیمیش ، دقیقا id این حرکتاش به منزله ی امضای کارش هست. من خیلی حال میکنم. :)
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
به به مثل کارهای قدیمیش ، دقیقا id این حرکتاش به منزله ی امضای کارش هست. من خیلی حال میکنم. :)
آره از این چیزهای عجیب غریب زیاد داره بازی های ID و به قول شما مثل امضا هست براشون. :D

توی Doom 3 که پر از عکس های Quake III بود. یه جا هم تو یکی از PDA ها خواهر زاده طرف از زمین برای دایی اش در مریخ E-Mail زده بود و بابت خرید Quake 185 تشکر کرده بود و گفته بود عجب چیزیه! آخر بازیه! :D

سر بریده جان کارمک توی Quake III هم که معروف حضور هست! :D

 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
آره از این چیزهای عجیب غریب زیاد داره بازی های ID و به قول شما مثل امضا هست براشون. :D

توی Doom 3 که پر از عکس های Quake III بود. یه جا هم تو یکی از PDA ها خواهر زاده طرف از زمین برای دایی اش در مریخ E-Mail زده بود و بابت خرید Quake 185 تشکر کرده بود و گفته بود عجب چیزیه! آخر بازیه! :D

سر بریده جان کارمک توی Quake III هم که معروف حضور هست! :D

آره دقیقا. بیچاره کارمک رو آخر سر مثل همون quake 3 کلشو میکنن بعضی از این کاربرای اینجا:d
کلا خیلی این حرکتاشون باحاله من تقریبا اولای بازی هستم ولی میخوام با تمام وجود تو بازی بگردم تا همه ی این نشونه هارو پیدا کنم.:) تا حالا بازی خیلی بهم حال داده گیم پبیش خیلی روونه. کلا غیر از اینم از id توقع نداشتم.
 

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,751
نام
فرشید
مشکل بازی برای pc اینه که auto save نداره که خلاصه هر داستانی پیش اومد از اول نیای همین
Auto Save هم داره ولی خیلی با فاصله هست و حتما باید از F5 برای Quick Save استفاده کنی.




جالبه
بازی هر گوشه و کناریش رو نگاه میکنی یه چیزایی مربوط به ID و بازی های قبلش میتونی ببینی ! :d
لوگوی لودینگ بخش hell در doom3 :


اینم:


------------------
البته لوگوی کوئیک رو هم دیدم توی ویستلند !
ولی صبحی داشتم میرفتم یونی دیگه نرسیدم اسکرین بگیرم ازش :d

یادش بخیر، چه روزایی داشتیم با اون Quake و Doom، بالاتر از اونا بازیی نبود با گرافیک باشه، به هر کی می خواستیم قدرت سیستم رو نشون بدیم براش Doom3 رو اجرا می کردیم، من اولین بار Doom 3 رو که اجرا کردم حدود 5 تا 10 فریم می تونستم بگیرم، بعدش نسل جدید کارتای Nvidiaاومد کارتم رو عوض کردم توی بازیها پرواز می کرد!
 

Gabit0

کاربر سایت
Aug 29, 2010
545
نام
گابريل
PC بازهایی که از Quicksave بدشون میاد و چک پوینت دوس دارن !!!!!!!!!! جدا عجب WTF هایی هست این روزها

نمیدونم اکثر بازیساز ها بخاطر محدودیت این نسل سیستم Checkpoint گذاشتن یعنی محدود کردن گیمر رو حالا اینا خوششون میاد ، اونم به عنوان PC Gamer .

نمیدونم شما دقیقن با کدوم قسمت checkpoint مشکل دارید!!! وقتی میشه کاری رو ساده تر انجام داد دیگه ربطی به کنسول و پی سی نداره! چرا وسط بازی همیشه باید به فکر این باشم که بازی رو سیو کنم وقتی خودش میتونه به موقع این کار رو بکنه؟! این باعث افزایش سرعت بازی هم میشه، حالا این RAGE که بحثش جداست، اشتباه از خودم بود ولی بازیهایی که سریع هستند مثل COD بدون سیستم checkpoint خیلی مسخره میشن . . . در ضمن اگه زمانبندی checkpointها درست باشه دیگه محدودیتی برای گیمر نخواهد داشت . . .

این رو هم بگم که مثه خیلی از اعضای BC اهل ادعای الکی نیستم و برای اینکه بقیه فکر کنند که خیلی حالیمه سعی نمیکنم چیزی خلاف نظر واقعیم رو بگم, حالا اگه شما فکر میکنید علاقه داشتن به سیتم checkpoint واسه PC Gamer افت داره نظر خودتونه و محترمه ولی من مثه شما فکر نمیکنم . . .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر