Id Software's Rage | PC

خب این تاپیک اختصاصی Rage خواهد بود;)

این بازی در QuakeCon 2007 در دالاس رسما توسط جان کارمک معرفی شد ...
من سعی کردم اطلاعاتی که تا کنون در ارتباط با این بازی ارائه شده را بطور خلاصه در اینجا بیارم ....

*************************************************



Rage یک بازی اول شخص اکشن است که البته به نوعی شامل سبک Racing و عناصری از سبک Adventure (ماجرایی) و RPG هم می شود که نظیر آن در هیچکدام از بازی های پیشین id دیده نمی شود ...تا جایی که گفته می شود Rage حاوی در حدود 60 درصد Action و 40 درصد Racing میباشد البته Tim Willits طراح ارشد id در این مورد می گوید که هنوز خیلی زود است که بگوییم چه میزان از زمان بازی به اکشن و چه زمانی به Racing اختصاص خواهد داشت اما انتظار میرود که در نهایت نسبت اکشن به Racing در بازی در همین حدود باشد.

آنچه که کاملا مشخصه اینست که عنوانی که توسط id در دست ساخت است با عناوین پیشین این استودیو تفاوت زیادی دارد. Willits در این ارتباط می گوید " ما می خواهیم که انتظارات مردم را از بازی های اول شخص اکشن id تغییر دهیم . ما میخواهیم عنوانی بسازیم که کاملا از Doom ، Quake و Wolfenstein متفاوت باشد "



بنظر می رسد که داستان Rage از فیلم کلاسیک The Road Warrior الهام گرفته شده باشد
Rage یک بازی غیر خطی مبتنی بر داستان می باشد که وقایع آن مربوط به بعد از زمانی می شود که یک ستاره ی دنباله دار تمدن بشر را نابود می کند .. در شرایطی که 75 سال از برخورد ستاره ی دنباله دار می گذرد و دنیا برای بازیافتن شکوه و عظمت سابقش در کشمکش است کاراکتر شما در بازی بر علیه یک رژیم ظالم و ستمگر مبارزه می کند.
Tim Willits اشاره می کند که در سال 2029 یک ستاره دنباله دار به شکل خطرناکی به زمین نزدیک می شود و بنابر این ایده ی ستاره ی دنباله دار موجود در بازی چندان هم بی ربط و دور از واقعیت نیست ..

آنچه rage را از دیگر بازی های این سبک متمایز می کند گوناگونی عناصر موجود در آن است شما علاوه بر شلیک کردن با اسلحه که از مشخصه های سبک FPS است میتوانبد سوار اتومبیل شوید با آن مسابقه دهید ، مبارزه می کنید و حتی عناصری از سبک ماجرایی نیز در بازی وجود دارد. Willits در این ارتباط می گوید " عناصری از سبک ماجرایی در Rage وجود دارد اما دوست ندارم که به آن بگویم یک "بازی ماجرایی " و این حتی یک بازی RPG هم نیست من دوست داشتم لغتی بین ماجرایی و RPG وجود داشت . عناصری که با آن دو سبک مشابه است اما دارای زمینه ی متفاوتی است و بله بافت های به کلی منحصر به فرد دنیای بازی ، کمک زیادی به ماجراجویی در بازی خواهد کرد زیرا هیچ کسی دو محیط مشابه در بازی نخواهد یافت"

67xq6wn.jpg


چیزی که این بازی را از بعضی لحاظ به سبک RPG شبیه کرده ماموریت های جانبی آن است .. Rage شامل یکسری از ماموریت های جانبی است که هیچ ارتباطی به داستان بازی ندارد و تنها ماموریت هایی هستند که انجامشان در بازی برای شما لذت بخش خواهد بود ... Willits در مورد عناصر ماجرایی بازی نیز می گوید شما می توانید در هر لحظه اتومبیلتان را متوقف کنید پیاده شوید وبه گشت و گذار بپردازید بایستی توجه داشته باشید که دنیای بازی فوق العاده بزرگ است.

به گفته ی جان کارمک بازی حاوی 80 گیگابایت داده ی غیر فشرده است و حتی هنگامی که فشرده نیز میشود برای نسخه های PC ، Xbox 360 و Mac دو DVD را کاملا پر می کند و برای PS3 نیز شامل یک دیسک بلوری می شود ...



دنیای به این بزرگی تنها با وجود موتور id Tech 5 و تکنولوژی جدیدی با نام megatexturing امکان پذیر است ( megatexturing یک تکنولوژی فشرده سازی بافت های بازی است که توسط جان کارمک ابداع شده) و اولین بار در بازی Enemy Territory: Quake Wars معرفی شد ، که یک عنوان اکشن چند نفره است که در صورتی که با تاخیری مواجه نشود در 2 اکتبر امسال (2007) منتشر خواهد شد با این وجود همان گونه که انتظار می رود تکنولوژی megatexturing در بازی Rage رشد بمراتب بیشتری کرده است .. برای نمونه Rage اساسا دارای دو موتور megatexturing می باشد . یکی برای اداره کردن زمین های بازی و دیگری برای اداره کردن بقیه قسمت های بازی . با این وجود یکی از مزیت های موتور id Tech 5 اینست که چندین بازیساز می توانند در یک زمان بر روی یک مرحله ی بازی کار کنند و می توانند هر زمانی بدون نگرانی در بافت های بازی دست ببرند زیرا بافت ها ، تاثیری بر روی عملکرد و گیم پلی بازی ندارد
یک بازیساز می تواند هر چقدر بافت که مایل است در بازی قرار دهد اما با این وجود Rage باز هم به روانی قبل اجرا خواهد شد.
بگفته ی کارمک هر 4 نسخه ی بازی (PC ، Xbox 360 ، PS3 و Mac) در اصل مشابه هستند و موتور id Tech 5 در پلتفرم های مختلف دارای هیچ مزیتی نیست و در تمام پلتفرم ها عملکرد یکسانی دارد ...id Tech 5 یک موتور پلتفرم محور نیست



Rage اولین بازی ساخت id است که بعد از مدت ها در نور خورشید اتفاق می افتد و کارمک اشاره می کند که کمپانی می توانست یک بازی دیگر Shooter که وقایع آن منحصرا در کریدور ها دنبال می شود بسازد و در حقیقیت این کار انجام هم شده بود و بعد از اتمام ساخت Doom 3 در سال 2004 بود که کارمک بر روی یک بازی جدید با اسم رمز " Darkness " مشغول به کار شد که وقایع آن در یک جزیره اتفاق می افتاد و قرار بود یک بازی Shooter ترسناک باشد اما پس از یک سال تیم توسعه به این نتیجه رسید که این بازی آنطور که باید باشد نیست و به سراغ عنوان جدید رفتند که همان Rage بود.

در Rage شما در نقش یک غریبه بازی می کنید که کارمک او را از لحاظ شخصیتی با Buck Rogers مقایسه می کند ... کاراکتر شما در بازی به مبازران و مردم کمک می کند که بر علیه یک رژیم ستمگر مبارزه کنند.
همانطور که مشخص است Rage دارای داستانی کلاسیک می باشد یعنی داستانی بر پایه ی مبارزه ی خوبی بر بدی و نیکی بر پلیدی مفاهیمی که همیشه در بازی های id دیده می شود
در این بازی شما می توانید با شخصیت های دیگر فعل و انفال داشته باشید و با آن ها ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید.



بایستی توجه داشت که وقتی صحبت از سبک Racing می شود منظور این نیست که id سعی کرده یک Gran Turismo بسازد. در Rage اتومبیل شما به سلاح هایی فوق العاده بزرگ مجهز است حال برای نمونه در نظر بگیرید که ماموریت شما اینست که قبل از پایان رقابت ماشین شماره ی 8 را منهدم کنید .. حال تصور کنید که آمیزه ای از مسابقه با اتومبیل در حالی که به سمت شما مواد آتشزا پرتاب میشود و شما نیز بایستی هدف مورد نظرتان را منهدم کنید چقدر می تواند هیجان انگیز باشد.
Tim Willits و Todd Hollenshead می گویند شما نمی تواند کلمه ی garage (گاراژ) را بدون Rage هجی کنید. اما در بازی شما می توانید گاراژی داشته باشید که مملو از اتومبیل هایی است که قادرید به اقسام مختلف آن ها را customize (سفارشی) کنید

به نظر نمی رسد که این بازی زمان خیلی زیادی در حال توسعه بوده باشد و هنوز زمان زیادی به پایان توسعه ی آن باقیمانده است. Tim Willits می گوبد " راستش را بخواهید ، ما هنوز کاراکتر اصلی بازی را درست نکرده ایم " ... با وجودی که در حدود 18 ماه از توسعه ی این بازی می گذرد اما Tim Willits می گوید هنوز کارهای بسیار زیادی باقیمانده که بایستی بر روی آن انجام شود ...

با وجود اینکه تیم 26 نفره ی Id سخت مشغول توسعه ی Rage هستند به نظر نمی رسد که این بازی زود تر از سال 2009 منتشر شود و وقتی زمان انتشار بازی را از id Software سئوال کردیم پاسخشان همان جمله ی معروف همیشگی بود "هنگامی که تمام شود"

 
آخرین ویرایش:
بابا اين عكسا كه داد مي زنه گرافيك سل شيده فقط يكم با گرافيكاي سل شيدي كه ديديم فرق مي كنه يعني خيلي بالاتره.فقط من نمي دونم سبكش چيه الان؟
نقش آفرينيه يا اكشن خالص؟
به نظر كه open world مياد.

Cel-Shade کجا بود عزیز ؟ :d از این Real تر دیگه چی میخوای ؟





سل شید یعنی این :


سبکش هم Open-world +shooter + car combat هست ! شبیه ترین نمونه بهش Borderlands و Duke Nukem forever هست .
 
آخرین ویرایش:
این جان کارمک هم عشق رنگ مات و مرده رو داره + استفاده از پیچ و مهره در طراحی وسایل :d دقت کنید متوجه میشید که پیچ و مهره تو محیط بازی زیاد به چشم میاد و اینکه خیلی هم یوقور موقور طراحی شدن.

مثلا عکس همین سلاح بالایی رو ببینید انگار لوله کشی شده :))
 
به به دست مریزاد به جان کارمک. امیدوارم بازی تا زمان عرضه هیچ نقصی تو زمینه ی گرافیک نداشته باشه.
دوست عزیز کجای رنگ ها مات و مردس. رنگبندی اینقدر زیباست انگار داری به به تابلوی نقاشی نگاه میکنی.;)
 
به نظر من تكسچرها يه جوري بين Real و cel-shade هست.
هر چي كه هست خيلي قشنگه راجب سبكشم اميدوارم مثل Borderlands بعد يه مدت تكراري نشه بازيش.
ولي مطمنن خود id يه فكري كرده واسه اين بازي چون شركتي نيست كه بخواد از كسي تقليد كنه.
 
خدا کنه زودتر سیستم مورد نیازش رو اعلام کنن. فکر کنم سیستم سنگینی بخواد.
فکر نکنم خیلی سیستم سنگینی بخواد.
چون برای ساخت بازی از تکنولوژی Mega Texture استفاده کردن و این تکنولوژی باعث میشه برای اجرای بازی سیستم خیلی خفنی احتیاج نباشه.
 
فکر نکنم خیلی سیستم سنگینی بخواد.
چون برای ساخت بازی از تکنولوژی Mega Texture استفاده کردن و این تکنولوژی باعث میشه برای اجرای بازی سیستم خیلی خفنی احتیاج نباشه.

Mega Texture ربطی به Performance بازی یا سبک و سنگین بودنش نداره بلکه اجازه می ده تا سازندگان مثلا یه محیطی رو که بعد از رندر بافت هاش 70 GB حجم داره ، به طور مثال با حجم 1 GB بتونن توسط موتور بازی رندرش کنن ! یعنی تکنولوژی مربوط به کم حجم بودن بافت های بسیار با کیفیت هست.
 
Mega Texture ربطی به Performance بازی یا سبک و سنگین بودنش نداره بلکه اجازه می ده تا سازندگان مثلا یه محیطی رو که بعد از رندر بافت هاش 70 GB حجم داره ، به طور مثال با حجم 1 GB بتونن توسط موتور بازی رندرش کنن ! یعنی تکنولوژی مربوط به کم حجم بودن بافت های بسیار با کیفیت هست.


با اين حال ..............
زياد هم سيستم سنگيني نميخواد طبق تريلرها و عكس ها
 
Mega Texture ربطی به Performance بازی یا سبک و سنگین بودنش نداره بلکه اجازه می ده تا سازندگان مثلا یه محیطی رو که بعد از رندر بافت هاش 70 GB حجم داره ، به طور مثال با حجم 1 GB بتونن توسط موتور بازی رندرش کنن ! یعنی تکنولوژی مربوط به کم حجم بودن بافت های بسیار با کیفیت هست.

برتری id-tech5 دقیقا همین مورد هست...استفاده از حافظه پویا....

اگر تریلر E3 امسال را یادتون باشه Drawdistance و کیفیت بافت ها بی نظیر بود....اون هم رو
x360 !!!!

یعنی به احتمال زیاد نیازی به سیستم انچنانی نیست...

بابا اين عكسا كه داد مي زنه گرافيك سل شيده فقط يكم با گرافيكاي سل شيدي كه ديديم فرق مي كنه يعني خيلي بالاتره.فقط من نمي دونم سبكش چيه الان؟
نقش آفرينيه يا اكشن خالص؟
به نظر كه open world مياد.

بازی fps هست و Open World .....کمی هم حالت Old School داره....
-------

دوستان کمی دقت کنند بازی های مثل Borderland , Prince of Persia , The Journey از Cell-shade استفاده می کنن...یعنی واقعا تمایز قائل شدن بین این ها و Rage این قدر سخته؟
 
این تریلر جدید بازی منو میخکوب کرد. اصلا فوق العادست کیفیت بافت ها.
نورپردازی ها هم عالی کار شده.
فقط مونده گیم پلی بازی که من مطمئنم id کارشو خوب بلده.
 
آخرین ویرایش:
این تریلر جدید بازی منو میخکوب کرد. اصلا فوق العادست کیفیت بافت ها.
نورپردازی ها هم عالی کار شده.
فقط مونده گیم پلی بازی که من مطمئنم id کارشو خوب بلده.


خب عزيز دل لينك وبسليتشو بذار همونجا بريم ببينيم ديگه !!!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or