PlayStation Horizon Zero Dawn

1619008413356.png

Horizon: Zero Dawn (اطلاعات کامل در پست اول)

سازندگان عنوان Killzone یعنی استودیو نام اشنای Guerrilla Games از ای پی جدید خود به طور رسمی در E3 2015 رونمایی کردند.
Horizon: Zero Dawn نام عنوان جدید استودیو Guerrilla Games است که از مدت ها پیش در دست ساخت و توسعه بوده و به گفته خود سازندگان سبک این عنوان Third-person action RPG می باشد.روایت داستان حول محور دختری شکارچی به نام Aloy میچرخد که به مبارزه و کشتار با ربات هاو دایناسورهای پیشرفته با انواع و اقسام سلاح ها میپردازد.به نظر میرسد روایت بازی در قرون وسطی پیشرفته باشد
Horizon از انجین Shadow Fall استفاده می‌کند و این عنوان به صورت 1080p و 30fps اجرا خواهد شد
این عنوان فاقد بخش چند نفره میباشد و تمام تمرکز تیم استودیو به گفته کارگردان بازی بر روی بخش تک نفره است


در هورایزون زیرو داون هیچگونه لودینگی وجود ندارد و میتوانید هر وقت به هر نقطه از جهان بازی بروید به علاوه بازی دارای آب و هوای داینامیک و چرخه ی شبانه روز میباشد.
گیف
نقشه ی این عنوان از یک بخش تشکیل شده ولی دارای تنوع محیط میباشد.تمامی مناطق نشان داده شده در تریلر بازی قابل دسترسی و اکتشاف میباشند(بیابان ،دشت شهرهای باستانی و ...) که هرکدام خصوصیات آب و هوایی مختص خود را دارا میباشند.
در هورایزون المانهای RPG بسیاری قرار دارد
سیستم جمع آوری Xp ، لول آپ و Skill tree در بازی وجود دارد
برای مثال قابلیت Slow Mo Shooting یکی از آپگرید های بازی میباشد
Aloy با جمع آوری اجزای ماشین ها می تواند سلاح و آرمور و انواع تیر را کرفت کند. همچنین میتواند آنها را مبادله کند یا بفروشد.
در بازی حیوانات زنده نیز وجود دارند که با شکار آنها میتوانیم گوشت برای خوردن و پوست و پر برای تزیین یا ساخت لباس بدست آوریم
بازی از سیستم سنتی برای سلامتی کارکتر استفاده میکند لذا برای بهبودی کارکتر باید گیاهان دارویی از محیط اطراف خود جمع آوری نمایید
مبارزات بازی به گونه ای طراحی شدند که المان های RPG از سرعت مبارزات کم نکنند
سیستم Quick craft برای تیرهای مختلف وجود دارد که بازیباز در میان مبارزات میتواند در صورت نیاز از آن استفاده کند
جهت مبارزات تن به تن Aloy از نیزه مخصوص خود استفاده میکند. نیزه ای که در دموی E3 دیدیم آپگرید شده بود.
سیستم پیمایش (Traversal ) کامل در بازی وجود دارد شما میتوانید از سخره ها درخت ها بالا بروید یا در آب ها شنا کنید تا با ربات ها مستقیما روبرو نشید.
ماشین های مختلف دارای هوش مصنوعی متمایز نسبت به یکدیگر هستند و برای از پا در آوردن هرکدام باید تاکتیک خاصی را در پیش بگیرید.
بازی طوری طراحی شده که نحوه ی مبارزه با ماشین ها به شما نشان داده نمی شود و شما باید با آزمون و خطا راه و روش درست مبارزه با ربات های مختلف را یاد بگیرید.
شما باید از قدرت ذهن ، سرعت و گجت های مختلف Aloy برای مقابله با قدرت خام و اندازه ی ماشین ها استفاده کنید.
رنگ چشم ربات ها نمایانگر وضعیت آنهاست. آبی به معنای وضعیت عادیست زرد به معنای احساس خطر و قرمز نشانه ی ترس و حالت تدافعی دارد.
در بازی بیش از 4 اسلحه وجود دارد و همه ی آنها سه نوع تیر ندارند
سازنده بمنظور بوجود آوردن حس انسانهای اولیه سلاح های گرم موجود در بازی را محدود کرده.تا از تبدیل شدن آن به شوتر جلوگیری کند.
GG دنیای بازی خود را پسا پس آخرازمانی معرفی میکند. دنیایی که هزاران سال بعد از افول انسانیت شکل گرفته. و انسان ها به زندگی اولیه برگشته اند.
در بازی قبیله های مختلف برای دریافت کوئست یا خرید و فروش وجود دارند
بازی دارای بخش چندنفره ی آنلاین نمی باشد اما ممکن است قابلیت های آنلاین داشته باشد (همانند بتمن آرکهام نایت)
Horizon از بازی هایی از قبیل Dragon’s Dogma , Monster Hunter , Binary Domain الهام گرفته است.
آهنگ ساز بازی آقای Joris De Man میباشد که سابقه ی کار بر سری کیلزون را هم دارد.
  • ماشین‌ ها با توجه به محیط زیست خود در حال به دست اوردن منابع هستند. این یکی از بخش‌های خیلی مهم داستان است و دلیل ان را در زمان بازی کردن خواهید فهمید.
  • slingshot برای اثر بزرگ خود در ضربه اول خوب است
  • ماشین‌ ها راه‌های متفاوت و زیادی برای حمله کردن دارند به همین دلیل به روش‌های بسیار زیادی هم می‌توان ن‌ها را نابود کرد.
  • وقتی دشمنان خود را غارت می‌کنید می‌توانید از قطعات به‌دست آمده برای ساخت تجهیزات استفاده کنید یا ان‌ها را به یک تاجر بدهید.
  • Aloy می‌تواند با افرادی دیدار کند که کم و بیش به او کمک می‌رسانند. وقتی لیست انتخاب سلاح‌ها را می اورید بازی در حالت آهسته قرار می‌گیرد چراکه سازندگان نمی‌خواهند بازی‌بازان تجربه کامل بازی را از دست بدهند اما همچنان برای آن‌ها زمانی برای فکر کردن فراهم می‌شود
  • فضاهای داخلی زیادی در بازی وجود دارد.
  • لباس‌ها فقط کاربرد تزئینی ندارند. لباسی که در گیم‌پلی بازی در E3 2016 مشاهده کردیم، برخی از ویژگی‌های مخفی‌کاری را افزایش می‌داد.
  • Aloy چند قطعه از تکنولوژی‌های قدیمی دنیا را با خود به‌همراه دارد. یکی از آن‌ها به گوش او متصل است که به وی اجازه می‌دهد جهان بازی را اسکن کند. دیگری، یک نیزه است که Aloy را قادر به باطل کردن ماشین‌آلات می‌سازد. زمانی که او ماشین‌آلات را باطل کند، می‌تواند آن‌ها را برای جنگیدن در برابر دشمنان مورد استفاده قرار دهد یا حتی برای سواری از آن‌ها استفاده کند.
  • در بازی علم اقتصاد هم وجود دارد. شما می‌توانید سلاح و تجهیزات جدیدی خریداری کنید. برای مثال، تجهیزاتی در بازی وجود دارد که از شما در برابر سم محافظت می‌کند.
  • تحولات عمده و ناگهانی جهان بازی، کمی بیش از ۵۰ سال پس از زمان حال حاضر اتفاق می‌افتد و بازی یک هزار سال پس از این اتفاقات روی می‌دهد.
  • دلیل اینکه ماشین‌آلات در بازی خراب می‌شوند، یکی از اسرار بزرگ بازی است. آن‌ها وحشی شده‌اند و این موضوع همچنین آن‌ها را قوی‌تر می‌کند.
  • هرمن هالست تایید کرد که در بازی مراجع دنیا واقعی وجود دارد ولی نمیتواند چیزی در این مورد چیزی بگوید
  • Shell walkerها نقش مهمی را در محیط زیست ماشین‌آلات مهیا می‌کنند. چیزی که در پشت با خود به‌همراه دارند، شامل منابع مهمی می‌شود.
  • اگر به اندازه کافی مهارت دارید، می‌توانید منابع را از پشت ماشین‌آلات بردارید و نیازی نیست که آن‌ها را بکشید.
  • corruptorها یکی از چالاک‌ترین، سریع‌ترین و سرسخت‌ترین ماشین‌آلات بازی هستند.
  • اگر شما می‌توانید سلاح ماشین‌آلات را از آن‌ها بگیرید، مدل حمله کردن آن‌ها تغییر می‌کند.
  • محتوای بسیار زیادی در بازی برای تحقیق یا رسیدگی کردن وجود خواهد داشت.
  • قابلیت Override راه بسیار خوبی برای تغییر جریان نبرد است چراکه با این کار، ماشین‌آلات به شما ملحق می‌شوند. این قابلیت همچنین می‌تواند پیشرفت کند و با همین پیشرفت شما در بازی، می‌توان کارهای بیشتری را با آن انجام داد.
  • Override کردن ماشین‌آلات مختلف دارای اثرات متفاوتی هم است.
  • یک قطعه که به گوش Aloy متصل است، می‌تواند ماشین‌آلات را اسکن کند تا از برخی‌ از نقاط قوت و ضعف‌ آن‌ها جویا شوید.
  • حتی اگر ماشین‌آلات به تله‌های انفجاری برخورد نکنند، شما با شلیک کردن به این تله‌ها می‌توانید آن‌ها را منفجر سازید.
  • زمانی که یک ماشین‌آلات را برای سواری کردن آماده کردید، می‌توانید با سوت زدن، آن را به پیش خود بیاورید. این عمل حتی در مبارزات هم امکان‌پذیر است. مبارزات سواری هم در بازی وجود دارد.
  • گیم‌پلی بازی کاملا قابل درک است و به‌راحتی می‌توان آن را حس کرد. در طول داستان بازی، آموزش‌هایی وجود دارد اما نیم‌ساعته نخواهند بود.
  • نمایش گیم‌پلی بازی در E3، در چند فصل بازی جریان داشت؛ مدتی بعد از اینکه Aloy با بسیاری از قبایل در مناطق شمالی، ارتباط بر قرار کرده است.

Aloy
شما در نقش Aloy بازی میکنید.شکارچی ماشین بیست ساله که مهارتش شکار با تیروکمان میباشد.
Aloy یکی از اعضای یکی از قبیله های بازیست که بشریت فرا آخر الزمانی را تشکیل میدهند تبهر این قبیله در شکار ماشین میباشد.
شخصیت Aloy به گونه ای میباشد که برای ماشین ها احترام قائل است و فقط در صورت نیاز به شکار آنها میپردازد.
در طراحی وی از شخصیتهای
Ygritte در سریال Game of Thrones
Ellen Ripley از Alien
Sarah Connor از Terminator
الهام گرفته شده است.


Bow
تیرکمان مدرن Aloy که به کمک ان میتواند ماشین ها و دشمنان خود را نابود کند.این تیرکمان با پیشرفت بازی و تیرهای جدیدی که به دست می اید میتواند بسیار قدرتمند ظاهر شود

Armor Peircing Arrow
پیکانی فولادی برای از بین بردن آرمور ماشینها

Explosive Arrow
پیکان هایی که بعد از برخورد میشوند و دمیج بیشتری نسبت دیگر تیرها دارند.تعداد آنها نیز محدود تر از دیگر پیکانهاست

Ropecaster
این پیکان جهت متصل کردن ماشین ها به زمین و محدود کردن حرکتشان استفاده میشود

Trap Wire
برای دام گذاشتن برای ماشین ها بکار میرود.

Disc Launcher
قطعه ای که میتوان ان را از بدنه ماشین ها جداکرده و به عنوان یک سلاح گرم پرقدرت استفاده کرد.

ThunderJaw
· حدود 24.5 متر طول و 10 متر ارتفاع
· از 550 هزار پالیگان (چند ضلعی) ساخته شده و از 93 Armor تشکیل شده.
· 12 نوع حمله ی متفاوت را دارا میباشد
شما میتوانید 5 قسمت از بدن تاندرجاو را جدا کنید ومبارزه را برای خود آسان تر کنید

Grazer
منبع سبز پشت Grazerهاحاوی سوخت سبزیست که برای ساخت Explosive Arrow استفاده میشود.

Watcher
Watcher ها نقش نگهبانان دنیای Horizon را دارند و در صورت احساس خطر ماشین های خطرناک تر را خبر میکنند.

LongNecks


StormBringer


E3 2015 Demo High Quality
1080p | Subtitle


E3 2016 Gameplay Video
720P
| 1080p

Watchers: Spotted Trailer - E3 2016
720p
| 1080p

با تشکر از
@Kaine
Dante-Turbo
Octienne

اطلاعات کلی پروژه:

اولين اشارات به پروژه جديد GG برميگرده به اواسط 2010 ، جايي که Herman Hulst مدير استوديو در مصاحبه با يک مجله هلندي اشاره کرده بود که با اينکه تمرکز استوديو بر روي Killzone 3 است ولی افرادي رو دارند که بر روي ايده هاي اوليه براي بازي بعديشون کار مي کنند ، بعد از عرضه Killzone 3 (اوایل 2011) تیمی دستچین شده از اعضایی GG به رهبری Mathijs de Jonge (کارگردان Killzoone 2&3 و K:Liberation) به طور رسمی کار بر روی IP جدید استودیو رو اغاز کردند ، جالب اینکه سونی ازادی کامل در مورد ایده بازی به تیم داده بود ، یادمه کارگردان هنری استودیو در مصاحبه ای گفته بود که 32 ایده اولیه برای این پروژه مطرح شده بود.این پروژه از اواسط /اواخر 2013 وارد مرحله Full Production شد و از اون موقع تا به حال قسمت اعظم تیم امستردام بر روی این بازی کار می کنند. تیم Guerrilla Games در این مدت افرادی با سابقه بسیار خوب رو برای کار کردن بر روی این پروژه استخدام کرده است. دیدن سابقه کاری این افراد ما رو هر چه بیشتر به کیفیت نهایی پروژه امیدوار خواهد کرد: (این رو هم بگم که تقریبا هیچکدام از افراد پایین بر روی Killzone: Shadowfall کار نکردند.)

GG برای نویسندگی داستان بازی (فاکتوری که همواره در بازی های GG مورد انتقاد بوده) John Gonzalez ، نویسنده ارشد Fallout : New Vegas رو استخدام کرده، کسی که تخصص ـش کار بر روی عنوان نقش افرینی Open World است ، یکی از همکاران قبلی اقای Gonzalez به نام Ben McCaw با سابقه نویسندگی بر روی تعدادی از بازی های Ubisoft و عنوان Shadow of Mordor هم به عنوان Senior Writer بر روی Horizon کار میکند.یک نویسنده دیگر هم از Blizzard با سابقه کار بر روی عناوین Star Craft 2 ، Diablo 3 و WoW هم بیش از یک سال بر روی این پروژه کار کرده ولی چند ماه قبل از استودیو جدا شد.

در تیم طراحی (Design) ، یکی از طراحان اصلی بازی که از اول پروژه همراه Mathijs de Jonge بر روی این پروژه کار کرده Dennis Zopfi است ، Dennis یکی از طراحان اصلی Killzone 2 و از اعضای قدیمی GG بود که بعد از عرضه K2 از GG جدا شد و به استودیو Kojima Productions پیوست و اونجا قریب 2 سال به عنوان طراح ارشد بر روی Metal Gear Solid Rising کار کرد ، اما بعد از انتقال این پروژه به Platinum Games ، اوایل 2011 دوباره به Guerrilla Games برگشت تا بر روی Horizon کار کند. GG یک طراح ارشد از استودیو Crystal Dynamics به نام Troy Mashburn هم جذب کرده است تا به عنوان طراح ارشد Gameplay بر روی این عنوان کار کند ، ایشون هم از اولین روزهای ساخت پروژه همراه تیم بوده است.برای طراحی Cinemaric های بازی Pawel Swierczynski کسی که به عنوان Cinematic Director برو روی Witcher 3 کار کرده بود استخدام شده. Cayle George یک طراح باسابقه دیگر مستقیما از Valve به استودیو اضافه شد و الان به عنوان Prinicipal Designer در حال کار بر روی Horizon است. همچنین دو تن از طراحان Witcher 3 و یک طراح از Bioware/Zenimax (The Elder Scrolls Online و یکی از طراحان LA Noire همگی با سابقه کار بر روی عناوین Open World به تیم Horizon پیوستند. همچنین یکی از طراحان اصلی Red Dead Redemption مدت کوتاهی به صورت قراردادی بر روی این پروژه کار کرده است.

برای تیم Production ، یک تهیه کننده ارشد و یک مدیر ارشد پروژه از Capcom Vancouer با سابقه کار بر روی عنوان Open World به GG پیوستند ، دو تهیه کننده دیگر از Ubisoft و یکی از Dice هم به این استودیو پیوستند.در کنار این ها افراد دیگری از جمله کارگردان تکنیکی Ryse (ایشون قبل از عرضه Ryse از Crytek جدا شد) نیز به تیم Horizon پیوستند. این افراد به اضافه ی بقیه اعضای Guerilla Games در حال کار بر روی Horizon هستند.
با تشکر از @Lord Zeus
 
Last edited by a moderator:

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,584
نام
حسین
اینکه مراحل Cauldron خیلی واسم جذابه...یکی از بهترین بخشای بازیه که قبل از عرضه‌ی بازی اصلا خبر نداشتم وجود دارن
مرحله XI رو بری بعد از رفتنش دسته رو میزاری کنار فقط تو فکر فرو میری که اینا چیکار کردن:|...بایدم بگم تنها جایی از بازیه که افت فریم پیدا مکینه:D
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
من هنوز بازی نکردم ولی به نظرم درسته که یو4 ممکنه بهتر بنظر بیاد ولی این بازی گرافیک تکنیکی سنگین تری رو با توجه به وسعت و ویژگی هاش نمایش میده .
توی این تاپیک هم نظر سنجی کردن تقریبا 99% یوزر ها گفتن هورایزن حتی بدون در نظر گرفتن کنسول و وسعتش بهترین گرافیکی هست که دیدن:-? !
Where does Horizon: Zero Dawn rank among the best looking games you've played?
خود DF گفته Masterpiece گفته یک نسل جدید
دیگه شک نکن البته فکر کنم بازی نکردی هنوز بگیری دیگه شکت به یقین تبدیل میشه
 
  • Like
Reactions: Amin.AP

Turok-71

کاربر سایت
Nov 28, 2009
508
4tne_quote_1488894254683.png


اArthur C. Clarke (نویسنده انگلیسی) در بند آخر از قانون ۳گانه معروفش میگوید: "هر فناوری وقتی به حدی از پیشرفت برسد، دیگر نمی‌توان آن را از جادو تفکیک کرد"

فرض کنید تنها یک فرد در دنیا به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی دارد! صاحب چه قدرتی نسبت به دیگر همنوعان خود میشود؟! یا اصلا نه بجای گوشی هوشمند واقعیت مجازی رو جایگزین کنید! برای ساکنین زمین هر عنصر قدرتمندی که در دنیا قابل درک نباشد،جلوه ای از خدا و یگانگی در آن دمیده شده و برای ایشان قابل پرستش مینماید.این توضیحی بود بر شالوده ساختاری بازی جدید و هیجان انگیز شرکت گوریلا که بر اساس آن بنا نهاده شده است! زمین بار دیگر شاهد زندگی قبیله ای انسان هاست،اما با این تفاوت که در آینده ای دور شاهد این کلونی های انسانی خواهیم بود.شکارچیان با کمان و نیزه به شکار میپردازند،اما افزون بر گراز،خرگوش و بوقلمون به کشتار ماشین های حیوان سان نیز دست میزنند.

میراث گذشتگان برای ساکنین کنونی زمین چیزی جز خرابه های فلزی نیست.برای ورود به این دنیای فلزی بایستی کنترل دختری جوان بنام Aloy را دست بگیرید.در کودکی Aloy به یکی از خرابه های ممنوعه راه مییابد و قابلیت "focus" را بدست می آورد.دنیای دختر جوان پس این قابلیت دارای یک لایه ی جدید میشود،او میتواند مثل یک کامپیوتر دیتاها را بیرون بکشد،محیط و دشمنان خود را نیز تحت آنالیز قرار دهد.میتوان این قابلیت Aloy را مانند دید بتمن برشمرد! در راه تکامل داستان شخصیت اصلی با اضافه شدن کمان و نیزه و دیگر سلاح های موجود او به موجودی کشنده تر تبدیل میشود.

این تکامل شخصیت و پیشرفت داستان در دو شاخه اصلی جریان دارد،اول طرد شدن Aloy از قبلیه اش و تلاش او برای بازپسگیری جایگاه قبلی اش و دوم انتقام خون سرپرست خود.اما او طی اتفاقاتی از دهکده سابق خود دورتر و دورتر میشود،Aloy در ادامه راه همراه یا برعلیه قبایل دیگر است! با هرچه بزرگتر شدن دختر جوان او بیشتر به حقایق این جهان پسا آخرالزمانی دست میابد و سوالهای بیشتری در ذهن او شکل میگیرد. چه بر سر انسانهای قبلی و به زعم او باستانی آمده؟! سرچشمه این همه ماشین های مرگبار کجاست؟! چه کسی آنها را ساخته؟! چه کسی هنوزم به ساختن آنها ادامه میدهد؟! خواسته ی آنها چیست؟!

bfgm_2920962-hzd_02_4k_pro-1.png


انتظار همگان از لایه بندی داستانی چیزی شبیه به حملات قبایل به یکدیگر برای کسب منابع و شهرهای بیشتر است،البته بد هم نیست،اما در آغاز بازی و کلید خوردن شروع اتفاقات شما از مسایل پشت پرده موضوعاتی را متوجه میشوید که داستان بازی به یک سطح جدیدتر ورود پیدا میکند.

بطور خلاصه با یک داستان علمی تخیلی روبرو هستیم که به طرزی ماهرانه مخاطب را برای کشف و دانستن قطعه بعدی پازل ماجرا تشنه و آماده نگه میدارد.در طول تمام مدت،گیرایی و جاذبه به سمت داستان بازی در مخاطب وجود دارد،این در حالی است که هرگز احساس کش دادن بیخودی داستان به کسی دست نخواهد داد.گمان میکنم به تنهایی دوسوم از زمانی که برای پایان دادن به بازی انجام دادم صرف کشف قابلیت های گیم پلی و گشت و گذار در محیط بازی شد،که تجربه های جدید و پاسخ سوالهای دیگرم را در پی داشت.

داستان چیزی نزدیک به شاهکار است که دنیای جدیدی به مخاطب ارایه میدهد و همچنین پاسخ های معناداری برای عرضه کردن داراست.در پایان،Horizon تجربه ای رضایت بخش برای علاقمندان است که احساس میکنید سازندگان قصد ادامه آنرا ندارند.حوادث و رویدادها کمتر حس فرنچایز گونه بودن این عنوان را میدهد و بیشتر شبیه به یک کتاب تک جلدی است.البته که سازندگان نمیتوانند این نسخه و ایده را در یک عنوان خلاصه کنند و قطعا ادامه ای بر آن خواهند ساخت و نباید فراموش کنیم که صنعت گیم یک تجارت است.

hvln_2920961-hzd_01_4k_pro-1.png


ساختار Horizon شباهت اندک به نسخه های اخیر FarCry دارد،مثل بدست آوردن توانایی و مهارت های جدید(level up)از طریق درخت واره ای که وجود دارد یا شکار برای بدست آوردن متریال های مختلف جهت آپگرید inventory و داشتن فضای بیشتر برای نگه داری از چیزهای مختلف.

در بازی تعداد انگشت شماری کمپ های دشمن وجود دارد که با تگ کردن دشمنان میتوان از به صدا در آمدن آژیر خطر جلوگیری کنید،وگرنه آبکش خواهید شد! بخش مخفی کاری (stealth) رضایت بخش است،هرچند برخی از آپشن های مبارزات تن به تن ممکن است اسباب لو رفتن شود.بعنوان مثال وقتی که در گیاهان بلند مخفی میشوید بطور طبیعی بایستی نامرئی باشید ولی دشمنان بسادگی شما را پیدا میکنند.در اوایل بازی میتوانید با استفاده از سوت زدن دشمنان تنها را به سمت خود بکشانید(غیر از ماشین های سنگین و انسانهای زره دار)با استفاده از این روش میتوانید مناطق را پاکسازی کنید و ریسک را به حداقل ممکن برسانید.

مبارزات آزاد بسیار هیجان انگیز است،شما همیشه یک نیزه به همراه دارید که دارای دو نوع حمله سبک و سنگین میباشد.پس از چندین آپگرید،حملات سنگین بسیار کشنده میشوند و میتوانید ضربات مرگباری را وارد کنید.مبارزه با سلاح های دور زن کمی متنوع تر است،هرچند من نیاز زیادی به سلاح های فانتزی مثل ropecaster پیدا نکردم، این سلاح امکان به بند کشیدن دشمنان را فراهم می آورد یا tripcaster که سلاحی برای تله گذاری در تقابل با دشمن است.مبارزه با ماشین ها،خصوصا انواع بزرگتر اگر با توجه به نقاط ضعفشان استراتژی خود را انتخاب کنید...آسانتر تسلیم میشوند.

ywdj_2920963-hzd_04_4k_pro-1.png


در قسمت تیرهای کمان بخشی بنام Tear وجود دارد که بطور ویژه برای شناسایی نقاط ضعف ماشین ها قبل از یورش به آنها طراحی شده است.با استفاده از این تیرها میتوانید لحظات آسانی برای خود به ارمغان بیاورید،مثلا یک نقطه صعب العبور در کوه که ماشین ها توانایی دسترسی به آن را ندارند انتخاب کنید و ماشین ها را با فراغ بال و در امنیت کامل بوسیله Tear تحت آنالیز قرار دهید.بطور کلی این سیستم زمانی به اوج هیجان خود میرسید که در مقابل ماشین های غول پیکر مورد استفاده قرار گیرد و تک تک تیرهای شما تنش را به بالاترین حد ممکن میرساند.البته اگر شما مایل به انجام مبارزه تن به تن با ماشین ها نیستید میتوانید با بکارگیری از قابلیت override از دیگر ماشین های موجود برای نابودی اشان استفاده کنید.یا میتوانید با تیرهای آتشین دو ماشین را دچار اشتباه کنید و به جان هم بیندازید.بطور کلی بازی در سیستم مبارزات راه های خوب و مختلفی پیش رو شما میگذارد که از نظر تنوع قابل قبول است.

در مبحث صداگذاری Aloy بعنوان شخصیتی که درگیر بین دنیاهای مختلفی است و باید به تندروهای مذهبی تکنولوژی های پیشرفته ای را توضیح دهد که می پندارند او مسیح نوظهور یا خود شیطان است عالی از آب در آمده.همه ی اینها تجربه ای تازه و نو برای مخاطب محسوب میشود،پیچ و تاب ها و زیگزاگ های صورت شخصیت ها در پیش آمد رویدادی مختلف دیدنی و تماشایی طراحی شده است.همچنین بایستی گفت که در طول نمایش cutscenesها صداگذاری lip-sync (همخوانی لب و صدا) بصورت قابل توجه ای رعایت نشده است.در این بازی طراحی بصری شگفت انگیزش،وقت زیادی صرف طراحی جزئیات خیلی ریز شده که میتوانید وقت زیادی را صرف نگاه کردن و کشف محیط پیرامون خود کنید.

ا Horizon یک تجربه واقعا تازه و جدید در دنیای گیم است،با یک با بازی کوتاه طرف نیستید(من 30 ساعته بازیو تموم کردم)اما احساس میکنید که روایت داستان بصورت مختصر و مفید ارایه شده است.مبارزات خوب و سرگرم کننده طراحی شده،حتا زمانی که فقط لای بوته ها به انتظار دشمنان بنشینید و آنها را سلاخی کنید.و در آخرین بخش شاهد هنرنمایی soundtrackها و موسیقی بازی هستیم که در کنار صداگذاری فوق العاده شخصیت ها نقش خامه روی کیک را دارد.یک طراحی چفت و بست دار که موجب میشود تمام قطعات این پازل هیجان انگیز به خوبی در کنار یکدیگر قرار گیرند.تمام بخش های بازی دست به دست هم داده اند تا Guerrilla بزرگترین و فوق العاده ترین بازی خود را تا به امروز عرضه کند.در تمام طول روز دنبال بهانه ای خواهید بود تا زمانی هرچند اندک به تجربه خود در این دنیای معرکه بیفزاید!

نویسنده: Jeff Gerstmann
تهیه و ترجمه: Turok-71
 

THELASTOFUSA_IR

کاربر سایت
Dec 18, 2016
344
4tne_quote_1488894254683.png


اArthur C. Clarke (نویسنده انگلیسی) در بند آخر از قانون ۳گانه معروفش میگوید: "هر فناوری وقتی به حدی از پیشرفت برسد، دیگر نمی‌توان آن را از جادو تفکیک کرد"

فرض کنید تنها یک فرد در دنیا به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی دارد! صاحب چه قدرتی نسبت به دیگر همنوعان خود میشود؟! یا اصلا نه بجای گوشی هوشمند واقعیت مجازی رو جایگزین کنید! برای ساکنین زمین هر عنصر قدرتمندی که در دنیا قابل درک نباشد،جلوه ای از خدا و یگانگی در آن دمیده شده و برای ایشان قابل پرستش مینماید.این توضیحی بود بر شالوده ساختاری بازی جدید و هیجان انگیز شرکت گوریلا که بر اساس آن بنا نهاده شده است! زمین بار دیگر شاهد زندگی قبیله ای انسان هاست،اما با این تفاوت که در آینده ای دور شاهد این کلونی های انسانی خواهیم بود.شکارچیان با کمان و نیزه به شکار میپردازند،اما افزون بر گراز،خرگوش و بوقلمون به کشتار ماشین های حیوان سان نیز دست میزنند.

میراث گذشتگان برای ساکنین کنونی زمین چیزی جز خرابه های فلزی نیست.برای ورود به این دنیای فلزی بایستی کنترل دختری جوان بنام Aloy را دست بگیرید.در کودکی Aloy به یکی از خرابه های ممنوعه راه مییابد و قابلیت "focus" را بدست می آورد.دنیای دختر جوان پس این قابلیت دارای یک لایه ی جدید میشود،او میتواند مثل یک کامپیوتر دیتاها را بیرون بکشد،محیط و دشمنان خود را نیز تحت آنالیز قرار دهد.میتوان این قابلیت Aloy را مانند دید بتمن برشمرد! در راه تکامل داستان شخصیت اصلی با اضافه شدن کمان و نیزه و دیگر سلاح های موجود او به موجودی کشنده تر تبدیل میشود.

این تکامل شخصیت و پیشرفت داستان در دو شاخه اصلی جریان دارد،اول طرد شدن Aloy از قبلیه اش و تلاش او برای بازپسگیری جایگاه قبلی اش و دوم انتقام خون سرپرست خود.اما او طی اتفاقاتی از دهکده سابق خود دورتر و دورتر میشود،Aloy در ادامه راه همراه یا برعلیه قبایل دیگر است! با هرچه بزرگتر شدن دختر جوان او بیشتر به حقایق این جهان پسا آخرالزمانی دست میابد و سوالهای بیشتری در ذهن او شکل میگیرد. چه بر سر انسانهای قبلی و به زعم او باستانی آمده؟! سرچشمه این همه ماشین های مرگبار کجاست؟! چه کسی آنها را ساخته؟! چه کسی هنوزم به ساختن آنها ادامه میدهد؟! خواسته ی آنها چیست؟!

bfgm_2920962-hzd_02_4k_pro-1.png


انتظار همگان از لایه بندی داستانی چیزی شبیه به حملات قبایل به یکدیگر برای کسب منابع و شهرهای بیشتر است،البته بد هم نیست،اما در آغاز بازی و کلید خوردن شروع اتفاقات شما از مسایل پشت پرده موضوعاتی را متوجه میشوید که داستان بازی به یک سطح جدیدتر ورود پیدا میکند.

بطور خلاصه با یک داستان علمی تخیلی روبرو هستیم که به طرزی ماهرانه مخاطب را برای کشف و دانستن قطعه بعدی پازل ماجرا تشنه و آماده نگه میدارد.در طول تمام مدت،گیرایی و جاذبه به سمت داستان بازی در مخاطب وجود دارد،این در حالی است که هرگز احساس کش دادن بیخودی داستان به کسی دست نخواهد داد.گمان میکنم به تنهایی دوسوم از زمانی که برای پایان دادن به بازی انجام دادم صرف کشف قابلیت های گیم پلی و گشت و گذار در محیط بازی شد،که تجربه های جدید و پاسخ سوالهای دیگرم را در پی داشت.

داستان چیزی نزدیک به شاهکار است که دنیای جدیدی به مخاطب ارایه میدهد و همچنین پاسخ های معناداری برای عرضه کردن داراست.در پایان،Horizon تجربه ای رضایت بخش برای علاقمندان است که احساس میکنید سازندگان قصد ادامه آنرا ندارند.حوادث و رویدادها کمتر حس فرنچایز گونه بودن این عنوان را میدهد و بیشتر شبیه به یک کتاب تک جلدی است.البته که سازندگان نمیتوانند این نسخه و ایده را در یک عنوان خلاصه کنند و قطعا ادامه ای بر آن خواهند ساخت و نباید فراموش کنیم که صنعت گیم یک تجارت است.

hvln_2920961-hzd_01_4k_pro-1.png


ساختار Horizon شباهت اندک به نسخه های اخیر FarCry دارد،مثل بدست آوردن توانایی و مهارت های جدید(level up)از طریق درخت واره ای که وجود دارد یا شکار برای بدست آوردن متریال های مختلف جهت آپگرید inventory و داشتن فضای بیشتر برای نگه داری از چیزهای مختلف.

در بازی تعداد انگشت شماری کمپ های دشمن وجود دارد که با تگ کردن دشمنان میتوان از به صدا در آمدن آژیر خطر جلوگیری کنید،وگرنه آبکش خواهید شد! بخش مخفی کاری (stealth) رضایت بخش است،هرچند برخی از آپشن های مبارزات تن به تن ممکن است اسباب لو رفتن شود.بعنوان مثال وقتی که در گیاهان بلند مخفی میشوید بطور طبیعی بایستی نامرئی باشید ولی دشمنان بسادگی شما را پیدا میکنند.در اوایل بازی میتوانید با استفاده از سوت زدن دشمنان تنها را به سمت خود بکشانید(غیر از ماشین های سنگین و انسانهای زره دار)با استفاده از این روش میتوانید مناطق را پاکسازی کنید و ریسک را به حداقل ممکن برسانید.

مبارزات آزاد بسیار هیجان انگیز است،شما همیشه یک نیزه به همراه دارید که دارای دو نوع حمله سبک و سنگین میباشد.پس از چندین آپگرید،حملات سنگین بسیار کشنده میشوند و میتوانید ضربات مرگباری را وارد کنید.مبارزه با سلاح های دور زن کمی متنوع تر است،هرچند من نیاز زیادی به سلاح های فانتزی مثل ropecaster پیدا نکردم، این سلاح امکان به بند کشیدن دشمنان را فراهم می آورد یا tripcaster که سلاحی برای تله گذاری در تقابل با دشمن است.مبارزه با ماشین ها،خصوصا انواع بزرگتر اگر با توجه به نقاط ضعفشان استراتژی خود را انتخاب کنید...آسانتر تسلیم میشوند.

ywdj_2920963-hzd_04_4k_pro-1.png


در قسمت تیرهای کمان بخشی بنام Tear وجود دارد که بطور ویژه برای شناسایی نقاط ضعف ماشین ها قبل از یورش به آنها طراحی شده است.با استفاده از این تیرها میتوانید لحظات آسانی برای خود به ارمغان بیاورید،مثلا یک نقطه صعب العبور در کوه که ماشین ها توانایی دسترسی به آن را ندارند انتخاب کنید و ماشین ها را با فراغ بال و در امنیت کامل بوسیله Tear تحت آنالیز قرار دهید.بطور کلی این سیستم زمانی به اوج هیجان خود میرسید که در مقابل ماشین های غول پیکر مورد استفاده قرار گیرد و تک تک تیرهای شما تنش را به بالاترین حد ممکن میرساند.البته اگر شما مایل به انجام مبارزه تن به تن با ماشین ها نیستید میتوانید با بکارگیری از قابلیت override از دیگر ماشین های موجود برای نابودی اشان استفاده کنید.یا میتوانید با تیرهای آتشین دو ماشین را دچار اشتباه کنید و به جان هم بیندازید.بطور کلی بازی در سیستم مبارزات راه های خوب و مختلفی پیش رو شما میگذارد که از نظر تنوع قابل قبول است.

در مبحث صداگذاری Aloy بعنوان شخصیتی که درگیر بین دنیاهای مختلفی است و باید به تندروهای مذهبی تکنولوژی های پیشرفته ای را توضیح دهد که می پندارند او مسیح نوظهور یا خود شیطان است عالی از آب در آمده.همه ی اینها تجربه ای تازه و نو برای مخاطب محسوب میشود،پیچ و تاب ها و زیگزاگ های صورت شخصیت ها در پیش آمد رویدادی مختلف دیدنی و تماشایی طراحی شده است.همچنین بایستی گفت که در طول نمایش cutscenesها صداگذاری lip-sync (همخوانی لب و صدا) بصورت قابل توجه ای رعایت نشده است.در این بازی طراحی بصری شگفت انگیزش،وقت زیادی صرف طراحی جزئیات خیلی ریز شده که میتوانید وقت زیادی را صرف نگاه کردن و کشف محیط پیرامون خود کنید.

ا Horizon یک تجربه واقعا تازه و جدید در دنیای گیم است،با یک با بازی کوتاه طرف نیستید(من 30 ساعته بازیو تموم کردم)اما احساس میکنید که روایت داستان بصورت مختصر و مفید ارایه شده است.مبارزات خوب و سرگرم کننده طراحی شده،حتا زمانی که فقط لای بوته ها به انتظار دشمنان بنشینید و آنها را سلاخی کنید.و در آخرین بخش شاهد هنرنمایی soundtrackها و موسیقی بازی هستیم که در کنار صداگذاری فوق العاده شخصیت ها نقش خامه روی کیک را دارد.یک طراحی چفت و بست دار که موجب میشود تمام قطعات این پازل هیجان انگیز به خوبی در کنار یکدیگر قرار گیرند.تمام بخش های بازی دست به دست هم داده اند تا Guerrilla بزرگترین و فوق العاده ترین بازی خود را تا به امروز عرضه کند.در تمام طول روز دنبال بهانه ای خواهید بود تا زمانی هرچند اندک به تجربه خود در این دنیای معرکه بیفزاید!

نویسنده: Jeff Gerstmann
تهیه و ترجمه: Turok-71
اینو نخونید خیلی لو داده :D
 
  • Like
Reactions: TeTration

Imaginative

logician
کاربر سایت
Jul 25, 2013
1,445
سلام به همه چند تا سوال داشتم راجع به این بازی خواهش میکنم دوستان جواب بدن
1- گرافیک بازی در مقایسه با گرافیک ویتچر3 قبل ازدانگرید گرافیکی تو نسخه نهایی
2-گرافیک بازی مخصوصا محیط های جنگلی نسبت به uncharted4
3- جذابیت بازی تا آخر بازی پابر جاست یا مرور تکراری میشه

سلام.

1.در مقایسه با گرافیک ویچر3 قبل از دانگرید هم خیلی بهتره. هورایزن عنوان سال 2017 هستش و شدیدا شاخص از نظر گرافیکی. طبیعیه این مساله..
2. متاسفانه UC4 در چپتر های مختلف ثبات گرافیکی نداشت . این مساله در مورد بخشهای پوشش جنگلی هم صدق میکنه. بعضی صحنه ها تو ذوق میزنه همه چیز و بعضی اوقات مثل یکسری اسکرین شاتهایی که گرفتم از دل جنگل، آدمو به شوک فرو میبره. اگر بخوایم بدون توجه به خطی بودن اون مراحل از آنچارتد و اوپن ورلد بودن هورایزن نظر بدیم آنچارتد خیلی بهتره.
همچنان بهترین گرافیک نسل حاضره..

اما خب. منصفانه نیست چندان این مقایسه.

3. دوستان دیگه فکر میکنم پاسخ لازم رو دادند.

موفق باشی..
 
  • Like
Reactions: THELASTOFUSA_IR

Batsy

“Tots Units Fem Força” «Més que un club»
کاربر سایت
Apr 29, 2008
3,238
مهمترین دلیلم برا خرید ps4 این بازی بود،یعنی در کل ps4 میخریدم ولی وقتی این بازی رو نمایی شد 1 هفته بعدش رفتم خریدم :D
بازی رو دیروز سفارش دادم ک برا عید برم تو کارش ولی تنها مشکلی ک هست اینکه هنوز ک بازی دستم نرسیده از دلم نمیاد بازی کنم
چون میترسم تموم بشه :D
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,584
نام
حسین
مهمترین دلیلم برا خرید ps4 این بازی بود،یعنی در کل ps4 میخریدم ولی وقتی این بازی رو نمایی شد 1 هفته بعدش رفتم خریدم :D
بازی رو دیروز سفارش دادم ک برا عید برم تو کارش ولی تنها مشکلی ک هست اینکه هنوز ک بازی دستم نرسیده از دلم نمیاد بازی کنم
چون میترسم تموم بشه :D
داداش من الان 40 ساعته دارم بازی میکنم به این راحتیا تموم نمیشه اولش هم مراحل فرعی رو برو تا هم قلق رباتا دستت بیاد و هم اینکه حسابی با مراحل فرعیش حال کنی بعدش دیگه مراحل فرعی تموم شد مراحل اصلی رو برو تا هیجان بازی بعد از 40 ساعت هنوز پابرجا باشه:D
 

Batsy

“Tots Units Fem Força” «Més que un club»
کاربر سایت
Apr 29, 2008
3,238
داداش من الان 40 ساعته دارم بازی میکنم به این راحتیا تموم نمیشه اولش هم مراحل فرعی رو برو تا هم قلق رباتا دستت بیاد و هم اینکه حسابی با مراحل فرعیش حال کنی بعدش دیگه مراحل فرعی تموم شد برو مراحل اصلی رو برو تا هیجان بازی بعد از 40 ساعت هنوز پابرجا باشه:D

فک کنم تبدیل ب اولین بازی بشه ک پلات میکنم،چون دیگه تا کل بازی رو نجوم ولش نمیکنم :D
 
  • Like
Reactions: Adidas95

arsenalmom

کاربر سایت
Nov 14, 2009
1,347
نام
محمدرضا
داداش من الان 40 ساعته دارم بازی میکنم به این راحتیا تموم نمیشه اولش هم مراحل فرعی رو برو تا هم قلق رباتا دستت بیاد و هم اینکه حسابی با مراحل فرعیش حال کنی بعدش دیگه مراحل فرعی تموم شد مراحل اصلی رو برو تا هیجان بازی بعد از 40 ساعت هنوز پابرجا باشه:D
یه سوال دوست عزیز تروفی هاش چطوره ، سخته ؟ به فکر پلاتش هستی یا نه ، آخه دیدم 34 تا تروفی گرفتی :D
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,584
نام
حسین
یه سوال دوست عزیز تروفی هاش چطوره ، سخته ؟ به فکر پلاتش هستی یا نه ، آخه دیدم 34 تا تروفی گرفتی :D
تروفیاش اسونه سخت نیست به فکر پلاتشم هستم بلاخره این بازی بهترین بازی عمره منه(البته برا من:D)
تروفی سختش پیدا کردن یه سری ایتمه:D
 

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,234
نام
Mohammad
قشنگ از اون دسته بازی هاست که رفته رفته دچار استرس میشی که نکنه داره تموم میشه :|
البته خدا رو شکر مرحله فرعی زیاد براش ساختن
 
  • Like
Reactions: Adidas95

lebron

کاربر سایت
Jan 21, 2011
427
یک پیشنهاد برای دوستان.

بعضی مواقع تو بازی تعداد زیادی از یک منبع رو مثل چوب یا Sparkler و... در اختیار دارید که وسوسه میشید بفروشیدشون! به هیچ وجه این کار رو نکنید! بعضی از دشمنان بازی تمام منابعتون رو میخورن:D مثلا من خودم وسط نبرد با باس Redmaw مجبور شدم برم چوب جمع کنم :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر