PlayStation Horizon Zero Dawn

1619008413356.png

Horizon: Zero Dawn (اطلاعات کامل در پست اول)

سازندگان عنوان Killzone یعنی استودیو نام اشنای Guerrilla Games از ای پی جدید خود به طور رسمی در E3 2015 رونمایی کردند.
Horizon: Zero Dawn نام عنوان جدید استودیو Guerrilla Games است که از مدت ها پیش در دست ساخت و توسعه بوده و به گفته خود سازندگان سبک این عنوان Third-person action RPG می باشد.روایت داستان حول محور دختری شکارچی به نام Aloy میچرخد که به مبارزه و کشتار با ربات هاو دایناسورهای پیشرفته با انواع و اقسام سلاح ها میپردازد.به نظر میرسد روایت بازی در قرون وسطی پیشرفته باشد
Horizon از انجین Shadow Fall استفاده می‌کند و این عنوان به صورت 1080p و 30fps اجرا خواهد شد
این عنوان فاقد بخش چند نفره میباشد و تمام تمرکز تیم استودیو به گفته کارگردان بازی بر روی بخش تک نفره است


در هورایزون زیرو داون هیچگونه لودینگی وجود ندارد و میتوانید هر وقت به هر نقطه از جهان بازی بروید به علاوه بازی دارای آب و هوای داینامیک و چرخه ی شبانه روز میباشد.
گیف
نقشه ی این عنوان از یک بخش تشکیل شده ولی دارای تنوع محیط میباشد.تمامی مناطق نشان داده شده در تریلر بازی قابل دسترسی و اکتشاف میباشند(بیابان ،دشت شهرهای باستانی و ...) که هرکدام خصوصیات آب و هوایی مختص خود را دارا میباشند.
در هورایزون المانهای RPG بسیاری قرار دارد
سیستم جمع آوری Xp ، لول آپ و Skill tree در بازی وجود دارد
برای مثال قابلیت Slow Mo Shooting یکی از آپگرید های بازی میباشد
Aloy با جمع آوری اجزای ماشین ها می تواند سلاح و آرمور و انواع تیر را کرفت کند. همچنین میتواند آنها را مبادله کند یا بفروشد.
در بازی حیوانات زنده نیز وجود دارند که با شکار آنها میتوانیم گوشت برای خوردن و پوست و پر برای تزیین یا ساخت لباس بدست آوریم
بازی از سیستم سنتی برای سلامتی کارکتر استفاده میکند لذا برای بهبودی کارکتر باید گیاهان دارویی از محیط اطراف خود جمع آوری نمایید
مبارزات بازی به گونه ای طراحی شدند که المان های RPG از سرعت مبارزات کم نکنند
سیستم Quick craft برای تیرهای مختلف وجود دارد که بازیباز در میان مبارزات میتواند در صورت نیاز از آن استفاده کند
جهت مبارزات تن به تن Aloy از نیزه مخصوص خود استفاده میکند. نیزه ای که در دموی E3 دیدیم آپگرید شده بود.
سیستم پیمایش (Traversal ) کامل در بازی وجود دارد شما میتوانید از سخره ها درخت ها بالا بروید یا در آب ها شنا کنید تا با ربات ها مستقیما روبرو نشید.
ماشین های مختلف دارای هوش مصنوعی متمایز نسبت به یکدیگر هستند و برای از پا در آوردن هرکدام باید تاکتیک خاصی را در پیش بگیرید.
بازی طوری طراحی شده که نحوه ی مبارزه با ماشین ها به شما نشان داده نمی شود و شما باید با آزمون و خطا راه و روش درست مبارزه با ربات های مختلف را یاد بگیرید.
شما باید از قدرت ذهن ، سرعت و گجت های مختلف Aloy برای مقابله با قدرت خام و اندازه ی ماشین ها استفاده کنید.
رنگ چشم ربات ها نمایانگر وضعیت آنهاست. آبی به معنای وضعیت عادیست زرد به معنای احساس خطر و قرمز نشانه ی ترس و حالت تدافعی دارد.
در بازی بیش از 4 اسلحه وجود دارد و همه ی آنها سه نوع تیر ندارند
سازنده بمنظور بوجود آوردن حس انسانهای اولیه سلاح های گرم موجود در بازی را محدود کرده.تا از تبدیل شدن آن به شوتر جلوگیری کند.
GG دنیای بازی خود را پسا پس آخرازمانی معرفی میکند. دنیایی که هزاران سال بعد از افول انسانیت شکل گرفته. و انسان ها به زندگی اولیه برگشته اند.
در بازی قبیله های مختلف برای دریافت کوئست یا خرید و فروش وجود دارند
بازی دارای بخش چندنفره ی آنلاین نمی باشد اما ممکن است قابلیت های آنلاین داشته باشد (همانند بتمن آرکهام نایت)
Horizon از بازی هایی از قبیل Dragon’s Dogma , Monster Hunter , Binary Domain الهام گرفته است.
آهنگ ساز بازی آقای Joris De Man میباشد که سابقه ی کار بر سری کیلزون را هم دارد.
  • ماشین‌ ها با توجه به محیط زیست خود در حال به دست اوردن منابع هستند. این یکی از بخش‌های خیلی مهم داستان است و دلیل ان را در زمان بازی کردن خواهید فهمید.
  • slingshot برای اثر بزرگ خود در ضربه اول خوب است
  • ماشین‌ ها راه‌های متفاوت و زیادی برای حمله کردن دارند به همین دلیل به روش‌های بسیار زیادی هم می‌توان ن‌ها را نابود کرد.
  • وقتی دشمنان خود را غارت می‌کنید می‌توانید از قطعات به‌دست آمده برای ساخت تجهیزات استفاده کنید یا ان‌ها را به یک تاجر بدهید.
  • Aloy می‌تواند با افرادی دیدار کند که کم و بیش به او کمک می‌رسانند. وقتی لیست انتخاب سلاح‌ها را می اورید بازی در حالت آهسته قرار می‌گیرد چراکه سازندگان نمی‌خواهند بازی‌بازان تجربه کامل بازی را از دست بدهند اما همچنان برای آن‌ها زمانی برای فکر کردن فراهم می‌شود
  • فضاهای داخلی زیادی در بازی وجود دارد.
  • لباس‌ها فقط کاربرد تزئینی ندارند. لباسی که در گیم‌پلی بازی در E3 2016 مشاهده کردیم، برخی از ویژگی‌های مخفی‌کاری را افزایش می‌داد.
  • Aloy چند قطعه از تکنولوژی‌های قدیمی دنیا را با خود به‌همراه دارد. یکی از آن‌ها به گوش او متصل است که به وی اجازه می‌دهد جهان بازی را اسکن کند. دیگری، یک نیزه است که Aloy را قادر به باطل کردن ماشین‌آلات می‌سازد. زمانی که او ماشین‌آلات را باطل کند، می‌تواند آن‌ها را برای جنگیدن در برابر دشمنان مورد استفاده قرار دهد یا حتی برای سواری از آن‌ها استفاده کند.
  • در بازی علم اقتصاد هم وجود دارد. شما می‌توانید سلاح و تجهیزات جدیدی خریداری کنید. برای مثال، تجهیزاتی در بازی وجود دارد که از شما در برابر سم محافظت می‌کند.
  • تحولات عمده و ناگهانی جهان بازی، کمی بیش از ۵۰ سال پس از زمان حال حاضر اتفاق می‌افتد و بازی یک هزار سال پس از این اتفاقات روی می‌دهد.
  • دلیل اینکه ماشین‌آلات در بازی خراب می‌شوند، یکی از اسرار بزرگ بازی است. آن‌ها وحشی شده‌اند و این موضوع همچنین آن‌ها را قوی‌تر می‌کند.
  • هرمن هالست تایید کرد که در بازی مراجع دنیا واقعی وجود دارد ولی نمیتواند چیزی در این مورد چیزی بگوید
  • Shell walkerها نقش مهمی را در محیط زیست ماشین‌آلات مهیا می‌کنند. چیزی که در پشت با خود به‌همراه دارند، شامل منابع مهمی می‌شود.
  • اگر به اندازه کافی مهارت دارید، می‌توانید منابع را از پشت ماشین‌آلات بردارید و نیازی نیست که آن‌ها را بکشید.
  • corruptorها یکی از چالاک‌ترین، سریع‌ترین و سرسخت‌ترین ماشین‌آلات بازی هستند.
  • اگر شما می‌توانید سلاح ماشین‌آلات را از آن‌ها بگیرید، مدل حمله کردن آن‌ها تغییر می‌کند.
  • محتوای بسیار زیادی در بازی برای تحقیق یا رسیدگی کردن وجود خواهد داشت.
  • قابلیت Override راه بسیار خوبی برای تغییر جریان نبرد است چراکه با این کار، ماشین‌آلات به شما ملحق می‌شوند. این قابلیت همچنین می‌تواند پیشرفت کند و با همین پیشرفت شما در بازی، می‌توان کارهای بیشتری را با آن انجام داد.
  • Override کردن ماشین‌آلات مختلف دارای اثرات متفاوتی هم است.
  • یک قطعه که به گوش Aloy متصل است، می‌تواند ماشین‌آلات را اسکن کند تا از برخی‌ از نقاط قوت و ضعف‌ آن‌ها جویا شوید.
  • حتی اگر ماشین‌آلات به تله‌های انفجاری برخورد نکنند، شما با شلیک کردن به این تله‌ها می‌توانید آن‌ها را منفجر سازید.
  • زمانی که یک ماشین‌آلات را برای سواری کردن آماده کردید، می‌توانید با سوت زدن، آن را به پیش خود بیاورید. این عمل حتی در مبارزات هم امکان‌پذیر است. مبارزات سواری هم در بازی وجود دارد.
  • گیم‌پلی بازی کاملا قابل درک است و به‌راحتی می‌توان آن را حس کرد. در طول داستان بازی، آموزش‌هایی وجود دارد اما نیم‌ساعته نخواهند بود.
  • نمایش گیم‌پلی بازی در E3، در چند فصل بازی جریان داشت؛ مدتی بعد از اینکه Aloy با بسیاری از قبایل در مناطق شمالی، ارتباط بر قرار کرده است.

Aloy
شما در نقش Aloy بازی میکنید.شکارچی ماشین بیست ساله که مهارتش شکار با تیروکمان میباشد.
Aloy یکی از اعضای یکی از قبیله های بازیست که بشریت فرا آخر الزمانی را تشکیل میدهند تبهر این قبیله در شکار ماشین میباشد.
شخصیت Aloy به گونه ای میباشد که برای ماشین ها احترام قائل است و فقط در صورت نیاز به شکار آنها میپردازد.
در طراحی وی از شخصیتهای
Ygritte در سریال Game of Thrones
Ellen Ripley از Alien
Sarah Connor از Terminator
الهام گرفته شده است.


Bow
تیرکمان مدرن Aloy که به کمک ان میتواند ماشین ها و دشمنان خود را نابود کند.این تیرکمان با پیشرفت بازی و تیرهای جدیدی که به دست می اید میتواند بسیار قدرتمند ظاهر شود

Armor Peircing Arrow
پیکانی فولادی برای از بین بردن آرمور ماشینها

Explosive Arrow
پیکان هایی که بعد از برخورد میشوند و دمیج بیشتری نسبت دیگر تیرها دارند.تعداد آنها نیز محدود تر از دیگر پیکانهاست

Ropecaster
این پیکان جهت متصل کردن ماشین ها به زمین و محدود کردن حرکتشان استفاده میشود

Trap Wire
برای دام گذاشتن برای ماشین ها بکار میرود.

Disc Launcher
قطعه ای که میتوان ان را از بدنه ماشین ها جداکرده و به عنوان یک سلاح گرم پرقدرت استفاده کرد.

ThunderJaw
· حدود 24.5 متر طول و 10 متر ارتفاع
· از 550 هزار پالیگان (چند ضلعی) ساخته شده و از 93 Armor تشکیل شده.
· 12 نوع حمله ی متفاوت را دارا میباشد
شما میتوانید 5 قسمت از بدن تاندرجاو را جدا کنید ومبارزه را برای خود آسان تر کنید

Grazer
منبع سبز پشت Grazerهاحاوی سوخت سبزیست که برای ساخت Explosive Arrow استفاده میشود.

Watcher
Watcher ها نقش نگهبانان دنیای Horizon را دارند و در صورت احساس خطر ماشین های خطرناک تر را خبر میکنند.

LongNecks


StormBringer


E3 2015 Demo High Quality
1080p | Subtitle


E3 2016 Gameplay Video
720P
| 1080p

Watchers: Spotted Trailer - E3 2016
720p
| 1080p

با تشکر از
@Kaine
Dante-Turbo
Octienne

اطلاعات کلی پروژه:

اولين اشارات به پروژه جديد GG برميگرده به اواسط 2010 ، جايي که Herman Hulst مدير استوديو در مصاحبه با يک مجله هلندي اشاره کرده بود که با اينکه تمرکز استوديو بر روي Killzone 3 است ولی افرادي رو دارند که بر روي ايده هاي اوليه براي بازي بعديشون کار مي کنند ، بعد از عرضه Killzone 3 (اوایل 2011) تیمی دستچین شده از اعضایی GG به رهبری Mathijs de Jonge (کارگردان Killzoone 2&3 و K:Liberation) به طور رسمی کار بر روی IP جدید استودیو رو اغاز کردند ، جالب اینکه سونی ازادی کامل در مورد ایده بازی به تیم داده بود ، یادمه کارگردان هنری استودیو در مصاحبه ای گفته بود که 32 ایده اولیه برای این پروژه مطرح شده بود.این پروژه از اواسط /اواخر 2013 وارد مرحله Full Production شد و از اون موقع تا به حال قسمت اعظم تیم امستردام بر روی این بازی کار می کنند. تیم Guerrilla Games در این مدت افرادی با سابقه بسیار خوب رو برای کار کردن بر روی این پروژه استخدام کرده است. دیدن سابقه کاری این افراد ما رو هر چه بیشتر به کیفیت نهایی پروژه امیدوار خواهد کرد: (این رو هم بگم که تقریبا هیچکدام از افراد پایین بر روی Killzone: Shadowfall کار نکردند.)

GG برای نویسندگی داستان بازی (فاکتوری که همواره در بازی های GG مورد انتقاد بوده) John Gonzalez ، نویسنده ارشد Fallout : New Vegas رو استخدام کرده، کسی که تخصص ـش کار بر روی عنوان نقش افرینی Open World است ، یکی از همکاران قبلی اقای Gonzalez به نام Ben McCaw با سابقه نویسندگی بر روی تعدادی از بازی های Ubisoft و عنوان Shadow of Mordor هم به عنوان Senior Writer بر روی Horizon کار میکند.یک نویسنده دیگر هم از Blizzard با سابقه کار بر روی عناوین Star Craft 2 ، Diablo 3 و WoW هم بیش از یک سال بر روی این پروژه کار کرده ولی چند ماه قبل از استودیو جدا شد.

در تیم طراحی (Design) ، یکی از طراحان اصلی بازی که از اول پروژه همراه Mathijs de Jonge بر روی این پروژه کار کرده Dennis Zopfi است ، Dennis یکی از طراحان اصلی Killzone 2 و از اعضای قدیمی GG بود که بعد از عرضه K2 از GG جدا شد و به استودیو Kojima Productions پیوست و اونجا قریب 2 سال به عنوان طراح ارشد بر روی Metal Gear Solid Rising کار کرد ، اما بعد از انتقال این پروژه به Platinum Games ، اوایل 2011 دوباره به Guerrilla Games برگشت تا بر روی Horizon کار کند. GG یک طراح ارشد از استودیو Crystal Dynamics به نام Troy Mashburn هم جذب کرده است تا به عنوان طراح ارشد Gameplay بر روی این عنوان کار کند ، ایشون هم از اولین روزهای ساخت پروژه همراه تیم بوده است.برای طراحی Cinemaric های بازی Pawel Swierczynski کسی که به عنوان Cinematic Director برو روی Witcher 3 کار کرده بود استخدام شده. Cayle George یک طراح باسابقه دیگر مستقیما از Valve به استودیو اضافه شد و الان به عنوان Prinicipal Designer در حال کار بر روی Horizon است. همچنین دو تن از طراحان Witcher 3 و یک طراح از Bioware/Zenimax (The Elder Scrolls Online و یکی از طراحان LA Noire همگی با سابقه کار بر روی عناوین Open World به تیم Horizon پیوستند. همچنین یکی از طراحان اصلی Red Dead Redemption مدت کوتاهی به صورت قراردادی بر روی این پروژه کار کرده است.

برای تیم Production ، یک تهیه کننده ارشد و یک مدیر ارشد پروژه از Capcom Vancouer با سابقه کار بر روی عنوان Open World به GG پیوستند ، دو تهیه کننده دیگر از Ubisoft و یکی از Dice هم به این استودیو پیوستند.در کنار این ها افراد دیگری از جمله کارگردان تکنیکی Ryse (ایشون قبل از عرضه Ryse از Crytek جدا شد) نیز به تیم Horizon پیوستند. این افراد به اضافه ی بقیه اعضای Guerilla Games در حال کار بر روی Horizon هستند.
با تشکر از @Lord Zeus
 
Last edited by a moderator:
حال حوصله ریپلای کردن تک تک پست ها رو ندارم ولی منباب این قضیه GPU نسل بعدی باید بگم تمام کارت گرافیکای منهای سری اخیر انویدیا نسل بعدی باید برن غاز بچرونن یـ دلیل هم بیشتر نداره Ray Tracing چرا میگم باید برن غاز بچرونن واسه اینه که ری تریسنگ عملا کار تیم سازنده رو راحت میکنه و دیگه نیاز نیست پدر خودشون رو بابت نور پردازی در بیارن راحت چند تا تکنیک که صرفا میان برا مصارف مورد نیازشون بهینش میکنن و خودش به بهترین شکل ممکن نور پردازی رو انجام میده واسه همین سازنده ها دیگه از روش سنتی که توش پدرشون در میمود و باید برا هر قسمت منبع نوری خاص تعریف میکردن استفادن نمیکنن در حال حاضر سازنده ها بازی هاشون رو با استفاده از تکنیک سنتی میسازن بعد ریتریسنیگ رو بهش اضافه میکنن چرا ؟ به خاطر کنسول های این نسل الان من اپشنش رو دارم که خاموش روشنش کنم ولی ولی نسل بعدی به صورت پیش فرض این تکنینک وجود داره و دیگه از این خبرا نیست اون وقته که تمام کارت گرافیکایی که این تکنییک رو پیشتیبانی نمیکنن از دور خارج میشن الان یـ 1080 کافیه ری تریسنگ رو روش روشن کنی به غلط کردن میوفته حالا فکرش رو بکنید بخواد یـ بازی تماما نسل بعدی رو با این تکنیک اجرا کنه ! یـ GTX 580 کارت گرافیک سال 2011 توانایی اجرا کردن بعضی از بازی های امسال رو داره (تنظیمات Low) ولی 1080 ظرف یکی دوسال مطمعن باشید از رده خارج میشه و عمرا بتونه بیشتر از دو سال بعد شروع نسل بعدی عمر کنه کارت گرافیکای ضعیف تر هم که هیچی اصلا حرفش رو نزدیم خلاصه نسل بعدی کارت گرافیکا به لطف این تکنیک خیلی سریع از رده خارج میشن
 
حال حوصله ریپلای کردن تک تک پست ها رو ندارم ولی منباب این قضیه GPU نسل بعدی باید بگم تمام کارت گرافیکای منهای سری اخیر انویدیا نسل بعدی باید برن غاز بچرونن یـ دلیل هم بیشتر نداره Ray Tracing چرا میگم باید برن غاز بچرونن واسه اینه که ری تریسنگ عملا کار تیم سازنده رو راحت میکنه و دیگه نیاز نیست پدر خودشون رو بابت نور پردازی در بیارن راحت چند تا تکنیک که صرفا میان برا مصارف مورد نیازشون بهینش میکنن و خودش به بهترین شکل ممکن نور پردازی رو انجام میده واسه همین سازنده ها دیگه از روش سنتی که توش پدرشون در میمود و باید برا هر قسمت منبع نوری خاص تعریف میکردن استفادن نمیکنن در حال حاضر سازنده ها بازی هاشون رو با استفاده از تکنیک سنتی میسازن بعد ریتریسنیگ رو بهش اضافه میکنن چرا ؟ به خاطر کنسول های این نسل الان من اپشنش رو دارم که خاموش روشنش کنم ولی ولی نسل بعدی به صورت پیش فرض این تکنینک وجود داره و دیگه از این خبرا نیست اون وقته که تمام کارت گرافیکایی که این تکنییک رو پیشتیبانی نمیکنن از دور خارج میشن الان یـ 1080 کافیه ری تریسنگ رو روش روشن کنی به غلط کردن میوفته حالا فکرش رو بکنید بخواد یـ بازی تماما نسل بعدی رو با این تکنیک اجرا کنه ! یـ GTX 580 کارت گرافیک سال 2011 توانایی اجرا کردن بعضی از بازی های امسال رو داره (تنظیمات Low) ولی 1080 ظرف یکی دوسال مطمعن باشید از رده خارج میشه و عمرا بتونه بیشتر از دو سال بعد شروع نسل بعدی عمر کنه کارت گرافیکای ضعیف تر هم که هیچی اصلا حرفش رو نزدیم خلاصه نسل بعدی کارت گرافیکا به لطف این تکنیک خیلی سریع از رده خارج میشن
داداش پی سی خوبیش همینه که تنظیمات دسته خودته شاید یکی خوشش نیاد از این استفاده کنه راحت غیر فعال میکنه چه ربطی به دور خارج شدنه گرافیک داره تازه گرافیکهای rtx هم از 2080 به بالا شاید فریم مناسب بدن اونم تو فول اچ دی این تکنیک هنوز جا داره تا به فور کی برسن
 
این بحث ها دوستان به جایی نمی رسد
باید واقع بین بود . کسانی که مایه دار هستند یا مجرد و پول پس انداز می کنند می توانند حدود بیست تومان خرج کنند و نسل نهم به خوبی پشت سر بگذارند و کسانی که محدودیت مالی دارند که در کشور خودمون تعدادشون کم نیست یا قید گیم بزنند یا کنسول دست دو قسطی بخرند و لذت ببرند . خیلی به صرفه هست
البته نمی شود کتمان کرد که کامپیوتر با موس صفای دیگه ای دارد و تنظیمات وسیعی در اختیار کاربر قرار می دهد و محدودیت سخت افزاری هم ندارد .
 
حال حوصله ریپلای کردن تک تک پست ها رو ندارم ولی منباب این قضیه GPU نسل بعدی باید بگم تمام کارت گرافیکای منهای سری اخیر انویدیا نسل بعدی باید برن غاز بچرونن یـ دلیل هم بیشتر نداره Ray Tracing چرا میگم باید برن غاز بچرونن واسه اینه که ری تریسنگ عملا کار تیم سازنده رو راحت میکنه و دیگه نیاز نیست پدر خودشون رو بابت نور پردازی در بیارن راحت چند تا تکنیک که صرفا میان برا مصارف مورد نیازشون بهینش میکنن و خودش به بهترین شکل ممکن نور پردازی رو انجام میده واسه همین سازنده ها دیگه از روش سنتی که توش پدرشون در میمود و باید برا هر قسمت منبع نوری خاص تعریف میکردن استفادن نمیکنن در حال حاضر سازنده ها بازی هاشون رو با استفاده از تکنیک سنتی میسازن بعد ریتریسنیگ رو بهش اضافه میکنن چرا ؟ به خاطر کنسول های این نسل الان من اپشنش رو دارم که خاموش روشنش کنم ولی ولی نسل بعدی به صورت پیش فرض این تکنینک وجود داره و دیگه از این خبرا نیست اون وقته که تمام کارت گرافیکایی که این تکنییک رو پیشتیبانی نمیکنن از دور خارج میشن الان یـ 1080 کافیه ری تریسنگ رو روش روشن کنی به غلط کردن میوفته حالا فکرش رو بکنید بخواد یـ بازی تماما نسل بعدی رو با این تکنیک اجرا کنه ! یـ GTX 580 کارت گرافیک سال 2011 توانایی اجرا کردن بعضی از بازی های امسال رو داره (تنظیمات Low) ولی 1080 ظرف یکی دوسال مطمعن باشید از رده خارج میشه و عمرا بتونه بیشتر از دو سال بعد شروع نسل بعدی عمر کنه کارت گرافیکای ضعیف تر هم که هیچی اصلا حرفش رو نزدیم خلاصه نسل بعدی کارت گرافیکا به لطف این تکنیک خیلی سریع از رده خارج میشن
شما خیلی آرمانی فکر می کنی
اون قابلیت رهگیری پرتو اجباری نیست . آف می کنی و راحت بازی می کنی . تو کامپیوتر دستت باز هست برای تنظیمات .
الان مثلا گرافیک انویدیا 1080Ti باید غاز بچرونه =))
نسل نه رنده می کنه می ره جلو
 
  • Like
Reactions: IMANOKA
والا نمی‌دونم به این تاپیک می‌رسه کلا یک سری مسائل که افراد اشاره می‌کنند تو صحبتا، مثلا همین 3 تا پست بالاتر آقای احمد عزیز که خیلی واضح صحبت کردن چرا نسل دیگه مثلا گرافیکی مثل 1080Ti که پردازنده Ray Tracing نداره به اون صورت جوابگو نیست، کاملا فراموش می‌کنند یا خوانده نمیشه.
آقا از همین الان نسل دیگه ماکرو اعلام کرده پردازنده گرافیکی معادل حدود 12 ترافلاپس و در کنارش هم هسته های Ray Tracing داره که معادل 13 ترافلاپس قدرت داره. صحبت کردن الان وقتی رفرنس کنسول های این نسل هستند، میشه این آپشن رو خاموش کرد ولی نسل دیگه قضیه به این صورت نیست و تقریبا میشه یک قضیه پایه مثل الان که دیگه خیلی بازی جدید می‌گند DX12 باید ساپورت بشه. الان مثلا پرچم دارای سری 500 یا 600 انویدیا همین جوریش داره نسل رو رنده می‌کنه میره جلو که کارت سه سال پیش نسل دیگه رو رنده کنه ببره جلو؟ تازه وقتی یک تکنولوژی جدید به اسم Ray Tracing هم اضافه شده؟
صرفا جهت اطلاع یک کارتی مثل 2080Ti الان تو اکثر بازی های دارای RT به لطف یک آپشنی به اسم DLSS داره تقریبا 60 فریم به بالا میده در رزولوشن های 2K و حتی 4K.
 
والا نمی‌دونم به این تاپیک می‌رسه کلا یک سری مسائل که افراد اشاره می‌کنند تو صحبتا، مثلا همین 3 تا پست بالاتر آقای احمد عزیز که خیلی واضح صحبت کردن چرا نسل دیگه مثلا گرافیکی مثل 1080Ti که پردازنده Ray Tracing نداره به اون صورت جوابگو نیست، کاملا فراموش می‌کنند یا خوانده نمیشه.
آقا از همین الان نسل دیگه ماکرو اعلام کرده پردازنده گرافیکی معادل حدود 12 ترافلاپس و در کنارش هم هسته های Ray Tracing داره که معادل 13 ترافلاپس قدرت داره. صحبت کردن الان وقتی رفرنس کنسول های این نسل هستند، میشه این آپشن رو خاموش کرد ولی نسل دیگه قضیه به این صورت نیست و تقریبا میشه یک قضیه پایه مثل الان که دیگه خیلی بازی جدید می‌گند DX12 باید ساپورت بشه. الان مثلا پرچم دارای سری 500 یا 600 انویدیا همین جوریش داره نسل رو رنده می‌کنه میره جلو که کارت سه سال پیش نسل دیگه رو رنده کنه ببره جلو؟ تازه وقتی یک تکنولوژی جدید به اسم Ray Tracing هم اضافه شده؟
صرفا جهت اطلاع یک کارتی مثل 2080Ti الان تو اکثر بازی های دارای RT به لطف یک آپشنی به اسم DLSS داره تقریبا 60 فریم به بالا میده در رزولوشن های 2K و حتی 4K.
2080ti پرچمداره که داره اینو میده. گرافیک بازی براساس میان رده ساخته میشه نه بالارده.
بعد این کارت 12 ترافلاپسی قراره تا 2026-2027 مهمون باشه نه سال دیگه عوض بشه.2080 ti همین الان تو 4k رد دد بدون ray tracing به سختی 60 میده.با ray tracing که هیچی.
نسل بعد قرار نیست. فقط یه ray tracing بیاد که یگی ابن کارت برا کنسولها جوابه. نسل بعد قراره 4k واقعی بشه 60 فریم بشه و تنظیمات به high-ultra برسه.همین ها قشنگ رس اون کارت 12 ترافلاپسی رو میکشه.
ray tracing محاله به این زودی ها پایه بشه. چون بازار pc رو نابود میکنه. یه سر به آمار استیم بنداز. ببین کارتهای کاربرا چیه. بیش از 80 درصد میان رده.
تا زمانی که نسلهای بعد به اندازه کافی میان رده ray tracing دار ندن بیرون. اون پایه نمیشه.
_________________
یه نگاه به تحلیل تریلر hellblade 2 از df بنداز. نه رو 4k واقعی 27 فریم میداد.
این چیزیه که نسل بعد میخواد.75 درصد رزولوشن 4k و 27 فریم.
 
دوستان میگم این بحث ها چ ربطی به این تایپک داره :D بیخیال بشید :D
کلا یه عکس از بازی اومده. اگه هم در مورد نسخه ps4 بحث بشه،میشه اسپویل. بحث خیلی عجیبی هم نیست که.
بعد بحث قدرتهکارته ،فعلا هم که کسی سمت تاپیک نمیاد. بزار بحث کنن.خوبه.:D
اینجا تاپیکه pc هست و گرافیک هم از مهمترین نکات اون
 
والا نمی‌دونم به این تاپیک می‌رسه کلا یک سری مسائل که افراد اشاره می‌کنند تو صحبتا، مثلا همین 3 تا پست بالاتر آقای احمد عزیز که خیلی واضح صحبت کردن چرا نسل دیگه مثلا گرافیکی مثل 1080Ti که پردازنده Ray Tracing نداره به اون صورت جوابگو نیست، کاملا فراموش می‌کنند یا خوانده نمیشه.
آقا از همین الان نسل دیگه ماکرو اعلام کرده پردازنده گرافیکی معادل حدود 12 ترافلاپس و در کنارش هم هسته های Ray Tracing داره که معادل 13 ترافلاپس قدرت داره. صحبت کردن الان وقتی رفرنس کنسول های این نسل هستند، میشه این آپشن رو خاموش کرد ولی نسل دیگه قضیه به این صورت نیست و تقریبا میشه یک قضیه پایه مثل الان که دیگه خیلی بازی جدید می‌گند DX12 باید ساپورت بشه. الان مثلا پرچم دارای سری 500 یا 600 انویدیا همین جوریش داره نسل رو رنده می‌کنه میره جلو که کارت سه سال پیش نسل دیگه رو رنده کنه ببره جلو؟ تازه وقتی یک تکنولوژی جدید به اسم Ray Tracing هم اضافه شده؟
صرفا جهت اطلاع یک کارتی مثل 2080Ti الان تو اکثر بازی های دارای RT به لطف یک آپشنی به اسم DLSS داره تقریبا 60 فریم به بالا میده در رزولوشن های 2K و حتی 4K.
یعنی می گی 1080Ti نمی تونه در آینده مفید باشه ؟!! به طور کل

حتما باید 2080Ti یا 3080 خرید ؟؟؟
 
  • Like
Reactions: tokio_hotel
حال حوصله ریپلای کردن تک تک پست ها رو ندارم ولی منباب این قضیه GPU نسل بعدی باید بگم تمام کارت گرافیکای منهای سری اخیر انویدیا نسل بعدی باید برن غاز بچرونن یـ دلیل هم بیشتر نداره Ray Tracing چرا میگم باید برن غاز بچرونن واسه اینه که ری تریسنگ عملا کار تیم سازنده رو راحت میکنه و دیگه نیاز نیست پدر خودشون رو بابت نور پردازی در بیارن راحت چند تا تکنیک که صرفا میان برا مصارف مورد نیازشون بهینش میکنن و خودش به بهترین شکل ممکن نور پردازی رو انجام میده واسه همین سازنده ها دیگه از روش سنتی که توش پدرشون در میمود و باید برا هر قسمت منبع نوری خاص تعریف میکردن استفادن نمیکنن در حال حاضر سازنده ها بازی هاشون رو با استفاده از تکنیک سنتی میسازن بعد ریتریسنیگ رو بهش اضافه میکنن چرا ؟ به خاطر کنسول های این نسل الان من اپشنش رو دارم که خاموش روشنش کنم ولی ولی نسل بعدی به صورت پیش فرض این تکنینک وجود داره و دیگه از این خبرا نیست اون وقته که تمام کارت گرافیکایی که این تکنییک رو پیشتیبانی نمیکنن از دور خارج میشن الان یـ 1080 کافیه ری تریسنگ رو روش روشن کنی به غلط کردن میوفته حالا فکرش رو بکنید بخواد یـ بازی تماما نسل بعدی رو با این تکنیک اجرا کنه ! یـ GTX 580 کارت گرافیک سال 2011 توانایی اجرا کردن بعضی از بازی های امسال رو داره (تنظیمات Low) ولی 1080 ظرف یکی دوسال مطمعن باشید از رده خارج میشه و عمرا بتونه بیشتر از دو سال بعد شروع نسل بعدی عمر کنه کارت گرافیکای ضعیف تر هم که هیچی اصلا حرفش رو نزدیم خلاصه نسل بعدی کارت گرافیکا به لطف این تکنیک خیلی سریع از رده خارج میشن
یعنی با حرفهای شما به این نکته میرسیم که حدود ۸۵ درصد گیمرهای pc که کارتهای غیر سری ۲۰۰۰ دارن باید کارتهاشونو بندازن تو سطل آشغال و با دنیای pc خداحافظی بکنن ؟
همانطوریکه الان اونایی که کارتهای غیر دایرکت ۱۲ دارن انداختن تو سطل آشغال؟ :))
عزیز rtx یه تکنولوژی اضافه برا تیغیدن هستش دایرکت پایه و اساس ویندوزه
rtx هنوزم که هنوزه کنسول ۱۰ ترافلاپسی به زور اورکلاک ps5 سهله کارت غول 2080ti در حالت مدیوم بزور ۶۰ فریم رو توی بازی نسبتا سبکی مثل control نگه داشته
من خودم ۱۰۸۰ti دارم و کاملا تکنیک rtx اصلا برام مهم نیست چون دایرکت ۱۲ واقعا کامل جا نیفتاده و نهایت کیفیت رو ازش استخراج نمیکنن همانطوری که کرایسیس ۱ روی دایرکت ۱۰ انقلابی به پا کرد من فعلا روی دایرکت ۱۲ بازی شاخی به نسبت این دایرکت ندیدم تا جا افتادنش راحت ۳ الی ۴ ساله دیگه زمان میبره
 
دوستان راهنمایی می فرمایید چجوری میتونم تل پورت بشم به مکانی که مثلا ماموریت جدید هست ؟
نمیشه که همه راه رو پیاده رفت واقعا مسافت زیاده آدم خسته میشه
 
دوستان راهنمایی می فرمایید چجوری میتونم تل پورت بشم به مکانی که مثلا ماموریت جدید هست ؟
نمیشه که همه راه رو پیاده رفت واقعا مسافت زیاده آدم خسته میشه
فقط میتونی رو قسمت های سیو تله پورت کنی ،البته اگه فعالشون کرده باشی(همون تله هیزم ها منظورمه)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or