PlayStation Horizon Zero Dawn

1619008413356.png

Horizon: Zero Dawn (اطلاعات کامل در پست اول)

سازندگان عنوان Killzone یعنی استودیو نام اشنای Guerrilla Games از ای پی جدید خود به طور رسمی در E3 2015 رونمایی کردند.
Horizon: Zero Dawn نام عنوان جدید استودیو Guerrilla Games است که از مدت ها پیش در دست ساخت و توسعه بوده و به گفته خود سازندگان سبک این عنوان Third-person action RPG می باشد.روایت داستان حول محور دختری شکارچی به نام Aloy میچرخد که به مبارزه و کشتار با ربات هاو دایناسورهای پیشرفته با انواع و اقسام سلاح ها میپردازد.به نظر میرسد روایت بازی در قرون وسطی پیشرفته باشد
Horizon از انجین Shadow Fall استفاده می‌کند و این عنوان به صورت 1080p و 30fps اجرا خواهد شد
این عنوان فاقد بخش چند نفره میباشد و تمام تمرکز تیم استودیو به گفته کارگردان بازی بر روی بخش تک نفره است


در هورایزون زیرو داون هیچگونه لودینگی وجود ندارد و میتوانید هر وقت به هر نقطه از جهان بازی بروید به علاوه بازی دارای آب و هوای داینامیک و چرخه ی شبانه روز میباشد.
گیف
نقشه ی این عنوان از یک بخش تشکیل شده ولی دارای تنوع محیط میباشد.تمامی مناطق نشان داده شده در تریلر بازی قابل دسترسی و اکتشاف میباشند(بیابان ،دشت شهرهای باستانی و ...) که هرکدام خصوصیات آب و هوایی مختص خود را دارا میباشند.
در هورایزون المانهای RPG بسیاری قرار دارد
سیستم جمع آوری Xp ، لول آپ و Skill tree در بازی وجود دارد
برای مثال قابلیت Slow Mo Shooting یکی از آپگرید های بازی میباشد
Aloy با جمع آوری اجزای ماشین ها می تواند سلاح و آرمور و انواع تیر را کرفت کند. همچنین میتواند آنها را مبادله کند یا بفروشد.
در بازی حیوانات زنده نیز وجود دارند که با شکار آنها میتوانیم گوشت برای خوردن و پوست و پر برای تزیین یا ساخت لباس بدست آوریم
بازی از سیستم سنتی برای سلامتی کارکتر استفاده میکند لذا برای بهبودی کارکتر باید گیاهان دارویی از محیط اطراف خود جمع آوری نمایید
مبارزات بازی به گونه ای طراحی شدند که المان های RPG از سرعت مبارزات کم نکنند
سیستم Quick craft برای تیرهای مختلف وجود دارد که بازیباز در میان مبارزات میتواند در صورت نیاز از آن استفاده کند
جهت مبارزات تن به تن Aloy از نیزه مخصوص خود استفاده میکند. نیزه ای که در دموی E3 دیدیم آپگرید شده بود.
سیستم پیمایش (Traversal ) کامل در بازی وجود دارد شما میتوانید از سخره ها درخت ها بالا بروید یا در آب ها شنا کنید تا با ربات ها مستقیما روبرو نشید.
ماشین های مختلف دارای هوش مصنوعی متمایز نسبت به یکدیگر هستند و برای از پا در آوردن هرکدام باید تاکتیک خاصی را در پیش بگیرید.
بازی طوری طراحی شده که نحوه ی مبارزه با ماشین ها به شما نشان داده نمی شود و شما باید با آزمون و خطا راه و روش درست مبارزه با ربات های مختلف را یاد بگیرید.
شما باید از قدرت ذهن ، سرعت و گجت های مختلف Aloy برای مقابله با قدرت خام و اندازه ی ماشین ها استفاده کنید.
رنگ چشم ربات ها نمایانگر وضعیت آنهاست. آبی به معنای وضعیت عادیست زرد به معنای احساس خطر و قرمز نشانه ی ترس و حالت تدافعی دارد.
در بازی بیش از 4 اسلحه وجود دارد و همه ی آنها سه نوع تیر ندارند
سازنده بمنظور بوجود آوردن حس انسانهای اولیه سلاح های گرم موجود در بازی را محدود کرده.تا از تبدیل شدن آن به شوتر جلوگیری کند.
GG دنیای بازی خود را پسا پس آخرازمانی معرفی میکند. دنیایی که هزاران سال بعد از افول انسانیت شکل گرفته. و انسان ها به زندگی اولیه برگشته اند.
در بازی قبیله های مختلف برای دریافت کوئست یا خرید و فروش وجود دارند
بازی دارای بخش چندنفره ی آنلاین نمی باشد اما ممکن است قابلیت های آنلاین داشته باشد (همانند بتمن آرکهام نایت)
Horizon از بازی هایی از قبیل Dragon’s Dogma , Monster Hunter , Binary Domain الهام گرفته است.
آهنگ ساز بازی آقای Joris De Man میباشد که سابقه ی کار بر سری کیلزون را هم دارد.
  • ماشین‌ ها با توجه به محیط زیست خود در حال به دست اوردن منابع هستند. این یکی از بخش‌های خیلی مهم داستان است و دلیل ان را در زمان بازی کردن خواهید فهمید.
  • slingshot برای اثر بزرگ خود در ضربه اول خوب است
  • ماشین‌ ها راه‌های متفاوت و زیادی برای حمله کردن دارند به همین دلیل به روش‌های بسیار زیادی هم می‌توان ن‌ها را نابود کرد.
  • وقتی دشمنان خود را غارت می‌کنید می‌توانید از قطعات به‌دست آمده برای ساخت تجهیزات استفاده کنید یا ان‌ها را به یک تاجر بدهید.
  • Aloy می‌تواند با افرادی دیدار کند که کم و بیش به او کمک می‌رسانند. وقتی لیست انتخاب سلاح‌ها را می اورید بازی در حالت آهسته قرار می‌گیرد چراکه سازندگان نمی‌خواهند بازی‌بازان تجربه کامل بازی را از دست بدهند اما همچنان برای آن‌ها زمانی برای فکر کردن فراهم می‌شود
  • فضاهای داخلی زیادی در بازی وجود دارد.
  • لباس‌ها فقط کاربرد تزئینی ندارند. لباسی که در گیم‌پلی بازی در E3 2016 مشاهده کردیم، برخی از ویژگی‌های مخفی‌کاری را افزایش می‌داد.
  • Aloy چند قطعه از تکنولوژی‌های قدیمی دنیا را با خود به‌همراه دارد. یکی از آن‌ها به گوش او متصل است که به وی اجازه می‌دهد جهان بازی را اسکن کند. دیگری، یک نیزه است که Aloy را قادر به باطل کردن ماشین‌آلات می‌سازد. زمانی که او ماشین‌آلات را باطل کند، می‌تواند آن‌ها را برای جنگیدن در برابر دشمنان مورد استفاده قرار دهد یا حتی برای سواری از آن‌ها استفاده کند.
  • در بازی علم اقتصاد هم وجود دارد. شما می‌توانید سلاح و تجهیزات جدیدی خریداری کنید. برای مثال، تجهیزاتی در بازی وجود دارد که از شما در برابر سم محافظت می‌کند.
  • تحولات عمده و ناگهانی جهان بازی، کمی بیش از ۵۰ سال پس از زمان حال حاضر اتفاق می‌افتد و بازی یک هزار سال پس از این اتفاقات روی می‌دهد.
  • دلیل اینکه ماشین‌آلات در بازی خراب می‌شوند، یکی از اسرار بزرگ بازی است. آن‌ها وحشی شده‌اند و این موضوع همچنین آن‌ها را قوی‌تر می‌کند.
  • هرمن هالست تایید کرد که در بازی مراجع دنیا واقعی وجود دارد ولی نمیتواند چیزی در این مورد چیزی بگوید
  • Shell walkerها نقش مهمی را در محیط زیست ماشین‌آلات مهیا می‌کنند. چیزی که در پشت با خود به‌همراه دارند، شامل منابع مهمی می‌شود.
  • اگر به اندازه کافی مهارت دارید، می‌توانید منابع را از پشت ماشین‌آلات بردارید و نیازی نیست که آن‌ها را بکشید.
  • corruptorها یکی از چالاک‌ترین، سریع‌ترین و سرسخت‌ترین ماشین‌آلات بازی هستند.
  • اگر شما می‌توانید سلاح ماشین‌آلات را از آن‌ها بگیرید، مدل حمله کردن آن‌ها تغییر می‌کند.
  • محتوای بسیار زیادی در بازی برای تحقیق یا رسیدگی کردن وجود خواهد داشت.
  • قابلیت Override راه بسیار خوبی برای تغییر جریان نبرد است چراکه با این کار، ماشین‌آلات به شما ملحق می‌شوند. این قابلیت همچنین می‌تواند پیشرفت کند و با همین پیشرفت شما در بازی، می‌توان کارهای بیشتری را با آن انجام داد.
  • Override کردن ماشین‌آلات مختلف دارای اثرات متفاوتی هم است.
  • یک قطعه که به گوش Aloy متصل است، می‌تواند ماشین‌آلات را اسکن کند تا از برخی‌ از نقاط قوت و ضعف‌ آن‌ها جویا شوید.
  • حتی اگر ماشین‌آلات به تله‌های انفجاری برخورد نکنند، شما با شلیک کردن به این تله‌ها می‌توانید آن‌ها را منفجر سازید.
  • زمانی که یک ماشین‌آلات را برای سواری کردن آماده کردید، می‌توانید با سوت زدن، آن را به پیش خود بیاورید. این عمل حتی در مبارزات هم امکان‌پذیر است. مبارزات سواری هم در بازی وجود دارد.
  • گیم‌پلی بازی کاملا قابل درک است و به‌راحتی می‌توان آن را حس کرد. در طول داستان بازی، آموزش‌هایی وجود دارد اما نیم‌ساعته نخواهند بود.
  • نمایش گیم‌پلی بازی در E3، در چند فصل بازی جریان داشت؛ مدتی بعد از اینکه Aloy با بسیاری از قبایل در مناطق شمالی، ارتباط بر قرار کرده است.

Aloy
شما در نقش Aloy بازی میکنید.شکارچی ماشین بیست ساله که مهارتش شکار با تیروکمان میباشد.
Aloy یکی از اعضای یکی از قبیله های بازیست که بشریت فرا آخر الزمانی را تشکیل میدهند تبهر این قبیله در شکار ماشین میباشد.
شخصیت Aloy به گونه ای میباشد که برای ماشین ها احترام قائل است و فقط در صورت نیاز به شکار آنها میپردازد.
در طراحی وی از شخصیتهای
Ygritte در سریال Game of Thrones
Ellen Ripley از Alien
Sarah Connor از Terminator
الهام گرفته شده است.


Bow
تیرکمان مدرن Aloy که به کمک ان میتواند ماشین ها و دشمنان خود را نابود کند.این تیرکمان با پیشرفت بازی و تیرهای جدیدی که به دست می اید میتواند بسیار قدرتمند ظاهر شود

Armor Peircing Arrow
پیکانی فولادی برای از بین بردن آرمور ماشینها

Explosive Arrow
پیکان هایی که بعد از برخورد میشوند و دمیج بیشتری نسبت دیگر تیرها دارند.تعداد آنها نیز محدود تر از دیگر پیکانهاست

Ropecaster
این پیکان جهت متصل کردن ماشین ها به زمین و محدود کردن حرکتشان استفاده میشود

Trap Wire
برای دام گذاشتن برای ماشین ها بکار میرود.

Disc Launcher
قطعه ای که میتوان ان را از بدنه ماشین ها جداکرده و به عنوان یک سلاح گرم پرقدرت استفاده کرد.

ThunderJaw
· حدود 24.5 متر طول و 10 متر ارتفاع
· از 550 هزار پالیگان (چند ضلعی) ساخته شده و از 93 Armor تشکیل شده.
· 12 نوع حمله ی متفاوت را دارا میباشد
شما میتوانید 5 قسمت از بدن تاندرجاو را جدا کنید ومبارزه را برای خود آسان تر کنید

Grazer
منبع سبز پشت Grazerهاحاوی سوخت سبزیست که برای ساخت Explosive Arrow استفاده میشود.

Watcher
Watcher ها نقش نگهبانان دنیای Horizon را دارند و در صورت احساس خطر ماشین های خطرناک تر را خبر میکنند.

LongNecks


StormBringer


E3 2015 Demo High Quality
1080p | Subtitle


E3 2016 Gameplay Video
720P
| 1080p

Watchers: Spotted Trailer - E3 2016
720p
| 1080p

با تشکر از
@Kaine
Dante-Turbo
Octienne

اطلاعات کلی پروژه:

اولين اشارات به پروژه جديد GG برميگرده به اواسط 2010 ، جايي که Herman Hulst مدير استوديو در مصاحبه با يک مجله هلندي اشاره کرده بود که با اينکه تمرکز استوديو بر روي Killzone 3 است ولی افرادي رو دارند که بر روي ايده هاي اوليه براي بازي بعديشون کار مي کنند ، بعد از عرضه Killzone 3 (اوایل 2011) تیمی دستچین شده از اعضایی GG به رهبری Mathijs de Jonge (کارگردان Killzoone 2&3 و K:Liberation) به طور رسمی کار بر روی IP جدید استودیو رو اغاز کردند ، جالب اینکه سونی ازادی کامل در مورد ایده بازی به تیم داده بود ، یادمه کارگردان هنری استودیو در مصاحبه ای گفته بود که 32 ایده اولیه برای این پروژه مطرح شده بود.این پروژه از اواسط /اواخر 2013 وارد مرحله Full Production شد و از اون موقع تا به حال قسمت اعظم تیم امستردام بر روی این بازی کار می کنند. تیم Guerrilla Games در این مدت افرادی با سابقه بسیار خوب رو برای کار کردن بر روی این پروژه استخدام کرده است. دیدن سابقه کاری این افراد ما رو هر چه بیشتر به کیفیت نهایی پروژه امیدوار خواهد کرد: (این رو هم بگم که تقریبا هیچکدام از افراد پایین بر روی Killzone: Shadowfall کار نکردند.)

GG برای نویسندگی داستان بازی (فاکتوری که همواره در بازی های GG مورد انتقاد بوده) John Gonzalez ، نویسنده ارشد Fallout : New Vegas رو استخدام کرده، کسی که تخصص ـش کار بر روی عنوان نقش افرینی Open World است ، یکی از همکاران قبلی اقای Gonzalez به نام Ben McCaw با سابقه نویسندگی بر روی تعدادی از بازی های Ubisoft و عنوان Shadow of Mordor هم به عنوان Senior Writer بر روی Horizon کار میکند.یک نویسنده دیگر هم از Blizzard با سابقه کار بر روی عناوین Star Craft 2 ، Diablo 3 و WoW هم بیش از یک سال بر روی این پروژه کار کرده ولی چند ماه قبل از استودیو جدا شد.

در تیم طراحی (Design) ، یکی از طراحان اصلی بازی که از اول پروژه همراه Mathijs de Jonge بر روی این پروژه کار کرده Dennis Zopfi است ، Dennis یکی از طراحان اصلی Killzone 2 و از اعضای قدیمی GG بود که بعد از عرضه K2 از GG جدا شد و به استودیو Kojima Productions پیوست و اونجا قریب 2 سال به عنوان طراح ارشد بر روی Metal Gear Solid Rising کار کرد ، اما بعد از انتقال این پروژه به Platinum Games ، اوایل 2011 دوباره به Guerrilla Games برگشت تا بر روی Horizon کار کند. GG یک طراح ارشد از استودیو Crystal Dynamics به نام Troy Mashburn هم جذب کرده است تا به عنوان طراح ارشد Gameplay بر روی این عنوان کار کند ، ایشون هم از اولین روزهای ساخت پروژه همراه تیم بوده است.برای طراحی Cinemaric های بازی Pawel Swierczynski کسی که به عنوان Cinematic Director برو روی Witcher 3 کار کرده بود استخدام شده. Cayle George یک طراح باسابقه دیگر مستقیما از Valve به استودیو اضافه شد و الان به عنوان Prinicipal Designer در حال کار بر روی Horizon است. همچنین دو تن از طراحان Witcher 3 و یک طراح از Bioware/Zenimax (The Elder Scrolls Online و یکی از طراحان LA Noire همگی با سابقه کار بر روی عناوین Open World به تیم Horizon پیوستند. همچنین یکی از طراحان اصلی Red Dead Redemption مدت کوتاهی به صورت قراردادی بر روی این پروژه کار کرده است.

برای تیم Production ، یک تهیه کننده ارشد و یک مدیر ارشد پروژه از Capcom Vancouer با سابقه کار بر روی عنوان Open World به GG پیوستند ، دو تهیه کننده دیگر از Ubisoft و یکی از Dice هم به این استودیو پیوستند.در کنار این ها افراد دیگری از جمله کارگردان تکنیکی Ryse (ایشون قبل از عرضه Ryse از Crytek جدا شد) نیز به تیم Horizon پیوستند. این افراد به اضافه ی بقیه اعضای Guerilla Games در حال کار بر روی Horizon هستند.
با تشکر از @Lord Zeus
 
Last edited by a moderator:
شما اون ماموریت رو رفتی؟! تا زمانی که ماموریت رو تموم نکنی شمشیر آخر رو نخواهی داشت. منظورتون رو از آرمور آخر نفهمیدم دوست من

آره داداش بازی رو تموم کردم و آرمور هم همونی که باید 5 تا power cell جمع کنیم .
میخوام بدونم نمیشه روی نیزه slot درست کرد؟
 
بازی رو شروع کردم گذاشتم روی UH و تازه امروز فهمیدم که باسه NG+ بوده :D هر فایت معمولی تقریبا یه ساعت وقت میگرفت و یه حسه دارک سولزی بودن (از نظر سختی) بهم داست میداد ، مثلا اولین Claudron نزدیک سه ساعت طول کشید زدن Fire Bellowback اما تهش که زدم خودمو دوستم یه داد بلند زدیم :D درجه سختی رو کم نکردم چون خیلی لذت بخش بود برام گیم پلی.از همون اول واچر ها راحت وان شاتم میکردن تا الان که رسیدم به کوئست Mother's end و
اولین برخورد با Deathbringer
متاسفانه دیگه مجبور شدم بعد 28 لول درجه سختی رو بیارم پایین !! چون که تمام ساید کوئست ها و بندیت کمپ ها و کراپتد زون هارو رفتم بودم به غیره دوتا لول 25-30 که نمیشد رفت با این درجه سختی ، override هم نمیشد رفت فقط XI مونده بود که خوب با این گیر و لول و outscale که از همون اول دیفالت وجود داره اصلا نمیشه رفت سمتشون روی این درجه سختی.اکثر بازی رو مجبور بودم Stealth برم چون توی فایت ها به غیر موشا و گرازا :D ( !! ) بقیشون outdamage ام میکردن و کلا بازی برام outscale بود.وقتی رفتم کراپتد زون بزنم (لول 18 ریکامندد بود) دیدم وان شات میشم : )) گفتم این دیگه واقعا منطقی نیست ، جدای اون دوستم هم که بازی رو تمام کرده بود گفتش که گرونترین ایتم بازی من زمانی که بازی کردم (اوایل عرضه) 1000 تا بود حدودا ، اینطوری که وان شات شدم و اینو شنیدم (الان ارزونترین ایتم 375 بود تا 7000) رفتم سرچ کردم و دیدم کلا UH یه داستان دیگست ^#(^200% دمیج بیشتر میخوری و 70% دمیج کمتر میدی و ایتما قیمتشون چند برابر میشه و ... خلاصه که بدون هیچ راه پس و پیشی مجبور شدم درجه سختی رو بذاری روی VH و الان بازی واقعا نسبت به قبل راحت تر شده ! حداقلش اینکه دیگه از وان شت شدن با هیت یک واچر توی لول 28 دیگه خبری نیست :D:D

گرافیک بازی به صورت عجیب غریبی خفنه ! قشنگ مغزت سوت میکشه و خوراکه فوتو موده ، کلا گشتن توی محیط بازی و اکسپلور کردن خیلی حال میده ^_^ اصلا خسته نمیشم از دیدن و گشت گذار.جزئیات رباط ها ، محیط و حتی شهر ها (معماریشون) واقعا برام خیلی جذاب بوده تا اینجا.یه وقتایی میشینم و محیط بازی رو نگاه می کنم و فقط عکس میگیرم ، اصلا آدم ریلکس میشه :D
اما متاسفانه از بخش گرافیک ، بازی بدون مشکل نیست ، NPC ها و میمیک هاشون اصلا خوب نیست ، ندیدم Aloy درست بخنده یا ناراحت بشه ! انگار یه رباطه و بدون حس.خوده Aloy هم کارکتر خیلی جذابی نیست ، نمیدونم چرا ولی انگار نمی خواستن کارکتری بسازن که بهشون انگ sexuality و استفاده از کارکتر زن و ... بخوره (اخبار بازی رو به هیچ عنوان دنبال نکردم که چیزی اسپویل نشه برام و متاسفانه از دیدگاه سازنده خبری ندارم) در کل انتقال حس چه برای کارکتر اصلی چه NPC ها اصلا جالب نیست.

از نظر موسیقی و صدا گذاری یه حسه خوب/بد دارم :D از نظر موسیقی ، بازی اینقدر مجذوبم کردن توی همون چند ساعت اول رفتم و کله اهنگاشو گرفتم.وقتی تو محیط گشت میزنین و aggro کسی روتون نیست واقعا خیلی لذت بخشه به بازی گوش کردن ، صدای بارون ، صدای خوردن پا روی زمین ، خوده موسیقی بازی و حسه خیلی قشنگی رو منتقل میکنه.توی فایت ها هم به خوبی حس هیجانو انتقال میده و آدرنالین میزنه بالا :D مخصوصا وقتی که یکی هنوز زرده و قرمز نشده.به نظرم موسیقی و صدای گذاری کاملا لذت بخشن ، اینا باعث شدن واقعا اون حسه خوبه بوجود بیاد.اما حسه بد ، مربوط میشه به صدای گذاری cut scene ها و دیالوگ کارکتر ها ، واقعا خوب کار نشدن ، به عنوان مثال کوئست The City of the Sun وقتی
Olin
و Aloy دارن با هم حرف میزنن رو ببنین (پایان کوئست) ، قشنگ Aloy داره داد میزنه :D و در مقابلم دوستمون صداش از ته چاه میاد ! اصلا منطقی نیست ، خوده Aloy هم هیچ حسه خوشحالی و ناراحتی توی صداش نیست.کی خوشحاله ؟ کی ناراحته ؟ تن صداش همیشه یک خطه ثابته با یکم تغییر جزئی تو بعضی جاها.این موارد منفی توی دیالوگ ها هم هست ، یک سری جاها خیلی بچگونه و لوس میشه ، باز به عنوان مثال وقتی که کوئست The Sun Shall Fall رو میزنین و پایانش رو بنین ، چطوری Aloy به Erned تسلیت میگه :))

گیم پلی و مکانیزم بازی ، اول از همه خیلی خوشحالم که توی بازی ماشینا scale نمی کنن با لول ما (جدای درجه سختی) و لول آپ نمیشن.خیلی وقت بود که اینطوری ندیده بودم توی یک نقش افرینی (جدای سولز ها) واقعا اینطوری خیلی بهتره.حسه نقش آفرینی ها قدیمی رو میده مثل گاتیک یا الدر اسکورولز قدیمی که واقعا می تونستی ببینی پیشرفت کردی ، می تونستی حس کنی داری میری بالا.اصلا با بازی ها که بقیه باهات scale میکنن موافق نیستم ، پس حسه پیشرفت کردن ، قوی تر شدن ، لول آپ چی میشه ؟ به هر حال اینکه بازی این نکته رو رعایت می کنه برام خیلی لذت بخش بود.از حیث فارم و کرفتینگ هم تغریبا هر چیزی رو که دیدی می تونی برداری و هر چیزی که ساختی رو می تونی اپگرید کنی.بازم همون حسه پیشرفته که کاملا می تونی ازش لذت ببری.Loot هم باز به نظرم دوتا رو داره ، اول از همه اینکه می تونی کلی ایتم خفن برای فروش و اپگرید پیدا کنی که خیلی خوبه ، ولی جدا چرا هیچ clothing دراپی نداره بازی ؟؟؟ و همینطور هیچگونه bow ؟ یعنی اصلا ایتمی که دراپ بشه که بذاری توی slot ها وجود نداره X( و این واقعا برام عجیب غریب بود.اره فارم حال میده ، خوده فایت ها حال میده ، ریواردی که میگیری خوبه ، ولی واقعا کافی نیست ، لاقل دوتا ایتم پوشیدنی دراپ بشه آدم دلش خوش باشه.اینکه آیتم هارو فقط باید بخری به نظرم اصلا جالب نیست و حتی جدای نظر شخصی ، منطقی نیست !
خوده گیم پلی بازی از نظر فایت ها، به نظرم کاملاااا عالی و ساتیسفینگ کار شدن ، اینکه هر ماشین رو چطوری بکشی ، از چه نوع تیری استفاده کنی ، کدوم نقاطش حساس ترن و و و ... کاملا می تونن رضایت بخش باشن.به نظرم قوی ترین بخشه بازی هم ، همین گیم پلی نابیه که داره و واقعا هی می خوای بیشتر بازی بکنی ، بیشتر فایت کنی.اصلا یکنواخت و تکراری نمیشه به هیچ عنوان ، خوشبختانه بازی free roam داره بعد از تمام کردن که مطمینا کلی سرگرمم خواهد کرد حتی وقتی تمام بشه.

داستان ؟ داستان رو هنوز تمام نکردم پس نظر قطعی نمی تونم بدم ، اما تا اینجا درگیر کننده بوده و کاملا مجابت میکنه که ادامه بدی.کلن ها و گروه ها رو دوست دارم و اینکه باهاشون بیشتر در طول بازی سروکله میزنی و توی بازی درگیرن یک نکته مثبته که دوست دارم.

جدای تمام اینا ، چندتا مورد هست که نمیگم منفین ، اما چیزاین که اذیت کننده هستن و امیدوارم توی شماره دوم تغییر کنن ، یه جورایی ویش لیسته شماره دوممه :D اول اینکه چرا همه کوئست هارو Aloy قبول می کنه ؟ بازی به صورت پیشفرض همه کوست هارو قبول می کنه و توی دیالوگ ها نمی تونی بگی نمی خوام ! از اون بدتر اینکه بدون هیچ ریواردی (بله جعبه هست ولی بازم هیچ ریواردی به عنوان پول یا آیتم و ... داده نمیشه و حتی همون جعبه هم کاملا رندومه) یه جورای در راه رضای خدا تمام کوئست هارو باید انجام بدی اونم به زور :D:)) خوب اصلا منطقی نیست.مورد دوم اینکه امیدوارم توی شماره بعدی اضافه بشه ، تاثیر گذاری دیالوگ ها و انتخاب هات که البته اینجا تا حالا 2 مورد بیشتر ندیدم و فکر هم نمی کنم تا اخر بازی قرار باشه بیشتر از تعداد انگشت های یک دست بیشتر بشه که برای یک نقش آفرینی با این همه کانتنت واقعا عجیبه ! حس نمی کنی که انتخابات تاثیری داشتن در کل چون ندارن ! و این یکی از مهم ترین چیزایی که من دوست دارم توی یک بازی مثل این ببینم.مورد آخرم نبودن Aloy توی شماره بعدی :D نه واقعا ! هیچ ارتباطی نمی تونی برقرار کنی باهاش ، هیچی ! صفر ! البته دیدم بچه ها اینجا گفتن توی DLC بهتر میشه ، تا ببینیم.

در کل تا اینجا کاملا از بازی راضیم ، به غیر از نکات منفی / ویش لیستی که کاشکی بود توی همین شماره و رعایت میشه ، بقیه موارد بازی همه مثبت هستن و بازی کاملا لذت بخشه.
 
چقدر The Frozen Wilds خوبه ! یعنی بهتره بگم عالیه ! تقریبا تمام نکات منفی که توی بازی بود رو توی اینجا از بین بردن ، ساید کوئست ها خیلی بهتر شده ، معماها بهتر شدن ، آیتم پوشیدنی داده میشه توی کوئست ، صدا گذاریا پر جزئیات تر شدن و ...
از همه مهمتر ، همونطور که دیدم اینجام گفتن ، شخصیت Aloy خیلی بهتر شده !!! واقعا باورم نمیشه ، مثل کوئستی که توی سد آبه ، قشنگ میخنده ، خوشحال میشه و این حس رو کاملا منتقل میکنه برعکس خوده بازی که اصلا نمیتونستی باهاش ارتباط برقرار کنی و مثله یه تیکه چوب بود اتفاقا اینجا راحت می تونی.اصلا با خودش حرف میزنه (نسبت به قبل خیلی خیل بیشتر) و حساشو میگه و در کل خیلی خوب شده همه چیز [-o< تا اینجا به نظرم از خوده بازی بهتر بوده تا حالا اخرش ببینم چی میشه.
 
به نظرم یکی از بهترین بازی های نه تنها این نسل، بلکه تو کل صنعت گیم میشه حسابش کرد. در کنار گیم پلی و گرافیک عالیش، اتمسفر بازی واقعا یه چیز عجیب و غریبیه.

فقط گلایم به هوش مصنوعی بازیش هست که دشمنا به خصوص انسان ها تو مخفی کاری واقعا خوب طراحی نشدن و کافیه تو یه بوته وایسی و همه دشمنا را با سوت زدن و سنگ انداختن تو همون بوته ای که هستی و اون همه جنازه هم کنارت هست میشه از بین برد. حتی وقتی یه نفر چه انسان چه ماشین جنازه همرزمشو میبینه، شاید اولش شک کنه ولی به طرز عجیبی بعد یه چند ثانیه بیخیال اون جنازه وسط میدون میشه و میره پی کارش. چیزی که فقط تو اساسینس کریدها قبل اوریجینز دیده بودم. تو سخت ترین درجه سختی هم همین مشکلو داره.
 
آخرین ویرایش:
به نظرم یکی از بهترین بازی های نه تنها این نسل، بلکه تو کل صنعت گیم میشه حسابش کرد. در کنار گیم پلی و گرافیک عالیش، اتمسفر بازی واقعا یه چیز عجیب و غریبیه.

فقط گلایم به هوش مصنوعی بازیش هست که دشمنا به خصوص انسان ها تو مخفی کاری واقعا خوب طراحی نشدن و کافیه تو یه بوته وایسی و همه دشمنا را با سوت زدن و سنگ انداختن تو همون بوته ای که هستی و اون همه جنازه هم کنارت هست میشه از بین برد. حتی وقتی یه نفر چه انسان چه ماشین جنازه همرزمشو میبینه، شاید اولش شک کنه ولی به طرز عجیبی بعد یه چند ثانیه بیخیال اون جنازه وسط میدون میشه و میره پی کارش. چیزی که فقط تو اساسینس کریدها قبل اوریجینز دیده بودم. تو سخت ترین درجه سختی هم همین مشکلو داره.
دقیقا همینش رو مخ هست فقط انسان هاش ول هستن پیگیر نیستن و کاش انقدر سریع ربات ها جایگزین نمیشدن یه لحظه سرت دور میدی همه رو کشتی همه بر میگردن
 
  • Like
Reactions: THE BEST BOY
یه اتفاق جالب یه استریمری داشته بازی رو استریمر میکرده و تو یکی از اولین کات سین های بازی که بزرگ شدن alloy رو نشون میده اتفاقی آهنگ eye of the tiger رو میزنه که فیت کات سین یجورایی واسه این گزاشتمش که این آهنگ خیلی دوست دارم باز هم که از بهترین بازی های نسله :D


Random: Streamer Adds 'Eye of the Tiger' to Horizon Zero Dawn Training Montage and It's a Shockingly Perfect Fit
 
  • Love
Reactions: vaan 2 and vivanred
دوستان سلام.
یه سوال داشتم و ممنون میشم راهنمایی کنید.
اسامی مکان ها رو توی نقشه چجوری میتونم ببینم؟
خیلی از مواقع باید به یه مکان خاص برم که اسمش رو میدونم ولی توی نقشه پیدا نمیکنم و نمیدونم کجاست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or