High Definition Center

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
نظر به اینکه هر روز داره اخبار مربوط به HDDVD و BD توی سایت زیاد میشه به نظرم بد نیومد که یه تاپیک مستقل درباره این موضوع داشه باشیم و این بحثو اینجا ادامه بدیم. دوستان خواهشا لطف کنن و اخبار مربوطه رو اینجا بزارن :
1) اخبار مربوط به HDDVD وBD
2) اطلاعات درباره پلیر ها و دستگاه های مربوطه
3) تاریخ انتشار فیلم ها
4) درایو های کامپیوتر برای HDDVD وBD
5)نحوه ستاپ بر روی تیوی و Home Theatre توسط Standalone Player
6)نحوه استفاده از HDDVD و BD روی کامپیوتر
7) review ها و مقاله های مزبوطه درباره HDDVD و BD از سایت های مختلف
8) نحوه استفاده از PS3 و X360 به عنوانHDDVD/BD پلیر

امیدوارم این هم تاپیک پرکاری بشه و بچه ها استفاده کنن.. از مدیران هم خواهش میکنم اون چند پست اخر توی تاپیک اخبار داغ کنسول ها که دریاره این موضوعات هست اگر زحمتی نیست به اینجا منتقل کنن
 

xbox360

کاربر سایت
Jun 16, 2006
412
نام
پوریا
سونی زیر 40 اینچ Full HD نداریم ولی اگه میخوای بخری اگه پول نداری سری X رو بخری من بهت سری W رو پیشنهاد میکنم
 

GamerSpidy

کاربر سایت
Mar 2, 2008
163
نه سونی 32 اینچ Full-HD داریم؟
مدل X جدیدترین و بهترین مدل LCD های سونی هست که این مدل X از 40 اینچ به بالا همشون Full Hd هستن ولی 32 اینچ همین مدل به صورت پیش فرض (Native) روی 720p تنظیم هست و با استفاده از کابل HDMI میتونه رزولوشن رو تا 1080p upscale کنه
همین امروز که رفتم تو سایتش دیدم مدل های 37 و 32 Full HD با Bravia Engine2 :eek: تولید کرده که به صورت Native از 1080p پشتیبانی میکنه :eek:
این لینکش هست حتما برو ببین:
http://www.sonystyle.com/webapp/wcs...10151&productId=8198552921665378963&langId=-1
ضمنا اون 32 اولی که بهت گفتم دیگه تو لیست محصولات سونی نیست فکر کنم این مدل جدید جایگزینش شده
این لینک مدل های 32 تا 40 هست
http://www.sonystyle.com/webapp/wcs...=10551&storeId=10151&langId=-1&categoryId=563
 

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
مدل X جدیدترین و بهترین مدل LCD های سونی هست که این مدل X از 40 اینچ به بالا همشون Full Hd هستن ولی 32 اینچ همین مدل به صورت پیش فرض (Native) روی 720p تنظیم هست و با استفاده از کابل HDMI میتونه رزولوشن رو تا 1080p upscale کنه

این جملت معنی نمیده.
اگه این تیوی ها 768p هستن پس چجوری میتونن رزولوشن 1080p رو نشون میدن؟ شاید منطورت اینه میتونن اینپوت رو با رزولوشن 1080p بگیرن

دلیلی که زیاد تیوی 30" به صورت 1080p زیاد موجود نیست این هست که سایز صفحه چون کوچیکه توی 1080p برتری نسبت به 720p نداره و نمیشه تفاوتی تشخیص داد بینشون.
 
آخرین ویرایش:

Ehsan

Loyal Member
Nov 23, 2005
1,323
نام
احسان
منم همینو میگم
سونی چرا تلویزیون 32 اینچ Full Hd وارد بازار کرده؟
یعنی با BE2 میشه تفاوت بین 1080p و 720p رو روی 32 اینچ احساس کرد! عمرا که نمیشه.
شاید تبلیغات سونی برای همین بوده باشه قیمتش هم خیلی مناسبه:

NEW! Model Number: KDL32XBR6

32" BRAVIA® XBR Series LCD Flat Panel HDTV (31.5" diagonal)

XBR6 series features: Full HD 1080p, BRAVIA Engine 2™ digital video processing, Advanced Contrast Enhancer circuit (ACE), 24p True Cinema capable, enhanced XMB™ user interface, BRAVIA Sync capable, piano black gloss black finish with onyx speaker grille

(Screen size measured diagonally.)

Available Spring 2008
See Details

Compare

Research and Learn

$1,199.99
 

Naughty Kitty

کاربر سایت
Jul 27, 2006
1,423
سونی چرا تلویزیون 32 اینچ Full Hd وارد بازار کرده؟
شاید به خاطر این باشه که دیگه هزینه ساخت پنل های Full HD پایین اومده و دیگه از نظر اقتصادی تفاوتی بین ساخت پنل Full HD و 720p وجود نداره برای همین سایز های کوچیک تر مثل 32 هم Full HD شدن...

همونطوری هم که اشکان جان گفت توی این سایزا تفاوتی رو نمیشه حس کرد فقط خوبیش این میتونه باشه که سیگنال 1080p رو هم قبول میکنن...
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
Reid Sullivan (قائم مقام بخش Audio/Video & Imaging در Samsung Electronics America می گوید:"Samsung از اینکه حمایتش از فرمت Blu-ray را با چهارمین نسل از پلیرهایش ادامه می دهد بسیار خوشحال است."

BD-P1500 – Fourth-generation Blu-ray Player

Samsung پلیر BD-P1500 را قبلا در CES 2008 نمایش داده بود و اعلام کرده بود که این پلیر یک Blu-ray Profile 1.1 player است.اما در announcement اخیر سامسونگ مشخص شد که این پلیر یک "BD-Live Ready" خواهد بود.به این معنی که BD-P1500 در زمان عرضه اش BD-Live capable نخواهد بود ولی مصرف کنندگان می توانند BD-P1500 را به وسیله ی یک firmware update در اینده update کنند.Samsung هنوز تاریخ عرضه این upgrade رو اعلام نکرده ولی گویا در October عرضه خواهد شد.
اگر چه حالا این پلیر BD-Live را ساپورت می کند ولی دیگر توانایی دیکودینگ DTS-HD Master Audio را نخواهد داشت.Samsung قبلا اعلام کرده بود که این پلیر دیکودینگ آنبرد DTS-HD Master Audio را خواهد داشت ولی حالا باید اعلام کرد که این پلیر دیکودینگ DTS-HD Master Audio را نخواهد داشت و دیکودینگ DTS-HD High Resolution هم فقط به واسطه ی firmware update ممکن خواهد شد.
هنوز قیمت مشخصی برای این پلیر از طرف سامسونگ اعلام نشده ولی قیمتی حدود 400$ خواهد داشت که تقریبا با قیمت PS3 برابری می کند.

BD-P1500-front.jpg

به نظر شما بین PS3 که دیکودینگ DTS-HD Master Audio و DTS-HD را دارا می باشد و BD-Live رو هم ساپورت میکنه و BD-P1500 که فقط از BD-Live و DTS-HD آن هم به واسطه ی firmware update بهره خواهد برد کدام یک انتخاب بهتری خواهد بود (با قیمت های مساوی) ؟! :biggrin1:

Specifications
66fzux.jpg


منبع
 
آخرین ویرایش:

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
به نظر شما بین PS3 که دیکودینگ DTS-HD Master Audio و DTS-HD را دارا می باشد و BD-Live رو هم ساپورت میکنه و BD-P1500 که فقط از BD-Live و DTS-HD آن هم به واسطه ی firmware update بهره خواهد برد کدام یک انتخاب بهتری خواهد بود (با قیمت های مساوی) ؟!

شک نکن PS3 بهتره به چند دلیل :D

)همه این پلیر ها تقریبا کیفیت مساوی در 1080p 24p دارن برای اینکه کانتنت روی بلوری به صورت 1080p/24p انکود شده هست (غیر از فیلم ها و کنسرت هایی که 1080i/60 هستن) برای همین در حالت 1080p/24p خیلی از این پلیر ها مثل یک ترنسپورت عمل میکنن و سیگنال رو از روی دیسک میخونن. ممکنه سامسونگ کیفیت بهتری توی تبدیل 2:3 داشته باشه (که اونم تا بیرون بیاد معلوم نیست).

)سابقه سامسونگ با توجه به پلیر هایی که قبلا برای بلوری ساخته جالب نیست و یکی از پایین ترین کیقیت هارو داره بین سازنده ها

)DTS-MA decoding رو انجام نمیده. البته دلیلش اینه که DTS-MA برای دکودینگ یک DSP با قدرت پردازش بالا میخواد چون بر خلاف Dolby TrueHD که تقریبا مثل unzip کردن ساده هست توی DTS-MA اول باید DTS core خونده بشه و و extension های بعدی که حاوی اطلاعات lossless هستن دکود بشن و add بشن به stream . برای همین دیکود کردن DTS-MA سنگین تره و چیپ های قوی تری میخواد. برای مثال DENON که پلیرش اولین پلیری بود که DTS-MA رو دکود میکرد فقط یک DSP جدا روی پلیرش برای دکود کردن DTS-MA گزاشته (چیپ رو هم مستقیم از روی ریسیورهاشون برداشتن) که پلیر توان کافی برای پردازش این کدک داشته باشه. همچنین مکزیموم بیت ریت برای این کدک 24mbps هستش که کار پردازنده رو خیلی سخت تر میکنه (البته خیلی خیلی کم میشه ترکی بیاد که همچین بیت ریتی داشته باشه ولی خوب پردازنده باید برای سنگین ترین scenario ها اماده باشه).

)خیلی کارهای دیگه میکنه غیر از پخش بلوری

تنها برتری (که بستگی داره بهش بگین برتری یا نه) که سامسونگ به PS3 داره bitstream کردن Dolby Digital Plus/Dolby TrueHD/DTS-HD/DTS-MA هستش که بجاش PS3 اون هارو اول تبدیل به PCM میکنه و بعد میفرسته به ریسیور که البته هیچ فرقی در کیفیت نهایی نداره.

اگه کسی دنبال standalone برای بلوری هست پلیر های جدید BD50/05/S350/S550 که دارن از طرف Panasonic/Pioneer/Sony میان خیلی بهترن.
 

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
خب بریم سراغ یک سری خبر مهم که این چند وقته اومدن
--------------------------------------------------
The-Godfather-Poster.jpg


Godfather Restoration in 4K

فیلم های گادفادر رو فکر کنم همتون بشناسین. خیلی هاتون اگه DVD این فیلم هارو دیده باشین هم میدونین که کیفیت چندان بالایی نداره که البته قسمتیش به خاطر توع فیلم برداری این فیلم هست قسمتیش هم به خاطر اینکه فیلم قدیمیه و تا الان درست حسابی restore نشده.
سال قبل به وساطت اسپیلبرگ (به خاطر اینکه پارامونت حاظر نبود خرج رو بده) قرار شده که فیلم به صورت درست حسابی و در رزولوشن 4K اماده و restore بشه و یک پرینت جدید 35mm هم ازش درست کنن چون ظاهرا نسخه های قدیمی فیلم اصلا وضعیت درست حسابی نداشتن.
خلاصه فیلم به صورت کامل restore شده با رزولوشن 4K و قراره که دیویدی جدیدش سپتامبر امسال بیاد. واقعا خیلی نامردن اگه حالا که همه چیز امادست نسخه بلوری رو ندن بیرون!
البته اشاره کردن انتظار نداشته باشین این فیلم از نظر کیفیت تصویر در حد فیلم هایی مثل Narnia/Spider-man 3 /Underworld King Kong باشه به خاطر توع فیلم برداریش.
------------------------------------------


dts-hd-logo.jpg
2428.jpg


Universal to use DTS-HD on Blu-ray

زمانی که یونیورسال HD DVD exclusive بود و روی HD DVD فیلم منتشر میکرد کدکی که استفاده میکرد برای ترک های lossy کدک Dolby Digital Plus بودش و برای lossless هم از Dolby TrueHD استفاده میکرد. هردوی این کدک هام چون روی HD DVD به صورت mandatory بودن همه پلیر ها میتونستن دکودش کنن. یونیورسال اعلام کرده که قصد داره روی بلوری از کدک DTS-HD MA استفاده کنه برای دلیور کردن lossy/lossless که البته مزایای زیر رو داره :

)برخلاف Dolby TrueHD که روی بلوری mandatory نیستش و هر زمانی استفاده میشه باید یک ترک Dolby Digital عادی هم همراهش باشه که بتونه با پلیر هایی که نمیتونن Dolby TrueHD رو دکود کنن compatible باشه DTS-MA چون به صورت layer و extension هستش دارای یک extension به صورت DTS Core @ 1.5mbps هستش که با همه ریسیور های قدیمی compatible هست و کیفیت خیلی خوبی هم داره. البته این میتونه DTS Core @ 768mbps هم باشه ولی تقریبا همیشه 1.5mbps هستش. به همین خاطر DTS-MA فضای کمتری میگیره و در عین حال compatible هستش با همه پلیر ها و ریسیور ها

)peak هایی که توی DTS-MA هستن از Dolby TrueHD کمترن (البته این تفاوت اینقدری مهم نیست)

تنها مشکل DTS-MA این هستش که غیر از Denon و PS3 هیچ پلیری نمیتونه دکودشون کنه و به ریسیور HDMI 1.3 نیاز هست برای دکودش در حالی که اکثریت پلیرهای توی مارکت Dolby TrueHD رو به راحتی ساپورت میکنن. البته یک سری پلیر هایی که امسال ریلیز میشن میتونن DTS-MA رو دکود کنن.

-----------------------------------

پست هایی که مربوط به Video/Audio codec و Video/Audio encoding میشن هم دیگه توی این تاپیک مطرح نمیشن و میرن توی یک تاپیک جدید در قسمت گفتگوی ازاد. پست هارو هم من منتقل میکنم.

PS: خب تاپیک ایجاد شد و اسمش Video/Audio Codecs هستش. از این به بعد تمام بحث های مربوط به کدک ها و کانتینرها و انکودینگ رو اونجا ادامه بدین

Video/Audio Codecs
 
آخرین ویرایش:

MGS

کاربر سایت
Sep 30, 2005
3,336
نام
Hesam
شرمنده از این که اینجا این پست رو میزنم.
میخواستم بپرسم سونی 42 اینچ مدل براویا خوبه برای خرید؟قیمتش چنده؟ و تو این قیمت ها شما چی پیشنهاد میکنید ؟بهترین مدل و مارک بازار چیه؟
خیلی ممنون
 

starx

کاربر سایت
Feb 9, 2008
407
شرمنده از این که اینجا این پست رو میزنم.
میخواستم بپرسم سونی 42 اینچ مدل براویا خوبه برای خرید؟قیمتش چنده؟ و تو این قیمت ها شما چی پیشنهاد میکنید ؟بهترین مدل و مارک بازار چیه؟
خیلی ممنون
برو توی این سایت مرجع خوبی هست البته بعضی از مدلهایی که توی این سایت معرفی کرده یا تو ایران نیست یا باید مدل معادلشو پیدا کنی.

http://www.hdtvsolutions.com
 

DONTE SPARDA

کاربر سایت
Apr 27, 2007
216
نام
محسن
سلام.چند تا سئوال داشتم:
1-فیلمایی که با فرمت divX هستن HD ین؟
2-چه طوری فیلم های قدیمی با کیفیت بد رو به کیفیت HD تبدیل میکنن؟
 

007

کاربر سایت
Dec 25, 2006
686
نام
محمد
1- HD بودن ربطی به divx و ... بودن نداره. معیار HD بودن تصویر کیفیت اونه. اما اگه منظورتون این فیلمهای divx که تو بازاره هست، اونا HD نیستن.

2- اگه کیفیت فیلمی پایین باشه راهی برای افزایش کیفیت اون نیست. البته الگوریتمهایی برای تخمین اطلاعات ثبت نشده از روی اطلاعات در دسترس وجود داره که البته در اینجا کاربردی نداره. این مسئله شامل تصاویری میشه که بصورت دیجیتال دراومدن مثل: فیلمهایی که روی کامپیوتر ذخیره میکنید.
 

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
سلام.چند تا سئوال داشتم:
1-فیلمایی که با فرمت divX هستن HD ین؟
2-چه طوری فیلم های قدیمی با کیفیت بد رو به کیفیت HD تبدیل میکنن؟

007 جان جواب هارو داد ولی من یکم کامل ترش میکنم :

1) اینکه فایلی HD هست یا نه ربطی به کدکش نداره. فایل اگر 720p یا 1080p باشه HD حساب میشه حالا با هر کدکی

2) منطورت مشخص نیست. اگه یک سری فیلم های قدیمی روی رزولوشن SD ضبط شده باشن که کاری نمیشه کرد فقط میشه با استفاده از بیتریت بالای بلوری باعث شد که فایل SD انکود شده هیچ artifact نداشته باشه. اگه فیلم روی فیلم های 35mm یا 70mm ذخیره شده باشه که رزولوشنش از HD هم بالاتره و میشه با انکود دوباره برای بلوری امادش کرد
 

BIIAA

کاربر سایت
Jan 9, 2007
293
سلام و عرض خسته نباشی خدمت تمامی دوستان ...... دوستان من یه مشکلی برام پیش اومد من دیروز که برای خرید فیلم بلوری برای ps3 رفته بودم فروشنده به من گفت که پشت پک فیلم های بلوری یک abc داره که اگه هر سه تای اونها رو داشته باشه به تمام ریجیون های ps3 میخوره ولی اگر مثلا فقط a رو داشته باشه به uc ها میخوره و فروشنده گفت ما این موضوع رو تست گرفتیم ....... و من سر این موضوع شک افتادم و فیلم رو نگرفتم حالا من می خواستم بدونم این موضوع حقیقت داره !! و اگه حقیقت داره میشه ترتیب اینها (abc) رو هم بگید

واقعا" ممنون از شما دوستان عزیز :love:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر