Hideki Kamiya : انحصاري شدن Bayonetta 2 براي Wii U ، تنها راه بود.

T1SHTΛЯ

کاربر سایت
650x.jpg


آقای Hideki Kamiya که کارگردانی نسخه اولیه بازی Bayonetta برای کنسول های PS3 , Xbox360 به عهده داشته و هم اکنون در حال نظارت بر توسعه عنوان انحصاری کنسول Wii U یعنی Bayonetta 2 است و همچنین کارگردانی یک IP جدید به نام The Wonderful 101 در کارنامه خود دارد، در صفحه توییت خود متن زیر را نوشته است.

25-03-2013-15-17-20.jpg


از او پرسيده اند که اين ايده چه کسي بود که بازي Bayonetta 2 انحصاري Wii U باشد؟
و او پاسخ داده است : اين ايده کسي نبود ، اين تنها گزينه اين تيم بود.

از سال گذشته که بازي Bayonetta 2 معرفی شد و انحصاري بودن آن برای کنسول Wii U تأیید شد، مشاجره پیرامون آن در گرفته است و باعث ناراحتی بسياري از طرفدارانش شده است. استودیو Platinum Games بارها به طرفداران این بازی توضیح داده که بدون پشتیبانی Nintendo روند ساخت آن ممکن نخواهد بود. بسیاری از بازی های پرطرفدار برای کنسول جدید Wii U منتشر نشده است و این در حالی است که قبلاً انحصاری اعلام شده بودند مثل بازی Rayman:Legends که به تعویق افتاده یا برای دیگر کنسول ها هم در حال ساخت می باشد.ما مي توانيم اميدوار باشيم که هنگامي که سوني و مايکروسافت محصول نهايي را ديدند در تصميم خود تجديد نظر کنند و به استقبال Bayonetta 2 بروند.

1
2
 
قبلا اینابا هم به این موضوع اشاره کرده بود. ساخت بازی بعد از شماره اول شروع شد و مثل اینکه اواسط راه سگا مسخره بازی در میاره و تصمیم میگیره اگه پولشو بریزه پای بازی هایی مثل Aliens: Colonial Marines، سود بیشتری نصیبش میشه (Aliens: Colonial Marines از MGR:R کمتر فروخت. In Your F*cking Face Sega)

نینتندو هم از فرصت استفاده می کنه و بازی رو انحصاری می کنه. ولی برام سوال ـه که چرا این بازی؟ ده ها بازی JRPG و یا ژاپن پسند هست که مدتهاست خبری ازشون نیست. انحصاری کردن اونا مساوی بود با فروش تضمین شده ی Wii U تو ژاپن. یا مثلا می تونستن روی یه FPS با مولتی پلیر خفن سرمایه گذاری کنن که بازار غرب رو هم داشته باشن. در عوض روی بازی ای سرمایه گذاری کردن که نسخه اولش روی دو تا پلتفرم به زور 1 و خرده ای میلیون فروخت. حالا شماره دومش فقط روی یه پلتفرمی که زیاد تحویل گرفته نشده، میخواد System Seller باشه؟

فکر نکنم فروش بازی خفن باشه. با توجه به اینکه IP هنوز متعلق به سگا هست، احتمالا چند وقت بعد از انتشار یه چیزی مثل Bayonetta 2: Director's Cut روی بقیه پلتفرم ها هم می بینیم. با توجه به نحوه انحصاری نگه داشتن نینتندو، همچین بعید هم نیست این اتفاق... .
 
قبلا اینابا هم به این موضوع اشاره کرده بود. ساخت بازی بعد از شماره اول شروع شد و مثل اینکه اواسط راه سگا مسخره بازی در میاره و تصمیم میگیره اگه پولشو بریزه پای بازی هایی مثل Aliens: Colonial Marines، سود بیشتری نصیبش میشه (Aliens: Colonial Marines از MGR:R کمتر فروخت. In Your F*cking Face Sega)

نینتندو هم از فرصت استفاده می کنه و بازی رو انحصاری می کنه. ولی برام سوال ـه که چرا این بازی؟ ده ها بازی JRPG و یا ژاپن پسند هست که مدتهاست خبری ازشون نیست. انحصاری کردن اونا مساوی بود با فروش تضمین شده ی Wii U تو ژاپن. یا مثلا می تونستن روی یه FPS با مولتی پلیر خفن سرمایه گذاری کنن که بازار غرب رو هم داشته باشن. در عوض روی بازی ای سرمایه گذاری کردن که نسخه اولش روی دو تا پلتفرم به زور 1 و خرده ای میلیون فروخت. حالا شماره دومش فقط روی یه پلتفرمی که زیاد تحویل گرفته نشده، میخواد System Seller باشه؟

فکر نکنم فروش بازی خفن باشه. با توجه به اینکه IP هنوز متعلق به سگا هست، احتمالا چند وقت بعد از انتشار یه چیزی مثل Bayonetta 2: Director's Cut روی بقیه پلتفرم ها هم می بینیم. با توجه به نحوه انحصاری نگه داشتن نینتندو، همچین بعید هم نیست این اتفاق... .
مرد مومن اون انحصاری های نینتندو که نیومده از انحصار در می اومد فوقش ی قرار داد پشتش بوده بعضی هاش هم قرار داد نبوده البته فکر کنم هیچ کدومشون قرار داد نداشتن برای انحصار زمانی چون سازنده ی بازی ها تو فکرش بودن از انحصار درش بیارن
این بایونتا 2 الان نینتندو نقش سگا رو داره فقط فرقش این هست که نینتندو صاحب ip نیست هزینه ی ساخت بازی رو نیننتندو داره می ده انتشارش هم به عهده ی نینتندو هست
خیلی هم خبر اومده که بازی انحصار می مونه خود کامیا اگر اشتباه نکنم گفته بود که دست نیننتندو هست از انحصار در بیاد
نینتندو هم گفته بود بایونتا در انحصار wiiu می مونه
 
مرد مومن اون انحصاری های نینتندو که نیومده از انحصار در می اومد فوقش ی قرار داد پشتش بوده بعضی هاش هم قرار داد نبوده البته فکر کنم هیچ کدومشون قرار داد نداشتن برای انحصار زمانی چون سازنده ی بازی ها تو فکرش بودن از انحصار درش بیارن
این بایونتا 2 الان نینتندو نقش سگا رو داره فقط فرقش این هست که نینتندو صاحب ip نیست هزینه ی ساخت بازی رو نیننتندو داره می ده انتشارش هم به عهده ی نینتندو هست
خیلی هم خبر اومده که بازی انحصار می مونه خود کامیا اگر اشتباه نکنم گفته بود که دست نیننتندو هست از انحصار در بیاد
نینتندو هم گفته بود بایونتا در انحصار wiiu می مونه

یه نفر توی VG247 حرف قشنگی زد:

Platinum is between the devs working on PS4 games.My bet is that Sony and Microsoft refused the title for this gen and asked it for the next gen, while Ninty gibbed it for this gen.
Once again, publishing doesn’t mean anything.
The same thing can have a gozillion publishers.
IP property is what matters and the IP is property of Sega.
Funding doesn’t mean anything either.
Microsoft funded GTA IV DLCs and Mass Effect and Ninja Gaiden 2 and they jumped ship anyway.

DONE!
قسمتی از هزینه ساخت بازی رو نینتندو داره میده! همون کاری که مایکروسافت برای NG2 کرد. نتیجه؟ چند ماه بعد، سیگما 2. الان؟ سیگما 2 پلاس برای Vita.
کامیا و اینابا و PG باید هم بگن که بازی انحصاری میمونه! ناسلامتی نینتندو پس فردا میخواد با این بازی کنسول هاشو بفروشه (حالا تصمیمش درست هست یا نه، بماند). اینا از الان که نمیگن بازی انحصاری نخواهد بود و مثلا ما دوماه بعدش بازی رو برای پلتفرم های دیگه هم منتشر می کنیم!

IP برای سگا هست. اختیار داره هر کاری میخواد با بازی بکنه! مطمئنا هم قراردادی بین نینتدو و سگا مبنی بر شرایط انحصار بازی هست. به نظر خودم، نینتندو داره برای انحصار زمانی بازی پول میده.
توجه داشته باشین که وقتی نسل بعد شروع شه، سونی و مایکرو دیگه براشون مهم نیست که بازی ای که تو انحصار زمانی یه شرکت دیگه ست، چیه و چقدر خوبه، تنها چیزی که براشون مهمه اینه که پلتفرم اونا هم باید اون بازی رو داشته باشه! (بازی هایی که این نسل مولتی شدن رو به یاد بیارین. DMC4، Tekken 6، FFXIII و...) با یه حساب سر انگشتی میشه فهمید سرنوشت بازی چی میشه. حداقل امیدوارم همون چیزی که بیشتر ما میخوایم بشه....
 
آخرین ویرایش:
من نفهمیدم به خدا یکی می گه یک قسمت یکی می گه کل هزینه ی ساخت یکی من رو روشن کنه:|
-------------------------------
بیشتر خبر های این نسخه در مورد انحصاری بودن هست
http://www.nintendolife.com/news/2012/09/bayonetta_2_will_be_exclusive_to_wii_u
http://www.nintendolife.com/news/20...nt_a_snub_its_about_reaching_a_wider_audience
http://www.nintendolife.com/news/2012/09/platinum_without_nintendo_there_would_be_no_bayonetta_2
http://www.nintendolife.com/news/2012/09/nintendo_is_getting_its_hands_dirty_with_bayonetta_2
http://www.nintendolife.com/news/20...at_bayonetta_2_could_be_made_without_nintendo
-------------------------------------
یوبی سافت قبل از تایید ریمن برای 360 وps3 هی می گفت شاید بیاد روی wii u
قبلش که رابطش خوب بود بود با نینتندو قرار داد داشتن این حرف رو زدن
این ها که هی دارن می گن انحصاری هست
 
آخرین ویرایش:
فن بیس محدود و کوچیکش روی ps360 هست به چه عقلی بازی مالتی‌پلت رو انحصاری کردن؟ انحصاری های 3rd party با درجه M روی کنسولهای نینتندو خوب نمیفروشه مثل No More Heroes که فکر کنم 500 هزار کپی فروخت!
سگا باید حسابی گوش نینتندو رو بریده باشه چون در بدترین حالت B2 روی ps360 بیشتر از 2 میلیون میفروشه با توجه به تعداد کنسولهای فروخته شده و اینکه اواخر نسل هفت هستیم.
 
من نفهمیدم به خدا یکی می گه یک قسمت یکی می گه کل هزینه ی ساخت یکی من رو روشن کنه:|
-------------------------------
بیشتر خبر های این نسخه در مورد انحصاری بودن هست
Bayonetta 2 Will Be Exclusive to Wii U - Wii U News @ Nintendo Life
Bayonetta 2 Dev: Wii U Exclusivity Isn't a Snub, It's About Reaching a Wider Audience - Wii U News @ Nintendo Life
Platinum: Without Nintendo, There Would Be No Bayonetta 2 - Wii U News @ Nintendo Life
Nintendo Is Getting Its Hands Dirty With Bayonetta 2 - Wii U News @ Nintendo Life
Platinum's Kamiya: "No Other Way" That Bayonetta 2 Could Be Made Without Nintendo - Wii U News @ Nintendo Life
-------------------------------------
یوبی سافت قبل از تایید ریمن برای 360 وps3 هی می گفت شاید بیاد روی wii u
قبلش که رابطش خوب بود بود با نینتندو قرار داد داشتن این حرف رو زدن
این ها که هی دارن می گن انحصاری هست

یدونه این لینک ها هم که گذاشتی ارزش نداره. انتظار داری تو نینتندو لایف خبر بزنن که بازی انحصاری نیست یا انحصاری زمانیه ؟
B2 هم قطعا و100 درصد بازی ای نیست که قبل ریلیز خبرش عرضش رو 360 و 3 تایید شه حالا بخواد هم تایید شه با فاصله زمانی مثلا 3 یا 6 ماه بعده نسخه wii u خبرش رو میدن
الان تمام این خبرها نمونش همینایی که کامیا گفته راه دیگه ای نبود جز wii u ساخته شه چاره ای ندارن بگن ، همون دیوید کارگردان C LOs هم بعد از اینکه گفت نسخه hd داره این بازی قطعا بعدش سریع حرفش رو پس گرفت
 
به نظر من که زیاد رو این قضیه که IP مال سگا هست برای مولتی شدن این بازی حساب نکنید.
Gears of War هم IPــش مال اپیک هست. پس چرا تا الان Gears of War 2: Folan Edition یا Gears of War Sigma 3 رو برای پلتفرم های دیگه نمی بینیم؟ :دی
بالاخره حتما یه بندی، تبصره ای چیزی تو قراردادشون لحاظ کردن برای پیش بینی اینجور مسائل. هالو که نیستن :دی
خلاصه ممکنه قضیه به این سادگی ها که فکر میکنید نباشه.
 
یدونه این لینک ها هم که گذاشتی ارزش نداره. انتظار داری تو نینتندو لایف خبر بزنن که بازی انحصاری نیست یا انحصاری زمانیه ؟
B2 هم قطعا و100 درصد بازی ای نیست که قبل ریلیز خبرش عرضش رو 360 و 3 تایید شه حالا بخواد هم تایید شه با فاصله زمانی مثلا 3 یا 6 ماه بعده نسخه wii u خبرش رو میدن
الان تمام این خبرها نمونش همینایی که کامیا گفته راه دیگه ای نبود جز wii u ساخته شه چاره ای ندارن بگن ، همون دیوید کارگردان C LOs هم بعد از اینکه گفت نسخه hd داره این بازی قطعا بعدش سریع حرفش رو پس گرفت
This site is not affiliated with Nintendo
خیلی جمله ی قشنگی نوشته پایین سایت این ها خبر میان می ذارن کاری ندارن که طرفداری بکنه از نینتندو ی نه
من هم نگفتم قبل از ریلیز تایید می شه
یوبی سافت نبود قبل از انحصاری شدن ریمن می گفت شاید بیاد این ها هم می تونن بگن
این ها هم لازم نیست انقدر تایید کنن

---------- نوشته در 11:58 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 11:57 AM ارسال شده بود ----------

ماکروسافت سرمایه گذار اصلی و ناشر این سری هست ولی نینتندو نقش هویج رو بازی میکنه در مورد B2. بازی اگر بگیره مثل Resident Evil 4; روی همه پلتفرومها عرضه میشه از جارو برقی تا PC.
خیلی ببخشید
نینتندو ناشر بایونتا 2 هست
با سگا هم برای انحصاری کردن بازی قرار داد بسته
سرمایه گذاری هم کرده روی بازی
حالا این شد هویج:|
--------------------------------
"نینتندو به صورت مستقیم روی این دو بازی سرمایه گذاری کرده است و تصمیم نهایی با نینتندو خواهد بود که Bayonetta 2 و Wonderful 101 برای چه پلتفرم‌هایی عرضه شود؟"
ما یک شرکت سازنده هستیم. نینتندو به ما پول می‌دهد و ما Bayonetta 2 و Wonderful 101 می‌سازیم و آن‌ها می‌فروشند. بنابراین اگر نینتندو به ما بگوید که ما این دو بازی را روی PS3 و Xbox 360 عرضه کنیم، ما این کار را خواهیم کرد. پس بهتر است از نینتندو درخواست کنید."
 
آخرین ویرایش:
خیلی ببخشید
نینتندو ناشر بایونتا 2 هست
با سگا هم برای انحصاری کردن بازی قرار داد بسته
سرمایه گذاری هم کرده روی بازی
حالا این شد هویج:|
چی باعث میشه فکر کنی من از بابت نارحتم؟ :دی.
بازی 3rd Party ـه انحصاری یه پارادوکس عجیب غریب هست.
سازنده یکی دیگه ناشر اصلی یکی دیگه صاحب IP یکی دیگه بعد انحصاری واسه Wii U. خنده دار نیست واقعان؟ :دی.

پ.ن. داستان وقتی بامزه تر میشه که درنظر بگیری شماره نخست مالتی بوده و بسیار موفق عمل کرد در جلب رضایت منقدین و مخاطبهای این سبک و الان بهترین فرست برای ناشر و سازنده ست که پول بسازن از این جریان. بعد یه یهو انحصاری میشه واسه کنسولی 1/20 ـه ps360 فروش نرفته (تعداد کنسولهای فروخته شده).
 
متاسفانه قضیه این یه مورد کمی متفاوت با قضیه نینجا گایدن هست. ip مال نینتندو نیست و مال سگا هست قبول، اما اتفاقی که افتاده اینه که نینتندو سیبیل مبارک سگا رو اساسی چرب کرده و تو قراردادشون اومده که "این شماره از بازی" منحصرا برای کنسول نینتندو هست. همونطور که توی منبع هم اومده:
تصمیم نهایی با نینتندو خواهد بود
قضیه تقریبا واضحه در حال حاضر.
=== === ===
اما، ممکنه حالا بازی بیاد رو کنسول نینتندو، بفروشه، کنسولشون هم بفروشه، دو شرکت پول خوبی نصیبشون بشه (سگا و نینتندو) اون موقع سگا باید بره مجوز انتشار این بازی رو برای کنسول های دیگه از نینتندو "بخره" .
در نهایت، تصمیم نهایی، ریش و قیچی دست نینتندوئه؛ متاسفانه.
شاید سگا الان پشیمون باشه این کمپین عظیم رو داره می بینه که برای بازی کردن بیونتا 2 علاقه ای به خرید ویّو نشون نمیدن و خواستار بازی کردن اون روی کنسول های 360 و PS3 هستن. فقط سوال من اینه که آخه آقایون احمق، وقتی بازی اولتون که عملا ip جدید بود و اونقدر خوب فروخت، یعنی شماره دوم نمیتونست بفروشه که رفتین با نینتندو شریک شدین؟
 
چی باعث میشه فکر کنی من از بابت نارحتم؟ :دی.
بازی 3rd Party ـه انحصاری یه پارادوکس عجیب غریب هست.
سازنده یکی دیگه ناشر اصلی یکی دیگه صاحب IP یکی دیگه بعد انحصاری واسه Wii U. خنده دار نیست واقعان؟ :دی.

پ.ن. داستان وقتی بامزه تر میشه که درنظر بگیری شماره نخست مالتی بوده و بسیار موفق عمل کرد در جلب رضایت منقدین و مخاطبهای این سبک و الان بهترین فرست برای ناشر و سازنده ست که پول بسازن از این جریان. بعد یه یهو انحصاری میشه واسه کنسولی 1/20 ـه ps360 فروش نرفته (تعداد کنسولهای فروخته شده).
قضیه رو بزرگ کن Re هم مولتی بود 4تاش شد انحصاری نینتندو 2تا از اون 4 تا فقط از انحصار درآمد سگا هم کمپانی است که نحصاری رو نگه می‌داره مثل یاکوزا یا سریع‌های دیگر. سازنده Re هم Capcom بود قرار نیست همیشه سازنده و ناشر یکی باشه که.
قضیه ساده‌است نینتندو همیشه Ip‌های مولتی رو چندشمارش رو انحصاری کنسول خودش می‌کنه تمام این B2 مولتی بشه نشه بعد از انتشار بازی مشخص میشه که قطعا هم بازی 2013 عرضه نمیشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or