Multi Platform Hell is Us

hellisus_image_landscape.webp

"Hell is Us" یک بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص است که توسط استودیوی Rogue Factor توسعه یافته و شرکت Nacon آن را منتشر خواهد کرد. این بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته می‌شود و تجربه‌ای با تمرکز بر مبارزات تن به تن شدید و اکتشاف در دنیایی نیمه‌باز و متخاصم را نوید می‌دهد.

داستان و جهان بازی:

  • هادئا (Hadea)، سرزمین نفرین شده: بازی در کشور خیالی و منزوی "هادئا" رخ می‌دهد که نه تنها درگیر یک جنگ داخلی بی‌رحمانه است، بلکه پدیده‌ای فاجعه‌بار و ماوراءالطبیعه به نام "فاجعه" (The Calamity) نیز آن را به ویرانی کشانده است. این "فاجعه" منجر به ظهور موجوداتی شبح‌وار و خطرناک به نام "توخالی‌ها" (Hollows) شده است. نکته بسیار جالب این است که این موجودات ظاهری شبیه به بناهای یادبود و تاریخی سرزمین هادئا دارند، گویی گذشته و تاریخ این کشور به شکلی کابوس‌وار جان گرفته‌اند.
  • رمی (Rémi)، در جستجوی خانواده: شما در نقش "رمی" بازی می‌کنید، یک افسر حافظ صلح که به نظر می‌رسد از وظایف رسمی خود سرپیچی کرده و به صورت پنهانی وارد زادگاهش، هادئا، شده است. هدف اصلی او یافتن خانواده‌اش در این سرزمین آشوب‌زده است. این سفر شخصی در دل یک فاجعه ملی و ماوراء طبیعی، هسته اصلی داستان را تشکیل می‌دهد.
  • مضامین اصلی: بازی به کاوش در مضامینی چون چرخه بی‌پایان خشونت انسانی، تأثیرات جنگ و ترامای ناشی از آن، و رویارویی با نیروهای ناشناخته و تاریک می‌پردازد. به نظر می‌رسد "فاجعه" تنها یک رویداد خارجی نیست، بلکه به نوعی با روان و تاریخ مردم هادئا گره خورده است.
گیم‌پلی و مکانیک‌ها:

  • اکتشاف بدون راهنما، ماجراجویی واقعی: یکی از برجسته‌ترین و بحث‌برانگیزترین ویژگی‌های "Hell is Us"، رویکرد آن به اکتشاف است. در بازی هیچ نقشه، قطب‌نما، نشانگر ماموریت یا راهنمای واضحی وجود نخواهد داشت. جاناتان جک-بلِتِت، کارگردان خلاق بازی، تاکید دارد که این انتخاب عمدی بوده تا بازیکنان حس واقعی ماجراجویی، کشف و گم شدن را تجربه کنند. شما باید با دقت به محیط اطراف، نشانه‌های بصری، طراحی مراحل و بناهای یادبود توجه کنید تا مسیر خود را بیابید. این سیستم بازیکنان را به مشاهده دقیق و استفاده از هوش خود برای جهت‌یابی تشویق می‌کند.
  • جهان نیمه‌باز (Semi-Open World): دنیای بازی ساختاری نیمه‌باز دارد. این بدان معناست که اگرچه ممکن است با یک جهان کاملاً باز و بدون مرز طرف نباشیم، اما مناطق وسیع و به‌هم‌پیوسته‌ای برای اکتشاف وجود خواهد داشت. محیط‌های بازی متنوع و شامل مناظر طبیعی ویران شده، شهرها و روستاهای جنگ‌زده و مکان‌هایی خواهد بود که تحت تأثیر "فاجعه" به شکلی عجیب دگرگون شده‌اند.
  • مبارزات شدید و تاکتیکی:
    • الهام از سولزلایک با هویتی مستقل: مبارزات بازی چالش‌برانگیز توصیف شده و از برخی جهات به بازی‌های سبک سولزلایک شباهت دارد، اما سازندگان تاکید دارند که "Hell is Us" هویت خاص خود را در مبارزات خواهد داشت.
    • مدیریت استقامت و سلامتی: سیستم استقامت (Stamina) نقش کلیدی در مبارزات ایفا می‌کند و مستقیماً با میزان سلامتی شما در ارتباط است. هرچه آسیب بیشتری ببینید، استقامت کمتری برای حمله، دفاع و جاخالی دادن خواهید داشت. این مکانیک بازیکنان را مجبور به رویکردی محتاطانه و تاکتیکی می‌کند.
    • سلاح‌ها و پهپاد: رمی به انواع سلاح‌های سرد مانند شمشیر، تبر و نیزه دسترسی دارد. هر سلاح احتمالاً سبک مبارزه و انیمیشن‌های خاص خود را خواهد داشت. علاوه بر این، یک پهپاد (Drone) ویژه همراه رمی است که نقش مهمی در مبارزه با "توخالی‌ها" ایفا می‌کند. این پهپاد می‌تواند به شناسایی نقاط ضعف دشمنان و بهره‌برداری از آن‌ها کمک کند و احتمالاً قابلیت‌های دیگری نیز در طول بازی کسب خواهد کرد.
    • دشمنان (توخالی‌ها): "توخالی‌ها" دشمنان اصلی شما هستند. همانطور که گفته شد، ظاهر آن‌ها به بناهای یادبود گره خورده و ماهیتی ماوراء طبیعی دارند. مبارزه با آن‌ها نیازمند یادگیری الگوهای حرکتی و یافتن نقاط ضعفشان خواهد بود.
  • مکانیک تحقیق (Investigation): علاوه بر اکتشاف و مبارزه، بخشی از گیم‌پلی به تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات اختصاص دارد. این بخش احتمالاً شامل یافتن سرنخ‌ها، بررسی اسناد و مدارک و صحبت با بازماندگان (در صورت وجود) برای درک بهتر وقایع، پیشبرد داستان و شاید حل برخی معماهای محیطی باشد. جزئیات دقیق این مکانیک هنوز به طور کامل مشخص نشده است.
  • شخصی‌سازی تجربه: بازی دارای سه سطح دشواری خواهد بود تا بازیکنان با مهارت‌های مختلف بتوانند از آن لذت ببرند. همچنین یک گزینه برای جریمه مرگ (Death Penalty) اختیاری در نظر گرفته شده که می‌تواند چالش بازی را برای علاقه‌مندان افزایش دهد.
جنبه‌های فنی و هنری:

  • موتور گرافیکی Unreal Engine 5: استفاده از این موتور گرافیکی پیشرفته، نویدبخش گرافیک بصری چشم‌نواز، نورپردازی واقع‌گرایانه و محیط‌های پرجزئیات است. تریلرها و تصاویر منتشر شده تا کنون، اتمسفری تاریک و گیرا را به نمایش گذاشته‌اند.
  • کارگردانی هنری: با توجه به سابقه جاناتان جک-بلِتِت در کارگردانی هنری عناوینی چون Deus Ex: Human Revolution، انتظار می‌رود "Hell is Us" از نظر طراحی بصری و هنری، هویتی منحصربه‌فرد و تأثیرگذار داشته باشد. تمرکز بر روی طراحی دشمنان به شکل بناهای یادبود، نمونه‌ای از این رویکرد خلاقانه است.
تاریخ انتشار و پلتفرم‌ها:

  • تاریخ انتشار: ۴ سپتامبر ۲۰۲۵ (۱۳ شهریور ۱۴۰۴) برای نسخه استاندارد.
  • دسترسی زودهنگام: نسخه دیلاکس (Deluxe Edition) با قیمت ۸۰ دلار، امکان دسترسی ۳ روزه زودهنگام از تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۵ (۱۰ شهریور ۱۴۰۴) را فراهم می‌کند.
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و کامپیوترهای شخصی (از طریق استیم).
  • دموی قابل بازی: یک دموی قابل بازی برای کامپیوترهای شخصی از تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۵ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) به مدت دو هفته و همزمان با رویداد Steam Next Fest در دسترس قرار گرفته است. این دمو فرصت خوبی برای تجربه مستقیم برخی از مکانیک‌های بازی و اتمسفر آن خواهد بود.
"Hell is Us" به نظر می‌رسد یک تجربه جسورانه و متفاوت در ژانر اکشن ماجراجویی باشد که با کنار گذاشتن برخی از المان‌های رایج در بازی‌های امروزی (مانند نقشه و راهنماهای مستقیم)، قصد دارد بازیکن را در دنیای خود غرق کند و حس واقعی اکتشاف و بقا را به او بچشاند. باید منتظر ماند و دید که این رویکرد تا چه حد در عمل موفق خواهد بود.بسیار خب، بیایید عمیق‌تر به جزئیات "Hell is Us" بپردازیم:

جزئیات بیشتر در مورد داستان و دنیا:

  • پیش‌زمینه رمی (Rémi): رمی، شخصیت اصلی، در کشور خیالی و منزوی "هادیا" (Hadea) به دنیا آمده است. او پس از سال‌ها دوری از کشور، به عنوان یک نیروی حافظ صلح سازمان ملل، پست خود را ترک می‌کند تا به هادیا بازگردد. هدف اصلی او پیدا کردن خانواده‌اش و کشف اسرار گذشته خود در بحبوحه جنگ داخلی و فاجعه‌ای به نام "کالامیتی" (The Calamity) است. بازی در اوایل دهه ۱۹۹۰ جریان دارد.
  • کالامیتی و موجودات (Hollow Walkers): "کالامیتی" یک رویداد فاجعه‌بار و مرموز است که منجر به ظهور موجوداتی ماورایی به نام "Hollow Walkers" (یا به طور خلاصه Hollows) شده است. این موجودات ظاهری شبیه به بناهای یادبود و مجسمه‌های سرزمین هادیا دارند و با سلاح‌های مدرن معمولی قابل از بین بردن نیستند. طبق گفته سازندگان، این هیولاها تجسم فیزیکی احساسات انسانی هستند و داستان و لور بازی به چرایی ظهور آن‌ها، چگونگی شکل‌گیری‌شان و ارتباطشان با وقایع هادیا خواهد پرداخت.
  • جنگ داخلی: علاوه بر تهدید موجودات، کشور هادیا درگیر یک جنگ داخلی خشونت‌بار بین دو گروه به نام‌های "سابی‌ها" (Sabinians) و "پالومیست‌ها" (Palomists) است. این درگیری، ویرانی و بی‌ثباتی زیادی را به بار آورده و بر پیچیدگی شرایط رمی می‌افزاید.
  • تم اصلی: همانطور که پیشتر اشاره شد، تم اصلی بازی حول محور این ایده می‌چرخد که خشونت انسانی یک چرخه دائمی است که از احساسات و شور درونی انسان نشأت می‌گیرد. بازی به بررسی این موضوع می‌پردازد که انسان‌ها چگونه می‌توانند بدترین دشمن خود باشند.
  • الهامات: کارگردان بازی، جاناتان جک-بلِتِت، از فیلم "Annihilation" (نابودی) محصول ۲۰۱۸ و سه‌گانه "Southern Reach" اثر جف واندرمر به عنوان منابع الهام برای بازی نام برده است.
گیم‌پلی و مکانیک‌ها:

  • اکتشاف بدون راهنما (No Hand-Holding): این یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های بازی است. هیچ نقشه، قطب‌نما، نشانگر ماموریت یا حتی رابط کاربری (HUD) چندانی در بازی وجود نخواهد داشت. بازیکنان باید با تکیه بر غرایز، نشانه‌های محیطی (مانند علامت‌گذاری روی درختان یا صدای بادگیرها)، گفتگو با شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPCها) و اطلاعاتی که در یک "دیتاپد" (datapad) به سبک دهه ۹۰ جمع‌آوری می‌کنند، مسیر و اهداف خود را بیابند. این دیتاپد شامل سرنخ‌ها و اطلاعاتی است که رمی در طول سفر خود کسب می‌کند و بازیکن باید خودش این اطلاعات را برای پیشبرد داستان به هم مرتبط کند.
  • سیستم تحقیق (Investigation): بخش مهمی از گیم‌پلی بر پایه تحقیق و کنار هم گذاشتن اطلاعات استوار است. گفتگو با NPCها و بررسی محیط، اطلاعاتی را در دیتاپد رمی ثبت می‌کند که به تدریج شاخ و برگ پیدا کرده و به شبکه‌ای از سرنخ‌ها و رازها تبدیل می‌شود. هر بازیکن ممکن است مسیر منحصربه‌فردی را برای کشف حقیقت طی کند.
  • مبارزات:
    • تمرکز بر نبرد تن به تن: مبارزات بازی بر سلاح‌های سرد مانند شمشیر، نیزه و تبر متمرکز است که هر کدام سبک حمله و سرعت خاص خود را دارند. این سلاح‌ها به طور ویژه برای مبارزه با موجودات ماورایی طراحی شده‌اند.
    • مدیریت سلامتی و استقامت: استقامت (Stamina) به تدریج بازیابی می‌شود، اما سلامتی (Health) خیر. نکته جالب اینجاست که حداکثر میزان استقامت شما در هر لحظه، به سطح سلامتی فعلی‌تان بستگی دارد. مبارزه در حالت خستگی باعث حملات ضعیف‌تر و آسیب‌پذیری بیشتر می‌شود. این سیستم از تجربیات واقعی کارگردان بازی در ورزش بوکس الهام گرفته شده است.
    • پهپاد KAPI: رمی یک پهپاد به نام KAPI به همراه دارد که می‌تواند برای منحرف کردن دشمنان یا آماده‌سازی برای حملات ویژه استفاده شود.
    • عدم مبارزه با انسان‌ها: یک نکته قابل توجه این است که بازیکن در طول بازی هرگز به انسان‌ها آسیب نمی‌رساند. تمرکز مبارزات تنها بر روی هیولاهای کالامیتی است. این تصمیم آگاهانه از سوی سازندگان برای پررنگ کردن وخامت اوضاع و عدم افزودن درد و رنج بیشتر توسط بازیکن بوده است.
    • هوش مصنوعی دشمنان: گفته شده که دشمنان از یک سیستم هوش مصنوعی پیچیده بهره می‌برند که با رفتار بازیکن تطبیق پیدا کرده و استراتژی‌های حمله خود را بر اساس آن تنظیم می‌کنند، که این امر منجر به چالش‌برانگیزتر شدن مبارزات می‌شود.
  • دنیای نیمه‌باز (Semi-Open World): هادیا به عنوان یک دنیای نیمه‌باز توصیف شده است که بازیکنان را به اکتشاف و جستجو برای یافتن پاسخ سوالاتشان ترغیب می‌کند. همچنین مناطقی شبیه به دانجن (dungeon-like areas) در بازی وجود خواهند داشت که بر کاوش در تاریخ و لور هادیا تمرکز دارند.
  • سطوح سختی و جریمه مرگ: بازی دارای سه سطح سختی اصلی خواهد بود: Lenient (آسان)، Balanced (متعادل) و Merciless (بی‌رحم). همچنین یک سیستم جریمه مرگ (Death Penalty) اختیاری نیز در بازی وجود خواهد داشت که جزئیات دقیق آن هنوز کاملاً مشخص نیست.
دیدگاه سازندگان:

  • تجربه منحصربه‌فرد اکتشاف: تیم سازنده به شدت بر روی ارائه تجربه‌ای تاکید دارد که در آن اکتشافات و تصمیم‌گیری‌ها کاملاً متعلق به بازیکن باشد و حس واقعی ماجراجویی را القا کند. آن‌ها می‌خواهند بازیکنان از "نقره‌داغی شدن اطلاعات" (player plattering) که در بسیاری از بازی‌های مدرن رایج است، فاصله بگیرند.
  • روایت اتمسفریک و بصری: بازی از نظر بصری و تماتیک، تاریک توصیف شده است. پالت رنگی عمدتاً خاکستری و تیره است و رنگ‌ها بیشتر برای برجسته کردن هیولاها، کودکان (برای ایجاد حس معصومیت) و خون استفاده می‌شوند تا فضای وهم‌آلود و خشن دنیای بازی را تقویت کنند.
  • تمرکز بر "چرا": سازندگان علاقه‌مند به کاوش در چرایی خشونت انسانی و اینکه چگونه جوامع می‌توانند به چنین وضعیتی دچار شوند، هستند. هیولاها نیز نمادی از همین احساسات و جنبه‌های تاریک انسانیت هستند.
دمو و تاریخ انتشار:

  • همانطور که اشاره شد، یک دمو برای کامپیوترهای شخصی از ۲ ژوئن ۲۰۲۵ (دیروز به وقت ایران) در دسترس قرار گرفته و تا ۱۶ ژوئن ادامه خواهد داشت. بازخوردهای اولیه از این دمو می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد حس واقعی بازی ارائه دهد.
  • تاریخ انتشار کامل بازی ۴ سپتامبر ۲۰۲۵ (۱۳ شهریور ۱۴۰۴) برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و کامپیوترهای شخصی است. نسخه دیلاکس با قیمت ۸۰ دلار امکان دسترسی زودهنگام از ۱ سپتامبر ۲۰۲۵ را فراهم می‌کند.

 
الان دیدم پست تو رو :دی
من 25 ساله طه رسولی رو دنبال می کنم :دی ببین ویدیوش رو حتما
بازی خیلی عجیبیه اما وقت بازی کردنش رو ندارم واقعا الان، زور بزنم MGS Delta رو تموم کنم :D

چرا آقا.
منم تمام نقدهاش تو مجله ها ، کلیک و... رو میخوندم.
کارش عالیه.
مگه میشه کسی سوپراستار منتقدهای ایرانی رو نشناسه؟
========
آره بازیهای خیلی خوب این چندوقت زیاد داریم.
وقت برای برگشت به این عناوین خاص همیشه وجود داره.
 
امروز یک ساعتی نشستم پای سیلکسانگ.
بعد گفتم برم cronos رو هم تست کنم.

ولی تمام فکرم پای hell is us بود.
دوباره کل وقتم رو تا موقعی که نیم ساعت پیش برقمون بره پای بازی بودم.

خیلی من رو درگیر خودش کرده.
از اتمسفرش و داستان عمیقش گرفته تا کلا دنیای بازی و شخصیتهاش.

عاشق این بازی شدم.
=========
@Isildur
الان ویدئوی طه رو دیدم ، خیلی خوب بود.
فقط توصیم به دوستان دیگه اینه که از دقیقه 15 به بعد رو نبینن.
کاملا اون بخش اول داستان و چندتا npc رو اسپویل میکنه.
 
آخرین ویرایش:
خب منم منطقه اول بازی رو رفتم و بسیار بازی خوبیه. پرفورمنس بازی خیلی خوبه و با تنظیمات بهینه زیر میشه کیفیت ultra گرفت با ۶۰ فریم 1080p روی کارت 6700xt. همراه با RTGI و RT REFLECTION و RT SHADOWS. رزولوشن نیتیو.


از UE5 بعید بود چنین خروجی. میتونم بگم بهینه ترین بازی هست که تا حالا با این انجین ساخته شده. تقریبا هیچ مشکلی نداره.

این مدل اکسپلوریشن بازی و داستان سراییش فوق العاده دراومده و برخلاف یه سری از بازیای این مدلی اصلا خسته کننده نیست. کامبت بازی هم جزو نقاط قوتشه. برای من قعلا یکی از بهترین تجربه های امسال بوده. یکمی مکانیزم پری بازی رو دوست نداشتم فقط.

بازی هم سولزلایک نیست ولی الهاماتی گرفته شده. ولی خب تا اینجا اصلا به سختی اون مدل بازیا نیست. البته گزینه Death penalty هم میتونید فعال کنید که چالشی تر بشه. یا روی درجه سختی بالاتر بازی کنید. ولی بازی چندان آسونی هم نیست.

در کنار این یه سر هم باید بزنم به cronos. بنظر این دوتا بازی خیلی اندرریتد باشن و زیر سایه mgs و silksong گم شدن.

نکته دیگه اینکه برخلاف الدن رینگ که یه مپ بزرگ بود و هیچ نشونی نبود عملا. اینجا نشونه ها کنتر هم هست ولی مپ های بازی در عین اپن بودن اونقدر بزرگ نیستن انگار. لذا دوستانی که حوصله اپن ورلد خرکی بزرگ ندارن هم توصیه میشه بازی کنن اینو.
 
این مدل اکسپلوریشن بازی و داستان سراییش فوق العاده دراومده و برخلاف یه سری از بازیای این مدلی اصلا خسته کننده نیست. کامبت بازی هم جزو نقاط قوتشه. برای من قعلا یکی از بهترین تجربه های امسال بوده. یکمی مکانیزم پری بازی رو دوست نداشتم فقط.
پنجره پری که خیلی زیاده.
البته اصلا بازی نیاز به پری کردن نداره ، یعنی حتی جزو مکانیک دوم و سوم هم تو بحث اولویت نیست.
فقط وقتی طرف هنگام بعضی از ضربه ها هایلایت قرمز شد کافیه که L1 رو نگه داری و خودش به راحتی پری میکنه.
زیر خط سلامتی دشمنها (اون خطی که از همه پایینتره) که تکه تکست ، مشخص میکنه که چندبار باید اون دشمن پری بشه که استگر بشه و بتونی روش فینیشر بزنی.
ولی اونقدر قدرتهای مختلف و اسلحه های خوب میگیری که با چندتا داج و دفاع معمولی کارمون راه میفته.
نکته دیگه اینکه برخلاف الدن رینگ که یه مپ بزرگ بود و هیچ نشونی نبود عملا. اینجا نشونه ها کنتر هم هست ولی مپ های بازی در عین اپن بودن اونقدر بزرگ نیستن انگار. لذا دوستانی که حوصله اپن ورلد خرکی بزرگ ندارن هم توصیه میشه بازی کنن اینو.
حالا جلوتر برو.
پازلهای خیلی خوبی هم داره که بعضیهاش خیلی خیلی سخته.
مغزم سالها بود اینطوری به کار گرفته نشده بود :D
یه جاهایی دیگه میزاشتم و میرفتم که سرم هوا بخوره و برمیگشتم دوباره از صفر شروع میکردم که بتونم منطق پشت پازل رو درک کنم.
من واقعا بدم میاد که برم گاید ببینم ، برای همین هر پازلی رو که حل میکنم مثل بچه ای که دستش گوشی موبایل میدن ذوق میکنم و خوشحال میشم:))

یک برگه کاغذ ، یه پوستر ، کتاب ، جزئیات رو تو محیط از زیر دستت در بره و یا نری تو اینونتوری نخونی رسما درجا میزنی.
من که آخر کار رفتم دفترچه یادداشت آوردم گذاشتم کنار دستم و نوت برداری میکنم.
چون خود اون هینت ها و... رازآلود و معمایی نوشته شدن و باید به تک تک کلمات و جمله ها ، عددها دقت کنیم.

بعد از حول و حوش 10 ساعت اول بازی تقریبا اسلحه ها و قدرتهای درست و حسابی پیدا میکنیم و با آپگریدها ، Parry و دفاع کردن عملا دشمنها اصلا دیگه اذیت نمیکنن.
از اینجا به بعد سختی بازی میشه همون بخش پازلها که باید خوب دل به بازی بدیم که حلشون کنیم.
از یه جایی به بعد هم که مپها میتونن خالی از دشمن بشن (نمیگم که اسپویل نشه)
میخوام بگم ستونهای اصلی بازی مشخصه که داستان/شخصیتها/اتمسفر/پازلها هستن.
بخش مبارزه و... هستن که کمی بازی رو جذابتر کنن.
=========
=========
=========
یه توصیه هم به اونهایی که تازه میخوان بازی کنن اینکه بازی اینطوری نیست که یک منطقه رو 100 درصد کنین و برین جای دیگه.
بازی کلا اینطوریه که کلید باز کردن مکانها یا سرنخ هایی که نیازه تا بعضی از مناطق رو بهش دسترسی پیدا کنین تو جاهای دیگه و مناطق دیگست.
باید برید یه شهر یا روستای دیگه و اونجا اونها رو پیدا کنین و بعد برگردین که پیشروی کنین.
مثل بازیهای دوران PS2 هی باید برید و برگردید Backtrack کنین که البته با APC تلپورت میکنین ولی میخوام بگم بازی یادآور همون دوران از بازیهاست.

مثل این بازی مدرنها نیست که همه چی رو بزاره دم دستت و بگه خب 100 درصدش کن تا بری مرحله بعد.

این رو گفتم که چون خودمم سالهاست که به این شکل از بازیهای مدرن تر عادت کرده بودم ، اوایلش هنوز برام جا نیفتاده بود.
کل مپ رو میخوردم و چیزی پیدا نمیکردم که بتونم فلان جا رو باز کنم یا... که بعد از مدتی دوزاریم افتاد.

بهترین بخش بازی داستانشه انصافا.
یک داستان تو سطح داره که خودش خیلی خوبه ولی تو یه لایه زیرین یه داستان فلسفی داره که آدم رو میبره تو فکر.
جای جای داستان میتونین ارتباطش رو با دنیای واقعی پیدا کنین ، این خیلی جذابه.
خیلی برای دنیا، شخصیتها و داستان بازی زحمت کشیدن.
صداگذاری شخصیتها هم خیلی خوبه.
از خالق Deus Ex Human Revolouton چیزی غیر این هم انتظار نمیرفت.

خلاصه این خیلی مهمه که با رویکرد سولزلایک ها سمتش نرین.
این اشتباه که خیلی ها تو سطح نت میکنن و بعد میان به بازی گیر میدن رو تکرار نکنین.
مخصوصا اگه دمو رو بازی کردین باید بگم که هیچی از بازی رو نتونستین درک کنین ، اون دمو اصلا یک درصد بازی رو نمایندگی نمیکنه و نشون دهنده کیفیت بازی نیست.

من تا الان 30 ساعت بازی کردم و برام جزو بهترین بازیهای چند سال اخیرم بود.
نمیخوام احساسی حرف بزنم که کنار فلان بازی یا این اوله و اون دومه و...
ولی تجربه ایه که واقعا خیلی ساله که نداشتمش.
 
آخرین ویرایش:
خب فرصت شد منم این بازیو تهیه کنم تا بلکه بازم صدای خفن الیاس توفکسیس پشت یه کاراکتر بشنوم!
محیط این بازی که ولت میکنه به امون خدا و خودت باید پیدا کنی و بفهمی چی به چیه خیلی جذابه! تعریف دوستان هم سبب شد بیشتر مجاب شم که تهیش کنم. فعلا درگیر این و کرونوسم که دوتا بازی خفن امسالن. بیشتر برم جلو ببینم قراره چجوری معتادش بشم!
 
خب دوباره امروز متوجه شدم که بازی کامیک هم داشته که به پیش درآمد بازی میپردازه.
Hell-is-Us-Comic-cover- jpg.jpg

رایگانه و میتونین از سایت خود Nacon دانلود کنین:
https://www.nacongaming.com/media/wysiwyg/product_page/HellisUS/Hell_is_us_comic_book.pdf

خودم تازه خوندمش.
دقیقا اتفاقات چندساعت قبل از شروع بازیه.
هیچ چیزی رو اسپویل نمیکنه ، داستان اصلی تو خود بازی پیگیری میشه.
 
خب دوباره امروز متوجه شدم که بازی کامیک هم داشته که به پیش درآمد بازی میپردازه.
View attachment 391984

رایگانه و میتونین از سایت خود Nacon دانلود کنین:
https://www.nacongaming.com/media/wysiwyg/product_page/HellisUS/Hell_is_us_comic_book.pdf

خودم تازه خوندمش.
دقیقا اتفاقات چندساعت قبل از شروع بازیه.
هیچ چیزی رو اسپویل نمیکنه ، داستان اصلی تو خود بازی پیگیری میشه.

ماکان دهانت سرویس
تو مجابم کردی بازی رو بخرم
2 روز نیومدم اینجا
مجبورم کردی بازی که اسکیپ کردم رو 3 تومن بدم بخرم
 
منم با دموش حال نکردم ، خیلی Meh بود تجربه ش برام!
اتمسفرش رو دوست داشتم ، کامبتش دستم نیامد ولی احتمال زیاد بگیرمش .
ولی اینقدر تعریف کرد :دی ، البته یکی دوجا دیگه هم تعریف شنیدم ، شاید بگیرمش .
 
منم با دموش حال نکردم ، خیلی Meh بود تجربه ش برام!
اتمسفرش رو دوست داشتم ، کامبتش دستم نیامد ولی احتمال زیاد بگیرمش .
ولی اینقدر تعریف کرد :دی ، البته یکی دوجا دیگه هم تعریف شنیدم ، شاید بگیرمش .

اگر نمیخواستی بگیری
نمیومدی اینجا پیام بدی
مخت زده شده
دلت تصمیم گرفته
خواهی خرید
بخر تا گرون نشده همه چی
مگه میشه این رو تجربه نکنی
فک کن
بخر
بازی کن
:D

جهنم ما هستیم
 
  • Smile
Reactions: m.d.makan and AM!R
اگر نمیخواستی بگیری
نمیومدی اینجا پیام بدی
مخت زده شده
دلت تصمیم گرفته
خواهی خرید
بخر تا گرون نشده همه چی
مگه میشه این رو تجربه نکنی
فک کن
بخر
بازی کن
:D

جهنم ما هستیم
فقط دو خط اولت :دی
میگیرم ولی الان نه !
چند وقت دیگه اکانتش ارزون گیر میاد ،
از همون اول که معرفی شد عاشق اتمسفرش شدم 😍
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or