Wroth Master
کاربر سایت
نقد وبررسی بازی Heavenly Sword
مخلوطی از God of War و Dynasty Warriors و Sniper Elite!
مقدمه:
پس از چهار سال کار و برنامه ریزی بر روی این بازی از طرف استادیو Cambridge سونی و شرکت نینجا تئوری ما چندی است که شاهد عرضه بازی هستیم.بازی سازان به قدری به موفقیت بازی اطمینان و امید داشتند که رفتند و Ang Lee را که برنده اسکار برای طراحی موسیقی فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon (ببر خیزان و اژدهای پنهان) شده بود را برای طراحی افکت های صدایی بازی استخدام کردند.
Ninja Theory بیشتر وقت خود را برای طراحی سناریو و گرافیک بازی صرف کرده تا بازی با cutscenes فوق العاده و داستانی احساسی در تابستان عرضه کند.شما هیچ گاه حتی فکر Skip کردن این cutscenes زیبا که کار جناب Andy Serkis است را نمی کنید.او به خاطر Gollum و King Kong مشهور شده.او همراه با دیگر دست اندر کاران درخشان بازی یعنی John Rambo ( به خاطر Rambo II ) و Steven Berkoff یکی از کارکنان WETA یک capture studio در New Zealand بر روی قسمت هنری بازی کار کرده اند که فقط با یک نگاه به این اسم ها انتظارها از قسمت هنری بازی سر به فلک می کشد.
و این ها تمامی زحماتی است که Serkis کشیده تا ما فقط به Heavenly Sword به چشم یک بازی نگاه نکنیم.serkis به جای King Bohan ایفای نقش می کند.یک پادشاه بدتینت و ظالم.دیگر شخصیت های بازی هم با استفاده از همین قابلیت Motion capture طراحی شده اند.
داستان:
بازی با مرگ Nariko (شخصیت اول بازی) شروع می شود (گویا این امر به یک روال در بازی های امروزی تبدیل شده).شما به جای یک دختر با موهایی آتشین,یک روز قبل از کشته شدنش در وسط میدان جنگ با سربازان Bohan به وسیله شمشیری آسمانی,بازی را شروع می کنید.سپس شما باید با جنگیدن و حرکت از میان مزرعه ها,قلعه های پهناور,شهر هایی که برف سرتاسر آنها را فراگرفته و زمین های بایر و خشک به شاه Bohan برسید تا شمیشر را از او بگیرید تا هم از شهرتان و هم از همشهریتان محافظت کرده و از ادامه ظلم شاه جلوگیری کنید.اساسا Bohan و سربازانش و همین طور Nariko در پایان بازی بمیرند ولی ما انقدر نامرد نیستیم که بگییم در پایان بازی چه اتفاقاتی می افتد و کشف این موضوع را به خود بازیباز ها واگذار می کنیم.
برای جذاب تر شدن بازی شخیص های فرعی دیگری مثل پدر Nariko و همین طور خواهر عجیبش Kai دربازی حضور دارند.همچنین شما توانایی کنترل Kai در اواسط بازی به دست می گیرید.درواقع کنترل او برای گمراه کردن سربازان Bohan است.Roach (سوسک یا در معنایی دیگر تخته سنگ)یکی از زیر دستان شاه Bohan است که برای شما حکم یک Boss را دارد.او بسیار چاق است و یک زره آهنین هم بر تن دارد.همسر او که تقریبا یک آبزی است و در واقع محافظ Bohan است.سپس Berkoff یک روباه پرنده که هم می تواند پرواز کند هم این که با سرعت از مکانی به مان دیگر برسد.همچنین چندین چاقوی بزرگ بر پشتش دارد که با آنها می تواند پرواز کند.همه این شخصیت ها به عنوان Boss هایی در آخر مراحل با شما مبارزه می کنند.
مبارزه با این سه Boss تقریبا از فرمول مبارزه های قدیمی arcade تبعیت می کند که شما باید همین طور به دشمنتان ضربه بزنید تا سه نوار سلامتی اش از بین برود سپس با فشردن سریع کلید "دایره" بازی به قسمت button-tapping می رود و اگر تمام دکمه ها را درست وارد کنید دشمنتان به طور کلی از بین می رود.
گیم پلی:
نصف خوب بازی Heavenly Sword یادآور بازی زیبای God of War است. _شما به سرزمین های زیبا و مهیج سفر می کنید.دشمنان را با حرکات نمایشی از بین می برید.در مینی-گیم هایی که باید دکمه های نمایش داده شده در صفحه را فشار دهید شرکت می کنید._
یک-چهارم بعدی بازی مبارزه با دسته عظیمی از دشمنان است که بیشتر شبیه به تجربه یک نسخه از Dynasty Warriors است.بخش باقیمانده بازی مربوط به استفاده از یک اسلحه دوربرد و یک توپ سنگین است که با استفاده از قابلیت سنسور حرکتی کنترلر PS3 قابل کنترل است و شما تجربه بودن به جای یک Sniper را احساس می کنید.
بازی بیشتر بر روی خلق مبارزاتی زیبا و نمایشی تمرکز دارد تا برصحنه های خشن و پر از خون و خون ریزی.Nariko در استفاده از خنجر سه گانه اش استاد است.Puzzle های بازی بسیار سطحی طراحی شده اند و اصلا قابل مقایسه با آن معماهای درگیر کننده ای که Kratos با آنها مواجه بود,نیست.شما اینجا بیشتر بر روی استفاده از Sixaxis تمرکز دارید و بیشتر معما های بازی(اگه بشه اسمشو معما گذاشت) فقط شامل کنترل تیرهای پرتاب شده توسط شما به وسیله Sixaxis است تا مثلا زره دشمنتان را از بین ببرید!
پناه گرفتن در بازی سه وضعیت دارد:سنگین (فشردن R1),معمولی (همان وضعیت اصلی)و سریع (فشردن L1).در بازی مقدار 100 اکشن برای ضربه به دشمن طراحی شده که برای فهمیدن آنها باید از منوی توضیحات بازی استفاده کنید.که هر کدام از این ضربه ها نتایج های مختلفی را در پی دارد.نکته عجیب بازی نبودن دکمه ای برای پرش است!که واقعا جالب است که شما پرش های زیادی را در صحنه های سانماتیک بازی مشاهده می کنید ولی قابلیت پرش به صورت مستقل را ندارید.که منجر به بوجود آمدن مشکلاتی برای شما در هنگام دفاع در برابر دشمنانان می شود.ولی به هر حال پس از چند ساعتی بازی کردن کنترل سیستم دفاع گیری بازی با دو دکمه یاد شده کمی عادی می شود.
پس از پر شدن سه پر شدن سه نوار بالای نوار سلامتی Nariko با استفاده از کشتن دشمنان او می تواند از Super Stylin’ meter استفاده کند:یک کمبوی سه گانه.Nariko ابتدا به سمت گروهی از دشمنان حمله ور می شود و یکی از آنها را در خنجر خود گیر می اندازد و به هوا می پرد سپس چند ضربه در هوا به او وارد کرده و او را به زمین می کوبد سپس با چرخاندن اون به دور خود تمامی دشمنان اطراف خود را از بین می برد.این مبارزه های خاص واقعا باعث زیبا شدن سیستم مبارزاتی بازی شده.
قابلیت سنسور حرکتی هم به خوبی در بازی مورد استفاده قرار گرفته.آیا شما می خواهید که دشمن تنها را از دور فقط با یک تیر بکشید یا می خواهید از یک یار در برابر چند دشمن که دور او هستند دفاع کنید یا می خواهید با پرتاب یک توپ به سمت جمعیتی از دشمنانی که کنار هم جمع شده اند آنها را از بین ببرید؟می توانید از همین قابلیت کنترلر PS3 استفاده کنید که می توانید مسیر پرتاب تیرتان را با این کنترلر عوض کنید و این قابلیت باعث بهتر شدن تیراندازی شما می شود.
مراحل Kai به پیش برد داستان و تکمیل گیم پلی کمی کمک می کند.به هر حال در این بین مراحل جذابی هم دیده می شوند مانند محافظت از پدر Nariko یعنی Shen برای رد شدن از یک پل که توسط سربازان Bohan محاصره شده.در این مرحله بازی به Kai یک arrow می دهد تا پس از آموختن قابلیت های آن دشمنان Shen را از بین ببرید.
ولی مراحل Kai بعد از مدتی کمی کند و خسته کننده می شود و شما آرزوی همان خنجرهای Nariko را می کنید.این اغراق نیست که بگویم Ninja Theory یک مقدار زیاد از مراحل Kai استفاده کرده و به جای آن باید بیشتر به ستاره اصلی Heavenly Sword یعنی Nariko می پرداخت.و به خاطر همین موضوع پس از پایان این قسمت بازی کمی حل شده و قصد دارد تا سریع تر از پیش داستان را پیش ببرد.
مبارزات بازی کاملا نسل بعد هستند.بازی به همان اندازه که ازش انتظار می رفت عالی و زیبا است.Nariko همان طور که پیش بینی می شد عالی طراحی شده.ولی کم بودن زمان بازی بسیار ناراحت کننده است.ما بازی را حتی کمتر از یک روز به پایان می رسانیم.وقتی که تازه دارید به تجربه یک بازی نسل بعد را می کنید بازی تمام می شود.ما انتظار Boss های بزرگ بیشتر و متنوع تر همراه با شخصیت های فرعی بیشتر و همچنین مراحل اضافی ای را داشتیم تا هم از بازی کاملا لذت ببریم هم قابلیت هایمان در مبارزات بازی را افزایش دهیم.
مشکلات بازی مثل :شما با سرعت به سمت یک گروه از دشمنان می دوید و سپس چند دور,دور آنها می چرخید سپس می ایستید و میبینید که آنها در دیوار های نامرئی ای گرفتار شده اند و نمی توانند به سمت شما حمله کنند!همچنین بعضی مینی گیم های button-pressing در زمان های نامناسب و غیر طبیعی قرار داده شده اند که باعث کمی تعجب می شود.مشکل اصلی بازی دشمنان بازی هستند شما به راحتی می توانید با چند 10 دشمن به طور همزمان بجنگید در حالی که هیچ صدمه ای نبینید.
گرافیک:
با توجه به این که هنوز خیلی از عنوان های اختصاصی PS3 عرضه نشده اند.این بازی را می توان یکی از بهترین گرافیک های نسل بعد بر روی Ps3 در نظر گرفت.نه تنها کاراکتر های اصلی و فرعی با نهایت جزییات طراحی شده اند بلکه محیط بازی هم با جزییات فراوانی طراحی شده که یکی از بزرگترین امتیاز های گرافیک بازی همین محیط وسیع,متنوع و پر جزییات است.درسته که بازی مشکلات فنی ای از نظر گرافیکی دارد ولی از نظر بصری نمی توان هیچ مشکلی از این بازی گرفت. همین طراحی زیبای بازی باعث تعریف و تمجید های بسیاری شده.در هر حال گرافیک این بازی از عنوان هایی مثل Virtua Fighter 5 سرتر است.
همین تمرکز بر روی گرافیک در بیشتر بازی ها برای پوشش ضعف های دیگر استفاده می شود.cut-scene ها هم خیلی خوب طراحی و بازی شده و ما مقدار بسیاری از این cut-scene ها را در طول بازی می بینیم.دوربین بازی هم قابل کنترل آزاد است و گویا سازنده ها توجه بسیاری بر روی دوربین داشته اند که باعث می شود مشکلی از این بابت نداشته باشید و یک تجربه عالی از سبک اکشن داشته باشیم. Heavenly Sword یک بازی بسیار سریع است ولی گویا فریم ریت بازی به همان اندازه سریع نیست و بعضی اوقات شاهد افت فریم هستیم که زیاد هم مهم نیست به خاطر این که بیشتر عنوان های درجه یک PS3 و X360 هنوز با این موضوع مشکل دارند.
لذت اصلی بازی زمنانی است که یک تلویزیون HD داشته باشید همچنین سیستم دالبی 5.1 تا بتوانید لذت واقعی را از گرافیک و صدای بازی ببرید.
هوش مصنوعی:
گویا طراح بازی خواسته که دشمنانی طراحی کند که باهوش نباشند ولی در عوض از آنها به مقدار زیاد در بازی استفاده کند.و مبارزات جالبی طراحی کنند.یکی چیزهایی که قرار بود باعث جذابیت بازی بشود استیل های مختلف در سیستم مبارزاتی بازی هست.مبارزات با استفاده از کمبو ها بسیار عالی طراحی شده اند و حس دوباره بازی کردن God of War را به خوبی ایجاد می کند.ولی همین طراحی خوب بعضی اوقات به سمت Dynasty Warriors شدن می رود زیرا گویا دشمنانتان در هر مبارزه به این زودی ها تمام نمی شوند.همین مقدار زیاد دشمنان باعث ضربه دیدن کیفیت بازی شده و بعضی اوقات باعث کند شدن یک بازی سریع می شود.
سخن آخر:
به هر حال روی هم رفته بازی بیش از 10 ساعت طول نمی کشد.که واقعا ناراحت کننده است.دشمنان ابله هم دیگر مشکل بازی است.اگر به جای این همه دشمن کودن در هر مبازره فقط با چند دشمن باهوش مبارزه می کردیم بسیار جالب تر بود و حس حماسی بازی را بیشتر می کرد.
Heavenly Sword می تواند یک پیش بازی باشد تا یک نسخه کامل.این بازی می تواند یک تجربه خوب برای سازندگانش باشد تا در آینده بازی های بهتری بسازند شاید Heavenly sword 2 ولی به هر حال نباید در حق Heavenly Sword کوتاهی کرد زیرا هر چقدر مشکل هم داشته باشد به هر یک تجربه عالی از بازی های اکشن این چنینی است.که می توانست از این هم خیلی بهتر باشد.بازی کردن از انتها داستان هم نکته جالب بازی است.
__________________________________________________________________________
با تشکر.
Heavenly Sword
مخلوطی از God of War و Dynasty Warriors و Sniper Elite!
مقدمه:
پس از چهار سال کار و برنامه ریزی بر روی این بازی از طرف استادیو Cambridge سونی و شرکت نینجا تئوری ما چندی است که شاهد عرضه بازی هستیم.بازی سازان به قدری به موفقیت بازی اطمینان و امید داشتند که رفتند و Ang Lee را که برنده اسکار برای طراحی موسیقی فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon (ببر خیزان و اژدهای پنهان) شده بود را برای طراحی افکت های صدایی بازی استخدام کردند.
Ninja Theory بیشتر وقت خود را برای طراحی سناریو و گرافیک بازی صرف کرده تا بازی با cutscenes فوق العاده و داستانی احساسی در تابستان عرضه کند.شما هیچ گاه حتی فکر Skip کردن این cutscenes زیبا که کار جناب Andy Serkis است را نمی کنید.او به خاطر Gollum و King Kong مشهور شده.او همراه با دیگر دست اندر کاران درخشان بازی یعنی John Rambo ( به خاطر Rambo II ) و Steven Berkoff یکی از کارکنان WETA یک capture studio در New Zealand بر روی قسمت هنری بازی کار کرده اند که فقط با یک نگاه به این اسم ها انتظارها از قسمت هنری بازی سر به فلک می کشد.
و این ها تمامی زحماتی است که Serkis کشیده تا ما فقط به Heavenly Sword به چشم یک بازی نگاه نکنیم.serkis به جای King Bohan ایفای نقش می کند.یک پادشاه بدتینت و ظالم.دیگر شخصیت های بازی هم با استفاده از همین قابلیت Motion capture طراحی شده اند.
داستان:
بازی با مرگ Nariko (شخصیت اول بازی) شروع می شود (گویا این امر به یک روال در بازی های امروزی تبدیل شده).شما به جای یک دختر با موهایی آتشین,یک روز قبل از کشته شدنش در وسط میدان جنگ با سربازان Bohan به وسیله شمشیری آسمانی,بازی را شروع می کنید.سپس شما باید با جنگیدن و حرکت از میان مزرعه ها,قلعه های پهناور,شهر هایی که برف سرتاسر آنها را فراگرفته و زمین های بایر و خشک به شاه Bohan برسید تا شمیشر را از او بگیرید تا هم از شهرتان و هم از همشهریتان محافظت کرده و از ادامه ظلم شاه جلوگیری کنید.اساسا Bohan و سربازانش و همین طور Nariko در پایان بازی بمیرند ولی ما انقدر نامرد نیستیم که بگییم در پایان بازی چه اتفاقاتی می افتد و کشف این موضوع را به خود بازیباز ها واگذار می کنیم.
برای جذاب تر شدن بازی شخیص های فرعی دیگری مثل پدر Nariko و همین طور خواهر عجیبش Kai دربازی حضور دارند.همچنین شما توانایی کنترل Kai در اواسط بازی به دست می گیرید.درواقع کنترل او برای گمراه کردن سربازان Bohan است.Roach (سوسک یا در معنایی دیگر تخته سنگ)یکی از زیر دستان شاه Bohan است که برای شما حکم یک Boss را دارد.او بسیار چاق است و یک زره آهنین هم بر تن دارد.همسر او که تقریبا یک آبزی است و در واقع محافظ Bohan است.سپس Berkoff یک روباه پرنده که هم می تواند پرواز کند هم این که با سرعت از مکانی به مان دیگر برسد.همچنین چندین چاقوی بزرگ بر پشتش دارد که با آنها می تواند پرواز کند.همه این شخصیت ها به عنوان Boss هایی در آخر مراحل با شما مبارزه می کنند.
مبارزه با این سه Boss تقریبا از فرمول مبارزه های قدیمی arcade تبعیت می کند که شما باید همین طور به دشمنتان ضربه بزنید تا سه نوار سلامتی اش از بین برود سپس با فشردن سریع کلید "دایره" بازی به قسمت button-tapping می رود و اگر تمام دکمه ها را درست وارد کنید دشمنتان به طور کلی از بین می رود.
گیم پلی:
نصف خوب بازی Heavenly Sword یادآور بازی زیبای God of War است. _شما به سرزمین های زیبا و مهیج سفر می کنید.دشمنان را با حرکات نمایشی از بین می برید.در مینی-گیم هایی که باید دکمه های نمایش داده شده در صفحه را فشار دهید شرکت می کنید._
یک-چهارم بعدی بازی مبارزه با دسته عظیمی از دشمنان است که بیشتر شبیه به تجربه یک نسخه از Dynasty Warriors است.بخش باقیمانده بازی مربوط به استفاده از یک اسلحه دوربرد و یک توپ سنگین است که با استفاده از قابلیت سنسور حرکتی کنترلر PS3 قابل کنترل است و شما تجربه بودن به جای یک Sniper را احساس می کنید.
بازی بیشتر بر روی خلق مبارزاتی زیبا و نمایشی تمرکز دارد تا برصحنه های خشن و پر از خون و خون ریزی.Nariko در استفاده از خنجر سه گانه اش استاد است.Puzzle های بازی بسیار سطحی طراحی شده اند و اصلا قابل مقایسه با آن معماهای درگیر کننده ای که Kratos با آنها مواجه بود,نیست.شما اینجا بیشتر بر روی استفاده از Sixaxis تمرکز دارید و بیشتر معما های بازی(اگه بشه اسمشو معما گذاشت) فقط شامل کنترل تیرهای پرتاب شده توسط شما به وسیله Sixaxis است تا مثلا زره دشمنتان را از بین ببرید!
پناه گرفتن در بازی سه وضعیت دارد:سنگین (فشردن R1),معمولی (همان وضعیت اصلی)و سریع (فشردن L1).در بازی مقدار 100 اکشن برای ضربه به دشمن طراحی شده که برای فهمیدن آنها باید از منوی توضیحات بازی استفاده کنید.که هر کدام از این ضربه ها نتایج های مختلفی را در پی دارد.نکته عجیب بازی نبودن دکمه ای برای پرش است!که واقعا جالب است که شما پرش های زیادی را در صحنه های سانماتیک بازی مشاهده می کنید ولی قابلیت پرش به صورت مستقل را ندارید.که منجر به بوجود آمدن مشکلاتی برای شما در هنگام دفاع در برابر دشمنانان می شود.ولی به هر حال پس از چند ساعتی بازی کردن کنترل سیستم دفاع گیری بازی با دو دکمه یاد شده کمی عادی می شود.
پس از پر شدن سه پر شدن سه نوار بالای نوار سلامتی Nariko با استفاده از کشتن دشمنان او می تواند از Super Stylin’ meter استفاده کند:یک کمبوی سه گانه.Nariko ابتدا به سمت گروهی از دشمنان حمله ور می شود و یکی از آنها را در خنجر خود گیر می اندازد و به هوا می پرد سپس چند ضربه در هوا به او وارد کرده و او را به زمین می کوبد سپس با چرخاندن اون به دور خود تمامی دشمنان اطراف خود را از بین می برد.این مبارزه های خاص واقعا باعث زیبا شدن سیستم مبارزاتی بازی شده.
قابلیت سنسور حرکتی هم به خوبی در بازی مورد استفاده قرار گرفته.آیا شما می خواهید که دشمن تنها را از دور فقط با یک تیر بکشید یا می خواهید از یک یار در برابر چند دشمن که دور او هستند دفاع کنید یا می خواهید با پرتاب یک توپ به سمت جمعیتی از دشمنانی که کنار هم جمع شده اند آنها را از بین ببرید؟می توانید از همین قابلیت کنترلر PS3 استفاده کنید که می توانید مسیر پرتاب تیرتان را با این کنترلر عوض کنید و این قابلیت باعث بهتر شدن تیراندازی شما می شود.
مراحل Kai به پیش برد داستان و تکمیل گیم پلی کمی کمک می کند.به هر حال در این بین مراحل جذابی هم دیده می شوند مانند محافظت از پدر Nariko یعنی Shen برای رد شدن از یک پل که توسط سربازان Bohan محاصره شده.در این مرحله بازی به Kai یک arrow می دهد تا پس از آموختن قابلیت های آن دشمنان Shen را از بین ببرید.
ولی مراحل Kai بعد از مدتی کمی کند و خسته کننده می شود و شما آرزوی همان خنجرهای Nariko را می کنید.این اغراق نیست که بگویم Ninja Theory یک مقدار زیاد از مراحل Kai استفاده کرده و به جای آن باید بیشتر به ستاره اصلی Heavenly Sword یعنی Nariko می پرداخت.و به خاطر همین موضوع پس از پایان این قسمت بازی کمی حل شده و قصد دارد تا سریع تر از پیش داستان را پیش ببرد.
مبارزات بازی کاملا نسل بعد هستند.بازی به همان اندازه که ازش انتظار می رفت عالی و زیبا است.Nariko همان طور که پیش بینی می شد عالی طراحی شده.ولی کم بودن زمان بازی بسیار ناراحت کننده است.ما بازی را حتی کمتر از یک روز به پایان می رسانیم.وقتی که تازه دارید به تجربه یک بازی نسل بعد را می کنید بازی تمام می شود.ما انتظار Boss های بزرگ بیشتر و متنوع تر همراه با شخصیت های فرعی بیشتر و همچنین مراحل اضافی ای را داشتیم تا هم از بازی کاملا لذت ببریم هم قابلیت هایمان در مبارزات بازی را افزایش دهیم.
مشکلات بازی مثل :شما با سرعت به سمت یک گروه از دشمنان می دوید و سپس چند دور,دور آنها می چرخید سپس می ایستید و میبینید که آنها در دیوار های نامرئی ای گرفتار شده اند و نمی توانند به سمت شما حمله کنند!همچنین بعضی مینی گیم های button-pressing در زمان های نامناسب و غیر طبیعی قرار داده شده اند که باعث کمی تعجب می شود.مشکل اصلی بازی دشمنان بازی هستند شما به راحتی می توانید با چند 10 دشمن به طور همزمان بجنگید در حالی که هیچ صدمه ای نبینید.
گرافیک:
با توجه به این که هنوز خیلی از عنوان های اختصاصی PS3 عرضه نشده اند.این بازی را می توان یکی از بهترین گرافیک های نسل بعد بر روی Ps3 در نظر گرفت.نه تنها کاراکتر های اصلی و فرعی با نهایت جزییات طراحی شده اند بلکه محیط بازی هم با جزییات فراوانی طراحی شده که یکی از بزرگترین امتیاز های گرافیک بازی همین محیط وسیع,متنوع و پر جزییات است.درسته که بازی مشکلات فنی ای از نظر گرافیکی دارد ولی از نظر بصری نمی توان هیچ مشکلی از این بازی گرفت. همین طراحی زیبای بازی باعث تعریف و تمجید های بسیاری شده.در هر حال گرافیک این بازی از عنوان هایی مثل Virtua Fighter 5 سرتر است.
همین تمرکز بر روی گرافیک در بیشتر بازی ها برای پوشش ضعف های دیگر استفاده می شود.cut-scene ها هم خیلی خوب طراحی و بازی شده و ما مقدار بسیاری از این cut-scene ها را در طول بازی می بینیم.دوربین بازی هم قابل کنترل آزاد است و گویا سازنده ها توجه بسیاری بر روی دوربین داشته اند که باعث می شود مشکلی از این بابت نداشته باشید و یک تجربه عالی از سبک اکشن داشته باشیم. Heavenly Sword یک بازی بسیار سریع است ولی گویا فریم ریت بازی به همان اندازه سریع نیست و بعضی اوقات شاهد افت فریم هستیم که زیاد هم مهم نیست به خاطر این که بیشتر عنوان های درجه یک PS3 و X360 هنوز با این موضوع مشکل دارند.
لذت اصلی بازی زمنانی است که یک تلویزیون HD داشته باشید همچنین سیستم دالبی 5.1 تا بتوانید لذت واقعی را از گرافیک و صدای بازی ببرید.
هوش مصنوعی:
گویا طراح بازی خواسته که دشمنانی طراحی کند که باهوش نباشند ولی در عوض از آنها به مقدار زیاد در بازی استفاده کند.و مبارزات جالبی طراحی کنند.یکی چیزهایی که قرار بود باعث جذابیت بازی بشود استیل های مختلف در سیستم مبارزاتی بازی هست.مبارزات با استفاده از کمبو ها بسیار عالی طراحی شده اند و حس دوباره بازی کردن God of War را به خوبی ایجاد می کند.ولی همین طراحی خوب بعضی اوقات به سمت Dynasty Warriors شدن می رود زیرا گویا دشمنانتان در هر مبارزه به این زودی ها تمام نمی شوند.همین مقدار زیاد دشمنان باعث ضربه دیدن کیفیت بازی شده و بعضی اوقات باعث کند شدن یک بازی سریع می شود.
سخن آخر:
به هر حال روی هم رفته بازی بیش از 10 ساعت طول نمی کشد.که واقعا ناراحت کننده است.دشمنان ابله هم دیگر مشکل بازی است.اگر به جای این همه دشمن کودن در هر مبازره فقط با چند دشمن باهوش مبارزه می کردیم بسیار جالب تر بود و حس حماسی بازی را بیشتر می کرد.
Heavenly Sword می تواند یک پیش بازی باشد تا یک نسخه کامل.این بازی می تواند یک تجربه خوب برای سازندگانش باشد تا در آینده بازی های بهتری بسازند شاید Heavenly sword 2 ولی به هر حال نباید در حق Heavenly Sword کوتاهی کرد زیرا هر چقدر مشکل هم داشته باشد به هر یک تجربه عالی از بازی های اکشن این چنینی است.که می توانست از این هم خیلی بهتر باشد.بازی کردن از انتها داستان هم نکته جالب بازی است.
__________________________________________________________________________
با تشکر.
