Half-Life 2 Ken Levine را ستایش کرد.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
960x-1



صحبت های Ken Levine درباره هوش مصنوعی همراهتان در BioShock Infinite.
امیدواریم بازی همچون Half-Life 2 موفق باشد.

خلق کننده Bioshock جناب Ken Levine امیدوار است که هوش مصنوعی همراهتان در BioShock Infinite یعنی Elizabeth به اندازه Alyx Vance در Half-Life 2 قابل توجه باشد. بازی Valve بزرگترین AI همراه را داشته است. Alyx در Half-Life 2 تنها هوش مصنوعی بزرگ در بازی ها از 8 سال پیش تا کنون است.

Levine در مصاحبه با Eurogamer بیان کرد:" ما می دانستیم که قرار است به چالش زیادی کشیده شویم.اما بیشتر ما در مورد این موضوع فکر می کردیم، این مسئله مرا را بیشتر وحشت زده و نگران می کرد.




او گفت:" در بسیاری از بازی ها هوش مصنوعی همراه بزرگی وجود ندارد. من واقعا اعتقاد دارم Alyx Vance یکی از تنها اولین ها است.Skyrim بازی بزرگی است، اما انتظارات آن ها بسیار کم می باشد. ما می دانستیم اگر می خواهیم گیمران را با خود هم صدا کنیم زیرا ما cypher های بسیار زیادی را انجام دادیم. ما می خواستیم که او کسی را با خود داشته باشد که با او تعامل داشته باشد. در BioShock 1 همراه Big Daddy به عنوان هوش منصوعی همراه Little Sister در کنار کراکتر حضور داشتند.Levine می گوید:" Elizabeth مدل کامل شده Big Daddy و Little Sister است. Big Daddy و Little Sister نمونه ای از یک هوش مصنوعی بسیار خشن هستند.

او ادامه داد:"یک چیزی که هست این هست که هوش های مصنوعی آنگونه که باید بر اساس اتفاقات
پیرامونشان رفتار کنند , رفتار نمی کنند آن ها به آنچه اطرافشان هست توجه نمی کنند آنان به آنچه اطرافشان اتفاق می افتد توجهی ندارند.بنابرین ما وقت زیادی را گذراندیم تا الیزابت را به گونه ای طراحی کنیم که به جهان اطرافش توجه کند و با جهان پیراموش تعامل داشته باشد و با اتفاقات ان رفتار هایش را انجام بدهد.این مسئله بسیار بسیار به وسیله ی این حقیقت که او زندانی شده بود افزایش یافت. ولی با این حال مردم همیشه به وسایل اطرافشان نگاه می کنند. وقتی شما به پایین خیابان می روید همچون یک روبات این روبات این کار را نمی کنید.مسئله ای که بسیاری از هوش های مصنوعی همراه در این زمان انجام می دهند.


300x-1

بنابرین ما می بایست چیز هایی که او با آن ها تعامل داشت و نسبت به آن ها علاقه نشان می داد را در جهان بازی قرار می دادیم.ما می بایست در او حالت های احساسی را قرار می دادیم که در درجه ی اول با انیمیشن های او تطابق می داشت و صداهای او نیز با این چیز ها مطابقت می کرد و همراه می شد.به واقع انجام کاری که باعث شود او در جهان بازی حاضر باشد یکی از سخت ترین و مهمترین کار های ما بود.

 
آخرین ویرایش:

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
دمشون گرم , یه جوری الیزابت رو طراحی کردن که هم چشم آدم رو نوازش میده و هم آدم میتونه باهاش راحت ارتباط برقرار کنه :d .
 

kaizershauze

AMOR CTPACTb 信念 RÊVES
کاربر سایت
Jul 6, 2012
14,730
نام
امین رضا
Half-Life 2 Ken Levine را ستایش کرد.

همه ی کارهای این بشر درسته>:d

لوین تاج سره . فقط اون کوفتی رو زود ریلیز کن بسه دیگه
yahoo_22.gif

ببخشیند نشنیدم ، یه بار دیگه؟!/:)
درباره TLOU که حرف نمیزنی:|:D
 
آخرین ویرایش:

maapor

کاربر سایت
May 16, 2009
1,502
هافلایف یه بازی بی نظیر بود :d خداییش این همه ما رو منتظر گذاشتن درسته .:|
نمیدونم چرا هر وقت اسم الیزابت میشنوم یاد الیزابت سان تو انیمه گینتاما میوفتم .=))
4519cf8fa9ebe0_full.png
 

mrspear

کاربر سایت
Jun 24, 2011
322
نام
Amir Mohamad
هوش های مصنوعی آنگونه که باید بر اساس اتفاقات
پیرامونشان رفتار کنند , رفتار نمی کنند آن ها به آنچه اطرافشان هست توجه نمی کنند آنان به آنچه اطرافشان اتفاق می افتد توجهی ندارند.بنابرین ما وقت زیادی را گذراندیم تا الیزابت را به گونه ای طراحی کنیم که به جهان اطرافش توجه کند و با جهان پیراموش تعامل داشته باشد و با اتفاقات ان رفتار هایش را انجام بدهد.

به دید باز سازندگان به عوامل موجود و اشکالات پنهان بازی ها باید آفرین گفت. این یکی از موضوع هاییه که توی خیلی از بازی ها من رو آزار میده مثلا در بازی Skyrim فرقی نمیکنه لخت باشی یا با Dragon Armor رفتار بقیه در قبال تو یکسانه و این به نوبه خودش آزار دهندست.ولی اگر با با پوشیدن Dragon Armor رفتار مردم نسبت بهت تغییر میکرد یک جذابیت خاص خلق میشد و میتونست با مانور هایی روش جلوه ای جدید از هوش مصنوعی رو نشون بده این یکی از مهم ترین مسئله های موجوده که میخوان سازندگان BioShock اون رو روی یک شخصیت به اجرا بذارند که بسیار خوشحال کنندست البته کاری بس دشواره ولی شخصا از بازی های نسل بعد انتظار دارم که به خوبی و در بعدی وسیع تر بهش اهمیت بدن.

skyrim با اون عظمتش اگه قرار بود همچین هوش مصنوعی براش درست کنن ساختش خیلی طول می کشید.

میدونم همچین چیزی امکان پذیر نیست من فقط مثال زدم و خودم هم این موضوع رو گفتم به آخرین خط بنگر.
 
آخرین ویرایش:

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
به دید باز سازندگان به عوامل موجود و اشکالات پنهان بازی ها باید آفرین گفت. این یکی از موضوع هاییه که توی خیلی از بازی ها من رو آزار میده مثلا در بازی Skyrim فرقی نمیکنه لخت باشی یا با Dragon Armor رفتار بقیه در قبال تو یکسانه و این به نوبه خودش آزار دهندست.ولی اگر با با پوشیدن Dragon Armor رفتار مردم نسبت بهت تغییر میکرد یک جذابیت خاص خلق میشد و میتونست با مانور هایی روش جلوه ای جدید از هوش مصنوعی رو نشون بده این یکی از مهم ترین مسئله های موجوده که میخوان سازندگان BioShock اون رو روی یک شخصیت به اجرا بذارند که بسیار خوشحال کنندست البته کاری بس دشواره ولی شخصا از بازی های نسل بعد انتظار دارم که به خوبی و در بعدی وسیع تر بهش اهمیت بدن.
skyrim با اون عظمتش اگه قرار بود همچین هوش مصنوعی براش درست کنن ساختش خیلی طول می کشید.
کلا هیچ بازی به نظرم هنوز نتونسته به هوش مصنوعی FEAR در زمان خوش برسه
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
F.E.A.R تحول تو FPS بود که ترس رو به خوبی تو بازی گذاشته بود و جهش هوش منصوعی تو بازی که هنوزم که هنوزه رو دستش کم آمده.
 

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
البته همون Oblivion هم یکی از بزرگترین جهش ها رو تو هوش مصنوعی داشت. الان چون حضور ذهن ندارم نمیتونم دقیق بگم، ولی یادمه تعریف های جدیدی برای هوش مصنوعی RPGها ایجاد کرد.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
البته منظور levine هوش مصنوعی دشمنان یا combat AI نیست، منظورش هوش مصنوعی همراه هست که گیمر رو درگیر میکنه با پارتنر، یعنی همراه یا پارتنرت تو بازی رو به خوبی میتونی درک کنی یعنی یه جوری جانبخشی دادن به همراهته که برای گیمر احساسات و عملکردهاش قابل درکه. کلا این خصوصیت کارای valve هست، حتی توی همین portal 2 هم من همین حس رو نسبت به weathly داشتم، اون قسمت هایی که همراهت هست به راحتی میتونی شخصیتش رو درک کنی، واقعا فقط تو کارای valve دیدم یه همچین چیزی رو. امیدوارم با صحبت های levine این قضیه رو توی bioshock infinite هم شاهد باشیم.
بهترین AI های دشمنان هم تا امروز از نظر من مال Fear1 و Rage بوده. یعنی عملکرد دشمنا نسبت به صحنه های مختلف و در تعامل با قرارگیری تو محیط های خاص بوجود میاد. بهترین بودن این دوتا. سال دیگه هم فکر کنم The last of us یه تکونی بده به هر دو جنبه ی هوش مصنوعی تو بازی ها، هم پارتنر هم دشمنا.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر