ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
گفتگوی آزاد پیرامون بازیها
H.P Lovecraft و ترس اصیل
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Archraziel" data-source="post: 2171979" data-attributes="member: 83234"><p>در مورد سبک Horror آثار زیادی تا امروز عرضه شده، از دنیای زامبی ها که بخش غالب دنیای غربی رو پر می کنن تا افسانه های شرقی که بیشترین نمود رو می تونیم در کشور ژاپن و افسانه های تاریکش ببینیم، هر کدام از این موارد به نوعی قصد دارن تا با نشانه رفتن یکی از عناصر وحشت آفرین جای خودشون رو باز کنن؛ حالا ممکنه خورده شدن انسان، موجودات ترسناک و یا هر چیز دیگه ای باشه...</p><p></p><p>یکی از کسانی که تا ابد نامش در سبک Horror می درخشه Howard Phillips Lovecraft هست که متاسفانه در ایران زیاد شناخته شده نیست، دلیل اصلی این موضوع هم در دسترس نبودن منابع آثار ارزشمند این نویسنده به زبان فارسیه؛ دنیای خلق شده توسط این نویسنده بیش از هر چیزی بر مبنای ترس از ناشناخته بنا شده، در داستانهای بلند و کوتاهی که از این نویسنده وجود داره بزرگترین نعمت برای انسان عدم توانایی ذهن در درک همه چیز شناخته میشه، چون با باز شدن تمام دروازه ها مسیری پیش روی انسان قرار می گیره که یا به سمت دیوانگی پیش می ره و یا اینکه سیاهی مطلق در انتهاش قرار داره...</p><p>این جملات رو از داستان کوتاه Call Of Cthulhu ترجمه می کنم تا بیشتر با این نویسنده آشنا بشیم:</p><p>"...ما در جزیره ای آرام از نادانی در میان دریایی تاریک از بی نهایت قرار داریم و قرار هم نبوده است که سفری دراز داشته باشیم. علوم، هر کدام در مسیر خود پیش می روند و به همین دلیل هم به ما آسیب کمی رسانده اند، اما روزی کنار هم قرار گرفتن تکه های دانش چنان افق های هولناکی را پیش روی ما خواهد گشود و موقعیت هراسناک ما را در آن نشان خواهد داد که یا از این مکاشفه دیوانه می شویم و و یا از نور آن به سمت ایمنی و آرامش دوران تاریک دیگری فرار می کنیم..."</p><p></p><p></p><p>موجوداتی که این نویسنده خلق کرده در ابعادی ورای این دنیا و یا (در بسیاری از موارد) درون دریا قرار دارن، نقش دریا و موجودات دریای و فوبیایی که از این عنصر برای این نویسنده وجود داشته رو می شه توی خیلی از آثارش دید، معروف ترین مخلوق این نویسنده Cthulhu ( با تلفظ کزالا) هستش که ترکیبی بسیار بزرگ از بدن انسان و سر اختاپوسه و فرمانراوای کابوس و تاریکی تلقی میشه، محل زندگی این موجود هم در یک شهر درون در یا با نام R'lyeh معرفی می شه و خدمتکارانش انسانهایی تغییر یافته هستن که با ماهی پیوند خوردن و با نام Deep ones معرفی می شن...</p><p>با این راهنمایی ها در مورد "یکی" از موجودات خلق شده توسط این نویسنده می شه به غنای کارش پی برد...</p><p></p><p>در مورد کارهای این نویسنده و نظرات دوستان و یا درخواست کتابهاش تاپیک "فعلا" بازه اگه نبندنش!</p><p></p><p>در بازی ها به صورت غیر مستقیم المانهای داستانی این نویسنده خیلی استفاده شده اما عناوینی که به صورت مستقیم از این داستانها و اساطیر بهره برده باشن زیاد نیست...</p><p>معروف ترین این بازی ها Call of Cthulhu: Dark Corners Of Earth با سبک FPS بود که در زمان عرضه خودش با وجود ضعف هایی که داشت به خوبی تونست فضای داستانها و شهر Innsmouth (الهام گرفته شده از شهر معروف Wellsmouth در داستانهای نویسنده) رو ایجاد کنه...</p><p>مورد خوب دیگه ای که می شه نام برد دو شماره از بازی های ادونچر Darkness Within هست که به صورت مستقیم می شه در داستانهای Lovecraft و اشارات بی شمار به این نویسنده رو دید، بازی خوش ساختی که متاسفانه زیاد دیده نشد...</p><p>بازی Eternal Darkness: Sanity's Requiem هم از عناوینی بود که بسیار خوب و مناسب از المانهای داستانی Lovecraft استفاده کرده بود و امتیازات بالایی هم به دست آورد...</p><p>بازی های Silent Hill هم از این روند در شماره اول و دوم و به خصوص 2 استفاده کردن.، شماره های بعدی "متاسفانه" از این روند دور شدن...</p><p></p><p>در بازی های Alone In The Dark و Quake هم می شه از این نویسنده رفرنس دید...</p><p></p><p></p><p>خوشحال می شم اگه دوستانی که در این زمینه اطلاعات دارن یا در مورد این نویسنده و دنیاهاش سوالی دارن تاپیک رو ادامه بدن...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Archraziel, post: 2171979, member: 83234"] در مورد سبک Horror آثار زیادی تا امروز عرضه شده، از دنیای زامبی ها که بخش غالب دنیای غربی رو پر می کنن تا افسانه های شرقی که بیشترین نمود رو می تونیم در کشور ژاپن و افسانه های تاریکش ببینیم، هر کدام از این موارد به نوعی قصد دارن تا با نشانه رفتن یکی از عناصر وحشت آفرین جای خودشون رو باز کنن؛ حالا ممکنه خورده شدن انسان، موجودات ترسناک و یا هر چیز دیگه ای باشه... یکی از کسانی که تا ابد نامش در سبک Horror می درخشه Howard Phillips Lovecraft هست که متاسفانه در ایران زیاد شناخته شده نیست، دلیل اصلی این موضوع هم در دسترس نبودن منابع آثار ارزشمند این نویسنده به زبان فارسیه؛ دنیای خلق شده توسط این نویسنده بیش از هر چیزی بر مبنای ترس از ناشناخته بنا شده، در داستانهای بلند و کوتاهی که از این نویسنده وجود داره بزرگترین نعمت برای انسان عدم توانایی ذهن در درک همه چیز شناخته میشه، چون با باز شدن تمام دروازه ها مسیری پیش روی انسان قرار می گیره که یا به سمت دیوانگی پیش می ره و یا اینکه سیاهی مطلق در انتهاش قرار داره... این جملات رو از داستان کوتاه Call Of Cthulhu ترجمه می کنم تا بیشتر با این نویسنده آشنا بشیم: "...ما در جزیره ای آرام از نادانی در میان دریایی تاریک از بی نهایت قرار داریم و قرار هم نبوده است که سفری دراز داشته باشیم. علوم، هر کدام در مسیر خود پیش می روند و به همین دلیل هم به ما آسیب کمی رسانده اند، اما روزی کنار هم قرار گرفتن تکه های دانش چنان افق های هولناکی را پیش روی ما خواهد گشود و موقعیت هراسناک ما را در آن نشان خواهد داد که یا از این مکاشفه دیوانه می شویم و و یا از نور آن به سمت ایمنی و آرامش دوران تاریک دیگری فرار می کنیم..." موجوداتی که این نویسنده خلق کرده در ابعادی ورای این دنیا و یا (در بسیاری از موارد) درون دریا قرار دارن، نقش دریا و موجودات دریای و فوبیایی که از این عنصر برای این نویسنده وجود داشته رو می شه توی خیلی از آثارش دید، معروف ترین مخلوق این نویسنده Cthulhu ( با تلفظ کزالا) هستش که ترکیبی بسیار بزرگ از بدن انسان و سر اختاپوسه و فرمانراوای کابوس و تاریکی تلقی میشه، محل زندگی این موجود هم در یک شهر درون در یا با نام R'lyeh معرفی می شه و خدمتکارانش انسانهایی تغییر یافته هستن که با ماهی پیوند خوردن و با نام Deep ones معرفی می شن... با این راهنمایی ها در مورد "یکی" از موجودات خلق شده توسط این نویسنده می شه به غنای کارش پی برد... در مورد کارهای این نویسنده و نظرات دوستان و یا درخواست کتابهاش تاپیک "فعلا" بازه اگه نبندنش! در بازی ها به صورت غیر مستقیم المانهای داستانی این نویسنده خیلی استفاده شده اما عناوینی که به صورت مستقیم از این داستانها و اساطیر بهره برده باشن زیاد نیست... معروف ترین این بازی ها Call of Cthulhu: Dark Corners Of Earth با سبک FPS بود که در زمان عرضه خودش با وجود ضعف هایی که داشت به خوبی تونست فضای داستانها و شهر Innsmouth (الهام گرفته شده از شهر معروف Wellsmouth در داستانهای نویسنده) رو ایجاد کنه... مورد خوب دیگه ای که می شه نام برد دو شماره از بازی های ادونچر Darkness Within هست که به صورت مستقیم می شه در داستانهای Lovecraft و اشارات بی شمار به این نویسنده رو دید، بازی خوش ساختی که متاسفانه زیاد دیده نشد... بازی Eternal Darkness: Sanity's Requiem هم از عناوینی بود که بسیار خوب و مناسب از المانهای داستانی Lovecraft استفاده کرده بود و امتیازات بالایی هم به دست آورد... بازی های Silent Hill هم از این روند در شماره اول و دوم و به خصوص 2 استفاده کردن.، شماره های بعدی "متاسفانه" از این روند دور شدن... در بازی های Alone In The Dark و Quake هم می شه از این نویسنده رفرنس دید... خوشحال می شم اگه دوستانی که در این زمینه اطلاعات دارن یا در مورد این نویسنده و دنیاهاش سوالی دارن تاپیک رو ادامه بدن... [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
گفتگوی آزاد پیرامون بازیها
H.P Lovecraft و ترس اصیل
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft